handdator

Visa fullständig version : Gillar du din röst?


AlexanderYeah
2008-01-10, 15:25
jag har alltså långtråkigt.. Gillar det här med pollar också. men iaf jag tror att jag är påväg i målbrottet. Den bryts inte nåt men varje morron den senaste veckan är den mycket mörkare. Sen blir den "normal" igen efter kanske 20 minuter. Känns också som att jag pratar mycket långsammare på morronen men det kanske jag inbillar mig. Jag gillar min röst iaf. Mycket. vill inte att den ska ändras :/ pappa låter som Långben typ. Vill inte hamna där jaja.

Vad gillar ni eran? Till skillnad från de flesta så gillar jag hur min låter inspelad också.

BigSpawn
2008-01-10, 15:27
När man hör den i huvet så att säga så är den ok tycker jag, men inspelad så gillar jag den inte av nån anledning. Verkar vara ganska vanligt att det är så

Tricklev
2008-01-10, 15:32
Snackar alltid mörkare och långsammare på morgonen än under resten av dagen, det kallas nyvaken, vänj dig vid det.

Ont: Nej, jag tror inte jag gillar att höra min röst inspelad.

AlexanderYeah
2008-01-10, 15:39
Snackar alltid mörkare och långsammare på morgonen än under resten av dagen, det kallas nyvaken, vänj dig vid det.

nope

Hades
2008-01-10, 16:02
Ens röst låter av naturliga skäl alltid fylligare och djupare i ens egna öron än i andras eller inspelad, därför är det ganska få som tycker om att höra sin röst från inspelning, eftersom man är van vid att det låter på ett visst sätt när man pratar.

Jag skulle önska att jag hade lite djupare röst, men jag skulle inte säga att jag är missnöjd. Det är ju en onödig sak att haka upp sig på eftersom man bara kan påverka till en viss grad. Något jag försöker lära mig är att prata långsammare, det vinner man ofta på.

egge
2008-01-10, 16:04
Gillar inte min dialekt men rösten är det inget fel på.

Målbrottet var kul, speciellt när rösten brast under en redovisning i skolan. :/

HoppeR
2008-01-10, 16:04
Its'a fäfty fäffty!

pabb
2008-01-10, 16:16
Nej, jag hatar den, klarar knappt av att lysna på inspelningar av mig själv *cry*

Emil_Larsson
2008-01-10, 16:20
Nej, jag anser att min röst inte är manlig. Den är en blandning av en vuxen flicka och en ung pojke.
Jag har fått höra från andra att det aldrig låter som om jag är arg, snarare att jag skojjar när jag blir mad, då är det ett tecken på att man inte har manlig röst.

Yankeee
2008-01-10, 16:21
Nej, det gör jag nog inte. Lite fjantig röst, fast det tycker väl typ alla som inte är vana vid att höra sig själv.

Tolkia
2008-01-10, 16:26
Nej, framför allt inte talrösten (arrrrghhh att höra sig själv inspelad på band!). Sångrösten kan jag tycka låter rätt OK de få gånger den beter sig som jag vill, men det händer lite väl sällan.

Gpajpen
2008-01-10, 16:29
Konstigt nog så tycker jag att min röst låter bättre inspelad än i huvudet. Alltid när jag hör mig själv så blir jag rädd och tror att de är ett hot typ.

Hades
2008-01-10, 16:31
En annan anledning till att många ogillar inspelningar av sin röst är att inspelningsutrustningen som används ofta suger och rösten låter mycket mindre nyanserad än den egentligen är.

Tolkia
2008-01-10, 16:35
En annan anledning till att många ogillar inspelningar av sin röst är att inspelningsutrustningen som används ofta suger och rösten låter mycket mindre nyanserad än den egentligen är.
Det ligger något i det där. När man spelar in sig själv när man spelar ett instrument låter det ofta väldigt konstigt även det, gärna överstyrt åt helsike (grattis, spela in flöjt + piano med dålig hobbyutrustning a.k.a. någons mp3-spelare och tro att pianot skall höras ...).

Scratch89
2008-01-10, 16:59
Nä. Jag pratar nog rätt så grötigt. Jag sjunger inget vidare heller, men det kan bero på att jag är så tondöv som jag är. :D

Spinkot
2008-01-10, 17:12
Att prata med: Ja
Att sjunga med: Nej

Jag låter som en bebis när jag sjunger i falsett :(

Patriarch K
2008-01-10, 17:56
Jag tycker om att prata och folk verkar inte ha något emot att lyssna - därav drar jag slutsatsen att min röst är okej. Jag röstade JA på pollen även om jag som alla andra ogillar den när man hör den inspelad. Fast å andra sidan tycker jag att om man spelar in ens kompisar samtidigt som sin egen röst och lyssnar på hela kittet låter kompisarnas röst också stendumma. Det tycker man inte i verkligheten så det är en sak som är värd att tänka på.

maaherra
2008-01-10, 18:02
Jag vill ha mer whiskey röst. Jobbar på det.

XroW
2008-01-10, 18:04
Varje gång jag hör min röst inspelad så tycker jag inte det är så farligt :)
Dock kan jag ju inte påstå att jag njuter av det, helt likgiltig.

angående Tricklevs/alexanderyeah

Så är detväl för alla? Låter som en 60 årig gubbe när jag är nyvaken.

davvvan
2008-01-10, 18:05
Rösten låter bra i mitt huvud, när man pratar och då man sjunger. (lol) Däremot inspelat är den både ljusare och gnälligare och mycket bredare. (mer dialekt) Jobbigt.

Morgonbas och dagen-efter-bas är väl rätt normalt?

fonzie
2008-01-10, 18:15
Urrrrrrkk

Fangtastic
2008-01-10, 18:21
Jag är helkär i min egen röst för jag snackar raktigenom norrländska (om ni vill kalla de så men jag är från Norrbotten om de räknas :P ) och då menar jag ordentlig sådär sävliiiiiigt och breeeeeeett för man ska inte streeeeeeessa. :)

davvvan
2008-01-10, 18:23
Jag är helkär i min egen röst för jag snackar raktigenom norrländska (om ni vill kalla de så men jag är från Norrbotten om de räknas :P ) och då menar jag ordentlig sådär sävliiiiiigt och breeeeeeett för man ska inte streeeeeeessa. :)

Kalix? :D

joriice
2008-01-10, 18:54
Nej, det gör jag inte precis..

Rex
2008-01-10, 19:06
Hatar o höra mej själv =( Inspelat då..

muddler
2008-01-10, 19:13
mjo det gör jag, den är lite ljus dock men det kan va bra det med

Kwon
2008-01-10, 20:37
Min röst gillar jag nog mest nuförtiden! :D

En gång trodde en tjej att jag var operasångare efter cirkus 2 minuter jag var inne på ett fik.

En annan gång trodde ett gäng kursare och lärare att jag var yrkesmilitär?!?

Hursom, grymt nöjd med rösten nu men jag hade grymt stekig röst när jag var i målbrottet! Lät värre än en kraschad kråka! :D

Dont despair! Rösten blir bättre!

Hades
2008-01-10, 20:41
Försöker föreställa mig hur Kwon pratar. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ SCUMBAAAAGS! OH SOLE MIO VAD SUGEN JAG ÄR PÅ LAAAAAAAATTEEEEEEEEE! (Tänk er Pavarotti möter Senior Drill Instructor Gunnery Sergeant Hartman)

tobbo
2008-01-10, 20:44
Försöker föreställa mig hur Kwon pratar. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ SCUMBAAAAGS! OH SOLE MIO VAD SUGEN JAG ÄR PÅ LAAAAAAAATTEEEEEEEEE! (Tänk er Pavarotti möter Senior Drill Instructor Gunnery Sergeant Hartman)

haha

OnT: Nja, den duger låter inte allt förjävlig.

Kwon
2008-01-10, 20:46
Försöker föreställa mig hur Kwon pratar. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ SCUMBAAAAGS! OH SOLE MIO VAD SUGEN JAG ÄR PÅ LAAAAAAAATTEEEEEEEEE! (Tänk er Pavarotti möter Senior Drill Instructor Gunnery Sergeant Hartman)

Haha Hades on a roll! SÅ skön ibland! :D

Jag har lite basröst, det e väl det. Kan dock höja rösten dvs höja frekvensen vid behov och sjunga båd som tenor och sopran. (Nästan Sopran iaf) :D

Timme
2008-01-10, 21:14
Nej jag gör ju inte det :/ Den är för ljus tycker jag.

Yankeee
2008-01-10, 21:16
Nej jag gör ju inte det :/ Den är för ljus tycker jag.

Men mini har en het röst, eller vad säger du?

Rahf
2008-01-10, 21:19
Nej jag tycker inte om min röst. Jag tycker speciellt inte om min röst när jag sjunger. Ja, jag kan ta mer än en ren ton.

Timme
2008-01-10, 21:22
Men mini har en het röst, eller vad säger du?

Ja, ja fy tusan. Den gillar jag *cupid*

Det tog ett ganska bra tag innan jag fattade att det var minis röst jag hade dreglat över i jwzrds tråd :D Det var inte förens på Bänk SM (där jag träffade mini och pratade med henne) som jag insåg att det var hon =

Motorbreath
2008-01-10, 21:25
Nej. Dåligt tröck.

Yankeee
2008-01-10, 21:26
Ja, ja fy tusan. Den gillar jag *cupid*

Det tog ett ganska bra tag innan jag fattade att det var minis röst jag hade dreglat över i jwzrds tråd :D Det var inte förens på Bänk SM (där jag träffade mini och pratade med henne) som jag insåg att det var hon =

Hur kände du då? Upphetsad? Förvirrad? Generad?

Eddie Vedder
2008-01-10, 22:06
Jag ser ingen anledning att vara missnöjd med min röst bara jag slipper höra mig själv sjunga.:D

Timmi
2008-01-10, 22:10
Jag trivs bra med min röst, hyffsat mörk och passar sättet jag talar på bra. Att den inte skär sig helt när man ryter till är inte ett minus. Sjunga skiter jag bara i om det inte är stor konsert där folk inte hör min röst utan man bara skrålar med :D

C.E.J.
2008-01-10, 22:14
Om min röst låter som den gör när jag hör den inspelad, så nej fan heller. Lars Leijonborg ligger i lä jämfört med "den" rösten. Den jag hör i huvet dock, mörk och knivskarpstydlig, gillar jag som fan.

Sebsun
2008-01-10, 22:35
Jarå , halvmörk röst , har inte hört nån inspelning på den vad jag kommer ihåg .. Jag tror nog att den duger , eftersom när jag blir "pissed off" och ryter till verkar dom flesta fatta och dra sig tillbaka ganska så fort ;)

Robbin
2008-01-10, 22:38
Gillar min röst både vid tal och sång men känner att den kan vara väldigt olika, olika tider på dygnet/olika dagar. Ibland redig basröst och senare en liten tös som pratar, sjukt. Jag tycker tvärtemot vad hades sa att det låter som jag har mer basröst på inspelningar än när jag hör mig i huvudet.

Timme
2008-01-10, 23:07
Hur kände du då? Upphetsad? Förvirrad? Generad?

En salig blandning av de tre :D

Nej men jag blev bara glad. Skönt att få veta vem det var som filmade Jwzrd. Jag hade tidigare misstänkt att det kanske kunde vara minis röst men jag visste inte. På bänk SM blev det bekräftat :D

KlopFer
2008-01-10, 23:12
Nej, plus att man är östgöte gör väl inte saken bättre ;D

Laijza
2008-01-10, 23:16
Hell no, min röst är hemsk! Ofta snackar jag dessutom snabbt och nästan alltid väldigt högt.

Sjunga kan jag inte heller. Jag brukar skutta omkring hemma å sjunga så högt jag kan i syfte att jävlas med min bror, väl medveten om att det låter för hemskt :D

tjabon
2008-01-10, 23:45
Jag pratar mörkt, långsamt och tydligt.
En del har liknat mej vid kocken "The chef" i South Park.......:D

Fangtastic
2008-01-10, 23:48
Kalix? :D

yeoo, hur kunde du veta öht? :smash:

Iofs är de rätt vanligt man brukar snacka om att sluta streeeeessa, jaja...:cool:

nr16
2008-01-11, 00:09
Gillar min röst fram till jag hör någon ev inspelning på den :) Pratar nog rätt grötigt och otydligt :P

joriice
2008-01-11, 00:10
Jag mumlar och har mig btw.. Helt hemskt. (någon som har minis röst inspelad?) :D