handdator

Visa fullständig version : Mot bänk-SM?


Sidor : [1] 2 3

BSOJ
2008-01-01, 14:34
Tjena!

Namn: Bo Johansson
Ålder: 30år
Vikt:100kg
Längd: 170cm
Tränat: sedan -94

Tävlat i styrkelyft, bänkpress och starkeman. 2 SM medaljer bänkpress, ungdom och junior.

Styrka:

Knäböj med bälte godkänt djup: 2x250kg
Knäböj med bälte ca 5-6 cm grunt: 300kg (Gjorde en 2x280kg i förra passet)
Marklyft utan bälte: 9x220kg
Bänkpress: 5x180kg(har inte kört på ett tag nu pga skada)

Meningen är att jag vill tävla i bänkpress igen. Har precis dragit igång bänkpressandet ännu en gång nu. Har bytt teknik(flyttat ut greppet 2 fingrar) och det verkar fungera. Styrkelyftandet har jag däremot inga planer på att satsa på någon mer gång. Dels för den tid det tar och för att jag verkligen inte tycker om marklyft.

BSOJ
2008-01-01, 14:36
Lägger upp de senaste dagarnas pass i denna journal:

BSOJ
2008-01-01, 14:37
26/12

Dagens pass: Triceps och axlar


Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:

12x72kg
10x82kg
8x82kg

Tatepress:

Var uppe som mest och gjorde 2x8x39,5kg. Men körde ett flertal lättare set för att få in känslan, men övningen börjar sitta nu.

JM-press:

10x50kg
2x10x70kg Blev lite sämre utförande på 70kg, höger armbåge går ner lite men det börjar kännas riktigt bra. Några pass till bara så sitter nog övningen.
10x50kg

Framsida axlar med hantlar:

8x21kg
8x26kg
8x31kg
8x36kg
2xutpumpning på 21kg

Sida axlar med hantlar:

8x11kg
8x14kg
8x16kg
10x11kg Skönt att inte ha smärta när man kör denna övning längre

Avslutade passet med kryssdrag och drag till hakan.

BSOJ
2008-01-01, 14:39
29/12

Dagens pass: Bänk mm

Lutbänk:

5x100kg
5x120kg
5x140kg
1 nästan 2x150kg
8x120kg
10x100kg

Bänk:

5x110kg
5x120kg
5x130kg

Pullover med hantel:

10X31kg
10x41kg
10x51kg

JM press:

5x10x50kg

Exp bänk:

3x5x100kg

BSOJ
2008-01-01, 14:40
30/12

Dagens pass: Rygg och biceps egentligen

Började däremot med böj, likadana som sist. Var lite besviken på resultatet då.

Knäböj i bur med bälte:

5x210kg
5x250kg
2x280kg Balansen mycket bättre, ok böjar

Marklyft:

Körde upp till 240kg gjorde en 2:a sket i det sedan. Var tråkigt.

Körde sedan lite olika bicepsövningar, framförallt i cablecross. Inget att skriva om.

BSOJ
2008-01-01, 14:41
31/12

Dagens pass: Triceps och axlar

Sittande triceps extensiom med hantel, dubbelfattning:

10x82kg
8x82kg

Tate press:

Körde ganska många set, var uppe som mest på 46kg hantlarna gjorde en 5:a. Gjorde några 8reppare på 39,5kg mm.

Hoppade Jm pressen idag, kommer nog bara köra den på bänkdagen. Körde lite pushdown med rep och tog ut det sista ur tricen.

Lite sliten i axlar kände jag, körde ett lätt axelpass, har ju tränat 7 av de senaste 8 dagarna. Är man gammal och tjock så blir man sliten

Framsida axlar med hantlar:

Körde inte tyngre än 8x26kg.

Sida axlar:

Körde på 14kg hantlarna.

Sedan avslutade jag med kryssdrag och drag till hakan.

Pinglan
2008-01-01, 19:37
Hej Bosse! Roligt att du har startat en journal och roligt att du ska återuppta tävlandet i bänkpress. Starkeman säger du....hmmm, var i Linköping tränar du? Jag bor i Kisa och tränar ibland på gymmet där och han som äger gymmet(ägde är väl egentligen rättare sagt eftersom han precis sålt det) tränar ofta i Linköping också, han tävlar i starkeman och jag vill minnas att han pratat om någon Bosse som ska vara en jävle på bänkpress....är det månne du :)

Nå, välkommen ska du vara till journalträsket :thumbup:

Edit: Vilken klubb ska du tävla för?

Jay-Z
2008-01-01, 19:51
Gick promenaden bra igår? Måste varit segt.

Kul att du har journal här. :thumbup:

BSOJ
2008-01-01, 21:15
Hej Bosse! Roligt att du har startat en journal och roligt att du ska återuppta tävlandet i bänkpress. Starkeman säger du....hmmm, var i Linköping tränar du? Jag bor i Kisa och tränar ibland på gymmet där och han som äger gymmet(ägde är väl egentligen rättare sagt eftersom han precis sålt det) tränar ofta i Linköping också, han tävlar i starkeman och jag vill minnas att han pratat om någon Bosse som ska vara en jävle på bänkpress....är det månne du :)

Nå, välkommen ska du vara till journalträsket :thumbup:

Edit: Vilken klubb ska du tävla för?

Har bara gjort en starkeman tävling, det räckte för att komma fram till att man inte var lämpad för det:). Men jag tränade starkeman i nåt år iallafall, ganska kul men sliter och gör ont.

Mig veteligen känner jag inte nån gymägare i Kisa. Men om du säger vad han heter så kan det ju gå upp ett ljus. Men om han kommer ifrån Kisa och tävlar i starkeman så borde jag veta vem det är.

Vet inte vilken klubb jag ska tävla för. Det spelar ingen större roll. Ska först och främst koncentrera mig på att kunna träna bänk, sen får vi se. Men det kanske blir Linköping, har varit ensam tävlande för linköping förut så det går väl bra. Annars så är det 2 som tävlar för Göterborg SK på gymmet, så möjligheten finns att det blir dom. Eller som tredje alternativ Jönköping, där jag har en del kontakter.

BSOJ
2008-01-01, 21:16
Gick promenaden bra igår? Måste varit segt.

Kul att du har journal här. :thumbup:

40min ungefär, kändes sådär roligt. Kallt.

Ja, jag kunde lika gärna lägga upp en här också tyckte jag.

Pinglan
2008-01-01, 22:26
Du har PM...;)

simpan
2008-01-01, 22:45
Roligt med en ny journal att följa! Lycka till med bänkandet!

Timme
2008-01-01, 23:26
Kul att du är här BSOJ! Gött att du tycker att det bredare grepept fungerar bra :) Jag har nyligen flyttat till det och är mycket nöjd. Man tjänar på det i längden. Speciellt om man ska ha tröja på det också.

BSOJ
2008-01-02, 19:28
Dagens pass: Ben

Knäböj i bur lite grunda med bälte:

5x210kg
5x250kg
3x280kg
0x300kg

Enbensbenpress:

Körde ett gäng set, för att ta ut det sista ur låren.

Baksida lår:

4-5 set 8 rep/set

Avslutade med teknikbänk. Börjar närma mig en acceptabel teknik, iallafall i en del lyft. Är lite osäker på hur mycket eller lite jag ska vinka ut armbågarna. Men det kanske ger sig när man lägger på lite vikt.

BSOJ
2008-01-02, 19:33
Roligt med en ny journal att följa! Lycka till med bänkandet!

Tack!

BSOJ
2008-01-02, 19:35
Kul att du är här BSOJ! Gött att du tycker att det bredare grepept fungerar bra :) Jag har nyligen flyttat till det och är mycket nöjd. Man tjänar på det i längden. Speciellt om man ska ha tröja på det också.

Ja, det känns bra. Men jag vet om det beror på om jag är bara viktovan men det känns tyngre att hålla vikten i ett bredare grepp än smalt. Är det något du upplever?

Börje H
2008-01-02, 20:53
Trevligt med fler bänkpressare med ambitioner att slåss i klass 100!
Nästa år finns det möjlighet till 3-4 st i samma klass på SM :D

Beträffande greppvidden är det otvivelaktigt så att du kommer att tjäna på det i längden. Helt naturligt kommer det dock kännas en smula ovant till en början.

Skall hålla ögonen på din träning *popcorn*

Kör hårt :hbang:

/Börje

Gute
2008-01-02, 22:21
Trevligt med fler bänkpressare med ambitioner att slåss i klass 100!
Nästa år finns det möjlighet till 3-4 st i samma klass på SM :D

Beträffande greppvidden är det otvivelaktigt så att du kommer att tjäna på det i längden. Helt naturligt kommer det dock kännas en smula ovant till en början.

Skall hålla ögonen på din träning *popcorn*

Kör hårt :hbang:

/Börje


Instämmer med Börje.
Det ska bli kul att följa din träning!

Hirvis
2008-01-03, 03:31
Instämmer med skribenterna ovanför, du kommer garanterat att tjäna på att bredda greppet i längden.

Lite nyfiken blir jag dock. Har vi tävlat mot varandra för länge sedan? Tycker att ditt namn känns bekant och eftersom vi är nästan jämngamla så verkar det inte omöjligt att vi mötts på något bänk-SM på 90-talet. Om du dessutom har tagit medalj som både ungdom och junior så är det ju snudd på garanti att vi tävlat mot varandra eftersom jag varit med på 11 bänk-SM sedan 1993.

Med tanke på dina vikter utan tröja så ser det ut att kunna bli riktigt bra vikter på bänk-SM. Fast som vanligt gäller det ju att få till det med tröjan också. Själv har jag i praktiken inte ökat något utan tröja de senaste åren, men jag tränar å andra sidan enbart för att lyfta mycket med tröja, vilket känns rätt logiskt när man tävlar.

Linköping är för övrigt en fin och trevlig stad. Jag råkar vara född där! I Ryd närmare bestämt.

Kör hårt!

Mvh Hirvis ( Marcus Hirvonen, ifall mitt " artistnamn " inte är bekant, ha-ha..)

BSOJ
2008-01-03, 16:21
Trevligt med fler bänkpressare med ambitioner att slåss i klass 100!
Nästa år finns det möjlighet till 3-4 st i samma klass på SM :D

Beträffande greppvidden är det otvivelaktigt så att du kommer att tjäna på det i längden. Helt naturligt kommer det dock kännas en smula ovant till en början.

Skall hålla ögonen på din träning *popcorn*

Kör hårt :hbang:

/Börje

Ja det är alltid roligare om man är fler som tävlar och sporrar varann.

Lite ovant är det som sagt, men å andra sidan så skulle det nog vara ovant att köra bänk smalare också eftersom jag inte pressat på länge. Hoppas dock snart att det ska kännas naturligt så man inte behöver tänka när man lyfter.

Lycka till med din träning

BSOJ
2008-01-03, 16:22
Instämmer med Börje.
Det ska bli kul att följa din träning!

Tack:)

BSOJ
2008-01-03, 16:39
Instämmer med skribenterna ovanför, du kommer garanterat att tjäna på att bredda greppet i längden.

Lite nyfiken blir jag dock. Har vi tävlat mot varandra för länge sedan? Tycker att ditt namn känns bekant och eftersom vi är nästan jämngamla så verkar det inte omöjligt att vi mötts på något bänk-SM på 90-talet. Om du dessutom har tagit medalj som både ungdom och junior så är det ju snudd på garanti att vi tävlat mot varandra eftersom jag varit med på 11 bänk-SM sedan 1993.

Med tanke på dina vikter utan tröja så ser det ut att kunna bli riktigt bra vikter på bänk-SM. Fast som vanligt gäller det ju att få till det med tröjan också. Själv har jag i praktiken inte ökat något utan tröja de senaste åren, men jag tränar å andra sidan enbart för att lyfta mycket med tröja, vilket känns rätt logiskt när man tävlar.

Linköping är för övrigt en fin och trevlig stad. Jag råkar vara född där! I Ryd närmare bestämt.

Kör hårt!

Mvh Hirvis ( Marcus Hirvonen, ifall mitt " artistnamn " inte är bekant, ha-ha..)

Jag tog guld på U-sm-96 och J-sm silver -99 eller -00 tror jag. Gick i +82,5kg på u-sm och 90kg på j-sm. Sedan har jag varit med på ett senior sm innan jag totalt tog sönder axlarna. Tror det var -03 jag var med senior sm, klass 100kg, men slet sönder några fibrer i bröstet och triceps så det gick inget vidare.

Bänktröja har alltid fungerat skapligt. Provade med en comeback förra hösten faktiskt. Hade då inte kört bänkpress på nästan ett år, lånade en tröja och bänkade faktiskt 240kg första träningspasset. Sedan hann jag bara köra 2-3 pass till innan tävling vilket resulterade i att jag tappade 230kg på bröstet på uppvärmningen på tävlingen. Försökte dra ner stången med armarna, vilket medförde att vinkeln blev tokig och handlederna vek sig. Fritt fall 5-7cm. Låg med stången på bröstet ett 5-10sek innan några hann skynda dit och lyfta bort stången. Killen bakom nådde inte stången. Försökte ändå tävla men hade för ont.

Det kunde man väl förstå att du var född i Linköping, det är väl där eliten kommer ifrån, eller;)

Jo jag vet vem du är:) Jag var och coacha 2:an i din klass på bänk-sm. Så grattis till ett fantastiskt resultat och världsrekord. Såg väldigt komfortabelt ut. 350 nästa?

Hirvis
2008-01-04, 00:52
Jag tog guld på U-sm-96 och J-sm silver -99 eller -00 tror jag. Gick i +82,5kg på u-sm och 90kg på j-sm. Sedan har jag varit med på ett senior sm innan jag totalt tog sönder axlarna. Tror det var -03 jag var med senior sm, klass 100kg, men slet sönder några fibrer i bröstet och triceps så det gick inget vidare.

Bänktröja har alltid fungerat skapligt. Provade med en comeback förra hösten faktiskt. Hade då inte kört bänkpress på nästan ett år, lånade en tröja och bänkade faktiskt 240kg första träningspasset. Sedan hann jag bara köra 2-3 pass till innan tävling vilket resulterade i att jag tappade 230kg på bröstet på uppvärmningen på tävlingen. Försökte dra ner stången med armarna, vilket medförde att vinkeln blev tokig och handlederna vek sig. Fritt fall 5-7cm. Låg med stången på bröstet ett 5-10sek innan några hann skynda dit och lyfta bort stången. Killen bakom nådde inte stången. Försökte ändå tävla men hade för ont.

Det kunde man väl förstå att du var född i Linköping, det är väl där eliten kommer ifrån, eller;)

Jo jag vet vem du är:) Jag var och coacha 2:an i din klass på bänk-sm. Så grattis till ett fantastiskt resultat och världsrekord. Såg väldigt komfortabelt ut. 350 nästa?

Aha, jag tyckte väl att vi måste ha tävlat på samma tävling. Fast 1996 kan du väl inte ha tävlat i klass +82.5? Var det inte två viktklasser för ungdomar och juniorer då, -75 och + 75 kg och tävlingen avgjordes på poäng? Jag är helt säker på att det i alla fall var så i juniorklassen för jag vann juniorklassen i +75 och Patrik Turesson vann -75.

Otäckt att tappa stången, det har man själv varit med om några gånger...*gah!*

Tack för gratulationerna. 350 verkar lite väl mycket, men 340 kan nog åka med en bra dag. Jag gjorde 335 på ett KM i somras och hade ett skapligt försök på 350, tyvärr har jag inte varit i den formen sedan dess. Även om det gick bra på SM så var det ingen optimal tävling, men svårt att vara direkt missnöjd när det ändå blev v-rek.:)

Såg att du kör JM-pressar och Tatepressar. Hur upplever du de övningarna för armbågarna? Jag har länge varit på väg att lägga in de övningarna i min träning, men inte riktigt vågat eftersom jag haft stora problem med inflammationer i armbågarna förr i tiden.

BSOJ
2008-01-04, 15:28
Aha, jag tyckte väl att vi måste ha tävlat på samma tävling. Fast 1996 kan du väl inte ha tävlat i klass +82.5? Var det inte två viktklasser för ungdomar och juniorer då, -75 och + 75 kg och tävlingen avgjordes på poäng? Jag är helt säker på att det i alla fall var så i juniorklassen för jag vann juniorklassen i +75 och Patrik Turesson vann -75.

Otäckt att tappa stången, det har man själv varit med om några gånger...*gah!*

Tack för gratulationerna. 350 verkar lite väl mycket, men 340 kan nog åka med en bra dag. Jag gjorde 335 på ett KM i somras och hade ett skapligt försök på 350, tyvärr har jag inte varit i den formen sedan dess. Även om det gick bra på SM så var det ingen optimal tävling, men svårt att vara direkt missnöjd när det ändå blev v-rek.:)

Såg att du kör JM-pressar och Tatepressar. Hur upplever du de övningarna för armbågarna? Jag har länge varit på väg att lägga in de övningarna i min träning, men inte riktigt vågat eftersom jag haft stora problem med inflammationer i armbågarna förr i tiden.

Du har nog rätt. Det var nog +75kg och inte +82,5kg. Jag minns bara att jag tävlade i den tyngre klassen, fick för mig att det var över 82,5kg. Kommer ihåg att det var poängräkning iallafall. Jag vann den tunga klassen före Martin Borg, med 0,5 poäng före honom eller nåt.

Har precis börjat med både JM-press och Tatepressar. Jag har också väldiga problem med armbågarna, men jag har inte känt någon smärta i armågarna av dessa övningar. Däremot har jag känt lite i biceps av JM-press, precis när jag skjuter ifrån stången. Men inte så ont så att jag inte kommer att köra den. Jm-press är lite knepig i början,ganska lätt att komma för långt ner med armbågarna. Men det dröjde kanske 3-4 pass så började den funka ok.
Men jag tycker att det är några av de bästa tricepsövningar jag provat, så jag rekommenderar dem. Men jag brukar börja med tricepsextension för att bli varm i armbågarna för att vara på den säkra sidan. Också en övning förresten som jag kan rekommendera om du inte provat den. Jag kör alltid med hantel och håller med båda händerna runt den så att handflatorna ligger mot viktskivan och tumgreppet ligger runt stången. Sedan sitter jag med lutad mot ett ryggstöd med låg höjd för att inte slå i vikten i ryggstödet och för att få över vikten över huvudet. Den tycker jag känns riktigt bra. Däremot så får jag ont om jag kör med en arm i taget.

Timme
2008-01-04, 16:35
Ja, det känns bra. Men jag vet om det beror på om jag är bara viktovan men det känns tyngre att hålla vikten i ett bredare grepp än smalt. Är det något du upplever?

Det är helt klart tyngre att bara hålla vikterna i ett bredare grepp än vad det är att hålla dem i ett smalare. Samma sak är det i böj. Det är tyngre att stå med vikterna om man står riktigt brett jämfört om man står smalt.

Håller man vikterna i ett smalt grepp i bänkpressen så trycker vikten rakt ned genom armarna och genom att ha armarna låsta så vilar vikten mer på skelettet i sig. Ju bredare man håller desto mer belastas musklerna trots att man har låsta armar. Ju bredare man håller stången desto hårdare måste man greppa den.

http://i1.tinypic.com/6ocwf93.jpg

Timme
2008-01-04, 16:45
Åh JM Press *drool*

Helt underbar tricepsövning *cupid*

Men som BSOJ säger. Den är klurig och det tar oftast några pass innan man får in den. Man måste också börja på väldigt lätta vikter.

BSOJ
2008-01-04, 19:00
Dagens pass: Bänk mm

Bänkpress: Körde upp till 5x140kg. Kändes ok.

Lutbänk:

5x110kg
5x130kg
3x150kg
2x12x110kg

Är jag dum i huvet??

Jag har ju inte kört bänk eller lutbänk på väldigt länge så man känner ju sig som en nybörjare, och ibland kan man undra ifall man är det.

Jag kände att när jag körde lutbänk kopplar jag in lathsen naturligt. Det gör jag inte i vanliga bänken. Varför kan man undra, och det gjorde jag med. Så jag provade att flexa ut lathsen i startläget och köra så några set. Väldigt lätt förrvisso, men vilken skillnad!
Kortare lyftväg och sedan känns det nästan som man får en inbyggd bänktröja, behöver ju inte ta i, i botten. Sedan provade jag att hålla som jag brukade göra(2 fingrar smalare) då var det omöjligt att få ut lathsen. Så då hade jag ju inte mycket val. Men det här kommer bli min melodi nu

Pullover med hantel:

8x41kg
8x51kg
8x62kg

Tatepress:

Körde ett gäng set med några 8reppare på 39,5kg hantlarna som tyngst

Avslutade med lite tuttövningar

emmzan
2008-01-04, 19:38
Trevligt med tävlande i Linköping! Flyttar ner till veckan så jag kommer säkert tracka dig på gymet! :thumbup:

BSOJ
2008-01-04, 20:49
Trevligt med tävlande i Linköping! Flyttar ner till veckan så jag kommer säkert tracka dig på gymet! :thumbup:

Du är välkommen!:)

Timme
2008-01-04, 22:20
BSOJ: Det var alltså lättare att flexa ut latsen när du håller pekfingrarna på ringarna?

Antingen så vet jag inte hur man gör för att ta hjälp av latsen eller så har jag bara för små lats för jag har inte lyckats än :(

BSOJ
2008-01-04, 23:04
BSOJ: Det var alltså lättare att flexa ut latsen när du håller pekfingrarna på ringarna?

Antingen så vet jag inte hur man gör för att ta hjälp av latsen eller så har jag bara för små lats för jag har inte lyckats än :(

Ja det var lättare. Håller dock inte riktigt så brett, håller långfingret på ringen eller knappt det. Det räckte för mig. Fick mycket bättre bana och naturligare armföring. Så det känns bra. Hoppas det blir likadant när det kommer på vikter bara.

Tror säkert du kan få hjälp av dem. Men tyvärr har jag inget bra tips eftersom jag knappt vet själv hur man gör.

BSOJ
2008-01-06, 20:50
Dagens pass: Rygg och biceps

Lathsdrag med smalt grepp:

5x120kg
5x135kg
5x155kg
5x170kg

Rodd med hantel:

5x82kg
5x102kg
4x122kg
5x102kg

Rodd med ez-stång liggandes på lutande bänk:

5x100kg
5x120kg
5x140kg
10x100kg

Hammercurls utmed kroppen med hantel:

8x62kg
5x72kg
8x51kg

Bicepscurls i cablecross en hand i taget:

7-8 set, bra pump.

BSOJ
2008-01-06, 21:26
Var lite tveksam om jag skulle lägga upp denna. Jag vet att det inte är strikt. Men jag tycker det är skönt att fläska på nåt set för att sedan köra lättare mer strikt. Det tar bra i bic och brac ändå:)

5x72kg

http://www.youtube.com/watch?v=Gpy-LyPNHlc

Gpy-LyPNHlc

BSOJ
2008-01-06, 21:28
Och här det andra setet med 102kg hanteln i rodd.

5x102kg

http://www.youtube.com/watch?v=72hyZGI2M4E

72hyZGI2M4E

z_bumbi
2008-01-07, 08:25
Stark rygg!

(Jag fixade lite med filmerna.)

BSOJ
2008-01-09, 11:36
Dagens pass: Triceps och axlar

Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:

10x72kg
10x82kg
8x82kg

Tatepressar:

8x39,5kg
2x5x46kg
8x39,5kg

Körde slut tricen med kickback i cablecrossen.

Famsida axlar med hantlar:

Kände mig lite sliten i framsidan, pga jobbet. Körde inte högre än 31kg. Körde några 12 reppare på 21kg sen.

Sida axlar med hantlar:

Återigen lätt, glad bara att kunna köra denna övning. Höll mig till 11kg hantlar

Avslutade passet med kryssdrag, drag till hakan, mage och teknikbänk

Timme
2008-01-09, 12:50
Du är helt glat stark :)

BSOJ
2008-01-11, 20:44
Dagens pass: Ben

Knäböj i bur lite grunda:

5x210kg
5x250kg
0x290kg

Kändes riktigt uselt idag. Hade en vanlig gymstång upp till 250kg, sedan fick jag tag i en riktig stång. Gymstången rullade och gungade. Dessutom var jag trött och dåligt med energi. Fällde ryggen ganska mycket, vilket resulterade i grundare böj än vanligt. Mening var ju att jag skulle göra en 3:a på 290kg, men det fanns ingen chans idag. Kändes tillochmed tungt att gå ut med. Bara ta nya tag nästa vecka.

Körde lite baksida lår, enbenpress och mage efter det.

BSOJ
2008-01-12, 15:07
Dagens pass: bänk mm

Bänkpress:

2x5x150kg Kändes ok. Tekniken börjar stämma bra nu.
28x100kg

Lutbänk:

5x110kg
5x120kg Kändes inte så bra i axeln, så jag körde inget mer.

Exp bänk:

5x5x90kg bra fart, bra teknik

JM press:

10x70kg
10x80kg
8x90kg

Pullover med hantel:

8x41kg
8x52kg
8x62kg

norlund
2008-01-12, 19:22
Stark!!! Ska bli kul o följa din journal,helt galna vikter i dom flesta övningarna.

BSOJ
2008-01-12, 19:53
Stark!!! Ska bli kul o följa din journal,helt galna vikter i dom flesta övningarna.

Kul att du vill följa den:)

BSOJ
2008-01-13, 18:12
Dagens pass: Rygg

Lathsdrag brett grepp:

5x130kg
5x150kg
5x170kg
2x190kg

Lathsdrag halvbrett vinklat grepp:

8x100kg
8x110kg
8x120kg
8x130kg

Rodd med hantel:

5x82kg
2x5x102kg

Orkade inte köra mer övningar idag. Dålig energi. Skulle ha kört bic idag också men kör det imorgon istället.

bertbert
2008-01-14, 12:37
Hur tusan ser hissen du kör latsdrag i ut på ditt gym/din klubb? Eller du hänger kanske på en massa viktskivor?

BSOJ
2008-01-14, 18:58
Hur tusan ser hissen du kör latsdrag i ut på ditt gym/din klubb? Eller du hänger kanske på en massa viktskivor?

Viktmagasinet går bara upp till 135kg. Gymägaren har fixat en annordning som man lägger över viktmagasinet så att man får 1 pinne ut på vardera sida om viktmagasinet för att lägga på extra vikt. Slipper då ta fast viktskivor med viktmagasinssprintar, vilket kan vara ganska jobbigt annars.

BSOJ
2008-01-14, 18:59
Har gjort om lite i träningsschemat. Kommer nu lägga fokus för att komma igång med bänkandet. Så ben och rygg prioriteras inte så högt nu. Förhoppningsvis så ger det mer energi till den andra träningen som känns viktig just nu.

Dagens pass: Triceps och axlar

Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:
10x72kg
13x82kgPB
8x87kgPB (knöt fast en 5kg hantel på 82:an. Hanteln förflyttade sig under setet, blev lite extra knöligt) Men det blev PB iallafall. Kände mig grymt stark i tricen idag

Tatepress:

8x46kg PB
5x54kg PB
7x46kg

Körde slut på tricen med enarms pushdown med rep. 4-5set 8 reppare.

Framsida axlar med hantlar:

3x12x21kg
8x31kg

Körde därefter ganska lätt baksida, kryssdrag och drag till hakan.

BSOJ
2008-01-16, 19:07
Dagens pass: Lite smått och gått

Exp bänk:

3x5x90kg
2x5x110kg

JM-press:

10x80kg
8x100kg
2x10x80kg

Avslutade med 3 övningar biceps. Ca 10 set totalt

BSOJ
2008-01-18, 21:10
Dagens pass: Bänk mm

Bänkpress:

5x120kg
5x140kg
5x160kg
5x140kg
5x120kg
27x100kg

Körde kontrollerat och behärskat. Körde i princip med stopp på 160kg. Kändes ok. Hade nog kunnat göra 3-4 till iallafall. Men jag vill ta det försiktigt så jag inte skadar mig. Lite stel i vänstersidan. Tycker det är svårt att få fart på stången med mitt nya grepp. Går lika långsamt på 120kg som 160kg. Men det känns som presstyrkan är ok.

Jm-press:

10x80kg
8x100kg
7x110kg
6x110kg

Pullover:

8x51kg
8x62kg
8x67kg

Exp bänk:

3x5x80kg

BSOJ
2008-01-20, 12:44
Dagens pass:Ben och rygg

Blev ett väldigt lätt pass. Kommer ju som sagt nerprioritera dessa muskler ett tag för att ha mer energi till bänk och dess komplementövningar. Så idag blev det 4x10 i böj jättelätt och 2 ryggövningar + mage.

BSOJ
2008-01-21, 11:04
Dagens pass: Triceps och axlar

Tatepressar:

8x46kg
5x54kg
5x59kg Lite för långa att köra med, blev lite klumpigt.
8x46kg

Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:

10x72kg
9x82kg Var trött efter tatepressen, körde ej fler set.

Körde därefter tricepspushdown med rep enhands 4-5set och några lätta set enhands tricepsextension med hantel.

framsida axlar med hantlar:

3x10x21kg

Baksida axlar med hantlar liggandes på lutbänk:

3x10x16kg

Körde därefter kryssdrag och drag till hakan. Avslutade med mage.

Börje H
2008-01-21, 11:27
Dagens pass:

Bänkpress:
5x160kg
27x100kg

Tycker det är svårt att få fart på stången med mitt nya grepp. Går lika långsamt på 120kg som 160kg. Men det känns som presstyrkan är ok.


Trevliga vikter!
Bara att jobba på med det nya greppet. Full fokus samt att trycka med maximal presskraft även på lättare vikter bruka göra susen.

Intressant att se vart detta kan sluta *popcorn*

BSOJ
2008-01-21, 12:18
Trevliga vikter!
Bara att jobba på med det nya greppet. Full fokus samt att trycka med maximal presskraft även på lättare vikter bruka göra susen.

Intressant att se vart detta kan sluta *popcorn*

Det känns bättre undan för undan. Förhoppningsvis så löser sig mycket när jag väl "vågar" köra bänk fullt ut. Det sitter lite i bakhuvudet hela tiden att axlarna ska smälla till. Så jag håller mig på lätta vikter ett bra tag till och bygger upp känslan och teknik. Ska försöka hålla mig på 150-160kg nånstans, kommer kanske att bygga på set och repsantalet. Det vore skönt om det äntligen fungerar. Kan bli riktigt skojigt om vi blir ett gäng på sm som tampas. Lycka till med din träning

BSOJ
2008-01-23, 11:04
Dagens pass: Exp bänk och bic

Exp bänk:

5x80kg
5x100kg
5x120kg
5x100kg
5x80kg

Provade lite lockouts i buren för att få lite viktvana. Ställde stoppen lite lågt. Orkade inte ändra. Blev en knapp dm lyftväg. Var uppe på 200kg. Höll ca 15sek.

Tatepress:
2x10x44kg

Avslutade med 2st bicövningar. Ca 10 set totalt.

Hudiksvall_Bänkpress
2008-01-23, 11:20
Inga dåliga vikter på Tatepressarna!:hbang:
När är det dags för tävling då?

BSOJ
2008-01-23, 11:43
Inga dåliga vikter på Tatepressarna!:hbang:
När är det dags för tävling då?

Jag får se när kroppen känns hel och jag vågar köra för fullt. Måste köpa en tröja också. Men förhoppningsvis blir det så snart som möjligt.

BSOJ
2008-01-24, 09:25
Var och kollade upp vänster axel igår. Inflammation i fram och baksida axel blev resultatet. Men å andra sidan så har inte axeln känts såhär "bra" på flera år. Dvs jag kan köra bänk utan att det gör speciellt ont. Får ta och käka lite antiinflammatoriskt och lite genomblödningsträning så blir det säkert kanon.

BSOJ
2008-01-25, 21:13
Dagens pass: Bänk mm

Bänkpress:

2x5x160kg
4x160kg
25-30x100kg(missade lite på räkningen)

2:a setet vågade jag köra på lite. Kändes väldigt lätt, utom 5:e reppet där jag kom lite fel. I 3:e setet kom jag lite tokigt på 4:e reppet så jag la av för att inte skada mig. Men ett ok pass. Känns som det släpper för varje bänkpass. Gött:)

Provade lite lockouts igen. Ställde in höjden bättre. Kör detta för att få lite viktvana då allt känns tungt att hålla i. 230kg kändes bra, höll ca 10sek. Däremot försökte jag på 260kg, och misslyckades att få loss det. DÅLIGT:furious: . Men jag kommer lägga in detta lite nu och då och så kommer det väl lite mer vikter.

Körde lite sittande tricepsextension upp till 72kg och tatepressar till 54kg.

Avslutade med lite teknikbänk. Orkade inte köra exp. Dålig energi.

Pinglan
2008-01-25, 22:20
25-30x100kg(missade lite på räkningen)
Är du alldeles tokig du *screwy* :D Jösses!!!! Hoppas inte axeln ställer till det för dig nu!!!

BSOJ
2008-01-25, 22:55
Är du alldeles tokig du *screwy* :D Jösses!!!! Hoppas inte axeln ställer till det för dig nu!!!

Det är skönt med lite pump ibland:)
Känner inget i axeln när jag kör bänk. Får ont av varddagliga saker däremot tex ta ner en jacka från en klädkrok.

BSOJ
2008-01-26, 13:15
Dagens pass: Rygg

Lathsdrag halvbrett vinklat grepp:

3x5x155kg

Sittande roddmaskin, fria vikter:

3x5x200kg

Avslutade med mage

BSOJ
2008-01-28, 20:26
Dagens pass: Triceps och axlar

Tatepress:

8x46kg
5x54kg
4x59kg
5x54kg
8x46kg

Sittande tricepsextension med hantel, dubbelfattning:

8x82kg
2x7x82kg Kändes konstigt och tungt. Upptäckte sedan att ryggstödet var för lågt ställt så det blev konstig brytning i ryggen. JAg får skylla den dåliga prestationen på det.

Reppade ur lite med enarms tricepsext.

Körde väldigt lätta axlar sedan pga inflammationen

BSOJ
2008-01-30, 19:57
Dagens pass: Bänk, bröst och biceps

Exp bänk:

5x90kg
5x110kg
5x130kg
5x110kg
5x90kg

2st bröstövningar i cablecrossen. Drag uppifrån och drag nerifrån. Körde lätt, känner lite i axeln annars.

3st bicövningar. Hammercurls några set på 41kg. Lite bicdrag i cablecrossen och koncentrationcurls upp till 36kg hantlarna.

Avslutade med mage

BSOJ
2008-02-01, 21:50
Dagens pass: Bänkpress mm

Bänkpress:
5x150kg
5x170kg
5x160kg
5x150kg

Hade som mål idag att inte tänka så mycket när jag körde bänken, utan bara köra på. Vilken skillnad, det mesta släppte. 5:an på 170kg var skitlätt. Körde inte tyngre för att undvika skador. Skulle egentligen inte kört på 170 heller men det kändes så lätt, så jag var tvungen. Jag är nöjd:)

Körde sedan lite lockouts. Höll 220kg 10-15sek.

Exp bänk:

3x5x90kg

Tatepress:

8x46kg
2x5x54kg
8x46kg

exor
2008-02-01, 23:22
Ser ut att gå riktigt bra för dig. Hoppas det löser sig med axeln också. Ska bli intresant att se var detta slutar.

norlund
2008-02-02, 11:56
Dagens pass: Bänkpress mm

Bänkpress:
5x150kg
5x170kg
5x160kg
5x150kg

Hade som mål idag att inte tänka så mycket när jag körde bänken, utan bara köra på. Vilken skillnad, det mesta släppte. 5:an på 170kg var skitlätt. Körde inte tyngre för att undvika skador. Skulle egentligen inte kört på 170 heller men det kändes så lätt, så jag var tvungen. Jag är nöjd:)

Körde sedan lite lockouts. Höll 220kg 10-15sek.

Exp bänk:

3x5x90kg

Tatepress:

8x46kg
2x5x54kg
8x46kg

Var var väl /&%¤&#" till att vara stark då!!!*flex*

Hur mycket har du maxat RAW i bänk?

BSOJ
2008-02-02, 12:40
Var var väl /&%¤&#" till att vara stark då!!!*flex*

Hur mycket har du maxat RAW i bänk?

Har aldrig maxat raw i bänk. Har inte blivit så mycket bänk alls de senaste 4 åren pga skador. Så jag är lite försiktig med maxningar. Men har nu ändrat teknik och nu verkar jag kunna bänka igen. Jag får se när jag vågar lägga på vikt och köra fullt ut hur mycket jag gör. Men jag kommer hålla mig omkring 5 rep tror jag.

BSOJ
2008-02-03, 21:14
Dagens pass: Rygg och ben

Körde ett lungt pass. 3 ryggövningar och 2 benövningar. Körde lite mage också.

BSOJ
2008-02-04, 11:29
Dagens pass: Triceps och axlar

Tatepress:

5x46kg
5x56kg
4x62kg PB
8x46kg

JM-press:

7x110kg
4x130kg PB
7x110kg

Sedan körde jag lite lätta enarmas tricepsextension för att pumpa ur det sista. Kommer inte köra tricepsextension med dubbelfattning på ett tag nu. Det blir så klumpigt när 82kg hanteln inte räcker till. Får hoppas att vi får in helgjutna hantlar snart så kan man ta upp övningen igen.

Avslutade med att köra lite baksida axlar, drag till hakan och kryssdrag i cablecrossen.

BSOJ
2008-02-06, 10:58
Dagens pass: Exp bänk,bröst och bic

Exp bänk:

5x90kg
5x110kg
5x130kg
5x110kg
5x90kg

2 bröstövningar i cablecrossen

3st bicepsövningar. Hammercurls upp till 51kg. Koncentrationscurl upp till 36kg. Sedan en pumpövning i cablecrossen.

Ett snabbt och lätt pass på 40min. Tyvärr kände jag av lite i vänster sida när jag bänkade. Brukar förrvisso känna mer i exp bänk än vanlig. Hoppas det är bättre till på Fredag.

BSOJ
2008-02-08, 20:27
Dagens pass: Bänk mm

Var fruktansvärt seg idag,trött och hade dålig energi. Ingen bra känsla inför ett pass. Är så ibland när jag jobbat eftermiddagsvecka(15-24). Är ledig på fredagarna då, men är som sagt oftast sjukt trött.

Bänkpress:

5x150kg
3x170kg Kändes skit. Trodde jag räknat fel och det var 190 på stången men det var det inte(tyvärr). Dålig bana, inget tryck, ingen fokus.
Körde ingen mer vanlig bänk. Provade lite bänk med gummiband för första gången istället.

Bänkpress med gummiband. Ca 45kg hjälp från bröstet:

5x160kg
5x180kg
4x200kg
0x220kg fastnade drygt halvvägs. Kan nog bli intressant att köra ett pass då kroppen är piggare. Lite märklig känsla på lätta vikter. Kändes bättre på tyngre.

Tatepress:

5x46kg
5x54kg
3x62kg

Avslutade med lite bänkteknik.

BSOJ
2008-02-10, 14:58
Dagens pass: Ben och rygg

Körde ett lätt ben och ryggpass. 2övningar ben och 2 rygg

BSOJ
2008-02-11, 19:16
--------------------------------------------------------------------------------

Dagens pass: Triceps och axlar

Tatepress:

8x46kg
8x54kg
7x62kg PB
2x67kg PB
7x56kg

JM press:

Kommer inte ihåg repsen riktigt i alla set men jag körde på 130kg som mest en 4:a tror jag. 2 set på 110kg och några set på 90kg.

Triceps pushdown:

8x65kg
7x75kg
6x80kg
10x60kg

Körde lite lätta axlar sean och lite teknikbänk.

BSOJ
2008-02-13, 19:30
Dagens pass: Bröst och biceps

Bänkpress med fötterna i luften:

8x100kg
8x120kg
7x140kg Lite ovant. Stelt i vänster axel. Vågade inte köra på fullt. Men det tog ganska gött

Körde några set bröstdrag i cablecrossen efter det.

Hammercurls:

Körde 5-6 set. Belastning 40-60kg per arm.

Bicepsdrag i cablecrossen:

Några lätta pump set.

Koncentrationscurls sittande med armbågen mot låret:

5x31kg
5x36kg
4x41kg

BSOJ
2008-02-15, 22:36
Dagens pass: Bänkpress

Bänkpress:

5x160kg
3x180kg
5x160kg

Bänkpress med gummiband. Ca 45kg hjälp i botten:

3x190kg
2x210kg
3x190kg

Avslutade med att reppa ut några set på 100kg i vanlig bänkpress.

Måste hitta något bra upplägg i bänken nu. Har nu mest bara kört på sedan jag började med bänk igen. Men det känns som jag måste få in tekniken mer i ryggmärgen. Nu känns en del bra och en del kass när jag kör. Har dessutom kört ganska tungt några pass nu så jag kommer gå ner lite i vikt så jag inte blir skadad och får in banan så jag slipper bli osäker på tunga vikter. Känns som jag behöver lite självförtroende i bänken för att det ska släppa på riktigt och för att jag ska få ut de vikter som jag tror att jag har i kroppen. Har tänkt på några olika upplägg som fungerat förr genom åren, får se vilket jag bestämmer mig för.

BSOJ
2008-02-18, 11:42
Dagens pass: exp bänk, triceps och lätta axlar

Exp bänk:

3x90kg
3x100kg
3x110kg

Tatepress:

5x56kg
5x62kg
3x67kg

Pushdown:

8x65kg
8x75kg
4x80kg

Sittande tricepsextension enarmas:

Körde några pumpset. 31kg hantlarna som mest.

Körde därefter lätta axlar.

BSOJ
2008-02-18, 11:45
Körde förresten lite lätta ben igår. Provade lite att reppa i hacklift. Var uppe och gjorde en 10:a på 170kg som mest. Kändes ganska gött, men dåligt flås. Körde lita andra lätta benövnigar också och avslutade med lite cardio och mage.

BSOJ
2008-02-20, 11:50
Dagens pass: Bröst, bic och rygg


Bänkpress fötterna i luften:

11x120kg
7x140kg
6x140kg
8x130kg

Körde sedan några set bröst i cablecrossen

Körde bic med hantlar från 41-62kg. 4-5 set.

Körde några set bic cablecrossen.

4-5 set lathsdrag

Avslutade med lite rodd med stång liggandes på lutande bänk. 3-4 set. vikt runt 110kg. Omkring 8 rep/set

BSOJ
2008-02-22, 23:01
Dagens pass: Bänkövningar

Bänkpress: Kände av i vänster axel så jag var lite feg att trycka i bottenläget.

12x140kg
7x160kg
6x160kg
9x150kg
13x130kg

Decline bänkpress i smithmaskin: Här kände jag inte av det onda så det ganska ok att trycka på hela vägen

10x150kg
6x180kg
1x200kg (nära 2) Gött att pressa 200kg:)
7x170kg

Smalbänk: Var rätt så trött i triceps och pga vänster axel så körde jag lätt:

2x8x120kg

Exp bänk:

3x5x90kg

Tatepress:

2x8x44kg (Trött)

BSOJ
2008-02-25, 20:34
Dagens pass: Lite bänk och triceps

Exp bänk:

5x90kg
2x3x110kg
3x130kg

Utlåsningar:

Låg i buren och hade stoppen så pass högt upp så lyftvägen blev max 3-4cm. Tyvärr hade jag en vanlig gymstång. Så på toppvikterna så var det precis så stången lyfte från stoppen pga bågen som blir med dåliga stänger. Körde med ca 20kgs höjningar från 200kg och landade på 290kg som mest. Det var några veckor sedan jag körde denna övning och jag tror inte jag ens lyfte av 250kg då. Så det var ju ett steg i rätt riktning.

Tatepress:

Kommer inte ihåg exakt hur jag körde men var uppe på 62kgs hantlarna som mest. Blev 5 reps.

Körde därefter lite pushdown upp till 85kg.

Efter det blev det sittande tricepsextensions med dubbelfattning. Inte kört denna övning på ett tag, pga att vi inte har tyngre hantlar än 82kg. Men eftersom jag tycker övningen är skön så var det svårt att hålla sig borta längre. La den sist bland tricövningarna så att man skulle vara så pass trött att jag inte skulle behöva mer vikt. Så det blev:

10x72kg
6x82kg
10x72kg

Avslutade med lite baksida axlar.

BSOJ
2008-02-27, 20:35
Dagens pass: Bänkpress och biceps

Kände mig fruktansvärt förkyld imorse men under dagen blev det ganska bra så jag tränade ändå. Däremot struntade jag i ryggen. Får bli på lördag istället.

Bänkpress fötterna på bänken:

9x140kg
5x150kg
7x140kg
10x120kg

Körde därefter lite flyes i cablecrossen:

Bicepscurl med ez-stång omvänt grepp:

8x80kg
4x100kg

Körde 4-5 set bicepsdrag i cablecrossen.

Konc.curls med hantel. Sittande med armbåge mot låret:

Gjorde en 5:a på 41kgs hantlarna som mest.

norlund
2008-04-22, 10:06
Vad händer?

BSOJ
2009-05-30, 09:30
Tänkta att jag skulle skriva lite igen. Har haft mycket problem med olika skador i axlar och bröst mm. Nu känns det äntligen som kroppen börjar läka ihop och bli skadefri (eller så skadefri som man kan bli) och det känns riktigt skönt.

Det som har hänt sedan sist är att jag efter alla problem med skador och dyl tänkte att jag skule gå ner lite i vikt. Behöver inte så mycket fett för som skyddar om jag inte ska tävla tänkte jag. Så i dags läge har jag gått ner från all time high 112kg kroppsvikt på morgonen till 92-93kg på morgonen. Från ca 110cm midjemått till ca 85cm. Det är ganska skönt att kunna knyta skorna utan att bli andfådd:-)

Har tränat ganska lätt, iallafall ganska många reps i många övningar. Mark och böj ahr inte kört mycket alls. Har bara kört nån gång då och då. Men jag känner att styrkar i princip sitter kvar. Det kännsom om jag får några pass på mig så gör jag iallafall 10X200kg i djupa knäböj. Men ska jag inte tävla i styrkelyft känns det onödigt att köra så tungt och ofta och få ont i knän, ländrygg, axlar mm.

Jag har istället fokuserat mer på överkroppen och nu känns det faktiskt som det äntligen är på väg att lösa sig och man skulle kunna ta på sig en bänktröja vad det lider.

HAr gått ner i vikt i olika omgångar och barje gång jag känt att jag tappat för mycket energi har jag ätit normalt ett tag för att sedan gå på diet igen.

Tycker inte jag har tappat någon direkt styrka på dessa 20kg kroppsvikt vilket är roligt:-).

Några exempel på träningsresultat på denna kroppsvikt är:

Lutbänk med frisstång: 2 nära 3x 160kg. Ganska kraftig lutning.
Lathsdrag med halvbrett vinklat grepp 8x160kg, 5x170kg
Hammercurls med hantlar ut från kroppen 5x51kg
Framsida axlar med hantlar 5x36kg
Sida axlar med hantlar 5x36kg
Har även kört 5-6 pass rak bänkpress. Men jag kör med fötterna uppe på bänken och lägger stången i bröstet som ett rejält stopp så vikterna blir ganska blygsamma. Har inte varit över och reppat på mer än 150kg. Men det känns ganska bra i allafall.

Så tanken nu är att försöka gå ner i 90kg klassen och köra som jag har nu gjort. Lugnt och metodiskt så hoppas jag att man skulle kunna tävla igen. Dock en tuff klass med Jäder som toppnamn.

Hoppas att jag kan börja skriva in lite pass nu för att hålla lite bättre koll på min träning igen.

kjell33
2009-05-30, 09:35
Glöm inte tröjträningen, för jag antar att du siktar på att tävla med utrustning?

Bra vikter!:thumbup:

BSOJ
2009-05-30, 15:16
Nejdå. Tröjträningen ska jag inte glömma:-). Jag får nog börja med stora tröjor för att vänja mig. Förhoppningsvis kan jag låna någon gammal sliten av någon av de tävlande. Jag hoppas det kan komma lite vikter när jag vågar träna normala bänkpressar.

BSOJ
2009-05-30, 15:22
Dagens pass: Rygg och lite bic

Lathsdrag i hammerstrength maskin: 3x5 på 135kg i varje hand
Chins:
10xkv
8x15+kv
8x30+kv
4x45+kv
24xkv

Rodd med hantlar liggandes på lutande bänk:

4x8x51kg

Körde lite lätta shrugs med hantlar och lite bic i cable cross avsluatde med konc curl med hantel sittande med armbåge mot insida lår. 5x31kg 5x41kg 5x31kg
Körde även lite mage och stretchade.

Stråhle
2009-05-30, 15:48
Vad menas med + kv? Kroppsvikt?

BSOJ
2009-05-30, 15:57
Vad menas med + kv? Kroppsvikt?

Sorry att jag var lite otydlig. Kv=kroppsvikt.

ceejay
2009-05-30, 16:11
galet stark ;)

BSOJ
2009-05-30, 16:38
galet stark ;)

Det var snällt sagt. Det är skönt att det finns lite under sälkostymen iallafall:)

Stråhle
2009-05-30, 21:40
Sorry att jag var lite otydlig. Kv=kroppsvikt.
Haha nejdå, det är bara jag som försöker lära mig lite förkortningar :)

BSOJ
2009-05-31, 08:51
Morgonvikt 92,7kg
1 timmes morgonpromenad inna frukost. Gött väder.
Ok morgovikt för att varit på uteservering igår och druckit öl och ätit:)

BSOJ
2009-06-01, 18:34
Dagens pass: Bröst och triceps

Bänkpress fu med stopp:

5x80kg
5x100kg
5x120kg
5x140kg
2x160kg inga vidare stopp
3x150kg
5x130kg
2x5x100kg

Vikterna kändes lätta men hade dålig energi

Bröst i cablecross 4x8 i drag uppifrån och ner och 4x8 i drag nerifrån och upp

Tricepspress från bakom huvudet liggandes på lutande bänk med ez-stång:

8x60kg
3x8x70kg

Tricepsdrag med rep i cablecross 4x8 50-60kg

Pullover några set på 50kg hantel runt 8rep

Mage 4set
Stretch 10min

BSOJ
2009-06-02, 20:28
Promenad ca 45 min och lite situps

BSOJ
2009-06-03, 18:10
Dagens pass: Axlar och biceps

Framsida axlar med hantlar:

8x16kg
8x21kg
8x26kg
8x31kg
3x8x21kg

Sida axlar med hantlar:

5X16kg
5x21kg
5x26kg
5x31kg
2x5x21kg

Sida axlar i cablecross:

4x8x20-25kg

Baksida axlar liggandes på lutande bänk med hantlar:

8x16kg
8x26kg
2x8x21kg

Hammercurls biceps med hantlar:
5x21kg
5x26kg
5x31kg
5x36kg
5x41kg
5x46kg
5x51kg
3x56kg
5x41kg
10x31kg

Bicepsdrag i cablecross enhands:

4-5 set 40-60kg 8 reps

Koncentrationscurls med hantel sittandes med armbåge mot insida lår:
5x31kg
5x41kg
5x31kg

Pullover med hantel: Kör den som stretchövning ibland

8x41kg
8x51kg
8x62kg
8x41kg

Avslutade med ett gäng set mage:

Kände av lite i vänster bicepsfäste. Körde därför inte jättetunga axlar. Av någon anledning känns det mer när man kör axlar än biceps när jag har ont i biceps. Kände av en del när jag körde pullover också. Ingen skada jag bryr mig om dock då jag har har ont där nån gång i månaden och har säkert haft det de senaste 7-8 åren i alla fall. Men ett ok pass ändå.

BSOJ
2009-06-04, 20:03
Dagens pass:
Skulle ha blivit en långpromenad men pga av vädret blev det åka ner till gymet och gå på crosstrainer. Blev 2x15min i högt tempo, med 4set mage mellan 15 minuters passen.

AFanatic
2009-06-05, 06:40
Totalmissat den här journalen.

Nu kan jag ju hålla koll på dig här, så att du sköter dig, när jag missar dig på gymet. Perfekt! :D

BSOJ
2009-06-05, 20:20
Totalmissat den här journalen.

Nu kan jag ju hålla koll på dig här, så att du sköter dig, när jag missar dig på gymet. Perfekt! :D

Sköter mig gör jag inte varken du är på gymet eller ej borde du väl veta:) Har precis startat upp den här igen efter den(eller jag) legat i träda.

BSOJ
2009-06-05, 20:31
Dagens pass: Bröst

Skulle ha kört lutbänk idag men bestämde mig för att köra lite lutande hantelpressar istället. Lite beroende på att biccen kändes av lite idag också.

Lutande hantelpressar:
4x8x51kg Körde de 4seten på 5min max. Fick lite pump då. Ökar ett steg varje vecka.

Incline pressar i hammerstrength maskin fria vikter:

Jobbade upp mig till 5x200kg 3x220kg sedan gick jag ner i vikt 7x170kg
10x140kg. Ganska skön övning:)

Körde därefter 2st cable cross övningar för bröstet. Drag uppifrån och drag nerifrån. 4x8 på de båda. uppifrån 60-70kg. Nerifrån 40kg

Avslutade med lite bänkteknikträning.

Blev ett pass i ganska högt tempo, inget jättetungt(förutom hammermaskinen) ville inte stressa bicfästet mer än nödvändigt. Men fästet är snart helt bra hoppas jag. Ska äta någorlunda normalt ett tag nu, då brukar kroppen återhämta sig lite bättre.
Morgonvikt i morse 91,5kg. Som dom sa på gymet " så lite har du väl aldrig vägt" Men jådå jag vägde ju faktiskt inte mer än 56kg när jag började träna.

BSOJ
2009-06-06, 11:08
Dagens pass: Rygg

Lathsdrag hammerstrength maskin:

5x120kg
5x145kg
5x120kg
62786

Chins:
8xkv
8x15kg+kv
8x30kg+kv
2x50kg+kv
25xkv

Liggande rodd med ez-stång:
5x100kg
5x120kg
4x140kg
2x8x100kg
Jag tror egentligen att ez-stången väger 7,5kg men jag har avrundat till 10kg i mina siffror.
62787

Avslutade med lätta shrugs med hantlar och genomblödning biceps

BSOJ
2009-06-08, 18:11
Dagens pass: Bröst och triceps

Bänkpress med fötterna uppe på bänken. Försökte att köra utan stopp, men det blev ganska fegt. Men det släpper kanske efter några pass. Kände även av vänster biceps. så man kanske fegade lita pga det.

5x130kg
5x150kg
4x150kg
8x130kg
15x110kg

Körde därefter lite vanlig bänk. Körde några set men mest för känslan och teknikens skull. Var uppe och gjorde en 10:a på 120kg som mest tror jag.

Därefter kom en träningskompis ner och hade med sig ett urval bänkpress tröjor. Så det var bara att ta på sig en och prova att få lite känsla för det. Tröjan vi valde var en väl använd fury nxg storlek 48. Får nog inte på mig en 46 på armarna ser det ut som. Körde några gånger på 170kg(ca 2dm kvar) och något set på 200kg, 10-15cm kvar tror jag. Kändes faktiskt jobbigt att hålla 200kg, men man vänjer sig väl. Ska väl dessutom inte köra 2 bänkövningar innan man sätter på tröjan;). Nästa vecka börjar jag kanske med tröja.

Körde därefter några exp vanliga bänk.

Tricepspress med ez-stång liggandes på lutande bänk:

8x60kg
6x70kg
2x8x60kg

Tricepsdrag enarms med rep i cablecross:
4x8x45-55kg

Pullover:
4x8x41kg

4set mage

BSOJ
2009-06-08, 20:04
Vet inte om det är någon som läser min sida än mindre om det är någon som har någon koll på bänkpressregler som är inne här. Om det är det så skulle det vara schysst om denne kunde svara på en fråga jag har.Annars får jag försöka på annat håll att få reda på det. Det är så att tröjärmen är längre än vad min överarm är lång dvs tyget går ut över armbågen. Idag så vek jag upp ärmen på överarmen, men är det tillåtet i tävling eller måste man kapa och sy så det blir rätt längd?

BSOJ
2009-06-09, 18:48
Dagens pass: Axlar och biceeps

Framsida axlar med hantlar:

5x21kg
5x26kg
5x31kg
5x36kg
3x41kg
5x31kg
2x8x21kg

Sida axel med hantel:

5x16kg
5x21kg
5x26kg
5x31kg
5x36kg
5x26kg
2x8x21kg

Sida axel i cable cross:
4x8x25kg

Baksida axel liggandes på lutande bänk med hantlar:

4x8x21kg

Hammercurl med hantel:

5x16kg
5x21kg
5x26kg
5x31kg
5x36kg
5x41kg
5x46kg
5x51kg
3x56kg
5x41kg

Bicepsdrag med handtag i cablecross enarms:

5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x50kg
5x40kg

Koncentrationscurl med hantel. Sittande med armbåge mot insida lår:

2x12x31kg

Avslutade med en hel del stretch för bröst och axlar. Känner ingenting av vänsterbiceps som jag känt av några dagar nu. Skönt.

kjell33
2009-06-09, 19:23
Kan inte regeln men de flesta gör så att de kränger tröjärmen så att den precis går över armbågsleden och drar i axlarna för att få på ärmen. Vilken klass kommer du att gå i?

BSOJ
2009-06-09, 19:50
Kan inte regeln men de flesta gör så att de kränger tröjärmen så att den precis går över armbågsleden och drar i axlarna för att få på ärmen. Vilken klass kommer du att gå i?

Min överarmar är ganska korta så jag tror inte att jag kan dra upp den så långt så långt så armbågen syns. Men tack för dit svar iallafall. Tanken är att jag ska gå i -90kg. Har ett drygt kilo kvar tills jag är där. Så jag tänkte gå ner till 90kg eller strax under och sedan börja äta kolhydrater igen äntligen. Jag får nog räkna med att jag går upp 1-2kg när jag fyller på igen. Men det ska bli riktigt fint att få maximal energi i muskulaturen igen. Förhoppningsvis kommer det lite mer styrka då också:hbang:

kjell33
2009-06-09, 19:55
Vad jag menar är att tröjan ska över armbågsleden först, sedan drar du tröjan över huvudet. Och drar till den som du vill ha den.

BSOJ
2009-06-09, 20:02
Vad jag menar är att tröjan ska över armbågsleden först, sedan drar du tröjan över huvudet. Och drar till den som du vill ha den.

Men blir det inte knöligt med allt extra tyg? Och får man verkligen ha det hur knöligt som helst? Det är ju en massa regler i bänken nu för tiden känns det som, så det vore inte överraskande om det fanns någon sådan regel mot hur mycket tyg det får vara uppknölat över armbågen.

Ser att du är från Sundsvall, så jag antar att du tävlar själv. Blir vi konkurrenter månne?

kjell33
2009-06-09, 20:08
Nä vi blir inte konkurrenter men antagligen kommer jag att coacha ngn av dina medtävlare. Det är inte helt ovanligt att det blir lite "slack" längst ner mot armvecket när tröjan är påtagen.

BSOJ
2009-06-11, 20:13
Dagens pass: Bröst

Borde väl egentligen inte ha tränat idag. Började ganska tidigt på jobbet idag för att kunna sluta kl 10:00 för att åka till Jönköping för att titta på J-EM. Var mest intresserad av att se -56kg damer där jag var den första tränaren till Angelica Brage som har utvecklats enormt. Så det var väldigt roligt att se henne lyfta hem guldet med 8 godkända lyft. Grattis säger jag:). Så efter tävlingen åkte jag hem och direkt till gymet. Så det blev dåligt med mat och seg efter bilkörning, men jag var lite sugen på att träna. Men det gick ganska segt. Men så här blev det iallafall.

Provade att köra lite klossbänk mest för vanan, kändes väl sådär. Kloss ca 10cm eller drygt det.

5x150kg
5x170kg

Körde sedan lite bänk med fötterna på bänken med långa stopp 3-5 sek.

körde 5:or på 100-120kg

Lutande hantelpress med hantlar:

8x41kg
8x51kg
7x62kg
8x51kg
8x41kg Där kände jag hur seg jag var. 8:or på 62kg ska jag kunna göra i sömnen nästan, men fick jag bara ut en 7:a.:furious:

Körde därefter 2st cablecross övningar för bröst 4x8 i de båda övningarna. Sedan blev det lite stretch.

BSOJ
2009-06-11, 20:16
Nä vi blir inte konkurrenter men antagligen kommer jag att coacha ngn av dina medtävlare. Det är inte helt ovanligt att det blir lite "slack" längst ner mot armvecket när tröjan är påtagen.

Då syns vi kanske på någon tävling iallafall. Om jag nu tar mig dit.

BSOJ
2009-06-12, 20:55
Dagens pass: Rygg

Fick för mig att köra lite marklyft idag. Det hör inte till vanligheten då jag alltid tyckt det var tråkigt och att jag är skitdålig i det(kanske hänger ihop*rolleyes*). Har nog inte kört mark sedan jag vägde 10-12kg mer. Provadce både bred och smalmark. Bredmark fick jag ont i höftböjare och ljumskar så jag körde smalmark istället. Satan så tungt det var. Var uppe på 210kg med bälte och det var jobbigt. Men om jag fösöker hänga i lite så kommer jag förhoppningsvis upp på för mig normal nivå, vilket skulle kunna vara ganska ok för att väga 90kg iallafall. Körde därefter bara lite lathsdrag sedan tog jag fredag.

kjell33
2009-06-12, 20:59
I vilken klubb tränade du angelica förresten?

BSOJ
2009-06-13, 09:46
I vilken klubb tränade du angelica förresten?

Det var innan hon började tävla och när hon började tävla för Jönköping. Men tränade i Linköping där hon också bodde då.

BSOJ
2009-06-14, 14:48
HAr kört på ganska mycket nu en period så jag tänkte ta en vecka med rehab träning och startade ida. Körde bröst och tric ocg stretchade mycket. Skönt med lite rejäl genomblödning. Kommer nog inte börja köra igång med riktig träning förrän nästa måndag.

BSOJ
2009-06-17, 19:02
Fortsatt rehab träning. Körde axlar och biceps idag. Blev nog klar på ca 30 min. Tänk vad fort det kan gå när man fjut tränar :-). Men det känns faktiskt ganska skönt. Men nu är det bara 2pass kvar innan jag tänkte börja "träna" igen. Har funderat ut lite scheman som jag tänkte köra efter i bänk, lutbänk och fu bänk. Så när jag börjar med dessa nästa vecka så blir det inte fullt ös från början utan lite instegning så kroppen vänjer sig vid programmen.

BSOJ
2009-06-17, 19:03
Tillägg: Dessutom börjar jag jobba på nytt jobb på måndag så det kan vara bra att inte tokköra på gymet då för fokus måste ligga på jobbet tills man kommer in i det.

BSOJ
2009-06-18, 17:25
Dagens pass: Bröst

Fortsatt lite halvrehab pass, men lite tyngd i.

Lutande bänkpress:

15x80kg
12x90kg
10x100kg
8x110kg
6x120kg
4x130kg
2x140kg
Körde i ganska högt tempo så jag fick pump

Lutande bröstpressar i hammerstrength maskin:
4x8x140kg

2st cablecross övningar 4x8 i de båda. Körde sedan lite mage och stretch.

BSOJ
2009-06-19, 13:16
Dagens pass: Rygg och biceps

Körde på någorlunda i rygg eftersom jag inte känner mig direkt sliten där. Däremot blev det lätta biceps.

Kommer inte ihåg allt så här efter några midsommarsnaps:) (och några whisky) men körde lite chins med 4x50kg+kv som mest. Kändes ok.

Gjorde några hantlerodd set. Var länge sedan jag körde hantelrodd men det kändes ok. Var uppe och gjorde en 5:a på 122kgs hanteln som tyngst. Hade nog kunnat lägga på 10-20kg till kändes det som.

Drog lite smala lathsdrag på 110kg ett par snabba set.

Drog några set biceps i cablecrossen och körde 3x8x31kg i koncentrations curl med hantel. Avslutade lite cardio i crosstrainer i högt tempo. Morgonvikt 91,3kg.

Glad midsommar!:)

Ok pass för att köra vid 8:00 på morgonen.

BSOJ
2009-06-21, 12:30
Dagens pass: Bröst och triceps

Bänkpress:

15x100kg
12x110kg
10x120kg
8x130kg
6x140kg
4x150kg
2x160kg

Explosiv bänkpress med fötterna på bänken:

5x5x100kg

Press från pannan med ez-stång:

4x8x60kg

Smalbänk:

upp till 140kg

Enhands triceps extension med hantel:

4x8x21kg

Tricepsextension med ez-stång
2x10x60kg

Pullover 4set och 4set mage:

Började som synes med stege i bänkpress idag. Har inte varit över 120kg i vanlig bänkpress sedan jag började köra bänk igen. Kändes ovant och fick ordentligt med pump. Men jag hoppas det ordnar upp sig snart. Ska öka en 5:a i vecka tänkte jag och hoppas att tekniken och vanan kommer på så sätt. FU-bänken tänkte jag öka en 10:a i vecka för den är jag mer bekväm med. Ska inte ha smalbänk på schemat den här dagen men jag skulle vilja sätta igång med den igen. Tycker det är en trvlig övning. Men att köra den efter 12set bänk + en tricepsövning går inte. Men det var skönt att köra den och få lite känsla för den. Hoppas jag kan hitta en bra plats för den i schemat, men jag får se.

BSOJ
2009-06-22, 19:23
Dagens pass: Knäböj och marklyft

På väg hem från jobbet blev jag lite sugen på knäböj och marklyft så jag åkte ner och provade på lite. Knäböjen var det 4-5 veckor sedan jag körde och innan det var det nog också en dryg månad. Så jag hade väl inga jätteförhoppningar. Så jag bestämde mig för att köra lite exp knäböj. Tycker att det är skönt, brukar få en härlig pump.

Exp knäböj: (långsamt ner, exp upp)

5x20kg
5x50kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
3x140kg
3x170kg
3x200kg
1x220kg I ärlighetens namn så blev den ganska långt ifrån explosiv men det var nog mest pga viktovana.
3x170kg med stopp i botten
3x140kg med stopp i botten
3x100kg med stopp i botten
Skönt med lite böj. Fick ganska bra tryck i låren. 3x200kg kändes som jag hade relativt bra fart på. Så det var gött. Förhoppningsvis kan jag ha kavr lite motivation för att köra böj ett tag nu så man kan komma upp på någorlunda vikter i alla fall.

Marklyft: Den stora anledningen till att jag inte vill tävla i styrkelyft. Allt känns tungt. Drog en 3x200kg och 1x220kg med bälte. Kanske skulle kunnat ha slitet upp 1 till på 220kg men sen var det nog absolut stopp. Kändes riktigt uselt, men det gör det å andra sidan alltid i marken:). 3x250kg i marken som jag dragit som mest när jag låg i och tränade mark känns väldigt avlägset*grr*. Får se ifall jag verkligen orkar mobilisera kraft för att få upp nån vikt som man slipper skämmas över, men det är nog tveksamt som det känns.

Avslutade med att stretcha lite i bänken.

kjell33
2009-06-22, 19:31
När blir det tröja? Vi väntar med spänning.

BSOJ
2009-06-22, 20:48
När blir det tröja? Vi väntar med spänning.

Provade med tröja för någon vecka sedan, men då hade jag kört ca 12 arbets set i bänken. Jag vill egentligen bli lite mer säker på hur jag ska utföra en bänkpress innan jag drar på mig en tröja igen. Men jag kanske provar på väldigt lätta vikter om andan faller på:).

kjell33
2009-06-22, 20:51
Ju förr dess bättre.:)

BSOJ
2009-06-23, 18:37
Dagens pass: Axlar och biceps

Körde ett snabbt och lätt pass. Inget direkt att skriva om. Enda roliga var att jag kände mig ganska stark i biceps. Var uppe på 46kgs hantlarna i koncentartionscurl.

BSOJ
2009-06-25, 19:02
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x130kg
5x150kg
1x170kg
8x130kg
17x100kg

Hammerstrength lutbänkmaskin:

3x8x150kg

2 bröstövningar i cablecrossen. 4x8 i de båda.

Körde lite mage också.

Lutbänken köndes bra. Var länge sedan jag gjorde en 5.a på 150kg i lutbänken. Synd bara att jag inte hade energi kvar att göra en till på 170kg. Hade varit kul. Känns som man är ganska nära dubbla kv i lutbänken i alla fall. Gött.

BSOJ
2009-06-27, 08:17
Fredagens pass:
Första veckan på nya jobbet avklarad så jag var grymt trött när jag kom ner till gymet. Blev ett kort pass rygg och biceps. Lite chins, hantelrodd och 2 övningar biceps.

BSOJ
2009-07-03, 20:46
Dagens pass: bröst och biceps

Åkte på feber och förkylning förra lördagen så det var första passet på en vecka. Är fortfarande inte bra i luftrören, men eftersom jag har astma så brukar det ta lite tid för dem att återhämta sig. Var riktigt skönt att dra igång lite igen. Blev inget jättepass, men det blev nog lite mer än vad jag från början hade tänkt då det kändes så skönt att dra igång igen.

Bänkpress med fötterna uppe: Var uppe på 150kg som mest gjorde en 4:a. Kändes lite avigt. Men det positiva med det var väl att resten av passet kändes bra styrkemässigt.¨

Lutbänk i hammerstrength maskin: 8x140kg 8x160kg

Hammercurls bic med hantel: 5x51kg, 4x56kg

Bicepsdrag i cablecross enhands: 8x50kg 8x60kg 3x70kg. Har aldrig kört på 70 förut så det var ju roligt att persa i nåt när man varit ifrån.

Avslutade med lite mage

BSOJ
2009-07-04, 13:37
Dagens pass: Axlar och rygg

Körde ett mycket lätt och snabbt morgonpass. 3 axelövningar och 2 ryggövningar

BSOJ
2009-07-06, 18:15
Dagens pass: Bröst

Har sett fram emot att köra bänkpress hela dagen. Men satan så tungt det var att köra. Det är tydligen inte bara att lägga sig under stången och pressa. Presstyrkan känns ju bra. Tex lutbänk och hammermaskin känns bra. Men bänk är visst annorlunda. Värmde upp ordentligt och sedan hopp från 120 till 150kg. Tänkte först inte ens ta pass på 150kg, men det var tur att jag hade det. Hade tänkt köra en 8:a typ och sedan lägga på 170kg. Men icke. Körde en 5:a som kändes som ett ton. Gjorde 3 set totalt på vikten. Får nog köra som jag körde när jag drog igång med lutbänken. Börja på lätt vikt och öka 10kg varje set och reppa ur. Körde sedan 5x5 exp bänkpress med fötterna på bänken. Skönt att det var lätt i alla fall;). Sedan blev det 2 bröstövningar i cablecrossen och mage

BSOJ
2009-07-07, 19:52
Dagens pass: Rygg

Hammerstrengthmaskin roddrag enhands:
5x120kg
2x5x145kg
5x120kg

Chins:

8xkv
8x15kg
5x35kg
3x55kg
5x35kg

Hantelrodd:

5x82kg
5x112kg
5x82kg

Några set smala lathsdrag, vikter från 100kg till 140kg

Stretch och mage

BSOJ
2009-07-08, 18:23
Dagens pass: Biceps och axlar

Hammercurls med hantlar:
5x41kg
5x41kg
2x8x41kg

Bicepsdrag i cablecross enhands:

5x8 vikter 50-60kg

Koncentrationscurls:
8x31kg
5x41kg
8x31kg

2 axelövningar i cable crossen + baksida axlar.

BSOJ
2009-07-09, 18:19
Dagens pass: Exp knäböj

5x20kg
5x50kg
5x70kg
5x100kg
5x120kg
3x150kg
3x180kg
2x210kg
1x230kg
3x150kg
5x100kg

Kommentar: Var feg på 230kg. Inte i närheten av explosiv. Var nog lite grund också. Men jag måste vänja mig med lite vikter. Var ju trots allt det tredje böjpasset på 13 veckor ungefär. Men det känns ganska ok.

BSOJ
2009-07-10, 20:45
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x150kg
3x150kg
2x150kg
6x130kg

Hammerstrngthmaskin bröstpress:

2x8x170kg
6x170kg

2 bröstövningar i cablecrossen 4x8

Var helt orkeslös idag. HAr tränat 8 pass på raken. Ska vila lördag och söndag tror jag så man får upp orken igen.

BSOJ
2009-07-12, 12:58
Dagens pass: Rygg och biceps

Marklyft från dubbla viktplattor utan bälte:

3x170kg
3x190kg
8x140kg

Hammerstrength maskin laths:

5x120kg
2x5x145kg
5x120kg

Chins:

8xkv
5x20kg
5x40kg
8x20kg

Hantelrodd:
3x5x82kg

2 bicepsövningar

BSOJ
2009-07-13, 18:41
Dagens pass: Bröst och triceps

Bänkpress:

5x120kg
5x140kg
3x160kg
5x140kg
5x120kg

Bänkpress fötterna på bänk:

5x80kg
5x100kg
5x120kg
4x140kg
5x120kg
5x80kg

2 tricepsövningar
Mage, stretch

Kommentar: Har funderat mycket på bänktekniken sedan förra bänkpasset och analyserat det. Hittade några detaljer som jag gjorde fel. Kändes oerhört mycket bättre idag än sist. Körde extremt lugnt och försiktigt idag för att känna efter i vilket läge jag ska trycka. 160kg var betydligt lättare än 150kg förra veckan. Gjorde inte fler än 3 idag förvisso, men hade jag satsat på och kört så hade det blivit betydligt fler känns det som i alla fall. Känner lite ovant på en del av triccen när jag trycker och får pump där fort, men det hoppas jag kan lösa sig snart. Ser betydligt ljusare ut idag än för en vecka sedan:)

BSOJ
2009-07-14, 18:33
Dagens pass: Böj och mark

Exp böj:
5xstången
5x50kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
5x130kg
3x150kg
3x180kg
3x210kg
1x240kg
3x180kg
3x130kg
3x90kg

Exp mark:

3x140kg
3x170kg
3x200kg

Kommentar:
Hade lite träningsvärk i ryggen sedan marklyften stående på víktplattor men det kändes ok att köra ändå. Fortfarnade viktovan i böjen känns. Blir feg på toppvikten som idag alltså var 240kg. Det var som det har varit de böjpass jag kört nu på tyngsta vikten inget vidare explosivt. Men det är skönt att känna på lite vikt för att få bort respekten. Tyvärr nöp jag nog av 240 böjen lite grand, men å andra sidan så var den nog varken grundare eller tyngre än vad 220kg var för någon vecka sedan. Så det känns som böjen kommer iallafall. Angående marken så ville jag bara prova en teknik jag har funderat på, kändes ok, men någon markfantom blir man aldrig;)

BSOJ
2009-07-15, 18:12
Dagens pass: Biceps och axlar

Blev ett ganska lätt och snabbt pass. 3 övningar biceps och 3 övningar axlar.

BSOJ
2009-07-17, 18:07
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x140kg
2x160kg med lite hjälp
5x140kg
10x120kg

Hammerstrength bröstpress:

8x150kg
7x170kg
4x190kg
8x150kg

2 övningar i cablecrossen. Avslutade med mage, pullover och teknikbänk

Kommentar:
Har försökt att plocka det lilla sista för att komma under 90kg denna vecka vilket har inneburit väldigt lite kolhydrater. Egentligen bara muslin på morgonen som varit kolhydrater i och det kändes i detta pass. Inget tryck i kroppen även om kroppen kändes ganska stark. Vägde drygt 92kg nu när jag kom hem från gymet. Det innebär att jag borde ligga väldigt nära 90kg på morgonen nu i alla fall. Egentligen borde jag gå ner till 88-89kg på morgonen för att när jag äter lite kolhydrater igen så gå jag säkert upp nåt kilo. Det är ju förvisso ingen panik att gå ner då jag inte vet när/om jag ska tävla än. Snart kommer styrkelyftarna tillbakaka från semestern så snart kan jag få hjälp med tröjan då får jag se hur det känns.

BSOJ
2009-07-20, 19:41
Dagens pass: Bröst och triceps

Bänkpress:

5x150kg
3x170kg
5x150kg
ca15x120kg

Smalbänk:
2x9x120kg

Sittande tricext med hantel enhands:

4x8x21kg

Pushdown med rep enhands:
4x8

Tricepspress sittande mellan 2 bänkar:
Upp till 8x100kg i viktskivor, kändes lite i knäna. Provade istället att lägga en stång långt upp mot magen. Kändes bättre. Behövde inte använda alls lika mycket vikt. Körde några 10 reppare på 50kg. Fick ett riktigt bra tryck.

Några set pullover och mage. Avslutade med stretch. Körde för övrigt ett snabbt pass rygg igår.

Kommentar:
Bänkbanan kändes bra idag. Känns som jag har hittat nära i tekniken nu. Finns säkert lite småsaker att justera, men det känns positivt i bänken nu iaf. Skönt att börja med lite smalbänk. Är en övning jag har saknat. Kommer köra den ett tag nu istället för bänk med fötterna uppe. Riktigt skönt pass för triceps idag. Gött:)

BSOJ
2009-07-21, 17:31
Dagens pass: Biceps och axlar

Blev ett ganska snabbt pass. 3 övningar biceps och 3 övningar axlar. Inget speciellt att skriva om. Styrkan kändes ok.

BSOJ
2009-07-23, 19:29
Dagens pass: Knäböj

Provade att böja lite bredare än normalt, bara för att prova hur det kändes. Böjer i vanliga fall med ca 35 cm mellan hälarna, nu bredade jag till ca 45-50cm. Kändes som man lyfte betydligt kortare väg, men lite ovant i vändläget, lite stelt i insida lår. Blev också lite långsammare böjar, men kändes ok. Får utvärdera lite och se hur jag ska göra. Om det är någon som har något tips så är det välkommet:-). Så här blev det iaf.

5x50kg
5x90kg
5x120kg
3x160kg
3x190kg
3x220kg
0x250kg Eller jag fick upp vikten, men det var en bit ifrån godkänt djup så jag räknar den som 0. Körde med en vanlig gymstång och gummivikter och fast ställning vilket medförde att när jag lyfte upp vikten från ställningen så böje sig stången så mycket så jag fick krångla av en sida i taget. Tappade lite fokus och kraft, och vikterna åkte ut lite på ena sidan(hade bara fjäderlås). Så jag fegade och hade nog 5-7 cm ifrån godkänt djup ungefär. Men så kan det gå ibland. Nya tag nästa vecka. Ska nog börja reppa lite böj då, för nu har jag fått lite viktvana, nu är det dags att bygga lite muskler i benen.

BSOJ
2009-07-24, 20:08
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x130kg
3x150kg + 1till med lite hjälp
7x130kg
12x110kg

Några set exp bänk

Lätta lutande hantelpressar. 4x8.

Hantelflyes 4x8

Pec dec 4x8

Kommentar
Provade lite annat idag. Känns som nu när jag börjat köra lite riktig bänk så orkar jag inte köra på lutbänken lika mycket. Kommer köra hantelpressar istället för lutbänk ett tag. Är lättare att hålla sig till lättare vikter där än i lutbänk. Blir inte lika "viktkåt" *drool*eller vad man ska kalla det. Sedan ska jag byta ut mina cable bröst övningar mot lite annat. Känns som det är dags att röra om lite i den här dagens pass.

BSOJ
2009-07-25, 16:39
Dagens pass: Blev ett snabbt och lätt ryggpass. Några set biceps också och lite mage.

BSOJ
2009-07-28, 18:35
Dagens pass: Knäböj och marklyft

Knäböj
10x150kg
10x180kg

Marklyft:
3x5x170kg

Glömde skriva igår att jag körde bänk mm.
5x150kg
2x170kg
5x150kg

Smalbänk
10x120kg
8x130kg

+ lite andra smått och gott övningar.

Kommentar:
Böjen idag kändes mycket lätt. Hade egentligen bara tänkt att köra på 150 och 170, men jag ändrade mig och körde på 180kg. Förutom att jag blev lite andfådd när jag la tillbaka stången så var det mycket, mycket lätt. Tänkte ett tag på att prova en 10:a på 200kg, men det får nog vänta till nästa gång, hade nog byggt upp mjölksyra på 180kg så 200 hade nog blivit tungt.

Marklyft: Försökte tänka på hur jag skulle dra, om jag orkar hänga i marken så ska jag öka en 10:a i veckan. Men marken känns aldrig riktigt bra.

Bänk: 150kg kändes som på den tiden jag kunde köra bänk, kändes som uppvärmning. Men på 170kg blev jag feg och kom i fel bana. Ska ändra träningsmetod i bänken nu. Funderar på att köra 5x10 för att sedan vid stopp sänka repsantalet till 5x5 el dyl.
Smalbänk: Kändes helt ok i triccen, tyvärr sträckte jag mig lite i biceps på 130kg, men det är nog ingen större fara.

BSOJ
2009-07-31, 10:04
Torsdagens pass: Rygg

Chins
10xkv
5x+15kg
5x+30kg
5x+45kg
2x+60kg
10x+30kg
15x+15kg

Hammerstrength maskin laths
4 arbestset med 120-150kg i varje hand.

Hantelrodd:
5x82kg
5x112kg
3x132kg
10x82kg

BSOJ
2009-07-31, 18:33
Dagens pass: Bröst

Lutande hantelpressar:
8x51kg
8x62kg
2x8x51kg

Lutande pressar i hammermaskin:
Arbetade mig upp till 3x210kg sedan ner igen och pumpade ut.

Körde 3 andra tuttövningar och lite mage och cardio.

BSOJ
2009-08-02, 14:28
Dagens pass: Knäböj

10x160kg
7x200kg

Teknikade lite i marken också, och provade lite kronlyft. Högg till i korsryggen i kronlyftet. Inte skönt.

Kommentar:
Fick inte in samma rytm som förra böjpasset. Så orken och luften var slut efter 7. Var inte jättetungt men tveksamt om jag gjort fler idag. Svårt att böja utan syre ;-). Siktar på 10 nästa pass.

BSOJ
2009-08-03, 18:43
Dagens pass: Bröst

Bänkpress fötterna på bänken:

5x140kg
3(4)x 160kg
2(3)x160kg
12x120kg

Lutande hantelpress:

8x51kg
7x62kg
2x8x51kg

Lutande hantelflyes:

Kändes ganska bra och var uppe på 51kg och gjorde en 6:a.

2xbröstövningar i cablecrossen

Några set stretch med hantlar i planbänk 4x10x40kg

Kommentar:
Har haft så mycket låsningar i bröstet ett tag nu, körde därför fu bänk för att stretcha ut. Kändes ok. Siffran i parantes är att jag nästan gjorde den. Känns skönare än vanlig bänk att köra.
Hantelflyesen var skön, kändes som man fick bra stretch. Blir inget trött i bröstet av bänk så därför gick det att mosa på mer där än vad jag hade ork till i vanliga hantelpressen. Men allt som allt ett helt ok pass.

BSOJ
2009-08-05, 18:19
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med stång:
8x70kg
8x90kg
3x110kg
8x90kg

Baksida axlar med hantlar liggande på bänk:
8x16kg
8x21kg
8x26kg
8x21kg

Hammercurls:
5 reppare upp till 51kg. Provade 62kg blev en lite ostrikt 3:a. Pumpade ur nåt set också.

Biceps i cablecrossen enarms:
4x8 på 50-60kg

Konc curl med hantel. Armbåge i låret:

2x8x31kg

Avslutade med mage

BSOJ
2009-08-07, 18:23
Dagens pass: Triceps

Smalbänk:
5x140kg
2x160kg
7x140kg
13x120kg

Tricepspress med stång sittande mellan 2 bänkar:

8x60kg
8x80kg
8x60kg

Triceps drag med rep enarms:
4x8x?kg

Mage 4 set

Skönt att ha lagt in smalbänk på separat dag. Då kanske man kan börja hitta en bra teknik. Frustrerande att ha gjort 10x150kg i smalbänk när man var betydligt klenare än vad man är idag. Tänk vad lite vana/teknik kan göra. Hoppas verkligen kunna vara på de vikterna inom snar framtid

BSOJ
2009-08-08, 10:43
Dagens pass; Rygg

Chins:
8xkv
5x+20
2x5x40+kv
10x20+kv

Hammermaskin laths drag enarms:
5x125kg
2x5x150kg
5x125kg

Rodd med hantel liggande på lutande bänk. Båda armar samtidigt:

8x41kg
8x52kg
5x62kg
8x52kg
8x41kg

Mage

BSOJ
2009-08-09, 14:32
Dagens pass: Knäböj

Körde halvböj i buren eftersom det inte fanns så nån som kunde passa åt mig. Lyftväg ca 50 cm. Så det var nog djupare än halvböj. Kändes rätt segt. Var som tyngst uppe på 260kg gjorde en 2:a. Använde mig av bälte.

BSOJ
2009-08-10, 17:25
Dagens pass: Bröst

Bänkpress med fötterna på bänken:

5x150kg
4x150kg
12x120kg

Lutande hantelpress:

8x51kg
8x56kg
6x62kg
8x51kg

2st cablecross övningar 4x8.

Pecdec 4x8

Mage

BSOJ
2009-08-12, 18:43
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med skivstång:

15x80kg
10x90kg
10x80kg
20x50kg

Baksida axlar liggandes på bänk med hantlar:

15x16kg
12x21kg
2x15x21kg

Bicepscurl med ez-stång omvänt grepp:
15x40kg
15x60kg
15x70kg
12x80kg
15x60kg

Biceps i cablecross enarms:
10x40kg
10x50kg
2x10x40kg

Liggande biceps i cablecross enarms:
4x15x40kg

Sittande axelpress med hantlar:
2x20x31kg

Mage

Kommentar: PUMP :) Har märkt att jag har så fruktansvärt dålig uthållighet så jag kommer att försöka bygga upp mjölksyreuthålligheten ett tag nu.
Var tvungen att mäta lite armar, förvisso har den mesta pumpen gått ner, men har iaf 48cm överarm och 40cm underarm. Är ganska nöjd då kroppsvikten inte är mer än 91-92kg.
Var tvungen att mäta lite till när ändå måttbandet var framme.
Midjemått, smalaste stället 82 cm tjockaste stället 84 cm
Bröstkorg avslappnad: 120cm
Lår:69cm
Vad:47cm
Kul att mäta nån gång :)

BSOJ
2009-08-14, 20:32
Dagens pass: Triceps

Smalbänk:
20x80kg
20x100kg
17x110kg

Triceps sittande mellan 2 bänkar. Skivstång på låren:

4-5 set 15 reps stänger upp till 65kg.

Sittande tricepsextension med hantel dubbelfattning:

Reppande ett gäng set avslutade med 18 reps på 62kg.

Provade lite frivändningar också:
8x80kg
4x100kg
5x80kg

Avslutade med mage oxh 20 min cardio

Kommentar: Satan vilken pump jag fick i triceps. Trevligt:). Skoj men jobbigt med frivändningar. Kom inte ihåg att det var så jobbigt att utföra dessa. En tyndlyftare skulle antingen gråta blod eller ligga dubbelvikt när de såg min teknik. Men jag tror det är bra för explosivitet, koordination och flåset med för den delen.

kjell33
2009-08-14, 20:36
Blir det ngn tröjträning? Snart serie 3......

BSOJ
2009-08-14, 21:11
Blir det ngn tröjträning? Snart serie 3......

Känns inte helt ok att köra vanlig bänk. Får så extremt mycket låsningar i bröstbenet efter det. Knäcker nog ut det mer än 10ggr dagen efter vanlig bänkpress, vilket gör det lite tråkigt att köra. Sedan känns det inte lika naturligt som alla andra bänkövningar. Jag vet att jag inte kört så många pass ännu vanlig bänk och det känns förvisso bättre och bättre. Men, svårt att sätta fingret på det, men det känns lite bökigt på nåt sätt. Så därför har jag ett tag gått ifrån bänken ett tag och kör nu bänkövningar som stretchar mer i axlar och bröst. Jag hoppas att det medför att jag kan bli lite smidigare i vanlig bänk. Även precis börjat högreppa vilket jag hoppas kan medföra lite smidighet, genomblödning och få bort lite slagg.

Så för att svara på din fråga så dröjer det nog ett tag till innan tröjan åker på. Dels av de anledningar som jag ovan skrev. Dessutom så har jag inte kört mycket bänk de senaste 5-6 åren, små korta försök bara. Därför vill jag inte heller stressa när nu axlar känns ganska ok. Min största fiende annars brukar vara att jag vill lasta på och lasta på. Men nu äntligen efter dessa år utan bänkpressande så har jag kanske lärt mig att ta det lite lugnare. Därför vill jag inte heller köra med tröja. Dels kommer jag säkert att sätta press på mig själv och sedan kommer säkert de andra tävlande nere på gymet tjata mer än vad de gör nu.

För om jag nu ska tävla vill jag känna att jag gör ett bra jobb och att jag är säker på att hålla, inte att jag kastar på mig en tröja halvskadad och kör efter principen bära eller brista.

Så om jag med kör lite med hjärnan så tror jag inte att jag kommer att tävla på SM i år. Men om jag kan hålla mig skadefri och kan träna på som jag vill och komma upp på de träningsvikter som jag vet att jag har kapacitet för så tror jag att det kan bli en rolig nästa säsong.

Tyvärr ett tråkigt svar kanske Kjell33 men så får det nog tyvärr bli. Kul att du fortfarande är inne och tittar till mig ibland iallafall :)

BSOJ
2009-08-17, 21:18
Dagens pass: Bröst

Bänk:
20x90kg
20x110kg
15x130kg

Lutande hantelpress:
8x51kg
10x51kg
15x51kg

Lutande hantelflyes:
Några set på 40-50kg 8-10 reps utom sista som jag gjorde runt 20X40kg

2x cablecross 4x8

Pec-dec:
4-5 set runt 10 reps

Mage

BSOJ
2009-08-19, 20:53
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med skivstång:

15x80kg
10x100kg
15x70kg

Sittande axelpress med hantlar:
15x31kg
15x41kg

Baksida axlar liggandes på lutande bänk med hantlar:
15x21kg
15x26kg
12x26kg
15x21kg

Bicepscurl med ez-stång, omvänt grepp:

15x50kg
15x70kg
13x90kg
20x70kg
20x50kg

Koncentrations curl med hantel med armbåge mot lår:
15x31kg
6x41kg
15x21kg

Bicepsdrag i cablecross enarms:
4-5 set 10 reps vikt 40-50kg

Mage

BSOJ
2009-08-21, 23:07
Dagens pass: Triceps

Smalbänk:
20x90kg
20x110kg
16x120kg

Triceps sittande mellan 2 bänkar med stång på låren:
2x20x65
15x80kg
12x100kg

Pushdown:

4x10x50-70kg

Mage, cardio

BSOJ
2009-08-22, 17:12
Dagens pass: Grenträning

Provade lite grenträning idag. Lite däck och stenar. Det var nog ca 4 år sedan sist så det kändes väldigt tungt. Men det blev nåt vält på 400kg däcket och sedan la jag upp 125kg sten på 8 eur pall. 140kg stenen var nära att lägga upp på låren men det ville sig inte riktigt. Men det var ganska kul men tyngre än vad jag hoppades på att det skulle vara. Men det kanske släpper. Har absolut inga planer på att tävla men det är kul att variera sig lite.

BSOJ
2009-08-23, 13:40
Dagens pass: Rygg
Var lite slite i ryggen sedan grenträningen igår men det kändes ganska bra ändå

Lathsdrag med smalt grepp:

8x130kg
8x150kg
8x160kg
5x170kg
10x135kg

Liggande rodd med hantlar:
4x8x51kg

marklyft stående på 2 gummiplattor utan bälte:

5x100kg
5x120kg
5x140kg
5x160kg
5x180kg

BSOJ
2009-08-24, 18:38
Dagens pass: Bröst

Bänkpress:
20x100kg
17x130kg
30x100kg

Lutande hantelpress:
10x51kg
9x62kg
13x51kg

Lutande hantelflyes:
3x10x44kg

2st cablecross övningar och mage

BSOJ
2009-08-31, 19:44
Har varit lite krasslig så jag har inte tränat sedan förra måndagen men idag var der äntligen dags igen :)

Dagens pass: Bröst

Bänkpress:
15x100kg
15x120kg
11x140kg
10x140kg

Lutande hantelpress:

17x51kg
8x62kg
7x62kg
13x51kg

Sedan blev det lite cable cross och pec dec. Avslutade med mage

Kommenatar:
Körde bänk på er bänk och elekio stång, vilket kändes ovant. Men 100 och 120 kändes riktigt lätt. 140kg däremot så fick jag inget flyt på, så andra setet flyttade jag mig och körde på min vanliga plats för att se ifall det gick bättre, men jag hade för mycket pump så det blev bara 10.
Hantelpress, kändes riktigt lätt och bra på 51kgs. Men jag byggde på mig alldeles för mycket syra för att kunna reppa mer på 62kgs. Men men, det var skönt att träna igen iaf.

Kände lite i axlarna i bänken också. Kanske måste köra med fötterna uppe ett tag igen. Men det gör egentligen inget då jag tycker det är betydligt skönare att köra så.

BSOJ
2009-09-01, 18:31
Dagens pass; Rygg

Marklyft stående på dubbla gummivikter utan bälte:

5x140kg
5x170kg
1x200kg
5x170kg
5x140kg

Latsdrag med smalt grepp:
3x8x150kg

Liggande hantelrodd med hantlar på lutbänk:
4x8x51kg

BSOJ
2009-09-02, 18:14
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med hantlar:

10x41kg
8x46kg
6x51kg
10x41kg

Stående sida axlar med en hantel i taget:

10x21kg
8x31kg
10x31kg
10x31kg

Baksida axlar med hantlar liggandes på lutbänk:

15x21kg
12x26kg
10x26kg
12x21kg

Bicepscurl med ez-stång omvänt grepp:

20x60kg
15x80kg
10x100kg
13x80kg
18x60kg


Bicepsdrag enarms i cablecross:

8-10 reps på 40-50kg 4-5 set.

Avslutade med mage

Kommentar:
Kändes lite segt att köra axelpress med hantlar. Men jag hoppas jag kommer in i övningen snart. Brukar ta några pass innan man kommer in i den. Men kände mig ganska smidig i axlarna i alla fall. Så det bådar gott ändå.

BSOJ
2009-09-03, 18:42
Dagens pass: Exp böj

5x50kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
5x130kg
5x150kg
5x180kg
3x210kg
5x180kg
5x130kg med sitt i botten
5x90kg med sitt i botten

Blev ett spontant böjpass idag, hade inget bättre för mig. Skulle ju egentligen kört 10 reppare idag på 200kg, men jag har kört väldigt lågt på kolhydrater i dryga veckan och det är 4:e passet på raken som jag tränar, så jag orkade inte mobilisera kraft för att köra 10 reps ídag. Men de exp kändes lätt och bra. Dessutom vägde jag under 91kg när jag kom hem från gymet. Nära 90kg nu :-)

BSOJ
2009-09-05, 14:39
Dagens pass: Triceps och bröst

Bänk FU:

8x120kg
5x140kg
3x160kg Fick lite hjälp på sista
6x140kg
5x120kg med stopp
5x90kg med stopp

2st tric övningar och mage

Kommentar:
Skönt att köra FU bänk igen. Har inte gjort det på några veckor. Känns lite ovant, men skönt ändå. Hade inte så mycket energi i kroppen heller, eftersom jag har börjat dieta igen nu och sedan körde jag direkt efter frukost och ingen fungerande ventilation på gymet. Faan vad jag skyller på saker. Det är inte meningen egentligen. Det är ju bara att bita ihop.

BSOJ
2009-09-06, 16:17
Dagens pass: Rygg

Marklyft utan bälte stående på dubbla gummiplattor:'

5x140kg
5x170kg
1x200kg
1x200kg
5x170kg

Chins:
8xkv
8xkv+20kg
6xkv+40kg
5xkv+40kg
10xkv+20kg

Latsdrag i hammerstrengthmaskin:

Arbetade mig upp till max vad man kan lägga på. 150kg/sida. Önskar vi hade metallvikter så man kunde lägga på mer. Gjorde en 10:a

BSOJ
2009-09-07, 18:39
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x120kg
5x140kg
4x140kg
9x120kg

Lutande hantelpressar:

10x51kg
8x56kg
6x62kg
6x56kg
10x51kg

Lutande hantelflyes med hantlar:

4x10x31kg

2at bröstövn i cablecrossen 4x8-15

Avslutade med 2 magövningar

BSOJ
2009-09-08, 18:56
Dagens pass: Explohsiv Knäbhöj

5x50kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
5x130kg
5x150kg
5x180kg
2x210kg
5x130kg Med stopp
5x90kg Med stopp

Kommentar:
Körde alla set upp till 210kg utan bälte. När jag kom upp med 2:an på 210kg så kände jag mig lite yr. Så det var lika bra att lägga tillbaka stången. Ligger ganska lågt på kalorier nu, så det var väl det som spökade lite. Men annars kändes alla böjar ganska lätta. Känns som jag har fått en lite rakare nergång nu när jag gått ner i vikt som gör att sitten blir lite bättre än förut. Morgonvikt 90,1kg.

BSOJ
2009-09-09, 19:04
Dagens pass: axlar och biceps

Kände idag att jag var väldigt låg på energi, om det beror på kost eller 5 dagars träning på raken vet jag inte. Men det ska bli skönt att vila imorgon iaf. Men men det blev ett pass iaf

Sittande axelpress med hantlar:

8x41kg
8x46kg
6x51kg
10x41kg

Sida axlar med en hantel i taget:

10x24kg
2x8x31kg
10x24kg

Baksida axlar i cable cross:

4x10x ?kg

Bicepscurl med ez-stång omvänt grepp:

15x50kg
15x70kg
15x80kg
14x80kg
15x60kg

Biceps i cablecross enarms:

5-6 set 8-10 reps

Avslutade med mage

BSOJ
2009-09-11, 20:31
Dagens pass: FU bänk och triceps

Fu bänk:

8x120kg
5x150kg
3x150kg
12x120kg
11x120kg
+ 4 set exp set på 90kg

Triceps mellan 2 bänkar med skivstång på benen:

2x15x80kg
12x80kg

Triceps pushdown:
2x8x60kg
2x8x70kg

Sittande hatelextension med hantel:

15x62kg
9x72kg
15x62kg

Avslutade med 2 magövningar

BSOJ
2009-09-13, 12:58
Dagens pass: Rygg

Körde marklyft från dubbla gummivikter utan bälte igår men fick ont i huvudet och gick hem efter det. Var uppe och drog 210kg ganska lätt som tyngst.

Idag började jag med chins:
8xkv
8xkv+15kg
8xkv+30kg
4xkv+45kg
25xkv

lathhhs dragh:

5x130kg
5x150kg
4x170kg
5x130kg

Rodd med ez-stång på lutande bänk:

4x5x90kg

Avslutade med 2 magövningar och cardio
'

BSOJ
2009-09-14, 17:39
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x130kg
4x150kg
2x150kg
6x130kg

Lutande hantelpress:

8x51kg
8x56kg
6x62kg
7x56kg
8x51kg

Sedan körde jag lite pec-dec och flyes o dyl.

BSOJ
2009-09-16, 18:38
Dagens pass: Axlar och biceps

Började med sittande axelpress med hantlar. Men kände mig sliten så jag skippade det.

Framsida axlar med hantlar:
8x21kg
8x26kg
8x31kg
8x26kg
8x21kg

Sida axlar med hantlar:
8x21kg
2x8x31kg
8x21kg

Baksida axlar med hantlar liggandes på lutbänk:
2x8x21kg
8x26kg
8x31kg
8x26kg
8x21kg

Hammercurls med hantlar:
5x21kg
5x31kg
5x41kg
5x51kg
8x41kg
15x31kg
15x21kg

Sedan blev det 4-5 set bic i cablecrossen

BSOJ
2009-09-17, 18:52
Dagens pass: Knäböj

5x190kg
5x210kg
1x230kg
+ några exp set.

Avslutade med mage

Kommentar: 210 kändes helt ok, trodde det var rimligt att göra 3x230kg men orken tröt i botten på 2:a. Jaja 5:an på 210 kändes ok iaf

BSOJ
2009-09-19, 12:59
Gårdagens pass: Bröst o tric

FU bänk:

4,3x150kg
5x140kg
10x120kg

Körde 4 tricövningar också. Var helt utan energi i musklerna. Så det var inge pass att skriva om.

BSOJ
2009-09-19, 13:05
Dagens pass: Rygg

Smällde i mig en pizza igår bland annat och idag kände jag att kroppen svarade lite bättre. Behövdes kändes det som.

Chins:
8x25+kv
4,3x50+kv
10x25+kv

hantelroddh:
5x82kg
5x102kg
5x122kg Blev lite sväningt kanske. Kändes tungt. Men det blev 5 iaf
15x82kg

Latsdrag:

5x135kg
2x5x160kg
5x135kg

BSOJ
2009-09-21, 20:09
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x140kg
2x160kg
5x140kg
10x120kg

Lutande hantelpress:
8x51kg
2x7x62kg
10x51kg

2st cablecross övningar

dude
2009-09-21, 20:17
Bra pressar!
Vad menas med FU bänk?

BSOJ
2009-09-21, 20:35
Bra pressar!
Vad menas med FU bänk?

Tack. Men jag hoppas det blir bättre när jag äter lite kolydrater.

Med FU bänk menar jag när jag har Fötterna Uppe på bänken. Tycker det är skönare att köra så än vanlig bänk, men vikterna blir inte desamma.

dude
2009-09-21, 20:48
Aha då var de ju ännu mer imponerande :thumbup:

BSOJ
2009-09-23, 18:51
Aha då var de ju ännu mer imponerande :thumbup:

Tack för det :)

BSOJ
2009-09-23, 19:42
Dagens pass: Axlar och biceps

Framsida axlar med hantlar:
8x21kg
8x26kg
8x31kg
5x36kg
8x31kg
utrepp på 21kg kanske 15-20 reps

Sida axlar, en hantel itaget:

8x21kg
3x8x31kg
8x21kg

Baksida axlar med hantlar:
8x21kg
8x26kg
8x29,5kg
8x36kg
8x26kg

Hammercurls med hantlar:

5x41kg
5x51kg
5x56kg
3x62kg
10x41kg
10-15x31kg

Biceps i cablecross:
5-6 set 8 reps vikter 40-60kg

Avslutade med 3 mag övningar

dude
2009-09-23, 20:06
Sinnessjuka hammercurls hehe du ligger på nästan dubbla vikter från vad jag kör :D

BSOJ
2009-09-24, 15:56
Sinnessjuka hammercurls hehe du ligger på nästan dubbla vikter från vad jag kör :D

Tack. Det är bara att köra på så kommer det säkert:)

Nu vet jag inte hur jättestrika curlarna blir över 51kg hantlarna men det tar ganska bra iaf. Det är en skön övning:)

BSOJ
2009-10-01, 19:58
Var ett tag sedan jag skrev. Mitt bredband har bråkat lite, men jag har iaf tränat på som vanligt. Har även kommit ner en bit under 90kg i kroppsvikt nu. Känns ok.

Vet inte om jag ska skriva nåt speciellt om passen jag gjort, men några resultat är blandannat. 10x180kg i knäböj, 2x160kg i lutbänk, 5x56kg i hammercurls med hantlar, 5x36kg i framsida axlar. Ja det ser ut ungefär som vanligt alltså, men jag har legat rätt lågt och gått ner i vikt så det är väl ok.

BSOJ
2009-10-02, 20:27
Dagens passs: Bröst och tricheps

Läste jag tror det var i Body i den där bänkskolan som Hirvonen har ett upplägg i bänken jag tänkte prova. Jag hoppas jag kom ihåg rätt. 8x8x70% veckan efter 7x7x75% osv. Började i alla fall idag med 8x8x120kg i FU bänk. Ville sätta en realtivt låg ingång för att få vana i programmet. Försökte köra med lite tempo och det blev faktiskt jobbigt på 7 och 8:e setet. Känns fint i musklerna nu :-) Ska även prova detta upplägg i lutbänk som jag kör måndagar. Sätter även där maxet till 170kg. Borde inte vålla några större problem där heller. Vi får se när man kommer in i programmet. Om det är nån som vet med sig att det är fel procentsatser jag kommer ihåg så får nån gärna säga till om ni vet :-)

Körde även 2 triceps övningar, 3 magövningar och 20 min på crosstrainern i högt tempo.

BSOJ
2009-10-03, 17:43
Dagens pass: Rygg

Chins:
8xkv
5x20+kv
5x40+kv
2x60+kv
7x40+kv
11x20+kv

Lathsdrag med smalt grepp:

5x135kg
2x5x155kg
5x135kg

Hantelrodd:

5x82kg
3x5x112kg

Sedan provade jag lite marklyft, men jag kom på att det är ju inget kul att köra så jag skit i det. Skulle vilja att jag tycket det var lite kul iaf, men icke. Har nog aldrig tyckt om ett enda markpass jag gjort i mitt liv. Och vad tusan ska jag köra mark för om jag inte ska tävla i styrkelyft för? Jaja iaf jag avslutade med några magövningar

BSOJ
2009-10-05, 19:20
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:
8x8x120kg

Lutande hantelflyes:
8x41kg
8x46kg
6x51kg
8x41kg

2 st cablecross övningar

4st magövningar

BSOJ
2009-10-06, 18:22
Dagens pass: Knäböj

Det blev ett oplanerat pass idag då jag hade tänkt vara träningsfri, men jag åkte ner och böjde lite iaf.

Körde upp till en 7:a på 200kg med bälte. Kändes lite småsegt. Var ingen fart alls. Sedan körde jag några set exp böj. Sedan när jag tänkte lägga av så fick jag ett infall att köra maxrep på kv. Satte ett mål på att göra 50st. Lite högt kanske men det är skönt att gå på nåt iaf. Sagt och gjort lastade jag 90 kg på stången och började. Kändes bra upp till 22-25 nånstans sedan fick jag en bultande huvudvärk och var tvungen att avbryta. Slutade på 28st. Får ont i huvudet ibland när jag böjer, är väl nån nerc som kommer i kläm eller nåt. Få se när jag får lust igen att prova. Sedan var det ingen idé att köra nåt mer så jag gick hem.

BSOJ
2009-10-08, 16:42
Gårdagens pass: Axlar och biceps

Framsida axlar:

5x21kg
5x26kg
5x31kg
5x36kg
5x31kg
8x21kg

Sida axlar:

4x10x21kg

Baksida axlar liggandes på lutbänk:

4x10x21kg

Bicepscurl med ez-stång omvänt grepp:

15x60kg
15x80kg
10x100kg
15x60kg

Sedan blev det 4-5 set biceps i cablecrossen och lite mage.

Mätte förövrigt fettprocent på gymet också. Var länge sedan sist. Gymägaren brukar mäta på ganska många på gymet med kalipper mätning. Blev glatt överraskad av att jag gått ner så mycket fett sedan sisy jag mätte mig. Visade nu på 13,2%. Jag hade varit nöjd om det var under 15% så det var skojigt. Nu spelar väl ine procenten så stor roll
, men när man håller på att gå ner i vikt vill man ju gärna se att man behåller muskelmassan och blir av med fettet. Och då tycker jag att det kan vara intressant att göra nån gång då och då.

BSOJ
2009-10-09, 19:59
Dagens pass: Bröst och triceps

FU bänk:
7x7x127,5kg

Triceps press från pannan med ez-stång på lutbänk:

4x8x60kg

Pushdown:

4x8x60kg

Avslutade med mage

Kommentar:
Satan vilket tryck i triceps jag fick av 7x7. Fint. Go känsla :-)

BSOJ
2009-10-11, 20:19
Lördagens pass: Rygg

Chins:
8x20+kv
8x30+kv
7x40+kv
5x40+kv
12x20+kv
28xkv

Rodd med skivstångh med vikter på ena sidan enarms:

5x75kg
5x90kg
3x105kg
5x75kg

Skivstångsrodd:

4x8x100kg

Mage

BSOJ
2009-10-12, 19:55
Lutbänk:

7x7x127,5kg skulle det blivit men 2st 6:or smög sig tyvärr in. Lite seg sedan fredagspasset.

Lutande hantelflyes:

8x31kg
8x44kg
6x51kg
12x31kg

2xcable cross

3 magövningar

20 min crosstrainer

Kv när jag kom hem från gymet: 89,3kg

BSOJ
2009-10-13, 18:14
Dagens pass: Knäböj

Som vanligt försökte jag mig på en 10:a på 200kg. Men det har visat sig svårare än vad jag trodde. Kändes helt ok fram till 7, men på 8 an så rullade stången lite när jag var på väg upp. Tappade balansen och så var det kört för denna gång.

Körde 3 magövningar också

BSOJ
2009-10-15, 18:40
Onsdagens pass: Axlar och biceps

Framsida axlar med hantlar:
8x21kg
8x24kg
8x29,5kg
8x31kg
8x21kg

Sida axlar i cablecross:
4x8x20kg

Baksida axlar i maskin:

4-5 set x8 reps.

Hammercurls med hatlar:

8X31kg
8x36kg
8x44kg
8x36kg
8x31kg

Bicepsdrag i cablecross:

6 set 8 reps vikt 40-60kg

2 magövningar

Sedan 15 min cardio i högt tempo

BSOJ
2009-10-17, 08:17
Fredagens pass: Bröst och triceps

Fu bänk: 6x6x135kg

Press från pannan med ez-stång på lutbänk:
4x8x60kg

Enarms tricepsextension:

8x21kg
2x8x26kg
8x21kg

3 magövningar

Rickard-SL
2009-10-17, 08:34
Fina vikter du bollar med:thumbup:
Hur känns det nya upplägget (Hirvis program) i bänken? Har varit sugen att prova det men vette fan om det går när man kör med tröja 1 gång i veckan,risken är nog stor för överträning speciellt för axlarna.

Siktar du på Sm i år eller 2010?

Rickard

BSOJ
2009-10-18, 10:43
Fina vikter du bollar med:thumbup:
Hur känns det nya upplägget (Hirvis program) i bänken? Har varit sugen att prova det men vette fan om det går när man kör med tröja 1 gång i veckan,risken är nog stor för överträning speciellt för axlarna.

Siktar du på Sm i år eller 2010?

Rickard

Tycker Hirvis programmet känns bra. Får ordentligt med pump och det känns dagen efter :). Vet inte om det blir för tufft när jag kör det med Fu-bänk på fredagar och lutbänk på måndagar. Dessutom går jag på kaloriminus fortfarande. Men jag har inte satt nån jättehög maxvikt som utgångspunkt så jag hoppas kunna genomföra programmet bra iaf. När jag börjar om nästa gång hoppas jag att jag kan ligga på energibalans, då känns det nog ännu bättre. Men som sagt det kännns som ett bra program. Men som du säger kan det bli tufft för axlarna med tröjbänk 1 gång iveckan också. Kör du med tröjan 1 gång i veckan hela året? Annars kan du kanske prova under icke tävlingsperiod?

Angående sm så vet jag inte hur/näär det blir. Kroppen fungerar inte helt 100 när jag kör vanlig bänk. Har inte kunnat köra vanlig bänk speciellt bra sedan 2003, 2004 nånstans. Men så fort jag kan/vågar köra vanlig bänk så blir det det sm det året. Nästa år vore nog rimligt hoppas jag. I år blir det för tufft. Vill inte utsätta axlar mmm för det. Vill inte skada axlarna för mycket igen så jag inte kan köra pressövningar alls. Har vilat 1 år en gåmng utan press, och det vill jag inte göra igen. Så jag skyndar långsamt nu.

Tävlar du? Samma klass? bara bänk eller styrkelyft?

BSOJ
2009-10-18, 10:46
Lördagens pass: Rygg

Chins:

8xkv
8xkv+20kg
8xkv+35kg
5xkv+50kg
7xkv+35kg
12xkv+20kg
24xkv

Stående rodd med stång:

4x8x120kg

Liggande rood på lutbänk med hantlar:

4x8x51kg

3 magövningar

20 min cardio intervall

Kv söndags morgon 88,9kg

Rickard-SL
2009-10-18, 14:52
Tävlar du? Samma klass? bara bänk eller styrkelyft?

Jag har precis börjat min tävlingskarriär,har gjort ett DM i bänkpress.(10-10-09)
Jag går i 125kg klassen(väger runt 120)
Jag blir nog att tävla i bänkpress endast,styrkelyft tar sån tid som man inte riktigt har.

BSOJ
2009-10-19, 20:01
Jag har precis börjat min tävlingskarriär,har gjort ett DM i bänkpress.(10-10-09)
Jag går i 125kg klassen(väger runt 120)
Jag blir nog att tävla i bänkpress endast,styrkelyft tar sån tid som man inte riktigt har.

Bra mål, med 250kg. Jämt och fint :)

BSOJ
2009-10-19, 20:08
Dagen pass: Bröst

Lutbänk:

4x6x135kg
5x135kg

Kände mig lite seg i kropp och lite stel i axlar. Så jag avbröt efter 5 set. Skulle ha blivit 6 set.

Lutatande hantelflyes:

4-5 set 41-46 kg runt 8 reps

2st bröstövningar i cablecrossen

4 magövningar

BSOJ
2009-10-21, 18:40
Dagens pass: Axhlar o bicephs


Framsida axlar med hantlar:

8x21kg
8x26kg
8x31kg
8x36kg
8x31kg
8x24kg
12x21kg
15x14kg

Sida axlar i cablecross och baksida axlar i maskin:

Hammercurls med hantlar:

8x21kg
8x31kg
8x41kg
8x51kg
12x31kg
15x21kg


Biceps i cablecross

4-5 set 8 reps

2 magövningar

cardio

BSOJ
2009-10-23, 15:58
Dagens pass: Bröst och triceps


FU-bänk

2x5x145kg
4x145kg
2x5x140kg Skulle ha varit 5x5x145kg. Men jag känner att jag är alldeles för låg för att klara det. Kommer nog minska 5kg på vikterna återstoden av programmet. Förhoppningsvis kommer jag ligga på kolhydrater nästa period så musklerna har nån energi. Hoppas det det går bättre att genomföra programmet då.

Körde därefter 3 tricepsövningar och 4 magövningar och cardio.

BSOJ
2009-10-23, 16:00
Just det förresten. Glöömde skriva att köra lite fjutböj i torsdags. Dvs ungefär 5 cm för grunda i bur. Gick ner till stoppen och tryckte ifrån. Var uppe som mest på 5x240kg sedan några set med exp 5:or på 170kg. La stången på stoppen ett jort stopp och sköt ifrån. De kändes faktiskt ganska bra. Testade äevn att ha stången på ett annat sätt. Ska utvärdera nästa gång. Men då kändes det ok.

BSOJ
2009-10-28, 22:04
Glömt skriva i på några dagar men jag har tränat på som vanligt. Kommer inte exakt hur jag tränade de passen som jag inte skrivit i. Men jag kan skriva in passet som jag gjorde idag iaf, Idag var det axlar och biceps på schemat.

Framsida axlar med hantlar:
8x24kg
8x31kg
8x36kg
8x31kg
8x21kg

Sida axlar och baksida axlar kördes i maskin. Ganska lätt och kontrollerat. Bra pump :-)

Hammercurls med hantlar:
5x31kg
5x41kg
5x51kg
3x62kg
5x51kg
8x41kg
12x31kg
15x21kg

Därefter lite biceps i cablecrossen. Avslutade med koncentrationscurl med hantel med armbågen mot låret. några 8:or på 31kg hantlarna.

BSOJ
2009-10-29, 21:33
Dagens pass: Knäböj och marklyft

Exp Knäböj med stopp i botten:

5x50kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
5x130kg
5x150kg
5x170kg
3x190kg
5x170kg
5x140kg
5x110kg

Marklyft:

5x170kg
3x210kg
1x230kg
5x200kg
10x170kg

Kommentar: Körde knäböjen med stången på det nya stället. Kändes bra. Fick mer kraft rakt genom benen. Körde förvisso ganska lätt. Vinglade till på 190kg lite på först i bottenläget, körde därför bara 3 reps. Hade tänkt att gå lite tyngre först. Men det kändes som det fick räcka för dagen. Men som sagt känslan var bra. Skönt att köra med stopp i botten. Blev dessutom rätt så mycket "för" djupa böj. Gick ner till maxdjup. Så kanske 5cm under godkänt läge. Så det tog bra.

Marklyften tänkte jag försöka ge ett försök igen. Vill inte att man ska känna att man inte drar "skamgränsen" 250kg. Så det är väl bara bita ihop. Känns inte som det är lång bort nu förvisso- Tanken var att dra en 3:a på 230kg, men jag blev lite yr när jag skulle dra 2:a repsen så jag struntade idet. Nackdelen med att inte äta kolhydrater antar jag ;-).

Rickard-SL
2009-10-29, 22:34
Grymma vikter som vanligt här inne*flex*:thumbup:

BSOJ
2009-11-02, 21:31
Grymma vikter som vanligt här inne*flex*:thumbup:

Det vet jag inte. Men det tackar jag för att du tycker :)

BSOJ
2009-11-02, 21:38
Dagens pass: Bröst

Lutbänk: Skulle kört 5x5x140kg. Fick för mig att det var 4x4 i första setet. Kom på i andra att det var 5 sedan i tredje setet sträckte jag mig lite i bröst/axel på vänster sida. Så det var ingen idé att köra de resterande 2 seten. Kunde genomföra resten av träningen ok, men det känns fortfarande lite ömt.

Alltså lutbänk blev:
4x140kg
5x140kg
4x140kg Sträckte mig på vägen upp på 4:e.

Lutande hantelpress:

4x8x51kg

Lutande hantelflyes:

8x34kg
2x8x44kg
8x34kg

2xcablecross övningar bröst.

Har nog kommit till insikt med att det är svårt att köra både FU-bänk och lutbänk på Hirvis upplägget iaf när jag går på kaloriminus. Lägger nu om och kör lite annorlunda på bröstpasset. Hoppar över lutbänk och kör hantelpress och lutande pressar i hammerstrength maskin istället. Hoppas att det inte sliter lika mycket.

BSOJ
2009-11-03, 22:27
Dagens pass: Knäböj med korta stopp i botten

5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
5x150kg
5x180kg
3x210kg
5x170kg
5x130kg
5x100kg

Körde även lite teknikmark.

Kommentar: Bra pass. Hade fyllt på lite med kolhydrater under dagen. Alla set kändes mycket lätta förutom 210kg. Blev inte så snabbbt tryck i bottenläget utan lite segt. Men både 5:an på 170kg och 180kg var med ganska långa stopp och bra tryck.

BSOJ
2009-11-04, 22:04
Dagens pass: Axlar och biceps

Framsida axlar med hantlar:

8x21kg
8x26kg
8x31kg
8x36kg
8x31kg
8x26kg
10x21kg

Lätt sida och baksida axlar 4set vadera 8-10 reps

Hammercurls med hantlar:

5x31kg
5x41kg
5x52kg
4x62kg
10x41kg
12x31kg

4-5 set x 8 reps i bicepsdrag i cablecrossen

Koncenrtationscurl med hantel, armbåge mot lår:

8x31kg
5x41kg
8x31kg

Avslutade med 3 magövningar

BSOJ
2009-11-07, 15:19
Fredagens pass:

Kände fortfarande av sträckningen i bröstet jag fick i måndags. Men jag körde ett ganska lätt bröst/triceps pass.

FU-bänk: har ätit kolhydrater i veckan så jag kände mig stark. Däremot gjorde det ganska ont i bröstet. Pressade väldigt lugnt och stannade till på böstet. Körde 10 reppare upp till 130kg. Ville inte fresta mer.

Körde några lätta tricövningar också

BSOJ
2009-11-20, 21:09
Dagens pass: Bröst och triceps

Har varit krasslig och inte tränat på en vecka ungefär. Hade mellan 38-39 graders feber. Inte en aning om det var den beryktade svininfluensan, men hyrsomhelst så verkade jag överleva den iaf :-)

Körde i dag ett kom igång pass bara.

FU-bänk:

körde nån 10:a på 120kg och en 7:a på 140kg tror jag. Kändes lätt och hade säker gjort drygt 10 om jag ville ta ut mig. Men det var lika bra att hålla tillbaka lite så man inte blir dålig igen.

Körde därefter några tricepsövningar, enarms pushdown, press från pannan, sittande enarms tricepsextension.

Avslutade med mage några övningar.

Skönt att komma igång lite igen. Passet kändes ganska bra, styrkan kändes någorlunda normal. Skönt :-) Imorgon bitti är det dags att träna igen. Ska bli kul :-)

BSOJ
2009-11-22, 16:50
Dagens pass: Rygg

Men började med lite lätta böj, mest för känslan. Körde väldigt lätt.

Körde 2 lats övningar och en roddövning. Tog det ganska försiktigt, men kändes ok.


Körde även bic och axlar igår som jag glömde skriva in.

Körde även detta pass ganska lugnt. Inte riktigt lika många set som vanligt och inte riktigt lika tungt.

Nu är det någ slut på inkörningen sedan jag var sjuk. Måndag blir som vanligt :-)

BSOJ
2009-11-25, 20:33
Dagens pass: Axlar och biceps

Framsida axlar med hantlar:
5x31kg
5x36kg
3x41kg
5x31kg
2x15x19,5kg

Körde lätta sida och baksida axlar sedan.

Biceps hammercurls med hantlar:

5x31kg
5x41kg
5x51kg
5x62kg
5x51kg
8x41kg
12x31kg

Bicepsdrag i cablecross enarms:

5 set 8 reps vikt 50-60kg

Koncentrations curl med hantel, armbåge mot insida lår:

3x8x31kg

4 övningar mage

BSOJ
2009-11-25, 20:36
Måndagens pass:

Glömde visst lägga in måndagens pass såg jag.
Körde bröst då.

Lutande hantelpress. Hög lutning:

8x51kg
8x62kg
4x67kg
7x62kg
8x51kg

Bröstpress i hammerstrength maskin:

Körde ganska lätt. Är stel i höger sida, känns som jag blir helt kraftlös där ibland. Så jag körde den här övningen mest som stretch.

Lutande hatelflyes:

8x31kg
8x41kg
8x46kg
8x41kg
8x31kg

2 x brstövningar i cablecrossen.

FetmaOnFire
2009-11-25, 20:42
Du är stark :)

BSOJ
2009-11-29, 16:56
Dagens pass: Rygg

Latsdrag med halvbred fattning:

5x135kg
5x155kg
2x175kg
5x155kg

Latsdrag med smal fattning:

8x100kg
8x120kg
8x135kg
8x120kg
8x100kg

Sittande rodd i maskin:

En övning jag inte kört på iaf 1 år så jag började ganska lätt för att lära mig övningen igen: Var uppe på 140kg som mest och gjorde runt 5 reps. Kädes ok.

Liggande hantelrodd på lutbänk med hantlar:

8x41kg
2x8x51kg
8x41kg

3 st magövningar

BSOJ
2009-11-29, 17:00
Har visst glömt att lägga in några pass igen så såg jag. I onsdags lörde jag axlar och biceps. Kändes riktigt bra. Körde framsida axlar med hantlar upp till 41kg, det var länge sedan jag var uppe på den vikten och säkert över 20kg i kroppsvikt sedan. Så det var skönt. Även hammercurls med hantlar kändes bra och jag gjorde en 5:a på 62kgs hantlarna. Sedan kommer jag inte ihåg exakt hur passet såg ut

BSOJ
2009-11-29, 17:02
I torsdags körde jag böj och mark. Gick tungt. Hade dålig energi. Var tungt redan på 190kg i böjen. Körde en 5:a och sedan en jobbig 2:a på 210kg. Skulle sedan dra lite mark men jag kände direkt att det skulle bli tungt så jag la av efter en 3:a på 200kg. Var inget kul pass.

BSOJ
2009-11-29, 17:07
I fredags blev det bröst och triceps. Började med FU-bänk. Var seg i musklerna och kände mig stel i högersidan så det blev lite konstigt att köra. Gjorde en 4:a på 150kg med hjälp på 4:e. Uselt. Måste försöka få upp lite smidighet i högersidan. Blir konstigt på tyngre vikter. Bara ta nya tag. Annars kändes tricepsövningarna bra. Kommer inte ihåg exakt vad jag körde på men det var helt ok styrka iaf.

Har förresten gått ner lite mer i vikt och ligger nu på 87kg på morgonen ungefär. Så nu är det nästan exakt 25kg nergång i kv sedan jag började gå ner. Känns bra. Ska nog inte gå ner mer nu utan koncentrera mig på styrka nu.

BSOJ
2009-11-29, 17:07
Du är stark :)

Tack:)

-Millis-
2009-11-30, 18:32
I fredags blev det bröst och triceps. Började med FU-bänk. Var seg i musklerna och kände mig stel i högersidan så det blev lite konstigt att köra. Gjorde en 4:a på 150kg med hjälp på 4:e. Uselt. Måste försöka få upp lite smidighet i högersidan. Blir konstigt på tyngre vikter. Bara ta nya tag. Annars kändes tricepsövningarna bra. Kommer inte ihåg exakt vad jag körde på men det var helt ok styrka iaf.

Har förresten gått ner lite mer i vikt och ligger nu på 87kg på morgonen ungefär. Så nu är det nästan exakt 25kg nergång i kv sedan jag började gå ner. Känns bra. Ska nog inte gå ner mer nu utan koncentrera mig på styrka nu.


:thumbup:

BSOJ
2009-12-01, 17:46
:thumbup:

:)

BSOJ
2009-12-01, 17:50
Måndagens pass: Bröst

Lutbänk:

5x110kg
5x120kg
5x130kg
5x140kg
2x150kg +1 med hjälp.
9x120kg

Lutande hantelpress:

8x41kg
8x46kg
8x51kg
7x56kg
8x51kg

Lutande hantelflyes:

8:or mellan 30-46kg

2xcablecross

2 magövningar

Kommentr:

Är så stel i högra skuldra, traps. Blir problem i tex lutande hantelpress. Ska försöka hita tid att gå och massera ut det. Har stretchat en hel del nu också. Blir förhoppningsvis bättre. Blir helt kraftlös nu ibland när jag får lite pump.

-Millis-
2009-12-02, 20:36
:)

*flex*

BSOJ
2009-12-02, 20:52
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med stång:

5x80kg
5x90kg
5x100kg
9x80kg
15x50kg

Framsida axlar med hantlar:
5X24kg
5x31kg
5x36kg
5x31kg
Utreppning på 21 och 16kg

Sida axlar med hantlar:
Körde ett gäng set 8:or med vikter upp till 24kg

Sida axlar i cable cross:

4x8x25kg

Baksida axlar med hantlar liggande på lutbänk:

Körde lätt för att få mer kontakt i det område jag är så stel. Gjorde några set på 16-20kg nånstans.

Hammmercurls med hantlar:
8x31kg
2x8x41kg
8x31kg

Bicepsdrag i cablecross:

4-5 set 8:or 40-50kg vikt

Konc curl bic med hantel:

3x8x31kg
8x21kg

2 övningar mage

Flisen
2009-12-03, 08:35
Jasså det är här du håller hus. Har missat din träningsdagbok.
Mot bänk-SM, vilket år? Hade du varit med i år så hade du haft stora chanser att vinna.

BSOJ
2009-12-03, 21:30
Jasså det är här du håller hus. Har missat din träningsdagbok.
Mot bänk-SM, vilket år? Hade du varit med i år så hade du haft stora chanser att vinna.

Ja vilket år det vet man aldrig. Bara kroppen får hålla sig hel. Men du kommer väl va en av de första som får veta det antar jag :)

BSOJ
2009-12-04, 21:33
Dagens pass: Bröst och triceps

Fu-bänk

5x110kg
5x120kg
5x130kg
5x140kg
3x150kg hjälp på 4:e

tricextension med ez-stång sittande:

10x50kg
2x8x70kg
10x50kg

Pushdown:

8x60kg
8x70kg
8x60kg

Tricepsdrag med rep i cablecross:

4 set 8:or

Triceps extension med hantel sittande:

4x8x21kg

3 övningar mage

Lite cardio

BSOJ
2009-12-05, 14:21
Dagens pass: Rygg

Latsdrag med halvbred fattning:

5x135kg
5x155kg
5x165kg
5x135kg

Lats drag med smal fattning:

8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x100kg

Sittande rodd i maskin:

Provade lite olika varianter i handtagsväg för att hittande någon som jag fick bra kontakt med. Men efter ett flertal olika så var det ändå det vanliga smala triangelformade handtaget som kändes bäst. Det blev inga vikter idag utan bra utprovning. Var nog inte ens över 100kg.

Rodd med hantlar lggandes på lutbänk:

8x41kg
8x51kg
5x62kg
8x51kg
10x41kg

BSOJ
2009-12-09, 21:28
Måndagens pass: Bröst

Lutbänk:

5x130kg
4x150kg
5x130kg
12x110kg

Lutande hantelpressar:

8x51kg
8x56kg
8x62kg
8x56kg
8x51kg

Lutande hantelflyes:

8x34kg
8x41kg
8x46kg
8x34kg

2 st cablecrossövningar för bröstet

Något set mage

BSOJ
2009-12-09, 21:34
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med stång

5x80kg
5x100kg
2x110kg
10x80kg

Framsida axlar med hantlar:

5x24kg
5x31kg
5x36kg
5x41kg
5x31kg
12x16kg

Sida axlar med hantlar:

8x16kg
8x21kg
7x26kg
8x21kg

Sida axlar i cable cross:

4x8x?kg Bara lite genomblödning

Drag mot hakan med stång:

4x10x?kg Väldigt lätt typ 20-30kg bara för att få lite blod där jag är så stel.

Hammercurls med hantlar:

Körde ett gäng 8:or upp till 41kg, men kändes inget kul så jag provade lite ez-stång istället

Bicepscurl med ez-stång omvänt grepp:

12x70kg
10x90kg
10x90kg
10x100kg
12x70kg

Bicepsdrag enarms i cablecross:

4-5 set 8:or. Pumpa igenom lite

BSOJ
2009-12-12, 09:12
Fredagens pass: Bröst o tric

FU bänk:

5x130kg
4x150kg
5x130kg
13x110kg

Sedan körde jag ett gäng olika tricövningar. Press från pannan, 2 olika tricextension och pushdown. Sedan 3 magövningar och cardio.

BSOJ
2009-12-16, 22:02
Måndagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x130kg
3x150kg nästan 4:a
7x130kg
12x110kg
Kändes kanon på 130kg trodde lätt att jag skulle göra en 5:a på 150kg och de första 2 kändes ocksä väldigt lätta men sedan kom jag lite snett och det tog kraft.

Lutande hantelpressar:

Några 8:or på 51kg. Körde mest för att strecka ut bröst och axlar.

Sedan blev det pec-dec, flyes, och flyes i cablecross.

Några övningar mage

BSOJ
2009-12-16, 22:12
Dagens pass: Axlar och biceps

Sittande axelpress med stång:

5x90kg
3x110kg
10x80kg
Kommentar: Kör ända ner till nyckelbenet när jag vänder och startar i bottenläget. Jag är lite stel i axlarna och det området så det gör nog att jag tappar nån reps när jag vänder så djupt. Men jag hoppas att jag kommer bli lite mjukare snart så vikterna kan öka lite. Men det känns ganska bra ändå

Framsida sida axlar med hantlar:

5x26kg
5x34kg
5x41kg
5x34kg
Utrepp på 21 och 16kg

Sida axlar med hantlar:

2x8x24kg
8x19kg

Sida axlar i cable cross:
4x8x20kg

Drag till hakan med stång:

4 set med lätt vikt. För att få lite genomblödning i övre delen av rygg/axlar.

Baksida axlar i maskin:

4 set lätt

Biceps med ez-stång omvänt grepp:

8x70kg
8x90kg
5x110kg
8x90kg
2x15x70kg

Bicepsdrag i cablecross:

4x8x50kg

2 övningar mage

BSOJ
2009-12-18, 21:10
Dagens pass: Bröst o triceps

Fu-bänk

5x130kg
4x150kg
9x130kg

Körde 3 tricövningar och 3 magövningar och cardio också.

Kommentar: Kändes precis som lutbänken gjorde i måndags att det fanns mer att hämta. De 3 första på 150kg flög upp sedan vet jag inte om jag kom lite snett på 4:e för det var rätt seg och försökte på 5 men det gick inte. Men det känns som jag är i en uppåtgående trend iaf så jag hoppas jag kan få resultaten som det känns att kroppen har nu.

Vikten ligger ganska stabilt på 87kg på morgonen nu. Ska ev försöka ta 2kg nu så har jag inte så mycket kvar om jag nu skulle tävla och vilja göra det i 82:an. Vet inte om kroppen blir känslig för skador om jag går ner dit men jag hoppas det går bra.

BSOJ
2009-12-19, 13:42
Dagens pass: Rygg

Chins:

8x20kg
7x40kg
2x60kg
7x40kg
15x20kg

Latsdrag med smalt grepp:

8x120kg
8x135kg
8x150kg
8x160kg
8x135kg

Sittande rodd i maskin:
3x5x130kg

Rodd med ez-stång liggande på lutande bänk:

4x8x110kg

Shrugs med hantlar:

4 set omkring 30 reps

Bellyback med stång 20kg. 4 set 8 reps

Cardio 20 min

BSOJ
2009-12-22, 20:12
Måndagens pass: Bröst

Lutbänk:
5x130kg
3x150kg
2x150kg
7x130kg
10x110kg

Körde därefter pec-dec och flyes i maskin. Sedan 2st bröstövningar i cablecrossen. Även 2 magövningar och 20 min cardio avverkades

Kommentar: Var lite seg i lutbänken. Försökte på en 4:a på 150kg men det gick inte. Var lite missnöjd så jag provade i ett set till men orken var slut. Har börjat att ta tag i viktnedgången igen så det kanske var en reaktion mot det. Ska ta mig ner till 85 kg nu är tanken.

BSOJ
2009-12-22, 20:13
Dagens pass: Exp Knäböj

5x50kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
5x130kg
3x150kg
3x180kg
5x130kg med stopp
5x90kg med stopp

2 magövningar och 20 min cardio

BSOJ
2009-12-25, 09:46
Onsdagens pass: Axlar o biceps

Framsida axlar med hantlar:
5x26kg
5x31kg
5x36kg
5x41kg
5x31kg
10x21kg
15x14kg

Sida axlar med hantlar:

2x8x21kg
5x26kg
8x21kg

Sida axlar i cable cross:
4x8x20kg

Drag till hakan med skivstång:
ett gäng set 8:or upp till 60kg

Baksida axlar i maskin:
4x8

Bicesps curl med ez-stång omvänt grepp:

10x70kg
10x90kg
5x110kg
9x90kg
10x70kg
15x70kg

Biceps drag i cabble cross:

5-6 set 8-12 reps

BSOJ
2009-12-26, 09:26
Fredagens pass: Bröst o triceps

FU-bänk
5x140kg
2x160kg
4x140kg
10x120kg

Körde dips, triceextension och pushdown för tric. Magövningar 2st

Kommentar: Hade lite ont i högra axeln, men jag kände inte av det speciellt när jag tränade. Men omedvetet kanske det blev att man höll tillbaka lite och blev försiktig. För jag tycket inte jag fick ut max i FU-bänken.

BSOJ
2009-12-28, 19:51
Dagens pass: Bröst

Lutbänk:

5x140kg
3x160kg med hjälp
5x140kg
7x120kg

4set lutande hantelpressar lätt som stretch

flyes, pec-dec o bröst i cable cross blev det sedan. 3 övningar mage och 20 min cardio

BSOJ
2009-12-31, 09:51
Tisdagens pass: Knäböj utan bälte

10x120kg
10x150kg
10x170kg

Var ovant utan bälte men kändes ganska ok

BSOJ
2009-12-31, 09:58
Onsdagens pass: Axlar o biceps

Sittande axelpress med fristång:

5x70kg
5x90kg
4x110kg
8x90kg
10x70kg

Drag till hakan:

4x8x50kg

Sida axlar i cable cross:
4x8x20kg

Var så trött så jag orkade inte träna mer. Kändes som jag skulle åka på nåt skit. Orkade knappt åka hem. Idag (torsdag) känner jag mig pigg men jag låg i soffan hela gårdagskvällen. Se ifall jag åker ner idag och drar av bicepspasset.

BSOJ
2010-01-01, 16:18
Dagens pass: bröst o triceps

FU-bänk

körde en 5:a på 140kg kände mig seg och gjorde 5 set exp FU-bänk istället

Dips:

Precis börjat köra igen så jag tar det fortfarnade lite lugnt. Gjorde 8st på 50kg som topp. Men det kändes väldigt lätt och kändes inget i axlarna. Reppade även ut ett set utan vikt och gjorde 33st.

Provade även några set smalbänk. Men det känns som jag är för stel för den övningen så eftersom jag var lite seg i kroppen och att jag var stel så ängade jag en hel del tid åt att stretcha idag.

BSOJ
2010-01-01, 16:19
Förresten var jag nere igår och körde bicepspasset. Blev ez-stångcurl omvänt grepp vikter mellan 80-100kg och några set bicepsdrag i cablecrossen. Körde 30 min cardio och 3 övningar mage också.

BSOJ
2010-01-02, 16:28
Dagens pass: Rygg

Marklyft stående på kloss utan bälte:

5x120kg
5x160kg
5x190kg

Latsdrag med smalt grepp:

8x135kg
8x150kg
8x135kg
8x120kg

Belly-back

4x15

Stående rodd med stång:
4x8x90kg

Shrugs:

3x30x30kg

2 övningar mage

20 min cardio