handdator

Visa fullständig version : Glutamin gav pump!


cruzzek
2008-01-03, 16:31
Köpte en burk glutamin för nån vecka sen för att se om det kunde stärka upp mitt immunförsvar lite. Under dom första dagarna märkte jag inte någon effekt alls men nu efter lite mer en 1 vecka så har jag märkt att mina blodådror har blivit betydligt större, har också haft mycket bättre pump under dom 2 senaste träningspassen. Gick in och sökte lite på internet och la märke till att fler hade upplevt bättre pump med glutamin. Men då undrar jag, hur kan glutamin ge bättre pump, trodde bara det var en vanlig aminosyra, innehåller det nåt blodkärlsvidgande/"NO"kväve medel?;)

Det är Eiselt glutamin jag har.

Edit: Står NitroPure på den, vad menas med det?

cruzzek
2008-01-03, 16:40
Ta bort tråd, hittade anledningen nu!

Animalistic
2008-01-03, 16:44
Ta bort tråd, hittade anledningen nu!

jag vill gärna veta anledningen :)

cruzzek
2008-01-03, 16:47
jag vill gärna veta anledningen :)

Sökte runt lite på internet och kollade på andra Glutamin produkter, stod på vissa av dom att det; Ökar cellvolymen (bättre tryck).
Så det är väl bara själva glutaminet som skapar trycket, men tyckte det var lustigt att en aminsosyra skulle ge bättre pump.

L-Sami
2008-01-03, 18:48
Sökte runt lite på internet och kollade på andra Glutamin produkter, stod på vissa av dom att det; Ökar cellvolymen (bättre tryck).
Så det är väl bara själva glutaminet som skapar trycket, men tyckte det var lustigt att en aminsosyra skulle ge bättre pump.


Ökning av muskelcellvolymen innebär hypertrofi och enbart glutamin gör inte det jobbet. Tro inte på allt du läser ute på internet.

Handcuff
2008-01-03, 18:51
Hade du fortsatt söka på internet hade du nog upptäckt att glutamin är rätt lönlöst att ta...

Rahf
2008-01-03, 20:13
Den ultimata glutamintråden. Klicka på texten. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94374&highlight=glutamin)

Ola Wallengren
2008-01-03, 21:05
Glutamin kan omvandlas till citrullin eller arginin i tarmen och det sker till viss del. Därför kan ju NO aktiviteten eventuellt öka indirekt. Att blodådrorna blir större tyder just på detta. Om cellvolymen ökar av glutamintillskott (vilket jag inte tror direkt) så blir det möjligt vis lite mer tryck i muskelcellerna vilket kanske kan upplevas som lite hårdare muskler. Som tidigare nämts så finns det inga belägg än så länge för att varken glutamin, arginin eller citrullin skulle förbättra muskeltillväxten eller prestationsförmågan i gymet hos friska tränande.