handdator

Visa fullständig version : Skallig av att träna?


Muskelmannen
2007-12-30, 13:33
Om jag har anlag till att bli skalle-pär, kommer jag bli det fortare om jag styrketränar än om jag inte hade gjort det?

Bara en teoretisk fråga.

L-Sami
2007-12-30, 13:38
Det var väl att när man styrketränar så ökar testosteronet i kroppen och det kan vara en orsak till att man förlorar hår.

Skywalker
2007-12-30, 14:49
Jobb och partner tror jag är den största orsaken till kala fläckar på skallen ;)
Om du nu har anlag till kala fläckar så kommer dom nog varese du vill eller inte. Mina började dyka upp innan jag började med styrketräning.

blekfet2
2007-12-30, 15:07
om du ändå kommer bli flint så är det väl lika bra att träna upp en schysst kropp så du åtminstone blir en snygg flintis :D


det är iaf mitt mål med träning :D (hihi)( ja det är tunt för mig också)

Skywalker
2007-12-30, 15:15
om du ändå kommer bli flint så är det väl lika bra att träna upp en schysst kropp så du åtminstone blir en snygg flintis :D


det är iaf mitt mål med träning :D (hihi)( ja det är tunt för mig också)

Ha ha, ungeför samma här.

KaptenKnäsvag
2007-12-30, 15:54
Dessutom blir kroppens proportioner större för överkroppen när man har lite hår ;)

Johan_S
2007-12-30, 16:41
Dessutom blir kroppens proportioner större för överkroppen när man har lite hår ;)
Är det därför många bodybuilders som tävlar rakar skallen? Har länge funderat över detta fenomen!

Mvh
Johan

blekfet2
2007-12-30, 18:51
lika vanligt med styrketränande som tappar hår liksom lönnfete svensson som också är flintis, spring nu inte omkring och anklaga alla modell större för "missbrukare" :D

Raschmus
2007-12-30, 20:36
Hellre kal och grov än kal och tunn.

Simpel.

Pez
2007-12-30, 22:49
Om jag har anlag till att bli skalle-pär, kommer jag bli det fortare om jag styrketränar än om jag inte hade gjort det?

Bara en teoretisk fråga.

Troligtvis inte. Däremot är det uppenbarligen stor risk att du ska behöva utstå insinuationer om att du preppar som en gnu om du inte har barr på skallen och tränar på gym. *rolleyes*

Jag rakar skallen, av den enkla anledningen att mina vikar blivit höga och håret blivit tunnare uppe på hjässan.. precis som det blev för min farsa i 25-årsåldern.

Så - kära bullen, jag vill slippa kamma över flinten men heller inte behöva bli anklagad för att dopa mig.
Hur ska jag göra när det nu finns intoleranta, icke pålästa puckon som sammankopplar kal skalle med steroidanvändande? :confused:

regus
2007-12-30, 22:50
Troligtvis inte. Däremot är det uppenbarligen stor risk att du ska behöva utstå insinuationer om att du preppar som en gnu om du inte har barr på skallen och tränar på gym. *rolleyes*

Jag rakar skallen, av den enkla anledningen att mina vikar blivit höga och håret blivit tunnare uppe på hjässan.. precis som det blev för min farsa i 25-årsåldern.

Så - kära bullen, jag vill slippa kamma över flinten men heller inte behöva bli anklagad för att dopa mig. Hur ska jag göra när det nu finns intoleranta, icke pålästa puckon som sammankopplar kal skalle med steroidanvändande? :confused:

Den där frågan kommer troligtvis vara intressant för mig om 10-15 år :/.

roge
2007-12-30, 23:02
tappar man håret när man tränar gör man något fel..

He-man
2007-12-31, 14:24
tappar man håret när man tränar gör man något fel..

Ja, kolla bara på din avatar tex. :)

Martin Löwgren
2007-12-31, 16:11
Eftersom mitt och många andras inlägg har plockats bort känns det inte som att denna diskution leder någom vart. Får man inte vara ärlig och prata om hur det egentligen ligger till med kroppsbyggning och dess påverkan på håret känns det meningslöst att ens ha kvar denna tråd då frågorna är många men svaren ej redovisas.

Muaytudd
2007-12-31, 16:24
Vaddå får man inte skriva att håret kan falla av om man går på steroider?

För det kan ju hända. Men nu är det ju inte precis alla som styrketränar som tar olagliga preparat utan förhoppningsvis bara en liten klick så det är ju värt att nämnas men inte som en större anledning precis.

Man kan bli skallig av stress också och det kan man ju bli i dagens samhälle.

MVH

Allan
2007-12-31, 16:43
Vaddå får man inte skriva att håret kan falla av om man går på steroider?

För det kan ju hända. Men nu är det ju inte precis alla som styrketränar som tar olagliga preparat utan förhoppningsvis bara en liten klick så det är ju värt att nämnas men inte som en större anledning precis.

Man kan bli skallig av stress också och det kan man ju bli i dagens samhälle.

MVH

Bra. Äntligen ett balanserat inlägg som det går att instämma i. Men faktum är också att man visuellt ser en smula större ut om man rakar av sig sköret. Att det sedan ser för jävligt ut är en annan sak

allan
tvångsrakad under hela rekryten

Pez
2007-12-31, 18:02
Eftersom mitt och många andras inlägg har plockats bort känns det inte som att denna diskution leder någom vart. Får man inte vara ärlig och prata om hur det egentligen ligger till med kroppsbyggning och dess påverkan på håret känns det meningslöst att ens ha kvar denna tråd då frågorna är många men svaren ej redovisas.

Vaddå får man inte skriva att håret kan falla av om man går på steroider?

För det kan ju hända. Men nu är det ju inte precis alla som styrketränar som tar olagliga preparat utan förhoppningsvis bara en liten klick så det är ju värt att nämnas men inte som en större anledning precis.

Man kan bli skallig av stress också och det kan man ju bli i dagens samhälle.

MVH
Muaytudd - visst får man det, det är en biverkning av många.
Det är när vissa drar direkta kopplingar det blir snett och trist.

ARMSTARK
2008-01-02, 09:25
Det finns en hel del gifter som påverkar håret men bortsett från dessa:
Håravfall är genetiskt betingat och påverkas inte av träning. Titta på din morfar, han har din kommande frisyr. Det är nämligen så arvsanlaget för håravfall går.

Muskelmannen
2008-01-02, 13:24
Jag frågar eftersom jag läst på detta forum att man får finnar av att träna. Vilket precis som skallighet beror på testosteronet i kroppen. Jag vet att jag kommer att bli skallig, men jag frågar om processen kommer gå snabbare då jag styrketränar.



Jag frågade inte om hur det är med doping, då jag inte dopar mig och jag tänker dessutom aldrig göra det (jag är rädd om Mr. Penis bla).

JohnRick
2008-01-02, 14:05
Det finns en hel del gifter som påverkar håret men bortsett från dessa:
Håravfall är genetiskt betingat och påverkas inte av träning. Titta på din morfar, han har din kommande frisyr. Det är nämligen så arvsanlaget för håravfall går.

Nej, det är inte fastställt att det går så. Det kan komma varifrån det vill, men givetvis är det genetiskt betingat.

OT så gäller att om du har den genetiska predispositionen för tunnhårighet kommer det att barka dithän så småningom när dihydrotestosteronet sätter på de gener som krävs, för att sedan miniatyrisera hårsäckarna successivt. Ökad testosteronhalt torde ju bidra till desto mer DHT som cirkulerar, så steroidanvändare med fallenhet för skallighet känner väl av det. Inte de som inte har det. Samma sak med akne. Finns genkartan och känsligheten så ökar risken.