handdator

Visa fullständig version : Tränings schema (4 dagars)


znyggolle
2008-01-08, 18:03
Hej, har precis fixat ett gym kort så jag kan träna lite..
Har tänkt mej träna 4 dagar i veckan, men kan inte göra ett eget schema då jag inte vet hur det ska bli som bäst.
Jag är lite mullig, men ändå rätt mycket muskler :/ (har spelat hockey, men slutat för ett par månader sedan).
Så skulle vara jätte tacksam om någon kunde hjälpa mej på vägen.. :)

Somsagt 4 dagar i veckan, vill bli av med fett som ska ersättas med muskler (eller hur jag nu ska säga?) ..
Jag är 177cm lång och väger runt 72kg.

Tack!

Degpekka
2008-01-08, 18:28
Träna tungt, reps/sets/övningar väljer du själv.

Exempelvis
Mån: Bröst, triceps
Tis: rygg, biceps
Tors: axlar, traps
Fred: ben, mage

Sen kör du på så och ökar i vikt och sen deffar du ner till önskad BF%.
Kolla sticky om något är otydligt...

anytime
2009-10-06, 22:25
jag har tränat snart i 2 mån o tänkte fråga angående min schema som jag skapade nyss,

Tisdag Dag 1 - Bröst=Bänkpress,hantelpress,flyes,pullover
Torsdag 2 - Rygg=pull ups,lastdrag,Sittande kabelrodd,hypersträck
Lördag 3 - Ben=knäböj,benspark,utfall med hantlar,vadpressmage=sittups o annat
Söndag 4 - Axlar=axelpress,Upprätt rodd,stående Skivstångspress med hopp,Militärpress //armar=skivstångs curl,Liggande tricepspress

Om ni tycker ngt ska bort så kan ni ersätta med ngt o tipsa :)

anytime
2009-10-06, 22:38
jag har tränat snart i 2 mån o tänkte fråga angående min schema som jag skapade nyss,

Tisdag Dag 1 - Bröst=Bänkpress,hantelpress,flyes,pullover
Torsdag 2 - Rygg=pull ups,lastdrag,Sittande kabelrodd,hypersträck
Lördag 3 - Ben=knäböj,benspark,utfall med hantlar,vadpressmage=sittups o annat
Söndag 4 - Axlar=axelpress,Upprätt rodd,stående Skivstångspress med hopp,Militärpress //armar=skivstångs curl,Liggande tricepspress

Om ni tycker ngt ska bort så kan ni ersätta med ngt o tipsa :)

anytime
2009-10-06, 22:45
:smash:

macsacre
2009-10-06, 23:03
tycker det ser bra ut, men testa:
Dag 1: Sned bänk, bänk och kabel krossen flies tycker jag är så onödiga plus man kan inte köra "tungt" triceps: den du drar up en hantel bakom ryggen, smal bänk funkar annars så dips bakom ryggen eller var den heter.

Dag 2: rygg: marklyft så klart, chins, lastdrag, hypersträck sedan Biceps: hantle curl, EZ stång, och självklart skivstångs curl.

Dag 3: Axel: militärpressen, lyft fram, lyft sidan, och lyft bakåt med maskin. Du kan köra ben den här dagen om du inte tar det på fjärde dagen då istället.