handdator

Visa fullständig version : Nån som har en Nokia E65?


Slartibartfast
2008-01-09, 17:53
Och som kan förklara för mig hur man får över en bild man tagit med kameran till datorn? Använder man USB-kabeln står det bara att man inte har nåt minneskort i telefonen och att det inte går att aktivera överföringen.

Jag fattar inte. Hur kan man spara en massa skit på telefonen om man inte har ett minneskort? Och varför behöver man ett minneskort för att ladda över nåt från telefonminnet till datorn via en USB-kabel??

Bruksanvisningen är värdelös.

Creole
2008-01-09, 18:01
MMS:a över den. Och man kan spara på telefonminnet också.

Slartibartfast
2008-01-09, 18:04
MMS:a över den. Och man kan spara på telefonminnet också.

Hur MMS:ar man över till en dator?

Slartibartfast
2008-01-09, 18:06
Var kollar man om det finns Bluetooth eller IR-mottagare i en dator?

Creole
2008-01-09, 18:07
Hur MMS:ar man över till en dator?

Istället för att skriva ett nummer så skriver du din mail.

hio
2008-01-09, 18:35
Istället för att skriva ett nummer så skriver du din mail.
Billig och bra.

Creole
2008-01-09, 18:38
Billig och bra.

Smidigt.

elo_
2008-01-09, 19:00
Med E65:an så har du rätt mycket anslutningsmöjligheter, du har ju till o med WLAN på den. Du kan synkronisera med PC-Suite (från nokia, finns trol installationskiva i paketet, annars drar du ner från hemsidan) via usb-kabel, IR eller bluetooth. Har du en laptop så är det väl lite större chans att du har inbyggd bluetooth, annars trol inte. Om du vill använda bluetooth och synkronisera data/föra över bilder trådlöst, så kan du inhandla en usb-bluetooth dongle till datorn. Kostar inte mycket och är rätt smidigt! :)

Jag använder min E50 i arbetet, med synkronisering av kalenderdata, att-göra listor och kontakter, trådlöst via bluetooth. Även bilder brukar jag nu som då föra över, då också med bluetooth. :)

Trevlig telefon detdär. :)

Slartibartfast
2008-01-09, 19:04
Du kan synkronisera med PC-Suite

Hur göra? Den säger bara hela tiden att det inte funkar utan minneskort i kameran. *gah!*

Jag har installerat PC-suite.

akerstrom
2008-01-09, 19:05
Fixa nokia pc-suite! sen så ska det funka.. gör det för mig iallafall! och tryck på nokia pc-suite på telefonen(kommer upp när man tryckt in usb kabeln)

Creole
2008-01-09, 19:06
Det är krångligt att behöva sätta sig bredvid burken och greja. Bäst är om man har ett abonnemang med fast avgift, så kan man MMS:a hur mycket man vill. Och man kan befinna sig var man vill när man för över bilderna. Optimalt.

Slartibartfast
2008-01-09, 19:11
Istället för att skriva ett nummer så skriver du din mail.

1. Bilden blir mikroskopisk.
2. Man kan bara skriva siffror som mottagare.

Slartibartfast
2008-01-09, 19:12
Fixa nokia pc-suite! sen så ska det funka.. gör det för mig iallafall! och tryck på nokia pc-suite på telefonen(kommer upp när man tryckt in usb kabeln)

Om du har minneskort i telefonen, antar jag?

akerstrom
2008-01-09, 19:18
jo men prova nyss UTAN minneskort och det funkar!:)

kan du ha en gammal version av pc suite eller har du inte uppdaterat telefonen?

Creole
2008-01-09, 19:21
1. Bilden blir mikroskopisk.
2. Man kan bara skriva siffror som mottagare.

Bilden blir inte alls mikroskopisk (jag har gjort det ett otal gånger).
Och nej, man kan även skriva mailadresser.

Men jag vet inte vad det är med dig, dom gånger när du startar trådar och man skriver saker för att hjälpa dig, så verkar du vara så vrång :)

När man sparar en en kontakt så kan man även skriva i en mail. Ta det den vägen och sen när du ska skicka så bläddrar du fram dit och skickar.

Slartibartfast
2008-01-09, 20:42
Men jag vet inte vad det är med dig, dom gånger när du startar trådar och man skriver saker för att hjälpa dig, så verkar du vara så vrång :)


:confused:

Creole
2008-01-09, 20:45
:confused:

Sorry, men det var förmodligen jag som överreagerade. Har du lyckats fixa det andra då?

Slartibartfast
2008-01-09, 20:50
Fick telefonen igår, så programmen kan ju inte vara föråldrade redan? Och varför lägger de inte med ett minneskort om de lägger med en USB-kabel som inte går att använda utan minneskort??

Ska testa detdär med MMS igen. Hur gör man med stora filer, som filmer då?

Creole
2008-01-09, 21:02
Fick telefonen igår, så programmen kan ju inte vara föråldrade redan? Och varför lägger de inte med ett minneskort om de lägger med en USB-kabel som inte går att använda utan minneskort??

Ska testa detdär med MMS igen. Hur gör man med stora filer, som filmer då?

Testa du MMS. Eller gör det om du vill lyckas. Till filmer behöver du nog kabel. Men är det porr (vilket för allt i världen hoppas att det är) så kan det gå utan.

formula4shape
2008-01-10, 01:58
Testa du MMS. Eller gör det om du vill lyckas. Till filmer behöver du nog kabel. Men är det porr (vilket för allt i världen hoppas att det är) så kan det gå utan.

MMS har en begränsning på 300kb vilket kan vara i minsta laget för en 2megapixelskamera.

Slarti kontrollera så du har "allmän" profil på telefonen, då ska du få upp valet för PC-Suite och inte minneskort.

Slartibartfast
2008-01-11, 13:31
Slarti kontrollera så du har "allmän" profil på telefonen, då ska du få upp valet för PC-Suite och inte minneskort.

Nu funkade fanskapet! Tack!

Man skulle välja profilen allmän och "anpassa" den. Jävla krångel. Hur svårt kan det vara att göra så att telefonen automatiskt väljer det alternativ som är det uppenbara när man sticker in en USB-kabel??

Slartibartfast
2008-03-05, 19:56
Ok, en ny utmaning.

Jag kom på den briljanta idén att ladda över en film från datorn till telefonen. Vore ju coolt på resor och sånt. Vill mest kolla om det funkar.

Jag skalade ner ett avsnitt av Prison Break till telefonformat i Virtualdub (blev ca 170 MB). Testade konvertera ett kortare uttag av filen till MP4-formatet som Realplayern i telefonen använder med hjälp av SUPER. Telefonen hittade filen och allt såg bra ut, men när den skulle öppna filen så funkade det inte! *gah!* Det kom upp en ruta där det stod att filen inte kan spelas upp.

Hur fixar man detta?

Slartibartfast
2008-03-05, 20:25
Never mind. Jag hade ställt in fel codec i konverteringen. :em:

Nu funkar det! :thumbup:

Slartibartfast
2009-06-18, 11:18
När jag skickar MMS med min E65 så blir bilden mikroskopisk. Testade med en kollega och det var lika när han skickade åt mig. En 300 kb bild blir ca 4,5 kb när man skickat den.

WHY!!1??+ *gah!*

fabbo
2009-06-18, 11:52
Antingen har du fått en arbetstelefon eller så har den riktiga slarti blivit kidnappad.
Slarti skulle aldrig köpa en så dyr lyxpryl som kostar att använda.

Slartibartfast
2009-06-18, 12:13
Antingen har du fått en arbetstelefon eller så har den riktiga slarti blivit kidnappad.
Slarti skulle aldrig köpa en så dyr lyxpryl som kostar att använda.

Jo, det är arbetstelefonen.

Men jag har nog dragit på mig sjukt dyra vanor sen vi bodde ihop. Spruta champagne på krogen varje helg, skippat tonfisken å äter störrom istället. Rysk beluga.

Slartibartfast
2009-06-18, 13:24
Ok, googlade lite. Det var bara en enkel inställningsfråga.

Meddelande/Val/Inställningar/MMS *popcorn*

Snafu
2009-06-18, 14:08
Påminner aningens om "hjälp hela mitt kolozzeum ser ut som ett träd" . Bara lite :)

Slartibartfast
2009-06-18, 17:33
Påminner aningens om "hjälp hela mitt kolozzeum ser ut som ett träd" . Bara lite :)

tjeft! :D