handdator

Visa fullständig version : Kritik på schema


Dexterity
2008-01-05, 01:12
Hej hej!

Jag undrar om mitt schema ser bra ut eller mindre bra ut. Tänkt köra på en 3-split. För mycket? För lite? Byta plats på triceps och biceps?

Har mer tänkt fokusera på konditionsträningen och har av den anledningen lagt in 3 pass löpning.

F.ö. 18 år, 1.80 lång och väger 75 kg. (om nu detta har någon betydelse).

Btw: Körde z_bumbis 3-split schema ett tag (1 månad +) och det fungerade helt OK, men känner att träna 2 muskelgrupper per pass passar mig bättre (då jag prövat på både).

Kritik needed. Är öppen för förslag om schemat är rent åt helv*te.

Dag 1: Rygg och Axlar

Dag 2: Vila/Löpning

Dag 3: Bröst och Triceps

Dag 4: Vila/Löpning

Dag 5: Biceps, Ben och Mage

Dag 6: Vila/Löpning

Tack i förhand.

Commando1980
2008-01-05, 18:21
Hej hej!

Jag undrar om mitt schema ser bra ut eller mindre bra ut. Tänkt köra på en 3-split. För mycket? För lite? Byta plats på triceps och biceps?

Har mer tänkt fokusera på konditionsträningen och har av den anledningen lagt in 3 pass löpning.

F.ö. 18 år, 1.80 lång och väger 75 kg. (om nu detta har någon betydelse).

Btw: Körde z_bumbis 3-split schema ett tag (1 månad +) och det fungerade helt OK, men känner att träna 2 muskelgrupper per pass passar mig bättre (då jag prövat på både).

Kritik needed. Är öppen för förslag om schemat är rent åt helv*te.

Dag 1: Rygg och Axlar

Dag 2: Vila/Löpning

Dag 3: Bröst och Triceps

Dag 4: Vila/Löpning

Dag 5: Biceps, Ben och Mage

Dag 6: Vila/Löpning

Tack i förhand.

nä det funkar, (även om jag själv inte skulle lagt upp det så.) Men vill du bygga muskler så räcker det ju inte bara att ha ett schema, vad du gör sen de facto gör i gymmet är viktigare, samt att du äter tillräckligt.

ChrisDEFC
2008-01-05, 18:27
är ingen större fara vart du lägger dom olika delarna då du har vila mellan varje pass, det brukar mest va om man lastar på max på bröst pass1 och kör pass2 med triceps dagen efter det är väl mest då det är känsligare mer placering. kör själv 3-split med: bröst, axlar, triceps/ben, mage/rygg, biceps, traps. men som sagt det är nog mer vad du gör i gymmet och vad du äter mellan passen som är det viktigaste sen när allt sitter perfekt kan man gå ner och fundera på att plocka runt med lite olika övningar olika dagar tycker jag.

Edit: lite luddigt skrivet men jag tror säkert det upplägget funkar! lycka till!