handdator

Visa fullständig version : Fundering angående deff/viktminskning!


TcAnders
2008-01-06, 20:49
Japp, har en fundering.

Jag går från/till jobbet varje vardag, vilket är ca 70minuter totalt.. Men när jag går på morgonen så har jag nyss ätit frukost, har det någon inverkan på själva förbränningen under promenaden när jag precis ätit?

Eller ska jag försöka att få till det så jag kan äta frukost på jobbet, det kan bli lite krångligt men det är inte omöjligt.

// Anders

Paltkoma
2008-01-06, 20:53
Japp, har en fundering.

Jag går från/till jobbet varje vardag, vilket är ca 70minuter totalt.. Men när jag går på morgonen så har jag nyss ätit frukost, har det någon inverkan på själva förbränningen under promenaden när jag precis äti Fät?

Eller ska jag försöka att få till det så jag kan äta frukost på jobbet, det kan bli lite krångligt men det är inte omöjligt.

// Anders

Det har påvekan på fettförbränningen under själva promenaden, men inte på fettförbränningen under hela dagen, såvida kosten är identisk i båda fallen.

Gå före frukost: Bränn mer kroppsfett under promenaden, lagra mer av frukosten.

Gå efter frukost: Bränn mindre kroppsfett under promenaden, lagra mindre av frukosten.

Koloftw
2008-01-06, 21:08
Japp, har en fundering.

Jag går från/till jobbet varje vardag, vilket är ca 70minuter totalt.. Men när jag går på morgonen så har jag nyss ätit frukost, har det någon inverkan på själva förbränningen under promenaden när jag precis ätit?

Eller ska jag försöka att få till det så jag kan äta frukost på jobbet, det kan bli lite krångligt men det är inte omöjligt.

// Anders

Du bränner ungefär nada fett under självaste promenaden. Pga. insulin, men det krävs otroligt lite insulin för att hämma fettförbränningen så försök inte trixa med lågt GI.

Men det kommer att jämna ut sig under dagen, i och med att insulinet åker snabbare ner om du rör dig så kommer fettförbränningen att starta igen snabbare - ingen skillnad över en längre mätperiod (en vecka t.ex.).

Är det krångligt att äta på jobbet så ska du naturligtvis äta hemma, det gör ingen skillnad över huvudtaget.

TcAnders
2008-01-07, 20:30
Okej, tack för svaren!

Då kommer jag fortsätta äta frukost hemma och även gå till jobbet.

// Anders