handdator

Visa fullständig version : Pistoldilemmat - Alkohol


Liam
2008-01-03, 10:21
Jag har ett stort dilemma. I skrivande stund står en maskerad man och håller en pistol mot mitt huvud och hävdar att han kommer att skjuta om jag inte super mig redlöst full.
Som den träningsnarkoman jag planerar att bli så undrar jag således vad jag ska ta fram - öl, vin, vodka, whiskey eller någonting helt annat - för att förlora så lite ur träningssynpunkt som möjligt.

Gnusram
2008-01-03, 10:24
Drick stark sprit i rask takt. På det viset kräks du tidigt och kan komma i säng i vanlig tid.

Ganymedes
2008-01-03, 10:26
Vin ger minst kcal per dl. Men alkohol hämmar ju fettnedbrytningen och levern är totalt upptagen med att bryta ner alkohol, så det blir inte riktigt relevant att enbart räkna med alkoholens energi.

Tips från coachen: drick varannat glas vatten när du är på krogen. Med lite citron i kommer ingen jävel märka det och du mår bättre dagen efter. Och du kommer billigare undan.

Liam
2008-01-03, 10:26
Drick stark sprit i rask takt. På det viset kräks du tidigt och kan komma i säng i vanlig tid.

Men han säger att jag absolut inte får spy upp det?

Gnusram
2008-01-03, 10:30
Men han säger att jag absolut inte får spy upp det?

Då får du justera ner till måttlig takt då och sikta på att komma i säng skapligt med hedern i behåll.

Ganymedes
2008-01-03, 10:30
Men han säger att jag absolut inte får spy upp det?

Vad vill du egentligen? Få lov av oss att supa? Bli inlurad i en falsk "det gör inget om jag super" trygghet? Det är väl upp till dig. Är du nu så sugen på att supa ner dig så är det väl bara att sätta igång. Man kan inte både ha kakan kvar och äta den samtidigt. *rolleyes*

Liam
2008-01-03, 10:52
Vad vill du egentligen? Få lov av oss att supa? Bli inlurad i en falsk "det gör inget om jag super" trygghet? Det är väl upp till dig. Är du nu så sugen på att supa ner dig så är det väl bara att sätta igång. Man kan inte både ha kakan kvar och äta den samtidigt. *rolleyes*

Vad jag ville är att ta reda på om det finns någon typ av alkohol som är mindre onyttig än någon annan. Dricker ett par öl ett par gånger i månaden med ett par kompisar och även fast jag strävar efter att skära ner på det så skulle jag nog döda mig själv genom att sluta med det helt.

Men så fort jag postade inlägget så förstod jag hur dumt det hela var. Att byta från öl till vin etc. är helt galet, då det inte är fyllan jag är ute efter, utan i första hand smaken och det sociala. Ska som sagt försöka skära ner på ölen istället för att dricka vin, vodka etc. och kanske även som Ganymedes säger börja köra varannan vatten.

Mannen med pistolen gick för övrigt alldeles nyss.

Ganymedes
2008-01-03, 11:17
Ok. En annan trevlig funktion (som jag själv också missar lite för ofta) är sökfunktionen. Alkoholtrådar startas inför varje helg och det mesta är redan behandlat i någon av de äldre trådarna.

Rahf
2008-01-03, 13:43
Antingen super du, eller så super du inte. Detaljerna är bara att skita i, har man bestämt sig för att göra det så gör det mindre skillnad vad du ska hälla i dig.