handdator

Visa fullständig version : Rutor framträder under bulk?


Insidedoubt
2007-12-30, 23:49
Jag ligger i bulk nu och har gått upp ca 5 kg sedan jag började för ett par månader sedan. Jag har ökat bra i styrka och jag tycker mig se en tydlig tillväxt i spegeln.

Det underliga är att jag är ganska säker på att jag har mer definition på magen nu än innan bulken började trots att jag ökat flera kg i vikt. Rutorna börjar ritas upp på magen. Böjer jag bara ihop magen lite grann och spänner så syns de bra, mer än innan jag började bulka. I utsträckt läge har jag inte tillräckligt lågt kroppsfett för att få ut dem men jag ser mer konturer än innan jag började bygga.

Är det troligt att jag växer tillräckligt mycket mer i muskelmassa i relation till fett att jag får bättre definition trots viktökning? Man har väl lite medvind när man bygger upp den första grunden av muskler kan jag tänka mig. Det är ju möjligt att det är placebo också, men jag tror inte det, magmuskulaturen har blivit mycket hårdare och "sticker ut" mer.

Blev förvånad bara eftersom att jag haft svårt att motivera en fortsatt bulk mentalt då jag varit rädd att se svullen ut.

Sniggel
2007-12-31, 00:40
Blev förvånad bara eftersom att jag haft svårt att motivera en fortsatt bulk mentalt då jag varit rädd att se svullen ut.

Det är många som blir avskräckta när de får höra att det är oundvikligt att lägga på sig fett när man bulkar. Kul att du upptäckte att det oftast inte är något man behöver oroa sig för och det är inget som kommer att göra en fet i första taget (så länge man inte överdriver bulken). I ditt fall verkar det dock gå riktigt bra. Grattis!

747
2007-12-31, 14:44
Det måste vara möjligt för jag har upplevt samma sak. I alla fall i början, sen blir det lite för mycket fett. Det kanske är då det är dags att deffa :)

thatkrillesshow
2007-12-31, 15:17
Jag som nu har bulkat för första gången nu (håller fortfarande på), upplevde samma sak. Efter ungefär 7-8 kg bulk, så var rutorna klart synligare än innan när jag vägde mindre o hade mindre fett. Hade väl antagligen fått mer muskler*flex*
Fast just nu, 15 kg in i bulken, så måste jag säga att det har vänt, även om rutorna fortfarande syns lite.

Durre
2007-12-31, 16:53
Samma för mig, efter ca 15kg uppgång så hade jag synligare rutor, dock hade jag knappt några i början.

Slartibartfast
2007-12-31, 17:04
Jag som nu har bulkat för första gången nu (håller fortfarande på), upplevde samma sak. Efter ungefär 7-8 kg bulk, så var rutorna klart synligare än innan när jag vägde mindre o hade mindre fett. Hade väl antagligen fått mer muskler*flex*


Typexempel:

Vikt 65 kg, kunde inte nypa många millimeter fläsk på magen, men inga rutor:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/spete.jpg

Vikt 84,5 kg, rutorna klart mera synliga (öven om ljusförhållandena är mera opti), men jag kan pincha en rejäl valk. *spy*
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/845kgjuni06.jpghttp://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/pinch845kg.jpg

Animalistic
2008-01-02, 14:43
Wow! riktigt häftigt!
hoppas det händer mig också nu ^^ magmuskeln är ju riktigt stor så den borde inte vara alltför tuff att öka volym mässigt

Doctor Snuggles
2008-01-02, 15:11
Det är möjligt att initiellt så blir kroppsfördelningen av fettet annorlunda. Jag märker iaf alltid det när jag i en period efter att ha ätit lite, ökar matintaget (och särskilt fettintaget).

Morty
2008-01-02, 15:39
Slarti, tack för en fantastisk motivationshöjare! :)

Animalistic
2008-01-02, 17:12
Slarti, tack för en fantastisk motivationshöjare! :)

+1 i allra högsta grad
*springer in och kollar vad slarti gör för magövningar i journalen*

Timme
2008-01-02, 17:20
Slart: Dina ben är snygga på den bilden *cupid*

AJO
2008-01-02, 18:03
.]


Under hur lång tid ökade du vikten från den lägre till den högre? Är det en enda bulk eller har du bulkat/deffat för att nå den högre vikten?

Robbin
2008-01-02, 18:20
Slarti ma boy det är verkligen coolt vilken skillnad det är på dig som otränad och tränad. På första bilden ser du ut att ha skitgener för att få en vacker fysik rent ut sagt men nu vet vi ju hur du ser ut :thumbup:

Cerberus
2008-01-02, 19:26
lol slarti, ja begriper inte hur du kan ta tag i så mycket fett när du ser så hård ut där!

din form där, ska ja fixa nu i sommar :D känns som de blir första gången ja lyckas.

Ganymedes
2008-01-02, 20:13
Mina lovehandles blir större när jag bulkar, men inte rutorna. Kanske bulkade jag för fort sist. Men fan, grymt snygg ändring!

Slartibartfast
2008-01-02, 20:26
Under hur lång tid ökade du vikten från den lägre till den högre? Är det en enda bulk eller har du bulkat/deffat för att nå den högre vikten?

Första bilden är tagen nångång 1998-1999. Andra bilden är tagen förra sommaren. Har varit en hel del upp- och nergång mellan de bilderna.

Slartibartfast
2008-01-02, 20:31
Tack för komplimangerna förövrigt! :thumbup:

Troll
2008-01-02, 21:31
Slarti ma boy det är verkligen coolt vilken skillnad det är på dig som otränad och tränad. På första bilden ser du ut att ha skitgener för att få en vacker fysik rent ut sagt men nu vet vi ju hur du ser ut :thumbup:


Skitgener??

Axelbredden har han ju redan på den bilden!.



Själv började jag på 64kg och tycker det gick bra upp till 80kg utan att lägga för mycket runt magen.
Kan i och för sig bero på att jag la på mig de första 16 kilona under 1,5 år.

Robbin
2008-01-02, 21:45
Skitgener??

Axelbredden har han ju redan på den bilden!.



Japp tycker det ser ut så.. vikt 65kg, så smal och inte en enda synlig muskel känns inte som bra gener.

Troll
2008-01-02, 23:04
Japp tycker det ser ut så.. vikt 65kg, så smal och inte en enda synlig muskel känns inte som bra gener.

Det är väl så alla skulle se ut utan träning och för lite mat?
Menar bara att genetiken är lite svårare att se innan man vet resultatet.

Ganymedes
2008-01-02, 23:17
Slarti kanske redan är där (?), men för de flesta av oss andra är det lååångt kvar innan man tvångsmässigt kan skylla på genetiken. Lite less på den ursäkten faktiskt. Inte direkt menat mot dig nu då, Troll.

Troll
2008-01-03, 00:59
Slarti kanske redan är där (?), men för de flesta av oss andra är det lååångt kvar innan man tvångsmässigt kan skylla på genetiken. Lite less på den ursäkten faktiskt. Inte direkt menat mot dig nu då, Troll.

:confused:
När skyllde jag eller någon annan på sin genetik?
Jag förstod bara inte hur robbin kunde bedömma att slartis gener såg skit ut på första bilden.

Robbin
2008-01-03, 11:14
Det är väl så alla skulle se ut utan träning och för lite mat?
Menar bara att genetiken är lite svårare att se innan man vet resultatet.

Nja jag vet inte jag såg ut så här på knappa 70kg innan jag började träna. Jag och slarti är väl ungefär lika långa tror jag. Fast börjar väl bli lite väl offtopic att diskutera hur jag anser att slartis gener såg dåliga ut på första bilden för det handlar ju inte tråden om direkt..