handdator

Visa fullständig version : Ufo???!!


Jamioo
2007-12-30, 20:33
NAtten tills idag(söndag) kl:0130 så stog jag ute o tog en cigg när jag skulle gå inn så tittade jag bort upp i skyn o där såg jag något som jag inte riktigt kan förklara men det närmaste förklarningen är att typ nån stog med en ficklampa o viftade sakta(mkt fort nog för att vara ett flygplan el helikopter) men det var för starkt vitt ljus sken som åkte fram o tillbaks uppe i mot himmlen..så jag ropade till min syrra o sa att hon va tvungen att se detta.. och hon vart skrajj!! och vi båda vet ej vad det kunde ha vart vi filmade det o tog koer men eftersom vi båda har ej kamera(bara mobil kameror) så då syntes det ej något o man har ej "bevis"...jag är en skeptiker så jag behöver en MASSA med bevis innan jag ska kunna börja tro på något..men nu börjar jag undra om vi kanske ej är ensamma i universumet!! nån som kan förklara lite vad det kunde ha vart?!

Solros
2007-12-30, 20:50
En tripp?

Jompan
2007-12-30, 20:53
Det där har jag sett ofta på himmelen lite varstans i Sverige. Jag tror det är strålkastare från marken som riktas så där fram o tillbaka över himlen. Tror de hade så när Turning torso skulle invigas i Malmö. :)

Johan_P
2007-12-30, 20:57
Förmodligen strålkastare som projekteras upp i luften nu i nyårstider. De kan synas många kilometrar ifrån själva strålkastaren. Min polare har en granne som projekterar en massa strålar upp i luften, det ser man hemma hos mig och det är ungefär en mil dit.

Stoltz
2007-12-30, 21:00
Det är runt nyår, det finns riktigt konstiga fyrverkerier som lätt skulle kunna tolkas så som du beskrev.

MasterChief
2007-12-30, 21:05
Det är runt nyår, det finns riktigt konstiga fyrverkerier som lätt skulle kunna tolkas så som du beskrev.

Äsch!

Det är väl troligare att en utomjordisk civilisation lyckats övervinna de ofattbara avstånden i universum och lyckats snoka reda på vår lilla planet. Sen när de väl har tagit sig hit så föredrar de att "smyga runt" i skyn och är det någon som ser dem är det alltid en smått förvirrad person och inte radaranläggningar eller annan
utrustning som kan ge verifierbara fakta.

Snacka om fyrverkerier? Trams!

Stoltz
2007-12-30, 21:07
Äsch!

Det är väl troligare att en utomjordisk civilisation lyckats övervinna de ofattbara avstånden i universum och lyckats snoka reda på vår lilla planet. Sen när de väl har tagit sig hit så föredrar de att "smyga runt" i skyn och är det någon som ser dem är det alltid en smått förvirrad person och inte radaranläggningar eller annan
utrustning som kan ge verifierbara fakta.

Snacka om fyrverkerier? Trams!

"Hey, let's flash that guy out in the middle of nowhere!"
"...Why, Commander?"
"...For shits and giggles you dumbass!"

Jamioo
2007-12-30, 21:47
Det är runt nyår, det finns riktigt konstiga fyrverkerier som lätt skulle kunna tolkas så som du beskrev.

Visst det finns konstiga fyrverkerier men så konstiga o som håller på i nån timme!! det såg faktiskt ut som sådan där "lampa" i batman filmerna vilket jag tänkte på då oxå kollade efter sådant där ljus streck som brukar synas om det skulle vara nån som stog med nån extremt bra ficklampa..men nope..och sedan så bor jag mitt ute i vildmarken!!! tänkte oxå på norrsken vit norrsken.. var molningt på himmlen oxå..!!.men jag har ej nån aning önskar att jag hade foto på det hela så hade de vart lättare att förklara!!! kommer nog aldrig få veta vad det var ..!

Achryl
2007-12-30, 22:01
Visst det finns konstiga fyrverkerier men så konstiga o som håller på i nån timme!! det såg faktiskt ut som sådan där "lampa" i batman filmerna vilket jag tänkte på då oxå kollade efter sådant där ljus streck som brukar synas om det skulle vara nån som stog med nån extremt bra ficklampa..men nope..och sedan så bor jag mitt ute i vildmarken!!! tänkte oxå på norrsken vit norrsken.. var molningt på himmlen oxå..!!.men jag har ej nån aning önskar att jag hade foto på det hela så hade de vart lättare att förklara!!! kommer nog aldrig få veta vad det var ..!

Men det är ju redan klart var det var, tänk dig samma strålkastare som i 20th century fox-intron

http://www.solarnavigator.net/films_movies_actors/film_images/20th_century_fox_television_TCFT.jpg

Jamioo
2007-12-30, 22:06
Men det är ju redan klart var det var, tänk dig samma strålkastare som i 20th century fox-intron

http://www.solarnavigator.net/films_movies_actors/film_images/20th_century_fox_television_TCFT.jpg

ja förutom att det syntes ej strålar från marken...

Stoltz
2007-12-30, 22:07
Ah, nu förstår jag din förklaring bättre (Du får ursäkta, men din meningsuppbyggnad var faktiskt svår att läsa. No offence.)

Sådana saker ser jag dagligen från mitt boende, det är strålkastare som folk riktar mot himmeln helt enkelt, som ett litet jippo. Var nått hotell i Helsingborg som gjorde så för några år sedan när jag var en liten knatte och då blev jag lika paranoid :) Men nu vet du!

Edit: Strålarna syns inte alltid upp mot den ljusaste punkten.

Gpajpen
2007-12-30, 22:12
Strålkastare, alltid runt nyårstider. Jag vet för att förra året hade någon vandaliserat strålkastarna (som stod nere i hamnen) så då uteblev flashandet.

joriice
2007-12-30, 22:13
Nej, inget UFO. Folk har sagt det i alla tider (i princip) och chansen att du såg ett UFO igår, när du rökte på natten finner jag mycket otroligt. :)

HajduMan
2007-12-30, 22:17
vad rökte du

Nä men, jag har själv sätt nått liknande för många år sen, men det finns oftast en mer logisk förklaring till det än att det är ett ufo

Motorbreath
2007-12-30, 22:19
Tror också på strålkastare. Syns lätt ett par mil. Att du inte såg hela strålen kan ju bero på låga moln etc.