handdator

Visa fullständig version : Köpa spinningcykel


Fd_Megatuttarna
2008-01-09, 13:01
Jag tänkte köpa en spinningcykel för hembruk, tydligen ska en vanlig motionscykel vara sämre i komforthänseende så därför väljer jag en spinningcykel.

Jag vet dock inte vad man skall gå på och har som gräns runt 3500 - 4000 :-

Jag är intresserad av desssa två:

http://www.sportsmaster.se/ProductDetail.php?hdnProdId=43&hdnCatId=7&GpId=1


http://www.teamsportia.se/produkter/traning/motionscyklar/extreme-fit-sp-25/


Vilken är bäst? Hur mycket låter de ungefär?

Jag har tänkt köra 30 - 40 minuters lågintensiva pass innan frukost ett par gånger i veckan. Vill inte väcka hela huset och hoppas på att den håller i 2 - 3 år.

Vad har ni för tips?

Pudzianovski
2008-01-09, 13:41
Mitt tips är att (även om jag tror att du gör det ändå) du borde prova cyklarna. Jag tycker det skiljer mycket mellan de få cyklar jag provat. ;)

machine gun
2008-01-09, 13:47
De verkar väldigt billiga för att vara spinningcyklar. Vilket såklart gör att man bör bli misstänksam. Se till att få prova innan du köper.

Fd_Megatuttarna
2008-01-09, 13:52
Jodå, det är bara att testa. Men är det något som vid en första anblick på specifikationerna som säger er att undvika cykeln?

Tolkia
2008-01-09, 13:53
Från ett annat forum, ur en tråd om inköp av spinningcykgar till gym:

såg en annons på blocket där en anläggning sålde 26 st cyklar, tror det var schvinn cyklar. för 3500+moms/st om man köpte alla.. kanske inte aktuelt med begangnade?
schwinn o startrac gör helt klart de bästa cyklarna. visserligen får man kvalitet men så är de tyvärr dyrare.

men man kan hitta bra cyklar på tex alm careplan, de har begagnade schwinn o startrac modeller, jag kör på två ställen med startrac idag o de funkar felfritt o är så gott som underhållsfria.

om man skall köpa schwinn bör man satsa på silver varianten. de svarta modelelrna har tyvärr en del år på nacken nu samt är ej lika bra på att hålla sig rostfria som de silver färgade, kan vara bra att veta om man köper begagnat. startrac finns ju dessutom i olika pris klasser o likaså schwinn.

bodybikes vet jag är poulära men. nack delen med bodyp bikes är att de har en förmåga att paja på löpande band, har själv slitit av trampor o slitit av bromsreglage mm på bodybike cyklar. ett anant märke jag vill varnma kraftigt för är pulse. som är dne cykel som vållar mest problem av alla o att få tag i reserv delara verkar vara ett smärre helvete trots att dte är ett svenskt märke