handdator

Visa fullständig version : David blaine


kalle_banan
2007-12-31, 17:17
http://www.youtube.com/watch?v=9Kl9tdu7qRA&feature=related
Hur bär man sig åt?

Degpekka
2007-12-31, 17:43
Filmen funkar inte... men jag antar att han är en sju helvetes illutionist! :)

Dissector
2007-12-31, 17:44
För att imbedda youtube-filmer? Såhär :)
9Kl9tdu7qRA

Nä, jag har blivit väldigt skeptisk till TV-illusionister sen jag hörde hur många som faktiskt använder skådisar och kameratrick. Det räknas ju inte riktigt. Då blir ju Sagan om Ringen-filmerna världens bästa illusionstrick, så att säga :P

Vet inte hur det är med David Blaine iofs.

backflash
2007-12-31, 17:55
AYxu_MQSTTY
edit: fniss

eandersson
2007-12-31, 17:59
AYxu_MQSTTY
edit: fniss

Den är underbar.

Math
2007-12-31, 18:34
AYxu_MQSTTY
edit: fniss

hahahah

Blaine
2007-12-31, 18:40
Ni kan ju ana varifrån jag fått mitt användarnamn (som jag haft i flera år).

Angående David Blaine så rekommenderar jag er att kolla in hans filmer "Frozen In Time", "Vertigo" och "Street Magic".

Apropå hur han bär sig åt, kolla in filmen "Secrets of Street Magicians Finally Revealed" och del 2.

Jag skulle dock råda er att inte titta på hur det går till… Det förstör den magiska känslan en smula. ;)

Koloftw
2007-12-31, 18:45
Den där nollan är ju INGENTING mot Criss Angel! *mini*

Blaine
2007-12-31, 18:53
Den där nollan är ju INGENTING mot Criss Angel! *mini*

Har du ens sett hans filmer? Det handlar inte bara om värst trick, utan hur man går till väga när man utför tricket. Det är David en mästare på. Kvickhet, manipulation, känna av atmosfären m.m. Criss Angels trick är överdrivna illusioner endast - inte jordnära sådana (LOL). Antar du gillar Copperfield också.

Rahf
2007-12-31, 20:13
En av de roligaste grejerna med David Blaine är att han hela tiden låter fullständigt pårökt och slö.

JustinCredible
2007-12-31, 20:30
En av de roligaste grejerna med David Blaine är att han hela tiden låter fullständigt pårökt och slö.
RujsX8bxFWQ

Timme
2007-12-31, 20:31
En av de roligaste grejerna med David Blaine är att han hela tiden låter fullständigt pårökt och slö.

Criss Angel då? Låter som om han ständigt är hög.

Timme
2007-12-31, 20:36
Okej nu har jag sätt klippet över. David är värre. Helt sannslöst :D

C.E.J.
2007-12-31, 20:49
RujsX8bxFWQ

Men herregud, han får väl hoppas att han kan tjäna pengar och få brudar genom sina tricks iaf, med den där bristen på social förmåga får man varken eller iaf.

Achryl
2008-01-01, 16:29
Men herregud, han får väl hoppas att han kan tjäna pengar och få brudar genom sina tricks iaf, med den där bristen på social förmåga får man varken eller iaf.

det är väl mer att han skapar sitt varumärke. Nu skulle han ju visserligen kunna vara så hela tiden, men det verkar mer troligt att han går in i sin roll när han är "offentlig"

Greg
2008-01-01, 16:35
David Blaine är en bättre illusionist/magiker.

Criss Angel är en bättre showman. Jag föredrar båda, men min favorit är ändå Cyril Takayama.

l_nGL9thTHU

xRGvIAdDZrA

Doctor Snuggles
2008-01-01, 18:11
Men herregud, han får väl hoppas att han kan tjäna pengar och få brudar genom sina tricks iaf, med den där bristen på social förmåga får man varken eller iaf.

Han har ju skedat madonna iaf. Inte för att det egentligen är en merit.
Fiona Apple däremot. Kanske.
Sen så fattar du uppenbarligen inte att det är en del av hans "act".

Creole
2008-01-01, 18:21
AYxu_MQSTTY
edit: fniss

Kanske är jag trög, men vad gör Blaine i denna videon som är bra? Det är ju grabbarna som står för hela behållningen och som står för det stora skådespeleriet.

En av de roligaste grejerna med David Blaine är att han hela tiden låter fullständigt pårökt och slö.

Han ser onekligen påverkad ut också.

pellep
2008-01-01, 18:25
Kanske är jag trög, men vad gör Blaine i denna videon som är bra? Det är ju grabbarna som står för hela behållningen och som står för det stora skådespeleriet.



Han ser onekligen påverkad ut också.


Klippet är en parodi över David Blaine.

Creole
2008-01-01, 18:32
Klippet är en parodi över David Blaine.

Jag tyckte det såg ut som Mr. Blaine :)

Raggis
2008-01-01, 18:36
Kanske är jag trög, men vad gör Blaine i denna videon som är bra? Det är ju grabbarna som står för hela behållningen och som står för det stora skådespeleriet.

:laugh:

Doctor Snuggles
2008-01-01, 18:53
Jag tyckte det såg ut som Mr. Blaine :)

Hoppas du inte funderat på en karriär som privat-detektiv.

C.E.J.
2008-01-01, 18:54
Sen så fattar du uppenbarligen inte att det är en del av hans "act".

Vadan attityden?

Doctor Snuggles
2008-01-01, 19:08
Vadan attityden?

Bakfyllan smyger sig igenom kanske.

KlopFer
2008-01-02, 01:24
http://www.break.com/index/david-blaine-street-magic-3.html

Solros
2008-01-09, 17:46
Har bara sett den där han sitter i en bubbla fylld med vatten en vecka och sedan håller andan i sju minuter. Är det också fusk, eller gör han det hela i verkligheten?

Blaine
2008-01-09, 18:05
Har bara sett den där han sitter i en bubbla fylld med vatten en vecka och sedan håller andan i sju minuter. Är det också fusk, eller gör han det hela i verkligheten?

Det är äkta. Han har gjort många diverse grejer där han tänjer på människans gränser till det yttersta; begravd levande, vara en levande isbit m.m.

747
2008-01-09, 19:33
Vadå är det samma kille som sitter i studion och spelar drogad, som han som trollade fram pengar till uteliggaren? Isåfall får han ju jobba på sin image... Det där håller inte.

Jaws
2008-01-09, 20:10
Vadå är det samma kille som sitter i studion och spelar drogad, som han som trollade fram pengar till uteliggaren? Isåfall får han ju jobba på sin image... Det där håller inte.

Jo det är det den gör. Jag gillar att han spelar mystisk och skräckinjagande, han är fan läskig.

747
2008-01-09, 20:36
Ja men han verkar ju snäll och trevlig när han är ute på stan? Iaf av det lilla jag har sett på tuben.

Creole
2008-01-09, 20:37
Det är äkta. Han har gjort många diverse grejer där han tänjer på människans gränser till det yttersta; begravd levande, vara en levande isbit m.m.

Jag säger inte att du har fel, men hur vet du att det inte är fejk?

Blaine
2008-01-09, 21:15
Ja men han verkar ju snäll och trevlig när han är ute på stan? Iaf av det lilla jag har sett på tuben.

Försök få hem hans filmer "Frozen In Time", "Vertigo" och "Street Magic" så får du en annan bild av honom. Han är skön.

Jag säger inte att du har fel, men hur vet du att det inte är fejk?

Han har utfört en rad svåra stunttrick och han har tränat stenhårt inför varje. Det vore högst osannolikt om detta var fejk (jag antar att du syftar på undervattensstuntet).

· Från Wiki:

Drowned Alive

David Blaine at Lincoln Center, sharing a moment with a fan as spectators look on (2 May 2006).On May 1, 2006, Blaine was submerged in an 8 feet (2.4 m) diameter, water-filled sphere (isotonic saline, 0.9% salt) in front of the Lincoln Center in New York City for a planned seven days and seven nights, using tubes for air and nutrition. He concluded this event by attempting to hold his breath underwater to break the world record of 8 minutes, 58 seconds. Blaine also tried to free himself from handcuffs and chains put on him upon coming out after the week in the sphere.[5] He seemed to have trouble escaping from the last of the handcuffs. Blaine failed in his attempt, holding his breath for 7 minutes and 33 seconds before showing signs of distress and being pulled up by the support divers.[6] Blaine did claim to have succeeded in setting a record for being fully submerged in water for more than seven days straight (177 hours). Blaine underwent multiple short hospital visits after the stunt ended and has entered an agreement with doctors from Yale University to monitor him in order to study the human physiological reaction to prolonged submersion.[7] During the stunt, doctors witnessed skin breakdown at the hands and feet, and liver failure.

In an interview on The Howard Stern Show on Sirius satellite radio, Blaine spoke of the week-long fasting he did before the "drowning alive" stunt, to avoid having to be concerned with defecation. For urine, he wore an external, condom-style catheter.

egge
2008-01-09, 21:25
Parodiera är ju för sköna! :D

nr16
2008-01-09, 21:50
SÅg en film med David Blaine där han plockade ut 2 av tänderna i en tjejs munn för att sedan spotta tillbaka dom på rätt plats...HELT SJUKT! Någon som sett det o kan berätta hur det gick till?

Creole
2008-01-09, 21:56
SÅg en film med David Blaine där han plockade ut 2 av tänderna i en tjejs munn för att sedan spotta tillbaka dom på rätt plats...HELT SJUKT! Någon som sett det o kan berätta hur det gick till?

Vad är det som är sjukt med ett snyggt utfört trolleritrick?