handdator

Visa fullständig version : Absolut Torr?


Rahf
2008-01-10, 21:34
Herrejösses vad gött det är! Hoppas det funkar ett längre tag.

Snabel
2008-01-10, 21:35
Tja, vart köper man det. ÄR det på apoteket eller?

Kwon
2008-01-10, 21:36
Apoteket.

JJ
2008-01-10, 21:36
Ja, ibland. Den rockar.

mela
2008-01-10, 21:38
Använder det icke. All svett kommer ut i pannan då istället och det ser sjukt ofräscht ut.

Med en bra deo luktar det inget ändå. Syns inte med rätt kläder

Rahf
2008-01-10, 21:38
Använder det icke. All svett kommer ut i pannan då istället och det ser sjukt ofräscht ut.

Med en bra deo luktar det inget ändå. Syns inte med rätt kläder

Vissa har inte samma tur som du. Som jag då *cry*

regus
2008-01-10, 21:39
Brukas inte svettas så jag lökar. Så nej.

Torwald
2008-01-10, 21:42
Ibland, fast inte så ofta. Tycker svett kommer i perioder. Det rockar när man har det.

Motorbreath
2008-01-10, 21:43
Nej. Använder Nivea for men deodorant

King Grub
2008-01-10, 21:45
Använder du Absolut Torr?

Nej, jag svettas inte överdrivet.

Frantic
2008-01-10, 21:45
Jag gjorde. Har inga problem med det längre så jag använder den inte nu men när jag gjorde det så fungerade den perfekt.

Slartibartfast
2008-01-10, 21:47
Bästa produkten jag någonsin använt, alla kategorier.

Torwald
2008-01-10, 21:49
Egentligen är det väl inget magiskt med produkten va? Misstänker att det är mest alkohol och aluminiumklorid?

daja
2008-01-10, 21:49
Funkar bra men det händer att det svider nåt överjävligt under tiden man har det på, beror till stor del på att den är så stark att den gör att man blir ett russin under armarna.

Rex
2008-01-10, 21:53
Borde testa de nån gång.. Brukar få lökar lite då o då =(

Gpajpen
2008-01-10, 21:56
Tror nog inte det skulle funka på mig, svettas 2-3 ggr per dag så t-shirt/linne blir 100% genomblött.

petersson
2008-01-10, 21:58
Bästa produkten jag någonsin använt, alla kategorier.

Samma här

KlopFer
2008-01-10, 21:58
Jepp =) funkar sjukt bra :)

JJ
2008-01-10, 22:00
Egentligen är det väl inget magiskt med produkten va? Misstänker att det är mest alkohol och aluminiumklorid?

Ja, det är inget konstigt och man behöver garanterat inte ha problem med svett för att använda det som vissa genier antyder. Jag tycker helt enkelt att det är mer praktiskt att inte svettas överhuvudtaget ibland.

Rahf
2008-01-10, 22:01
Tror nog inte det skulle funka på mig, svettas 2-3 ggr per dag så t-shirt/linne blir 100% genomblött.

Det är för armhålorna då, inte allmän svettning. Den funkar inte som en vanlig deo utan du tar det en gång i veckan och sen håller du dig torr under den tiden.

joriice
2008-01-10, 22:03
Nej, jag svettas inte överdrivet.

+1

tobbo
2008-01-10, 22:07
Vad kostar den? Hur länge räcker den?

Johan.P
2008-01-10, 22:08
Tycker inte den funkar speciellt bra på mig =(

daja
2008-01-10, 22:09
Vad kostar den? Hur länge räcker den?

Runt 50 spänn eller nåt. Räcker, under förutsättning att du använder den nån gång i månaden, i flera månader. Har nog haft min i snart ett halvår så du blir inte fattig på kuppen.

raikou
2008-01-10, 22:09
Kanske lite off-topic men jag har lite funderingar kring det här med att man svettas mycket. Fram tills jag var 20 så var jag en av dem som kunde anstränga mig fysiskt utan att svettas nämnvärt. Men sen så hände något. Jag började svettas oerhört mycket, speciellt under armarna, bara av att promenera i några minuter (främst somrar). Nu efter några år så svettas jag fortfarande mycket. Jag svettas dessutom extra mycket på olika delar av kroppen. Det är olika delar som svettas hela tiden.

Någon som har liknande erfarenheter? Känner andra som har upplevt exakt samma sak i den åldern. Vore skönt och veta om någon här har haft det men har återgått "normal svettning" igen.

hum
2008-01-10, 22:11
Var tillsammans med en tjej som hade det mellan brösten, testade hennes men det sved så jävligt..

mela
2008-01-10, 22:14
Ja, det är inget konstigt och man behöver garanterat inte ha problem med svett för att använda det som vissa genier antyder. Jag tycker helt enkelt att det är mer praktiskt att inte svettas överhuvudtaget ibland.

Svettas gör man väl ändå. Man svettas ju för att kyla kroppen. Och kommer den inte ut under armarna så kommer den någon annanstans...eller?

Jajje
2008-01-10, 22:15
Funkar bra men det händer att det svider nåt överjävligt under tiden man har det på, beror till stor del på att den är så stark att den gör att man blir ett russin under armarna.

+1
De få gånger jag använt produkten har det svidit förjävligt och man har inte haft spec lätt att sova då - använder det inte längre. Dock så fungerar det som sagt utomordentligt!

M|cke
2008-01-10, 22:17
Kör med Ralph Lauren Polo Black kostar runt 240:- på Åhlens.
Funkar kanon för mig. Samt luktar diskret gott. En deo stick är det.

egge
2008-01-10, 22:21
Tycker inte den funkar speciellt bra på mig =(

Samma för mig. Jag svettas extremt under armarna.

Frida.B
2008-01-10, 22:21
jag använder det på sommaren. verkar som att mina svettkörtlar bara satt sig under armarna... jag märker inte att ja svettas mer någon annan stans, även om man nu gör det... så jag går hellre så utan lökar under armarna.

747
2008-01-10, 22:31
De låter nästan för bra om man bara behöver använda det en gång i veckan. Verkar som att alla har det under armarna men ja skulle behöva ha det på fötterna då jag har enorm fotsvett, borde väl funka?

Doozer
2008-01-10, 22:37
Man hör ju rätt mycket på nätet, men finns det någon bra forskningsrapport som redogör för risken att använda produkter med aluminumchloride? Har försökt söka lite men det gick sådär. Har dock hört på villovägar att detta ska vara cancerframkallande.

tossefar
2008-01-10, 22:45
Nej, jag blir så flottig överallt annars på kroppen. Det känns inte helt värt.

Doozer
2008-01-10, 22:48
Vi människor är dock allt bra roliga. Nu får vi inte svettas längre utan vi ska stoppa svettproduktionen och hämma kroppens naturliga processer! :thumbup:

ManuelIT
2008-01-10, 22:49
Ja, mkt bra produkt! Billig, lätt och effektiv!

egge
2008-01-10, 23:06
De låter nästan för bra om man bara behöver använda det en gång i veckan. Verkar som att alla har det under armarna men ja skulle behöva ha det på fötterna då jag har enorm fotsvett, borde väl funka?

Huden under fötterna är mycket tjockare så du får applicera den oftare. Jag märkte dock inte av ngn effekt när jag provade under fötterna men det borde ju funka på vissa.

Tricklev
2008-01-10, 23:09
Röstade ja i tråden, använder den dock endast i perioder, har inget behov av den nu på vintern.

JJ
2008-01-10, 23:11
Svettas gör man väl ändå. Man svettas ju för att kyla kroppen. Och kommer den inte ut under armarna så kommer den någon annanstans...eller?

Den verkar såklart bara lokalt.

jontahontas
2008-01-10, 23:42
Jag använder Nivea Deo for men. Använder inte absolut torrt och har visserligen inga större problem med svettningar. Eller vafan, jag svettas ju såklart men what a hell?

X-Change
2008-01-11, 00:06
Absolut torr svider bara ifall man tar på det då man är blöt; t ex nyduschad. Använder det regelbundet (1 gång/vecka) och föredrar det jämfört med deo, eftersom i stort sett alla hygienprodukter (schampoo, raklödder, shower gel, ansiktskrämer etc) har egna dofter. Blandar man för mycket blir det bara smörja av alltihopa.
Därför använder jag så många luktfria produkter som möjligt och litar till min parfym för att lukta fräscht.

Frida.B
2008-01-11, 00:19
Vi människor är dock allt bra roliga. Nu får vi inte svettas längre utan vi ska stoppa svettproduktionen och hämma kroppens naturliga processer! :thumbup:

du hämmar det ju inte du svettas mer på ett annat ställe isf. Men det är det värt, rövsvett syns inte om man bär jeans ffs!

burre
2008-01-11, 00:25
du hämmar det ju inte du svettas mer på ett annat ställe isf. Men det är det värt, rövsvett syns inte om man bär jeans ffs!

Nu är ju anledningen till att många av dom som svettas mer än vanligt nervositet (föreläsningar) eller nåt fel i svettkörtlarna (stora lökringar när man gått å handlat) och inte pga värme. Därför kommer man inte svettas motsvarande floder i rygg/röv/panna.

Frida.B
2008-01-11, 00:28
Nu är ju anledningen till att många av dom som svettas mer än vanligt nervositet (föreläsningar) eller nåt fel i svettkörtlarna (stora lökringar när man gått å handlat) och inte pga värme. Därför kommer man inte svettas motsvarande floder i rygg/röv/panna.

på sommaren svettas ja alltid under armarna, men knappt något på vintern. Vissa kan ju reglera sin kroppsvärme bättre än andra.

Clarkolofsson
2008-01-11, 01:00
Borde fylla en hink med absolut torr och doppa ner röven.. Det vore nåt för miag iaf :smash:

Drfg
2008-01-11, 02:20
Använde ett tag men fick handsvett istället, svettas hellre under armarna då..

Noodles
2008-01-11, 10:48
Vi människor är dock allt bra roliga. Nu får vi inte svettas längre utan vi ska stoppa svettproduktionen och hämma kroppens naturliga processer! :thumbup:

Jag har inga problem med att jag svettas tex när jag tränar. Det gör jag i mängder. Däremot har den svett som kommer under armarna en tendens att lukta. Av hänsyn till omgivningen kan det därför vara idé att göra något åt det. Att argumentera mot antiperspiranter är ungefär som när folk tycker det är ytligt och fjolligt att ha rena träningskläder på sig på gymmet.

Absolut Torr fungerar riktigt bra. Tyvärr kommer jag inte undan att det svider och kliar hur torr jag än är när den appliceras.

mela
2008-01-11, 10:56
Den verkar såklart bara lokalt.

Ja jag vet. Men det var inte det jag menar. Eftersom svetten inte kan komma ut när man använder den kommer den istället ut på andra ställen, ryggen/ansiktet/händerna/whatever.

Slartibartfast
2008-01-11, 11:26
De låter nästan för bra om man bara behöver använda det en gång i veckan. Verkar som att alla har det under armarna men ja skulle behöva ha det på fötterna då jag har enorm fotsvett, borde väl funka?

Jag hade lunchtallrik-stora lökringar i armhålorna innan jag började med absolut torr. Trots att jag bara satt stilla. Nu stryker jag på AT högst varannan vecka och är snustorr under armarna. Även under benpass då t-shirten i övrigt är genomvåt.

petersson
2008-01-11, 11:45
Jag upplever inte att jag svettas nån annanstans istället.. Förut svettades jag lika mycket som Slarti och det var inte så kul att behöva ha tjocktröja mitt på sommarn för att täcka t-shirten :D

machine gun
2008-01-11, 12:00
Har testat en eller två gånger för flera år sen, men det sved så jävligt att jag höll på att bli galen. Var öm i 1-2 dagar efteråt. Kan inte vara nyttigt.

petersson
2008-01-11, 12:06
Har testat en eller två gånger för flera år sen, men det sved så jävligt att jag höll på att bli galen. Var öm i 1-2 dagar efteråt. Kan inte vara nyttigt.

Du skulle inte gett upp. Det slutar svida efter ett par gånger :)

Rahf
2008-01-11, 12:15
Gäller att vara snustorr när man applicerar det ;).

machine gun
2008-01-11, 12:32
Du skulle inte gett upp. Det slutar svida efter ett par gånger :)

Det var inte värt att inte kunna sova på hela natten. Vet inte om jag är beredd att genomlida det. Så mkt svettas jag trots allt inte, förutom när jag tränar.

Gäller att vara snustorr när man applicerar det ;).

Jag har också läst instruktionerna.

nr16
2008-01-11, 12:36
Japp det gör jag men den är inget vidare...eller det kanske inte är absolut torr men det är en sån som man köper på apoteket...;)

eleni
2008-01-11, 12:41
Kan absolut torr användas överallt på kroppen?

JJ
2008-01-11, 12:48
Kan absolut torr användas överallt på kroppen?

Nej, under armarna, händer och fötter är rekommendationen. Men du kan ju prova om du vill.

eleni
2008-01-11, 13:01
Nej, under armarna, händer och fötter är rekommendationen. Men du kan ju prova om du vill.

Då har jag ingen nytta av det mao eftersom inte har problem med svett på de ställena.

Nej tack tror jag avstår ;)

JJ
2008-01-11, 13:04
Ja jag vet. Men det var inte det jag menar. Eftersom svetten inte kan komma ut när man använder den kommer den istället ut på andra ställen, ryggen/ansiktet/händerna/whatever.

Avkylningen minskar säkert något, men det borde vara ytterst marginellt. Att man skulle märka den skillnaden ser jag som ytterst osannolikt, jag gör det då inte.

Noodles
2008-01-11, 13:04
Japp det gör jag men den är inget vidare...eller det kanske inte är absolut torr men det är en sån som man köper på apoteket...;)

Jag har provat Apotekets andra produkter som sägs vara kraftfulla. Ingen är i närheten av Absolut torr. Tyvärr märks det också i hur mycket mer det svider och kliar. För mig blev det inte bättre hur torr jag än var eller försökte vänja mig. Synd på en produkt som verkligen gör det den ska.

Nej, under armarna, händer och fötter är rekommendationen. Men du kan ju prova om du vill.

Undrar hur någons skulle må om Absolut torr applicerades på hela kroppen samtidigt. Överhettning?

JJ
2008-01-11, 13:05
Undrar hur någons skulle må om Absolut torr applicerades på hela kroppen samtidigt. Överhettning?

Vi behöver en frivillig.

Slartibartfast
2008-01-11, 13:10
Undrar hur någons skulle må om Absolut torr applicerades på hela kroppen samtidigt. Överhettning?

Lugnt så länge man lämnar en liten fläck obehandlad så svetten kan spruta ut i en koncentrerad stråle.

Yankeee
2008-01-11, 13:13
Orka läsa tråden. Är det jwzrd det talas om?

oath5
2008-01-11, 14:06
Ja jag måste använda det. När absolut torr slutat verka på mig så kommer det ammoniakluktande armsvett som luktar faaan! Så jag måste använda det.

Gris
2008-01-11, 20:02
har slutat.

TCOG
2008-01-12, 00:38
Använder Maxim & är nöjd med den. Absolut Torr svider bara överdrivet & den funkar bara under armarna, Maxim kan man applicera var man vill... Kan köpas på http://www.gents.se/products/maxim-antiperspirant-roll-on.htm

Sebsun
2008-02-12, 23:28
Jag har nyss applicerat AT, fy faan vad det svider! Man blir ju nästan galen*gah!*

Rahf
2008-02-12, 23:29
Jag har nyss applicerat AT, fy faan vad det svider! Man blir ju nästan galen*gah!*

Var du snustorr när du strök på det? Hur mycket strök du på?

Sebsun
2008-02-12, 23:33
Jag var kanske pyttelite fuktig, men inte mycket alls, och duttade på rätt så mycket

scum
2008-02-12, 23:41
Har "ägt" AT i en vecka, men inte orkat testa ännu..
Jag köpte den gröna "long lasting" produkten..
Använder ni den eller deon?

Rahf
2008-02-12, 23:42
Jag var kanske pyttelite fuktig, men inte mycket alls, och duttade på rätt så mycket

Trycker du på mycket så kommer det att svida. Ett drag så att du blir fuktig av det räcker ;).

PowPow
2008-02-12, 23:44
Nope. Brukar använda Niveas deo. Funkar fint för mig.

Salus
2008-02-13, 01:20
aldrig testat, har inga stora problem med svett under armarna heller men låter intressant ändå och skall testas :)

Ozma
2008-02-13, 01:20
Aldrig svettats överdrivet mycket, förutom på händerna, men får ibland fläckar på vissa kläder så provade igår. Använde den på händer och armhålor. Helt torr på bägge ställen, kliade lite i början i armhålan, men det gick över. Så för mig funkar den bra :)

KlopFer
2008-02-13, 01:25
Aldrig svettats överdrivet mycket, förutom på händerna, men får ibland fläckar på vissa kläder så provade igår. Använde den på händer och armhålor. Helt torr på bägge ställen, kliade lite i början i armhålan, men det gick över. Så för mig funkar den bra :)

Nu kommer svetten under fötterna istället :Virro

Ozma
2008-02-13, 02:19
Haha, inte än i alla fall :Virro. Märker inte av något direkt överflöd någon annanstans heller

GLC
2008-03-29, 14:11
Prövade detta för första gången nånsin i tisdags. Det har varit en underbar vecka, fräsch som aldrig förr. Håller med Slarti:

Bästa produkt nånsin, alla kategorier.

Flykt
2008-03-29, 14:17
Har för mig att de sa på "Erik och Mackan - hela och rena" att om man använder absolut torr på ett ställe på kroppen, kommer inte vätskan ut på något annat ställe (som det skrivs i den här tråden)

Vilket är rätt?

GLC
2008-03-29, 14:20
Jag kan tänka mig att kroppen svettas lite mer på andra ställen men inget jag har märkt av. Bör ju inte märkas heller om det blir lite mer svett utspritt över hela kroppen.

Jag har dagligen haft stora ringar under armarna redan vid 10 snåret på dagen, och då sitter jag still på en kontorsstol hela tiden. Nu blir det inte ens antydan till fuktigt och då kan jag göra vad jag vill. Helt underbart!

jenan546
2008-03-29, 14:22
Har för mig att de sa på "Erik och Mackan - hela och rena" att om man använder absolut torr på ett ställe på kroppen, kommer inte vätskan ut på något annat ställe (som det skrivs i den här tråden)

Vilket är rätt?

Min högst subjektiva studier visar på att huden i ansikten främst pannan blir lite blankare under de perioder jag använder absolut torr. Det känns inte så fräscht men skönt att slippa svettas under armarna.

C.E.J.
2008-03-29, 14:39
Aldrig hört talas om, så nej. Trodde det var nån slags vodka när jag såg trådtiteln :D

Three pigs
2008-03-29, 16:11
Är sugen på att prova det ett tag på händerna.
Händerna blir så jäkla svettiga när man spelar tv-spel :D

Devoid
2008-03-29, 16:16
Har för mig att en del har problem med Absolut Torr, kolla då in "Maxim" säljs bla hos Gents och har fått bra omdömen där. Har dock inte provat min i nån vidare utsträckning än får bli till sommaren.

Dreas
2008-03-30, 02:23
Hur funkar Absolut torr på händerna? Min handsvett är absolut inte att leka med och det skulle vara ganska underbart att slippa den:)

grisbil3n
2008-03-31, 11:28
Kanske lite off-topic men jag har lite funderingar kring det här med att man svettas mycket. Fram tills jag var 20 så var jag en av dem som kunde anstränga mig fysiskt utan att svettas nämnvärt. Men sen så hände något. Jag började svettas oerhört mycket, speciellt under armarna, bara av att promenera i några minuter (främst somrar). Nu efter några år så svettas jag fortfarande mycket. Jag svettas dessutom extra mycket på olika delar av kroppen. Det är olika delar som svettas hela tiden.

Någon som har liknande erfarenheter? Känner andra som har upplevt exakt samma sak i den åldern. Vore skönt och veta om någon här har haft det men har återgått "normal svettning" igen.

Samma här, brukar ha på mig lite mindre kläder så att jag håller mig kall, då blir det bättre. Vette fan vad det beror på men det är ganska störigt. Man tar en dusch sen är man per definition ofräsch efter några timmar ibland.

Osten80
2008-03-31, 11:43
Samma här, brukar ha på mig lite mindre kläder så att jag håller mig kall, då blir det bättre. Vette fan vad det beror på men det är ganska störigt. Man tar en dusch sen är man per definition ofräsch efter några timmar ibland.

Samma här också. Det är sjukt jobbigt att vara helt genomsvett efter bara en kort promenad. Detta är den största anledningen till att jag inte gillar sommaren längre. Då är det ett rent helvete, men framförallt är det jobbigt att aldrig känna sig fräsch. Absolut torr funkar till viss del för mig, men jag tycker inte direkt om att smörja in kroppen med aluminiumklorid.

mela
2008-03-31, 12:25
Har börjat använda absolut torr nu, främst för att det kan bli svettigt på jobbet och det känns fräschare för gästerna.

Andy.da.wohoo
2008-03-31, 13:41
Har tankar på att prova det ett tag. Men just nu så verkar jag ha hittat en bra deo som fungerar för mig så jag kanske slipper :)

oath5
2008-03-31, 18:38
Jag kör med absolut torr för att jag har en sjuhelsikes stinkande armsvett. Produkten tar bort mitt problem, men tyvärr måste ju svetten ut nånstans och i mitt fall så är det underlivet (pung samt rövsvett). Så det är som att välja mellan pest och kolera. Men jag föredrar att vara fräsch under armarna, då man kan dölja den andra doften med kalsonger och byxor :D

Osten80
2008-03-31, 18:41
Hur funkar Absolut torr på händerna? Min handsvett är absolut inte att leka med och det skulle vara ganska underbart att slippa den:)

Sisådär. Huden är rätt tjock på händerna.

Tenzu
2008-03-31, 20:41
Problemet är bara att mjufset som normalt svettas ut istället ackumuleras så att när man väl svettas luktar det bäverballe.

Andy.da.wohoo
2009-01-25, 01:44
Nu sen julen har min armsvett ökat gradvis och nu i veckan tröttnade jag på det så köpte hem Absolut Torr. La på ett lager nu, får se hur det fungerar.

ceejay
2009-01-25, 01:50
antagligen fungerar det :D

J.V
2009-01-25, 01:51
Det fungerar så helvetes bra. Nu är det drygt tre veckor sedan jag körde på senast, lökar fortfarande inte, inte ens när jag tränar. Opti.

Huffo the A-LagaRe
2009-01-25, 01:51
Nej kör med Renat.

saab900
2009-01-25, 02:06
Dum fråga?

Måste man raka armhålorna för att det ska funka?


:em:

KlopFer
2009-01-25, 02:10
Dum fråga?

Måste man raka armhålorna för att det ska funka?


:em:

nej
____________________

Fungerar klockrent på mig. Nu ska jag faktiskt slänga på lite medans jag kommer ihåg.

Fatcan
2009-01-25, 02:15
Jag brukade använda det förut, men det är fan för jobbigt tycker jag :(, två av tre gånger vaknar jag av att det kliar som FAN, även fast jag förbereder bra. Man måste ligga på ett speciellt sett så att armhålorna inte trycks ihop, då blir det fukt = KLIAR.
Innan sommaren tänker jag fan göra ett botox-ingrepp eller vad det heter i armhålorna, kostar några tusen men det är fan värt det. Vilka t-shirts som helst, och inget mera jobbiga absolut torr-nätter. :thumbup:

saab900
2009-01-25, 02:15
*pust*

... tack! :thumbup:

KlopFer
2009-01-25, 02:18
*pust*

... tack! :thumbup:

Var noga med att vara _torr_ under armarna bara. Annars kan det klia/svida rätt fint första gången.

Nu har mina armar vant sig vid det så bara slänga på lite närsom :)

fishy
2009-01-25, 02:18
Prövade den någon gång förra sommaren och det var ingen höjdare, visst den gjorde det skulle, stoppade svetten men jag har aldrig haft så svårt att somna någon gång. 3 alvedon hjälpte inte. Hade utslag i veckor, fresh på stranden!

ManuelIT
2009-01-25, 02:20
Första gångerna jag använde den så sved det som fan, kliade, fick utslag etc. Men nu för tiden känner jag inte av det alls, hänt till o med att jag inte varit helt torr när jag applicerat det utan några som helst reaktioner.

Fett bra produkt förövrigt.

Nordenator
2009-01-25, 09:30
Nej. Testade en sommar tidigare, men jag svettas inte så pass mycket att jag egentligen behöver det i alla fall. Tycker det var besvärligt och kliade lite. Föredrar en parfymfri deodorant och en vettig eau de toilette eller liknande.

Syndicate
2009-01-25, 09:45
Jag använder inte absolut torr. För mig räcker det med en bra deo, och med rätt kläder syns inte eventuella fläckar.

Dock har jag testat för ngt år sedan och visst vart jag heltorr under armarna, men svetten lär ju komma ut någonstans och för mig vart det på rygg och i pannan. Inte så nice.

bubbe
2009-01-25, 10:33
Grippy,

http://www.dsconsult.dk/Graphics/Products/363_m.jpg

Madame
2009-01-25, 14:37
Vi människor är dock allt bra roliga. Nu får vi inte svettas längre utan vi ska stoppa svettproduktionen och hämma kroppens naturliga processer! :thumbup:

mmmm... har man inte problem med svett så... har man inget problem! Själv har jag haft stora problem med överdriven armhålesvett. Att konstant vara blöt ledde för mig till utslag och skavsår av den blöta tröjan, och när det är så skiter man i vad som är naturligt eller inte. Bort med eländet bara, hit med synteten ffs! AT fixar det i ett nafs :)

Gäller att vara snustorr när man applicerar det ;).

kul att de gjort en produkt som kräver att man är torr när det är det sista man är. Lite moment 22, iaf första gångerna!

------

För övrigt tycker jag Maxim från Gents är bra, lite mildare och mindre kli'ig :thumbup:

actiwe
2009-01-25, 14:45
hade problem med armhålssvett för några år sedan och testade mkt saker, absolut torr är kanonbra.. lever verkligen upp till namnet ^^

Slartibartfast
2009-01-25, 14:50
Bäst.

Borde heta Absolut Bäst.

Jag skulle fan ha sex med Absolut torr om det inte skulle svida på snorkeln så förbannat.

Osten80
2009-01-25, 14:57
Bäst.

Borde heta Absolut Bäst.

Jag skulle fan ha sex med Absolut torr om det inte skulle svida på snorkeln så förbannat.

Samma här, det funkar klockrent för mig nu. Mycket bättre än när jag sist skrev i tråden.
Så jävla skönt att slippa blöta fläckar i form av LP-skivor efter en sådan minimal ansträngning som att till exempel diska eller dammsuga.

Frillan
2009-01-25, 15:35
Är det hälsosamt? Något säger mig att det inte är bra att täppa till körtlar, etc.

Slartibartfast
2009-01-25, 15:47
Är det hälsosamt? Något säger mig att det inte är bra att täppa till körtlar, etc.

Vem fan bryr sig? :D

Har man levt med konstanta lökringar så skulle man smörja in armhålorna med Agent Orange om det skulle hjälpa.

Madame
2009-01-25, 15:50
Är det hälsosamt? Något säger mig att det inte är bra att täppa till körtlar, etc.

Ja man får väl sätta det i relation till hur stora problem man har med svetten utan AT


Själv har jag haft stora problem med överdriven armhålesvett. Att konstant vara blöt ledde för mig till utslag och skavsår av den blöta tröjan, och när det är så skiter man i vad som är naturligt eller inte. Bort med eländet bara, hit med synteten ffs! AT fixar det i ett nafs :)

tobbo
2009-01-25, 15:50
Ska prova på Absolut Torr nu se om det funkar för alla andra anti-perspiranter som jag testat har vart ren skit, brukar inte svettas jättemycket men det brukar ändå bli synliga svettringar.

LoTiX
2009-01-25, 16:12
Bästa produkten jag vet.

ryss
2009-01-25, 17:30
Grym produkt. Den får 5/5 toasters

Viktor_Balck
2009-01-29, 16:32
Använder Maxim & är nöjd med den. Absolut Torr svider bara överdrivet & den funkar bara under armarna, Maxim kan man applicera var man vill... Kan köpas på http://www.gents.se/products/maxim-antiperspirant-roll-on.htm

Beställde den här produkten då jag inte klarade av kliandet som blev efter appliceringen av absolut torr vilket medförde väldiga problem att sova.
Maxims produkt kliade knappt någonting och det gick hur bra som helst att sova, har precis varit och tränat och är helt torr under armarna också.

Rekommenderas, fem lökringar av fem möjliga!

quality
2009-01-29, 17:06
För er som har problem med att det svider testa att ha på väldigt lite punktvis och ta direkt efter applicering lite papper och torka av/stryk ut. Det hjälper ändå och svider inte alls. Om ni rakar er under armarna så gör det dagen efter appliceringen!

I övrigt instämmer jag att det är en mycket bra produkt!

Andy.da.wohoo
2009-01-29, 18:08
Snart en vecka sen första användningen, helt underbart! Inte ens en gnutta svett under armarna! Har kanske liite ökad fotsvett, men det är nog marginellt. Otroligt nöjd!:thumbup:

nQt
2009-01-29, 19:43
Snart en vecka sen första användningen, helt underbart! Inte ens en gnutta svett under armarna! Har kanske liite ökad fotsvett, men det är nog marginellt. Otroligt nöjd!:thumbup:

Att svettkörtlarna blockeras lokalt i armhålan skall om jag har rätt för mig inte leda till ökad svettning på andra ställen.

Andy.da.wohoo
2009-01-29, 19:58
Att svettkörtlarna blockeras lokalt i armhålan skall om jag har rätt för mig inte leda till ökad svettning på andra ställen.

Varför inte?:confused: Det bör den ju göra, kroppen vill ju kyla ner sig lika mycket?

Degpekka
2009-01-29, 23:33
kroppen vill väl kyla av dem ställena som är varma... man svettas ju inte i pannan bara för man har varma skor på sig.

Dreas
2009-01-30, 00:26
kroppen vill väl kyla av dem ställena som är varma... man svettas ju inte i pannan bara för man har varma skor på sig. Jag svettas 24/7 ur mina händer, jag kan vara iskall om händerna men ändå svettas. Vi svettas helt enkelt olika mycket på olika ställen, vissa svettas mer under armarna än andra, endel under fötterna. Jag svettas tex mest ur händer och fötter, knappt något på ryggen.

Demoneyes
2009-01-30, 09:28
Jag köpte någon som höll i 72 timmar (köpes på apoteket) använde det i kanske 2 veckor sen slutade jag svettas helt under armarna. Istället fick ma bihind lida samt började svettas lite i ansiktet vid anstränging.
Vet inte riktigt var som hände kanske dog mina svettkörtlar men lika glad är jag för det men gladas är nog tröjjan lalala :)

Guybrush
2009-01-30, 12:31
Jag använder Absolut torr under armarna. Det är en grymt bra produkt, kanske den bästa någonsin? De senare åren har jag börjat svettas mer under armarna, dock inte mer än att det går att bekämpa med deodorant. Men deo tar bara bort lukten, inte själva fukten, så tröjor och skjortor blir fortfarande fläckiga och missfärgade under armarna. Jag går definitivt plus ekonomiskt på att använda det eftersom jag inte behöver kassera vita plagg lika ofta.

jesse
2009-01-30, 12:47
kroppen vill väl kyla av dem ställena som är varma... man svettas ju inte i pannan bara för man har varma skor på sig.

Så funkar det inte riktigt, olika personer har olika "svettzoner" där man svettas lättare/mer än på andra ställen, jag märker det extremt tydligt när jag använder absolut torr.

lanzal
2009-05-24, 18:17
Nu har jag använt absolut torr ett tag och det har delvis slutat fungera, är det så att man bli immun efter ett tag? Det verkar så på mig, höll jättelänge i början men nu räcker det knappt 2 dagar.. :( svettas, sommar! :(

Madame
2009-05-24, 18:22
Nu har jag använt absolut torr ett tag och det har delvis slutat fungera, är det så att man bli immun efter ett tag? Det verkar så på mig, höll jättelänge i början men nu räcker det knappt 2 dagar.. :( svettas, sommar! :(

Testa Maxim från gents.se
Jag tycker den håller längre och är också skonsammare mot huden, kliar inte lika jävligt som AT. Mkt dyrare men å andra sidan fortfarande ett billigt pris för att slippa svetten :thumbup:

Purren
2009-05-24, 18:41
Effekten är grym, men jag slutade använda det eftersom mitt sunda förnuft säger att något som får dig att sluta svettas i en vecka inte kan vara speciellt bra för kroppen.

Är det någon som vet om det gjort någon studie eller undersökning på om det kan vara farligt eller inte?

Purren
2009-05-24, 18:43
Jag svettas 24/7 ur mina händer, jag kan vara iskall om händerna men ändå svettas. Vi svettas helt enkelt olika mycket på olika ställen, vissa svettas mer under armarna än andra, endel under fötterna. Jag svettas tex mest ur händer och fötter, knappt något på ryggen.

Låter som dålig blodcirkulation

tobbo
2009-05-24, 18:47
Nu har jag använt absolut torr ett tag och det har delvis slutat fungera, är det så att man bli immun efter ett tag? Det verkar så på mig, höll jättelänge i början men nu räcker det knappt 2 dagar.. :( svettas, sommar! :(

Samma för mig, håller inte lika länge som det gjorde i början men det är så överlägset och billigt så det gör inget att man måste ta på det lite oftare.

Purren
2009-05-24, 18:55
Wikipedia:

Aluminium, present most often in antiperspirants, but not usually present in non-antiperspirant deodorants, has been established as a neurotoxin.[10][11][12] Aluminum itself adversely affects the blood-brain barrier, it is capable of causing DNA damage, and has adverse epigenetic effects.[10][13] Research has shown that the aluminum salts used in antiperspirants have detrimental effects to a number of species such as non-human primates,[14] mice,[15] dogs[16] and others. An increased amount of aluminum is also present in the brains of many Alzheimer's patients, although this link does not seem to be causal.[17][18][19]

Slartibartfast
2009-05-24, 19:09
Wikipedia:

Jag skulle smeta Agent Orange i mina armhålor bara svetten hålls borta.

saab900
2009-05-24, 19:41
Jag har testat Absolut torr nu, och det funkar över förväntan :thumbup:

Men det verkar inte som att det går att komma undan den olidliga brännsvedan när man tagit på det. Hur torr jag än är svider det som satan efter ett tag. Antagligen beror det på att man svettas, svårt att göra något åt.

aggression
2009-05-24, 19:48
Ja. Problemet är dock att jag svettas något så kopiöst på ryggen också, så det bli fortfarande svettfläckar på t-shirten.

Någon här som vet ifall man kan dra på absolout torr på både rygg och under armarna?

spann
2009-05-24, 22:26
Ja, jag använder absolut torr, bland de bästa mamsen har köpt åt mig :)

Rahf
2009-05-25, 07:36
Ja. Problemet är dock att jag svettas något så kopiöst på ryggen också, så det bli fortfarande svettfläckar på t-shirten.

Någon här som vet ifall man kan dra på absolout torr på både rygg och under armarna?

Skulle nog avråda från att täcka ett så stort område som ryggen, svetten fyller trots allt en funktion.

CiCoro
2009-05-25, 07:41
Enda gången jag använt absolut torr var på studenten. Får bli på på studentfesterna i år igen, och på nyår får man också..på helger osv. är det givet att folk ska svettas!

Andy.da.wohoo
2009-05-25, 17:24
Enda gången jag använt absolut torr var på studenten. Får bli på på studentfesterna i år igen, och på nyår får man också..på helger osv. är det givet att folk ska svettas!

Visserligen, men det är inte vidare fräscht för varken sig själv eller sin omgivning att ha handflate stora lökar under armarna som inte bara är blöta, de luktar väldigt hemskt med!

mangs
2010-01-05, 12:37
Även jag har blivit med Absolut Torr men vi är inte helt överens och jag och flaskan. Jag har använt det nu vid tre tillfällen med drygt 5 dagar mellan tillfällena men jag upplever inte det som om jag blir absolut torr, Mindre lökig möjligtvis men ändå fuktig vilket tex förstör skjortor.

Eftersom jag har ett träningsuppehåll svettas jag rent allmänt mycket mindre än vanligt så jag hade förväntat mig att bli snustorr under armarna.

Alla gånger jag applicerat absolut Torr har jag duschat någon timme innan och sedan torkat armhålorna ordentligt 2-3 gånger för natt vara riktigt torr. Sedan har jag tagit på absolut torr (instruktionerna säger dutta men jag har gått från att dutta till att stryka in hela armhålan en gång), hur mycket använder ni vid varje tillfälle?

Jag har inte känt av någon direkt klåda mer än att det bränner lite grand någoin timme efter men inte värre än andra deoderanter med alkohol. Apropå det, använder ni vanlig deo utanpå Absolut Torr, jag gjorde det en dag och blev väldigt fuktig i tröjans armhåla.

Så, ge mig gärna tips på hur jag skall använda min Absolut Torr för bästa effekt. Att inte svettas alls under armarna i 2 veckor eller mer efter en strykning skulle vara skönt men frågan är hur mycket AT man skall stryka på då, det känns lite som ett tätskikt i ett badrum, missar man en liten fläck i armhålan så kommer man svettas därifrån. :/

Nina L
2010-01-05, 12:46
Det händer. Bra krejer.

Bear Grylls
2010-01-05, 12:50
Så länge jag inte använder supertajta nylonkläder eller något annat syntetiskt material så lökar jag väldigt sällan. Luftiga bomullströjor ftw :hbang:

Andy.da.wohoo
2010-01-05, 12:51
Även jag har blivit med Absolut Torr men vi är inte helt överens och jag och flaskan. Jag har använt det nu vid tre tillfällen med drygt 5 dagar mellan tillfällena men jag upplever inte det som om jag blir absolut torr, Mindre lökig möjligtvis men ändå fuktig vilket tex förstör skjortor.

Eftersom jag har ett träningsuppehåll svettas jag rent allmänt mycket mindre än vanligt så jag hade förväntat mig att bli snustorr under armarna.

Alla gånger jag applicerat absolut Torr har jag duschat någon timme innan och sedan torkat armhålorna ordentligt 2-3 gånger för natt vara riktigt torr. Sedan har jag tagit på absolut torr (instruktionerna säger dutta men jag har gått från att dutta till att stryka in hela armhålan en gång), hur mycket använder ni vid varje tillfälle?

Jag har inte känt av någon direkt klåda mer än att det bränner lite grand någoin timme efter men inte värre än andra deoderanter med alkohol. Apropå det, använder ni vanlig deo utanpå Absolut Torr, jag gjorde det en dag och blev väldigt fuktig i tröjans armhåla.

Så, ge mig gärna tips på hur jag skall använda min Absolut Torr för bästa effekt. Att inte svettas alls under armarna i 2 veckor eller mer efter en strykning skulle vara skönt men frågan är hur mycket AT man skall stryka på då, det känns lite som ett tätskikt i ett badrum, missar man en liten fläck i armhålan så kommer man svettas därifrån. :/

Applicera AT 2 dagar i rad om du märker att svettningarna fortsätter efter första appliceringen.

miss_incorrigible
2010-01-05, 17:18
Schwitzin' ze göööd! *grr27*

mangs
2010-01-13, 09:37
Jag verkar vara den första i världshistorien som är immun mot skiten.

Visst får jag en viss effekt ffa kanske 1-2 dagar men sedan plaskar jag på som vanligt igen. I helgen provade jag att smörja in armhålorna ordentligt 3 dagar i rad och tänktre att nu kommer snart Beduinerna vallfärda till min snustorra öken men på kvällen med en relativt tight skjorta fick jag trots detta rejäla lökar. Dagen efter i vanlig T-shirt fun gerade bättre men nu igår tisdag var allt som vanligt igen. Frågan är om jag gör någonting fel? Jag har provat vid olika tider på dygnet och använt olika mycket, alltifrån till att "dutta på" lite försiktigt enligt instruktionerna till att täcka in hela området rikligt med Absolut Torr. Sedan jag fick flaskan har jag väl gjort en 5-6 behandlingar och jag har redan använt en 1/3 av flaskan.

Jag gör som följer.

1. Tvättar armhåla
2. Torkar 3 gånger med handduk så att jag är absolut Torr.
3. Applicerar Absolut torr.
4. Vädrar armhålan i någon minut
5. Går med hyffsat lössittande T-shirt eller går och lägger mig
6. Runt 12h senare tvättar jag armhålan med vatten

När jag duschar så gör jag som vanligt och både sköljer och tvålar armhålorna, det är kanske det som är felet? Man skall låta dem vara?

Använder jag vanlig deo över så blir jag bara blötare.

Det enda positiva med det hela är att det inte kliar något överhuvudtaget, möjligligtvis att det bränner lite men inget jag tänker på

Slartibartfast
2010-01-13, 09:40
Mangs, det lär finnas en dylik produkt som heter Maxim. Kolla upp den också.

Finns nog ingen procedur som gör att AT funkar eller inte.

Funkar det inte så funkar det inte. Du e non-responder :)

mangs
2010-01-13, 10:10
OK, surt, när du lovprisat den så trodde jag att jag hittat lösningen på mina problem. jag får leta efter alternativa produkter men under tiden använda mig av AT. Hur mcyek tanvänder du ungefär vid varje strykning och täcker du in hela armhålan eller gör du som beskrivningen: "några små duttar"

Slartibartfast
2010-01-13, 10:21
OK, surt, när du lovprisat den så trodde jag att jag hittat lösningen på mina problem. jag får leta efter alternativa produkter men under tiden använda mig av AT. Hur mcyek tanvänder du ungefär vid varje strykning och täcker du in hela armhålan eller gör du som beskrivningen: "några små duttar"

Ja, för mig funkar den perfekt.

Jag stryker in hela armhålan (på samma sätt som en deo) ungefär varannan vecka. En flaska räcker säkert ett år.

PiNG.
2010-01-13, 12:30
OK, surt, när du lovprisat den så trodde jag att jag hittat lösningen på mina problem. jag får leta efter alternativa produkter men under tiden använda mig av AT. Hur mcyek tanvänder du ungefär vid varje strykning och täcker du in hela armhålan eller gör du som beskrivningen: "några små duttar"

Maxim som slarti tipsa om har jag använt några år. Jag har ingen extrem armhålesvett men tillräckligt för att jag ville göra nåt åt det.

Absolut torr funkar inte på mig, men Maxim gjorde susen. Använder det 2 dagar i rad sen behöver jag inte göra på en månad. Ibland går det 2 månader mellan varven, men då kan det ha varit på sin plats att ha gjort det några veckor tidigare, men de glömmer jag bort ibland.

Ibland svider och kliar det som fan redan efter en timme, då står jag ut en timme till, och tvättar av det sen, och ibland kan jag sova hela natten med det. Jag tvättar mig aldrig innan jag tar på det, så jag har kvar den deon jag tog på efter duschen när jag använder det. Går nog 5-6 timmar efter jag tvättat mig innan jag tar på mig det. Jag märker att jag måste ha deodorant med alkohol, när det gått för lång tid mellan varven, annars klarar jag mig med deo utan alkohol.

Du hittar det här: http://www.gents.se/products/maxim-antiperspirant-roll-on.htm

_Robbie_
2010-01-13, 13:06
Även jag har blivit med Absolut Torr men vi är inte helt överens och jag och flaskan. Jag har använt det nu vid tre tillfällen med drygt 5 dagar mellan tillfällena men jag upplever inte det som om jag blir absolut torr, Mindre lökig möjligtvis men ändå fuktig vilket tex förstör skjortor.

Eftersom jag har ett träningsuppehåll svettas jag rent allmänt mycket mindre än vanligt så jag hade förväntat mig att bli snustorr under armarna.

Alla gånger jag applicerat absolut Torr har jag duschat någon timme innan och sedan torkat armhålorna ordentligt 2-3 gånger för natt vara riktigt torr. Sedan har jag tagit på absolut torr (instruktionerna säger dutta men jag har gått från att dutta till att stryka in hela armhålan en gång), hur mycket använder ni vid varje tillfälle?

Jag har inte känt av någon direkt klåda mer än att det bränner lite grand någoin timme efter men inte värre än andra deoderanter med alkohol. Apropå det, använder ni vanlig deo utanpå Absolut Torr, jag gjorde det en dag och blev väldigt fuktig i tröjans armhåla.

Så, ge mig gärna tips på hur jag skall använda min Absolut Torr för bästa effekt. Att inte svettas alls under armarna i 2 veckor eller mer efter en strykning skulle vara skönt men frågan är hur mycket AT man skall stryka på då, det känns lite som ett tätskikt i ett badrum, missar man en liten fläck i armhålan så kommer man svettas därifrån. :/


Duscha. Torka rent ordentligt från fukt. Stryk på mycket AT i hela armhålan där du tror att svetten kommer ut. Gör detta innan du går och lägger dig. Tvätta av på morgonen. = Torr!!!!!!!

Slartibartfast
2010-01-13, 13:22
Duscha. Torka rent ordentligt från fukt. Stryk på mycket AT i hela armhålan där du tror att svetten kommer ut. Gör detta innan du går och lägger dig. Tvätta av på morgonen. = Torr!!!!!!!

Det är ju precis det mangs gjort.

Finns inget "trick" med AT. Det funkar eller också inte.

_Robbie_
2010-01-13, 13:24
Det är ju precis det mangs gjort.

Finns inget "trick" med AT. Det funkar eller också inte.

Då misstolkade jag "Sedan har jag tagit på absolut torr (instruktionerna säger dutta men jag har gått från att dutta till att stryka in hela armhålan en gång"

Man måste stryka flera gånger och verkligen dränka armhålan. Sen har jag också märkt att AT ej hjälper om jag tar det på dagen. Endast på natten.

mangs
2010-01-13, 16:00
Då misstolkade jag "Sedan har jag tagit på absolut torr (instruktionerna säger dutta men jag har gått från att dutta till att stryka in hela armhålan en gång"

Man måste stryka flera gånger och verkligen dränka armhålan. Sen har jag också märkt att AT ej hjälper om jag tar det på dagen. Endast på natten.


Läs mitt senare inlägg där jag ökat dosen. :)

Imorse tog jag på det igen och idag verkar det fungera ok men då har jag T-shirt + skjorta utanpå. Mitt mål är att kunna använda skjorta direkt mot hud utan lökar. Får se hur länge effekten varar. Jag skall testa att köra enligt diuna instruktioner några gånger.

Tvättar ni armhålorna ordentligt när ni "går på" AT? FInns inte risken att man tvättar bort effekten.

Vad jag märkt med AT är att efter 2-3 dagar så luktar det från armhålan ungefär som det kan göra 24h efter en dusch om man glömt deo. Dvs lite svettlukt. Detta tvättas ju enkelt bort men skvallrar väl lite om att AT inte håller tätt utan att svett sipprar ut.

Om vi säger att man täcker ordentligt men missar en liten mikroskopisk fläck, då kanske det är den som producerar svett som en speedad iller och därmed luktar.

Maxim kanske är något att testa men jag vägrar att ge upp AT så här enkelt när det verkar fungera så bra hos andra.

2 månader mellan varven låter ju som en dröm för bra för att vara sann. Klarar jag mig var 14e dag är jag nöjd.

_Robbie_
2010-01-13, 16:44
Läs mitt senare inlägg där jag ökat dosen. :)

Imorse tog jag på det igen och idag verkar det fungera ok men då har jag T-shirt + skjorta utanpå. Mitt mål är att kunna använda skjorta direkt mot hud utan lökar. Får se hur länge effekten varar. Jag skall testa att köra enligt diuna instruktioner några gånger.

Tvättar ni armhålorna ordentligt när ni "går på" AT? FInns inte risken att man tvättar bort effekten.

Vad jag märkt med AT är att efter 2-3 dagar så luktar det från armhålan ungefär som det kan göra 24h efter en dusch om man glömt deo. Dvs lite svettlukt. Detta tvättas ju enkelt bort men skvallrar väl lite om att AT inte håller tätt utan att svett sipprar ut.

Om vi säger att man täcker ordentligt men missar en liten mikroskopisk fläck, då kanske det är den som producerar svett som en speedad iller och därmed luktar.

Maxim kanske är något att testa men jag vägrar att ge upp AT så här enkelt när det verkar fungera så bra hos andra.

2 månader mellan varven låter ju som en dröm för bra för att vara sann. Klarar jag mig var 14e dag är jag nöjd.


Efter typ 2-3 veckor så avtar effekten hos mig och jag rinner oavsett om det är -20 grader... När jag har AT så brukar jag använda DEO som vanligt för att de ska lukta gott under armarna + att DEOns effekt kanske tar bort eventuella små svetthåll som man missat...

Åsberg
2010-01-13, 17:40
AT slutade funka efter ett tag för mig. I början var den fanimej bulletproof. :D

PiNG.
2010-01-13, 23:09
Maxim kanske är något att testa men jag vägrar att ge upp AT så här enkelt när det verkar fungera så bra hos andra.



Det handlar om ca 100 kr du ska lägga ut för att se om det funkar lika bra på dig som på mig, så sluta vägra ;)

mangs
2010-01-14, 09:47
Det handlar om ca 100 kr du ska lägga ut för att se om det funkar lika bra på dig som på mig, så sluta vägra ;)


Å nä, så mycket är jag inte beredd att betala. AT var expensive enough.

Det handlar väl inte om pengarna här utan ren tjurskallighet från min sida. Jag vägrar acceptera att mina svettkörtlar skrattar AT rätt upp i ansiktet.

Trägen vinner.

PiNG.
2010-01-15, 16:21
Å nä, så mycket är jag inte beredd att betala. AT var expensive enough.

Det handlar väl inte om pengarna här utan ren tjurskallighet från min sida. Jag vägrar acceptera att mina svettkörtlar skrattar AT rätt upp i ansiktet.

Trägen vinner.

Trägen och svettig ;)

mangs
2010-01-15, 17:57
Nu åker skiten ut. 2 dagar efter senaste mastodont-strykning är jag sur under armarna.

Fan!!!

Osten80
2010-04-14, 18:40
Jag tackar återigen gudarna för denna produkt.

TehSaxo
2010-04-14, 19:23
Vad är absolut torr för någonting? :s

Kimball
2010-04-14, 19:54
Vad är absolut torr för någonting? :s

Hah, är den posten på riktigt?

smeander
2010-04-14, 20:13
Japp, på handflatorna. Handsvett nej tack :)

Mora spöket
2010-04-14, 20:52
Det är riktigt skönt under armarna när man svettas för mycket! Men är det någon som har testat att använda det på fötterna? Jag brukar få ganska äcklig fotsvett efter en vanlig dag i skolan..

Osten80
2010-04-14, 21:15
Det är riktigt skönt under armarna när man svettas för mycket! Men är det någon som har testat att använda det på fötterna? Jag brukar få ganska äcklig fotsvett efter en vanlig dag i skolan..

För mig funkar det på fötterna, fast huden är hårdare där så det brukar kräva några dagars påstrykningar innan det ger effekt.

Slartibartfast
2010-04-14, 21:28
Best.thing.in.the.universe.

PiNG.
2010-04-14, 21:49
Best.thing.in.the.universe.

Nu snackar du MAXIM va ;)

Strök igårnatt.

Torr som barnpuder i armhålan. Varar väl 1-2 månader per strykning.

Best ting evva mejd :thumbup:

Silverschnitzel
2010-04-14, 21:52
De första gångerna klarade jag mig flera veckor eller månader utan att stryka på igen..Nu senast så gick det bara två dagar innan jag hade lökar igen. Körde då samma kväll AT igen, några dagar efter så va lökarna där igen... Kan man bli immun eller vad händer?!

Denniss
2010-04-14, 21:52
Nu snackar du MAXIM va ;)

Strök igårnatt.

Torr som barnpuder i armhålan. Varar väl 1-2 månader per strykning.

Best ting evva mejd :thumbup:

1 Vecka räcker den ju bara? 7-8 dagar står det på paketet :s

PiNG.
2010-04-14, 22:12
1 Vecka räcker den ju bara? 7-8 dagar står det på paketet :s

Kanske 1 vecka på personer med mycket armsvett.

Jag klarar mig på 1 strykning, ibland 2, 2 dagar i rad. Då slipper jag armsvetten i 1-2 månader. Eller rättare sagt. Jag stryker armhålan så ofta, möjligt jag har liiite bira en vecka eller 2 emellan strykningarna :D

Det står på mjölkpaketet att den håller 1 vecka den med. Jag har lätt en öppnad i 1½. Det är inte så att 7-8 dgr är lag, bara för att det står på paketet... ;)

Slartibartfast
2010-04-15, 06:15
Nu snackar du MAXIM va ;)

Strök igårnatt.

Torr som barnpuder i armhålan. Varar väl 1-2 månader per strykning.

Best ting evva mejd :thumbup:

Åfan, har hört mycket bra om Maxim också. :thumbup:

TehSaxo
2010-04-15, 07:46
Vad är absolut torr för någonting? :s

Hah, är den posten på riktigt?

Ja. Har förstått att det är nån sorts deo men, skiljer den sig från vanliga deos som man kan köpa överallt?

Nitrometan
2010-04-15, 07:48
skiljer den sig från vanliga deos som man kan köpa överallt?
Ja.

Denniss
2010-04-15, 07:51
Kanske 1 vecka på personer med mycket armsvett.

Jag klarar mig på 1 strykning, ibland 2, 2 dagar i rad. Då slipper jag armsvetten i 1-2 månader. Eller rättare sagt. Jag stryker armhålan så ofta, möjligt jag har liiite bira en vecka eller 2 emellan strykningarna :D

Det står på mjölkpaketet att den håller 1 vecka den med. Jag har lätt en öppnad i 1½. Det är inte så att 7-8 dgr är lag, bara för att det står på paketet... ;)

Aha där ser man:thumbup:

mangs
2010-04-15, 07:58
Jag kan ju uppdatera om mina erfarenheter med AT. Visst kan jag notera att svettproduktionen i armhålorna minskar något men inte helt och bara i kanske 2 dagar efter en strykning. jag körde en natt en rejäl strykning där jag målade in armhålorna i några lager AT. Den natten blev allt annat än angenäm. Det kliade och brände så att jag höll på att dö. Effekten blev inte mer hållbar för det och när jag sedan försökte använda den några veckor senare kliade det rejält även då. provade istället något billigt skit från Axe som fungera mycket bättre, luktar gott mm.

Jag tror inte AT fungerar för mig utan skall testa Maxim istället.

Kan det vara så att jag fått ett måndagsexemplar för min AT gör att jag luktar rätt konstigt under armarna efter en natt. Inte svett utan mer någon skum unken lukt.

PiNG.
2010-04-15, 08:32
Jag tror inte AT fungerar för mig utan skall testa Maxim istället.

Kan det vara så att jag fått ett måndagsexemplar för min AT gör att jag luktar rätt konstigt under armarna efter en natt. Inte svett utan mer någon skum unken lukt.

Det tror jag inte.

Så, ska du ha länken till MAXIM? ;)

http://www.gents.com/products/maxim-antiperspirant-roll-on.htm

:thumbup:

Tompisch
2010-04-15, 09:52
Lökar har jag inte ofta, men ryggen blir blöt ganska ofta och lätt. Någon som kör AT på ryggen?

Mora spöket
2010-04-15, 13:50
För mig funkar det på fötterna, fast huden är hårdare där så det brukar kräva några dagars påstrykningar innan det ger effekt.

Okej, det blir att testa, Tack :)

kalllee
2010-04-15, 20:03
Har samma problem som några här, de gör så j*vla, h*elvetes, f*cking, gaaaaaah ont, kliar sticker osv. Innan va det inte så stora problem men nu de senaste gångerna har jag varit tvungen att gå upp mitt i natten för att tvätta bort det och min hud är riktigt röd och irriterad... förslag på vad som kan göras?

chrilledude
2010-04-15, 20:09
Jag får grov handsvett ibland, kan det hjälpa? :D

Dreas
2010-04-15, 20:11
Jag får grov handsvett ibland, kan det hjälpa? :DJag smörjde 4dagar i rad, sov med handskar för att inte klia i ögonen, blev rejält torr men tyckte mig fortfarande vara svett.

chrilledude
2010-04-15, 20:13
Jag smörjde 4dagar i rad, sov med handskar för att inte klia i ögonen, blev rejält torr men tyckte mig fortfarande vara svett.

okej :/ blir riktigt irriterande, typ om man ska hälsa på någon.. kul..

fiskarn
2010-04-16, 16:45
Har samma problem som några här, de gör så j*vla, h*elvetes, f*cking, gaaaaaah ont, kliar sticker osv. Innan va det inte så stora problem men nu de senaste gångerna har jag varit tvungen att gå upp mitt i natten för att tvätta bort det och min hud är riktigt röd och irriterad... förslag på vad som kan göras?

Har också varit med om detta några gånger och lovar mig själv varje gång att aldrig mer använda AT, men den är ju så bra så man blir tvungen att använda den igen. För att slippa detta svidande brukar jag vara hyper noggrann att vara torr innan påstrykning och att torka det man strykit på innan man försöker sova. Till detta rekommenderar jag hårfön med funktion för kallblås :thumbup:

KlopFer
2010-04-16, 16:59
Har också varit med om detta några gånger och lovar mig själv varje gång att aldrig mer använda AT, men den är ju så bra så man blir tvungen att använda den igen. För att slippa detta svidande brukar jag vara hyper noggrann att vara torr innan påstrykning och att torka det man strykit på innan man försöker sova. Till detta rekommenderar jag hårfön med funktion för kallblås :thumbup:

Använder samma teknik :D