handdator

Visa fullständig version : Försöker nån blåsa mig?


thatkrillesshow
2008-01-02, 17:21
Va inne på parlimos hemsida för några dar sen och fyllde i ett formulär (eller vad man ska kalla det) för att byta till parlimo och flytta mitt nummer dit. Idag fick jag ett mail tillbaka där detta stog:

Hej!
Tack för din ansökan om att flytta över ditt mobilnummer till Parlino! Eftersom numret inte är registrerat hos din nuvarande operatör har vi inte kunnat flytta över gällande nummer till Parlino. För att så snabbt som möjligt kunna flytta över ditt nummer till oss behöver vi din hjälp. Vi hjälper dig gärna att registrera ditt mobilnummer, och då behöver vi några uppgifter från dig. Vänligen besvara detta mail och uppge i ditt svar följande uppgifter:
* Personnummer * Mobilnummer * SIM ID (Samtliga siffror på ditt SIM-kort som du har i din mobiltelefon) * Ditt godkännande på att vi hjälper till att registrera ditt nummer
Med hjälp av dessa uppgifter kan vi registrera ditt nummer och flytta över detsamma till oss!
Med vänlig hälsning Parlino Kundtjänst

Frågen e; försöker nån få tag på mina uppgifter så dem kan sno pengar etc av mig? Eller e det verkligen från parlinos kundtjänst?
Kan säga att det e meningen att man ska "registrerat hos din nuvarande operatör", vilket jag inte har gjort, så det e väl inte omöjligt att det verkligen är från dem.

What to do?

Jorgen
2008-01-02, 17:23
Ring dom?

thatkrillesshow
2008-01-02, 17:33
Ring dom?
Verkar inte ha något nummer=/

Jorgen
2008-01-02, 17:35
Verkar inte ha något nummer=/

Du får söka bättre. Jag hittade ett nummer på under en minut. :)

zeusden1
2008-01-02, 17:36
Så där blev det för min också, jag fyllde i och allt gick bra!

thatkrillesshow
2008-01-02, 17:39
Du får söka bättre. Jag hittade ett nummer på under en minut. :)
Me=*slap*
På hemsidan? Isf måste jag gå en sökkurs:em:
Så där blev det för min också, jag fyllde i och allt gick bra!
Ok, bra, då fyller jag i det;)

Tack för svaren:)

Carolinew
2008-01-02, 17:40
Det var likadant för mig när jag skulle byta från halebop till comviq.

thatkrillesshow
2008-01-02, 19:49
Så där blev det för min också, jag fyllde i och allt gick bra!
"SIM ID", e det dem 4 siffrorna man slår in för att "komma in" på mobilen, eller nåt nummer som som står på kortet? Vad skrev du?

von huff
2008-01-02, 19:54
"SIM ID", e det dem 4 siffrorna man slår in för att "komma in" på mobilen, eller nåt nummer som som står på kortet? Vad skrev du?

Nej jag tvivlar på det.Är det inte de siffrorna som står på kortet?Så förstod jag när jag lästa meddelandet du hade fått.

PowPow
2008-01-02, 20:50
Folk är så godtrogna. Först är man sjukt orolig, men allt bli frid och fröjd efter ett svar av en person på ett forum.

Jag tror det är zeusden som försöker blåsa trådksparen /=

-------

Det låter väl för övrigt som ett ganska troligt scenario (inte att någon ska blåsa dig, utan att du behöver vara registrerad på ditt kort för att kunna flytta det). Det var likadant när jag gick från comviq till telenor för några år sedan.