handdator

Visa fullständig version : 3 skift och träning


Jontro
2008-01-04, 01:54
tjena alla..

har mycket problem med att lägga på/och behålla muskler medans jag jobbar skift,, jobbar måndag till fredag helatiden,, 3 veckor dag 3 veckor kväll och 3 väckor natt.. jag har jobbat så här i 7 månader nu och har aldrig under detta tid kunnat prestera bra.. jag får i princip aldrig bra pump.. knappt träningsverk..

är det någon som känner igen sig,, hur gör ni som jobbar skift och tränar?

jag tränar brottning 3 gånger i veckan och lägger till styrke 1 dag i veckan när jag jobbar natt och dag,, när jag jobbar kväll kör jag bara gymm utan bra resultat,,

har ni tips?

ChrisDEFC
2008-01-04, 16:37
ökar du i vikt? tränar du tillräckligt hårt eller håller du igen för att orka med jobbet? skriver du ner passen? Hittar du bra rutiner för att äta när du jobbar så du hela tiden får i dig näring? jobbar själv 2skift och visst tar jobbet en massa energi från mig men det gäller ju att vila mycket samt äta mycket så man hela tiden har energin till att både jobba och träna. funkar bra för mig nu men har inte gjort det tidigare pga att jag ätit för dåligt. även bestämmt mig för att ge järnet när jag tränar, visst är det jobbigt i början men när kroppen vänjer sig vid att du kommer ta i som faan så blir man inte så jätte mycket mer trött av det än när man ger 70% hela tiden om du förstår mig. Dock ökar man mycket mer när man ger järnet om man sköter kost och vila samt lyssnar på kroppen. Skriva ner träningspassen är åxå något som gjort ändringar för mig, mycket roligare att träna när man vet vad man gjorde för 1mån sen 3mån sen osv och lättare att sporra sig själv att lyfta lite mer varje pass.

tränar du styrka för att öka i muskelmassa men står still i vikt så äter du för lite.

vad har du för vikt, längd, vilken nivå ligger du på och vad har du för mål med träningen?

Jontro
2008-01-04, 22:26
usch känns som att jag kommer få skriva mycket men jag prövar..

jag är 1.85 lång och väger 94 kilo.. 98 innan..

när jag jobbar dag är det är det rätt så ok.. jag vaknar typ 04:30 och äter en snabb frukost på det som bjuds + en proteindrink wh100, nästa måltid är klockan 9 på morgonen där jag tar en banan och en apelsin och en mussliportion,, därefter har jag lunch och där stoppar jag i mig mycket mat,, det är öppenbuffé med husmanskost där potatis kycklin och fisk är standard,, brukar ta en räjel tallrik och en halv till samt mycket sallad.. nästa måltid blir vid 16 tiden där jag äter en stor mat,, brukar föredra pasta där för att få max laddning till min brottnings träning som börjar 19:30 .. förresten så sover jag alltid 1 timme mellan 16 och 19:30 innan träningen.. efter träningen äter jag igen,, och då brukar det variera.. allt från en kebab till det som finns klart hemma.. och sen går jag i sängs typ 12.30 omkring..

det är lite sömn men jag kan inte rädda det på något sätt än att sova heela helgen,, fattar inte varför det känns så svårt..

überstarken
2008-01-05, 02:46
usch känns som att jag kommer få skriva mycket men jag prövar..

jag är 1.85 lång och väger 94 kilo.. 98 innan..



Innebär det att du går ner i vikt nu så är det inte konstigt att du inte kan lägga på dig muskler... Jag tror att du måste försöka äta ännu lite mer än vad du redan gör för att få lagt på dig muskler dvs.

ChrisDEFC
2008-01-06, 01:07
tycker ditt matintag verkar va riktigt stabilt, du äter mer än mig om du inte ljuger och jag går sakta men säkert upp i vikt. sömnen kan ju va en bov dock, varför inte lägga sig en timme tidigare på kvällen? jobbar jag dagen vilket innebär upp kl 06.00 så går jag alltid och lägger mig mellan 22-24 oftast före 23 faktiskt, känner mig ändå alltid trött dom 5 dagarna och kan hända att jag lägger mig och vilar direkt efter jobbet ibland, när jag gå kväll är det i säng halv2 och upp vid 10-11 då mår jag lite bättre men det där med sömn är ju individuellt men kroppen behöver sömn det är ju ett som är säkert =) 94 låter väl som en skaplig vikt på dig som är 185cm, själv är det lägre vikt och dessutom rejält mycket längre än dig så jag är på väg upp =)

jakkan
2008-01-06, 15:57
Tror som Chrisdef att dina 4-5timmar per natt är på tok för lite. Har för mig att kinggrub postat en text om att styrketränare behöver mer sömn än en vanlig person.

Jontro
2008-01-06, 18:25
Tror som Chrisdef att dina 4-5timmar per natt är på tok för lite. Har för mig att kinggrub postat en text om att styrketränare behöver mer sömn än en vanlig person.

det stämmer,, helt för lite sömn,, känner mig trött konstant också..
problemet att jag inte kan sova tidigare är för att ardrenalintet inte vill släppa förren 11 12 på natten..

tja,, jag får helt enkelt göra det bästa av situationen,, tack för hjäpen ändå :em:

Jontro
2008-01-06, 20:42
tycker ditt matintag verkar va riktigt stabilt, du äter mer än mig om du inte ljuger och jag går sakta men säkert upp i vikt. sömnen kan ju va en bov dock, varför inte lägga sig en timme tidigare på kvällen? jobbar jag dagen vilket innebär upp kl 06.00 så går jag alltid och lägger mig mellan 22-24 oftast före 23 faktiskt, känner mig ändå alltid trött dom 5 dagarna och kan hända att jag lägger mig och vilar direkt efter jobbet ibland, när jag gå kväll är det i säng halv2 och upp vid 10-11 då mår jag lite bättre men det där med sömn är ju individuellt men kroppen behöver sömn det är ju ett som är säkert =) 94 låter väl som en skaplig vikt på dig som är 185cm, själv är det lägre vikt och dessutom rejält mycket längre än dig så jag är på väg upp =)

jag tävlar i 96 kilos klassen och försöker ligga 0,5 till 1 kilo över så jag kan vätskebanta till 96..