handdator

Visa fullständig version : Personer som lider/lidit av spelberoende sökes


Solros
2008-01-03, 14:18
Jag söker någon som lider eller har lidit av spelberoende som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en kort intervju. Alla uppgifter kommer att behandlas konfidentiellt.


Kontakta mig för mer information

Absinteh
2008-01-03, 17:01
Doh, hoppades tråden skulle handla om just spelberoende.

Tomten
2008-01-03, 17:08
Jag söker någon som lider eller har lidit av spelberoende som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en kort intervju. Alla uppgifter kommer att behandlas konfidentiellt.


Kontakta mig för mer information

Kanske vore en idé att du säger att det handlar om hazardspel eller om tv- och dataspelsberoende. Kan ju vara både och när man bara säger "spelberoende"

Pudzianovski
2008-01-03, 17:13
Kanske vore en idé att du säger att det handlar om hazardspel eller om tv- och dataspelsberoende. Kan ju vara både och när man bara säger "spelberoende"

Det kanske handlar om båda :thumbup:

Solros
2008-01-03, 17:17
Främst gäller det spel om pengar.

Tomten
2008-01-03, 17:20
Det kanske handlar om båda :thumbup:

De är ganska olika i hur de fungerar, så jag ställer mig något skeptisk till det ;)

Utan att kunna något om psykologi så skulle vilja säga att det finns ett par olika typer av "tv- och datorspelsberoende".

* tävlingsintriktat < bli bäst, tjäna pengar, (fighting/arcade, fps, rts,)
* målintriktat < samla poäng varva spel (xbox live liknande system, super mario, platsformsspel, osv)
* karaktärsinriktat < bygga upp en mäktig karaktär, bli känd, levla, socialt nätverk osv(uteslutande mmorpgs och andra virtuella världar)

Tomten
2008-01-03, 17:21
Främst gäller det spel om pengar.

Bohhh, då blev det tråkigt :)