handdator

Visa fullständig version : Hur snabbt tar kroppen upp näring?


Mushan
2008-01-07, 18:16
Tjena, vill veta hur fort kroppen tar upp ALL näring. Hur stor skillnad är det på snabba/långsamma kolisar?

tack.

King Grub
2008-01-07, 18:19
Det beror ju på måltidens sammansättning och storlek och förhållandet den äts vid.

Mushan
2008-01-07, 18:21
Det beror ju på måltidens sammansättning och storlek och förhållandet den äts vid.

t.ex frukost, havregrynsgröt med mjölk, mackor, osv.

Alfred Nobel
2008-01-07, 19:59
t.ex frukost, havregrynsgröt med mjölk, mackor, osv.

Det där säger oss andra ingenting... Det är som att fråga vilken anonym person som helst på internet:

A: Vad åt du till middag?
B: Pommes, biff och sås.
A: Jaha, vad gott. Fan vad kalorier med flottiga pommes frites, en stor bit biff och mycket bearnesås.. Yum Yum!
B: Nä, typ tre stycken pommes frites, en liten 45g biff och en tsk kesella lätt med lite kryddor. Jag är tjej och 10 år, orkar inte mer.

Jag menar, lite mer specifikt svar kan du väl ge. En macka med det ena pålägget jämfört med de andra kan skilja så mycket om man ser från den huvudsakliga frågan du ställde.

Mushan
2008-01-07, 22:33
Det där säger oss andra ingenting... Det är som att fråga vilken anonym person som helst på internet:

A: Vad åt du till middag?
B: Pommes, biff och sås.
A: Jaha, vad gott. Fan vad kalorier med flottiga pommes frites, en stor bit biff och mycket bearnesås.. Yum Yum!
B: Nä, typ tre stycken pommes frites, en liten 45g biff och en tsk kesella lätt med lite kryddor. Jag är tjej och 10 år, orkar inte mer.

Jag menar, lite mer specifikt svar kan du väl ge. En macka med det ena pålägget jämfört med de andra kan skilja så mycket om man ser från den huvudsakliga frågan du ställde.

Okej, spaghetti med köttfärssås? Ingen aning om hur mycket jag åt, väger inte det, men antar att det var ~2 portioner.

Eddie Vedder
2008-01-07, 22:34
Okej, spaghetti med köttfärssås? Ingen aning om hur mycket jag åt, väger inte det, men antar att det var ~2 portioner.

Ännu ett exepel som inte säger ett dugg. En köttfärssås kan vara hur kaloririk som helst och en portion hur stor som helst.

King Grub
2008-01-07, 22:35
Du kan kallt räkna med att du inte kommer att få något minutsvar om du skall ha med mer blandade måltider än en gainer i frågan.

Koloftw
2008-01-07, 22:44
Okej, spaghetti med köttfärssås? Ingen aning om hur mycket jag åt, väger inte det, men antar att det var ~2 portioner.

Ingen kommer att kunna svara, det finns massa faktorer som spelar in, även om det är bara är pasta och köttfärssås

*fetthalt på köttfärsen
*fiberhalt i pastan
*vad var köttfärsen gjord på, grädde eller minimjölk?

Osv.