handdator

Visa fullständig version : whey fx naturell = historia?


Xerxex
2008-01-10, 23:26
Verkar inte finnas längre. Har det slutat att säljas?

Überbiffen
2008-01-10, 23:27
En idé kan vara att skicka ett mail alt. ringa dom som säljer det.

EiseltUK
2008-01-10, 23:33
Verkar inte finnas längre. Har det slutat att säljas?

Vi tog bort det naturella proteinet ett tag eftersom Arla gjorde något i tillverkningen som bidrag till att proteinet smakade väldigt salt. Råvaran i WheyFx kostar numera samma som ett vassleproteinisolat så jag tror kör på det som naturellt protein istället, isolatet menar jag. Du kan alltid ringa till lagret och kolla vad de har i lagrer.... bör nog finnas någon påse naturell Whey Fx.

n1tro
2008-01-10, 23:52
Vi tog bort det naturella proteinet ett tag eftersom Arla gjorde något i tillverkningen som bidrag till att proteinet smakade väldigt salt. Råvaran i WheyFx kostar numera samma som ett vassleproteinisolat så jag tror kör på det som naturellt protein istället, isolatet menar jag. Du kan alltid ringa till lagret och kolla vad de har i lagrer.... bör nog finnas någon påse naturell Whey Fx.

det är nog det jag har hemma nu, den naturella varianten. smakar inte som den förra naturella..

Cerberus
2008-01-11, 02:15
hur kan ni dricka naturell...smakar ju för fan damm!

Xerxex
2008-01-11, 15:43
Hm ok så det ska bli ett isolat istället. Från när kommer det att bli det?

ja gott är det ju inte fast det är inte esapro heller ;)

aspartam vill man verkligen konsumera och sukralos är inte tillräckligt utvärderat för att de några ordentliga svar på om det är skadligt eller ej.

Anvendarnamn
2010-03-30, 17:00
Förlåt att jag bumpar.

Hur smakar naturell smaken alltså den på 20 kg på GV, går det att få ner? Det är väl samma sak som whey fx naturell påsarna som sälja på 750gr. Som jag har förstått så kan man ej välja annan smak vid storpack.

Hudiksvall_Bänkpress
2010-03-30, 17:13
Förlåt att jag bumpar.

Hur smakar naturell smaken alltså den på 20 kg på GV, går det att få ner? Det är väl samma sak som whey fx naturell påsarna som sälja på 750gr. Som jag har förstått så kan man ej välja annan smak vid storpack.

Smakar helt ok,bäst med mjölk men funkar även bra med vatten.

christian9
2010-03-30, 18:03
Det är inga problem alls, det smakar inte så mycket överhuvudtaget.

Xerxex
2010-03-31, 09:19
Det är inga problem alls, det smakar inte så mycket överhuvudtaget.

Lite som blaskig välling bara

MeekGeek
2010-03-31, 09:29
FX har något mer smörsmak än Star Nutrition, i mitt tycke. Men över lag smakar de inte speciellt mycket alls.

Maod
2010-03-31, 13:39
Förlåt att jag bumpar.

Hur smakar naturell smaken alltså den på 20 kg på GV, går det att få ner? Det är väl samma sak som whey fx naturell påsarna som sälja på 750gr. Som jag har förstått så kan man ej välja annan smak vid storpack.

Det går att köpa 20x750g alltså 15 kg med smak.

Anvendarnamn
2010-04-01, 12:32
Det går att köpa 20x750g alltså 15 kg med smak.

Ja, men det blir ca 30kr dyrare/kilo.

Men den på 20kg är väl också i 750gr packningar va?

Det är väl samma märke? Blir den god med funlight eller något annat?

MeekGeek
2010-04-01, 12:58
Men den på 20kg är väl också i 750gr packningar va?


Nopse, en stor 20kg-säck. :D

Anvendarnamn
2010-04-01, 13:03
Nopse, en stor 20kg-säck. :D

Tygsäck då eller? Hur fan ska man förvara det? Finns det inte riskt för fukt insläpp och förstörelse av prottet?

Hur skulle ni gjort eller hur gör ni? Tömma i små genomskinliga icakassar eller förvara i källaren där det är svalt? Eller har ni andra alternativ? Hur stor kan en sån säck vara 1m x 1m x 1m, Några mått gissningar någon??

MeekGeek
2010-04-01, 13:13
Tygsäck då eller? Hur fan ska man förvara det? Finns det inte riskt för fukt insläpp och förstörelse av prottet?

Hur skulle ni gjort eller hur gör ni? Tömma i små genomskinliga icakassar eller förvara i källaren där det är svalt? Eller har ni andra alternativ? Hur stor kan en sån säck vara 1m x 1m x 1m, Några mått gissningar någon??

Plastfodrad pappsäck, ca 20x40x70cm. Vad du än pytsar över det till, se till att det är livsmedelklassat. Pytsa över till ett brukskärl, t ex en gammal tomburk från tidigare, och återförslut säcken t ex genom att linda igen plastinnersäcken runt en rundstav eller liknande, så blir det i det närmaste hermetiskt.

Anvendarnamn
2010-04-01, 15:38
Plastfodrad pappsäck, ca 20x40x70cm. Vad du än pytsar över det till, se till att det är livsmedelklassat. Pytsa över till ett brukskärl, t ex en gammal tomburk från tidigare, och återförslut säcken t ex genom att linda igen plastinnersäcken runt en rundstav eller liknande, så blir det i det närmaste hermetiskt.

Edit: fattade allt förutom det dära med rundstaven, hur ska det gå till?

MeekGeek
2010-04-01, 16:57
Edit: fattade allt förutom det dära med rundstaven, hur ska det gå till?

Såga av en bit rundstav en smula länge än påsen är vid, så kommer du nog på något så småningom. ;)

Anvendarnamn
2010-04-01, 19:52
Såga av en bit rundstav en smula länge än påsen är vid, så kommer du nog på något så småningom. ;)

Seriöst jag fattade ingenting, vill du /någon göra en illustration??

EiseltUK
2010-04-01, 21:56
Tygsäck då eller? Hur fan ska man förvara det? Finns det inte riskt för fukt insläpp och förstörelse av prottet?

Hur skulle ni gjort eller hur gör ni? Tömma i små genomskinliga icakassar eller förvara i källaren där det är svalt? Eller har ni andra alternativ? Hur stor kan en sån säck vara 1m x 1m x 1m, Några mått gissningar någon??

Det är en s k ventilsäck. Förfara den torrt och i rumstemperaur (höll på att skriva rumptemperatur). Häll över det du behöver i någon burk och stäng igen säcken med tejp eller gummisnodd. Fylla i en kasse är nog mer ohygieniskt.

Anvendarnamn
2010-04-01, 22:04
Såga av en bit rundstav en smula länge än påsen är vid, så kommer du nog på något så småningom. ;)

Kan någon förklara den meningen? Eller kanske illustrera med en bild!

MeekGeek
2010-04-01, 22:26
==///////////== <- Pinne med den tomma biten av påsen upprullad på
| |
+~~~~~~~~~+
|#########|
|#########|
|#########| <- Resten av den fulla påsen
|#########|
|#########|
-----------

Genom att du rullar upp den översta delen av den tomma påsen på pinnen, kommer den alltså omlott, och ger en tät förslutning utan att behöva tejpa och ha sig.

ASCII äger.

Anvendarnamn
2010-04-07, 10:05
==///////////== <- Pinne med den tomma biten av påsen upprullad på
| |
+~~~~~~~~~+
|#########|
|#########|
|#########| <- Resten av den fulla påsen
|#########|
|#########|
-----------

Genom att du rullar upp den översta delen av den tomma påsen på pinnen, kommer den alltså omlott, och ger en tät förslutning utan att behöva tejpa och ha sig.

ASCII äger.

Vadå ska jag rulla pinnen över den tomma delan av påsen? det kommer ju då inte bli vakum och pinnnen kommer rullas upp igen??

WHITEFOLKS
2010-04-07, 10:09
tänk dig kaviartub som du rullar ändan på fast runt en pinne.

MeekGeek
2010-04-07, 11:31
Vadå ska jag rulla pinnen över den tomma delan av påsen? det kommer ju då inte bli vakum och pinnnen kommer rullas upp igen??

Men nu får du väl ta och tänka lite själv också? Greppa påsen runt pinnen, pressa ut luft, rulla ihop, sätt på en klämma eller nå'tt om pinnen. Tillslutet. Om detta är för avancerat, föreslår jag du köper de mindre förpackningarna.

Status Quo
2010-05-01, 18:49
Är whey fx naturell borta nu eller är det bara tillfälligt?

EiseltUK
2010-05-01, 21:59
Är whey fx naturell borta nu eller är det bara tillfälligt?

Så vitt jag vet så finns den att köpa nu.