handdator

Visa fullständig version : Deff och skola?


saidy
2008-01-02, 02:52
Självklart är detta individuellt och mycket svårt att svara på men hur tror ni ett kaloriunderskott på 200 kcal varje dag kommer att påverka mina studier?

Är väldigt ambitiös när det kommer till skolan och kan tänka mig att detta underskott kommer att påverka min koncentrationsförmåga, "snabbtänkande" och hjärnaktivitet i det stora hela.

Dela gärna med er av egna erfarenheter.

MVH

bergelin
2008-01-02, 03:06
Ett underskott på 200kcal lär inte påverka dig alls. Se till att inte skära ner på kolhydraterna för mycket bara, brist på kolhydrater kan verkligen sänka koncentrationsförmågan.

Sadde
2008-01-02, 03:07
nej det tror jag inte. koncentrationsförmågan kan påverkas både vid bulk och deff, det beror ju på hur du lägger upp dina måltider.

om du t.ex går i skolan mellan 08-15 och inte äter någon frukost och lunch så tror jag absolut att din koncentrationsförmåga kan påverkas negativt, men om du äter en stadig frukost och bra lunch så borde inte din koncentrationsförmåga påverkas negativt just under skoltimmarna iallfall.

swanstah
2008-01-02, 08:33
Se bara till att få i dig ordentligt med frukost och en stadig lunch i skolan, sen kommer det att gå fint. 200kcal är ett väldigt litet underskott och kommer inte påverka din koncentrationsförmåga något märkbart.

Du kan fortf. äta stadiga måltider, bara att byta ut vissa saker mot mer mättande och kcal-snålare.

Alfred Nobel
2008-01-02, 10:43
Gör en liten testperiod och känn efter. Jag vet lika mycket som dig hur din kropp mår med mindre mat i magen. Påverkar det lilla energiunderskottet mycket på studierna tycker jag du förflyttar deffningen och eller omstruktuerar i födointaget i ditt schema. Är det mättnadskänslan du behöver är havregryn, ÄGG, TONFISK och potatis fyra givna mättnadsindex i mina ögon.

Jag måste ha flyt då jag själv studerar och tar upp mer information på föreläsningarna med mindre mat i magen.