handdator

Visa fullständig version : Hunger!


bly
2008-01-05, 12:18
När jag tränar kommer hungern som ett brev på posten. Inget konstigt antar jag, men det är väldigt jobbigt när jag vaknar ibland fler gånger per natt och är sjukt hungrig. Det känns som jag vill äta allt jag ser! Jag kan tillägga att jag inte tränar på elitnivå utan bara lite på motionsbasis Ca:3 gånger i veckan med styrketräning.
Har någon bra tips för att bli kvitt problemet?
/ Lasse

Danny Devito
2008-01-05, 12:35
Är du kraftigt nedbantad? Hur mkt äter du?

Betar
2008-01-05, 14:57
Kan du inte bara käka när du är hugrig då? Förstår inte problemt för alla blir vi ju hungriga.

Koloftw
2008-01-05, 15:27
Äter du efter att du har tränat?

Du kan ju alltid äta mer, men vill du inte ha mer energi så

Mager kött
Potatis
Grönsaker

Exhale_
2008-01-05, 17:24
Är du konstant hungrig måste det bero på att du antingen käkar för lite alternativt att din energi kommer från livsmedel som inte ger någon som alls mättnad. Det kan ju även bero på annat som t ex att du har mask i magen eller annan sjukdom. Men att vakna mitt i natten av att du är vrålhungrig känns verkligen inte sunt.

JG_81
2008-01-05, 18:00
Har tränat (lite halvflumigt upplägg med 1-2 ggr/vecka) i ca ett halvår. Nu har jag nyligen övergått till ett tredagarsschema och har fått ett liknande hungerproblem. Att träna mer drar givetvis med energi, men trots att jag försöker äta mer så vaknar jag också vissa nätter pga hunger.

Eddie Vedder
2008-01-05, 18:03
Du svarade inte på hur du faktiskt äter. Är du kraftigt nedbantad som Danny DeVito undrade, hur ser din viktkurva ut?

För att vissa av oss har olika lätt för att reglera vår aptit och olika lätt för att hålla nere hungern är ju en sak, men vaknar man vrålhungrig mitt i natten är troligtvis matintaget på tok för lågt.

bly
2008-01-05, 18:12
Jag äter mest vanlig mat och då menar jag bra lagad mat till största del. Ibland tar jag proteindrinkar som tillskott om jag antar att det kommer att dröja till nästa måltid efter träningen. Väger inte maten och räknar ej heller näring eller så. Har absolut ingen bamseatletkropp utan är bara hyggligt stark medelsvensson som sakta men säkert blir starkare och lite grövre allt eftersom jag tränar.
Jag har provat att ta proteindrinkar innan jag lägger mig men det hjälper inte så värst mycket.
Jag har heller ingen hängbuk som stör men den verkar faktiskt växa oroande i takt med musklerna och jag misstänker småätandet på nätterna. Det går kanske att åtgärda med att skippa ost och skit när man tar en nattmacka, men att vakna stör sömnen. Livet består ju av annat än att äta, träna och sova som bekant. Jobb, barn hus och andra hobbys samt måsten ska hinnas med också och jag blir trött av att vakna mitt i nätterna.
Mask har jag inte och jag äter inte sjukt mycket hela tiden, det är själva vaknandet som stör.

Eddie Vedder
2008-01-05, 18:15
Ost är INTE skit, ost är otroligt gott och det är nyttigt.:thumbup:

Du har fortfarande inte svarat på hur din viktkurva ser ut och om du bantar/har bantat. Det är ju det viktigaste att veta av allt, inte vad du äter. Man kan bli fet av allt och man kan bli smal av allt.

bly
2008-01-05, 18:34
Vet inte vad jag väger:em:
Ska återkomma med det.

Honken
2008-01-05, 21:14
Men du borde väl veta om du gått ned mycket vikt drastiskt eller?

bly
2008-01-06, 01:06
Är väl en 181cm lång och väger väl Ca: strax under 90pannor. Tror jag har gått upp en del i muskelmassa då jag tränat snart ett år, men buken verkar vilja hänga på och inte minska. Armar, rygg och ben blir hårdare och större och visst klarar jag flera sit-ups så det är väl inga fel på träningen. Har sista månaderna börjat lasta på tyngre och det är kul.
Sist jag stretchade (har jobbat bra på det och blivit vigare) så upplevde jag att det var buken som hindrade mig att lägga mig ner över benen och då ringer varningsklockan.*cry*
Dax att deffa! Bra start på det är att sluta tömma kylen på dom nattliga plundringstågen så tips tas tacksamt i mot.