johanw
10-01-2008, 14:20
Halvkroppsträning som körs 4 ggr per vecka. Har kört upplägget i ca 5-6 månader och ökat bra. Vid tecken på överträning har jag dragit ner antalet pass och kört igenom kroppen 1½ gång per vecka. Axelträningen har jag lagt om från att ha bestått av 4 set militärpressar och 4 set drag till hakan till det som nu finns under pass 2 & 4. Skulle hursomhelst vilja ha förslag på förbättringar och ändringar jag kunde göra.
Pass 1 & 3
Latsdrag 4 set (4 bakom nacken, 2 med v-handtag)
Kabelrodd 3 set
Marklyft 3-4 set
Benpress 3 set
Good Morning 3 set eller raka marklyft 3 set
Liggande tricepsextensioner runt huvudet 3 set
Smalbänk 3 set
Vader 3 set
--Totalt 26 set. Overkill?
Pass 2 & 4
Plan hantelpress 4 set (har ingen passare så jag föredrar hantelpress före vanlig bänk)
Lutande hantelpress 2-3 set
Militärpress/pushpress 3 set
Hantelpress 2 set
Sidolyft 2 set
Stångcurl 3 set
Concentration curls 2 set
Cabelcrunches 4 set
Annan magövning 2 set
--Totalt 24-25 set
Alla set körs nästan till fail. Slutar då jag vet att jag inte har fler hela reps att ge. Just nu håller jag mig på reps mellan 4 och 6, men tänker kämpa mig upp till sjuor eller åttor för att sedan slänga på mer vikt.
Pass 1 & 3
Latsdrag 4 set (4 bakom nacken, 2 med v-handtag)
Kabelrodd 3 set
Marklyft 3-4 set
Benpress 3 set
Good Morning 3 set eller raka marklyft 3 set
Liggande tricepsextensioner runt huvudet 3 set
Smalbänk 3 set
Vader 3 set
--Totalt 26 set. Overkill?
Pass 2 & 4
Plan hantelpress 4 set (har ingen passare så jag föredrar hantelpress före vanlig bänk)
Lutande hantelpress 2-3 set
Militärpress/pushpress 3 set
Hantelpress 2 set
Sidolyft 2 set
Stångcurl 3 set
Concentration curls 2 set
Cabelcrunches 4 set
Annan magövning 2 set
--Totalt 24-25 set
Alla set körs nästan till fail. Slutar då jag vet att jag inte har fler hela reps att ge. Just nu håller jag mig på reps mellan 4 och 6, men tänker kämpa mig upp till sjuor eller åttor för att sedan slänga på mer vikt.