handdator

Visa fullständig version : Hur många kasplar Kre-alkalyn tar ni?


Ntrance
2008-01-10, 14:36
Hur många kasplar Kre-alkalyn tar ni före träningen? och eller efter?'
OCH jag vet vad som står på burken, men jag frågar ER..

Jiggen
2008-01-10, 14:38
jag ligger på 6-7/dag och 3 före träning, 2 på kvällen och 2 på morgon*flex*

Krampus
2008-01-10, 14:38
Endast 4st innan.

Fairing
2008-01-10, 15:40
Endast 4 innan + 1 Lean

Kristian
2008-01-10, 15:42
4st innan

rebbin
2008-01-11, 15:22
Okej... Hur lång tid innan tar ni kapslarna?

Kristian
2008-01-11, 20:02
Okej... Hur lång tid innan tar ni kapslarna?

mellan 40-50min innan.

Durre
2008-02-17, 13:54
Har fått något fel i skallen nu så jag kan inte svälja dem, kan jag öppna dem och hälla i pulvret i vatten?

tobbo
2008-02-17, 14:00
Har fått något fel i skallen nu så jag kan inte svälja dem,

Har haft liknande problem. Varför går de inte att svälja de?

Durre
2008-02-17, 14:02
Har haft liknande problem. Varför går de inte att svälja de?

Jag kunde för 1 vecka sedan bara slänga i dem i munnen och ner, men sen i förrgår kvälver jag bara upp dem, vafan?! Aja jag öppnar kapseln och har in pulvret i munnen och med vatten sen.

bestof
2008-02-17, 15:24
Jag tar 4st, 30-60min innan träning.

Har fått något fel i skallen nu så jag kan inte svälja dem, kan jag öppna dem och hälla i pulvret i vatten?

Tanken med kapslarna är väl att dom ska lösas upp i magen, därefter gå vidare. Jag skulle tippa på att du inte får samma effekt om du löser dom i vatten. Men ta en i taget bara? det måste du väl klara?

Lycka till!

Gris
2008-02-17, 15:41
låg på 4st innan, men har nu helt skippad Kre-alkalyn då det är då utan tvekan det sämsta min kropp testat.

Durre
2008-02-17, 16:29
Jag tar 4st, 30-60min innan träning.



Tanken med kapslarna är väl att dom ska lösas upp i magen, därefter gå vidare. Jag skulle tippa på att du inte får samma effekt om du löser dom i vatten. Men ta en i taget bara? det måste du väl klara?

Lycka till!

Nepp det går inte, totalt block, så tror ni det blir samma effekt om jag öppnar dem och har in pulvret i munnen och sedan ner med vatten?

KniveN
2008-02-17, 16:29
Jag tar 4st, 30-60min innan träning.



Tanken med kapslarna är väl att dom ska lösas upp i magen, därefter gå vidare. Jag skulle tippa på att du inte får samma effekt om du löser dom i vatten. Men ta en i taget bara? det måste du väl klara?

Lycka till!

Det är monohydrat i Kre-alkalyn, mono löser dom flesta upp i vatten varför skulle inte mono från KA kunna lösas upp i vatten?

Bigbulka
2008-02-17, 16:40
3 st innan och 3 st efter.

Hobbes
2008-02-17, 16:48
4 stycken 45-60 minuter innan!

tp_88
2008-02-17, 16:57
4st, 60minuter innan.

Handcuff
2008-02-17, 16:59
0st 0min innan


:Virro

bestof
2008-02-17, 17:17
Det är monohydrat i Kre-alkalyn, mono löser dom flesta upp i vatten varför skulle inte mono från KA kunna lösas upp i vatten?

Löser man Monohydrat i vatten, bildas en overksam slaggprodukt som heter Kreatinin. Den är värdelös.

Däremot, så hade jag fel.
Kre-alkalyn innehåller monohydrat, som blivit alkaliserat vid tillverkningen, dvs det är buffrat. Det kommer inte att brytas ner till kreatinin i vätskor, eller påverkar av syra (magsyra), och går därför att hälla direkt i vattnet. Kapslarna är endast till för att underlätta doseringen.

Det är ingen som kommenterat storleken på kapslarna, vilket jag också glömde.
Säg att hans kapslar är 750mg, och hans är 500mg blir det ju plötsligt överdosering.

Det bästa är väl att följa instruktionerna på burken, dom är ju trots allt framtagna så att det ska fungera som bäst. Eller?

Durre
2008-02-17, 20:19
Jag ska överdosera, känner knappt något.

KniveN
2008-02-18, 01:10
Löser man Monohydrat i vatten, bildas en overksam slaggprodukt som heter Kreatinin. Den är värdelös.

Däremot, så hade jag fel.
Kre-alkalyn innehåller monohydrat, som blivit alkaliserat vid tillverkningen, dvs det är buffrat. Det kommer inte att brytas ner till kreatinin i vätskor, eller påverkar av syra (magsyra), och går därför att hälla direkt i vattnet. Kapslarna är endast till för att underlätta doseringen.

Nej så ligger det inte till, mono är stabilt i vatten.

Kre-alkalyn® supplementation has no beneficial effect on creatine-to-creatinine conversion rates.

Tallon MJ and Child R

University of Northumbria, Sport Sciences, Northumbria University, Northumberland Building, Newcastle upon Tyne, United Kingdom, Department of Life Sciences, Kingston University, Penrhyn Rd, Kingston-upon-Thames, United Kingdom. DrTallon@CR-Technologies.net

All American Pharmaceutical and Natural Foods Corp. (Billings, MT, USA) claim that Kre-alkalyn® (KA) a "Buffered" creatine, is 100% stable in stomach acid and does not convert to creatinine. In contrast, they also claim that creatine monohydrate (CM) is highly pH labile with more than 90% of the creatine converting to the degradation product creatinine in stomach acids. To date, no independent or university laboratory has evaluated the stability of KA in stomach acids, assessed its possible conversion to creatinine, or made direct comparisons of acid stability with CM.

This study examined whether KA supplementation reduced the rate of creatine conversion to creatinine, relative to commercially available CM (Creapure™). Creatine products were analyzed by an independent commercial laboratory using testing guidelines recommended by the United States Pharmacopeia (USP). Each product was incubated in 900ml of pH 1 HCL at 37º +/- 1ºC and samples where drawn at 5, 30 and 120 minutes and immediately analyzed by HPLC (UV) for creatine and creatinine.

In contrast to the claims of All American Pharmaceutical and Natural Foods Corp., the rate of creatinine formation from CM was found to be less than 1% of the initial dose, demonstrating that CM is extremely stable under acidic conditions that replicate those of the stomach. This study also showed that KA supplementation actually resulted in 35% greater conversion of creatine to creatinine than CM. In conclusion the conversion of creatine to creatinine is not a limitation in the delivery of creatine from CM and KA is less stable than CM in the acid conditions of the stomach.

Här är patenten på Kre-alkalyn.

In capsule form, the capsule includes the following formulation:
Creatine Monohydrate 1000 mg
Maltodextrin 200 mg
Magnesium Stearate 5 mg
Magnesium Glycerol Phosphate 25 mg
Soda Ash 5-1000 mg
Natural and/or Artificial Flavors 20 mg

The method for making capsules is to place 1000 mg of creatine monohydrate in a mixing vessel. The pH is adjusted to be between 7 and 14 by adding soda ash. The maltodextrin, magnesium stearate (a flow agent) and natural and/or artificial flavors are added to desired taste and sweetness. The pH is again checked, and magnesium glycerol phosphate is added to adjust the pH to be between 7 and 14. The mixed powder is then processed by a conventional encapsulation machine which prepares capsules of the powder. "

DVS Monohydrat...

bestof
2008-02-18, 07:21
Nej så ligger det inte till, mono är stabilt i vatten.



Här är patenten på Kre-alkalyn.



DVS Monohydrat...

Javisst, men läs en gång till så skrev jag att det innehöll monohydrat.
Vanligt monohydrat är inte stabilt i vatten alls, men det inte vanligt kreatin monohydrat i kre-alkalyn, utan buffrat.

"Kre-Alkalyn® - det enda pålitliga kreatinet i världen - är det revolutionerande vetenskapliga genombrottet som tagit kreatin monohydrat till en ny nivå med sin mycket effektiva lagrade form. Denna form av kreatin monohydrat absorberas direkt, utan biprodukten kreatinin. Kre-Alkalyn® togs fram och patenterades 2002 av Jeff Golini.
.....
Resultat av kreatin monydrat-tester

BioCeuticals Research & Development Analytical Laboratory genomförde en studie på övergången från kreatin monohydrat till kreatinine. Resultaten var häpnadsväckande. När man blandade olika Kreatin-monohyratprodukter med vatten, kunde man mäta tiden på övergången från kreatin monohydrat till kreatinine. Hur fort övergången skedde beror till stor del på pH-värdet i blandningen. Vissa produkter övergick direkt. Tabellen nedan visar reultatet av studien.
* Produkt pH ** 100% Creatinine Conversion
Kre-Alkalyn® 12 Aldrig
Kreatin med vatten 7 8.4 minuter
Kreatin med protein 7 8.4 minuter
Kreatin med serum 4 2.8 minuter
Kreatin med juice 3 43 sekunder
Kreatin med dextros 3 43 sekunder
Kreatin med effervescent 3 43 sekunder
"

KniveN
2008-02-18, 09:55
Javisst, men läs en gång till så skrev jag att det innehöll monohydrat.
Vanligt monohydrat är inte stabilt i vatten alls, men det inte vanligt kreatin monohydrat i kre-alkalyn, utan buffrat.


Men läs patenten igen står ju klart och tydligt att det är mono i KA, mono med en bas. Sen har du postat en reklamtext...
Det har varit känt länge att kreatin inte bryts ner till kreatinin i någon större utsträckning. Läste du ens studien jag postade?

bestof
2008-02-18, 11:45
Nej så ligger det inte till, mono är stabilt i vatten.



Här är patenten på Kre-alkalyn.



DVS Monohydrat...

Men nej, vanligt kreatin monohydrat är inte stabilt i vatten.
Det löses upp till kreatinin, en slaggprodukt.
Däremot är kreatinet i kre-alkalyn stabilt i vatten.

Det är skillnad på de monohydratet som är i kre-alkalyn och det vanliga monohydratet i pulverform. Men ja, det är både monohydrat, framtagna på olika sätt.

edit: nej, eftersom den har fel fanns det ingen anledning att göra det.

KniveN
2008-02-18, 15:56
Men nej, vanligt kreatin monohydrat är inte stabilt i vatten.
Det löses upp till kreatinin, en slaggprodukt.
Däremot är kreatinet i kre-alkalyn stabilt i vatten.

Det är skillnad på de monohydratet som är i kre-alkalyn och det vanliga monohydratet i pulverform. Men ja, det är både monohydrat, framtagna på olika sätt.

edit: nej, eftersom den har fel fanns det ingen anledning att göra det.

Skämtar du nu eller? Läs patenten på KA står ju klart och tydligt att det är mono, det har även skrivits här på kolo flera ggr. (står även lite om det i Kreatin FAQ)
Så du menar att studien har fel och du har rätt? Vad baserar du det på? Det du har läs i div produktreklamer? *screwy*

KniveN
2008-02-18, 16:26
Här har du även lite mer läsvärt där bla Eiselt Dr Nick och SweLabs skriver angående kreatinets omvandling till kreatinin.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2606417&highlight=bryts+ner+till+kreatinin#post2606417

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2157627&postcount=30

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2157505&postcount=24

bestof
2008-02-18, 22:22
Läser du det jag postat?

Jag skriver att det innehåller kreatin monohydrat.
MEN det finns några skillnader mellan monohydratet i kre-alkalyn och i vanligt monohydrat.
Om det skulle vara exakt samma monohydrat, skulle den enda skillnaden vara att man tar det i en kapsel.

Kre-alkalyn = Kreatin monohydrat som blivit ALKALISERAT.

Eftersom du verkar ha svårt att förstå vad jag menar, kan vi ta en enkel liknelse.

Du och jag ska köpa glass. Du tar vanlig vaniljglass i en bägare (Kreatin Monohydrat). Jag å andra sidan, tar chokladglass i ett rån (Kre-alkalyn).
Vi äter båda glass, men skillnaden mellan våra glasser är framställningen.

En dag inser du nog det också!
byebye

KniveN
2008-02-19, 01:14
Läser du det jag postat?

Jag skriver att det innehåller kreatin monohydrat.
MEN det finns några skillnader mellan monohydratet i kre-alkalyn och i vanligt monohydrat.
Om det skulle vara exakt samma monohydrat, skulle den enda skillnaden vara att man tar det i en kapsel.

Kre-alkalyn = Kreatin monohydrat som blivit ALKALISERAT.


Precis de jag säger, det är kreatin monohydrat i kapslar med en bas. Står ju klart och tydligt i patenten för Kre-Alkalyn fattar inte ens att du kan argumentera mot patenten.
Läs trådarna jag postade så borde du fatta, är inte bara jag som hävdar att det är så.

tobbo
2008-02-19, 17:08
Vet någon hur mycket kreatin en kapsel innehåller, för mig det inte står på burken?

bestof
2008-02-19, 19:24
Vet någon hur mycket kreatin en kapsel innehåller, för mig det inte står på burken?

Mina är 750mg, men det varierar. Det finns dom med 1250mg och dom med 500mg.. du borde kolla upp det där!