handdator

Visa fullständig version : Frågor om framtida kost


auToeXeC
2008-01-01, 23:48
Vet inte hur jag igentligen ska säga men sedna jag började träna så är mitt mål med träningen att börja tävla inom sin tid. När jag började träna så hadde jag äs och äter i princip vad jag vill nu och när jag vill för att öka i vikt och massa. Bryr mig inte direkt om fett då jag tar det som en fin deff i framtiden. Är det rätt att tänka så att äta tex godis, pizz och läsk på helgerna och ha strikare på varadagarna?

Ellerj ag ska reda nu börja lära mig rutiner osv med kosten? För jag pluggar som en helgalning för att kunna käka rätt sen är jag uppnått den amssa jag önskat. Det enda jag tänker på just nu är att få i mig ca 2-3g protte per KG. Annars är min kost ganska allsidig och ökar en del i vikt hela tiden.

Så om ni kanske vill ge lite tips på sidor man kan lära dig väldigt bra om kost skulle jag bli glad.

Koloftw
2008-01-01, 23:52
http://www.kolozzeum.com/forum

Sök på det du vill veta mer om, t.ex. "Proteinbehov" eller "Äta efter träning" osv.

Här finns det mesta ganska enkelt förklarat :)

Honken
2008-01-02, 01:31
Ditt liv generellt kommer ju att gynnas av en god kost. Se till att få i dig alla vitaminer och mineraler, essentiella fetter och drick massor av vatten. Det är huvudpelarna kan man väl säga.

Sen hur du väljer att fördela dina kalorier är upp till dig.

Alfred Nobel
2008-01-02, 10:24
Att smälla i sig godis titt som tätt är inget jag rekommenderar, spec inte för tänderna. Men hur du födelar dina kalorier är självklart inviduellt. Pizzan är ganska energirik och borde kanske inte ätas varje dag utöver sina "vanliga måltider". En gång i veckan, för smakens skull, är en rimmlig mängd, eller varför inte två :thumbup:

Eddie Vedder
2008-01-02, 10:29
Så om ni kanske vill ge lite tips på sidor man kan lära dig väldigt bra om kost skulle jag bli glad.

Look no further my friend, you have already found it!:D :thumbup: