handdator

Visa fullständig version : varför?


Jesper
2008-01-10, 15:15
varför backar folk in sina bilar i garagen? Tänkt på det hela dagen och det kan ju inte vara för att det ska bli lättare att köra ut, eftersom det ju lättare att backa ut än in.*screwy*

maaherra
2008-01-10, 15:16
Backar du ut har du inte lika bra koll på ev korsande trafik

Arf Pingvin
2008-01-10, 15:16
Om SWAT kommer och raidar din knarkgömma är det lättare att rivstarta ut ur garaget.

Jesper
2008-01-10, 15:19
Om SWAT kommer och raidar din knarkgömma är det lättare att rivstarta ut ur garaget.

Måste vara därför.:thumbup:

Loke
2008-01-10, 15:19
Tja, dom gör väl en tjänst till sitt morgontrötta jag...

Samma som att packa sin väska på kvällen, ingen fördel förutom att det blir lite enklare på morgonen när man är trött.

Jesper
2008-01-10, 15:21
Tja, dom gör väl en tjänst till sitt morgontrötta jag...

Samma som att packa sin väska på kvällen, ingen fördel förutom att det blir lite enklare på morgonen när man är trött.

jo, men det är ju lika lätt att backa ut som att köra ut efter att ha backat in.

tjabon
2008-01-10, 15:23
varför backar folk in sina bilar i garagen? Tänkt på det hela dagen och det kan ju inte vara för att det ska bli lättare att köra ut, eftersom det ju lättare att backa ut än in.*screwy*

Det är nog samma sorts människor som viker sina kalsonger
och stryker t-shirts och strumpor.....:D

Creole
2008-01-10, 15:25
Man backar in där man ska parkera men ogärna ut i trafiken.

Jesper
2008-01-10, 15:31
Man backar in där man ska parkera men ogärna ut i trafiken.

känns som att risken är större att backa in i en bil/garaget än när man backar ut. Brukar ju trots allt inte vara nån autobahn utanför garageporten.

Creole
2008-01-10, 15:34
känns som att risken är större att backa in i en bil/garaget än när man backar ut. Brukar ju trots allt inte vara nån autobahn utanför garageporten.

Risken att det ska vara mer trafik utanför är större än i garaget.

Exdiaq
2008-01-10, 15:37
Därför..

Jesper
2008-01-10, 15:38
Risken att det ska vara mer trafik utanför är större än i garaget.

ja men risken att repa bilen eller krocka sin och någon annans bil när man backar in i garaget eller på någon trång parkeringsplats känns större än att backa in i någon på vägen ut.
Inte för att något av det skulle kunna hända mig då ja kör som en gud men tänker mest på vanliga svenssons som kör som krattor.

Loke
2008-01-10, 15:38
jo, men det är ju lika lätt att backa ut som att köra ut efter att ha backat in.

Nej, sikten är sämre.

Creole
2008-01-10, 15:39
ja men risken att repa bilen eller krocka sin och någon annans bil när man backar in i garaget eller på någon trång parkeringsplats känns större än att backa in i någon på vägen ut.
Inte för att något av det skulle kunna hända mig då ja kör som en gud men tänker mest på vanliga svenssons som kör som krattor.

Men om det nu hade varit mer riskfyllt att backa in så hade inte folk gjort det.

Jesper
2008-01-10, 15:40
Nej, sikten är sämre.

är ju bara backa wett ut lite lungt ju så den tunga trafiken utanför hinner uppfatta vad som händer.

delta_mats
2008-01-10, 15:40
Man tjänar några extra sekunder på att slippa backa ut på morgonen när man har bråttom till jobbet.

Jesper
2008-01-10, 15:40
Men om det nu hade varit mer riskfyllt att backa in så hade inte folk gjort det.

jo för folk är puckon som krånglar till saker i onödan.

Creole
2008-01-10, 15:41
jo för folk är puckon som krånglar till saker i onödan.

Och vissa lägger tankekraft på helt meningslösa saker.

Jesper
2008-01-10, 15:42
Man tjänar några extra sekunder på att slippa backa ut på morgonen när man har bråttom till jobbet.

ja men man förlorar ju några viktiga sekunders fritid efter jobbet om man ska backa in. Sekunder som man kanske skulle kunnat fått ett par extra kills på.

Loke
2008-01-10, 15:44
är ju bara backa wett ut lite lungt ju så den tunga trafiken utanför hinner uppfatta vad som händer.

tyvärr är det så att den backande alltid är skyldig till allt som händer. Kör någon in i dig när du backar kommer det ofta tolkas som ditt fel. Sen är ju det stora problemet barn, katter och leksaker typ. Övrig trafik ser man ju lätt även om man backar.

Jesper
2008-01-10, 15:46
tyvärr är det så att den backande alltid är skyldig till allt som händer. Kör någon in i dig när du backar kommer det ofta tolkas som ditt fel. Sen är ju det stora problemet barn, katter och leksaker typ. Övrig trafik ser man ju lätt även om man backar.

men jag kör hellre över en katt än repar bilen.

Tror jag förstår nu, nu har jag fått några tänkbara svar på min fråga så nu kan ja lägga tankarna på något annat. Tack!:hbang:

Per B
2008-01-10, 15:47
varför backar folk in sina bilar i garagen? Tänkt på det hela dagen och det kan ju inte vara för att det ska bli lättare att köra ut, eftersom det ju lättare att backa ut än in.*screwy*

Har du nån statistik på hur många % som backar in den? Vore intressant att veta! :P

Tolkia
2008-01-10, 16:29
ja men risken att repa bilen eller krocka sin och någon annans bil när man backar in i garaget eller på någon trång parkeringsplats känns större än att backa in i någon på vägen ut.
Inte för att något av det skulle kunna hända mig då ja kör som en gud men tänker mest på vanliga svenssons som kör som krattor.
Beror lite på bilen också. Med en bil med stor svängradie framåt (gammal Saab 900 utan servo t.ex.) tycker jag att det är lättare att backa in utan att ta i något, än att svänga in.

fintelligens
2008-01-10, 21:02
Det drar mindre bensin.

JJ
2008-01-10, 21:22
jo för folk är puckon som krånglar till saker i onödan.

Lär dig backa istället för att gnälla.

TcAnders
2008-01-10, 21:27
Jag backar in på parkeringen för att det är grymt mkt mer bekvämt att bara kunna köra iväg rakt fram när jag väl startar bilen på morgonen..

// Anders
http://www.AndersMx.se

Luttis
2008-01-10, 22:51
Måste fråga mor min. Hon är en frenetisk garage-backare. Återkommer senare med svar.

joak1m
2008-01-10, 23:54
Nu när jag tänker efter backar jag bara in bilen i garaget, aldrig i andra parkeringar. Antar att det är som folk säger, tar några sekunder längre att backa ut än att köra fram, och när man väl ska parkera har man alltid tid, men är man som jag så rivstartar man alltid bilen på morgonen för att exakt hinna till jobb/skola med nån minuts marginal