handdator

Visa fullständig version : En insats för folkhälsan!


Ishie
2008-01-11, 22:23
Okej, såhär är det:
Muckade från lumpen 30:e November förra året. 15 November fick jag diagnosen diabetes. Nu har jag hunnit smälta det hela och bestämt att jag ska börja träna med högre intensitet än tidigare å mer seriöst nu när jag Ändå bör äta nyttigare och oftare.

Min träningsbakgrund är - Inget som gett resultat ^^ (dåliga sömn och matvanor)

Vet inte riktigt vad jag vill göra med min träning då det finns både kondition som behövs byggas upp och muskler att stärkas. Dem är ungefär lika undermåliga:D

Körde ett "känna på" pass igår som jag sprang till och från. Kreatin och extra protein är inhandlat. Älskar allt vad kyckling och fullkorn heter*drool* . Dock är det med korslagda fingrar jag äter grönsaker *spy*.

Jag kommer köra styrkan på ett jävligt rent ut sagt primitivt gym, men allt finns som jag behöver för TUNG core träning.

20 år
182cm
~72kg

Måndag lätt - Ben +Biceps +TUNG Mage
Tisdag lätt - Bröst+Axlar+Rygg
Onsdag - lätt/tungt Triceps/Ben
Torsdag - tungt Rygg+Axlar
Fredag - tungt Bröst+Triceps

Blir det för mycket? Hade tänkt att löpa ungefär en mil i veckan fördelat på tre pass till att börja med. Är ju fullständigt arbetslös om inte mer, så jag har ju tiden att köra förmiddags OCH eftermiddags pass, å ändå få tid över.

Kanske ska nämna att jag med lätt inte menar att jag orkar 10 å inte mer. Utan verkligen kör LÄTT. Bara för att hålla igång mer eller mindre. Har en tendes att bli lat om jag inte håller igång :P Mer "hålla igång" pass alltså.

Ishie
2008-01-12, 00:43
Okej det blev sen läggning, jag har mig själv å skylla. Här skippas jävlar mig inga pass.. Upp å löpa efter frukost :cryout:

Ishie
2008-01-12, 10:37
Vaknade med huvudvärk så det vart inte mer än en kvarts löpning i überlugnt tempo.

Frukosten bestod av en apelsin/banan nedskivad i youghurt å lite müssli.

130kg finsk sisu
2008-01-12, 11:34
Ajdå! Är det typ 1 eller 2 diabetes du fått?
Du verkar vara gammal för att få typ 1 och för ung för 2an?!?!?!?
Lycka till med träningen!

Ishie
2008-01-12, 11:51
Ajdå! Är det typ 1 eller 2 diabetes du fått?
Du verkar vara gammal för att få typ 1 och för ung för 2an?!?!?!?
Lycka till med träningen!

Stämmer det där med åldern som du säger. Det är typ 1. Stamcells forskningen går ju stadigt frammåt iaf :thumbup:

Ishie
2008-01-12, 12:27
Ajdå! Är det typ 1 eller 2 diabetes du fått?
Du verkar vara gammal för att få typ 1 och för ung för 2an?!?!?!?
Lycka till med träningen!

Stämmer det där med åldern som du säger. Det är typ 1. Stamcells forskningen går ju stadigt frammåt iaf :thumbup:

Ishie
2008-01-12, 12:34
12:32 Dricker en proteindrink med 1 tsk kreatin (monohydrat)

Eftersom det vart en sen kväll, eller snarare natt, så blev dygnet framskjutet. Lunch blir väll om nån timme.

Ishie
2008-01-12, 12:36
Ajdå! Är det typ 1 eller 2 diabetes du fått?
Du verkar vara gammal för att få typ 1 och för ung för 2an?!?!?!?
Lycka till med träningen!

Stämmer det där med åldern som du säger. Det är typ 1. Stamcells forskningen går ju stadigt frammåt iaf :thumbup:

Flykt
2008-01-12, 12:43
Stämmer det där med åldern som du säger. Det är typ 1. Stamcells forskningen går ju stadigt frammåt iaf :thumbup:
Vi har förstått det nu :)

När kommer första passet upp? Lycka till hur som helst! :)

Ishie
2008-01-12, 13:15
Vi har förstått det nu :)

När kommer första passet upp? Lycka till hur som helst! :)

Hehe det går tydligen inte klicka på uppdatera i webläsaren därför det vart så. Det blir väll om en 3-4h. Ska hämta gym nyckeln nu tänkte jag.

Är ganska mör, i överkroppen så det får nog bli ben. Det värsta är att jag har körlektion på måndag, men va fan :hbang:

Ishie
2008-01-13, 17:06
Har fortfarande inte fått tag på nyckel snubben trots att jag ringt honom flera gånger..

Kommer inte skriva vad jag äter hedan efter. Det skulle bara bli ett jävla skuttande mellan datorn å andra sysslor så jag inte tänkt springa runt med ett anteckningsblock. Och sen en fråga. Ni som skriver antal set etc.. Antecknar ni det när ni tränar då eller? Eller har ni redan en rutin som ni sedan följer?