handdator

Visa fullständig version : Gym i närheten av Kungsholmen i Stockholm?


Svartberg
2008-01-02, 22:39
Hej och välkommen mig själv!

Läget är såhär att jag flyttat till Stockholm och är grymt sugen på att komma igång med träningen så fort som möjligt. Hittar inte överdrivet bra här än så jag tänkte höra med er ifall ni har något bra tips på gym i närheten av Kungsholmen.

Är inte ute efter 500-Stairmasters-och-en-hantel gym som kostar 6 papp om året utan ett källargym duger lika bra, bara det har den nödvändiga utrustningen och fint med fria vikter.

Tittade igenom denna tråden men fick inte ut så mycket av det.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=39471

Tack på förhand!

ante
2008-01-02, 22:45
Jag kommer bara att tänka på delta, men det finns säkert andra alternativ också.

mini
2008-01-02, 22:52
Just Kungsholmen verkar vara gymstockholms svarta hål. Du har de tre stora kedjorna nere vid Fridhemsplan, men jag skulle nog ändå ta mig till Delta på Hälsingegatan om jag var i dina skor.

Pez
2008-01-02, 22:56
Friskis&Svettis Kungsholmen, Delta Gym vid Odenplan, Gamla Skip på Odengatan, Wasa Health and Racket uppe vid observatoriehållet, SATS lite varstans, Vanadis Gym. Typ.

Om det nu måste vara i närområdet - i Stockholm är det inte långt nånstans om man bor i stan.

mini
2008-01-02, 22:57
Gamla Skip verkar bli dansstudio eller liknande fick jag för mig när jag gick förbi senast, men det kanske inte var på heltid.

Svartberg
2008-01-02, 23:00
Just Kungsholmen verkar vara gymstockholms svarta hål. Du har de tre stora kedjorna nere vid Fridhemsplan, men jag skulle nog ändå ta mig till Delta på Hälsingegatan om jag var i dina skor.

Såg ju fint ut och hyffsat nära, åka till Odenplan tar ju inte alltför lång tid. Men mein gott! 4 papp om året!

Är väl ändå inte så farligt för att vara i Stockholm kan jag tänka mig men surt då man är van vid lite mindre än hälften.

Pez
2008-01-02, 23:08
Såg ju fint ut och hyffsat nära, åka till Odenplan tar ju inte alltför lång tid. Men mein gott! 4 papp om året!

Är väl ändå inte så farligt för att vara i Stockholm kan jag tänka mig men surt då man är van vid lite mindre än hälften.

4000 är i "mellan"-prisklass IMO. Ligger där runt om du ska träna inom tullarna.

ante
2008-01-03, 14:59
4000 är i "mellan"-prisklass IMO. Ligger där runt om du ska träna inom tullarna.

Är nog bara friskis som är billigare om man räknar gymkedjor. Men det kanske duger det med? Dock är det inte speciellt hardcore, man brukar få nöja sig med 30-40kiloshantlar och ofta finns det ingen fri stång för bänkpress och knäboj.

obesogen
2008-01-03, 15:36
Är nog bara friskis som är billigare om man räknar gymkedjor. Men det kanske duger det med? Dock är det inte speciellt hardcore, man brukar få nöja sig med 30-40kiloshantlar och ofta finns det ingen fri stång för bänkpress och knäboj.

På Friskis Kungsholmen finns dock stång både för bänkpress och böj. Detta är dock för närvarande exklusivt för F&S Kungsholmen. Möjligt att de kommer skaffa det på nya lokalen i Skrapan som öppnar på måndag och lokalen i Farsta som öppnar senare under våren. Hantlar är det dock sämre med...