handdator

Visa fullständig version : Övertränat bröstet?


GC90
2008-01-11, 07:25
Hejs på Er.

Jag vet inte riktigt vad det är men har haft lite små ont i bröstbenet / revebenen vilket gjort att varje gång jag sväljer eller hostar får jag väldigt ont. Det verker nästan enda uppifrån halsen känns det som (antar att det är väldigt högt upp i bröstet bara) och nästan ända ner i magtrakten.

Nu de senaste två dagarna gör det riktigt jävla ont varje gång jag äter och jag undrar om det verkligen kan vara så enkelt att jag typ "sträckt bröstet"? Tror jag körde ett bröstpass för 4 dagar sedan exakt.

Tacksam för tips / hjälp / svar.

Nu kanske ni tycker jag är fjollig som fan men funderade nämligen på att uppsöka läkare för detta och kolla var det var innan någon sa att det kanske var så att jag övertränat bröstet bara... Har aldrig hänt att det blivit så här illa innan, aldrig kännt ngt liknande....

//GC*cry*

EmCeeMike
2008-01-11, 13:00
Hejs på Er.

Jag vet inte riktigt vad det är men har haft lite små ont i bröstbenet / revebenen vilket gjort att varje gång jag sväljer eller hostar får jag väldigt ont. Det verker nästan enda uppifrån halsen känns det som (antar att det är väldigt högt upp i bröstet bara) och nästan ända ner i magtrakten.

Nu de senaste två dagarna gör det riktigt jävla ont varje gång jag äter och jag undrar om det verkligen kan vara så enkelt att jag typ "sträckt bröstet"? Tror jag körde ett bröstpass för 4 dagar sedan exakt.

Tacksam för tips / hjälp / svar.

Nu kanske ni tycker jag är fjollig som fan men funderade nämligen på att uppsöka läkare för detta och kolla var det var innan någon sa att det kanske var så att jag övertränat bröstet bara... Har aldrig hänt att det blivit så här illa innan, aldrig kännt ngt liknande....

//GC*cry*

Tycker inte det låter som nån klassisk överträning.. Tycker du ska uppsöka läkare.. Bröstsmärtor kan va klokt att ta på allvar. Kan även va gastronomiska besvär. Kan vara mycket. Testa o ring sjukvårdupplysningen du. Dom kan säkert svara på om du ska söka vård eller inte.

GC90
2008-01-11, 14:19
Tycker inte det låter som nån klassisk överträning.. Tycker du ska uppsöka läkare.. Bröstsmärtor kan va klokt att ta på allvar. Kan även va gastronomiska besvär. Kan vara mycket. Testa o ring sjukvårdupplysningen du. Dom kan säkert svara på om du ska söka vård eller inte.

Var i skolan idag och frågade min gymnastiklärare, som f.ö. är med i landslaget i orientering så något borde han väl kuna, om vad det kunde vara och han frågade om jag kört dips nyligen. Och jag körde faktiskt ganska mkt dips igår, vilket jag inte brukar göra så det i komb. med den tidigare bröstträningen måste tydligen vara orsaken.

Han förklarade vidare att eftersom jag är 17år, och ganska sent utvecklad så är inte mitt bröst / revben osv. färdigutvecklade och då har jag förmdoligen skadat mig pga. det. Kommer inte ihåg exakt vad han sa men det verkade som om jag har tänjt (stavning?) ut bröstkorgen / revebenen något för tok på mkt... och det gör faktiskt riktigt jävla ont så här dags... Funderar på att kontakta läkare ändå, vet inte riktigt vad jag får eller inte får göra nämligen? Som ex. fotbollsträning ikväll...

Något som varit med om ngt liknande, kanske exakt samma sak? Skulle vilja ha så mkt info som möjligt.

Tack på förhand.

GC90
2008-01-11, 15:09
Kan det vara så illa att revebsnfästena eller bröstkorgens fästen har släppt helt och håller? Förstår att det är svårt för er att bedömma utan att ha sett / udnersäökt mig men tror ni att ett stenhårt dipspass kan göra så mkt skada på en ännu inte färdigutvecklad bröstkorg?

Kan förklara lite mer exakt hur det känns, tänk att varje tugga mat ni sväljer känns som om det är en sten som åker ner hela vägen till magen och som ni verkligen känner hur den ligger i magen.
Sen gör det ganska ont när jag skrattar, hostar osv...

Träningen ikväll börjar bli alltmer tveksam :S?

GC90
2008-01-13, 20:57
HALLÅ!? ingen som kan hjälpa en stackare :(. Ska iof ringa läkaren imorgon så hoppas få en akuttid redan då. Är rädd för att det är matstrupens muskler som fått sig en törn...? :S

Absolut ingen som vet någonting?

GC90
2008-01-16, 23:35
kan upplysa allmänheten att jag har magkatarr tydligen :S.

exzs
2008-01-17, 12:34
kan upplysa allmänheten att jag har magkatarr tydligen :S.

Ganska annorlunda utgång från det du hade väntat dig va? :)

GC90
2008-01-17, 15:15
Ganska annorlunda utgång från det du hade väntat dig va? :)

Det kan man LUGNT sagt säga, haha. Känns ju inte bra det här heller men hellre käka tabletter i 2 veckor än att inte kunna träna :D