handdator

Visa fullständig version : Saw 4 slutet? "Major spoiler"


Lasse Kongo
2007-12-31, 11:56
skriver från ipoden, så kortfattat; kan ngn förklara slutet? Filmen var bra men rörig på slutet..

Muskelbyggaren
2007-12-31, 12:01
omg har du surf ipod!!1

blekfet2
2007-12-31, 12:04
är det ens värd att se filmen? hört att den ska vara sjukt kass.

sunkan
2007-12-31, 12:05
det hade nått med advokaten att göra men jag kommer inte ihåg vad:confused:

X-ecuter
2007-12-31, 12:06
slutet är att det är en av poliserna lr något som ligger bakom allt HELL YEAH :D


Och att alla " mord " är kopplade till varandra till slutet då alla träffar på varandra vilket betyder att alla " saw " akterna i alla filmer skedde ungefär samtidigt, fett ballt :D

Longshot
2007-12-31, 12:20
Filmens början är också slutet. Sen som ovan, typ.

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:21
slutet är att det är en av poliserna lr något som ligger bakom allt HELL YEAH :D


Och att alla " mord " är kopplade till varandra till slutet då alla träffar på varandra vilket betyder att alla " saw " akterna i alla filmer skedde ungefär samtidigt, fett ballt :D

As fattade jag det med men far det anda inte att ga ihop... gah skriver mer sen nar ja har ett riktigt tbord att skriva på, i ovrigt tyckte ja filmen var sjukt bra som vanligt, men jag far inte ihop allt o det irriterar mig haha

Longshot
2007-12-31, 12:23
Jag ser dock ingen logik i varför polisen ska vara badguy. Ganska tam cliffhanger till en femma.

vesterberg
2007-12-31, 12:23
ja, alla mord är kopplade till varandra, och den där polisen har legat bakom en stor del av teh shit. han räknar väl också med att det slutar där, men, när Jigsaw dör hittar dom ju ett band och då får polisen reda på att det kommer fortsätta.

spelet har bara börjat.

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:23
är det ens värd att se filmen? hört att den ska vara sjukt kass.

testa att bilda dig egna uppfattningar. Sen Finns det andra tradar att diskutera om filmer ar bra lr ej.

raQblad
2007-12-31, 12:25
slutet är att det är en av poliserna lr något som ligger bakom allt HELL YEAH :D


Och att alla " mord " är kopplade till varandra till slutet då alla träffar på varandra vilket betyder att alla " saw " akterna i alla filmer skedde ungefär samtidigt, fett ballt :DMen alltså, filmen börjar med att polisen hittar ett band på bårhuset i liket, viklet får honom att börja mörda. Det kräver ju att Jigsaw måste ha förts från hans "dödsbädd" till bårhuset.

I slutet så ligger Jigsaw där ändå, i den där lagerlokalen. Hur fan går det ihop?

blekfet2
2007-12-31, 12:27
testa att bilda dig egna uppfattningar. Sen Finns det andra tradar att diskutera om filmer ar bra lr ej.

sry fröken men jag har inte 2h att slösa på något som visar sig vara skit.

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:27
Jag ser dock ingen logik i varför polisen ska vara badguy. Ganska tam cliffhanger till en femma.

Sant, men det r ju just for att ev kunna gora en femma, aven fast ja gillar filmerna sa racker det val snart...

Longshot
2007-12-31, 12:28
..... för att det som händer i slutet är också är början av filmen. Polisen har lekt galning innan Jigsaw fördes till bårhuset.

vesterberg
2007-12-31, 12:29
Men alltså, filmen börjar med att polisen hittar ett band på bårhuset i liket, viklet får honom att börja mörda. Det kräver ju att Jigsaw måste ha förts från hans "dödsbädd" till bårhuset.det är ju bara slutet som visas i början, det är inte därför han börjar. han drogs ju med i spelet mycket tidigare. som jag förstår det antar han då att det ska sluta, nu när Jigsaw är död och hans del i spelet har tagit slut. men, då hittar dom bandet i Jigsaws mage, och snuten får reda på att det inte alls är över, massakern har bara börjat.

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:29
sry fröken men jag har inte 2h att slösa på något som visar sig vara skit.

precis men du har tid att skriva menlosa inlagg pa eft forum mkay ;)

vesterberg
2007-12-31, 12:32
precis men du har tid att skriva menlosa inlagg pa eft forum mkay ;)menlösa och meningslösa har inte samma betydelse *gah!*

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:32
Som ni ser sa var det ju inte helt simpelt :)

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:33
menlösa och meningslösa har inte samma betydelse *gah!*

haha

raQblad
2007-12-31, 12:36
det är ju bara slutet som visas i början, det är inte därför han börjar. han drogs ju med i spelet mycket tidigare. som jag förstår det antar han då att det ska sluta, nu när Jigsaw är död och hans del i spelet har tagit slut. men, då hittar dom bandet i Jigsaws mage, och snuten får reda på att det inte alls är över, massakern har bara börjat.Vad är det för störd filmidé att visa slutet i början och början i slutet? Jag ska aldrig mer se en film efter tre på natten igen.

Men tack, nu förstår jag iaf.

Lasse Kongo
2007-12-31, 12:39
Vad är det för störd filmidé att visa slutet i början och början i slutet? Jag ska aldrig mer se en film efter tre på natten igen.

Men tack, nu förstår jag iaf.

har du inte sett pulp fiction?

Ja tack typ ja hajjar nu med, btw sa gillade ja att man fick veta mer om js och vem skulle inte kunna bli knapp av det som hande :/

vesterberg
2007-12-31, 12:40
Vad är det för störd filmidé att visa slutet i början och början i slutet? Jag ska aldrig mer se en film efter tre på natten igen.haha, så är det ju i hur många som helst. kanske doldes bättre nu, men det är inte ovanligt.

Englund
2007-12-31, 12:48
Saw-filmerna är värdelösa filmer och inte skräckinjagande alls. Det är bara snuskigt. Ungefär som mögel. Man blir lika rädd/äcklad av att hitta ett mögligt äpple i fruktskålen som man blir av saw 4 (och alla andra filmer i serien)!

fonzie
2007-12-31, 12:59
4an var bra! Man satt med käkbenet i knäet precis som i ettan.

Bubban
2007-12-31, 13:07
Är det bara jag som tycker själva masken Jigsaw har är skrämmande? Får creeps varje gång jag ser den, men tycker inte ngt annat är skrämmande, nästan lite patetiska scener annars.

Lasse Kongo
2007-12-31, 14:15
Sawfilmerna är genialiska mästerverk, ser man filmerna for att man vill bli radd har man fattat fel. Alla 4 ar tokgrymma o den forsts ar topp10 av basta filmer som gjorts utan tvekan. hoppas de kommer med ngt nytt snart med dead silence var verkligen en besvikelse.

blekfet2
2007-12-31, 14:18
precis men du har tid att skriva menlosa inlagg pa eft forum mkay ;)

jo men jag onanerar samtidigt.

Lasse Kongo
2007-12-31, 14:22
jo men jag onanerar samtidigt.

Inte illa haha