handdator

Visa fullständig version : Värsta smärta du upplevt?


obesogen
2008-01-06, 12:47
Berätta det värsta och gärna en liten historia till :D

Patrik Cutler
2008-01-06, 12:50
när min nacke hade låst sej så att jag varken kunde titta åt höger eller vänster.

A chinese couple got a white, blond, blue-eyed child. they called it: Sum Ting Wong.

obesogen
2008-01-06, 12:51
Jag kom på att jag borde ju börja...
Det var i mellanstadiet, jag åkte skateboard sittandes nedför en backe. Lutade mig lite för långt bakåt vilket resulterade i att brädan tippade. Det sköna i det hela var att jag hade mina händer under brädan, vilket gjorde att jag drog av en härlig fingerstoppsträcka innan jag stannade...teh pain :cryout:

Runda Grodan
2008-01-06, 12:52
Diskbråck med ischias. Det får mig att kallsvettas när jag tänker på hur ont det gjorde. Kunde inte sova på nätterna och kroppen blev så nerkörd att jag till slut fick tinnitus - som fortfarande piper i öronen. Ingen höjdare men man ska vara glad att man inte råkat ut för något ännu värre.

Erik__
2008-01-06, 12:53
knäluxation med tillhörande korsbands och meniskskada, men det försvann ganska fort ändå så man behövde inte stå ut med det så länge.

Larsson
2008-01-06, 12:54
Nåt som gjorde redigt ont var när jag körde paintball på bana och blev skjuten. När jag var på väg ut från banan var det en kille som inte fattade att jag var skjuten och drog iväg ett skott mot mig från andra sidan av banan. Det skottet träffade ett heligt ställe som gjorde väldigt ont. Jag ramlade ihop dubbelvikt av smärtan. Men några minuter senare var man inne och körde igen i en ny match.

Jax
2008-01-06, 12:56
Målvaktsträning som 15-16 åring. Efter en halvtimmes övningar började jag bli lite trött och då skulle vi avsluta med hårda skott från nära håll för att träna reflexer. Tränaren (med ett grymt tillslag) lyckas med bedriften att träffa rätt på kulorna utan att jag ens hinner knipa ihop minsta lilla. Har blivit träffad där ett flertal gånger, men alltid kunnat resa mig upp och fortsätta, men det här blev den enda fotbollsträning jag har avbrutit.

*edit*
Antar att man ska vara glad över att det är det värsta man har varit med om.

Daniiiel
2008-01-06, 12:58
Körtelfeber

Brooklyn
2008-01-06, 13:00
tsunamivågen

mela
2008-01-06, 13:01
10-12 år eller något sådant. Åkte skridskor på grusplanen strax utanför hemmet med en del kompisar. Vi tävlade om vem som kunde ta sig snabbast över plan. Inte nog med att jag kom sist jag var urusel på att stanna med skridskor också. Vad gör man då när man är ung och dum? Jo, man sätter sig ner. Sagt och gjort, jag satte mig, dock var ena armen ivägen så den gick av på två ställen nån cm ifrån handleden. Jag skrek så mycket att jag tappade rösten. Gick hem och visade armen för mamma och pappa, det syntes mycket väl att den var av. Var bara att åka till Östra Sjukhuset och få gips.

En annan sak är från min bulimitid då jag spydde som mest. Ehm. Jag har sedan 6an eller något sådant alltid haft väldigt långa (och vassa) naglar. Även på mina två "spyfingrar". En gång när ångesten hade varit extrem hetsåt jag otroliga mängder. Det var 1 vinettaglass, 2 sånna små paket med glass, 2 påsar chips, 8-10 kanelbullar och lite kakor osv. Ja, rätt mycket iaf. Hade inte ätit på några dagar då, levt på is och läkerol i princip. Tyckte att jag hade varit duktig som inte ätit på så länge så när jag väl hetsåt blev paniken extremt stor. Det var bara att spy. När man är lite ivrig är man inte direkt försiktig när man trycker fingrarna i halsen, annars har jag alltid vinklat naglarna så att jag inte ska skada mig. Men den här gången tryckte jag sönder något med naglarna i halsen och jag spydde med blod och smärtan var otrolig. Speciellt när man började få upp maginnehållet med syror och annat gottigt. Detta kunde jag dock inte säga till någon eftersom ingen då visste om min bulimi. Minns inte hur länge det blödde och hur länge det gjorde ont, men det var ett tag.

obesogen
2008-01-06, 13:02
Målvaktsträning som 15-16 åring. Efter en halvtimmes övningar började jag bli lite trött och då skulle vi avsluta med hårda skott från nära håll för att träna reflexer. Tränaren (med ett grymt tillslag) lyckas med bedriften att träffa rätt på kulorna utan att jag ens hinner knipa ihop minsta lilla. Har blivit träffad där ett flertal gånger, men alltid kunnat resa mig upp och fortsätta, men det här blev den enda fotbollsträning jag har avbrutit.

*edit*
Antar att man ska vara glad över att det är det värsta man har varit med om.

Aj aj aj. Den känner man igen. Jag vet en snubbe som ramlade under en basketmatch varpå någon råkade göra ett feltramp. Kroppstyngd - kulor - golv - ljudet av att trampa på en död fisk - aj.

shut teh face
2008-01-06, 13:02
Alla mina värsta smärtor har varit mellan benen.
En gång var det efter operation, andra gången var det en "olycka".

Ska inte gå in på detaljer för respekt till den manliga delen på kolozzeum.

Har inte direkt haft så ont på övriga kroppen.

Eldhroka
2008-01-06, 13:02
psykisk smärta = svartsjuka

fysisk smärta = ...pass

Fatalist
2008-01-06, 13:02
Klotade med en motorcykel i enbart hjälm, linne och trekvart-shorts i ca 40km/h, slet sönder fotknölen, skrapade bort tillräckligt med hud för att blotta vad-muskelfascian och likaså en bit av latsen på ryggen. Trots en mycket opiatpumpad vardag svartnade det lite för ögonen av en helt otroligt strålande smärta längs hela ryggraden när jag rengjorde såren med läkarsprit och väteperoxid (väteperoxid är överjävligt, stay away).

Det är inte den typen av smärta man kan lipa av överhuvudtaget, man vill bara bort därifrån, bort bort bort. Helt sjukt!

Åkte såklart på en duktig infektion i foten så den svullnade, när jag stödde på den (som sagt, det blev en del smärtstillande så det gick) så skvalpade det. :)

Har brutit båda benen i högra underarmen men det är inte smärta, det är lite värk i jämförelse. *popcorn*

http://img145.imageshack.us/img145/2893/bild22he7.jpg

Fd_Megatuttarna
2008-01-06, 13:05
En gång blev jag matförgiftad. Jag hade så ont i vissa perioder att jag låg ner på golvet i badrummet och hyperventilerade av smärta. När kulmen av smärtan inträffade så trodde jag att jag skulle dö.

Jax
2008-01-06, 13:08
En gång blev jag matförgiftad. Jag hade så ont i vissa perioder att jag låg ner på golvet i badrummet och hyperventilerade av smärta. När kulmen av smärtan inträffade så trodde jag att jag skulle dö.
Fy fan!
Invärtes smärta är betydligt värre än smärta i kroppsdelar efter yttre våld. Man känner sig så hjälplös på något sätt.

Fatalist
2008-01-06, 13:11
En gång blev jag matförgiftad. Jag hade så ont i vissa perioder att jag låg ner på golvet i badrummet och hyperventilerade av smärta. När kulmen av smärtan inträffade så trodde jag att jag skulle dö.

Låter grymt obehagligt, snacka om att känna sig ynklig.

Fairing
2008-01-06, 13:13
Ont har man haft många gånger och ortopeder är mina bästa vänner :D ..... krossat hälben gav mig värst smärta av allt. Fick med mig Morfin hem efter operation med dom hjälpte inte. Fick "stacka morfin" med voltaren och distalgesic för att kunna stå ut med smärtan:cryout:

Ganymedes
2008-01-06, 13:15
Jag hade lite ont vid sidan på magen en kväll. Det kändes som om jag sträckt mig lite, men det var inte så farligt. Jag och frun satt och kollade på film och jag fick ändra ställning ganska ofta för att det skulle sluta "sträcka" i magen. Mitt i natten vaknade jag av att jag hade ont, men jag lyckades förtränga det och somna om.

På morgonen vaknade jag av att jag hade så ont att jag inte visste vad jag skulle ta vägen. Jag var tvungen att gå runt runt i lägenheten, för var jag still gjorde det ännu ondare.

Tillslut insåg jag att det inte skulle gå över, så jag behövde ta mig till sjukhuset. Jag hade ingen bil och ingen var hemma förutom jag. Jag hade så ont att jag faktiskt ringde ambulans, men de tyckte att jag kunde ta en taxi eller buss (!!!!) in till sjukhuset. De fattade nog inte hur ont jag hade, jag maskerade det ju iofs väl för att kunna ens prata med dem. Smärtan tilltog hela tiden, så i min panik slängde jag bara på, istället för att förklara att jag hade förjävla ont. Vilket var korkat, men det gick på automatik. Så jag tog cykeln de 7 km jag hade till sjukhuset. Var nära på att köra av vägen flera gånger och minns knappt något av färden. Minns dock att jag såg sjukhuset, sedan att jag var inne och låg på en bår och fick en spruta i rumpen.

Det går inte beskriva smärtan, det kändes som om nån glödgad kniv satt i sidan av magen och skar ner mot ljumsken gång på gång utan att stanna en sekund. Helt obeskrivbart. Jag hade åkt på en rejäl njursten, som de fick spränga bort med ultra ljud. Sedan fick jag lite mediciner och därefter var allt bra. Har inte fått något återfall, lyckligtvis.

Lätt det värsta jag varit med om.

Chris
2008-01-06, 13:17
Min värsta smärta inträffade nog hos tandläkaren. Jag hade skadat en av mina framtänder så pass mycket att tanden "dött" och behövde rotfyllas. Eftersom tanden var död skulle ingen bedövning behövas, då all känsel borde varit borta. (ni anar nog vart detta kommer leda)

För er som inte vet vad en rotfyllning är så går det i princip ut på att borra ut hela roten på tanden, för att sen fylla den med nån slags fyllning. I början när de borrade så kände jag ingen smärta, men sen när de kom ner till roten så upplevde jag verkligen den ultimata smärtan. All känsel hade tydligen inte försvunnit... Tandläkaren trodde jag var någon slags vekling och bara fortsatte, och det enda jag kunde tänka på var på vilket sätt jag skulle mörda aset när rotfyllningen var klar. Det härligaste var dock i slutet när de borrat klart (hålet är över 1,5cm djupt) och de skulle skölja bort alla tandflisor som fanns kvar i hålet. Alla vet nog hur det ilar i tänderna om man har ett hål och sköljer det med kallvatten, prova sen att hålet går ända ner i botten på tanden, och fyll hela skiten med kallvatten. Det var nog teh ultimate pain v2.0

Efter det så bryr jag mig inte om hur ont tjejer säger att det gör att föda barn, jag har vart med om något värre. ;)
Nästa gång det blir rotfyllning får de fan söva ner mig.

Slartibartfast
2008-01-06, 13:20
En gång blev jag matförgiftad. Jag hade så ont i vissa perioder att jag låg ner på golvet i badrummet och hyperventilerade av smärta. När kulmen av smärtan inträffade så trodde jag att jag skulle dö.

Var skedde det? Vad hade du ätit?

mini
2008-01-06, 13:21
Det står mellan ett av mina gallstensanfall då jag fortfarande inte hade morfin att tillgå och den gången min 52-kilos spriternschäfer valde att jaga rådjur när vi tränade inkallning i lina. Jag rexlexgrep i linan. 10 meter nylonrep som bränner i handen är inte skönt alls.

Exdiaq
2008-01-06, 13:23
När jag vurpade med mopen i 65km/h på asvalt täckt med singel. Rejält köttsår på sidan av magen och båda underarmarna var uppskrapade. Kunde resa mig och allt efteråt, kändes knappt någonting, mest pga jag var lite chockad. Fick gå in till skolsystern som fick plocka småsten ur sidan på mig :/
Veckorna efter var rätt smärtsamma, speciellt när man skulle sova. Bytandet av förband var inte det skönaste heller. Har ett par ärr som påminner mig idag om vad som hände.

joriice
2008-01-06, 13:29
Jag fick ont när jag cyklade ner för våran branta backe en sommar, och ramlade och skrapade armbåden (så benet syntes)

Jag ramlade ner från ett träd med huvudet före på en vass sten/klippa, som träffade runt ögat/ögonbrynet.

Sprang 100 meter, och fick någon bristning i ljumsken eller något, det gjorde fruktansvärt ont.

Antal magsmärtor, då man bara legat och krampat och knappt fått luft. Obehagligt.

Ramlat handlöst med huvudet mot en vass plastkant som gav mig ett prydande ärr (fast det gjorde inte så ont egentligen) :O

Pungslag.

Enkestötar......osv.. gjort mig illa MÅNGA gånger, men egentligen aldrig något jag åkt in på sjukhuset för.

h1tman
2008-01-06, 13:30
Blindtarmen sprack, fick morfinspruta för att kunna andas på ett någorlunda vettigt sätt. Att sedan bli nedsövd inför operationen, vilken befrielse det var.

Kurash
2008-01-06, 13:32
Ögoninflammation i 18-årsålderna, beroende på irriter. Det är en kronisk sjukdom som kommer en gång om året som lätt botas med ögondroppar.
Tyvärr befann jag mig i äran och hjältarnas land Finland, där smärta ses som orenheter som lämnar kroppen.
Mitt öga var så rött att det såg svart ut, totalt uppsvullet så det nästan trillade ut. En blond sköterska vände ut-och-in på mitt ögonlock upprepade gånger för hon trodde jag fått nåt skit i ögat. Samtidigt lyste hon med sin 1000-tera-watts strålkastare för att se bättre. En av symptomerna vid den typen av inflammation är ljuskänslighet.
Jag sov på toalettgolvet på hotellrummet för det var enda stället som var helt mörkt. Tätade springan under dörren med en handduk.
Dagarna var total terror. Var tvungen att jobba men kunde i stort sett inte se någonting. Gick runt med solglasögon och ögonlapp, knaprade smärtstillande som en galning men inget hjälpte.
När jag kom till Sverige såg dom på 4 sekunder vad det var och jag blev inlagd på sjukhus en vecka. Fick ögondroppar 2 ggr i timmen de första 2 dygnen och käkade en burk kortisontabletter varje morgon.

Och igår drog jag lilltån i soffbordet.

Laijza
2008-01-06, 13:32
För några år sedan hängde jag mellan diskbänken och ett bord i samma höjd. En han dpå vadera sida å så liksom svingade jag lite.. svårt att förklara.

Anledningen var iaf för att min store bror hade gjort detsamma å sagt "kolla, va jag kan" å då hängde jag mig där på samma sätt, sa lite stöddigt att "mäh, år, de kan vem vem som helst" å *DUNS* så hade jag åkt ner i golvet å där låg jag gallskrikandes, typ "åh, Gud, jag kommer dö, helvette, *****, ***" å min bror höll på å garva ihjäl sig.

Mina föräldrar som kollade på tv bad mig hålla käften å trodde jag överdrev, "säkert bara ngn muskelsträckning" sa dom. Men när vi åkte å röntgade nästa dag så hade jag en stor spricka i överarmen/axeln.
Gjorde ont som fan :(

Fd_Megatuttarna
2008-01-06, 13:32
Var skedde det? Vad hade du ätit?

Jag hade varit på en mongolisk buffé i Sthlm och ätit för 3 pers.

Jag har dock förlåtit stället och har inte mått dåligt någon annan gång jag varit där därefter.

Till det roliga hör att farsan stormade in i badrummet och säger saker som i efterhand får mig att garva: "Varför åt du så mycket?", "Så går det när man äter på mongoliska ställen", haha sköna saker att höra när man vill köra en kniv i magen av smärta.

Fd_Megatuttarna
2008-01-06, 13:34
Fy fan!
Invärtes smärta är betydligt värre än smärta i kroppsdelar efter yttre våld. Man känner sig så hjälplös på något sätt.

Invärtes känns mycket obehagligare för mig. Känns nästan som att ett avkapat ben är mer ok för då vet man och ser vad som pågår.

MasterChief
2008-01-06, 13:35
Totalt diskbråck med cauda equina syndrom (kissfunktionen försvinner).

När ambulanskillarna lyfte upp mig så svimmade jag av smärtan.

The_RobRoy
2008-01-06, 13:39
Jag hade råkat ut för något riktigt skumt på gymmet, har efteråt fått höra att det inte är fullt så ovanligt.

Tränade på gymmet och helt plötsligt smällde det till uppe på huvudet, med efterföljande bultade smärta i huvudet, kunder efter detta inte höjja pulsen överhuvudtaget utan att det återkom. Jag åkte därför in till Universitetsjukhuset i Linköping där de tog detta på fullaste allvar, eftersom det kunde vara en mindre hjärnblödning.

Fick åka in i magnetröntgenröret, men där hittades ingenting. För att va på den säkra sidan fick jag ligga kvar över natten och de skulle göra ett ryggmärgsprov nästa dag.

Vaknar upp på morgonen och får lite frukost, sedan kommer en syster in och säger att det är dags för ryggmärgsprovet. Går in i ett litet rum och väntar, in kommer en manlig läkare med en kvinnlig Australiensisk AT-läkare (alltså en nybliven läkare)

Han frågar om det är okej att AT-läkaren gör ryggmärgsprovet och säger att hon gjort flera tidigare och att det gått bra. Jahapp tänkte jag, nu ska man va försökskanin också, men men, jaja det går väl bra tänkte jag. Sen fick jag se hur jäkla stor nålen var, då blev jag lite mer tveksam :MrT:

Jag lägger mig på sida iallafall och hon börjar föra in nålen genom ryggmusklerna lite ovanför rumpan, Det gör rejält ont och jag börjar spänna mig, vilket gör att det gör ännu mer ont. Sedan kommer ögonblicket! Hon missar att ta sig in till ryggmärgsvätskan och träffar istället nervknuten i ryggen - under 5 sek får jag en sådan obeskrivlig smärta i hela kroppen så det är helt sjukt.

Närmaste jag kan komma att beskriva det är som att slå i ömma punkten i armbågen riktigt hårt, fast hela kroppen samtidigt. Hela min kropp blev som en fiolsträng. Tog över en månad innan känningarna i ryggen efter detta försvann.

Alfred Nobel
2008-01-06, 13:39
Förmodligen när jag blev knäad på nyårsafton, känslan är obeskrivlig.
http://i16.tinypic.com/8bfelwh.jpg

obesogen
2008-01-06, 13:41
Totalt diskbråck med cauda equina syndrom (kissfunktionen försvinner).

När ambulanskillarna lyfte upp mig så svimmade jag av smärtan.

AJ!
Offtopic; Vad gjorde dom åt det och hur mår du idag?

Tricce
2008-01-06, 13:43
Va och åkte slalom när det va tö så ena skidan skar ut åt sidan så jag trilla raklång framåt varpå bakkanten på skidan slår upp bakskallen på mig så jag blir typ skalperad där. Ärret är inte vackert kan jag lova för det va nå prao som sydde tror jag :D

Jorgen
2008-01-06, 13:47
Jag har alltid klarat mig rätt bra.

Åkte skimboard för ett gäng år sedan, glider av brädan och ställer mig med hela kroppstyngden, plus farten, på utsidan av foten så ledbanden rök. Det var inte direkt skönt.

Skimboard:
http://msuinfo.ur.msstate.edu/msu_memo/2002/04-15-02/skimboarding.jpg

Einar
2008-01-06, 13:50
När jag skulle lära mig gå efter en höftledsoperation. Läkarna pressade mig så pass mycket att jag spydde av smärtan.

stargate
2008-01-06, 13:51
Det värsta jag varit med om var när jag åt ej genomstekt kyckling på en fest (det var röd inuti men full som man var sket man i det).

Aj aj det var fan med det värsta jag varit med om, ibland svartade det för ögonen, magsmärtorna kom i vågor. Det värsta är att man kan inget göra för att lindra smärtan, bara att stänga ögonen och försöka andas djupt.

Detta höll i sig i ca 4-5 dagar och jag var inte den enda på festen som blev smittad...

maRRtin
2008-01-06, 13:54
Blindtarmen sprack, fick morfinspruta för att kunna andas på ett någorlunda vettigt sätt. Att sedan bli nedsövd inför operationen, vilken befrielse det var.
Jag får plussetta på denna.

Min blindtarm brast förra hösten.
Först tänkte jag att det var lite magont som skulle gå över av sig själv, men efter en natt utan någon som helst sömn och begynnande feber så insåg jag att det var nog var dags att uppsöka akuten.
Ringde till min mor och bad henne komma och köra mig eftersom jag hade så pass ont att jag ansåg inte det möjligt.
Gick till köket och skulle vänta på morsan när jag blev helt kallsvettig, kändes som något brast i magen och det rann ut någon vätska i magsäcken. Sen svartnade det för ögonen och jag la mig på köksgolvet där jag låg när morsan kom.
In på akuten och vänta lite, sen kom en AT-läkare som trycker på magen och frågar om det gör ont? - JA!
Sen kommer hanskarna och glidmedlet fram (jämfört med smärtan i magen är det en piss i havet). Fortfarande osäker så kommer hennes handledare? och trycker på magen. Till sist kommer en tredje läkare och trycker på min stackars mage och frågar om det gör ont.
Efter att blodproverna visade stora mängder av vita blodkroppar fick jag äntligen besked om operation och morfinspruta.

Jag trodde jag kom till himmelen, herre gud vilken befrielse det var.


Detta var en tisdag och läkaren trodde att jag skulle åka hem på fredagen. Men efter en vecka med 41 graders feber och antibiotika intravenöst 3 gånger per dygn såg det inte bättre ut så jag fick ligga kvar till fredagen vecka efter då det äntligen släppte.
Den smärtan jag hade i magen de 10 dagarna är så hemsk så jag blir svettig bara att tänka på det. Trots diverse sprutor i låren som skulle hjälpa mig att hantera smärtan så jag skulle kunna gå så ville jag bara ligga i sängen och titta i taket.

Morsan var på besök en gång när dom skulle tömma magen på var, det ser inte så trevligt ut när dom trycker på magen och det rinner en gulröd röda från små hålen på magen. Så hon svimmade och fick ta min plats i sängen ett tag medan jag satte mig på stolen och skrattade lite.

rolf
2008-01-06, 13:54
2 saker. Det jag minns tydligast är min ryggskada nu nyligen och det kommer jag aldrig att glömma. Inflammerad korsrygg och så korta muskler i höftpartiet som gör att korsryggen belastas hela tiden. När jag var drogad gjorde det bara ont, jag kunde ligga platt på rygg med ena benet uppdraget mot mig och på så vis vila lite tills effekten avtog eller jag försökte röra på mig. När jag inte fick några knockoutpiller kallsvettades jag och ville bara skrika rakt ut. Jag kunde inte ligga, sitta eller stå. Inte ens klä på mig själv. Jag trodde jag skulle bli galen av smärtan, jag började tappa hår och händerna skakade konstant. USCH!

Det andra hände för ganska länge sedan då jag fick näsan avslagen med en spade. Jag var inte alls med på att det skulle hända så det kom som en total överraskning, därav inget smärtdämpande adrenalin i början. Innan chocken kom och lugnade ner mig och gjorde mig ganska borta så gjorde det så ont så jag trodde huvudet hade gått i småbitar.

Alexton
2008-01-06, 14:15
Förra vintern åkte jag runt i asien och backpackade. Vi tillbringade en stor del av tiden i phillipinernas regnskog bland diverse djur och kryp. Vi hade som destination att ta oss igenom en 2 dagars marsh för att titta in några enorma ödlor. Ödlorna var troligtvis någon sorts varan och kunde käka det mesta som var runt en mellanstor hunds storlek.

Hur som helst hade vi slagit oss ned för natten i en liten "ranger station" ungefär halvvägs till målet. Vi grillar lite mat och går och lägger oss för natten.
Efter ett par timmar vaknar jag upp av att min bror skriker som han höll på och dö, och nästan direkt efteråt känner jag en otrolig smärta över hela kroppen, det känns som om någon tagit och dränkt kroppen i bensin och tänt på.
Jag lyckas ta mig upp och springa ut ur hyddan innan jag ramlar ihop och skakar som en brylé pudding av smärtan.
Visar sig att en koloni fireants gjort bo i taket sen någon senast var där.

Shakemynuts
2008-01-06, 14:16
Det var ju bara idiotiskt självförvållat, men ändå den värsta smärta jag upplevt. :D

När jag åkte skateboard, i ramp som nybörjare, hey, var tvungen att lära mig nån gång. Jag faller av brädan och ska ta tag med händerna på kanten uppepå andra sidan, varpå båda handlederna viker sig åt helt fel håll och jag rullar ner avsvimmad och vaknar upp bredvid några minuter senare. Smärtan var rätt illa. Men skateboardbegäret var större än smärtan och jag fortsatte åka. Jag stryker omkring på skolgården och tricksar lite varpå jag ska göra en simpel heelflip, men brädan åker inte runt ordentligt så jag landar på högkant och brädan flyger undan och jag tar emot med båda handlederna på marken. *cry* Vad ont det gjorde.

Gpajpen
2008-01-06, 14:23
Det gjorde förbannat ont att få 6st 2-decimeters bedövningssprutor i tandköttet när man var 10 bast. Skulle operera bort en tand som växte bakom framtänderna.

scum
2008-01-06, 14:31
Jag har alltid klarat mig rätt bra.

Åkte skimboard för ett gäng år sedan, glider av brädan och ställer mig med hela kroppstyngden, plus farten, på utsidan av foten så ledbanden rök. Det var inte direkt skönt.

Skimboard:
http://msuinfo.ur.msstate.edu/msu_memo/2002/04-15-02/skimboarding.jpg

skimboard är mkt hårdare än det ser ut! full fart ner i blöt sand ger sköna sår fyllda med sand =/


mer OnT: svårt att säga. när jag slet av ett halvt ligament i knät va jag förmodligen i chock pga olyckan, så gjorde inte alls ont.
att ramla ner från ett träd som barn och få en spricka i armen gjorde nog ondare.

Muskelbyggaren
2008-01-06, 14:32
Ramlade med huvet i asfalten och slog upp ett rejält jack samt tuppade av i en halvtimme. Vaknade upp i ambulansen och började yra det klassiska "jag vill inte dö" till sköterskan bredvid. När vi var framme vid sjukhuset började jag få en huvudvärk som jag aldrig känt motsvarighet till, och i samma veva skulle de börja sy i skalpen. Huvudvärken höll i sig i lagoma dygnet, hade fått en lättare blödning men den var inte hotande för hjärnan.

Sen kom mitt livs två tråkigaste veckor där jag bokstavligt talat inte fick göra någonting.

HenrY
2008-01-06, 14:34
En gång blev jag matförgiftad. Jag hade så ont i vissa perioder att jag låg ner på golvet i badrummet och hyperventilerade av smärta. När kulmen av smärtan inträffade så trodde jag att jag skulle dö.

+1

Matförgiftad i Filippinerna för någon månad sedan! Herregud så ont det gjorde, jag trodde precis som dig, att jag ärligt talat höll på att dö!

En annan grej, som också hände i Filippinerna, var en jävlandes tandjävel!
En stor lagning hade lossnat, skräp hade samlat sig i hålet som var kvar efter lagningen och karies hade bildats och "öppnat upp" hela tanden. Men grejen var att skräpet, mat dvs, hade stelnat och var som ett skydd för nerven. Men det isade rätt bra i tanden iaf, därför uppsökte jag en tandläkare. Han kollade och petade i tanden men instrument, och självklart petade han bort all gammal mat som där varit. Jag fick smärtstillande och antibiotika, och trodde jag skulle komma undan lätt. Jag o polaren går och äter middag efter det, jag beställer en toast som har rostats alldeles för länge vilket gör att kanterna är stenhårda, och eftersom jag inte vet om att tanden är helt öppen och nerven alltså ligger framme (!) i tanden så tar jag en hårdkant och tuggar... BBBBZZZTT - Det kändes som en blixt gick genom hela huvudet, och jag råkade kasta iväg gaffeln och sprang till toa där jag stod och grät i 15 minuter! (Jaa, jag kan erkänna! Jag stod och grät av smärtan):( Inte kul alls!

Yankeee
2008-01-06, 14:37
Har också klarat mig ganska bra än så länge. Värst var dock axelluxationen förra sommaren. 40 min väntan på hjälp och nästan en timme tills jag fick morfin och lustgas. Total tid med axeln ur led var tre eller fyra timmar (kommer ej ihåg). Visserligen ingenting mot vad vissa andra har råkat ut för, men det gjorde rätt jävla ont då, lol.

MasterChief
2008-01-06, 14:38
AJ!
Offtopic; Vad gjorde dom åt det och hur mår du idag?

Det blev akutoperation. Annars kan nervskadan bli bestående och kissfunktionen nedsatt för gott. Känseln nedanför magen ända ner till fötterna var också nedsatt. Efter några månader var känseln återställd. Första veckorna var min snopp helt avdomnad. Kände inte att den fanns. :(

Det tog väl ca 6 månader innan jag kunde börja jobba. Men sen hade jag ordentliga ryggproblem i ett par år och läkaren ville steloperera mig. Helt plötsligt så försvann ryggsmärtorna och operationen blev uppskujten. Idag har det går ter år och ryggen funkar utmärkt. Däremot undviker jag marklyft och tunga böj. Det skulle väl funka men jag har liksom ingen lust.

Lelle Pelle
2008-01-06, 14:39
När jag kastade iväg en lerduva för ett par år sedan small det till i nacken, och jag blev helt förlamad i vänster sida av kroppen i några minuter. Gjorde jävligt ont i nacken, samt att det hela var sjukt läskigt.

Mirre
2008-01-06, 14:39
Jag fortsätter på tandläkarhistorierna. Vid en rutinkontroll hos tandläkaren när jag var cirka 14år gammal upptäkte de att en mjölktand foftfarande satt kvar. den nya tanden hade helt enkelt vuxit fram mitt i gommen men inte tittat ut från skinnet. Jag trodde det var naturligt att ha en bula där. :D
Andra läkarbesöket så ryckte de mjölktanden ch den tredje gången fick jag åka till sjukhuset där de skulle skära fram den nya tanden, sätta en tråd runt och dra fram den till dess rätta plats. Problemet var att jag vid detta tillfälle upptäckte att jag är rätt oemottaglig för bedövningsmedel. När de skar i gommen höll jag på att dö.... det gjorde mig tandläkarrädd så jag gick inte till tandläkaren på 15 år! Som tur var åkte jag "bara" på en rotfyllning för två år sedan. Undantaget var förvisso när jag fick min ena tand avsparkad under en kampsportsmatch där halva gick o jag fick en platstand för 10 år sedan.

Versus
2008-01-06, 14:39
Antagligen när jag slog axeln ur led när jag cykla för typ 5 år sedan.

Andra plats är när jag på jobbet i våras gick in i en tjock glasruta med pannan före så jag svimma. Fyfan sikken huvudvärk alltså.

Tredje plats när jag trampade snett så jag inte kundre gå på en vecka på den högra foten.

Stoltz
2008-01-06, 14:43
Totalt diskbråck med cauda equina syndrom (kissfunktionen försvinner).

När ambulanskillarna lyfte upp mig så svimmade jag av smärtan.

I hear ya.

Var på gymmet och körde latsdrag. Jag kände att något inte stämde i början på andra settet, för den övningen, och bbörjade tänka "Fan, jag borde kanske skippa... eller nej, efter detta settet så avslutar jag". Tyvärr var det precis vad jag blev tvingad till att göra.
Diskarna smällde samman och hela ryggen låste sig och axlarna vreds nästan itu (Det var så det kändes, men i efterhand tror jag inte att något alls hände med axlarna).

Styrkan försvann helt och hantaget i latsdraget flyger rakt upp och drar mig med och får mig att landa på ryggen på golvet bredvid maskinen. Det fanns inte en käft där för det tillfället och det blev riktigt svårt att andas pga smärtan och den konstiga vridningen hela min rygg hade fått.

Dock så släppte det sakta av sig själv men jag låg nog i tio minuter på gymmets golv och var helt hundra på att "Nu dör jag. Ifall jag inte slutar andas så kommer min rygg att vrida av sig själv och min nacke. Det är kört.".

Kollade mig i efterhand och det var en del nerver som hamnat fel och muskler som låst sig, men ingenting som inte en del massage och kiropraktorbesök kunde rätta till.

raZmus
2008-01-06, 14:45
Jag kan inte minnsa någon speciell smärta.

zeusden1
2008-01-06, 14:58
Hoppade ner för en 2 meters trappa. Landade snett. Lite hårdare fall och mitt ledband hade varit av. Nu blev det b a r a uttämjd, som gjorde att jag gång på gång fick uppleva denna smärta igen.

Angel
2008-01-06, 15:12
Tandvärk. Inflammation i en rot....fy jävlar..

kolle
2008-01-06, 15:14
Dum snowboard-olycka när jag var 13 år, hyfsat grön på bräda.

Åkte i en funpark i lite småhopp och tyckte det gick bra, tog sikte mot ett stort hopp och det gick FORT. Kom i en alldeles för hög hastighet så bromsade in i själva hoppet, vilket resulterade i att jag flög upp i luften med brädan före och landade på ryggen. Den smärtan var makalös, bröt handleden i samma veva men det la jag knappt märke till.

Svanskotan har varit lite skum sedan dess och får lite ont i den ibland men annars har det löst sig.

Loke
2008-01-06, 15:32
Jag lägger mig på sida iallafall och hon börjar föra in nålen genom ryggmusklerna lite ovanför rumpan, Det gör rejält ont och jag börjar spänna mig, vilket gör att det gör ännu mer ont. Sedan kommer ögonblicket! Hon missar att ta sig in till ryggmärgsvätskan och träffar istället nervknuten i ryggen - under 5 sek får jag en sådan obeskrivlig smärta i hela kroppen så det är helt sjukt.

Oh Lord! Jag har sett det där i tillräckligt många sjukhusserier, jag skulle aldrig våga låta AT-läkaren göra det... Även om det sägs att vanliga (och kanske stressade) läkare också kan klanta sig rejält på den här punkten :)

Hur reagerade AT-läkaren? Fan, jag tycker att det är lite småjobbigt att sticka in sprutor i folk, att klanta sig på en sån där grej skulle nästan få mig att bryta ihop.

Piranha
2008-01-06, 15:36
Jag funderade ett tag på att skriva i tråden, men efter alla benbrott och inre smärtor så känns det bara löjligt i sammanhanget, jag har klarat mig bra inser jag nu.

otherside
2008-01-06, 15:42
Jag har alltid klarat mig rätt bra.

Åkte skimboard för ett gäng år sedan, glider av brädan och ställer mig med hela kroppstyngden, plus farten, på utsidan av foten så ledbanden rök. Det var inte direkt skönt.

Skimboard:
http://msuinfo.ur.msstate.edu/msu_memo/2002/04-15-02/skimboarding.jpg

ruskigt rolig grej de där trist me skadan dock! Åkte mycket sånt i Florida när vågorna var dåliga, krscherna är svåra att undvika=)

otherside
2008-01-06, 15:46
Har åkt på en del rejäla smällar men håller me Pirre, inte värt att nänma eftersom inget av de kan toppa tråden så kan tipsa om små skador som kan göra mycket ont=)
Nageltrång, helt otroligt va ont de kan göra!
Ta av sig wakeboarden efter en repa i Oktober. Prova ha foten i en isvak några minuter, svårslaget

The_RobRoy
2008-01-06, 15:48
Oh Lord! Jag har sett det där i tillräckligt många sjukhusserier, jag skulle aldrig våga låta AT-läkaren göra det... Även om det sägs att vanliga (och kanske stressade) läkare också kan klanta sig rejält på den här punkten :)

Hur reagerade AT-läkaren? Fan, jag tycker att det är lite småjobbigt att sticka in sprutor i folk, att klanta sig på en sån där grej skulle nästan få mig att bryta ihop.

Hon blev lite chockad tror jag, den riktiga läkaren fick dyka in och han träffade rätt.

Det mest komiska i historien vaju att en de hade en prao-elev där på sjukhuset, av nån jäkla anledning satt hon på en stol i rummet och tittade på när jag låg och skrek som en gris på en brits med byxorna nerdragna över halva rumpan.

Sheogorath
2008-01-06, 15:51
Brazilian jiu-jitsu; Brottades; Min träningspartner skulle väl göra en förflyttningen eller något och hans knä träffade min vastus medialis ("droppen" på quadriceps). Jag fick ligga i högläge med is, och hade så ont att jag blev tårögd :D Efter ett tag hade svullnaden gjort att jag fick stödjas ut eftersom jag inte kunde gå. Invalid i en vecka och smärta/problem i två. En lårkaka de lux, med andra ord.

Kliandet när jag fick en allergireaktion av penicillin är annars det värsta. Önskar att jag hade kunnat krypa ur mitt skinn.

jenan546
2008-01-06, 15:56
Sy ihop ett sprucket öra gör iaf ont. Lokalbedövning biter inte eftersom det är mest kompakt brosk. Jag låg och skrattade varje gång han tryckte igenom nålen, skum reaktion.. Men jag fick en helt ny respekt för knappliftar efter det

Eddie Vedder
2008-01-06, 15:58
ATT BITA SIG REJÄLT I TUNGAN!!!*mini*

Bubban
2008-01-06, 15:58
Värsta var nog då högra pungkulan svullnade av okänd anledning. Det visade sig senare att den här tråden som går ner till pungkulan hade snurrat sig, hur nu fan det hade gått till, och vändes tillbaka.
Var hos min läkare först och visade för henne i malmö (min läkare som jag har pga. Crohns) och hon sade att det nog är bäst att gå till akuten och snacka med dem. En halvtimme senare får jag reda på att de måste öppna upp, suck.. Så de gjorde det och jag vaknade sedan upp. Sedan var där en hel del snygga sjuksköterskor som tog hand om mig, mumsifilibabbus! :thumbup:

Johan.P
2008-01-06, 16:01
Jag hade varit på en mongolisk buffé i Sthlm och ätit för 3 pers.

Jag har dock förlåtit stället och har inte mått dåligt någon annan gång jag varit där därefter.

Till det roliga hör att farsan stormade in i badrummet och säger saker som i efterhand får mig att garva: "Varför åt du så mycket?", "Så går det när man äter på mongoliska ställen", haha sköna saker att höra när man vill köra en kniv i magen av smärta.

Haha sjukt sköna kommentarer från din farsa =D

Exdiaq
2008-01-06, 16:02
Värsta var nog då högra pungkulan svullnade av okänd anledning. Det visade sig senare att den här tråden som går ner till pungkulan hade snurrat sig, hur nu fan det hade gått till, och vändes tillbaka.
Var hos min läkare först och visade för henne i malmö (min läkare som jag har pga. Crohns) och hon sade att det nog är bäst att gå till akuten och snacka med dem. En halvtimme senare får jag reda på att de måste öppna upp, suck.. Så de gjorde det och jag vaknade sedan upp. Sedan var där en hel del snygga sjuksköterskor som tog hand om mig, mumsifilibabbus! :thumbup:


"- Syster, har lite ont där nere, skulle du kunna massera?" ;)

Nej, men fyfan, låter inte roligt alls.

h1tman
2008-01-06, 16:03
Jag får plussetta på denna.

Min blindtarm brast förra hösten.
Först tänkte jag att det var lite magont som skulle gå över av sig själv, men efter en natt utan någon som helst sömn och begynnande feber så insåg jag att det var nog var dags att uppsöka akuten.
Ringde till min mor och bad henne komma och köra mig eftersom jag hade så pass ont att jag ansåg inte det möjligt.
Gick till köket och skulle vänta på morsan när jag blev helt kallsvettig, kändes som något brast i magen och det rann ut någon vätska i magsäcken. Sen svartnade det för ögonen och jag la mig på köksgolvet där jag låg när morsan kom.
In på akuten och vänta lite, sen kom en AT-läkare som trycker på magen och frågar om det gör ont? - JA!
Sen kommer hanskarna och glidmedlet fram (jämfört med smärtan i magen är det en piss i havet). Fortfarande osäker så kommer hennes handledare? och trycker på magen. Till sist kommer en tredje läkare och trycker på min stackars mage och frågar om det gör ont.
Efter att blodproverna visade stora mängder av vita blodkroppar fick jag äntligen besked om operation och morfinspruta.

Jag trodde jag kom till himmelen, herre gud vilken befrielse det var.


Detta var en tisdag och läkaren trodde att jag skulle åka hem på fredagen. Men efter en vecka med 41 graders feber och antibiotika intravenöst 3 gånger per dygn såg det inte bättre ut så jag fick ligga kvar till fredagen vecka efter då det äntligen släppte.
Den smärtan jag hade i magen de 10 dagarna är så hemsk så jag blir svettig bara att tänka på det. Trots diverse sprutor i låren som skulle hjälpa mig att hantera smärtan så jag skulle kunna gå så ville jag bara ligga i sängen och titta i taket.

Morsan var på besök en gång när dom skulle tömma magen på var, det ser inte så trevligt ut när dom trycker på magen och det rinner en gulröd röda från små hålen på magen. Så hon svimmade och fick ta min plats i sängen ett tag medan jag satte mig på stolen och skrattade lite.

o fyfan, sånt oflyt efter operationen

Det enda som sket sig för mig efter operationen var när de tog mig av morfin för tidigt. Sårvärken satte in så jag kunde knappt andas, för att avhjälpa detta försökte jag hänga mig i armarna på dörren. (Det måste sett helt vrickat ut *gah!* ) Då kom en riktigt snygg sköterska in med lunchen och jag kved bara hjälp,hjälp,hjälp - sen fick jag morfin

I ett par veckor gör det så jävla ont när man skrattar också, det är drygt för jag skrattar mycket :)

Exdiaq
2008-01-06, 16:07
Har brutit händerna tre (!) gånger förra året när jag spelade am. fotboll. Konstigt nog så kändes det inte så jävligt som jag hade trott att det skulle göra. Men händerna svullna upp utav helvete alla gångerna. Första gången jag bryter något också.
Anledningen var förmodligen dåliga tejpningar av handlederna, vilket jag inte kom på efter tredje gången. Led inte av benskörhet eller något sånt, för det kollade jag upp.

Fredrik S
2008-01-06, 16:11
Stressad på jobbet som vanligt. Hade varit uppe på ett lastbilstak och mekat med kylaggregatet och när jag skulle ner så sprang jag baklänges på en sådan där stege på hjul. Ett litet problem bara: Jag hade glömt att ta bort pumpstången och fick den rakt i brumman. Det går givetvis inte upp mot ett rejält diskbråck eller en brusten blindtarm, men riktigt ont gjorde det iaf.

Sedan har jag kört omkull på motorcykel och glidit baklänkes på rygg uppför en refug i uppskattningsvis 40km/h och det var före ryggskyddens tid. Tror dock stången i brumman gjorde ondare faktiskt.

Jax
2008-01-06, 16:22
Prova ha foten i en isvak några minuter, svårslaget
Har simmat två minuter i isvak. Inte så farligt, men jag antar att gränsen går någonstans därefter.

budadi
2008-01-06, 16:25
När jag drog hacklift (skivstång) en gång så sträckte jag mig i ryggen, troligtvis ett revbensfäste. Helvete vad det gjorde ont, låg på golvet i typ 10min :Virro Tror det tog drygt 3månader för det att läka.

Angel
2008-01-06, 17:11
Jag får plussetta på denna.

Min blindtarm brast förra hösten.
Först tänkte jag att det var lite magont som skulle gå över av sig själv, men efter en natt utan någon som helst sömn och begynnande feber så insåg jag att det var nog var dags att uppsöka akuten.
Ringde till min mor och bad henne komma och köra mig eftersom jag hade så pass ont att jag ansåg inte det möjligt.
Gick till köket och skulle vänta på morsan när jag blev helt kallsvettig, kändes som något brast i magen och det rann ut någon vätska i magsäcken. Sen svartnade det för ögonen och jag la mig på köksgolvet där jag låg när morsan kom.
In på akuten och vänta lite, sen kom en AT-läkare som trycker på magen och frågar om det gör ont? - JA!
Sen kommer hanskarna och glidmedlet fram (jämfört med smärtan i magen är det en piss i havet). Fortfarande osäker så kommer hennes handledare? och trycker på magen. Till sist kommer en tredje läkare och trycker på min stackars mage och frågar om det gör ont.
Efter att blodproverna visade stora mängder av vita blodkroppar fick jag äntligen besked om operation och morfinspruta.

Jag trodde jag kom till himmelen, herre gud vilken befrielse det var.


Detta var en tisdag och läkaren trodde att jag skulle åka hem på fredagen. Men efter en vecka med 41 graders feber och antibiotika intravenöst 3 gånger per dygn såg det inte bättre ut så jag fick ligga kvar till fredagen vecka efter då det äntligen släppte.
Den smärtan jag hade i magen de 10 dagarna är så hemsk så jag blir svettig bara att tänka på det. Trots diverse sprutor i låren som skulle hjälpa mig att hantera smärtan så jag skulle kunna gå så ville jag bara ligga i sängen och titta i taket.

Morsan var på besök en gång när dom skulle tömma magen på var, det ser inte så trevligt ut när dom trycker på magen och det rinner en gulröd röda från små hålen på magen. Så hon svimmade och fick ta min plats i sängen ett tag medan jag satte mig på stolen och skrattade lite.


Fast jag tror inte det rann ut i magsäcken, det låter fel i min anatomi...

Richard85
2008-01-06, 17:23
Hade fotbollsmatch, var regnit och kyligt som fan, smorde in mig med liniment, men glömde bort att tvätta händerna och under matchens gång kliade jag ögonen pga vaxet rann ner i ögonen, märkte inte av något förräns i slutet av matchen då jag sprang runt halvblind, dock ingen smärta. Duschade som van och körde hem och började få en jävla smärta i ögonen, klarade inte av att öppna dom, par timmar sen hade det förvärrats en hel del och jag kan ärligt säga att jag bölade av den smärtan som var i ögonen, fick fara iväg till sjukhuset där man rensade med koksalt, hjälpte ingenting och duktiga som dom var gav dom mig allergimedicin som jag skule droppa i ögonen och det gjorde att det gjorde än mer ont och hela kvällen/natten böla jag och hade hallunicationer innan jag på morgondagen kom iväg igen till läkaren som denna gången, en ny läkare ska poängteras gav mig bedövande medel i ögonen som hjälpte och rätt medicindroppar..USCH!!!

1986
2008-01-06, 17:38
klämde av ena fingertoppen mellan två kugghjul på en industri, när jag hade praktik på högstadiet.

Otto GROV
2008-01-06, 17:50
När ja hoppade höjdhopp i 15års åldern, Small de till i nedre delen av låret.
Satana va ont de gjorde, Låg å skrek som en idiot,
Stog en snubbe presic brevid höjdhoppsamatan med ett järn-rör i handen.

Trodde självklart att han slagit mig på låret med det presic innan ja hoppade,
Men de var lår-muskel fästet som gick av vid sista steget.
Smärtan kan beskrivas som om nån slår allt vad han har på knäskålen med ett järnrör.
3 månader med gips sen var aj helt återställd.

Sen har ja haft stora disck-brocks problem. Det är dock en helt annan smärt typ som inte går å jämföra, Å som knäcker en psykiskt varje dag som går*gah!*

Wikner
2008-01-06, 18:09
Alla gånger axeln hoppar ur led, börjar iofs bli van smärtan nu. Fast de första gångerna när man typ blev gröggy och till sist svimmade är väl den värsta smärta jag upplevt.

vesterberg
2008-01-06, 18:19
tacklad en meter från sargen med huvudet så jag fick ett djupt ovanför ögat, krossad lillfingerknoge, brutit båda benen i underarmen, brutit fotleden.. så mycket roligt att välja på. det bästa är att allt har hänt under hockeymatcher.

Chris
2008-01-06, 18:28
Alla gånger axeln hoppar ur led, börjar iofs bli van smärtan nu. Fast de första gångerna när man typ blev gröggy och till sist svimmade är väl den värsta smärta jag upplevt.

Min axel har hoppat ur led 4-5 gånger, men ingen gång har jag tyckt att smärtan har varit allt för farlig. Det är mer den obehagliga känslan att ej kunna röra armen som är värst.

maaherra
2008-01-06, 18:31
Vred knäet under en innebandy match.

Är målvakt och jag skulle göra ett utkast och har en spelare på både vänster och höger sida. Börjar göra en rörelse med kroppen som att jag ska kasta till vänster men i kastögonblicket roterar jag kroppen och kastar till höger och höger ben fastnar i backen och knäet vrids om.

En smärta jag aldrig kommer att glömma, kändes som att någon drog i benet och försökte slita av det. Tur jävlar att det på nått sätt hoppade på plats av sig själv efter ett tag och den mest intensiva smärtan släppte.

På plussidan hör till att jag fick morfin på sjukhuset. Minussidan att jag fortfarande känner av skadan ibland.

Emil_Larsson
2008-01-06, 18:32
Den värsta smärtan är riktig jävla sjuk stenhård förstoppning, that's it!

Lägga sig på golvet skrika, banka i golvet!! ÅHH!

Wikner
2008-01-06, 19:13
Min axel har hoppat ur led 4-5 gånger, men ingen gång har jag tyckt att smärtan har varit allt för farlig. Det är mer den obehagliga känslan att ej kunna röra armen som är värst.

Beror väl på hur länge den är ur led kanske ? Och hur pass mycket den tänjts med. Eller så har du högre smärttröskel.

Torwald
2008-01-06, 19:20
Vet inte om jag har upplevt så mycket märkvärdigt i fysisk väg. När jag var liten hade jag rätt mycket problem med magen, det minns jag gjorde ont. Som att ha jävligt mycket kramp i magen eller nåt. Sedan har jag dragit axeln ur led några gånger, men det gjorde ju bara ont första gången. De andra gångerna har det mest känts obehagligt. Har inte så mycket mer att komma med, tror jag. Värsta psykiska smärtan måste väl vara så mycket jävla ångest att man inte vet vart man ska ta vägen.

Röda_Lacket
2008-01-06, 19:28
När jag fastnade med kuken i gylfen på jeansen. Skulle resa mig upp efter att jag knytit skorna (körde comando) och bara kände en sjuk smärta. Sedan satt jag fast och när jag försökte röra mig gjorde det skit ont. Så jag fick klippa loss mig med en sax.

Rahf
2008-01-06, 19:33
Bröt höger lårben som femåring, har aldrig skrikit så illa i hela mitt liv igen.

Cykeln hann före mig i en plötslig brant på cirka 1m, cykeln landar och jag landar på sadeln, svanskotan mådde icke bra. Låg och storbölade längs vägkanten i 10-15 min medan bilister körde förbi och glodde, jag var 10-12 år.

Bet av tungspetsen i mellanstadiet, herren på täppan i form av ett gäng ungar som slåss om vem som kan stå kvar på en snöhög. Jag får en knuff och singlar iväg för att landa halvvägs nerför högen, munnen öppen och tungan en aning utanför tänderna. Man ser ut att blöda så mycket mer när allting annat är täckt i snö.

Åkte snowboard för 4 år sen, lyckas få ett snedskär tack vare en isfläck och brakar rakt in i ett gäng bastanta träd. Höften gick av, ryggmuskelfästena slets av, revben gick av och ryggraden komprimerades. Den efterföljande smärtan i ett par år var ganska jobbig. Benet skulle läggas i sträck (läkaren borrar ett hål i smalbenet för att kunna hänga upp det så att hela benet hålls rakt.) och bedövningen tog inte, läkarens handborr som såg ut att komma från 1920-talet började kännas någonstans halvvägs in i benet.

Kateter upp i Kåboj-Kurt, inte så mycket ont som otroligt obehagligt.

Försök till att komma från liggandes till sittandes när man har slitit av ryggmuskelfästena, tusen nålar (i kvadrat) i hela magen och ryggen.

Det var ett axplock :D

Torwald
2008-01-06, 19:33
När jag fastnade med kuken i gylfen på jeansen. Skulle resa mig upp efter att jag knytit skorna (körde comando) och bara kände en sjuk smärta. Sedan satt jag fast och när jag försökte röra mig gjorde det skit ont. Så jag fick klippa loss mig med en sax.

Ytterligare en anledning till att man inte ska köra commando :smash:

Wilden
2008-01-06, 19:42
Skar ett 25~ cm långt sår i vaden som kapade min hälsena för några år sedan, synen av min vad som hängde och slängde påminnde om en icke tillagad fläskfilé.

Muskelbyggaren
2008-01-06, 20:03
Vad sysslar ni med egentligen som skadar er så mycket? Jag som tyckte mitt "trauma" var rätt illa till jag läste i tråden. :em:

Sebsun
2008-01-06, 20:19
Det värsta var nog när jag hoppade ner från ett betongbord (ute) och landade snett med vänsterfoten! Jag tyckte inte att det gjorde så värst ont och trodde att jag hade stukat foten , när jag skulle gå in igen så gjorde det ondare efter varje steg. Tillslut så ramlade jag ihop och fick åka ambulans till akuten :Virro Det visade sig att jag hade fått en spricka på varje sida precis ovanför fotknölen *rolleyes* :smash:

spange
2008-01-06, 20:22
när jag slet av mig ledbanden i vänsterfoten..iof kanske själva smärtan inte var den värsta utan panikkänslan av att det var nåt i foten som "släppte" och den vred sig konstigt, men den känslan/smärtan var den värsta jag har upplevt.

erik_strid
2008-01-06, 20:35
En gång när jag var liten och klättrade i träd så ramlade jag ner från ca 1.5 metershöjd och landade med huvet på en sten..Det gjorde svinont, blödde endel också..

Annars fick jag väldigt ont en gång för några år sedan när jag skatade. Jag tog svin mycket fart och åkte ner för en braaandt backe. När jag var i slutet av backen så blev det något konstigt med truckarna så jag åkte sick sack, tillslut kunde jag inte hålla mej kvar på brädan, då flög jag av och gled på huden säkert 2 meter. Fick rejäla sår efter det, har nog fortfarande kvar ärren.

King Grub
2008-01-06, 20:36
Blindtarmsinflammationen är nog det smärtsammaste jag varit med om - jag har varit rätt förskonad både från skador och sjukdomar.

Eddie Vedder
2008-01-06, 20:42
När jag var nyopererad efter benbrottet.

Benbrottet som sådant kanske man skulle kunna tro var värre men just i den stunden som benet small av antar jag att en fors av adrenalin pumpade ner i benet för smärtan avtog medans jag låg och skrek.
Väl på sjukhuset fick jag smärtstillande o.s.v. så just den kvällen när jag bröt benet kan jag inte påminna mig att smärtan var så illa som jag hade gissat att ett benbrott borde vara innan.

Men dagarna efter att jag opererat in märgspik genom benet och slruvar i knät och foten var det helt HEMSKT.:( Smärtan i benet när jag vaknade på morgonen och den smärtstillande medicinen gått ur kroppen är det värsta jag upplevt.
Mitt rum var i källaren och innan jag fick som kvällsrutin att lägga ett glas vatten och tabletterna på sängbordet innan jag lade mig så fick jag ringa med mobilen till vårat hemnummer och säga till farsan att springa ner med smärtstillande. Usch!:(

Tolkia
2008-01-06, 20:46
Men dagarna efter att jag opererat in märgspik genom benet och slruvar i knät och foten var det helt HEMSKT.:( Smärtan i benet när jag vaknade på morgonen och den smärtstillande medicinen gått ur kroppen är det värsta jag upplevt.
Mitt rum var i källaren och innan jag fick som kvällsrutin att lägga ett glas vatten och tabletterna på sängbordet innan jag lade mig så fick jag ringa med mobilen till vårat hemnummer och säga till farsan att springa ner med smärtstillande. Usch!:(
Beskrivningen påminner mycket om vad jag hört från folk som bytt ett knä (ingreppen påminner ju en del om varandra). Min chef gjorde det förra våren, och även sedan han börjat jobba var det verkligen så att han klättrade på väggarna sista timmen innan det var dags att ta mer smärtstillande (och jag skulle beteckna honom som ganska "hård" annars). Då var det bara att hålla sig ur vägen om man var rädd om livhanken. :D

ManuelIT
2008-01-06, 20:52
inflammerad tunntarm pga. Crohns sjukdom är inget jag skulle önska min värsta fiende. fyfan alltså för den smärtan, magen svall upp som om man var gravid och jag trodde jag höll på att dö. kunde inte gå, fick ligga i fosterställning för att minimera smärtan, började hallucinera etc.
Detta hände en 2-3 ggr innan de fick kapa bort en bit av tarmen.

phrack
2008-01-06, 21:06
Själv har jag ingenting att komma med. På något sätt lyckas jag alltid förtränga alla hemskheter som drabbat mig. Har tagit ut två visdomständer, dock inte samtidigt, och när jag skulle ta ut den andra hade jag helt glömt bort hur jävla jobbigt det var första gången. Härlig försvarsmekanism.

DenSisteMohikanen
2008-01-06, 22:22
Tror ingen klår min vän som nyligen operades för svår skolios. Timmarna7dagen efter operationen fick han sövas ner för starkt smärtstillande inte hjälpte.

huvva

Alexlindgren
2008-01-06, 22:34
Vet faktiskt inte.. Magknip? Haha...

Peppar peppar att jag inte råkar ut för något värre..

ocelot
2008-01-06, 22:36
av det jag kommer ihåg så är det när min blindtarm ballade ur... kom in akut till sjukan.. va rätt liten då. men jag fick krypa in till morsans o deras sovrum o be om hjälp.. sån smärta .. gruvligt...

Animalistic
2008-01-06, 22:36
fick en tennis smash rätt på kungens betjänter

var bara att lägga sig ner och be till gud

Emil_Larsson
2008-01-06, 22:46
fick en tennis smash rätt på kungens betjänter

var bara att lägga sig ner och be till gud

Kom och tänka på när man åkte bräda förr, en misslyckad boardslide, fyfan vad man låg där sen efter det. Man ville bara dö av smärta..

Mago
2008-01-06, 22:58
Värsta smärtan är nog vid magproblem. Det har hänt många gånger och håller alltid i sig i 1.5h. De första gångerna åkte jag in till sjukhuset för att jag trodde det var blindtarmen, men så var tydligen inte fallet. Då var det fosterställning och tårar.

Det värsta var ändå när en tand blev inflammerad och till slut dog. Inte lika extrem smärta som magen, men det varade i ett par veckor för att tandläkarna inte kunde komma fram till var felet satt. Jag fick Citodon, men de hjälpte inte och jag fick bara feber och blev rödflammig på kroppen. Det enda som lindrade smärtan var att ha kallt vatten i munnen 24/7. Gick bara runt i huset med en vattenflska och spotthink i de veckorna och kunde inte äta annat än kall, flytande föda. Sova gick inte eftersom smärtan blev totalt olidlig utan vattnet i munnen och jag kunde inte ligga ner eftersom mer blod kom till huvudet då. Så det blev lite sömn sittandes varannan dag när jag till slut däckade av utmattning. Jag höll bokstavligt talat på att tappa förståndet.

Pungvred är min största rädsla att drabbas av i smärtväg.

Longshot
2008-01-06, 23:09
Svårt att sätta fingret på vad som gjort mest ont. Men hur som helst; när jag klämde mitt långfinger i somras, smärtan som slog in när jag skulle sova den natten - får åt !£@# vad ont det gjorde. Hörde senare att man bör gå till läkare för att "lätta" på trycket efter likartade klämskador.

Min halva turkiska lira.

Sällen
2008-01-06, 23:30
sånt som inte läker är överjävligt, att se någon annans liv tyna bort utan någon kan göra nånting åt det är smärtsamt :/

Torwald
2008-01-06, 23:35
Just det, kom på en jävla jobbig smärta nu. En brädolycka, satte mig (från ganska hög höjd) rakt på svanskotan på isig backe. Kunde inte resa mig upp på säkert 10 minuter för det ilade i hela röven och ryggen när jag rörde mig. Kunde inte åka mer bräda resterande tiden av vistelsen, men som tur var var det bara en dag kvar. Jag känner fortfarande att det är nåt löst längst ut på svanskotan. Månne det vara brosk?

Skywalker
2008-01-07, 00:19
Ont i ryggen efter en bilolycka. Satt i obältad i baksätet när vi frontalkrockade med en sten. Krossade vidrutan med skallen, ryggen pajade men skalle höll. Har fortfarande lite småproblem med ryggen och då är det 14 år sedan.

nr16
2008-01-07, 00:23
Värsta smärtan, helt klart när min morfar och farfar dog (inte samtidigt men gjorde exakt lika ont för det)

Frida.B
2008-01-07, 00:26
jag har haft tur i livet. Enda smärtan jag kan komma ihåg är menssmärtor, men kan tänka mig att ja hade ondare när jag bröt nyckelbenet...

Timme
2008-01-07, 00:28
A chinese couple got a white, blond, blue-eyed child. they called it: Sum Ting Wong.

Den var så bra att jag tar den i min sig! :D

ViktorLindstrom
2008-01-07, 00:28
Jag har inte gjort så farliga grejer. Har mest haft massa konstiga sjukdommar i min ungdom.

Hade 42graders feber när jag va 12, 13 någonting Det gjorde inte speciellt ont, men det va en matthet jag sällan glömmer, och sjukhusbesöket efter där doktorn bara sa att jag var död:confused: och att det inte alls va rätt. Men jag kände mig rättså levande, även fast att jag mådde skit.

Spräckte trummhinnan när jag va mindre. Det gjorde dock rättså ont.

Sen den klassiska, handen på plattan*screwy* fråga mig inte varför, men ont gjorde de.

Massor sånna där saker har jag gjort. Har även dermografi, och när jag fått panikångest så är det hemskt, hela kroppen blir illhet, och det är så de bränner på hela kroppen. Det är inte det jag kanske skulle kalla smärta så, men det är en så läskig känsla så jag vill inte va med om det igen, dock händer det väl någon gång om året, även klåda är rättså vanligt. Ibland bättre andra dagar värre, och när det är som värst så är det så man bara vill rulla runt på golvet och ha en bulldozer körandes över ryggen. Inget hjälper, och ju mer man kliar desto värre blir det.

Mest sånna saker har jag råkat ut för. Inte så mycket ramlat och slagit mig, tappat tånaglarna några gånger, det gör inte hälften så ont som det ser ut som, men ont gör det allt. Dock aldrig brutit något.

Timme
2008-01-07, 00:29
När höger armbågsled gick ur led. Det gjorde äckligt ont.

tjabon
2008-01-07, 01:18
En gång blev jag matförgiftad. Jag hade så ont i vissa perioder att jag låg ner på golvet i badrummet och hyperventilerade av smärta. När kulmen av smärtan inträffade så trodde jag att jag skulle dö.

Samma här.
Det är inte att leka med.

regus
2008-01-07, 01:23
Fick något krupp med magen när jag var 13-14. Spydde väldigt ofta, började spy galla efter ett tag, kändes lite som någon dvärg hoppade på magsäcken med skridskor. Åkte upp till akuten, fick ett finger uppstoppat, fick dropp. Låg på skjukhuset i en natt. Åkte hem.
Sen var det inget mer med det.

shut teh face
2008-01-07, 01:23
Vad gör en matförgifting i ens mage?

Blir det som en infektion/svullnad i mage/tarmsystem som typ ha ont i halsen?

joriice
2008-01-07, 01:25
Jag skall utomlands om två månader och vill verkligen inte åka på en magsjuka efter det jag sett här... O_o
Samma med blindtarm och sånt där, det måste va hemskt även fast jag inte vet hur det är riktigt.

shut teh face
2008-01-07, 01:27
Jag skall utomlands om två månader och vill verkligen inte åka på en magsjuka efter det jag sett här... O_o
Samma med blindtarm och sånt där, det måste va hemskt även fast jag inte vet hur det är riktigt.
Det är nog säkrast att stanna hemma. Köp någon manlig high-tech pryl för pengarna.

sunkan
2008-01-07, 01:40
sånt som inte läker är överjävligt, att se någon annans liv tyna bort utan någon kan göra nånting åt det är smärtsamt :/

du och brooklyn är nog inne på det som jag tror skulle kunna klassas som den värsta smärtan:(

myggan
2008-01-07, 03:06
Jag funderade ett tag på att skriva i tråden, men efter alla benbrott och inre smärtor så känns det bara löjligt i sammanhanget, jag har klarat mig bra inser jag nu.

+ 1

Blir dock nojigare och nojigare för att gå utanför dörren överhuvudtaget hur mer jag läser i den här tråden. :(

Man kanske alltid skall gå invirad i bubbelplast med en störtkruka på huvudet. *gah!*

foxx
2008-01-07, 03:57
Målade alltid familjens båt när jag var yngre, 12 kanske, farsan skickade iväg mig som vanlig en vår och jag börjar måla, allt går super, tills jag kommer till köl-delen på båten och man liger rakt under där man målar, utan skyddsglasögon, naturligtvis.

En fet jävla klick målarfärg i ögat, den smärtan var fan obeskrivlig alltså, satana vad panik man får. Tänkte med en gång att jag vart blind... Ta att få 1 droppe bensin i ögat x100, det är färg, och man kan inte "spola" bort det med vatten.

Blev ambulans fort som fan, vatten i ögat i 6 timmar och tillslut skrapade dom bort resten av färgen med någon slags tops. Snacka om att vara svullen i ögat. Dom var tvungna att klippa bort ögonfransarna också, såg lite småkul ut.

Sockeln i armbågen klyvdes när jag var 7 efter en cykel olycka, skulle visa morsan hur duktig jag var på att stå på sadeln utan att hålla i mig, hur det nu går till. Ramlade iaf och tog emot hela kroppsvikten med 1 arm, det gjorde skapligt ont, blev spikar och 2 operationer.

Under idrotten i högstadiet landade jag efter att ha gjort en volt rakt på huvudet och det knackade till nått så in i hel****, skräcken att bryta nacken är fan inte rolig, vågade inte röra mig. Inget brutet dock, men fick gå till en sjukgymnast under någon månad.

beckman88
2008-01-07, 05:17
2a gradens Brännskada över hela ryggen förra sommaren. Var i Los Angeles och solade och somnade, jag är känslig mot solen och jag sov på stranden UTAN SOL LOATION i 3h, sen så gick jag ner och badade i det otroligt salta vattnet. Bränd rygg + Saltvatten = 2 veckors ouppnålig smärta. Inget hjälpte heller, testade 10 olika så kallade svalkande krämer men det blev bara värre. jag flagnade inget alls vilket var konstigt, Det gick inte att göra något alls, och värst var det på nätterna då jag låg och skrek vid sidan av sängen och slog i golvet, allt jag kunde göra var att ta på mig mina löparskor och springa allt vad jag pallade tills jag ramlade ihop och tänkte på något annat. Jag minns att jag sprang i 2h på stranden i Santa Monica, och jag bad till gud att smärtan skulle gå över!

Det var lätt dom 2 värsta veckorna i mitt liv utan tvekan *gah!*

MacGyver
2008-01-07, 06:16
Glömmer aldrig den gången för några år sedan när jag var så sjuuuuukt hård i magen i skolan. Jag halvstod och höll i handfatet med baken mot toan samtidigt som tårarna forsade ur ögonen. Smärtan var enorm och det kändes som om hela ringmuskeln skulle följa med ut. 45min senare var det över och man var som en tårögd tomat i ansiktet.

Låter kanske oseriöst men det är helt sant *grr*

Honken
2008-01-07, 06:27
Hade fått en träflisa inkörd i högra långfingernageln, läkaren måste köra in en tång vid storlek av en vanlig hushållssax och frågar:

-Vill du ha bedövning?
-Ja tack.
-Tror inte det behövs.

Det kändes. Men jag kan nog säga (tillsammans med alla andra killar) att ingenting går emot en riktig skrevspark. Avskyr när tjejer säger "äh ni överdriver bara" och inte inser hur jävla hemskt det är.

Sebsun
2008-01-07, 07:11
Det kändes. Men jag kan nog säga (tillsammans med alla andra killar) att ingenting går emot en riktig skrevspark. Avskyr när tjejer säger "äh ni överdriver bara" och inte inser hur jävla hemskt det är.


+1 !

forslund
2008-01-07, 09:49
När jag blev förgiftad av någon idiot på ett nyårsfirande. Magsmärtorna efter det, fy fan. Aldrig känt något liknande, kändes som om något levde innuti min mage och sprang runt och dansade tango, samtidigt som han skrapade ett svärd runt insidan och försökte skära sig ut ur magen.

Annars är när jag cyklade mountain bike och körde in i en liggande trästock, voltade och for rakt in i ett träd en av top 3.

På kampsportsträningen låg jag och gjorde situps, då en 140-kilosbjässe tappar sitt fotfäste och ramlar rakt på mig. Då vägde jag runt 60 kilo och var tunn som en sticka också.

Mina tre värsta i alla fall då man snackar fysisk smärta.

Tricce
2008-01-07, 10:31
Målade alltid familjens båt när jag var yngre, 12 kanske, farsan skickade iväg mig som vanlig en vår och jag börjar måla, allt går super, tills jag kommer till köl-delen på båten och man liger rakt under där man målar, utan skyddsglasögon, naturligtvis.

En fet jävla klick målarfärg i ögat, den smärtan var fan obeskrivlig alltså, satana vad panik man får. Tänkte med en gång att jag vart blind... Ta att få 1 droppe bensin i ögat x100, det är färg, och man kan inte "spola" bort det med vatten.

Blev ambulans fort som fan, vatten i ögat i 6 timmar och tillslut skrapade dom bort resten av färgen med någon slags tops. Snacka om att vara svullen i ögat. Dom var tvungna att klippa bort ögonfransarna också, såg lite småkul ut.



Ögon historier får mig alltid att sitta och *aaaaaaaaj* *uuuuuuh*
Själv fick jag ett drag i ögat en gång (fast det va "bara" ett sånt träningsdrag, blyklump)

Snafu
2008-01-07, 10:32
Jag orkade med 1.5 sida. Nu sitter jag på jobbet och kallsvettas och skrattar nu och då. Orkar inte läsa någe mer!

Det är väl bara två saker som får mig att vilja dö och det är 1. körtelfeber och 2. tandont.

Jag har dock sett en kille få ett njurstensanfall och med tanke på hur mkt han låg och sprattlade på golvet måste det göra väldigt ont :)

Superwind
2008-01-07, 10:32
Blodproppar i lungor, ljumske, knäveck...

Eldhroka
2008-01-07, 10:37
fysisk smärta = ...pass

iofs var det ingen hit att ha körtelfeber, halsböld och halsfluss.. samtidigt.

Svimmade på akuten...( då hade jag gått med skiten i 3-4 dagar redan, i tron om att det var en vanlig förkylning.)

Tolkia
2008-01-07, 11:03
En fet jävla klick målarfärg i ögat, den smärtan var fan obeskrivlig alltså, satana vad panik man får. Tänkte med en gång att jag vart blind... Ta att få 1 droppe bensin i ögat x100, det är färg, och man kan inte "spola" bort det med vatten.

Blev ambulans fort som fan, vatten i ögat i 6 timmar och tillslut skrapade dom bort resten av färgen med någon slags tops. Snacka om att vara svullen i ögat. Dom var tvungna att klippa bort ögonfransarna också, såg lite småkul ut.
En sjukt jobbig grej med att få skadliga saker i ögat är att det motarbetar en; man försöker desperat få ut vad-det-nu-är ur ögat, samtidigt om ögonhelvetet krampar ihop för allt vad det är värt. Ovärderligt att ha någon som kan "bryta upp det" åt en i sådana situationer.

(Alla som hade kontaktlinser på den tiden när man lade dem i väteperoxid tillsammans med en neutraliserande tablett över natten lär veta vad jag pratar om ... det var inte alltid man kom ihåg den där tabletten, och AJ.)

HellCat
2008-01-07, 11:14
Det hela började med att jag hade lite ont i ryggen, svårt att röra mig. Det gick inte över så jag gick till läkaren som skickade mig till sjukgymnasten. När jag kommer dit ett par dagar senare har jag så ont att jag inte ens kan lägga mig ner på britsen. Dom kallar det för en muskelsträckning o skickar hem mig.

Smärtan fortsätter ett par dagar till, läkarna hittar inte nåt, dom skriver bara ut mer smärtstillande. Käkar smärtstillande som en häst, men inget hjälper. Åker in till akuten.. samma sak där dom skickar hem mig med antiinflammatoriskt.

Vid det här laget har jag ont så jag knappt kan andas. Min husläkare skickar mig på vanlig lungröntgen, men hittar inget. Smärtan kommer i skov. 2 timmar obeskrivligt ont, 2 timmar mindre ont. jag åker in till akuten 2-3 ggr i veckan de kommande 2 veckorna, men som skickar bara hem mig.

Sista ggn jag kommer in har jag så ont så jag kan itne sluta skrika. Kan varken sitta, ligga eller stå... dom sprutar i mig smärtstillande men det hjälper inte.. Dom vanliga frågorna.. röker du? aldrig testat. Dricker du mkt? Aldrig varit onykter.... Men till slut kommer det in en läkare som även frågar, äter du p-piller? Ja, det har jag gjort i flera år. Vilken sort? Desolett..
jaha där har vi problemet. Då fick dom i mig en dundercocktail med smärtstillande, så jag sov 5 timmar i sträck för första ggn på drygt 2 veckor.

Det visade sig att min vänstra lunga var fylld med blodproppar. Det hade räckt med att en enda av dom hade stuckit till hjärnan så hade jag varit en grönsak. Men det tog läkarna ca 4 veckor att komma på vad det var....

man kan lugnt säga att jag inte litar på svensk sjukvård.

Muaytudd
2008-01-07, 11:34
Drog ut en visdomstand i Thailand när jag bodde där. Själva operationen var inte så farlig då halva huvudet var bedövat även om det användes hammare och fick sys.

Det var efteråt det blev lite värre. Fich en fin inflammation i såret så att halva ansiktet svulna upp. Kunde inte överhuvudtaget öppna foderluckan. Det gjorde sjukt ont fanimej plus att det var ju helt omöjligt att få i sig ngt annat än enstaka riskorn och vatten. Låg bara och kallsvettades i sängen. Hade fått en påse med piller i olika neonfärger som jag skulle äta om jag hade mycket ont. Tandläkaren sa att jag bara fick ta en, mycket viktigt. Men om jag hade riktigt ont så fick jag ta två. När jag låg där och trodde att jag skulle dö så kändes det som att sånt kvitta så jag tryckte i mig några stycken. Låg sen avsvimmad i två dygn. Sen hade bannemig svulnaden gått ner.

Sä här i efterhand skulle man nog ha åkt till sjukan. Men ung och dum..

Superwind
2008-01-07, 12:10
HellCat
Välkommen i klubben !
Man får inte ge upp... Hmm...

Jesper
2008-01-07, 14:01
Var nog när jag trampa på en spik. I övrigt inget speciellt.

lite off: Någon mer än jag som blir skitnödig av att få en smäll mellan benen?

gatewarden
2008-01-07, 14:08
Brutit svanskotan 1 gång, läkaren i fjällen trode det var en liten smäll bara. Sen när jag kom ner till gbg igen stack jag till axessakuten där dom konstatera att den är bruten. Fick ett par sjukt starka tabletter och blev sjukskriven 1 vecka. Den smärtan.. Lär aldrig upplevas igen..

olle lindblad
2008-01-07, 14:18
Värsta hittills var när jag i hyfsat hög hastighet tappade fästet på cykelpedalerna. Följden blev en dubbel pungsmäll (Först sadeln, sedan stången) Cykeln välte och jag skrapade upp händer och ansikte en del. Klart omysigt, men lindrigt jämfört med en del som skrivit här förstås.

machine gun
2008-01-07, 14:23
Bryta nyckelbenet var inte helt skönt. Iaf inte när läkaren slet till det för att det skulle hamna rätt :S

Snafu
2008-01-07, 15:09
Värsta hittills var när jag i hyfsat hög hastighet tappade fästet på cykelpedalerna. Följden blev en dubbel pungsmäll (Först sadeln, sedan stången) Cykeln välte och jag skrapade upp händer och ansikte en del. Klart omysigt, men lindrigt jämfört med en del som skrivit här förstås.

Haha fyfan den känslan är hemsk.

En dubbel-pungare har jag nog aldrig fått till men just smärtan sen samtidigt paniken om att man håller på att köra, eller har kört, åt helvete blir liksom som en härlig cocktail av Bergmansk ångest och smärta.

jogustaf
2008-01-07, 15:13
Bältros gör fruktansvärt ont. Dels är det en klåda utan dess like och värk i kroppen som träningsvärk x 100.

I övrigt är det nog tiden efter jag vurpat med crossen och slagit upp et 2 x 2 cm hål på knät. Just vid vurpan och tills det var någrolunda ihopsytt gjorde det inte så ont. Men när bedövningen släppte under natten var det inte roligt att ta sig ur sängen utan att böja knät.

Skrubbsår och pungsmällar är väl otrevliga men det är snabbt övergående. Jag har ännu inte lyckats bryta några ben så det kan jag inte uttala mig om. Har aldrig övernattat på sjukhus heller.

Hades
2008-01-07, 15:29
Den här tråden är jävligt otrevlig. Sitter och ryser av obehag, men kan inte sluta läsa :D

Yankeee
2008-01-07, 15:43
Min axel har hoppat ur led 4-5 gånger, men ingen gång har jag tyckt att smärtan har varit allt för farlig. Det är mer den obehagliga känslan att ej kunna röra armen som är värst.

Så länge man är helt still gör det inte överdrivet ont. Det var däremot outhärdligt för mig när jag rörde på mig eller försökte förflytta mig.

coxie
2008-01-07, 16:21
Fick in pekfingern mellan bakdrevet och kedjan på crossen när jag var 16.

Gjorde inte ont i början men chocken gjorde att det tog en minut innan jag vågade vrida tillbaka drevet så jag kom loss.

obesogen
2008-01-07, 16:58
Jag funderade ett tag på att skriva i tråden, men efter alla benbrott och inre smärtor så känns det bara löjligt i sammanhanget, jag har klarat mig bra inser jag nu.

Näää säg inte så! Detta är ingen tråd om "vem som upplevt den värsta smärtan" utan en tråd där man ska skriva om sina egna erfarenheter, dela med dig nu! Det finns inget att skämmas för fast du inte är värst. :thumbup:

flenders
2008-01-07, 17:10
Står mellan när jag bröt både benen i min vänstra underarm och hemerojjder.

Caixa**
2008-01-07, 17:17
Högg mig i fotknölen med en yxa när jag var 17 år när jag var hos mina kusiner på skäret. Det blödde som fan, men eftersom jag var isolerad på en ö fanns det ingen möjlighet att snabbt ta sig till sjukhuset. Som tur var råkade grannen vara handkirurg så han sydde ihop foten med primitiva medel- utan bedövning. ("Jävla tur att du är tjej! Det här skulle aldrig mina söner klarat.." sa han)

Eftersom jag befann mig i chock uppfattade jag inte smärtan, utan skrek istället åt moster att rädda mina nya nerblodade sandaler.

Värre blev det på kvällen. Tydligen hade jag lyckats hugga av någon sena och det blev ett jäkla tryck inne i foten och tillslut hade det blött igenom alla bandage. Mosters man (som också är läkare) hade just kommit hem så det var bara att lägga sig på golvet igen med foten på en pall och bita ihop. Det var den värsta smärtan jag upplevt: han sprättade upp stygnen för att sedan pressa ut levrat blod från såret och lätta på trycket. Jag skrek så mycket att mina småkusiner i sovrummet brevid började gråta och drömmde mardrömmar flera nätter efteråt.

Jag fick ut 30 000 kronor av försäkringsbolaget för vanprydande ärr. Det kan det vara värt. Funderar på att hugga mig i andra foten med:D

Snafu
2008-01-07, 17:32
Högg mig i fotknölen med en yxa när jag var 17 år när jag var hos mina kusiner på skäret. Det blödde som fan, men eftersom jag var isolerad på en ö fanns det ingen möjlighet att snabbt ta sig till sjukhuset. Som tur var råkade grannen vara handkirurg så han sydde ihop foten med primitiva medel- utan bedövning. ("Jävla tur att du är tjej! Det här skulle aldrig mina söner klarat.." sa han)

Eftersom jag befann mig i chock uppfattade jag inte smärtan, utan skrek istället åt moster att rädda mina nya nerblodade sandaler.

Värre blev det på kvällen. Tydligen hade jag lyckats hugga av någon sena och det blev ett jäkla tryck inne i foten och tillslut hade det blött igenom alla bandage. Mosters man (som också är läkare) hade just kommit hem så det var bara att lägga sig på golvet igen med foten på en pall och bita ihop. Det var den värsta smärtan jag upplevt: han sprättade upp stygnen för att sedan pressa ut levrat blod från såret och lätta på trycket. Jag skrek så mycket att mina småkusiner i sovrummet brevid började gråta och drömmde mardrömmar flera nätter efteråt.

Jag fick ut 30 000 kronor av försäkringsbolaget för vanprydande ärr. Det kan det vara värt. Funderar på att hugga mig i andra foten med:D

Fakking hell. Hardcore.

davvvan
2008-01-07, 17:46
Alltså vissa saker i den här tråden får det att göra ont på diverse ställen...Fyfan alltså. Här kommer mitt bidrag till tråden:

Spelade fotboll, en DM-kvalmatch mot ett annat lokalt lag, på 3G-matta i april förra året. Spelar vänsterback, hittade en väggpassning med vänsteryttern och kom plötsligt rätt fri på min västerkant. Fick bollen lite för långt framför mig, samtidigt som jag ser att målvakten stormar ut mot mig. Jag kastar mig fram i full fart och försöker glidtackla/sparka den liggande samtidigt som målvakten gör samma sak. Resultatet blir målvaktens knä i min extremt oskyddade pung. Smärtan! Låg kvar ett bra tag, linkade ut från planen och la mig i en snödriva för att försöka kyla ner. Hjälpte inte, så jag hasade iväg till omklädningsrummet, kunde knappt gå... Smärtan var obeskrivlig, och det värsta var att den aldrig avtog! Konstant. Låg i omklädningsrummet och kylde nötterna resten av matchen, sedan fick jag hjälp hem. Helvetes vad ont det tog, hade nog blå pung i några veckor. Minns att det gjorde ont när flickvännen kom hem från semester veckan efter. Grät fan också, gjorde så jävla ont. Bra kollision.

Fast det är och andra sidan ingenting jämfört med vad andra råkat ut för, men för mig är det den absolut värsta smärtan jag någonsin upplevt. Önskar att det var första och sista gången.

Eddie Vedder
2008-01-07, 17:57
Fotbollskollision

Alltså den kollissionen skulle jag kunna tänka mig innebär en värre akut smärta än mitt benbrott.

Självklart föredrar man inte at bryta benet, men just den akuta smärtan. Då tror jag nog din genitaliekollision är värre än min benbrottskollision.:D

Kimball
2008-01-07, 18:58
Värsta smärtan jag upplevt/upplever ibland nu för tiden också, var när jag fick/får magkatarr. Första gången trodde vi det var mjälten som höll på att brista, då det högg som satan i nedre delen av magen så pass illa att jag inte kunde gå upprätt, eller knappt gå alls. Visade sig "bara" vara rätt grav magkatarr dock, orsakad utav oro och rädsla iom. att min dåvarande flickvän vart otrogen (jävligt lurigt, men jag har tydligen ärvt ngt av mor min, som gör att nerver går dumt i magen och därav orsakar smärtan).

Det plus när jag fick mitt diskbråck i nedre ländryggen. Vet fortf. inte vad som orsakade det hela. Kände det första gången när jag satte mig ner på en stol i skolan i 1an på gymnasiet. Det högg till som fan, men jag tänkte inte mkt mer på det, förutom att jag halvt haltade hem. Dagen efter när jag vaknar upp känner jag mig ovanligt stel. Försöker sätta mig upp i sängen, men minsta rörelse med ländryggen inolverad hugger som en kniv rakt in mitten på nedre delen av ryggen. Blir liggandes de nästakommande 2 dagarna, sen går det över mer eller mindre. Kommit tillbaks på senare dagar mer och mer, går från dag till dag.

Mina migränanfall kvalar in rätt bra också, då jag drabbas riktigt hårt utav dem. Ta i trä, varken migrän eller magkatarrsfall på över 1 år nu dock.

Aldrig riktigt lyckats med några yttre fysiska skador, förutom en vrickad fotled efter middlyckad bakåtvolt ner på matta från ett handbollsmål... men den smärtan gick över på ett annat vis.

hangatyr
2008-01-08, 09:31
Värst på senare år är nog en BJJ-match för omkring 1,5 år sedan:
Jag hade blivit nedtagen av motståndaren, men lyckats hamna i Guard.
Han jobbade som fan för att passera, medan jag jobbade på stryp och att hålla kvar honom i min stängda guard. Sakta men säkert känner jag att knät börjar...glida isär... på något vis och plötsligt brakar det till i knät. Det känns som knät faller isär. Aj.

Jag förlorade matchen.

Sparrisen
2008-01-08, 09:42
I somras fick jag en bedövningsspruta instucken längs med HELA min redan spruckna underläpp. Det gjorde ganska ont! Mer ont än att slå sönder läppen iaf :D Värsta smärtan är det iof inte.... men senaste rejäla iaf.

Lellan
2008-01-08, 09:44
Jag har ju fött barn. Inbillade mig att jag skulle föda så natuuurligt som möjligt. Aaandas. Visst, det funkade 1 ½ dygn drygt. Sedan ville de ge mig morfin. Men jag fick permission å åkte hem å tog 2 alvedon. :D

Kom tillbaks med svansen mellan benen, men tackade ändå nej till morfin. 20 timmar senare BEORDRADE jag mig till epidural.. jag skulle inte ha (inte lustgas heller). Skulle inte ha å så skulle jag inte ha å så VIPS så var jag helt jävla desperat å GEEE MIIIG... (å innan hade jag lovat mig själv att inte ta för jag hade hört att man kunde bli förlamad från midjan å neråt, bullshit fö tror jag, men jag tog risken). :D Å jag fick. Å jag kan lätt tänka mig att föda barn en gång i veckan om det vore möjligt (å jag slapp alla ungar), för det var jävligt mäktigt och jag skulle för mitt liv inte vilja vara utan upplevelsen. (så kan jag inte säga om någon annan smärta).

När det var som värst tänkte jag att jag nog skulle dö men vågade inte säga det för att det kanske skulle skrämma slag på sambon (han fick en puss istället*kissass* ).

Hursomhelst. Så gjorde det ondare än när jag blev sparkad i pungen.. ;)

Jacksatan
2008-01-08, 09:50
Jag har gjort illa mig rätt många gånger, men ofta känner man inte smärtan så jättemkt för kroppen blir bedövad på nåt jäkla vis.
Hursomhelst det mest smärtsamma jag varit med om var när jag skulle dra nåt halvdant judokast på en mkt bättre kille som bara inte följde med i kastet utan landade rakt på mig och skallade sönder mitt okben(så klart var det inte hans mening). Det gjorde förbannat ont. =(

Lellan
2008-01-08, 09:50
Åkej, nu skäms jag för jag hade ju intalat mig att inte bli en av "de där" som "skryter" om sin förlossningssmärta. Som sagt - det var helt jävla underbart outstanding så orkar nån ta bort från tråden har jag hållit mitt löfte. Annars så: sparka mig i pungen? :(

Vinter
2008-01-08, 09:55
Spelade baseball i USA omkring 10 år sedan, var lite trött och ouppmärksam sista minuterna i matchen. Ett riktigt hårt slag gick lågt och jag gled för att fånga bollen, men missade bollen som träffade mig på benet. Sjönk ihop av smärtan. Benet svällde upp och jag fick ett snyggt gåsägg som satt kvar några dagar.

Andra var under samma år på en amerikansk fotbolls match, efter utsparken sprang vi i wedgen för att täcka bollhållaren. Men någon slarvade och killen blev nedtagen. Tittade lite för mycket på bollen och vände blicken frammåt när jag avstannade, precis när jag ser frammåt kommer en kille i full fart framifrån och sätter ned huvet och spearar mig under hakan. Kommer bara ihåg lite av en luftfärd, svimmade av och vaknade sedan upp med lite folk omkring mig mitt på planen, kunde knappt röra nacken. Hade väll tur som inte bröt något men fick ett fint galler intryck under halsen och ont i käken.

Fint år det där.

Buken
2008-01-08, 10:22
kampsportsminne, var på tävling och en snubbe skulle kasta mig, Blidde lite konstigt så jag landade på sidan, och min motståndare på 84 pannor över mina revben, så jag knäckte 4 revben, det var det värsta jag varit med om, och jag har endå varit med om ganska mycket... te,x bruten näsa brutet skenben/nyckelben/handled/knogar. Spricka i skallen, you name it.

obesogen
2008-01-08, 10:55
Det är mycket diskussion kring vad som ger mest ont - "pungspark" eller "förlossningssmärta".
Detta är ju helt omöjligt att avgöra då det inte går att göra en etisk studie med ovanstående frågeställning. Smärta är också högst subjektivt. Men för att ändå ge ett bidrag till diskussionen kan jag säga att män (i motsats till vad många tror) generellt tål mer smärta än kvinnor. Detta har visat i ett flertal studier, t ex:
http://www.psychosomaticmedicine.org/cgi/content/abstract/62/4/517
http://www.psychosomaticmedicine.org/cgi/content/abstract/34/6/548

Sådär, diskussion låst :D

Tricce
2008-01-08, 13:05
Åkej, nu skäms jag för jag hade ju intalat mig att inte bli en av "de där" som "skryter" om sin förlossningssmärta. Som sagt - det var helt jävla underbart outstanding så orkar nån ta bort från tråden har jag hållit mitt löfte. Annars så: sparka mig i pungen? :(

Inte då men din historia fick mig att tänka på filmen med Madonna "The next best thing" när hon ligger och föder och skriker "GIVE ME EVERYTHING YOU GOT!!"

Krampus
2008-01-08, 13:27
Berätta det värsta och gärna en liten historia till :D

Antingen när jag bet genom tungan:
Judofight. Jag tvingar ner en kille på knä. Ställer mig över honom och ska strypa honom (bakifrån). Jag lutar mig över med huvudet, flåsar med tungan hängande utanför munnen som en hund. Han reser sig upp med full kraft och mina käkar slår igen. Det kom blooood.

Jag trampade in en spik i foten en gång när jag byggde en skateboard-ramp.

Att bajsa för snabbt kan vara extremt smärtfullt också....:/

Blaine
2008-01-08, 13:34
Spy galla är inte skönt.
Mardrömslik magont är inte skönt.
Nackspärr är inte skönt.
Pungont är inte skönt.
Öppna sår är inte skönt.

Att tatuera sig på ömtålig hud länge är mardröm, trots att det är frivilligt.

sunkan
2008-01-08, 13:35
Fick in pekfingern mellan bakdrevet och kedjan på crossen när jag var 16.

Gjorde inte ont i början men chocken gjorde att det tog en minut innan jag vågade vrida tillbaka drevet så jag kom loss.

Var på en crosstävling för många år sen när en kille fick i armen på samma sätt. Benpipan stod åt alla håll:(

stefannn
2008-01-08, 20:36
Fick in pekfingern mellan bakdrevet och kedjan på crossen när jag var 16.

Gjorde inte ont i början men chocken gjorde att det tog en minut innan jag vågade vrida tillbaka drevet så jag kom loss.

??? hur skadade du dig av det?? gick motorn eller??

bubbe
2008-01-08, 21:19
Jag kom på att jag borde ju börja...
Det var i mellanstadiet, jag åkte skateboard sittandes nedför en backe. Lutade mig lite för långt bakåt vilket resulterade i att brädan tippade. Det sköna i det hela var att jag hade mina händer under brädan, vilket gjorde att jag drog av en härlig fingerstoppsträcka innan jag stannade...teh pain :cryout:

haha, påminner om när jag var liten (2a klass tror jag), hade fått tag på en kompis brors rampbräda, inte för jag kunde åka men stå på knä gick bra, riktigt bra ända tills en sten (storlek ala singel) satte stopp för åkturen och nyllet/skallen fick smaka asfalt. Allt var suddigt/dimhöljt hela vägen till dagmamman......

Har annars inte gjort några superbravader, fastnade med handen in i drivningen på en maskinsvarv (också när jag var yngre) fick backa ut handen, grejen var att remmen som handen klämdes mellan och skyddet hade krokar för att sitta ihop och dom rev sönder överdelen av handen.

Jo just det körde rakt in i ett träd med motorcrossen efter ett hopp där jag kom ur banan, blev lite yrsel men helt lugnt annars.

edit: hmm, fått en krata i skallen vid rundning av husknut vilket gav yrsel samt gått rakt in i en lyktstolpe på fyllan (kändes inte så mycket just då) varpå jag gjorde ett svandyk ner i en vattenpöl.....

bubbe
2008-01-08, 21:22
haha, apropå fylla.....

En polare som cyklade hem på natten brakade rakt ner i ett vägarbetshål där några sabotörer tagit bort skyltar och räcke......

petersson
2008-01-08, 21:25
Har inte varit med om så farliga smärtor. Värst var nog iaf när jag var liten och pappade jagade mig utomhus på skoj, jag skrattade så mycket att mitt ena ben vek sig och jag slog knät rakt i en stor stenbumling.

Blaine
2008-01-08, 21:25
Slå sig hårt i svanskotan är ingen njutning heller.

mangemani
2008-01-08, 21:27
när muskeln i vekryggen hade skadats.
rörde man sej nån cm så högg det till och den smärtan vill man inte uppleva igen.
fy fan,kommer ihåg när man var så tvungen att masa sej ur sängen pga att man måste gå på toa,hua.
nej tack,sån smärta får jag hoppas att man aldrig får igen.

Lellan
2008-01-08, 21:45
Inte då men din historia fick mig att tänka på filmen med Madonna "The next best thing" när hon ligger och föder och skriker "GIVE ME EVERYTHING YOU GOT!!"

Inte sett. Jag var nog mer sammanbiten. Narkosläkaren berättade för mig vad hon skulle göra innan hon skulle hämta epiduralen, men jag hade ju läst på å var inte ett dugg intresserad utan för varje sak hon sa väste jag leende mellan sammanbitna tänder *MMM. Nu. Hejdå!!" gång på gång. Fatta vinken typ.. :)

Sedan när de skulle sy var jag lika knäpp i huvudet å ville inte ha bedövningsspray. Samtidigt så gjorde det ont. Och jag ville verkligen inte att min färska lilla fina bebis första intryck av sin mamma skulle vara att jag var en skrikig lipsill. Så jag sjöng, en just i tillfället komponerad sång "Aj aja AJ lilla beeebisen. lilla bEEBbisEEEeen ajjajaa" med så snäll röst jag kunde och styrkan varierade med stygnen.

Men all smärta var liksom ok, coolaste och mäktigaste upplevelsen i mitt liv. Känns som om det onda hörde till på något sätt, är jätteglad att jag slapp bli snittad tex. Då missar man ju den grejen och får ont ett bra tag efteråt istället. Det slapp jag ju. :)

Upptaget
2008-01-08, 22:52
Min värsta smärta inträffade nog hos tandläkaren. Jag hade skadat en av mina framtänder så pass mycket att tanden "dött" och behövde rotfyllas. Eftersom tanden var död skulle ingen bedövning behövas, då all känsel borde varit borta. (ni anar nog vart detta kommer leda)

För er som inte vet vad en rotfyllning är så går det i princip ut på att borra ut hela roten på tanden, för att sen fylla den med nån slags fyllning. I början när de borrade så kände jag ingen smärta, men sen när de kom ner till roten så upplevde jag verkligen den ultimata smärtan. All känsel hade tydligen inte försvunnit... Tandläkaren trodde jag var någon slags vekling och bara fortsatte, och det enda jag kunde tänka på var på vilket sätt jag skulle mörda aset när rotfyllningen var klar. Det härligaste var dock i slutet när de borrat klart (hålet är över 1,5cm djupt) och de skulle skölja bort alla tandflisor som fanns kvar i hålet. Alla vet nog hur det ilar i tänderna om man har ett hål och sköljer det med kallvatten, prova sen att hålet går ända ner i botten på tanden, och fyll hela skiten med kallvatten. Det var nog teh ultimate pain v2.0

Efter det så bryr jag mig inte om hur ont tjejer säger att det gör att föda barn, jag har vart med om något värre. ;)
Nästa gång det blir rotfyllning får de fan söva ner mig.


Haha så skön berättelse, "Det enda jag tänkte på var på vilket sätt jag skulle mörda aset" hahaha :D

C h r i s
2008-01-08, 23:35
Den enda som kommer i närheten för mig av smärtan vissa har fått uppleva är nog när jag var liten och skulle klättra upp för ett träd vid vattnet. Under trädet låg flera stora stenar (1m diameter) ända ner till vattengränsen.

Det var regnigt ute och trädet var halt, var ca 2 meter upp då jag tappade fästet och föll med bakhuvudet först och smällde in i första bästa stenblock. Måste ha svimmat ett tag för när jag vaknade upp var jag dyngblöt och mina kompisar hade dragit upp mig på land. Huvudet värkte som tusan och jag fick panik, kändes som jag hade spräckt skallen på ett antal ställen. Utan mina kompisar vet jag inte vart jag skulle varit idag, säkert på botten av sjön.


Men det värsta jag någonsin sett kommer jag minnas för livet. Det var då jag fortfarande var aktiv inom elitgymnastik och vi tränade ringar, (innebär mycket vila) så jag stod och kollade på några tjejer i en tjejgrupp som tränade på matta. De flesta tjejerna var väldigt duktiga och gjorde avancerade övningar.
En av tjejerna tog sats och gjorde en Rondat flickis dubbelsaltomortal (bakåtvolter) men fick lite väl mycket spinn sista varvet och hamnade lite mer bakåtlutat än planerat. Hon ramlade bakåt och tog tag med armarna bakom ryggen för att lindra fallet, men kraften var mycket större än vad ena hennes arm klarade av. Kraften från nedslaget gjorde att en stor del av överarmen skjöts ut ur armbågen
(ungefär så här )
. \
. . \
. . / \ <- delen som skjöts ur ur armbågen.
. /

Det var oerhört grafiskt och man såg hela benet sticka ut, hon föll ihop direkt och skrek det värsta skriket man kan tänka sig, flera i gympasalen fick panik och vissa spydde. Helt surrealistiskt. Tränarna kom snabbt med en filt och täckte över skadan för att alla skulle slippa se den, ambulansen kom sedan inom 10 minuter. Hon skrek under hela perioden hon låg på golvet, och hon var säkert bara 11 år också. Stackare *cry*

Efter den händelsen så kan jag lugnt säga att jag kände mig betydligt mer nervös att behöva gå upp och köra matta en lång tid efter olyckan.

johanw
2008-01-09, 15:41
Ischias! När den varit som värst har jag knappt kommit upp ur sängen på morgonen och vaknat i fruktansvärd smärta på natten. Har varit så stel att jag inte kunde ta på mig skorna själv utan att få tårar i ögonen av spänningen i sätesmuskelrna och hamstringsen. Just nu känns det dock ganska bra. Kurerar mig med good mornings. Funkar fint vad det verkar.

Psychological
2008-01-09, 15:52
När jag fick hjärnskakning i en hockeymatch.. Det var en riktig fet open ice tackling jag åkte på.. Har aldrig haft så ont i huvudet dagen efter. Fast av händelsen minns jag ingenting

plattenbullen
2008-01-09, 19:40
Varsta smartan nagonsin ma vara nar jag hoppade studsmatta i 6;an. Hoppade som aldrig forr sen landade jag pa halen efter ett bauta hopp och studsadet ut mot vikvaggen. flog 3 meter upp i luften och in i vikvaggen och landade pa handleden underst och den brots. Sa jag far ibland ont i den nar jag gor armhavningar :D