handdator

Visa fullständig version : Gillar du att flytta?


mini
2008-01-06, 11:33
Som topic. Poll kommer.

Yankeee
2008-01-06, 11:35
Flytta = packa, städa, en massa löst skit som inte är packat, kassar som går sönder, soffar och sängar som inte går ut genom dörren, ett missat träningspass, ingen mat på flera timmar.

Tänk på detta!

Ryska_raketen
2008-01-06, 11:35
Jag gillar det inte, att flytta åt någon annan alltså :/ Alltid högsta våningen utan hiss, till högsta våningen utan hiss. LOL!



Hur menar du flytta Mini? För sig själv eller åt någon annan? Tycker det var en klantig fråga det här. SVARA!

Backe
2008-01-06, 11:36
Nej! Finns det något värre än att packa allt gammalt skrot och kånka detsamma upp och ner för alla jäkla trappor.. Fast lite kul är det alltid när man är klar och får spana in sin nya omgivning.

Kurash
2008-01-06, 11:36
Jag gilalr det inte, att flytta åt någon annan alltså :/ Alltid högsta våningen utan hiss, till högsta våningen utan hiss. LOL!

+piano

Eddie Vedder
2008-01-06, 11:36
Ja det gör jag. Flytten som sådan är ju ett helvete, d.v.s. packa ner städa ur, bära ut, packa in i kärra, köra till ny bostad, bära in grejerna igen, möblera och allt det krånglet men att flytta till en ny plats tycker jag om.

Lellan
2008-01-06, 11:38
Ja det gör jag. Flytten som sådan är ju ett helvete, d.v.s. packa ner städa ur, bära ut, packa in i kärra, köra till ny bostad, bära in grejerna igen, möblera och allt det krånglet men att flytta till en ny plats tycker jag om.

+1

Det KAN ju vara skönt att rensa grejer också. Precis som det KAN vara jobbigt att flytta om det inte är precis vad man vill. Beror på.

Handcuff
2008-01-06, 11:38
Flyttar nu två gånger under en vecka..

Flytta är en av de värsta sakerna jag vet *gah!*

Jax
2008-01-06, 11:40
Jag gillar att komma tillrätta på ett nytt ställe men jag hatar själv flytten (se Yankeees inlägg).

Jorgen
2008-01-06, 11:41
Flytta åt andra, ja.
Flytta själv, nej.

Så vad skall jag svara då?

christian
2008-01-06, 11:44
Flytta åt andra, ja.
Flytta själv, nej.

Så vad skall jag svara då?

Nej, ska du svara då.

hangatyr
2008-01-06, 11:46
det är skoj att flytta.

JustinCredible
2008-01-06, 11:47
Flytta har jag bara gjort en gång och då lämnade jag allt i mitt gamla rum och köpte nytt så det var sweet. Att vara flytthjälp är ju ett helvete. Var flytthjälp åt min moster förra vintern och jag trodde vid vissa tillfällen att jag skulle dö på riktigt. Soffgrupper nerför en spiraltrappa.. Och varför är alla klena jävlar helt plötsligt skitstarka när dom ska lyfta möbler och sånt? Min morbror fick typ Hulkenkrafter och grepp som en Kungspyton. Och varför ska dom alltid beskriva hur vi ska ta ner soffan efter vi är halvvägs nere i spiralen? Och då kan han bara beskriva med huvudet, typ två knyck vänster ett höger fan betyder det

eleni
2008-01-06, 11:47
Alltid kul att få uppleva nya platser men själva flytten i sig med packning, städning och kånkning på alla grejer hade jag gärna varit utan.

Men ja, jag gillar att flytta.

Tolkia
2008-01-06, 11:54
Och varför är alla klena jävlar helt plötsligt skitstarka när dom ska lyfta möbler och sånt? Min morbror fick typ Hulkenkrafter och grepp som en Kungspyton.
:laugh: :laugh: :laugh:

Jag är kluven. Jag gillar känslan av att komma till ett nytt ställe och s.a.s. starta om mitt liv (det är förstås inte sant att jag verkligen gör det, men känslan är åt det hållet), samtidigt är det trist att lämna kompisar etc. på det gamla stället som jag gillar. Så både ja och nej.

Att flytta som praktisk process HATAR jag, så sjukt meckigt både att packa, städa gamla bostaden (det är nog det värsta), transportera och inte minst allt besvär med att lära sig hur det nya stället funkar; nya lånekort på biblioteken (var ligger de?), ny vårdcentral (vilken hör man till, var ligger de och vilka i personalen skall man passa sig för?), flytta telefonen, adressändring, behöver försäkringen ändras för att man har ny bostad etc. etc. administrativ skit (när det kommer till sådant är jag vanvettigt lat jag vet).

Ignatius72
2008-01-06, 12:04
Flytta ut tråkigt, flytta in roligt. det ena känns destruktivt och det andra kreativt.

Arnesson
2008-01-06, 12:05
Det gillar jag inte, bara massa jobb...

mela
2008-01-06, 12:41
Jag gillar att flytta, bara gjort det 1 gång iofs (sedan hem igen).
Men det känns kul och skönt att få något nytt att kunna inreda. Jag äääälskar inredning.

Att man sedan ska flyttstäda är mindre kul.

edit: Sedan är det ett ypperligt tillfälle att slänga massa skit

Löjtnant Blank
2008-01-06, 12:47
Flytta har jag bara gjort en gång och då lämnade jag allt i mitt gamla rum och köpte nytt så det var sweet. Att vara flytthjälp är ju ett helvete. Var flytthjälp åt min moster förra vintern och jag trodde vid vissa tillfällen att jag skulle dö på riktigt. Soffgrupper nerför en spiraltrappa.. Och varför är alla klena jävlar helt plötsligt skitstarka när dom ska lyfta möbler och sånt? Min morbror fick typ Hulkenkrafter och grepp som en Kungspyton. Och varför ska dom alltid beskriva hur vi ska ta ner soffan efter vi är halvvägs nere i spiralen? Och då kan han bara beskriva med huvudet, typ två knyck vänster ett höger fan betyder det
lollers åt hela inlägget!

Löjtnant Blank
2008-01-06, 12:48
Nästa vecka flyttar jag troligtvis. Även fast jag är kung på att flytta hatar jag det.

Larsson
2008-01-06, 12:48
Beror på var jag flyttar. Nu senast då jag flyttade till min egen lägenhet som jag köpt, var det roligt att flytta och rusta. Men annars är det inget jag vill göra alltför ofta.

mela
2008-01-06, 12:49
Nästa vecka flyttar jag troligtvis. Även fast jag är kung på att flytta hatar jag det.

Vill du hjälpa mig att flytta? *innocent*

Löjtnant Blank
2008-01-06, 12:51
Vill du hjälpa mig att flytta? *innocent*
Inte för all sill i Göteborg, baby.

Hades
2008-01-06, 12:58
Tolkia sammanfattade det hela bra. Allt styr med att lära sig hur saker fungerar på ett nytt ställe ger mig obehagskänslor i magen och att kånka flyttkartonger är inte mitt största nöje i livet, men det är kul att byta miljö emellanåt. Har bott på 5 olika ställen senaste 4 åren, så jag börjar vänja mig.

shut teh face
2008-01-06, 13:04
Att flytta själv känns jobbigt. Tycker inte om att bära min egna saker.

Men att flytta åt andra tkr jag är helt okej i träningssyfte.

Jag och pappa flyttade hela hans hus själva, det tog två veckor och ett helsike slit. Men det var grymt skönt. Han hade dessutom gjort sig illa så jag fick göra det mesta själv.

Longshot
2008-01-06, 13:08
Nej, usch!

mela
2008-01-06, 13:10
Inte för all sill i Göteborg, baby.

För sillen i oslo då? :(

ankan
2008-01-06, 13:15
Kanske bland det värsta jag vet!

Särskilt när morsan eller någon säger att man ska bära ut t e x en tvättmaskin själv medans dom själva bär ut någon j-vla påse med bomull.
När man försöker säga att det inte går så tittar dom på en helt oförstående
- Jamen, du styrketränar ju *gah!*

Ganymedes
2008-01-06, 13:19
Jag tycker att det är kul! Visst är det lite jobb med allt som ska göras, men det är roligt att möblera, tapetsera och fundera kring hur allt ska bli. Dessutom blir man alltid av med en busslast med gammalt skärp man samlat på sig.

eleni
2008-01-06, 13:31
Nästa vecka flyttar jag troligtvis. Även fast jag är kung på att flytta hatar jag det.

Ska du flytta till Lund? :)

Grisen
2008-01-06, 13:47
Flytta har jag bara gjort en gång och då lämnade jag allt i mitt gamla rum och köpte nytt så det var sweet. Att vara flytthjälp är ju ett helvete. Var flytthjälp åt min moster förra vintern och jag trodde vid vissa tillfällen att jag skulle dö på riktigt. Soffgrupper nerför en spiraltrappa.. Och varför är alla klena jävlar helt plötsligt skitstarka när dom ska lyfta möbler och sånt? Min morbror fick typ Hulkenkrafter och grepp som en Kungspyton. Och varför ska dom alltid beskriva hur vi ska ta ner soffan efter vi är halvvägs nere i spiralen? Och då kan han bara beskriva med huvudet, typ två knyck vänster ett höger fan betyder det

+1

Hahahaha!

Löjtnant Blank
2008-01-06, 14:18
Ska du flytta till Lund? :)
Yes, ma'am! Din gamla hemstad som jag förstått det?

eleni
2008-01-06, 14:19
Yes, ma'am! Din gamla hemstad som jag förstått det?

Jajemen, nästan 23 hela år i Lund.
Mycket trevligt stad med alldeles för mycket studenter och staden som totaldör under sommarhalvåret :)

Gpajpen
2008-01-06, 14:21
Hata flytta, ångest :(

scum
2008-01-06, 14:35
har flyttat över 10 ggr... så älskar det inte direkt...
själva flyttningsprocessen suger ju klart riktigt hårt,
men sen är det extra hårt om man flyttar från stan
eller landet, och måste lämna vänner.

Albatross
2008-01-06, 14:43
Att byta boställe kan vara trevligt, men själva flytten med städning och annat äckel är mindre skoj.

Manta
2008-01-06, 14:58
Gillar det inte. Flyttar väldigt ofta, senaste tio åren eller så har jag flyttat i snitt en gång om året. Dock en jävla skillnad på att flytta frivilligt och att flytta på grund av att föräldrar skiljer sig osv.

Packande osv är ju drygt, men det var länge sedan jag verkligen behövde packa, har oftast inte hunnit packa upp mer än det viktigaste innan det ska flyttas igen.

machine gun
2008-01-06, 15:10
Jag har flyttat 10 ggr eller mer redan och jag hoppas verkligen att det dröjer till nästa gång. Det finns inget värre än att packa ner alla saker, kånka lådor och möbler, flyttstäda och sen göra om allting i omvänd ordning *gah!* Att komma tillrätta på ett nytt ställe kan dock ha en viss charm, men då får fanimej nån annan bära lådorna nästa gång.

Exdiaq
2008-01-06, 16:16
Har aldrig flyttat, bott i samma hus hela mitt liv än så länge :)

Carolinew
2008-01-06, 16:40
Har flyttat 7 gånger and I still like it! :) Dröjer nog inte länge tills nästa flytt heller...

haiduc
2008-01-06, 21:52
Har flyttat typ 3 gånger.. men det är det absolut värsta jag vet... Kommer aldrig mer flytta något mer än en Ikea-kasse själv i dessa jävla trappor, om jag så ska bo i denna sunkiga kvart tills jag dör...

Scratch89
2008-01-06, 22:39
Jag har flyttat över 20 gånger. Det är jobbigt som fan när man väl håller på, men resultatet och känslan att ha gjort något bra känns underbart i bröstet.

Muskelbyggaren
2008-01-06, 22:45
Nog för att det är ett himla åbäke att få iväg allting och packa ihop, men det är en svåröverträffad känsla när man väl fått in allt, lådorna står på plats och man bara kan lägga sig och pusta i sängen och börja känna sig hemmastadd på nya stället!

Emil_Larsson
2008-01-06, 22:49
Ja för det blir alltid en pizza (som morsan bjuder på) efter all tungt mansarbete! :eating: :cheers:

Löjtnant Blank
2008-01-06, 23:42
Ja för det blir alltid en pizza (som morsan bjuder på) efter all tungt mansarbete! :eating: :cheers:
Du är nöjd med en pizza i lön? mela, jag tror jag har hittat flytthjälp åt dig.

Frida.B
2008-01-07, 00:09
jag har aldrig flyttat

sunkan
2008-01-07, 01:18
vad har hänt om man flyttat 20ggr och är född 89?

shut teh face
2008-01-07, 01:24
vad har hänt om man flyttat 20ggr och är född 89?
man är emo

Creole
2008-01-07, 01:29
vad har hänt om man flyttat 20ggr och är född 89?

Man har förmodligen jävligt svårt att bestämma sig. Eller så är man dålig på att betala sina hyror.

Scratch89
2008-01-07, 01:46
vad har hänt om man flyttat 20ggr och är född 89?

man är emo

Man har förmodligen jävligt svårt att bestämma sig. Eller så är man dålig på att betala sina hyror.

Idioter. Eller så kan det vara så att jag har skilda föräldrar som flyttar hela tiden, samt att jag själv har flyttat in och ur två studentlägenheter redan.

sunkan
2008-01-07, 01:49
Idioter. Eller så kan det vara så att jag har skilda föräldrar som flyttar hela tiden, samt att jag själv har flyttat in och ur två studentlägenheter redan.

jäklar

Creole
2008-01-07, 01:58
Idioter. Eller så kan det vara så att jag har skilda föräldrar som flyttar hela tiden, samt att jag själv har flyttat in och ur två studentlägenheter redan.

Vad menar du, att skilda föräldrar flyttar mer sen, efter att dom flyttat isär?

Scratch89
2008-01-07, 02:09
Vad menar du, att skilda föräldrar flyttar mer sen, efter att dom flyttat isär?

Nej, det menar jag inte. Jag menar att mina föräldrar är skilda samtidigt som de har egenskapen att flytta ofta. Min far har flyttat två gånger nu sen i höstas, och annars har han en egenskap att han inte bor på ett ställe mer än två år. Min mor har flyttat ner en våning i samma trappuppgång, och innan hon bodde ihop med sin nuvarande så flyttade även han runt i samma hus tre gånger på två år osv.

Löjtnant Blank
2008-01-07, 11:21
Min mor har flyttat ner en våning i samma trappuppgång

Hur mycket älskade du din mamma då?

mini
2008-01-07, 12:14
Jag börjar fan ångra mig. Det är inte alls kul. :(

z_bumbi
2008-01-07, 12:27
Jag börjar fan ångra mig. Det är inte alls kul. :(

Har du flyttstädningen kvar har du ännu mer att ångra dig över..

mini
2008-01-07, 12:31
Har du flyttstädningen kvar har du ännu mer att ångra dig över..

Nä, jag behöver inte ens packa själv, men jag tycker ändå att det är jobbigt. ;)

shut teh face
2008-01-07, 12:34
Hur mycket älskade du din mamma då?
Min mor drog en likadan flytt. Var kanske 25 meter till nästa radhus vi flytta in i. *mini*

Scratch chill man, dont go emo on me now

Emil_Larsson
2008-01-07, 13:42
Du är nöjd med en pizza i lön? mela, jag tror jag har hittat flytthjälp åt dig.

Räcker gooooott och väl för mig :thumbup:

skaparn
2008-01-07, 14:00
Den delen av flytt som kan beskrivas "förlösande räfst" är angenäm. Däremot är det ett helvete att packa och grejer. Usch.

Yankeee
2008-01-07, 14:02
vad har hänt om man flyttat 20ggr och är född 89?

Man har överdrivit.

bertbert
2008-01-07, 14:57
Jag har flyttat för många gånger, bland annat på grund av frånskilda föräldrar, så jag har utvecklat en viss aversion mot det.

Scratch89
2008-01-07, 16:10
Hur mycket älskade du din mamma då?
Lagom. :D

Min mor drog en likadan flytt. Var kanske 25 meter till nästa radhus vi flytta in i. *mini*

Visst blir man glad då?

Man har överdrivit.

OK.

Tolkia
2008-01-07, 17:08
Vi kan nu lämna åsikterna om Scratch89:s flyttar därhän. Annars kan det komma att bli nödvändigt med lite "förlösande räfst" som skaparn skrev, även i den här tråden. OK?

Myran
2008-01-11, 09:12
Har i mitt 21åriga liv bott på ca 7 ställen. Varav tre, fyra, flyttar varit på egen hand.