handdator

Visa fullständig version : Vad är ditt senaste misstag?


Bubban
2008-01-08, 14:35
Alla gör vi misstag i vardagen, stora som små.
Dela med er av era misstag, and spare no details!


Jag är glutenintolerant, och idag på sjukhuset så skulle jag få mat, tackade och tog emot utan att tänka mig för. Efter halva måltiden så tänkte jag... är detta ens glutenfritt? Det visade sig att det inte var det. Aja, nu får man stå sitt kast. :(

SHARE, if you DARE! :D

Torwald
2008-01-08, 14:37
Jag är också glutenintolerant. Vaddå, blir du seriöst dålig av att äta fel käk? Det blev jag bara när jag var liten parvel. Nu är det väl mest, bara dåligt, i guess. Glömmer aldrig bort mig med sånt, men (tyvärr) skiter jag i det ibland. I små mängder dock. Inte som att jag drar i mig ett kilo pasta bara för att jävlas med mig själv :)

Nog med OT!

Mitt senaste misstag var förmodligen kvinnorelaterat, det brukar det vara.

DanielF
2008-01-08, 14:42
Retsamt misstag:
Skulle hämta ut biljetter hos ATG ombud i Fruängen. Kommer dit och ska ta fram mobilen där jag har antecknat bokningsnumret. Mobilen är inte i fickan. Skit.
Har stressat iväg hemifrån och är säker på att jag nog glömt mobilen då i all hast så jag åker hem och ska hämta den, men hittar den inte någonstans. Så jag ringer från hemtelefonen och upptäcker att den jäveln ligger i innefickan på jackan, där jag inte kollat för "där har jag ju den aldrig".
Åker tillbaka till Fruängen och då har precis kiosken stängt! Fuck.
Åker till Älvsjö och där det också är stängt. Springer upp på pendelstationen, men där har dom inte ATG. Men fan...
Får tillslut åka till Kungens Kurva och hämta ut där på ICA Maxi, dom hade öppet som tur var.
Det blev ett jädra åkande bara för att jag inte kollade innefickan på jackan.

Jompan
2008-01-08, 14:46
Retsamt misstag:
Skulle hämta ut biljetter hos ATG ombud i Fruängen. Kommer dit och ska ta fram mobilen där jag har antecknat bokningsnumret. Mobilen är inte i fickan. Skit.
Har stressat iväg hemifrån och är säker på att jag nog glömt mobilen då i all hast så jag åker hem och ska hämta den, men hittar den inte någonstans. Så jag ringer från hemtelefonen och upptäcker att den jäveln ligger i innefickan på jackan, där jag inte kollat för "där har jag ju den aldrig".
Åker tillbaka till Fruängen och då har precis kiosken stängt! Fuck.
Åker till Älvsjö och där det också är stängt. Springer upp på pendelstationen, men där har dom inte ATG. Men fan...
Får tillslut åka till Kungens Kurva och hämta ut där på ICA Maxi, dom hade öppet som tur var.
Det blev ett jädra åkande bara för att jag inte kollade innefickan på jackan.

Sånt man bara kan skratta åt efteråt. :D

Mago
2008-01-08, 14:49
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

Longshot
2008-01-08, 14:51
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

HAHA! Har hört liknande historier också, sjukt.

LadyInsane
2008-01-08, 14:52
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

:laugh:

Eddie Vedder
2008-01-08, 14:54
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

Å andra sidan måste det kännas bra att du inte begått ett enda nytt misstag på över ett år?:D

Scratch89
2008-01-08, 14:56
Vem vågar skriva efter Mago? :D

Jompan
2008-01-08, 15:00
Senaste misstaget jag gjorde var ett dyrt sådant.

Betalade via autogiro till mitt gym. Hade skrivit på för ett årskontrakt och trodde givetvis att betalningarna skulle sluta när väl de året var slut. Flyttade 60 mil från de gymmet så ingen idé att förlänga heller. Eftersom pengarna drogs från mitt sparkonto som jag aldrig har koll på märkte jag inte heller att pengarna fortsatte att dras, när väl tanken hos mig dök upp att kolla att betalningarna verkligen avslutats så hade jag lagt ner 1000 spänn på ett gym som ligger 60 mil bort. :(

Var dessutom tvungen betala ytterligare en månad, då de var en månads uppsägningstid.

shut teh face
2008-01-08, 15:00
Jag sprang runt med roguen lite i desolace och plötsligt kommer det en gnome och jävlas. Hade jag vanishat lite tidigare hade jag fan överlevt men det kom fan en demon och jävlades också.

Jag kunde gjort det mkt bättre.

Compus
2008-01-08, 15:02
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

Hahahha, påminner om en kompis. Han skulle börja plugga, sålde sin lägenhet hemma flyttade någonstans högt upp för att börja plugga. När han väl började fick han reda på att programmet var på distans så egentligen kunde han bo kvar hemma och plugga.

Han bodde där typ ett halv år sen flyttade han hem igen, och fortsatte då plugga samma sak.

Löjtnant Blank
2008-01-08, 15:16
Hahahha, påminner om en kompis. Han skulle börja plugga, sålde sin lägenhet hemma flyttade någonstans högt upp för att börja plugga. När han väl började fick han reda på att programmet var på distans så egentligen kunde han bo kvar hemma och plugga.

Han bodde där typ ett halv år sen flyttade han hem igen, och fortsatte då plugga samma sak.

Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

HAHAHA! Jag kan inte tänka mig att någon slår dessa historier i klantighet.

Octavus Fortuna
2008-01-09, 13:47
*bump* - Denna tråden är kulig! =)

Andy.da.wohoo
2008-01-09, 13:51
Jag sprang runt med roguen lite i desolace och plötsligt kommer det en gnome och jävlas. Hade jag vanishat lite tidigare hade jag fan överlevt men det kom fan en demon och jävlades också.

Jag kunde gjort det mkt bättre.

:laugh: Är det ditt senaste misstag? Att din rogue dog av en Gnome?

Aldrig att en Horde member blir dödad av en gnomeskit! Skäms på dig!*grr27* ;)

Johan_P
2008-01-09, 14:02
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

Haha, jag skrattar så tårarna rinner :laugh:

Bubban
2008-01-09, 18:30
Hahaa.. härligt allesammans..

Kom igen nu, jag vet att fler gör misstag, SÄG SÄG SÄG!

eleni
2008-01-09, 18:44
Det var iofs. över 1 år sen, men det var det enda jag kunde komma på.

Jag råkade skriva Umeå före Lund, istället för tvärt om när jag skulle söka till universitet, så jag fick flytta 120 mil norr ut till kylan och mörkrets land. Det var nästan lite klantigt.

hahaha, det där kommer jag ihåg :D

Pepparkakssmurfen
2008-01-09, 18:47
Jag sprang runt med roguen lite i desolace och plötsligt kommer det en gnome och jävlas. Hade jag vanishat lite tidigare hade jag fan överlevt men det kom fan en demon och jävlades också.

Jag kunde gjort det mkt bättre.

Va? :confused:

Pepparkakssmurfen
2008-01-09, 18:48
Retsamt misstag:
Skulle hämta ut biljetter hos ATG ombud i Fruängen. Kommer dit och ska ta fram mobilen där jag har antecknat bokningsnumret. Mobilen är inte i fickan. Skit.
Har stressat iväg hemifrån och är säker på att jag nog glömt mobilen då i all hast så jag åker hem och ska hämta den, men hittar den inte någonstans. Så jag ringer från hemtelefonen och upptäcker att den jäveln ligger i innefickan på jackan, där jag inte kollat för "där har jag ju den aldrig".
Åker tillbaka till Fruängen och då har precis kiosken stängt! Fuck.
Åker till Älvsjö och där det också är stängt. Springer upp på pendelstationen, men där har dom inte ATG. Men fan...
Får tillslut åka till Kungens Kurva och hämta ut där på ICA Maxi, dom hade öppet som tur var.
Det blev ett jädra åkande bara för att jag inte kollade innefickan på jackan.

HAHAA! :thumbup:

sunkan
2008-01-09, 18:51
Jag sprang runt med roguen lite i desolace och plötsligt kommer det en gnome och jävlas. Hade jag vanishat lite tidigare hade jag fan överlevt men det kom fan en demon och jävlades också.

Jag kunde gjort det mkt bättre.

var det inte du som drog ett liknande skämt i en annan tråd igår:confused:

Stoltz
2008-01-09, 18:58
var det inte du som drog ett liknande skämt i en annan tråd igår:confused:

Man är inte nörd på deltid, det är ett heltidsjobb, noob.

Fatalist
2008-01-09, 18:59
Jag var otroligt dumsnål nyss när jag handlade lite käk. Gick förbi lättkesellan som kostar 10kr, och tänkte att det var för dyrt. Sen köpte jag en Falcon Ale för 11kr på vägen till kassan. :smash:

sunkan
2008-01-09, 19:02
Man är inte nörd på deltid, det är ett heltidsjobb, noob.

verkar så

Yes
2008-01-09, 19:10
För några dagar sedan satt jag och trånade lite efter en ung dam. I tron om att jag var ensam suckade/pratade jag lite högt för mig själv, men för att slå bort tankarna började jag istället tralla på första bästa låt som kom upp i skallen på mig. Till saken hör nu att låttexten inte direkt var av det snällare slaget och jag misstänker att nämnda dam kan ha hört min... eh, inre monolog, och jag har nog isåfall framstått som helt sjuk i huvudet.

Ibland känns det bäst att bara ta livet av sig på en gång...

mela
2008-01-09, 19:59
Jobbade mellan 10:30 och 18:00 utan att äta. Så nu är jag helt död *mini*

petah
2008-01-09, 20:01
Mitt senaste misstag var att bjuda ut en tjej som tackade ja och som sedan dess postponat 3 ggr.

Fatalist
2008-01-09, 20:11
Mitt senaste misstag var att bjuda ut en tjej som tackade ja och som sedan dess postponat 3 ggr.

Eh säg åt henne att kontakta dig när hon väl kan istället, så slipper du slösa en massa tid och energi på en idiot?

petah
2008-01-09, 20:20
Eh säg åt henne att kontakta dig när hon väl kan istället, så slipper du slösa en massa tid och energi på en idiot?

Precis vad jag sa senast.

Supercharger
2008-01-09, 20:30
Var på ica och köpte lite nötter som jag tänkte käka nu på kvällen, näe då har man glömt dem på bandet.

Jävligt irriterande!

petah
2008-01-09, 20:39
Var på ica och köpte lite nötter som jag tänkte käka nu på kvällen, näe då har man glömt dem på bandet.

Jävligt irriterande!

haha, fan va less jag skulle bli. seriöst.
:D

TcAnders
2008-01-09, 20:46
Var på ica och köpte lite nötter som jag tänkte käka nu på kvällen, näe då har man glömt dem på bandet.

Jävligt irriterande!

Haha!, Jag gjorde en liknande grej vid påsken förra året, då gick jag till Ica Maxi bara för att köpa mig en stor påse lösgodis, men när jag är på väg hemmåt och nästan är hemma märker jag att jag har glömt det ENDA jag skulle köpa.. Det tar ca 50min att gå dit, så jag vände knappast och gick dit igen..

Väldigt dumt gjort i mina ögon..

// Anders
http://www.AndersMx.se

tobbo
2008-01-09, 21:01
Spillde glas med mjölk på datorbordet för femte gången den här veckan *gah!*

Petf
2008-01-09, 21:10
Glömde min fina mössa på bussen :(

Buken
2008-01-09, 21:17
Började gå på Antabus, känns lite såhär "Hjälp vad gör jag jag kommer dö" men det släpper nog om någon månad :O
Knappast ett misstag tvärtom! men det känns så i alla fall,

Slartibartfast
2008-01-09, 21:24
Jag stekte just upp en massa köttfärs och blanda med pastasås med tonfisk. *spy*

regus
2008-01-09, 21:25
Jag stekte just upp en massa köttfärs och blanda med pastasås med tonfisk. *spy*

Och du tänkte på vad då? :D

Glömde min fina mössa på bussen :(

Sådant gör en faktiskt lite ledsen :/

Tricklev
2008-01-09, 21:30
Råkade kalla mitt ex Jenny för Suss (ett annat ex), uppskattades inte.

mela
2008-01-09, 21:34
Råkade kalla mitt ex Jenny för Suss (ett annat ex), uppskattades inte.

Om det är ett ex spelar det väl ingen roll?

Tricklev
2008-01-09, 21:34
Om det är ett ex spelar det väl ingen roll?

Hur tror du hon blev ett ex?

LadyInsane
2008-01-09, 22:06
Att tro att folk kan hålla sina ord. Jag hatar att bli sviken....:(

Deceiver85
2008-01-09, 22:15
Jag stekte just upp en massa köttfärs och blanda med pastasås med tonfisk. *spy*

Jag var idag någon millimeter från att använda tandkräm som hårgele.

Emil_Larsson
2008-01-09, 23:30
Jag köpte en trisslott!

Jag vann inget..

Jajje
2008-01-10, 17:33
Jag var idag någon millimeter från att använda tandkräm som hårgele.


HAHA :D

shut teh face
2008-01-10, 17:41
Lite dumma saker som man kommer ihåg:

Jag gick runt med en fotboll i handen och letade efter .. min fotboll. En kvart typ.

Jag har faktiskt ätit en ciggarett som jag stod och rökte .. samtidigt som jag åt godis. Inte gott

Igår var jag hos systern och när jag åkte hem glömde jag glasögonen (måste ha dem när jag ser film). När jag var halvägs hem så kom jag på att jag glömt dem. Vänta lääääänge på nästa tåg. Hämtar glasögonen hos henne, stannar tills nästa tåg går. När jag står och väntar på tåget hade jag glömt dem igen igen. Upp och hämta igen och missa tåget igen.