handdator

Visa fullständig version : Hur tar ni er ur rutinbeteende?


Stoltz
2008-01-11, 17:02
Alla kommer vi ibland in i tider som går på ren rutin där allt bara är samma sak om och om igen. Just nu har jag en sådan svacka och vad jag gjorde var att gå och klippa mig. Det blev fult som stryk, så jag räddade situationen genom att fixa en dejt.

Ingen av dessa två kommer att vara möjliga för evigt, så vad finns det för något, vad har ni gjort för att komma ut från rutingarderoben?

Kwon
2008-01-11, 17:05
Du ser, ur något dåligt (ful frippa) kom något bra! (fixade en dejt)

vesterberg
2008-01-11, 17:09
så jag räddade situationen genom att fixa en dejt.

Ingen av dessa två kommer att vara möjliga för evigtinleder du alla relationer med lika bra förhoppningar? :D

Tricklev
2008-01-11, 17:20
Det gör jag inte, till slut så tröttnar jag bara helt enkelt på vad min nya rutin är, och lyckas då, efter ett par veckor bryta mig ur den. ;)

Nejdå, men så känns det nu iaf, denna julen har varit hemsk, iaf stundvis.

Gpajpen
2008-01-11, 18:43
Mitt rutinbeteende är att allt jag gör blir ett rutinbeteende, no way out :(

Fed up
2008-01-11, 19:10
För mig funkar bara en sak: just do it. Men då måste jag bara verkligen vilja det, annars går det såklart inte.

Wilden
2008-01-11, 19:13
Variera vardagen helt enkelt? Torde vara tämligen simpelt med lite fantasi.

tomccc
2008-01-11, 20:56
Alla kommer vi ibland in i tider som går på ren rutin där allt bara är samma sak om och om igen. Just nu har jag en sådan svacka och vad jag gjorde var att gå och klippa mig. Det blev fult som stryk, så jag räddade situationen genom att fixa en dejt.

Ingen av dessa två kommer att vara möjliga för evigt, så vad finns det för något, vad har ni gjort för att komma ut från rutingarderoben?
Vad är det du önskar ska hända?

Patriarch K
2008-01-11, 21:09
Man tar sig ur rutiner genom att inte skapa några från början. Fast då behöver man visserligen inte ta sig ur några :D
Har man väl fått dem är det att variera livet så mycket som möjligt som gäller. Det kan vara en sån simpel sak som att byta plats på cykeln/bilen på jobbet/skolan där du alltid brukar ställa den. Att utsätta sig för motgångar och tänka att allt som känns osäkert och ganska värdelöst alltid slutar gott!

Bubban
2008-01-11, 21:32
När någonting är väldigt rutinbaserat brukar jag få spel, en gång har jag till exempel bara sådär rusat ur huset utan skor eller någonting springandes ett var runt området allt jag kan och sen in igen. Pusta ut. Leva. =)

Jax
2008-01-11, 21:47
Jag gillar rutiner och jag gör inte rutin av sånt jag inte gillar, om jag inte måste.

Viktor_Balck
2008-01-11, 21:54
När någonting är väldigt rutinbaserat brukar jag få spel, en gång har jag till exempel bara sådär rusat ur huset utan skor eller någonting springandes ett var runt området allt jag kan och sen in igen. Pusta ut. Leva. =)

kallar du det för att leva? kuta ett varv runt huset utan skor?

Hoppas för din egen skull att du skämtar.

Bubban
2008-01-11, 22:18
Du måste ju ta allting ur sitt sammanhang och missförstå?
För att bryta en rutin så sprang jag en gång ur huset och sprang runt området, en rätt lång runda. Hur du får det till att jag kallar det för att leva är underligt.
Jag sa att jag gick in i huset igen, pustade ut, och fortsatte leva. Gör inte saker svårare än de är... jag hoppas för din skull att du lär dig att inte göra det.

Yankeee
2008-01-11, 22:29
Du måste ju ta allting ur sitt sammanhang och missförstå?
För att bryta en rutin så sprang jag en gång ur huset och sprang runt området, en rätt lång runda. Hur du får det till att jag kallar det för att leva är underligt.
Jag sa att jag gick in i huset igen, pustade ut, och fortsatte leva. Gör inte saker svårare än de är... jag hoppas för din skull att du lär dig att inte göra det.

Hade du inte skrivit som en sjuåring i första inlägget hade folk kanske förstått.

Stoltz
2008-01-11, 23:01
Nu missförstår vissa mig :) Det handlar inte om vad jag vill göra, det jag vill göra, det gör jag. När jag blir medveten om att mitt liv blivit för rutinbelagt, då ändrar jag på saker och ting på diverse sätt. Just denna gången blev det något så simpelt som en ful frisyr och en date.

Men jag är nyfiken på vad andra gjort!

Patriarch K
2008-01-12, 10:45
Jag gillar rutiner och jag gör inte rutin av sånt jag inte gillar, om jag inte måste.

Det är just sånt tänkande som skapar det man inte vill ha kvar i slutändan! Tänk över situationen och sluta upp även med de rutinerna du är nöjd. Uttrycket omväxling förnöjer har inte kommit från tomma intet. Om man alltid fortsätter på samma spår - d.v.s i ditt fall det du är nöjd med kommer du säkert att få det kämpigt i framtiden när det gäller variation.