handdator

Visa fullständig version : twinlab: fel etikett?


köttaren
2003-05-07, 18:31
Hallå alla!

Inhandlade idag en super mass fuel 4 kg. Efter mitt osannolikt hårda benpass lastade jag i 3 skopor av denna och blandade med vatten... jag har druckit tillräckligt mycket SMF i mina dagar för att med stor säkerhet kunna påstå att mitt inköp denna dag icke var vad etiketten säger. Smaken innehöll inte minsta tillstymmelse till sötma.

Svårt att säga vad det var, men öppningen var plomberad som sig bör, så en produkt ur twinlabs sortiment var det. Frågan är om jag köpt 4kg triple whey för 500 spänn... retligt att inte veta i alla fall.. man vill ju vara säker på att få rätt fördelning av näringsämnena...

Någon input?

Köttaren

:confused:

King Grub
2003-05-07, 18:37
Du också?! Vad är det för bluffmakare vi har att göra med?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10551

z_bumbi
2003-05-07, 18:44
Lämna tillbaka burken till återförsäljaren och klaga... ligg sen efter dem så att du får svar på vad burken innehåller.

En twinlab som inte smakar sött vore ju iofs inte en så dum ide :D

obbe
2003-05-07, 19:49
En grej du kan göra är att skicka en del av innehållet på analys till företaget Analysen AB! Det kostar i och för sig några hundralappar men är det så som du tror kan du ju få igen det mångdubbelt!

Bara ett förslag! ganska omständigt men också säkert! Skickar du innehållet till Twinlab tror jag att de kommer att neka dig...;)

Fairing
2003-05-08, 06:20
Jag har hört ganska många liknande historier och jag tror att det beror på att Twinlab har förlagt sin Proteintillverkning till Irland och även bytt ut Aspartam mot ett annat sötningsmedel vilket har gett dom en del problem(vad jag har hört)

Många har även numera problem med att Proteinet klumpar sig rejält.

Det är väl bara att reklamera burken för dom har säker 100% nöjdkund garanti.

köttaren
2003-05-08, 07:56
Snackade med återförsäljaren.. han sa att det berodde på att de uteslutit aspartam ur sina produkter som Fairing sade... Det kan ju förklara en hel del.. Men lite orolig blev man ett tag ;)

Om man inte hade rett ut det hade man gått och undrat hela tiden vad man egentligen fick i sig efter sina hårda pass med järnet... En liten undran kvarstår dock, mitt förtroende för kosttillskottsbranchen är inte i topp just nu...

Fairing, snackade med dig, eller i alla fall någon i din monter på expot i V-ås. Du tyckte jag var för hård för AF.. Kanske skall gå över till era produkter, ni verkar ha koll i alla fall..

/Köttaren

Fairing
2003-05-08, 08:15
Köttaren!
Det var Martin.B. du pratade med och han såg dig under tävlingen och tyckte att du var ruggigt hård.

Självklart ser vi dig gärna som kund:D
Vi lämnar Fitnessgruppens resultat som referens att produktena fungerar:hbang:

/Lasse

köttaren
2003-05-08, 09:11
Haha... ja det var en riktigt schysst referens...

Får ta och se igenom ert sortiment innan nästa inköp.

Köttaren