handdator

Visa fullständig version : biceps problem...


Laan
2003-05-08, 18:58
När jag ska till å köra biceps så spelar det ingen roll vad jag gör.. efter ett eller två (om jag har tur) set så känns det som hela överarmen är totalt blodfylld och jag får inte upp armen till mer än hälften.. inte ens utan vikt! kollade i spegeln idag och kunde efter två set inte ens se triceps konturer knappt. hela armen var helt rund nästan och stenhård. Jag gick till en sjukgymnast på gymet och frågade, och han sa att det troligen var mjölksyra. Jag sa att det deffinitivt inte va mjölksyra, och då visste han inte..

Det har varit så här ett tag och det blir bara värre.. :cryout:

Jag är 100% säker på att det inte är mjölksyra.. nån som har varit med om ngt liknande?

teehoon
2003-05-08, 19:47
En rejäl pump helt enkelt:hbang:
Vet inte va man kan göra åt det.. beror väl på att ådrorna inte är tillräckligt stora för den mängd blod som kommer ut i armarna och dom blir "svullna".

snatch_ct
2003-05-08, 20:16
du har fått smaka på historiens värsta pump :hbang: :D

har du provat att typ stretcha bicept under träningens gång?
det kanske kan underlätta.

prova att börja lungt och se till att värma upp ordentligt innan du kör tungt. detta kanske inte spelar nån roll men det skadar aldrig...

jag får nästan alltid en skön pump när jag tärnar biceps, men den kommer inte förän efter 5-6 set kanske å är inte problematisk för den fortsatta träningen så jag vet inte vad som e felet på dig :D :D :D

Laan
2003-05-08, 20:29
usch.. gillar inte sååå ordentlig pump. hindrar min träning ju, men jag har aldrig haft detta problem med ngn annan muskel heller. Och det gör det ju ännu konstigare :insane:

Edit: Det hjälper inte att stretcha eller liknande, men att vänta med biceps en kvart gör det.. (inge bra) kör alltid bra uppvärmning med typ 15-20 reps (har även tstat utan för bic)

TV-shopparen
2003-05-08, 21:02
Antar att du testat att köra väldigt få tunga reps typ 3-4 ? Blir ju mindre mjölksyra då. Har samma problem, fast till mycket mindre grad, brukar inte ge mig så stora probs bara jag inte gör fler än 6 reps.

Spud
2003-05-08, 21:08
laan_84: menar du att armarna har kännts sådär ett tag eller bara att det händer just då du kör biceps?

pump får vi väl alla mer eller mindre, du kanske bara får extremt mycket.


*sjunger: pump it up, pumping iron, pump it up, it really feels like flying*

:cheers:

MIGGE
2003-05-09, 07:07
Every maaaaan wants to be bigger than daaad!
Pump it up. pumpin Iron! Pump it up. It realy feels like flying!

puppas
2003-05-09, 08:03
Skönt att komma på skolan på morgonen och se vad ni har haft för er, ni är för grymma :bow:

Pump it up, pumpin iron! Pump it up. It realy feels like flying!
(nynnar)

:laugh:

nilzon
2003-05-09, 08:07
Titel på låten tack

supremo
2003-05-09, 08:27
Singaturmelodi för Arnold's film 'Pumping Iron'

nilzon
2003-05-09, 08:29
Passivt av mig att jag inte npterat texten bättre
Tackar
:thumbup:

Ninjasmurf
2003-05-09, 11:35
vore kul om man kunde hitta den på mp3, nån som gjort det?

Spud
2003-05-12, 12:15
Ninjasmurf: jag har. bara att söka på Kazaa eller Dc. sök på Pumping Iron bara.