handdator

Visa fullständig version : Pinglans låååånga väg tillbaka till SL-flaket!


Pinglan
2008-01-03, 12:36
Neeeeeeeej skriker alla! Inte nu IGEN!!!! Ska den där galna människan ALDRIG ge upp???? Svaret är nej :cool: Så länge det finns liv finns det hopp liksom....

Vad skiljer då detta försök till comeback från de andra, misslyckade, försöken? Jo, den här gången SKA jag vara försiktig med höjningarna för att ryggen ska hinna med...jag vet, jag har sagt det förut men den här gången kommer jag att lyckas :cool: Jag tänker använda hela 2008 till att bygga upp ryggen och så satsar jag på SL-comeback under 2009! Bra va! Då behöver jag inte ha så bråttom som jag alltid har haft förut...däremot kanske jag satsar på att tävla i enbart bänk under 2008.... inte för att jag är särskilt bra i bänk men för att jag kommer att bli bra i bänk :D

Jag kommer att följa ett grymt långsiktigt upplägg vad gäller böj och mark (jag har faktiskt redan börjat, har kört några veckor enligt detta program redan)

Programmet kommer att låta mig gå upp på vikter runt 50kg i böj och 70kg i mark först till sommaren....och där har ni den största skillnaden mot förut...då har jag ju liksom typ börjat på 50 i böj och 70 i mark och sedan snabbt varit uppe på vikter på runt 100 i böj och 140 i mark...och så pallar inte ryggen...detta kommer att fungera bättre! Lita på mig!

I bänken kommer jag att följa ett upplägg som kung Börje_H har hjälpt mig med! Behöver jag säga mer? Det kommer att bli skitbra såklart :hbang:

Vad gäller marken kommer jag inledningsvis att köra superset mellan smalmark/sumomark under samma pass för att separera dessa i ett senare skede...det gör att jag ännu inte behöver bestämma mig för vilken stil jag ska satsa på senare....vi får se vilket som känns bäst helt enkelt...

Vad gäller övrig träning så kommer jag att köra rätt mycket "vanlig" styrketräning iaf medans böj och markvikterna är lätta.....en och annan OL-övning på megalätta vikter kanske kommer att dyka upp också....

Hoppas ni vill följa mig kamrater! Nu ska jag ut i Ladan och köra årets första markpass! På återseende!

Fredrik S
2008-01-03, 12:43
*subscribe*

Gnusram
2008-01-03, 12:46
Kul! Här ska följas!
/Magnus

Stumpis
2008-01-03, 12:51
Tror inte att nån alls säger "Inte nu igen!" snarare "ÄNTLIGEN!!!"

Jättekul att du kör på igen, och att du satsar på tävling 2009, då har vi ungefär samma plan framöver, även om det är inom lite olika grenar... :Virro

Lycka till Pinglan! :hbang:

Nitrometan
2008-01-03, 12:53
Woohoo!! She's back!

Lycka till.

Försiktiga höjningar? Du menar som i "mindre än 50 kg per vecka"? *rolleyes*

Det låter som ett klokt och bra upplägg. Hoppas att allt går bra. *kissass*

Big Lou
2008-01-03, 12:56
Ska bli kul att följa din nya satsning. Du verkar ju ha en väl utarbetad plan nu så håll dig till den och bli inte ivrig så kommer det säkert bli kanon!

Lycka till!:thumbup:

Börje H
2008-01-03, 12:57
Du verkar ju ha en väl utarbetad plan nu så håll dig till den och bli inte ivrig så kommer det säkert bli kanon!


This is the shit!

*popcorn*

Lillgrabben
2008-01-03, 13:40
Vad du än gör så satsa antingen på SL eller OL, inte båda disciplinerna - nu igen. Försök även att hålla konditionsträningen på en "vettig" nivå så att den totala träningsvolymen inte blir uppåt väggarna för stor igen.

Sist blev det bitvis väl mycket belastning för dig, kanske inte från just SL-övningarna utan pga den totala träningsmängden.


Du har verktygen att bli duktig, men endast om du inte skadar dig igen. Tänk & träna rätt.

Pinglan
2008-01-03, 14:34
Åhhh vilken härlig respons! Tack för det *cupid* Jag LOVAR (nu igen *whistle* ) att vara försiktig!

Lillgrabben: du satte huvudet på spiken vad gäller konditionsträningen! Jag skulle ha skrivit (glömde det i första posten) att en del i satsningen på SL-comeback är att helt skippa löpträningen! För det är nämligen så, trots att jag har vägrat att erkänna det förut, att löpningen inte alls är bra för min rygg...även efter korta sträckor på ett par km har jag känt av ryggen och jag tror (läs- vet) att ska ryggen min hålla för böj och mark får det bli under förutsättning att jag låter bli att springa.

Vad gäller OLlandet så tänker jag inte satsa på att tävla där men däremot minns jag vid förra omgången med OLlande att vissa av dessa övningar faktiskt var bra för ryggen (ffa ryck på lättare vikter) så därför tänkte jag känna lite på en del av OL-övningarna igen. Tack så mycket för kloka synpunkter :)

Nå då kommer denna journalens första pass då!

Hängryck med kvastskaft x massor

Smalmark/sumomark (superset)
30kg 1x5/5
42.5kg 3x5/5 Kändes bara fint....nu är det ju rimligen alldeles för tidigt att säga vilken stil som passar mig bäst men månne om inte sumomarken känns allra bäst just nu iaf.

Chins:
kv 2x8 Pust....extra julkilo FTW!!!!!

Sittande rodd:
35kg 1x10
40kg 2x10

Drag bakom nacke:
35kg 1x10
40kg 2x10

Face pull:
20kg 2x15

Ryggresningar:
3x15

Skivstångscurl:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
32.5kg 1x5
35kg 1x5

Stående alt. hantelcurl:
13.5kg 1x10
16kg 3x5

Situps:
4x15

Det var allt för idag! Imorgon kommer jag att köra bänk och from nästa vecka kommer jag att träna mån, ons, fre. Måndagar bänk och böj, onsdagar mark och fredagar bänk.

-AG-
2008-01-03, 14:37
Kul!

..och lycka till. Ska kolla in då och då för att se att du följer farbror Börjes program :)

Semiramis
2008-01-03, 14:39
Åh vad kul att du är tillbaka! Ser fram emot att läsa här.

pe11e
2008-01-03, 16:13
Yay! trevligt att du är tillbaka.

Bonnie
2008-01-03, 18:50
Underbart att du är tillbaka :)

bubbe
2008-01-03, 19:06
En ny favoritjournal :hbang:

Ta det försiktigt jag vill verkligen se dig långvarigt på flaket och inte en kortvisit med påföljande sjukskrivning.

För övrigt, så jäkla kul :thumbup:

BSOJ
2008-01-03, 19:13
Lycka till med comebacken!

LadyG
2008-01-03, 19:23
Underbart! Vår alldeles egna Järnkvinna är tillbaka igen!

Självklart kommer den här journalen att följas, det är ju solklart!

cam
2008-01-03, 19:40
Klart du är galen, men på ett bra sätt *cupid*
Så himla kul att du är back on track!!! :hbang: :hbang: :hbang:

Pinglan
2008-01-03, 19:41
Men åhhhhhhhhhhhh vad ni är gulliga!!!! Jag blir så glad över alla snälla kommentarer och lyckönskningar!!! Känner mig som ett litet barn på julafton!!! Finns ju ingen passande smily för hur glad jag blir men om ni tänker er den här: *grr27* fast glad....typ jag hoppar och skuttar av glädje... fattar ni :D

En sak bara, -AG- ; inte titta då och då *slap* Titta varje dag :D
Såklart jag kommer att följa kung Börjes program...jag vågar inte annat...gör jag inte som han säger får jag stryk :whipped: ;-)

Lilla Lisa
2008-01-03, 20:19
Ja lycka till nu! Kul att du skriver ner vilka vikter du lyfter!
Får jag fråga hur lång du är och vad du väger?
Cyklar du något:D ?
Var rädd om dig*cupid*

DANNE1988
2008-01-03, 20:38
Då måste jag följa med strömmen!!! :D Lycka till Pinglan med det nya året, men säg inte tack!! det bringar olycka! :D

Eva_E
2008-01-03, 20:42
ÅH! Vad GLAD jag blir! Äntligen är Stål-Pinglan tillbaka!

Behöver jag säga att jag önskar dig av allt mitt hjärta "Lycka till!" med den här satsningen!!!

Kram,


Eva

Eldhroka
2008-01-03, 21:56
Men åhhhhhhhhhhhh vad ni är gulliga!!!! Jag blir så glad över alla snälla kommentarer och lyckönskningar!!! Känner mig som ett litet barn på julafton!!! Finns ju ingen passande smily för hur glad jag blir men om ni tänker er den här: *grr27* fast glad....typ jag hoppar och skuttar av glädje... fattar ni :D


En sån här typ?

http://www.forum.neue-buerger-roms.de/Smileys/Lots_O_Smileys/blob1.gif
eller en sån här?
http://friendsforever.foren-city.de/images/smiles/a084.gif

Håller med de andra att det är kul att du är tillbaka med journal.

:)

stahlberg
2008-01-03, 21:58
Du är en av de absolut envisaste människor jag känner. Jag kan inte annat än beundra den envishet en comeback kräver.

Jag håller absolut med Lillgrabben i det han skrev i sitt inlägg tidigare i tråden.

Jag lyfter på min bildlika hatt!!

Jorgen
2008-01-03, 22:33
Hoppas ni vill följa mig kamrater! Nu ska jag ut i Ladan och köra årets första markpass! På återseende!

Det kan du lita på att vi skall göra.
Och jag säger som Stumpis: ÄNTLIGEN! *cupid*

Pinglan
2008-01-04, 09:59
En sån här typ?

http://www.forum.neue-buerger-roms.de/Smileys/Lots_O_Smileys/blob1.gif
Precis! Just så glad bli jag :D Tack!

Lilla Lisa: mmmm, egentligen är det väl ganska ointressant vad jag lyfter i böj och mark just nu men samtidigt bestämde jag mig för att dokumentera vikterna ändå...kanske ffa för att få hjälp med att inte kunna fuska och öka vikterna för snabbt....nu har jag ju andras ögon på mig sas...

Jag är 160cm lång och väger runt 60kg...ibland något kg mer, ibland något mindre. Nej, cyklar gör jag inte...jag är lite skadad sådär, får jag inte springa kan det lika gärna vara liksom....

Återigen: tack alla för era hälsningar och lyckönskningar! Det värmer så oerhört mycket att läsa allt snällt ni skriver! Jag vill att ni ska veta det!!!

Och DANNE1988: det tror jag inte ett dugg på ;) för om det skulle vara så så borde jag väl ha avlidit nu så mycket som jag har tackat här i journalen :D

DANNE1988
2008-01-04, 10:19
Haha ;) :D

NoSugarcoating
2008-01-04, 10:59
Jamen jag får väll ta och joina strömmen jag med!
KUL!!

Gute
2008-01-04, 13:16
Lycka till!

Pinglan
2008-01-04, 15:47
NoSugarcoating och Gute: tack :)

Brrrrr, idag var det kallt i Ladan! Det blev toppluva, långkallingar, dubbla vantar och dubbla jackor på innan jag kände mig redo för mitt bänkpass ;)

Började med att värma upp rotatorcuffen med lite allmänt hantelviftande.

Bänkpress (tävlingsgrepp, utan stopp):
20kg 1x10
30kg 1x5
35kg 1x5
42.5kg 4x6 Kändes lätt och komfortabelt trots en massiv träningsvärk i Latsen sedan igår...

Lutande bänkpress:
35kg 3x8

Lyft åt sidan med viktskivor:
5kg 3x10

Stående militärpress:
20kg 1x5
30kg 3x5

Drag till hakan:
25kg 1x5
30kg 3x5

Situps med skivstång:
30kg 3x10

Allt känns bra och motivationen är på topp! Känner en viss besvikelse över att behöva vänta ända tills på måndag innan jag får flänga runt bland vikterna igen....

Eva_E
2008-01-04, 16:02
Damen tränar bänk iklädd "dubbla vantar och dubbla jackor"...

Obs, obs, obs!!! Jag har fått en ny standard på greppet hardcore.

Wow!


Eva

sunkan
2008-01-04, 16:03
hon ger verkligen inte upp, skönt:thumbup:

eleni
2008-01-04, 16:20
Hon är tillbaka! *cupid*
Härligt! Ta det lugnt nu och lyssna på din kropp.

Pinglan
2008-01-05, 15:58
Eva: :D Jag måste ju leva upp till min avatar-text du vet....;)

sunkan och eleni: tack kamrater :)

Nu har jag pumpat upp min gamla balansboll (släppte ur luften och gömde den i garderoben för lääänge sedan, var så hjärtinnerligt trött på faanskapet!) Tänkte det kunde vara på sin plats att återuppta lite stabilitetsträning igen....

Bäckenlyft på boll:
3x5

Situps på boll:
3x5

Tänkte bjuda på en bild från sista dagen i Egypten.... höll till vid hotell-poolen eftersom bussen till flygplatsen snart skulle gå...ni får ha i åtanke att jag inte tränat normalt på typ hur länge som helst på den där bilden...formen är sannerligen inte så vidare bra men nu kan det bara bli bättre!

eleni
2008-01-05, 16:03
Tänkte bjuda på en bild från sista dagen i Egypten.... höll till vid hotell-poolen eftersom bussen till flygplatsen snart skulle gå...ni får ha i åtanke att jag inte tränat normalt på typ hur länge som helst på den där bilden...formen är sannerligen inte så vidare bra men nu kan det bara bli bättre!

:smash: Vet du om att jag (och många andra) hade kunnat döda för rutor på magen?

Pinglan
2008-01-05, 16:10
Shiiiiiiiiit, ju mer jag tittar på den där bilden ju mer panik får jag över att benen mina ser ut att ha krymt till typ..ingenting...hur ska jag kunna böja med de där stickorna? Nå, jag sprang iväg och bad Johan knäppa en bild på benen där jag spände dem lite mer och då ser man att dte finns lite mukkler kvar iaf...ursäkta den suddiga kvaliteten dock

machine gun
2008-01-05, 16:10
:smash: Vet du om att jag (och många andra) hade kunnat döda för rutor på magen?

+1


Kul att du är tillbaka, Pinglan! Lycka till med träningen!

Timme
2008-01-05, 16:19
Du kan inte vara utan styrkelyft helt enkelt :D Det är för roligt :)

LadyG
2008-01-05, 21:26
:smash: Vet du om att jag (och många andra) hade kunnat döda för rutor på magen?

+1

Den magen skulle man kunna begå mord för att få.

Pinglan
2008-01-06, 17:57
eleni, machine gun och LadyG: tack tjejer :) Jag gnäller kanske i onödan..... men samtidigt vet jag ju att jag har varit i betydligt bättre form och då känns det surt att formen nu är sämre än på mkt länge.... å andra sidan är det kanske inte så konstigt, varken träning eller kost har funnits på min priolista det senaste halvåret... men nu så :thumbup:

Timme: Precis så är det :D

Bollträning i dag igen då....jag kör så få reps så jag tror inte det är någon fara att köra två dagar i rad trots att jag är ovan.

Ryggresning över boll:
3x5

Hängbron med benspark:
3x5

bulldozer
2008-01-06, 18:05
Har vart lite sjukis och otränis så jag har inte sett din nya journal föörns nu!!
Massa lycka till med SL-andet, hoppas att du kan hålla dig i skinnet nu och
inte förivra dig. Jag om någon vet hur lätt det är att bara köra på och inte
lyssna på kroppen :D

*En försenad lycka till kram!*

Fetknoppen
2008-01-06, 18:24
Neeeeeeeej skriker alla! Inte nu IGEN!!!! Ska den där galna människan ALDRIG ge upp???? Svaret är nej :cool: Så länge det finns liv finns det hopp liksom....

Vad skiljer då detta försök till comeback från de andra, misslyckade, försöken? Jo, den här gången SKA jag vara försiktig med höjningarna för att ryggen ska hinna med...jag vet, jag har sagt det förut men den här gången kommer jag att lyckas :cool: Jag tänker använda hela 2008 till att bygga upp ryggen och så satsar jag på SL-comeback under 2009! Bra va! Då behöver jag inte ha så bråttom som jag alltid har haft förut...däremot kanske jag satsar på att tävla i enbart bänk under 2008.... inte för att jag är särskilt bra i bänk men för att jag kommer att bli bra i bänk :D

Jag kommer att följa ett grymt långsiktigt upplägg vad gäller böj och mark (jag har faktiskt redan börjat, har kört några veckor enligt detta program redan)

Programmet kommer att låta mig gå upp på vikter runt 50kg i böj och 70kg i mark först till sommaren....och där har ni den största skillnaden mot förut...då har jag ju liksom typ börjat på 50 i böj och 70 i mark och sedan snabbt varit uppe på vikter på runt 100 i böj och 140 i mark...och så pallar inte ryggen...detta kommer att fungera bättre! Lita på mig!

I bänken kommer jag att följa ett upplägg som kung Börje_H har hjälpt mig med! Behöver jag säga mer? Det kommer att bli skitbra såklart :hbang:

Vad gäller marken kommer jag inledningsvis att köra superset mellan smalmark/sumomark under samma pass för att separera dessa i ett senare skede...det gör att jag ännu inte behöver bestämma mig för vilken stil jag ska satsa på senare....vi får se vilket som känns bäst helt enkelt...

Vad gäller övrig träning så kommer jag att köra rätt mycket "vanlig" styrketräning iaf medans böj och markvikterna är lätta.....en och annan OL-övning på megalätta vikter kanske kommer att dyka upp också....

Hoppas ni vill följa mig kamrater! Nu ska jag ut i Ladan och köra årets första markpass! På återseende!

Roligt att du är på gång igen Pinglan. Med rätt träning och långsam progression så går det säkert bra. Jag håller tummarna för dig:thumbup:

cam
2008-01-06, 18:35
Ja, verkligen taskig form och pinnar till ben *rolleyes* :smash:

Vad fick du för blickar när du började posa mitt bland turisterna då? :D

DANNE1988
2008-01-06, 18:41
Ja, verkligen taskig form och pinnar till ben *rolleyes* :smash:

Vad fick du för blickar när du började posa mitt bland turisterna då? :D

Det under jag också! Ingenting jag skulle ha gjort mitt framför all folk! :D Fast Pinglan du är ju van!? :D

Vezzlan
2008-01-06, 18:42
Ingen dålig form det där!

Lycka till :thumbup:

Ska följas

Pinglan
2008-01-06, 19:05
bulldozer: tack och tack detsamma!!!

Fetknoppen: Tack! Ja, bara jag klarar av att öka vikterna tillräckligt långsamt är jag säker på att det kommer att gå bra! Känns bra att du håller dina tummar :)

cam: haha, det var nog ingen som märkte det...det gick så fort...jag typ bara laddade upp en dubbelbiceps och så fick Johan knäppa en bild.... därav att jag inte hann spänna benen liksom :D

DANNE: vad är du för en kyckling egentligen :booty: :D

Vezzlan: Tack!!

Nitrometan
2008-01-07, 08:41
Benen är fortfarande OK. De kanske har krympt en del, men de är fortfarande bra.

Skön bild.

God fortsättning på året.

bertbert
2008-01-07, 09:05
Välkommen tillbaka till flaket!

Kör lugnt och konsekvent så ska det säkert går bra! Lycka till! :thumbup:

TheSQUAT
2008-01-07, 10:00
Kul att du satsar vidare. Träna smart nu! Formen ser helt ok ut efter omständigheterna!:thumbup:

Stumpis
2008-01-07, 10:59
Äh, dina ben ser fortfarande kanon ut! Det jag reagerade mest på är att dina armar tycks ha utvecklats rejält mot sist du la upp en bild på dom. Discoträning..? *whistle*

Ser bra ut, Pinglan! :thumbup:

Rambo
2008-01-07, 11:23
Coolt :hbang:

Lycka till*flex*

tinus
2008-01-07, 15:42
Yes! Pinglis is back:hbang: Lycka till nu och som redan sagts: VAR FÖRSIKTIG!

Jorgen
2008-01-07, 17:09
Hrm, här missar man bilderna.
Formen får du inte klaga på. Visst, den har varit bättre, men det betyder absolut inte att den är dålig nu. Samma sak gäller benen. Det ser bra ut och det kommer att se ännu bättre ut i framtiden. :bow: :love:

Ironbabe
2008-01-07, 17:18
UNDERBART OCH ÄNTLIGEN!!

Min absoluta favoritbrud är tillbaka *cupid* Ska bli så kul att se dig tävla i bänk, du är ju ubermenschenstarkeli!!

Blir nästan lite förbannad på dig när du flashar benen sådär *gah!* Livet är så orättvist! Dina ben är grymma och den där magen är outstanding!!

Vet att du kommer lyssna på kroppen mer den här gången och gör du inte det så skäller vi på dig här, vill ha en frisk och hel pinglan nu!!

kram på dig världens bästa ladugårdslyftare

Pinglan
2008-01-07, 18:04
ÅHHHHHHHH, ni är så underbara alla ni som skriver här i min journal *cupid* Det är helt otroligt vad ni gör mig glad med alla snälla och peppande kommentarer! PUSS PÅ ER!!!!!!!!

Dagens Ladpass:

Uppvärmning rotatorcuff: sprattel och fläng med viktskivor

Bänkpress wide-grip (FU, med stopp):
20kg 1x10
30kg 1x5
35kg 4x5

Smalbänk:
35kg 1x5
42.5kg 3x4

Dips:
3x6

Ryckböj:
20kg 2x5

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 5x5

Frontböj:
35kg 3x5

Utfall:
20kg 1x5
35kg 3x5

Sittande lårcurl:
30kg 3x10 skööööööööönt

Liggande benlyft på skråbräda:
4:e hålet 3x10 åhhhhhhhhh, fy fan.....första övningen som var jobbig idag :D

Allt kändes fint! Bra! Skönt!

Pinglan
2008-01-09, 17:08
Dagens lilla Lad-pass:

Hängryck:
Kvastskaftet x massor
7.5kg-stång 1x5
20kg 1x5

Sumomark/smalmark (superset)
30kg 1x5/5
40kg 1x5/5
45kg 3x5/5

Chins:
3x8

Sittande rodd:
35kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Ryggresningar:
5kg 3x15

Facepull:
20kg 2x15

Skivstångscurl:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5

Alt. hantelcurl:
13.5kg 1x5
16kg 3x6

Omvända chins:
2x6 WTF!!! Fniss.....

Situps:
3x15

Situps med skivstång:
35kg 3x10

Allt bara bra med kroppen i allmänhet och ryggen i synnerhet :thumbup:

Timmi
2008-01-09, 17:26
Måste bara skriva och säga att det är skitkul att du skriver journal igen, din första journal är en av de få jag plöjt igen hela när jag började läsa här ;)

Hoppas på att du håller dig hel och allt sånt, du har en underbar inställning till träning och verkar verkligen älska det vilket gör det omöjligt att inte bli inspirerad! Formen får du inte klaga på som Jorgen säger!

Rambo
2008-01-09, 23:00
Skönt att kroppen känns bra :thumbup:

Pinglan
2008-01-10, 18:28
Måste bara skriva och säga att det är skitkul att du skriver journal igen, din första journal är en av de få jag plöjt igen hela när jag började läsa här ;)

Hoppas på att du håller dig hel och allt sånt, du har en underbar inställning till träning och verkar verkligen älska det vilket gör det omöjligt att inte bli inspirerad! Formen får du inte klaga på som Jorgen säger!

Men åhhhh vad roligt Timmi! Vad glad jag blir!!! Det är verkligen underbart att få läsa ord som dina! TACK *cupid*

Rambo: jätteskönt :)

Ikväll har jag bollat lite:

Bäckenlyft på boll:
3x10

Situps på boll:
3x10

Plankan på boll:
3xmax

Börje H
2008-01-10, 19:00
Skönt att det går bra!
En bra mix av disco, stabilitet och en lagom dos SL *flex*

Nitrometan
2008-01-10, 20:09
Pinglan bollar.

Klart bättre än att spela fotboll!

Pinglan
2008-01-11, 16:43
Börje: ja, jag tror också på den här mixen! Det kommer att gå skitbra detta :thumbup:

Nitro: njaaaa, det vet i tusan om jag kan hålla med om förstås...;)

Bänkpass i Ladan! Inte lika kallt som förra fredagen dessbättre!

Rotatorcuffsuppvärmning med sprattel och viftningar först. Sedan:

Bänkpress:
20kg 1x10
35kg 1x3
42.5kg 1x3
47.5kg 4x6

Sned bänkpress:
40kg 3x8

Stående militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
32.5kg 1x5
35kg 1x5

Drag till hakan:
30kg 1x5
32.5kg 1x5
35kg 1x5

Lyft åt sidan:
5kg 3x15 mjölksyyyyyyyyyra! SKÖNT!!!!!!!

Situps:
4x15

Allt kändes bra! Slut för idag, tack för idag!

Börje H
2008-01-11, 18:44
Det kommer att gå skitbra detta


Jag håller alla tummar för detta :thumbup: :thumbup:

Rambo
2008-01-11, 22:29
Ja oxå :) :thumbup:

Nitrometan
2008-01-11, 22:47
Allt kändes bra! Slut för idag, tack för idag!
Bra pass var det. Spännande det här.

LadyG
2008-01-12, 13:23
Tuffing, jag kan inte annat än hålla med föregående talare. det här kommer att gå finemang! :thumbup:

Pinglan
2008-01-14, 18:09
Börje, Rambo, Nitro och LadyG: tack kamrater :)

Ett litet bänk/böjpass avklarat då.

Rotatorcuffsuppvärmning med allmänna viftningar.

Bänkpress wide-grip (FU, med stopp):
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 4x5

Smalbänk:
40kg 1x5
47.5kg 3x4

Dips:
3x8

Ryckknäböj:
20kg 2x5

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
37.5kg 5x5

Frontböj:
37.5kg 3x5

Utfall:
30kg 1x5
37.5kg 3x5

Sittande lårcurl:
30kg 1x10
35kg 2x10

Situps:
5x15

Kroppen känns bra. Skönt!

Jorgen
2008-01-14, 18:58
Kroppen känns bra. Skönt!

Och detta 37 set senare. :thumbup:

Nitrometan
2008-01-14, 20:31
Kroppen känns bra. Skönt!
Ah. Det är den känslan man ska ha.

Pinglan
2008-01-15, 19:07
Träning idag också! Inte helt optimalt kanske att köra mark dagen efter böj men det fick bli så eftersom jag inte har möjlighet att träna varken imorgon eller på torsdag. Och förresten kvittar det väl egentligen eftersom jag inte lyfter vikter utan snarare luft *rolleyes* ;)

Smalmark/sumomark (superset):
30kg 1x5/5
40kg 1x5/5
47.5kg 1x5/5 Kändes mycket bra! Det känns som att jag får till tekniken bra i sumomarken....det är inte utan än att man blir lite nyfiken på hur det skulle kännas på lite tyngre vikter..... framåt nov/dec! DÅ JÄVLAR!!!! :D

Chins:
2x10 Phhhhuuuu, jag är en tjockis helt klart!

Hantelrodd:
21kg 1x5
31kg 1x5
41kg 3x5
31kg 1x15

Ryggresningar:
3x30 åhhhhhhhhhh, vilken pump! Det kändes nästan som i fornstora (OL)dagar! Faktum är att jag fick sådan pump att erectorerna snabbt tog emot när jag skulle göra min McKenzie-övning (lägger in en sådan lite då och då mellan varven för ryggens skull...som förebyggande liksom), kom inte på långa vägar så långt bak som jag vanligtvis gör :D

Stående alt. hantelcurl:
8.5kg 1x5
13.5kg 1x5
16kg 1x5
18.5kg 3x5
16kg 1x10 Hahahaha, aj mina biceps...blev så trött i dom att jag gick hem!

Börje H
2008-01-15, 19:20
Smalmark/sumomark (superset):
47.5kg 1x5/5 Kändes mycket bra! Det känns som att jag får till tekniken bra i sumomarken.... framåt nov/dec! DÅ JÄVLAR!!!! :D

Chins:
2x10 Phhhhuuuu, jag är en tjockis helt klart!

Hantelrodd:
31kg 1x15

Ryggresningar:
3x30

Stående alt. antelcurl:

18.5kg 3x5
16kg 1x10

Mycket trevlig läsning! Hoppas bara att du lyckas bibehålla "smygandet" med vikter i böj och mark. Då kommer det bli kanon :devil:

Gute
2008-01-15, 21:41
Jag håller alla tummar för detta :thumbup: :thumbup:

+1
Blir jättebra det här Pinglan!

Nitrometan
2008-01-15, 21:42
Jättebra att du lyckas låta bli att falla för de viktkåta lockelserna.

the_PL_man
2008-01-15, 23:37
Heja Pinglan!

Själv är jag också i rehabträsket....*mini*

mvh
the_PL_man

Pinglan
2008-01-18, 16:59
Tack för stödet! Ännu så länge håller jag viktkåtsdjävulen :devil: i styr utan problem :D

Lars: vad trist! Rehabträsket är verkligen inget roligt ställe att befinna sig på! Men ändå- det kan alltid vara värre! Vi får vara glada att vi kan träna öht! Eller hur :)

Ett nätt lite bänkpass blev det idag.

Först viftade jag cuffarna varma. Sedan blev det:

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
45kg 4x4

Sned bänkpress:
37.5kg 3x5

Stående militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5

Lyft åt sidan med viktskiva:
5kg 3x15 Gahhhhhhhhhhh mina stackars axlar!!!!!! AJ! Skönt!!! ;)

Drag till haka med skivstång:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5

Situps med skivstång:
35kg 3x10

Nu ska vi förbereda oss på den kommande stormen....räknar med någon eller ett par veckor utan el igen.... dessbättre har vi ju nuförtiden ett diseldrivet elverk så vi klarar oss ypperligt utan el från eon....värre är det med all skog som med all sannolikhet kommer att blåsa ner....man förlorar väl några hundratusen kronor igen...börjar bli tjatigt *grr27*

Ironbabe
2008-01-18, 17:05
hehehe, härligt att läsa att andra kör med endast 5 kg`s viktplatt i lyft åt sidan, det duger gott och bränner satan *flex* Nu kommer du få större axlar än jag, wait and see!

Min mamma som bor i Halmstad ringde mig imorse och berättade att det var storm på g därnere. Låter inge kul med alla träd mm som förstör för dig!

Härligt att du även håller viktkåtsdjävulen stången..vet precis hur det är! Har själv varit borta ett tag nu och det suger rejält! Du är fortfarande min idol när det kommer till raw styrka. Om det blir några tävlingar som du ska vara med på i närheten av Sthlm måste du säga till så jag kan komma och titta! När tror du att du kan tävla i bänkpress?

Gnusram
2008-01-18, 17:07
Inga ryckböj på flera pass nu? *whistle*

Skämt åsido, ser bra ut! Hoppas du pallar att köra hårt nu utan att köra hårt s.a.s. :thumbup:

Semiramis
2008-01-18, 20:12
Skönt att du håller viktkåthetsdjävulen stången. Låt honon inte komma smygande bara!

cam
2008-01-19, 06:49
Oh, hoppas ni inte drabbas lika illa som förra stormen :(

Härligt att läsa om din träningsglädje *cupid*

Pinglan
2008-01-19, 09:53
hehehe, härligt att läsa att andra kör med endast 5 kg`s viktplatt i lyft åt sidan, det duger gott och bränner satan Nu kommer du få större axlar än jag, wait and see!

Min mamma som bor i Halmstad ringde mig imorse och berättade att det var storm på g därnere. Låter inge kul med alla träd mm som förstör för dig!

Härligt att du även håller viktkåtsdjävulen stången..vet precis hur det är! Har själv varit borta ett tag nu och det suger rejält! Du är fortfarande min idol när det kommer till raw styrka. Om det blir några tävlingar som du ska vara med på i närheten av Sthlm måste du säga till så jag kan komma och titta! När tror du att du kan tävla i bänkpress?

Hej allra käraste vännen *cupid* Ja, 5 kg´s plattan räcker verkligen mer än väl! Det är nästan så att den är för tung för på de sista repsen tappar jag nästan kontakten med utsidan men å andra sidan blir 2.5kg för lätt så jag fortsätter nog med 5kg.....övningen är grym och det bränner verkligen som eld i muskeln! Haha, oroa dig inte, jag kommer aldrig att komma ikapp dina axlar!!

Gulliga du som har sådan tilltro till min raw-styrka! Dessvärre är jag inte i närheten av min tidigare styrka av förklarliga skäl men jag har naturligtvis förhoppningar om att styrkan ska återvända till mig, sakta men säkert!

Tävlingar i SL blir det inte förrän tidigast 2009 (om inget annat kommer emellan ;) ) Vad gäller bänkpress-tävlingar vet jag inte riktigt....kanske fram emot sommaren.....

Pinglan
2008-01-19, 10:17
Inga ryckböj på flera pass nu? *whistle*

Skämt åsido, ser bra ut! Hoppas du pallar att köra hårt nu utan att köra hårt s.a.s.

Ryckböjen sparar jag till böjpassen såklart :smash: ;) Faktum är att ryckböj är en ypperlig uppvärmningsövning för mig. Jag har nämligen en hälsena som är väldigt kort på vä ben (efter en ruptur med efterföljande operation och gips för typ 8 år sedan) och jag tror mer och mer på att det är den nedsatta rörligheten som är en del av orsaken till att jag genom åren snedbelastat och till slut skadat ryggen. Om jag inte stretchar ordentligt innan jag böjer märker jag nämligen att jag automatiskt lägger över mer vikt på hö ben med snedbelastning som följd. Genom att köra några set ryckböj först blir det mycket mer uppenbart om jag stretchat ordentligt för att vara redo för vanlig böj (jag märker det inte lika lätt i den vanliga böjen). Jag ska verkligen fortsätta att hålla koll på detta sätt. kör hårt utan att köra hårt , det är verkligen rätt mantra för mig :thumbup:


Semiramis: Jag ska göra mitt bästa för att hålla honom i schack fortsättningsvis också :thumbup:

cam: Tack! Mmmmm, stormen.....vi har varit strömlösa hela morgonen men det är ju inget problem nu när vi har elverket....skogen ser ut att ha klarat sig skapligt ännu så länge men å andra sidan har vi det värsta framför oss vad jag förstår....stormen har inte riktigt kommit upp i full styrka här ännu, de tror det blir värst mitt på dagen i detta område. Men, men, det finns inget att göra annat än att hålla tummarna för att vi ska klarar oss skapligt den här gången!

AFanatic
2008-01-19, 10:55
Åååh men du har startat ny journal! Jag höll på att bli orolig för jag kollade bara in den gamla. :smash:

Härligt att du är tillbaka och satsar. *flex*

Arf Pingvin
2008-01-19, 14:28
Du kanske har kikat på Sheos Squat stretch? (Första övningen ~2:40 in efter en massa text *zzz*).

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107129

Pinglan
2008-01-20, 19:27
AFanatic: Tack! Roligt att du har hittat min nya journal!

Arf Pingvin: Nej, den hade jag inte sett! Tack för tipset!!

Idag körde jag måndagens pass eftersom jag måste stanna på jobbet länge imorgon...bättre att vara pigg och fräsch när man tränar så tungt som jag gör *flex* :D

Först viftningar för cuffarna.

Bänkpress wide-grip (FU, med stopp):
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 4x3

Smal bänkpress:
40kg 1x5
45kg 3x2

Dips:
3x10

Ryckböj:
20kg 1x5
25kg 1x5

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
40kg 5x5

Frontböj:
40kg 3x5

Utfall:
30kg 1x5
40kg 3x5

Sittande lårcurl:
30kg 1x10
35kg 2x10

Situps:
5kg 5x15

Det var det hela. Kroppen känns otroligt hel! Fantastiskt :thumbup:

Cilia
2008-01-20, 19:33
Kul att se dig tillbaka.
Envis är bra tycker jag
Vilken beachform du satt inne med, inte illa.
Dom andra måste ha varit sura på stranden.
Jag hade slagit ner dig i en mörk gränd en sen natt.

Eller vänta...........................
det hade nog slutat med att du hade nitat mig.

Nitrometan
2008-01-20, 20:59
Kroppen känns otroligt hel! Fantastiskt :thumbup:

Fyfan vad bra!!! :hbang:

Pinglan
2008-01-22, 19:13
Cilia: :laugh: Tack :thumbup:

Nitro: Ja, riktigt jävla bra är det :thumbup:

Igår och idag har jag bollat. Igår blev det:

Bäckenlyft med fötterna på boll:
3x10

Situps på boll:
3x10

Idag blev det:

Ryggresningar över boll:
3x10

Plankan med armarna på boll:
3xmax

Snart vankas det handboll på TV! Heeeeeeeeeeja Sverige :hbang:

Jorgen
2008-01-22, 19:34
Nitro: Ja, riktigt jävla bra är det :thumbup:

Bara för det fick du en ny avatartext. :)

Pinglan
2008-01-22, 19:51
Bara för det fick du en ny avatartext. :)

:D Tack för det Jörgen! Då finner jag mig vara tvungen att se till att det fortsätter att vara riktigt jävla bra :thumbup:

Nitrometan
2008-01-22, 21:51
Mjo, hoppas det fortsätter lika bra.

sweetkarolina
2008-01-22, 22:15
Hej Gumman, kul att du är tillbaka, och jag hoppas att du har det kul under tiden! *whistle*

Kör hårt! (men utan att köra hårt då)

Du är en sann förebild!

Pinglan
2008-01-23, 19:39
Nitro: det är jag helt säker på att det kommer att göra :thumbup:

Karro: Tack! Haha, jooo du... förebild vet i tusan...snarare ett avskräckande exempel :em:

Lite markelimark i ladeliladan ikväll:

Hängryck:
Kvastskaft x massor
20kg 3x5

Sumomark/smalmark (superset):
40kg 1x5/5
50kg 3x5/5 Tjohooooooo vad jag är bra på marklyft :hbang: :D Kändes kanon!

Chins:
2x10 Tjohooooo vad jag är dålig på chins! Kändes skittungt!!!

Drag till bröst:
35kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Sittande rodd:
40kg 3x10

Lyft bakåt med skivstång:
20kg 2x20 brände gott där bak..... ja i axlaarna alltså om nu någon trodde nåt annat :MrT:

Ryggresningar:
5kg 3x15 LOOOOOOOOOOOOOOVE

Skivstångscurl:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10 Hahahha, fiiiiiiiii faaaaaaaan

Fetknoppens magövning:
3x10 Ett kärt återseende!

Situps:
3x15

Tack för uppmärksamheten!

Semiramis
2008-01-23, 21:25
Oooh det svider i biceps bra av att läsa :D

Pinglan
2008-01-24, 07:58
Semiramis: :D

Måste bara berätta vad jag drömde inatt! Jag var på sl-sm (som publik) och träffade JSK´s eldsjäl Stolpen i publiken. Jag berättade för honom om mina planer på comeback under 2009...han blir överlycklig och utbrister: vad bra, jag anmäler till 100kg-klassen nu med en gång så kan du tävla redan idag!!! Nja...jag hade väl tänkt mig att tävla i 60 eller 67.5kg klassen men inte förrän nästa år sa jag.... struntprat sa Stolpen och anmälde mig till tävlingen...i 100kg-klassen....dessbättre vaknade jag sedan så jag slapp vara med om förnedringen att tävla i denna klass :D

Tolkning någon? :D

Nitrometan
2008-01-24, 08:01
Tolkning någon? :D
Nej. Helst inte.

Dessutom finns det ingen 100kg-klass för damer.

10 chins är inte dåligt. Du är inte dålig på chins.

Börje H
2008-01-24, 08:03
Tolkning någon? :D

Du vill åka till SM och träffa någon som väger runt 100 kg *whistle* :D

Eller... så betyder det att du är djävulskt sugen på att tävla, men att du är en smula osäker och nervös inför comebacken.

bulldozer
2008-01-24, 08:14
Semiramis: :D

Måste bara berätta vad jag drömde inatt! Jag var på sl-sm (som publik) och träffade JSK´s eldsjäl Stolpen i publiken. Jag berättade för honom om mina planer på comeback under 2009...han blir överlycklig och utbrister: vad bra, jag anmäler till 100kg-klassen nu med en gång så kan du tävla redan idag!!! Nja...jag hade väl tänkt mig att tävla i 60 eller 67.5kg klassen men inte förrän nästa år sa jag.... struntprat sa Stolpen och anmälde mig till tävlingen...i 100kg-klassen....dessbättre vaknade jag sedan så jag slapp vara med om förnedringen att tävla i denna klass :D

Tolkning någon? :D

Att du innerst inne längtar efter att bulka upp dig ett tiotal kilo ;)

the_PL_man
2008-01-24, 09:21
Att du är en styrkelyftare i hjärtat ? ;)

/the_PL_man



Tolkning någon? :D

Pinglan
2008-01-24, 16:20
Tack för alla analyser :D Naturligtvis är det Börje som har rätt! Det förvånar mig att jag inte kom på det själv :D

Ska precis sätta igång och städa *spy* och sedan är det handboll som gäller!!! Alltså, upplösningen på matchen igår är ju redan historisk :hbang: (på jobbet råkade jag förresten säga fel och snackade om utlösningen när vi pratade om slutet på matchen :D ) Bättre slut på en match blir det inte....jo, det skulle vara om det hade varit final då.... jävla tur att man fick vara med och uppleva det....jag sa det till Johan igår, vilken förmån man har som gillar sport och får njuta av sådana händelser....tänk vilka upplevelser och kickar man går miste om ifall man inte gillar sport!!

Cilia
2008-01-24, 19:09
drömmar är kul helt enkelt.
Jag drömmer så konstigt så jag har slutat ens försöka analysera dom.
tänk bara på alla märkliga människor som dyker upp i dom

Pinglan
2008-01-25, 17:15
Cilia: visst är det så! Och en del drömmar är trevligare än andra *cupid*

Idag blev det ett litet bänkpass i Ladan.

Uppvärmning med allmänt viftande

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 4x4

Lutande bänkpress:
42.5kg 3x5

Press bakom nacke, stående:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
32.5kg 1x5
35kg 1x5

Lyft åt sidan med viktplatta:
5kg 3x15
2.5kg 1x30 Åhhhhhhhhhhhhhhhh, denna övning är för utsida axlar vad ryggresningar är för erectorerna! Det stavas P U M P :hbang:

Sittande hantelpress:
16kg 3x8 Hoho, var helt slut i axlarna redan innan jag började.....kanske borde ha lagt den här övningen innan sidolyften....nåja, det gick bra iaf.

Hängande benuppdragningar:
3x10

Allt kändes förträffligt!!!! Jag är på G :thumbup:

Taisho
2008-01-26, 22:51
Har vilat ett antal dagar nu eftersom jag har haft feber och fortfarande är rejält förkyld. Då är det roligt att läs andras journaler och extra roligt att läsa att du verkar ha så roligt med träningen. Jag hoppas att jag kan bli åtminstone nästan lika stark som du en dag. Och då menar jag inte bara på gymmet.

Fetknoppen
2008-01-27, 00:06
Du vill åka till SM och träffa någon som väger runt 100 kg *whistle* :D

Eller... så betyder det att du är djävulskt sugen på att tävla, men att du är en smula osäker och nervös inför comebacken.

Struntprat. Börje bara stöter på dig hela tiden:) Jag tolkar det som att du är rädd för att väga 100kg och således mår bäst av att gå upp till 110kg. Där kan du frodas och trivas på alla sätt och vis. Ryggen kommer då att bli glad och hålla för vilka belastningar som helst:D

Pinglan
2008-01-27, 09:54
Taisho: åhhhh, tack vännen! Om du visste hur det värmer att få sådana kommentarer *cupid* Hoppas du blir frisk från förkylningen snart!!

Fetknoppen: En lysande tolkning!!! Inte särskilt förvånande att den kom just från dig :D Bara att börja proppa i sig nu då :eating: :thumbup:

Faktum är att jag har drömt knäppa SL-drömmar inatt igen!!! Den här gången var jag i Nässjö´s träninglokal (jag kände inte igen mig alls men i drömmen visste jag att det var i Nässjö) och skulle träna i böjdräkt och lindor för första gången sedan skadan..... döm om min förvåning när jag fick veta att man inte längre tävlar i knäböj utan i benspark!!! Men med dräkt och lindor....jag var väldigt förvånad och undrade om det alltid hade varit så...om jag mindes fel som hade tävlat i böj en gång i tiden...men nejdå, förr tävlade man i böj men detta hade ändrats då det tydligen skulle vara mer rättvist att tävla i benspark!!!

Inte nog med detta utan rätt som det var dök min kusin upp. I drömmen hade hon tävlat i SL för länge sedan (i verkligheten vet hon knappt vad en skivstång är) och nu skulle jag försöka övertala henne att börja igen. Då sa hon att hon var tvungen att gå ner i vikt först.....min kusin är i verkligheten lång och smal (typ 170cm/55kg) men nu vägde hon runt 120kg och magen och röven bara vällde ut överallt....jag blev väldigt förvånad för jag hade aldrig tidigare sett att hon lagt på sig....

Det hela slutade med att vi båda tränade ryck och stöt!!! Hahaha, vilka knäppa drömmar! Ska jag börja drömma såhär när jag har 1 år kvar tills jag ska tävla igen, tänk då hur jag ska drömma när det börjar närma sig :D

Idag är jag sjukt sugen på att träna.... vi får se om jag möjligtvis tränar böj idag istället för imorgon...på sätt och vis är det bättre eftersom jag då får längre vila mellan böj och mark...iofs spelar det väl inte så stor roll nu när jag kör så lätt men det lär ju inte skada heller med längre vila...den som lever får se!!!

Pinglan
2008-01-27, 20:11
Det bidde ingen träning idag, jag sparar på det roliga tills imorgon istället! Däremot har vi lekt med kedjor och kättingar idag, Johan och jag :naughty: *whistle* ;) Ja, vi har alltså fixat till kedjor och kättingklasar som jag snart ska börja använda i min bänkträning! Det blev skitbra, vi gjorde så jag dessutom kan använda dem i böj om jag skulle vilja. Nu är jag väldigt sugen på att börja med kedjeträningen!!!! Dessvärre måste jag vänta typ 4 veckor till! Hmmmm, jag vill NU!!!!

Bollat har jag gjort lite iaf, det blev:

Bäckenlyft med fötterna på boll:
3x10

Situps på boll:
3x10

Pinglan
2008-01-28, 18:07
Lite träning ikväll!

Bänkpress widegrip (FU, med stopp):
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 4x3

Smal bänkpress:
40kg 1x5
50kg 3x2

Dips:
1x5
5kg 3x5

Ryckböj:
20kg 1x5
25kg 1x5

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 5x5

Frontböj:
35kg 3x5

Utfall:
35kg 3x5

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Situps:
3x15

Allt kändes bra. BRA!

cam
2008-01-28, 18:20
Bra att det känns bra!!! :thumbup:

Du har en ny signatur va? Gillade den skarpt, stämmer klockrent :D

Semiramis
2008-01-28, 21:01
Bra att det känns bra!!! :thumbup:

Du har en ny signatur va? Gillade den skarpt, stämmer klockrent :D+1 och +1 på det!

Börje H
2008-01-28, 21:06
Struntprat. Börje bara stöter på dig hela tiden:)

Faktum är att jag har drömt knäppa SL-drömmar inatt igen!!! ....döm om min förvåning när jag fick veta att man inte längre tävlar i knäböj utan i benspark!

I rest my case *whistle*

Stumpis
2008-01-29, 08:30
Härligt att läsa om din träningsglädje! Du kan tro att jag håller mina tummar jättehårt för att det ska fortsätta i denna stil! :hbang:

Pinglan
2008-01-30, 19:33
cam och Semiramis: visst är den bra :D

Börje: hmmmmmmm :MrT:

Stumpis: tack vännen!!!

Lite marklyft och lite gott och blandat idag då!

Smala mark/sumomark (superset):
40kg 1x5/5
45kg 3x5/5 Åhhhhh vad kroppen känns laddad och explosiv! Ibland är det svårare än vanligt att hålla igen och idag var en sådan dag! Fick verkligen resonera ordentligt med mig själv för att jag skulle hålla mig till planen!*gah!* *gah!* Så, nu känns det bättre ;)

Chins:
kv+5kg 3x5
kv 1x10 ahhhh de första 8 kändes otroligt lätta och explosiva! Snacka om att lura kroppen!

Sittande rodd:
35kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Drag bakom nacke, breeeeeeeeda:
35kg 3x10

Facepull:
20kg 1x10
25kg 1x10

Ryggresningar:
5kg 3x15 mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Skivstångscurl:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5

Fetknoppens magövning:
3x10

Slut för idag, tack för idag!

Fetknoppen
2008-01-30, 21:05
cam och Semiramis: visst är den bra

Börje: hmmmmmmm

Stumpis: tack vännen!!!

Lite marklyft och lite gott och blandat idag då!

Smala mark/sumomark (superset):
40kg 1x5/5
45kg 3x5/5 Åhhhhh vad kroppen känns laddad och explosiv! Ibland är det svårare än vanligt att hålla igen och idag var en sådan dag! Fick verkligen resonera ordentligt med mig själv för att jag skulle hålla mig till planen!

Så, nu känns det bättre

Chins:
kv+5kg 3x5
kv 1x10 ahhhh de första 8 kändes otroligt lätta och explosiva! Snacka om att lura kroppen!

Sittande rodd:
35kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Drag bakom nacke, breeeeeeeeda:
35kg 3x10

Facepull:
20kg 1x10
25kg 1x10

Ryggresningar:
5kg 3x15 mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Skivstångscurl:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5

Fetknoppens magövning:
3x10

Slut för idag, tack för idag!

Huga vad du tränar mycket. Visste jag inte bättre skulle jag tro att du var byggare. Dessutom är den enda viktiga övningen den du gör på slutet:) "Fetknoppens magövning", det låter som något som ger enormt midjeomfång:D

Nitrometan
2008-01-30, 21:26
Stabilt pass.

Pinglan
2008-02-01, 10:05
Fetknoppen: liiiiiite smygbyggare är jag nog :em: När vikterna blir tunga i böj och mark kommer jag nog skala bort en del andra övningar! Angående midjeomfånget så måste jag ju ligga i om jag ska kunna komma upp i 110kg´s klassen vet du :D

Nitro: tack!

Igår lekte jag på bollen igen.

Enbens bäckenlyft på boll:
3x5/ben huuuuu vad vingligt! Kul!

Situps på boll:
3x10

Ikväll blir det bänkpress och axlar för hela slanten :hbang:

Cilia
2008-02-01, 11:29
du är så stark i rygg och biceps
jag tror jag lägger ner *S*

petersson
2008-02-01, 11:34
Hej! Vad är fetknoppens magövning? Den kanske är hemlig iofs :)

Pinglan
2008-02-01, 11:48
Hej! Vad är fetknoppens magövning? Den kanske är hemlig iofs :)

Den är inte hemlig! Här finns länkar till både förklarande text och en bild!

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1565756&postcount=387

Cilia: tack tjejen :)

petersson
2008-02-01, 11:57
Den är inte hemlig! Här finns länkar till både förklarande text och en bild!

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1565756&postcount=387



Vad bra! Tackar :)

machine gun
2008-02-01, 12:30
Den är inte hemlig! Här finns länkar till både förklarande text och en bild!

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1565756&postcount=387

Den där övningen verkar grymt bra. Måste testa nästa pass!

Fetknoppen
2008-02-01, 13:08
Fetknoppen: liiiiiite smygbyggare är jag nog :em: När vikterna blir tunga i böj och mark kommer jag nog skala bort en del andra övningar! Angående midjeomfånget så måste jag ju ligga i om jag ska kunna komma upp i 110kg´s klassen vet du :D

Rätt tänkt Pinglan. Och du vet väl vad man brukar säga; "På en mätt mage sitter det ett glatt huvud", "Tjocka barn är glada barn", mm, mm:D

Nitrometan
2008-02-01, 13:46
Rätt tänkt Pinglan. Och du vet väl vad man brukar säga; "På en mätt mage sitter det ett glatt huvud", "Tjocka barn är glada barn", mm, mm:D
Klotformen är den perfekta formen, då är alltid avståndet till kroppens centrum lika stort.

Pinglan
2008-02-01, 18:01
Fredagens bänkpass avklarat!!! Buhuuuu, nu måste jag vänta ända tills på måndag innan jag får träna igen *cry*

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x3
55kg 4x4

Lutande bänkpress:
40kg 1x5
47.5kg 3x5

Stående militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5 puh det var knappt att jag orkade den sista men jag klarade det precis utan att behöva fuska upp den med hjälp av benen
35kg 1x5
30kg 1x10 shiiiiiiiiiiiiiit, mina axlar :hbang:

Drag till hakan:
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10 shiiiiiiiiit, mina axlar igen :hbang: P U M P!!! Puuuuuuump!!!!

Lyft åt sidan med viktskiva:
5kg 3x15 ärligt talat, jag trodde jag skulle svimma! SATAN vad det brände på utsidorna!!!!!!! Här krävdes det diciplin och övertalningsförmåga på högsta nivå för att orka alla reps (jag klarade det tack vare att jag lovade mig själv att det var sista axelövningen för den här veckan :D ) Tur att jag tränar ensam i Ladan och inte på ett befolkat gym....snacka om att bli idiotförklarade om någon skulle höra mig stå och förhandla med mig själv :D

Benlyft på lutande bänk:
3x10

Nu är jag totalt utmattad i mina axlar!!! Mycket skönt!!!

Börje H
2008-02-01, 18:39
Buhuuuu, nu måste jag vänta ända tills på måndag innan jag får träna igen *cry*
shiiiiiiiiiiiiiit, mina axlar :hbang:
shiiiiiiiiit, mina axlar igen :hbang: P U M P!!! Puuuuuuump!!!!
SATAN!!!!!!!


Nu börjar det se ut som förr i tiden :D
Härligt att se att du sköter dig!

Rambo
2008-02-01, 23:26
Vilket pass *drool*

Kul med folk som verkligen tränar när dom tränar:thumbup:

Nitrometan
2008-02-01, 23:45
Hmmmm. Pinglan is back! :hbang:

LadyG
2008-02-02, 13:37
Jösses människa, om man bara läser kommentarerna kan man tro att du håller på att bli torterad..! Vilken järnvilja!

Pinglan
2008-02-04, 19:53
Tack för era glada tillrop :)

Idag var det bänk och böj!

Bänkpress, widegrip (FU, stopp):
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 4x3

Smala bänkpress:
50kg 1x3
55kg 3x2

Dips:
3x10

Ryckknäböj:
20kg 1x5
25kg 1x5

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
40kg 5x5

Frontböj:
40kg 3x5

Utfall:
30kg 1x5
40kg 3x5

Sittande lårcurl:
30kg 1x10
35kg 2x10 :laugh: aaaaaaaajjjjjjjjjjj mina baklår!!!

Situps med skivstång:
30kg 1x10
35kg 2x10

Det var allt för idag!

Nitrometan
2008-02-04, 22:07
Ryckböjar är imponerande.

Kul att det går så bra.

the_PL_man
2008-02-04, 22:23
Kroppen känns fortfarande bra?
Inget smygont osv?

Som alternativ till löpandet(nu när du äntligen gett upp det): Kan mountainbiking i skogen vara ett alternativ?

/the_PL_man

Tack för era glada tillrop :)

Idag var det bänk och böj!

Bänkpress, widegrip (FU, stopp):
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 4x3

Smala bänkpress:
50kg 1x3
55kg 3x2

Dips:
3x10

Ryckknäböj:
20kg 1x5
25kg 1x5

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
40kg 5x5

Frontböj:
40kg 3x5

Utfall:
30kg 1x5
40kg 3x5

Sittande lårcurl:
30kg 1x10
35kg 2x10 :laugh: aaaaaaaajjjjjjjjjjj mina baklår!!!

Situps med skivstång:
30kg 1x10
35kg 2x10

Det var allt för idag!

Pinglan
2008-02-05, 09:05
Nitro: Ja det är verkligen skönt...det är mentalt jobbigt att hålla igen men kroppen gillar dte helt klart!

PL_mannen: inget smygont....grejen är den att jag alltid känner av ryggen litegrann....det är ingen kraftig smärta på något sätt men jag känner av det....lite....jag tror att jag alltid kommer att känna av det...i vilket fall som helst gjorde det ingen skillnad att helt avstå från träning (som jag gjorde en lång period när mitt liv var som mörkast i höstas), det gör ingen skillnad om jag tränar styrka men utelämnar böj/mark, det finns alltid där sas. Förut när jag tränat böj och mark (och ökat vikterna för fort) har den där smärtan sakta men säkert ökat hela tiden i takt med att vikterna har ökat....nu håller den sig på samma lilla smärta hela tiden och jag hoppas att så ska fortsätta.

MTB har jag ju en stående i en (annan) lada....jag cyklade lite för någon sommar sedan och det är ett bra alternativ till löpningen...men inte lika roligt tyvärr...men vi har pratat om att vi ska plocka fram våra cyklar bara vädret blir lite bättre :thumbup:

the_PL_man
2008-02-05, 09:33
Låter bra Pinglan.

Det viktiga nu är att höja vikten så långsamt att smärtan inte ökar.

mvh
the_PL_man

Nitro: Ja det är verkligen skönt...det är mentalt jobbigt att hålla igen men kroppen gillar dte helt klart!

PL_mannen: inget smygont....grejen är den att jag alltid känner av ryggen litegrann....det är ingen kraftig smärta på något sätt men jag känner av det....lite....jag tror att jag alltid kommer att känna av det...i vilket fall som helst gjorde det ingen skillnad att helt avstå från träning (som jag gjorde en lång period när mitt liv var som mörkast i höstas), det gör ingen skillnad om jag tränar styrka men utelämnar böj/mark, det finns alltid där sas. Förut när jag tränat böj och mark (och ökat vikterna för fort) har den där smärtan sakta men säkert ökat hela tiden i takt med att vikterna har ökat....nu håller den sig på samma lilla smärta hela tiden och jag hoppas att så ska fortsätta.

MTB har jag ju en stående i en (annan) lada....jag cyklade lite för någon sommar sedan och det är ett bra alternativ till löpningen...men inte lika roligt tyvärr...men vi har pratat om att vi ska plocka fram våra cyklar bara vädret blir lite bättre :thumbup:

Pinglan
2008-02-06, 19:41
Riktigt jobbigt pass ikväll (iaf delar av det ;) )

Sumomark/smalmark (superset):
40kg 1x5/5
50kg 3x5/5

Chins:
5kg 1x5
7.5kg 1x5
5kg 1x5
Kv 1x10

Skivstångsrodd:
20kg 1x10
30kg 1x10
35kg 1x10
40kg 1x10 Länge sedan jag körde den här, körde försiktigt så får vi se imorgon vad ryggen tyckte (kändes bara bra iaf)

Drag mot bröst:
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x5

Ryggresningar:
10kg 3x15 Shiiiiiiiiiiiiiiit vilken pump!

Alternerad hantelcurl:
8.5kg 1x5
13.5kg 1x5
16kg 1x5
18.5kg 3x5
13.5kg 1x20 Hahaaaaaaa, fiiiiiiiiiiiiii faaaaaaaaaaaaan :hbang: Blunda och kör bara tänkte jag...blodsmaken var nära :D

Omvända flyes:
5kg 3x15 Haha, orkade knappt hålla i viktskivorna pga föregåeende övning

Siyups:
1x60

Nu är jag trött och har fortfarande en känsla av att biceps ska sprängas :D

Nitrometan
2008-02-06, 20:40
Team besep säger - :thumbup:

besep sprengs e bra... :hbang:

Rambo
2008-02-07, 21:43
du är galen *flex* vilka pass :hbang:

Pinglan
2008-02-08, 18:54
Nitro: :D

Rambo: tack! tror jag.......;)

Snabbt bänkpass idag!

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
52.5kg 4x2

Lutande bänkpress:
40kg 1x5
45kg 3x3

Militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 3x3

Lyft åt sidan:
5kg 3x15

Situps:
3x15

Nu är det heeeeeeeeeeeeeeeeelg!!!!!! SKÖNT :)

Pinglan
2008-02-11, 19:11
Idag har vi haft datahaveri på jobbet! Hela dagen!!! KAOS! Tänk er själva, fullbokat med patienter (via bokningssystem på datorn) men ingen kommer åt underlaget för dagen och således är det ingen som vet vem som kommer, när dom kommer, vad det är för fel på den som kommer eller vad man ska göra eller har gjort förut.... dessutom kan man inte kolla i journalen vad man gjort tidigare.... ett bra minne är en stor fördel men grejen är ju att man har rätt mycket patienter igång så det är ju helt omöjligt att komma ihåg alla detaljer omkring varje patient!!! Puuuhhh, det värsta är att Telia (det är där felet ligger) inte har hittat felet ännu och inte kan garantera att det är åtgärdat tills imorgon ens en gång! Svettigt!

Nå, efter en sådan dag är det skönt att få träna skiten ur sig...synd bara att jag aldrig får ta i och således inte kan träna skiten ur mig........ *rolleyes* ;)

Bänkpress wide-grip (FU, stopp):
20kg 1x10
35kg 4x5

Smal bänkpress:
40kg 3x4

Dips:
3x10

Ryckknäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5 Här höll jag på att dra axeln ur led!!! Jag skulle ta ner stången från raka armar efter att setet var klart och jag vet inte vad jag tänkte på men istället för att bara ta ner stången framåt som jag brukar så fick jag för mig att lägga stången bakom nacken...fråga mig inte varför...nå eftersom man håller väldigt brett i ryckböj kom axeln i ett väldigt ofördelaktigt läge halvvägs ner och jag kände hur ledhuvudet i hö axel var på väg att glida ur ledpannan.... ingen smärta men det är en otroligt obehaglig känsla :MrT: Nå, som tur var reagerade jag reflexmässigt och lyckades på något sätt krångla mig ur situationen innan olyckan var ett faktum... shiiit, det var nära ögat!!

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
42.5kg 5x5

Frontböj:
42.5kg 3x5

Utfall med stången frampå:
20kg 1x5
30kg 3x5 Aldrig kört förut, roligt med lite variation!

Sittande lårcurl:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x5

Fetknoppens magövning:
3x10

Nitrometan
2008-02-11, 19:20
Tur att axeln klarade sig.

Telia har väl fullt upp med att sparka folk?

Pinglan
2008-02-13, 19:33
Nitro: mmmm, tur!

Marklyft idag:

Smalmark/sumomark (superset):
40kg 1x5/5
52.5kg 3x5/5

Chins:
1x10
1x10
1x8 åhhhhhhhhhhh, det är så JOBBIGT att köra chins! Jag nästan hatar chins!

Sittande rodd:
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x5

Ryggresningar:
3x30 Första setet körde jag hälften av repsen med Pysen (vår hittekatt som flyttade hem till oss för 1 år sedan) i famnen :D Han kom upp en sväng till mig och ville kolla läget och just då började jag resa rygg ;) så då tog jag honom i famnen. Han är så söt *cupid*

Skivstångscurl:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 3x5

Facepull:
25kg 3x10

Situps med skivstång:
40kg 3x10

Omvända chins:
2x6 Fnyyyyyyyyyyys, patetiskt!!!!

Nitrometan
2008-02-13, 19:44
Dina chins är inte patetiska. Hur många tjejer leker så många chins som du?

Semiramis
2008-02-13, 19:56
30 ryggresningar, det måste bränna bra i erektorerna! Speciellt med hittekatt i famnen, den filmen skulle nog blivit en hit!

-AG-
2008-02-15, 09:00
Ryggresningar med 1st katt i famnen, det är nåt nytt :) Ser bra ut, du börjar bli riktigt farlig i bänk.

Kör så det ryker :whipped:

Pinglan
2008-02-15, 15:15
Nitro: tack :)

Semiramis: jo, det bränner en del vill jag lova :D Haha, en film hade varit klockrent!

-AG-: Jag ska bli ett riktigt bänkmonster hade jag tänkt *flex*

Hörrni kamrater! Jag har läst en massa trådar om böjteknik den senaste tiden...om fotställning, stångens placering, SL-böj kontra OL-böj osv. Tex i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107439 där fetknoppen bland annat skriver såhär:

"Kortfattat kan jag därför säga att man ska stå bredare med dräkt och lindor än utan, och allra helst träna i samma vinklar även utan utrustning även om man vet med sig att det finns vinklar där man kan prestera bättre utan utrustning. Stångens placering på ryggen/nacken är inte lika viktig. Jag tycker faktiskt att många lyftare gör fel när de automatiskt börjar lägga stången så långt ner i nacken som man lagligen får göra enligt regelverket. Ofta gör de så just för att man då blir starkare utan utrustning och kan "bryta upp" fler kg. Men det är absolut inte liktydigt med optimalt med utrustning. Jag skulle vilja säga att majoriteten av lyftarna har mycket att vinna på att lägga stången lite högre upp i nacken än vad de gör idag, och att samtidigt stå lite bredare än vad de gör (Detta gäller för utrustningsböjar)."

Jag har funderat en del på det där och nu undrar jag om jag borde ändra stångens placering....borde jag lägga stången högre upp och kanske skona ryggen mer på så sätt? Och hur är det egentligen med fötternas bredd, är det som det ska? Nu när jag har så lång tid med tramsvikter framför mig borde jag ju passa på att göra teknikförändringar isf....jag letade lite bland gamla filmsnuttar som jag postat förut och den som kommer här tycker jag är den som bäst visar både fötternas och stångens placering.....filmen är alltså typ 1 år gammal så bli inte förskräckta och tro att jag helt plötsligt har ökat 50kg på 1 vecka :D Jag böjer med samma stil nu som jag gjorde då så den ger en rättvis bild av hur det ser ut när jag böjer. Vill någon ge feedback på ffa detta med fotbredd och stången...borde jag bredda fötterna och flytta upp stången?

_Hu9Xy2yfkU

the_PL_man
2008-02-15, 15:28
Det du skulle kunna prova är att vinkla fötterna ut någon cm till i framkant & lägga upp stången en bit. Det jag hoppas att det skulle kunna åstadkomma genom detta är att höften kommer närmare lodlinjen, dels genom att du blir rakare i ruggen och dels genom att du kan sitta genom höften iställt för att skicka rumpan bakåt.

mvh
the_PL_man

Nitro: tack :)

Semiramis: jo, det bränner en del vill jag lova :D Haha, en film hade varit klockrent!

-AG-: Jag ska bli ett riktigt bänkmonster hade jag tänkt *flex*

Hörrni kamrater! Jag har läst en massa trådar om böjteknik den senaste tiden...om fotställning, stångens placering, SL-böj kontra OL-böj osv. Tex i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107439 där fetknoppen bland annat skriver såhär:

"Kortfattat kan jag därför säga att man ska stå bredare med dräkt och lindor än utan, och allra helst träna i samma vinklar även utan utrustning även om man vet med sig att det finns vinklar där man kan prestera bättre utan utrustning. Stångens placering på ryggen/nacken är inte lika viktig. Jag tycker faktiskt att många lyftare gör fel när de automatiskt börjar lägga stången så långt ner i nacken som man lagligen får göra enligt regelverket. Ofta gör de så just för att man då blir starkare utan utrustning och kan "bryta upp" fler kg. Men det är absolut inte liktydigt med optimalt med utrustning. Jag skulle vilja säga att majoriteten av lyftarna har mycket att vinna på att lägga stången lite högre upp i nacken än vad de gör idag, och att samtidigt stå lite bredare än vad de gör (Detta gäller för utrustningsböjar)."

Jag har funderat en del på det där och nu undrar jag om jag borde ändra stångens placering....borde jag lägga stången högre upp och kanske skona ryggen mer på så sätt? Och hur är det egentligen med fötternas bredd, är det som det ska? Nu när jag har så lång tid med tramsvikter framför mig borde jag ju passa på att göra teknikförändringar isf....jag letade lite bland gamla filmsnuttar som jag postat förut och den som kommer här tycker jag är den som bäst visar både fötternas och stångens placering.....filmen är alltså typ 1 år gammal så bli inte förskräckta och tro att jag helt plötsligt har ökat 50kg på 1 vecka :D Jag böjer med samma stil nu som jag gjorde då så den ger en rättvis bild av hur det ser ut när jag böjer. Vill någon ge feedback på ffa detta med fotbredd och stången...borde jag bredda fötterna och flytta upp stången?

_Hu9Xy2yfkU

Dumleman
2008-02-15, 15:43
Det är iofs ganska löjligt att jag ger på att kommentera någons teknik men det ser ut som om vikten åker något framåt strax efter vändläget så viktens bana blir inte helt lodrät.

Pinglan
2008-02-15, 17:32
Lars: Tack för feedback! Jag tror nästan att jag vinklar ut fötterna mer nu än vad jag gör på filmen, jag kanske får filma ett böjpass snart så får vi se. Mmmmm, jag kan ju prova att flytta upp stången en liten bit och känna hur det känns...

Dumleman: det är inte alls löjligt! Du har rätt i att jag får lite framvikt, det är nog en defekt jag har tror jag...jag hamnar väldigt lätt framme på tårna oavsett om det är en lätt eller en tung vikt...vet inte vad det beror på.

Mer kommentarer? Jag har fått en del via PM också, jag tackar så mycket för alla som tar sig tid att komma med synpunkter och tips!

Ikväll har jag kört bänkpress:

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
47.5kg 1x3
52.5kg 1x3
57.5kg 4x2

Lutande bänkpress:
40kg 1x3
50kg 3x3

Stående militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 3x3

Drag till hakan:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10

Lyft åt sidan:
5kg 3x15

Situps:
4x15

Hängande benuppdragningar:
3x10

Nu är jag hungrig som en varg!

cam
2008-02-16, 07:25
Jag tycker nog att dina chins duger :smash:

Lovely journal som vanligt, blir så inspirerad att TA I *cupid*

Börje H
2008-02-16, 21:09
Jag får nog säga att jag till 100% håller med i vad Lars skriver.
Det jag främst reagerar på är att du förskjuter rätt så mycket energi bakåt iom att röven putar ditåt. Sen är jag ju sannerligen ingen som bör klaga på djupet hos lyftare, men du kan nog med fördel nöta i ett ngt grundare djup tillsammans med övrigt finsliperi :thumbup:

Din grundstyrka på filmen var riktigt grym för övrigt :hbang: Dit skall du igen!!

Fetknoppen
2008-02-16, 21:53
Det du skulle kunna prova är att vinkla fötterna ut någon cm till i framkant & lägga upp stången en bit. Det jag hoppas att det skulle kunna åstadkomma genom detta är att höften kommer närmare lodlinjen, dels genom att du blir rakare i ruggen och dels genom att du kan sitta genom höften iställt för att skicka rumpan bakåt.

mvh
the_PL_man

Jag ska försöka kommentera det här inlägget i morgon Pinglan om jag bara hinner. Jag arbetar häcken av mig för tillfället och har lite dåligt med tid. Om du bara kan tro dig en liten stund så lovar jag att svara. Hej svejs så länge:)

Fetknoppen
2008-02-16, 21:55
Nitro: tack :)

Semiramis: jo, det bränner en del vill jag lova :D Haha, en film hade varit klockrent!

-AG-: Jag ska bli ett riktigt bänkmonster hade jag tänkt *flex*

Hörrni kamrater! Jag har läst en massa trådar om böjteknik den senaste tiden...om fotställning, stångens placering, SL-böj kontra OL-böj osv. Tex i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107439 där fetknoppen bland annat skriver såhär:

"Kortfattat kan jag därför säga att man ska stå bredare med dräkt och lindor än utan, och allra helst träna i samma vinklar även utan utrustning även om man vet med sig att det finns vinklar där man kan prestera bättre utan utrustning. Stångens placering på ryggen/nacken är inte lika viktig. Jag tycker faktiskt att många lyftare gör fel när de automatiskt börjar lägga stången så långt ner i nacken som man lagligen får göra enligt regelverket. Ofta gör de så just för att man då blir starkare utan utrustning och kan "bryta upp" fler kg. Men det är absolut inte liktydigt med optimalt med utrustning. Jag skulle vilja säga att majoriteten av lyftarna har mycket att vinna på att lägga stången lite högre upp i nacken än vad de gör idag, och att samtidigt stå lite bredare än vad de gör (Detta gäller för utrustningsböjar)."

Jag har funderat en del på det där och nu undrar jag om jag borde ändra stångens placering....borde jag lägga stången högre upp och kanske skona ryggen mer på så sätt? Och hur är det egentligen med fötternas bredd, är det som det ska? Nu när jag har så lång tid med tramsvikter framför mig borde jag ju passa på att göra teknikförändringar isf....jag letade lite bland gamla filmsnuttar som jag postat förut och den som kommer här tycker jag är den som bäst visar både fötternas och stångens placering.....filmen är alltså typ 1 år gammal så bli inte förskräckta och tro att jag helt plötsligt har ökat 50kg på 1 vecka :D Jag böjer med samma stil nu som jag gjorde då så den ger en rättvis bild av hur det ser ut när jag böjer. Vill någon ge feedback på ffa detta med fotbredd och stången...borde jag bredda fötterna och flytta upp stången?

_Hu9Xy2yfkU


Ähhh, det var ju det här inlägget jag skulle kommentera. Nåväl, texten får väl följa med en gång till då. "Jag ska försöka kommentera det här inlägget i morgon Pinglan om jag bara hinner. Jag arbetar häcken av mig för tillfället och har lite dåligt med tid. Om du bara kan tro dig en liten stund så lovar jag att svara. Hej svejs så länge"

Pinglan
2008-02-18, 08:51
cam: tack tjejen! Underbart att kunna inspirera :)

Börje: mmmm, ska försöka tänka på att inte låta röven sticka iväg.... haha, djupet tallar jag inte på....måste vara på den säkra sidan vet du ;) Jag ska både ikapp och förbi den styrkan :hbang:

Fetknoppen: det är lugnt, svara när du känner att du hinner!!

Ikväll blir det bänk och böj!!!!!!!

Stumpis
2008-02-18, 13:15
Fantastiska pass du radar upp, man kan läsa träningsglädjen mellan raderna, och det är så det ska vara! :thumbup:

Förresten, jag träffade på Krampus i helgen, och han sa att han alltid blandar ihop ditt och mitt nick, alltså inte oss som personer, men han blandar ihop namnen Pinglan & Stumpis. Måste va för att vi är lika goa bägge två! *cupid* :D

Pinglan
2008-02-18, 19:28
Stumpis: Tack!! Lika goa, lika snygga, lika starka :D

Ett snabbt bänk/böjpass avklarat:

Bänkpress widegrip (FU, stopp):
20kg 1x10
40kg 4x5

Smal bänkpress:
45kg 3x4

Skulle ha kört dips men se då sa min axel ifrån (den jag höll på att dra ur led förra måndagen) så jag lät helt enkelt bli.

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 5x5

Frontböj:
40kg 5x5

Sittande lårcurl:
35kg 3x10

Situps:
3x15

Skulle försöka ändra lite på min böjteknik idag (vinkla ut fötterna och flytta upp stången) och filma för feedback men det var så mörkt så det blev helt värdelöst (orkade inte hämta strålkastarna), fick använda night shot så det ser helt konstigt ut för det också....nu när jag ser på det så verkar jag inte ha vinklat ut fötterna så mycket...vad tycker ni? Går det öht att se något som kan kommenteras? Kände väl ingen större skillnad precis...

toluUosQcpY

Börje H
2008-02-18, 19:42
Jomenvisst!
I mitt tycke så ser det väsentligen bättre ut. Lillrumpan håller sig mycket bättre till en tilltänkt vertikal linje. Man ser att den vill bakåt 5-10 cm efter bottenläget, men den hållar sig! Knäna trycks mer ut och som jag förstått på storpojkarna (Fetknoppen, Jocke & PL) så skall det visst vara bra :)

Cilia
2008-02-18, 19:52
tycker också dom ser vinklade ut.
Va mysigt du verkar ha det i ladan.
Blir nästan avis

the_PL_man
2008-02-18, 20:36
Skall ta en titt imorgon kväll när jag kommer hem. Hotelldatorn vill inte riktigt vara med på att visa Youtube....

mvh
the_PL_man

Jomenvisst!
I mitt tycke så ser det väsentligen bättre ut. Lillrumpan håller sig mycket bättre till en tilltänkt vertikal linje. Man ser att den vill bakåt 5-10 cm efter bottenläget, men den hållar sig! Knäna trycks mer ut och som jag förstått på storpojkarna (Fetknoppen, Jocke & PL) så skall det visst vara bra :)

-AG-
2008-02-18, 21:52
De senare böjarna ser bättre ut. Nu är det iof sig lättare vikt också, men du behåller höften mer under stången och blir mer "öppen" i böjen iom att du går mera utåt med knäna. Du skulle tom kunna stå aningen bredare, men behålla vinkeln på fötterna.

Tänk bara på att hålla höften under stången, vrida ut lårbenen aningen innan du börjar böja och tillsist att hålla upp bröstet. Börja inte rörelsen bakåt med att hänga på hamstrings, utan stå med balans på hela foten och gå rakt ner och rakt upp.

Sista videon ser som sagt bra ut. Möjligen kan du stå nån cm bredare.

Nitrometan
2008-02-18, 22:21
Bra böjar! :thumbup:

Fin lada! :hbang:

Pinglan
2008-02-19, 08:13
Bra att böjarna ser bra ut! Vid närmare eftertanke såhär i efterhand så blir väl den största skillnaden att jag inte riktigt kan gå ner med samma fart och heller inte riktigt "studsa" i bottenläget som jag är van vid och det är väl inte så bra? När/om dräkt och lindor kommer på behöver jag ju både farten och studsen, jag tror att det är fart och studs jag kan tacka för att jag aldrig fått en röd lampa pga djupet liksom...när man tittar på filmen så ser det också ut som att böjen blir grundare än förut även på denna pyttevikt men det kanske är en vanesak....jag får slipa lite på denna nya tekniken så jag får den att ske automatiskt.... (för igår fick jag verkligen koncentrera mig på att trycka isär knäna, både på nervägen och uppvägen).

Ladan är underbar :hbang: (förutom att det är lite för mörkt för att kunna filma med bra kvalitet :em: )

Big Lou
2008-02-19, 08:35
när man tittar på filmen så ser det också ut som att böjen blir grundare än förut även på denna pyttevikt men det kanske är en vanesak

Jag tycker inte det ser grundare ut. Rumpan kanske är längre från golvet men om man tittar på förhållandet mellan knä och höft så tycker jag du är minst lika djup på det nya klippet.
Djupet ser ju dessutom mer än tillräckligt ut så det bör inte vara några problem.

Tycker för övrigt att det såg kanon ut på den senaste filmen! Kör hårt! :thumbup:

-AG-
2008-02-19, 09:32
Du kan marginal på djupet och kan gå ännu grundare om du vill. Kontrollerad och bra fart är vad du ska sikta på, undvik att studsa.

-AG-
2008-02-19, 09:40
Du kan marginal på djupet och kan gå ännu grundare om du vill. Kontrollerad och bra fart är vad du ska sikta på, undvik att studsa.

Du HAR marginal...

the_PL_man
2008-02-19, 12:30
Såg avsevärt mkt bättre ut. Du kan prova att försöka få upp bröstet lite till och kanske flytta isär fötterna 3-4 cm & se hur det känns.

/the_PL_man


Har du själv jämfört videona, Jomenvisst!
I mitt tycke så ser det väsentligen bättre ut. Lillrumpan håller sig mycket bättre till en tilltänkt vertikal linje. Man ser att den vill bakåt 5-10 cm efter bottenläget, men den hållar sig! Knäna trycks mer ut och som jag förstått på storpojkarna (Fetknoppen, Jocke & PL) så skall det visst vara bra :)

MalaPala
2008-02-20, 10:19
Nu har jag tagit mig igenom din journal till slut. Man kan inte annat än att bli imponerad & inspirerad av din träningsglädje, trots rehabbandet! :) Du ser ju ut att vara i grym form åxå, avundsjuk! Hoppas du lyckas med comebacken, ska verkligen följa dig & hålla tummarna!!!

Fetknoppen
2008-02-20, 11:42
Nitro: tack :)

Semiramis: jo, det bränner en del vill jag lova :D Haha, en film hade varit klockrent!

-AG-: Jag ska bli ett riktigt bänkmonster hade jag tänkt *flex*

Hörrni kamrater! Jag har läst en massa trådar om böjteknik den senaste tiden...om fotställning, stångens placering, SL-böj kontra OL-böj osv. Tex i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107439 där fetknoppen bland annat skriver såhär:

"Kortfattat kan jag därför säga att man ska stå bredare med dräkt och lindor än utan, och allra helst träna i samma vinklar även utan utrustning även om man vet med sig att det finns vinklar där man kan prestera bättre utan utrustning. Stångens placering på ryggen/nacken är inte lika viktig. Jag tycker faktiskt att många lyftare gör fel när de automatiskt börjar lägga stången så långt ner i nacken som man lagligen får göra enligt regelverket. Ofta gör de så just för att man då blir starkare utan utrustning och kan "bryta upp" fler kg. Men det är absolut inte liktydigt med optimalt med utrustning. Jag skulle vilja säga att majoriteten av lyftarna har mycket att vinna på att lägga stången lite högre upp i nacken än vad de gör idag, och att samtidigt stå lite bredare än vad de gör (Detta gäller för utrustningsböjar)."

Jag har funderat en del på det där och nu undrar jag om jag borde ändra stångens placering....borde jag lägga stången högre upp och kanske skona ryggen mer på så sätt? Och hur är det egentligen med fötternas bredd, är det som det ska? Nu när jag har så lång tid med tramsvikter framför mig borde jag ju passa på att göra teknikförändringar isf....jag letade lite bland gamla filmsnuttar som jag postat förut och den som kommer här tycker jag är den som bäst visar både fötternas och stångens placering.....filmen är alltså typ 1 år gammal så bli inte förskräckta och tro att jag helt plötsligt har ökat 50kg på 1 vecka :D Jag böjer med samma stil nu som jag gjorde då så den ger en rättvis bild av hur det ser ut när jag böjer. Vill någon ge feedback på ffa detta med fotbredd och stången...borde jag bredda fötterna och flytta upp stången?

_Hu9Xy2yfkU

När jag ser dina lyft tycker jag att det ser ut som att du skulle kunna stå lite bredare. Jag skulle också testa att flytta upp stången lite högre i nacken. Precis som du säger så borde det skona ryggen, i alla fall om du inte fäller ryggen framåt, för då blir det ju än tyngre om stången ligger högt upp. Egentligen gäller mina förslag främst för utrustningsböjarna, men du kan testa även utan så får vi se vad som händer. Dessutom är du troligtvis benstark som föredetta tyngdlyftare och då borde det gå ganska bra att flytta upp stången.

Fetknoppen
2008-02-20, 11:44
Stumpis: Tack!! Lika goa, lika snygga, lika starka :D

Ett snabbt bänk/böjpass avklarat:

Bänkpress widegrip (FU, stopp):
20kg 1x10
40kg 4x5

Smal bänkpress:
45kg 3x4

Skulle ha kört dips men se då sa min axel ifrån (den jag höll på att dra ur led förra måndagen) så jag lät helt enkelt bli.

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 5x5

Frontböj:
40kg 5x5

Sittande lårcurl:
35kg 3x10

Situps:
3x15

Skulle försöka ändra lite på min böjteknik idag (vinkla ut fötterna och flytta upp stången) och filma för feedback men det var så mörkt så det blev helt värdelöst (orkade inte hämta strålkastarna), fick använda night shot så det ser helt konstigt ut för det också....nu när jag ser på det så verkar jag inte ha vinklat ut fötterna så mycket...vad tycker ni? Går det öht att se något som kan kommenteras? Kände väl ingen större skillnad precis...

toluUosQcpY

Det här ser mycket bättre ut. Träna lite med den här tekniken så får vi se hur det går. Tekniskt ser det i alla fall mycket bättre ut än din förra film:thumbup:

Pinglan
2008-02-20, 19:51
Big Lou, -AG-, PL-mannen och Fetknoppen: tack för att ni tar er tid att hjälpa till pojkar! Det verkar som att alla är rörande överens om att jag ska försöka hålla fast vid och slipa på den nya tekniken! Ska köra några veckor och så får jag filma igen och lägga upp här. Återigen; tack snälla för hjälpen, den är ovärderlig för mig som tränar ensam i Ladan!

MalaPala: Tack tjejen, vad roligt att höra att du både blir inspirerad och imponerad (och avundssjuk ;) )! Jätteroligt att du vill följa mig, vi sitter ju i samma båt du och jag :thumbup:

Ikväll blev det ett snabbpass:

Sumomark/smalmark (superset):
40kg 1x5/5
50kg 5x5/5 Kändes kanon förutom att det blev så otroligt explosivt att jag sträckte ena skinkan lite i ett av sumoseten. Som tur var blev det inte så farligt!

Chins:
2x10
1x8 Gahhhhhhhhhh, det är så sjukt jobbigt med chins! Allvarligt talat undrar jag varför jag utsätter mig för den ångestövningen! Jag borde nog sluta! Eller inte ;)

Ryggresningar:
10kg 3x15
1x75!!!!!!!!! Sa någon P U M P :hbang: Haha, fy fan vad sjukt!!!

Alt.hantelcurl:
8.5kg 1x5
13.5kg 1x5
18.5kg 3x5
13.5kg 1x20 Haha, helt sjuuuk P U M P igen!

Situps:
3x15

Nu är jag så slut i armarna så jag knappt kan skriva!

Fetknoppen
2008-02-20, 21:21
Big Lou, -AG-, PL-mannen och Fetknoppen: tack för att ni tar er tid att hjälpa till pojkar! Det verkar som att alla är rörande överens om att jag ska försöka hålla fast vid och slipa på den nya tekniken! Ska köra några veckor och så får jag filma igen och lägga upp här. Återigen; tack snälla för hjälpen, den är ovärderlig för mig som tränar ensam i Ladan!

MalaPala: Tack tjejen, vad roligt att höra att du både blir inspirerad och imponerad (och avundssjuk ;) )! Jätteroligt att du vill följa mig, vi sitter ju i samma båt du och jag :thumbup:

Ikväll blev det ett snabbpass:

Sumomark/smalmark (superset):
40kg 1x5/5
50kg 5x5/5 Kändes kanon förutom att det blev så otroligt explosivt att jag sträckte ena skinkan lite i ett av sumoseten. Som tur var blev det inte så farligt!

Chins:
2x10
1x8 Gahhhhhhhhhh, det är så sjukt jobbigt med chins! Allvarligt talat undrar jag varför jag utsätter mig för den ångestövningen! Jag borde nog sluta! Eller inte ;)

Ryggresningar:
10kg 3x15
1x75!!!!!!!!! Sa någon P U M P :hbang: Haha, fy fan vad sjukt!!!

Alt.hantelcurl:
8.5kg 1x5
13.5kg 1x5
18.5kg 3x5
13.5kg 1x20 Haha, helt sjuuuk P U M P igen!

Situps:
3x15

Nu är jag så slut i armarna så jag knappt kan skriva!

Pinglan, det är bara roligt att hjälpa dig. Du är så motiverad att man blir glad bara av att läsa om hur du kämpar på. Det finns ingen jag önskar framgång i samma utsträckning som du

Nitrometan
2008-02-20, 21:45
Du är bra på chins. Sluta gnälla.

Tufft pass förresten! *flex*

the_PL_man
2008-02-20, 21:47
Pinglan, filma VARJE böjpass och lägg ut.
viktigt att vi nu kan korrigera kontinuerligt så att du inte lägger dig till med dåliga vanor.

Vet av erfarenhet att det är väldigt lätt & går väldigt fort att göra det om man tränar själv.

/the_PL_man

Pinglan
2008-02-21, 07:55
Pinglan, det är bara roligt att hjälpa dig. Du är så motiverad att man blir glad bara av att läsa om hur du kämpar på. Det finns ingen jag önskar framgång i samma utsträckning som du

Men åhhhh *cupid* Vad glad jag blir! Det värmer otroligt mycket att höra ska du veta! TACK!

Nitro: Haha, men det är ju SÅÅÅÅÅ jobbigt *spy* :D

PL_mannen: jag filmar gärna varje pass (eller iaf de flesta)!

Semiramis
2008-02-21, 11:18
75 ryggresningar :eek: Utan katt antar jag :D

Rambo
2008-02-21, 22:45
vilka galna pass :hbang:

Pinglan
2008-02-23, 10:12
Semiramis: haha, ja det var utan katt den här gången :D

Rambo: tackar :)

Jaha kamrater då var det strömlöst här ute i skogen igen! Som vanligt måste jag uttrycka min glädje över vårt diselverk som gör att vi kan leva i princip som vanligt trots allt.

Igår var jag på kurs i Göteborg hela dagen och det hade redan blåst upp ordentligt när jag satte mig i bilen för att köra de dryga 35 milen hemåt. Fy tusan säger jag, jag var nära att blåsa av vägen vid iaf 3 tillfällen varav ett av dessa var riktigt obehagligt eftersom jag kastades över på motsatt körbana! Som tur var kom det ingen bil från andra hållet just då. Nå dessutom satt jag med hjärtat i halsgropen pga av risken att få ett träd över bilen....mängder av träd hängde på trekvart och nådde vägbanan med grenar....grenar ja, hela vägbanan var bitvis full av grenar, stora som små. Jag var också nervös för att hela vägen skulle bli blockerad av nedblåsta träd, det låg rätt mycket träd som blockerade delar av vägen men jag hade tur och kunde komma förbi på kanten.

När jag hade ca 7km kvar hem gick det inte längre! En stooor gran låg över hela vägen och det fanns ingen möjlighet att ta sig förbi. Ingen teckning på mobilen heller så jag kunde inte larma Johan för hjälp....usch man känner sig bra liten mitt i mörker, regn, storm och stooor skog bredvid vägen som precis när som helst kan blåsa ner...det knakade och knarrade i de stora träden.....vart ska man ta vägen liksom...

Dessutom är det så att såhär ute i skogen där vi bor är det låångt mellan husen så jag hade 7km hem åt ena hållet (dit jag inte kom pga trädet) och 5 km åt andra hållet till närmsta hus....nå, ganska snabbt fick jag sällskap av en timmerbil som kom från andra hållet (och således också blev blockerad av granen men från andra hållet), dessvärre hade inte han heller någon motorsåg med sig och ingen teckning på mobilen....vi stog villrådiga och funderade över vilket håll vi skulle gå åt....helt paralyserad blir man ju...efter typ en kvart kom killen i lastbilen på att jag ju kunde vända bilen på vägen och åka för att hämta hjälp! Jösses, varför kom vi inte på det tidigare *rolleyes* Sagt och gjort och jag fick tag på en gubbe med motorsåg som kunde hjälpa till! Men när vi kom tillbaka till trädet hade Johan redan anat oråd och således hade han kastat in både sig och en motorsåg i bilen så han och lastbilskillen hade lyckats röja upp så det gick att ta sig förbi på vägen!

Nu återstår bara att se över hur stor skada vår skog har tagit av stormen....Johan är ute och inventerar nu....det känns ju som att det kan vara nog med stormar nu liksom...

Nå, nog om detta! Senare idag ska jag köra mitt bänkpass som jag egentligen skulle ha kört igår men som jag inte var så sugen på när jag kom hem kraftigt försenad, trött, sliten, dyngsur och hungrig ;)

Visst är det härligt att bo på landet :hbang:

Jorgen
2008-02-23, 10:19
Visst är det härligt att bo på landet :hbang:

Det är spännande om inte annat. :Virro Tur att du klarade dig hela vägen hem, trots lite bekymmer. Nästa gång får du ta med en motorsåg i bilen när du skall iväg. :D Hoppas att skogen klarat sig bra under denna stormen.

Nitrometan
2008-02-23, 13:27
Nu återstår bara att se över hur stor skada vår skog har tagit av stormen....Johan är ute och inventerar nu....det känns ju som att det kan vara nog med stormar nu liksom...

Visst är det härligt att bo på landet :hbang:
Klart det är härligt! Spännande, omväxlande och underbart. Som en bal på slottet ungefär.

Med de förändringar man kan se i vädret de senaste åren så kommer det nog att bli fler stormar.

Edit: Instämmer med Jorgen - Hoppas att skogen klarade sig bra.

Börje H
2008-02-23, 16:41
Tur att det gick bra iallafall. Nu hoppas vi på två saker; dels att skogen klarat sig bra och dessutom att bänkpasset går kanoners :hbang:

Pinglan
2008-02-24, 10:08
Jörgen, Nitro och Börje: skogen verkar ha klarat sig hyfsat. Visst, det har gått ner rätt mycket men jämfört med Gudrun och Per är det inget att prata om. Däremot har strömmen inte återvänt och enligt Eon´s automatsika telesvar ska den inte återkomma förrän vid 22.00 ikväll...dessvärre är det väl ytterst tveksamt om de kan hålla detta löfte eftersom de inte har haft några gubbar ute för att kolla av skadorna...Johan (som inte bara inventerade skogen utan elledningarna också) har pratat med dem i telefon och gett upplysningar om var skadorna finns osv och då hade de inte ingen som helst koll....så man kan ju undra hur de kan ge löften om när strömmen ska vara åter när de inte har en aning om var och hur stora skadorna är *rolleyes* Nå, tack vare Johan så har de nu dessa uppgifter iaf...

Bänkpasset igår då:

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x3
47.5kg 1x1
52.5kg 1x1
57.5kg 1x1
60kg 4x2

Sned bänkpress:
40kg 1x3
50kg 3x3

Lyft åt sidan med viktplatta:
5kg 3x15

Idag har jag ruggig träningsvärk i rattarna! Skönt! Vad gäller fortsatt träning funderar jag på att köra morgondagens böj idag istället...måndagspasset har en tendens att dra ut på tiden (jag kör ju både bänk och böj på måndagar) och jag har lite annat att pyssla med imorgonkväll.....om jag kör böjen idag har jag bara bänknövningarna kvar tills imorgon och det skulle vara rätt bra....nå, vi får se hur jag gör!

Henke
2008-02-24, 11:50
fyfasen vad du kör på, tycker det var fina böjjs du gjorde, kul med en filmsnutt.
Härlig bänk, du är värd lite träningsvärk.

Jag tror din storm har flyttat till södra delarna av stockholm, eller den var här i går iallafall, du kan få tillbaka den om du vill

AFanatic
2008-02-24, 13:11
Det du skulle kunna prova är att vinkla fötterna ut någon cm till i framkant & lägga upp stången en bit. Det jag hoppas att det skulle kunna åstadkomma genom detta är att höften kommer närmare lodlinjen, dels genom att du blir rakare i ruggen och dels genom att du kan sitta genom höften iställt för att skicka rumpan bakåt.

mvh
the_PL_man


Skönt med någon som förklarar varför man ska göra visa ändringar. :thumbup:

Pinglan
2008-02-24, 16:52
Henke: tack mannen med de stora benen :hbang: ! Ni kan gott ha stormen ;) ! Här har den gjort sitt!

Jag körde mitt böjpass idag som jag spånade om förut. Filmade alla seten också så får den som känner sig manad hojta till om jag gör några tokigheter. Filmen dröjer kanske ett tag, det går visst segt på tuben idag. Dessutom måste jag återigen be om ursökt för kvaliteten, idag hade jag bygglampan i närheten men vågade inte sätta på den med tanke på risken att överbelasta diselverket (det är i minsta laget).

Knäböj:
20kg 1x10
30kg 1x5
42.5kg 5x5 Jag tycker det känns lite konstigt att stå som jag gör nu...det känns som att jag står skiiiitbrett och jag tycker jag tappar kraften i benen när jag står så brett....nu är ju vikten så lätt så dte märks inte så mycket men jag undrar hur dte känns när vikterna börjar komma upp mot typ 100kg....då vill man ju inte slösa bort några krafter precis...men jag hinner kanske vänja mig?

Frontböj:
42.5kg 5x5

Utfall:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5

Sittande lårcurl:
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x5

Det var allt för idag!

Pinglan
2008-02-24, 17:11
Här kommer filmen från idag

I9CxIvOHBOc

Och när jag jämför den med filmen från förra veckan ser jag ju direkt att jag står mycket bredare idag precis som jag tyckte att det kändes som.... hmmmm, hur kan det komma sig att jag helt pötsligt börjar överdriva fotbredden? Nå, men vilken fotbredd ska jag ha? Som förra veckan eller som den här veckan? Här kommer förra veckans film igen

toluUosQcpY

LadyG
2008-02-24, 17:59
Blir man inte starkare i benen med smal fotställning? Eller är det jag som är ute och snurrar?

Hur som helst tycker jag 75 ryggresningar är galet mycket, även utan katt!!!

Gamla Sydkraft, Eon, har inte lärt sig något av Gudrun eller Per. Tycker nog som du att det får vara bra med stormar nu, det räcker bra som det är på något vis. Det är synd om skogsbönderna nu.

Gnusram
2008-02-24, 18:09
Som förra veckan eller som den här veckan?

Som förra veckan tycker jag, du ser ut att komma åt bättre och får mer samlad kraft.

the_PL_man
2008-02-24, 18:14
Hur skall man få någon att göra ändringar om man inte förklarar vad som är syftet med dem?

/the_PL_man

Skönt med någon som förklarar varför man ska göra visa ändringar. :thumbup:

Börje H
2008-02-24, 18:32
I filmen från idag står du mycket riktigt en hel del bredare. Mycket stilrena lyft! Förstår att det kändes ovanligt och en smula trycklöst då det är en såpass stor förändring på kort tid. Med en riktigt bra fungerande böjdräkt skulle nog denna stil fungera utmärkt. Dock skulle jag tro att förra veckans smalare fotställning passar dig bättre och går att du kan nyttja din lårstyrka på ett bättre sätt samt att du ser mer "samlad" ut som Gnusram insiktsfullt påpekar.

AFanatic
2008-02-24, 20:53
Hur skall man få någon att göra ändringar om man inte förklarar vad som är syftet med dem?

/the_PL_man

Exakt, tyvärr missar många den lilla detaljen...upplever iaf jag när det kommer till träning.

Nitrometan
2008-02-24, 21:09
Som Gnusram och Börje säger, förra veckans stil ser ut att passa dig bättre.

Cilia
2008-02-24, 21:26
Fast du är mycket starkare än vad jag är.

Vilka fina böjar. Du har så himla fin teknik.
Som en skolfilm.

Jobbigt med elen och skogen.
Förstår att det tar på nerver och krafter.
Samtidigt kan jag inte låta bli att fashineras av naturens krafter och att när den väl slår till så är vi människor så små trots all vår teknik.

the_PL_man
2008-02-25, 00:08
Jag tycker att du får höften närmare stången & en mer upprätt lyftstil denna veckan jmf förra veckan. Det är stora plus. Dock så verkar du i videon lägga över vikten på vänster ben i en del lyft (såvida det inte är kamerans placering som lurar mig), och jag tror att förändringen i bredd är för radikal på en så kort tid.

Dock så skulle jag nog vilja se en fotbredd mitt i mellan dessa två lägen, eftersom du inte planerar att använda utrustning. Att gå tillbaka till förra veckan är inte heller optimalt i min mening.
Mitt förslag förra veckan var att bredda 3-5 cm, inte 15-20 cm....:)
Prova det!

Mvh
the_PL_man
Här kommer filmen från idag

I9CxIvOHBOc

Och när jag jämför den med filmen från förra veckan ser jag ju direkt att jag står mycket bredare idag precis som jag tyckte att det kändes som.... hmmmm, hur kan det komma sig att jag helt pötsligt börjar överdriva fotbredden? Nå, men vilken fotbredd ska jag ha? Som förra veckan eller som den här veckan? Här kommer förra veckans film igen

toluUosQcpY

Pinglan
2008-02-25, 08:50
LadyG: det är som du säger, man blir starkare med en smalare fotställning (iaf om man är benstark som jag) men för mig gäller det att hitta den optimala :D balansen i fotbredden så att jag både är stark men samtidigt inte fäller ryggen för mycket....lurigt! Haha, jo de där 75 ryggresningarna känns av ännu i form av träningsvärk i ryggslutet!

Gnusram, Börje och Nitro: det är min känsla också att jag hade mer krut i benen med den smalare fotställningen. Tack för era synpunkter!

Cilia: tack tjejen! Mmmm, naturens krafter är fashinerande precis som du säger.

the_PL_man: intressant att du såg detta med viktförskjutningen åt vänster! Jag såg det nämligen också och jag blev väldigt förvånad att se det eftersom alltid annars gör tvärtom (fast det sker ju oftare när vikten är tyngre) dvs jag lägger över tyngden på höger ben! Förmodligen för att jag är kortare i hälsenan på vänster sida (efter en ruptur för länge sedan). Jag vet inte vad det kan bero på att jag helt plötsligt la över tyngden åt andra hållet, det var inget jag kände när jag körde, det var först när jag tittade efteråt som jag såg det.

Det där med utrustningens vara eller inte vara har jag inte riktigt bestämt mig för ännu....jag hatar utrustningen, visst, men samtidigt vill jag kunna ha en ärlig chans att vinna tävlingar om jag nu bestämmer mig för att satsa på en "riktig" comeback och då finns inget annat val än att dra på sig skiten, hur fånigt jag än tycker att det är...så det där ska vi väl låta vara osagt ett tag till ;)

Haha, du vet, jag gillar att överdriva saker och ting...säger någon bredda 3cm breddar jag 20...det är jag i ett nötskal *whistle* :D Nej men allvarligt talat så vet jag inte vad jag tänkte på.

-AG-
2008-02-25, 09:00
Min monitor här på jobbet är skev (4:3 utdraget till 16:9), så jag har lite svårt att se exakt vad som händer men iaf...

1. Gå grundare
2. Stå smalare, nånstans mellan de två exemplen (min tanke var 3-5cm bredare än innan)
3. Vinkla in fötterna något (för att kunna gå lite mera framåt med knäna)

LadyG
2008-02-25, 09:02
Aha, nu är jag med - du har samma problem som många som ska lära sig kasta: man blir brutalstark om man står tätt ihop med fötterna men då får man sämre balans och rörlighet, fast man förlorar benstyrka om man står riktigt brett i sär med fötterna men man vinner rörlighet och balans. Tricket är att hitta den fotbredd som passar en själv och ens benlängd och det kan ta sin lilla tid :D

Tänk att kampsport och böj hade så mycket gemensamt! :D

Pinglan
2008-02-25, 09:21
Min monitor här på jobbet är skev (4:3 utdraget till 16:9), så jag har lite svårt att se exakt vad som händer men iaf...

1. Gå grundare
2. Stå smalare, nånstans mellan de två exemplen (min tanke var 3-5cm bredare än innan)
3. Vinkla in fötterna något (för att kunna gå lite mera framåt med knäna)

1. Men åhhhh, jag vill inte gå grundare! Det är min stora skräck att missa på djupet och då har jag hellre lite marginal även om det innebär att jag tappar några kilo på det....snela jag kan väl få behålla djupet...snela :D

2. Ska se till att göra dte nästa gång.

3. Aha, okej!

Tack för tipsen :thumbup:

LadyG: Precis så! Där ser man! :thumbup:

Pinglan
2008-02-25, 18:41
Ett litet bänkpass avklarat! Fiiiii faaaaan, jag hade sådan grotesk träningsvärk i rattarna sedan i lördags så jag klarade knappt dagens lätta pass! Alltså, jag tror aldrig jag haft sån här grym träningsvärk i rattarna...någonsin....det kändes som något var trasigt...kaput....men eftersom det kändes på samma sätt i båda rattarna antar jag att det inte var trasigt på riktigt utan bara lite halvtrasigt sådär...fattar ingenting!

Bänkpress widegrip (FU, stopp)
20kg 1x10 hahah smärtan började redan här!
40kg 1x5 och blev bara värre
45kg 4x5 och värre *cry*

Smal bänkpress:
40kg 1x5 detta kändes något bättre
47.5kg 3x4 men inte mycket

Bänkdips:
3x10 det var inte bara rattarna som bråkade utan även axeln tjurar en del sedan jag höll på att dra den ur led

Situps:
3x15

Fy fan vilket pass! Usch, det känns som om rattarna är stora, gigantiska blåmärken..huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Ironbabe
2008-02-25, 19:04
Hey starking!

Låter som dina rattar har fått sig en rejäl omgång ;) Men vad är det med axeln som spökar, har du dragit den ur led någon gång förut?

En fråga från en novis som jag..Vad är FU bänk? :em:

Pinglan
2008-02-25, 19:19
Hey starking!

Låter som dina rattar har fått sig en rejäl omgång ;) Men vad är det med axeln som spökar, har du dragit den ur led någon gång förut?

En fråga från en novis som jag..Vad är FU bänk? :em:

Heeeeeeej snygging *cupid* Axeln min har bråkat sedan OL-tiden (eller egentligen är det båda axlarna som är dumma men höger är värst) Jag är förfärligt överrörlig och instabil i mina axlar och det gör att de ibland far iväg lite som dom vill (har subluxerat axlarna ett flertal gånger men lyckligtvis aldrig helt). Nu för några veckor sedan höll axeln på att glida ur led vid en övning och efter det har det känts rätt ostadig ffa när jag kör dips. Därför har jag hoppat över dipsen de senaste passen.

FU bänk är bänkpress med Fötterna Uppe, dvs sprattlandes i luften. Det tar extra mycket på rattarna vilket ju var förträffligt för mig idag :D

Henke
2008-02-25, 19:42
Viljestarkt att köra bänk med sådan träningsvärk, imponerar. Men visst är det skönt, på nåt perverst vis att göra sådant man egentligen inte vill?

FÅr du blåmärken av bänk?

Pinglan
2008-02-25, 20:01
Viljestarkt att köra bänk med sådan träningsvärk, imponerar. Men visst är det skönt, på nåt perverst vis att göra sådant man egentligen inte vill?

FÅr du blåmärken av bänk?

Jag ville inte köra bänk idag egentligen men Börje tvingar mig :whipped: ;) Visst är det härligt :D

Nej jag får inte blåmärken av bänk (om jag inte använder bänktröja förstås, när jag gjorde det blev jag blå överallt) men idag kändes det som hela min överkropp var ett stort blåmärke! Skönt! :D

Nitrometan
2008-02-25, 23:03
Stabilt pass. :thumbup:

Börje H
2008-02-26, 08:09
Jag ville inte köra bänk idag egentligen men Börje tvingar mig :whipped:

Jasså du var lite öm efter sista passet *whistle*
Härligt att se att du kämpar på ändå! Satsa nu järnet på avslutningen :hbang:

Sen blir det ju lön, i form av lek med kättingar och krejjer *drool*

Pinglan
2008-02-27, 21:41
Jasså du var lite öm efter sista passet
Härligt att se att du kämpar på ändå! Satsa nu järnet på avslutningen

Sen blir det ju lön, i form av lek med kättingar och krejjer
Lite lagom öm sådär ja.....*cry* Klart man inte får ge sig! Jag ska göra mitt bästa för att avsluta del 1 på ett bra sätt *flex*

Kättingar *cupid*

Nitro: Tack!

Lite marklyft idag då.

Smalmark/sumomark (superset):
40kg 1x5/5
52.5kg 5x5/5

Chins:
5kg 3x5

Sittande rodd:
40kg 1x10
45kg 1x10
50kg 1x10

Framåtlutande lyft åt sidan:
5kg 3x15

Skivstångscurl:
20kg 1x15
30kg 3x5

Situps:
5kg 3x15

Pinglan
2008-02-29, 09:24
Åhhhhh, igår var en STOR dag! Vi har ju sedan förra våren ett gäng köttdjur i vår ägo (ffa användbara som betsdjur), 10 kossor, 5 kvigor och en tjur. I våras jobbade tjuren sig mager i sina försök att betäcka alla villiga kossor och kvigor!

Igår såg vi det första resultatet av hans idoga arbetande En fin liten tjurkalv stod tilsammans med sin stola ko-mamma i ligghallen när Johan skulle köra ut mat! SÅ söt *cupid* *cupid* Och ko-mamman var SÅ stolt! Tyvärr blev jag så uppspelt och till mig i trasorna att jag glömde ta med mig kameran men vi ska se om jag inte kan komma åt och knäppa en bild på honom i eftermiddag! Annars får ni tro mig på mitt ord när jag säger att detta måste ha varit den allrs sötaste lilla tjurkalv som någonsin fötts *cupid*

Nu lär det komma nya kalvar var och varannan dag (om allt går som det ska och tjuren gjort sitt jobb grundligt så ska det ju komma 14 kalvar till inom den närmsta tiden)....vi får se om jag hinner träna något mellan allt jobb med öronmärkning ;) Igår märkte vi vår lilla nummer 1 så det är avklarat iaf och det gick jättebra!

Hallberg
2008-02-29, 10:08
Visst är det härligt när kalvningarna drar igång! *cupid*
Det är det man saknar mest med att inte ha korna kvar (hade 25 dikor+årskalvar och tjur).

Hoppas allihop går bra. Lycka till med både kalvningar och träning

Pinglan
2008-02-29, 19:41
Hallberg: vad roligt att höra att det finns fler på Kolo som har haft kossor *cupid* För oss är ju detta helt nytt, varken Johan eller jag har någon erfarenhet av att ha kor....men eftersom vi har mycket beten som behöver betas bestämde vi oss för att testa att skaffa egna djur. Hittills har det gått jättebra! Det är med skräckblandad förtjusning som vi nu ser fram emot kalvningarna....om allt går bra är det ju underbart men man är ju onekligen lite rädd för vad som kan hända om kalvningen inte går som den ska för någon kossa....men vi får tro att allt går lika bra som för kossan igår!

Ikväll var det bänk!

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
47.5kg 1x3
52.5kg 1x1
57.5kg 1x1
62.5kg 4x2

Sned bänkpress:
40kg 1x3
52.5kg 3x3

Militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5

Lyft åt sidan:
5kg 3x15

Situps:
3x15

Så då var den första delen av kung Börjes bänkprogram avklarat! Det har gått jättebra på det stora hela men tyvärr har axeln satt lite käppar i hjulet de senaste veckorna *grr* Typiskt att det alltid ska vara något som bråkar! Nå, nu går jag iaf över på del 2 vilket bla innebär lek med kättingar och kedjor :naughty: :D

Nitrometan
2008-02-29, 19:56
Ah. Viktbelastade chins. *flex*

Kalvning är mysigt. Förut var vi ute hos Saras pappas kor om vårarna och tittade på de söta kalvarna.

Vad är det för kor ni har? Hereford? SRB?

Kul att du fullföljde programmet enligt plan.

Pinglan
2008-03-01, 17:54
Nitro: Hereford är det! Mycket trevliga och lugna djur! Här kommer några bilder på den lilla sötingen och hans mamma:

http://i201.photobucket.com/albums/aa229/Pinglan_70/Djurbilder001.jpg

http://i201.photobucket.com/albums/aa229/Pinglan_70/Djurbilder002.jpg

http://i201.photobucket.com/albums/aa229/Pinglan_70/Djurbilder006.jpg

http://i201.photobucket.com/albums/aa229/Pinglan_70/Djurbilder005.jpg

http://i201.photobucket.com/albums/aa229/Pinglan_70/Djurbilder003.jpg

Nitrometan
2008-03-01, 18:42
Ååååååååååååååååååå... Så söt!

Krullfrisyr.

Pinglan
2008-03-02, 16:30
Nitro: visst är han söt *cupid* Haha, hans mamma Hungran är en riktig krulltott! Krullig och hungrig!

Lite knäböj idag då. Hittekatten Pysen (som ju är med mig i Ladan ibland) dök oväntat upp idag också! Dessvärre hade inte jag en aning om att han kom och det resulterade i att han nästan fick hjärnskakning! Jag fångade det på film så ni ska få se sedan :D

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
40kg 1x5 och det var här Pysen dök upp som gubben i lådan!
45kg 5x5 försöker få till tekniken men jag har svårt för att tänka samtidigt som jag böjer *rolleyes* det blir gärna så att jag kommer på efteråt att javisst ja, det var ju så jag skulle ha gjort eller det var ju så jag skulle ändra...jag lägger upp ett av seten här iaf så får den som har tid och lust kommentera

Frontböj:
45kg 5x5

Utfall:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5

Sittande lårcurl:
35kg 3x10 AAAHhhhhhhhhhhhhhhhhhh. bränner sköööönt i baklåren

Situps:
5kg 3x15

Pinglan
2008-03-02, 16:36
Det måste vara detta som kallas CAT-böj? :laugh:

wFQvZMkZK3o

Och här kommer ett av seten på 45kg. Kommentarer? Bättre eller sämre än förut?

s2ddUiGoK9E

Börje H
2008-03-02, 19:05
Tycker det ser mycket trivsamt ut nu. Syns dock fortfarande att rumpan vill tryckas bakåt/uppåt. Intressant att se om den skulle göra så med en rejält tung vikt... Den som lever får se! Håller med AG från förut att du kan minska djupet en hel del.

CAT-böjarna :laugh:

Nitrometan
2008-03-02, 19:26
Kattböj!!! :D

Ser bra ut det där. Jag skulle vilja att du jobbar lite utåt med knäna på vägen ner, då minskar du tendensen att de wobblar på vågen upp. Det finns en liten tendens det nu.

Edit: Men det är småsaker. Det är bra böjar du gör.

Cilia
2008-03-02, 19:31
söta kossor, kalvar är så gulliga med.
Blir nästan avis

gillar katböjen.
Tror jag ska införa den

Ironbabe
2008-03-02, 19:50
hahahaha, vilken underbar video med kissekatten :D

Dina böj är så fina tycker jag, själv klarar jag inte av vanliga böj för min rygg utan det får bli frontisar för hela slanten nu!

Lilla kossekillen *cupid* Vad ska han heta? (det kanske står nånstans :em: )

Semiramis
2008-03-02, 20:32
Söt kalv, söt katt, underbar katt-böj :D

Pinglan
2008-03-05, 19:36
Pysen låter hälsa till alla att han hade lite ont i huvudet dagen efter böjpasset men att han nu är redo för nya äventyr i Ladan igen :D

Ironbabe: vår lilla minitjur ska heta Ferdinand! Såklart :)

Litet markpass idag då:

Sumomark/smalmark (superset):
40kg 1x5/5
55kg 5x5/5

Drag till bröst:
40kg 1x10
45kg 1x10
50kg 1x10

Skivstångsrodd:
20kg 1x10
30kg 1x10
40kg 1x10 får ta det lugnt med den här....

Facepull:
20kg 3x15

Ryggresningar:
3x30 och i 2:a setet kom Pysen för att hälsa på igen (modig katt vår lilla Pys :D ) och såklart fick han hänga med på ryggresningarna...han tröttnade dock efter ca 20 reps.

Situps:
3x15 med Pysen på magen

Kabelcurl:
20kg 1x15
25kg 1x5
30kg 1x5

Slut för idag, tack för idag!

Gnusram
2008-03-05, 19:43
Bra pass i vanlig ordning! :thumbup:

När jag läser känns det som du hittat en bra nivå, just nu.

Nitrometan
2008-03-05, 19:47
Jag tror Pysen är en PT-katt. :cool:

Pinglan
2008-03-08, 16:19
Gnusram: tack!

Nitro: haha, inte illa att ha en egen liten PT-katt :D

Usch, jag har haft det lite motigt några dagar....ibland blir jag så trött på att vara tvungen att ta det lugnt...att alltid vara tvungen att ta hänsyn till ryggjäveln...dels med tanke på viktträningen men också med tanke på löpning...nu när våren börjar komma på allvar får jag ett sjukt sug efter att ge mig ut och springa...men gör jag det vet jag att risken är stor att jag får ont i ryggen...jag vill ju så gärna!!! Jag får problem med motivationen vad gäller styrketräningen också när jag måste köra så lätt....när jag får motivationsbrist känns det som att allt kan kvitta....det känns som att det inte är nån mening med att träna öht när jag måste hålla igen såhär....det är jobbigt när man får sådana här svackor...jag vet ju att de går över men det är trist medans de håller på...

Nå, idag blev det ett litet bänk- och axelpass. Nästa vecka kör jag igång det nya programmet i bänken...med kedjor och klossar! Det blir skoj!

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 5x5

Militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5

Lyft åt sidan i kabel (framför kroppen):
1 platta 2x15

Lyftf åt sidan i kabel (bakom kroppen):
1 platta 2x15

Drag till haka:
20kg 1x5
30kg 3x5

Situps:
3x15

Nitrometan
2008-03-08, 16:21
Jobbigt med såna dagar. Men du är stark och jag vet att du kommer att klara det.





Riktigt bra pass igen!

Eva_E
2008-03-08, 17:15
Känslan av att det är meningslöst att träna när man inte får ta i så mycket som man "kan" känner jag igen! Idag var det en tjej på gymmet som körde bänk, och hon gjorde så tokigt att det riktigt skrek i mig att springa dit och visa lite hur man ska göra (inte för att min egen teknik är särskilt underbar, men i vart fall bättre än hennes). Men hon körde på 40 kilo, och jag vet inte om min axel klarar det... så jag tordes inte chansa... suck... dubbelmorr... Och ändå är min lilla skada en baggis mot ditt ryggelände!

Men du har ju ett superbra program, och du lyfter ju tyngre och tyngre för varje vecka. Det här kommer att bli bra Pinglis!

Att du känner suget efter att springa kan jag bara nicka instämmande åt. Skulle jag inte få springa tror jag ärligt att jag skulle bli tokig!

Kram,

Eva

LadyG
2008-03-09, 12:22
Vilken stilig katt du har! Underbar svans, så luden och grann!
Klart kisse hjälper matte med träningen om han bara kan :D

Böj kan jag inget om, men det såg lätt och smidigt ut för dig. Stabilt.

Eva_E
2008-03-29, 14:22
Hallåååååååååååå!

Det ekar väldigt här, vart tog Pinglan vägen? Hoppas allt är bra med dig tjejen!

Kram,


Eva

Carolinew
2008-03-29, 14:42
Jag undrar också :confused:

Nitrometan
2008-03-29, 18:56
Säkert strömavbrott i skogen.

Men Pinglan kommer tillbaka.

autowah
2008-06-08, 17:49
Någon som vet vart Pinglan tagit vägen?