handdator

Visa fullständig version : Juridisk gymfråga.


Slartibartfast
2007-12-30, 19:27
Jag har (dumt nog) skrivit på ett medlemskap på ett gym för 460€/13 månader. Detta enbart för att mitt nya jobb subventionerar hälften av kostnaden (det hade kostat ca 800€ annars). Jag betalar hela summan på en gång nu i slutet av januari.

Min fråga är: Om jag efter prövotiden på fyra månader inte får fortsätta på mitt jobb hela den tänkta anställningen på ett år, kan då gymmet kräva mig på resten av pluringen för ett icke-subventionerat medlemskap?

bubbe
2007-12-30, 19:31
Jag har (dumt nog) skrivit på ett medlemskap på ett gym för 460€/13 månader. Detta enbart för att mitt nya jobb subventionerar hälften av kostnaden (det hade kostat ca 800€ annars). Jag betalar hela summan på en gång nu i slutet av januari.

Min fråga är: Om jag efter prövotiden på fyra månader inte får fortsätta på mitt jobb hela den tänkta anställningen på ett år, kan då gymmet kräva mig på resten av pluringen för ett icke-subventionerat medlemskap?

Tippar på att det är du och inte företaget som skaffat medlemskapet och då är det ju ditt ansvar.

Slartibartfast
2007-12-30, 19:33
Tippar på att det är du och inte företaget som skaffat medlemskapet och då är det ju ditt ansvar.

iofs. Men jag skrev på kontraktet under de premisserna att jag var anställd på företaget hela året. Det var det priset jag skrev under på.

Osten80
2007-12-30, 19:34
Håller du bara tyst om det så kommer ingen att märka något. Kör på.

The_RobRoy
2007-12-30, 19:39
Företaget betalar väl också hela summan nu? Dom kommer väl inte kräva tillbaks gympengarna om du slutar?

bubbe
2007-12-30, 19:41
iofs. Men jag skrev på kontraktet under de premisserna att jag var anställd på företaget hela året. Det var det priset jag skrev under på.

Var det gymmet som lade fram dom vilkoren med jobbet som betalar hälften, eller var det jobbet som manade på och du valde att skriva på ett kontrakt med denna vetskap?

Om det finns överenskommet att från gymmet att avtalet upphör i samband med anställningens upphörande så är det ju inte problem.

Annars kan det kanske funka som Osten skriver med, dock ett osäkert kort.

Slartibartfast
2007-12-30, 19:49
Företaget betalar väl också hela summan nu? Dom kommer väl inte kräva tillbaks gympengarna om du slutar?

Jag tror att det är så att jobbet subventionerar sin del av kostnaderna månadsvis. Dvs, är jag inte längre anställd så slutar företaget betala till gymmet--->jag hamnar i strilet.

Jag mailade just och frågade om jag kan avsluta medlemskapet innan jag betalat medlemsavgiften. Jag skrev på i fredags och tränade där samma kväll.

Ignatius72
2007-12-30, 20:02
Risken att någon kollar är minimal. Om så inträffar så spelar du bara dum.

Slartibartfast
2007-12-30, 20:10
Risken att någon kollar är minimal. Om så inträffar så spelar du bara dum.

Spela dum är jag jävligt bra på, men det hjälper ju inte ifall det är så att jobbet slutar pröjsa sin månatliga del av medlemskapet genast jag inte är anställd längre, och gymmet märker att det inte kommer in tillräckligt med kosing.

Men vafan. det får bära eller brista.

Creole
2007-12-30, 20:44
Jag tror att du får problem om/när gymmet ser att den tilltänkta summan inte kommer in.

Spader
2007-12-30, 20:45
sköt jobbet jävligt bra så slipper du oroa dig

Osten80
2007-12-30, 20:51
Aha. Trodde att det rörde sig om en engångssumma.
Då lär du få problem om jobbet skiter sig. Fixa jobbet så löser sig resten. :thumbup: