handdator

Visa fullständig version : Hur ofta dricker ni?/När är det för mycket?


Angel
2007-12-29, 23:07
Det senaste halvåret så har jag druckit 2gånger i veckan, varje helg. Antingen ute eller på någon fest. Och då snackar vi inte ett glas vin utan kanonfull. Och nu känner jag att det inte håller längre.
Igår skulle jag vara hemma och ta det lugnt tänkte jag (skulle jobba idag). Kl 23 när filmen var slut började det krypa i benen och innom 10min så var jag på en fest och vid 05 kom jag hem kanonfull.
Så nu är det slut på det här innan jag blir alkoliserad. Skall ha en vit månad. Inte en droppe alkohol på hela Januari.

Raggis
2007-12-29, 23:11
Två gånger per år.

Exdiaq
2007-12-29, 23:12
Två gånger per år.


Knappt någonting alls.

Jax
2007-12-29, 23:13
När drickandet gör att man får problem i vardagen, t.ex. påverkar relationer eller gör att man missar jobbet. Då är det alldeles för mycket.

*edit*
Dricker ca 6 gånger på år om man räknar mer än till maten och 1-2 öl på krogen.

Jones
2007-12-29, 23:13
Dricker kanske ett par gånger i månaden... På sommaren blir det mer.

Jag tycker att det är för mycket om man mår dåligt av det, har man funderingar om hurvida man dricker för mycket eller inte är nog risken stor att man dricker för mycket...

Jacksatan
2007-12-29, 23:14
dricker man sig full 2ggr i veckan under ett halvår är man väldigt illa ute, enligt min mening. Du bör nog se över det där. Jag kan inte tänka mig att det är bra för kroppen heller.

Angel
2007-12-29, 23:17
När drickandet gör att man får problem i vardagen, t.ex. påverkar relationer eller gör att man missar jobbet. Då är det alldeles för mycket.

*edit*
Dricker ca 6 gånger på år om man räknar mer än till maten och 1-2 öl på krogen.

Jag har inga relationer, och jag lyckas alltid ta mig till jobbet hur bakis jag än är. Skrev tom högskoleprovet kanonbakis (och fick samma resultat som icke-bakis)



dricker man sig full 2ggr i veckan under ett halvår är man väldigt illa ute, enligt min mening. Du bör nog se över det där. Jag kan inte tänka mig att det är bra för kroppen heller.

Ja, det känns inte som om det är mycket bara för det är på helgerna. Men samtidigt är det skitsamma vilken dag, för det är fortfarande två gånger i veckan som man är full.

Jax
2007-12-29, 23:19
Jag har inga relationer, och jag lyckas alltid ta mig till jobbet hur bakis jag än är. Skrev tom högskoleprovet kanonbakis (och fick samma resultat som icke-bakis)
Nu vet jag inte vad du gör på ditt jobb, men om jag hade kommit hem 4-5 på morgonen och varit full då så hade inte jag haft på jobbet att göra dagen efter.

Angel
2007-12-29, 23:20
Nu vet jag inte vad du gör på ditt jobb, men om jag hade kommit hem 4-5 på morgonen och varit full då så hade inte jag haft på jobbet att göra dagen efter.

*host* jag jobbar på sjukhus och i hemsjukvården


hehe, du vet tom vilket sjukhus

blekfet2
2007-12-29, 23:20
alltså fysiskt är det egentligen problem bara man dricker sig stupfull en gång, men det är verkligen problem när man inte klarar att sitta hemma i lugnet en fredags/lördagskväll utan att suckta efter alkoholen, då bör man nog se över sina vanor rätt så drastiskt.

Sebbe_H
2007-12-29, 23:21
Varje helg oftast, även några öl i veckodagarna då man har hemma.

Imni
2007-12-29, 23:21
När man börjar känna att man skulle vilja dricka varje gång man tänkt ha en lugn kväll börjar det bli lite för mycket. 2 ggr i veckan behöver inte vara för mycket, iaf inte om man inte blir karate varje gång, men att komma hem toktankad 2 ggr varje vecka kan så småningom ge problem, helt klart.

Timme
2007-12-29, 23:21
Aldrig :)

Jaws
2007-12-29, 23:22
1 gång i veckan på sommaren, numera 1 gång varannan vecka. Känns ganska lagom, blir iofs alltid full som fan.

Jag dricker inte för att jag längtar efter alkohol, utan för något trevligt ställe att hänga på. Sen har man då inte lika roligt nykter.

regus
2007-12-29, 23:22
1-2 gånger per vecka ungefär. Brukar enbart bli full när det blir ölspel/motsvarande fast med sprit och/eller har käkat väldigt lite. Annars är jag rätt bra med alkoholen.

2 karetefyllor per månad är för mycket.

tp_88
2007-12-29, 23:22
Aldrig.

Angel
2007-12-29, 23:24
Vi snackar allt som oftast sånhär fylla....

GELWEA3-tVU

Jax
2007-12-29, 23:25
*host* jag jobbar på sjukhus och i hemsjukvården


hehe, du vet tom vilket sjukhus
Jag är inte så känslig för nålar, men du får fan blåsa innan du sticker mig. :D

Angel
2007-12-29, 23:28
Jag är inte så känslig för nålar, men du får fan blåsa innan du sticker mig. :D

hehe, ja tycker ja sticker fel allt som oftast ändå.

olwe
2007-12-29, 23:28
Jag dricker nog ungefär som du. Ska ta det lite lugnt ett tag efter nyår men sen kickar det igång igen i och med studier. I det stora hela måste jag ta det lite lugnare med supandet.

Imni
2007-12-29, 23:37
varje gång ja e på krogen så e ja som ett barn i en leksaksaffär - vill ha allt. o allt i detta fall är alla brudar... dock blir ja inte så charmig när ja e full så ja brukar ta d ganska lugnt me drickandet. Så visst, ja kan vara ute 2 ggr i veckan men ja dricker inga kopiösa mängder.

rolf
2007-12-30, 00:17
Jag "tillåter" mig egentligen bara 4 gånger i året: Nyår, skolavslutning, midsommar och jakobs dagar (någon lokal tillställning). Ibland blir det spontana fyllor för jag rycks lätt med när alla andra är glada och bjuder.

Doctor Snuggles
2007-12-30, 00:18
När man blir bakfull. Blir tyvärr bakfull aldeles för lätt. Och tål samtidigt alldeles för mycket sprit. En dålig kombination.

Versus
2007-12-30, 00:23
Karatefylla en gång per halvår.
Någon bärs eller grogg hemma eller hos polare iaf varje helg. Men i små mängder dock.

L-Sami
2007-12-30, 00:30
Brukar dricka varje helg, men blir sällan full.

747
2007-12-30, 00:32
Dricka för att bli full gör jag för sällan. Dricker inte ofta annars heller iofs. Men askalas har det nog inte blivit mer än 2-3 gånger senaste halvåret kanske.

Animalistic
2007-12-30, 00:32
kanske 1 gång per år. då ca ett glas cider eller champagne. eller ett shotglas med jgr eller liknande

shut teh face
2007-12-30, 00:57
Det blir faktiskt ett år sen jag var onykter på måndag. :)

Ryska_raketen
2007-12-30, 01:00
Aldrig längre.

tjabon
2007-12-30, 01:08
Nuförtiden dricker jag inte ofta, några gånger om året.
Pilsner & öl till maten, nån enstaka i veckan...(ÖL...*drool* )
Blir jag full, så är det ett misstag. Sånt är inte roligt längre...

För 15 år sedan när jag var pubmästare i Lund, så drack jag ca:
en back (24 flaskor) starköl i veckan under ett års tid. (3 pubdagar
i veckan)
Det var nog aningen för mycket, men jag tränade faktiskt då också...*whistle* . Mest löpning.

Angel
2007-12-30, 01:09
Nyår nu också, sen ska jag vara nykter hela januari. Det borde ju vara jättelätt EGENTLIGEN, en månad utan sprit. Men samtidigt så känner jag att jag inte kommer fixa det? Ska jag uppdatera er 31 jan?

olwe
2007-12-30, 01:10
Tipps som jag har börjat med är att börja dricka mellanöl, folköl och lättöl istället för starköl. Jag gillar att konstant sitta o dricka på en fest. Gör jag det med starköl så blir jag stupfull. Dricka lite vatten ibland är ju också en smart ide.

tjabon
2007-12-30, 01:10
Angel:
Är det du som snor handspriten på sjukhuset
som det står om i tidningen??...:MrT:









:D

XroW
2007-12-30, 01:12
Nyår nu också, sen ska jag vara nykter hela januari. Det borde ju vara jättelätt EGENTLIGEN, en månad utan sprit. Men samtidigt så känner jag att jag inte kommer fixa det? Ska jag uppdatera er 31 jan?

Har också supit ca 2ggr i veckan höll i kanske 4-5 månader, sen när man varvar ner så känns det så jävla trisst att bara sitta hemma och dega.
Tipset är ju att du "Lurar" någon annan att ta en vit vecka med dig :)

Loke
2007-12-30, 01:15
Vad är det som är så kul med supande? Jag tycker det kan vara kul att supa sig riktigt full ibland och bete sig som en idiot, mycket för att det blir roliga minnen som man kan skratta åt med kompisarna.

Men om jag skulle supa varje helg så skulle charmen helt falla bort. Så varför gör ni det, Angel med flera? Jag förstår bara inte. Skulle vara kul med lite analyser.

Angel
2007-12-30, 01:16
Angel:
Är det du som snor handspriten på sjukhuset
som det står om i tidningen??...:MrT:












:notme: :notme: :notme:

http://img262.imageshack.us/img262/278/ssl11008mu1.jpg

shut teh face
2007-12-30, 01:16
Men om jag skulle supa varje helg så skulle charmen helt falla bort. Så varför gör ni det, Angel med flera? Jag förstår bara inte. Skulle vara kul med lite analyser.
Ett beroende helt klart :)

nr16
2007-12-30, 01:17
Aldrig...en öl till fotboll kanske men de e mycket sällan

oath5
2007-12-30, 01:21
:notme: :notme: :notme:

http://img262.imageshack.us/img262/278/ssl11008mu1.jpg

Haha det är ju givet att sno med sig hand och ytdesinfektion när man jobbar på sjukhus :em:

tjabon
2007-12-30, 01:27
:notme: :notme: :notme:

Jag har precis avgivit Kolos tystnadslöfte.....:cool:

gatewarden
2007-12-30, 01:30
Drack 2-3 gånger i veckan förr när jag jobbade veckor. Nu när jag jobbar helg så är det typ 1 gång i månaden. Tar lite whisky då och då men bara en 2a så det räknar jag inte riktigt.

Ganska skönt på sätt å vis men man saknar det sociala ibland, men är det värt att supa som ett svin för att behålla det sociala på helgerna?

shut teh face
2007-12-30, 01:32
Är supa det enda sociala dina vänner gör? Byt vänner. ;)

Angel
2007-12-30, 01:32
Haha det är ju givet att sno med sig hand och ytdesinfektion när man jobbar på sjukhus :em:

Något vi alla borde ha i handväskan.

gatewarden
2007-12-30, 01:33
Är supa det enda sociala dina vänner gör? Byt vänner. ;)

Alla super på helgerna. På vardagarna ser man på film, tränar, fikar å annat med polare.

oath5
2007-12-30, 01:34
Något vi alla borde ha i handväskan.

Jag städar min toalett bla. med det :D Vi får inte glömma alla plasthandskar som man råkat fått med sig hem också.

shut teh face
2007-12-30, 01:36
Alla super på helgerna. På vardagarna ser man på film, tränar, fikar å annat med polare.
Försök få med dem på något annat på helgen. Bowling, Biljard, Bio, Go-kart, Paintball etc.

Beror på hur indragna i supa-träsket de är och hur mkt du vill umgås med någon på helgen

Jaws
2007-12-30, 01:39
Försök få med dem på något annat på helgen. Bowling, Biljard, Bio, Go-kart, Paintball etc.

Beror på hur indragna i supa-träsket de är och hur mkt du vill umgås med någon på helgen

Bara dra med polare på bowling är sjukt ball, samt kröka måttligt också.

gatewarden
2007-12-30, 01:39
Kommer återgå till mitt "Normala liv" efter v10 dvs kommer bara jobba fredag natt var 4:e vecka. Att få dom å göra annat har jag gett upp, supa eller så är dom med flickan för hon gnäller att dom är borta för mycket (nej, ingen av dom tar någonsin med sig flickan på fest).

Hittat lite annat folk å umgås med och dumpar mer å mer av suparfolket. Känns som jag växt ifrån "suparstadiet" Äter hellre en go middag, tar en öl kanske å bara ha det gött med vänners lag. Sen brukar jag dra ut med scouterna rätt ofta på helgerna också när jag inte jobbar.

tjabon
2007-12-30, 01:40
Varför måste man bälga i sej alkohol tills det rinner ur varenda
kroppsöppning?..:smash:

Sätt en vettig gräns på t.ex. 5 flaskor starköl under en hel kväll.
Det räcker långt och är ingen större belastning för oss grabbar på
80-90 kg.

gatewarden
2007-12-30, 01:42
Varför måste man bälga i sej alkohol tills det rinner ur varenda
kroppsöppning?..:smash:

Sätt en vettig gräns på t.ex. 5 flaskor starköl under en hel kväll.
Det räcker långt och är ingen större belastning för oss grabbar på
80-90 kg.

Bra fråga, dom sista gångerna har jag dragit 5-6 öl, det rör mig knappt i ryggen och sen mår man bättre dagen efter.

När man jobbar vecka är helgen trots allt återhämtningsperidioen. Super man blir det tvärtom, hade sjukt mkt å göra på jobbet en mellanperiod och söp på helgen.. Funkade knappast bra, kände mig död dygnet runt.

scum
2007-12-30, 01:46
försöker hålla mig under 1 gång i veckan, som är rätt standard i kompiskretsen. måste dock planera nåt annat då jag vill vara vit, annars blir det svårt.

Clarkolofsson
2007-12-30, 01:47
dricker man sig full 2ggr i veckan under ett halvår är man väldigt illa ute, enligt min mening. Du bör nog se över det där. Jag kan inte tänka mig att det är bra för kroppen heller.

Jag skulle vilja påstå att huvuddelan av folket som studerar på sveriges alla universistet absolut uppfyller den kvoten. Det borde säga det mesta om din sk "expertis" .

Dricker själv någong gång i veckan och då oftast stora mängder. Alltid gjort och trivs med det. Aldrig påverkat varken mitt liv eller min träning negativt:)

747
2007-12-30, 02:03
Huvuddelen av studenterna ligger i riskzonen för att bli alkoholister ja. Det tar väl ett tag att utvecka det bara antar jag.

747
2007-12-30, 02:09
Vi snackar allt som oftast sånhär fylla....

GELWEA3-tVU

Blir du så full så du gillar den där låten är det faktiskt riktigt illa.
Jag visste väl att man kunde dricka handspriten. Sa det till mina arbetskamrater en gång men dom bara skrattade åt mig. Kom ihåg att det var jag som var först:thumbup:

FillilutteN
2007-12-30, 02:43
Dricker aldrig alkohol. Ska ju vara mjölk!

/ Jacob

dared
2007-12-30, 03:09
dricker man sig full 2ggr i veckan under ett halvår är man väldigt illa ute, enligt min mening. Du bör nog se över det där. Jag kan inte tänka mig att det är bra för kroppen heller.

Ajdå jag har druckigt mig full 2 gånger i veckan i 4 år :/ drygt

olwe
2007-12-30, 03:10
Jag måste påpeka att jag inte ångrar mitt supande, festande och härjande ett dugg. Sådana otroliga minnen och upplevelser jag har fått.

Faran ligger i när festerna blir standardiserade. När inget nytt händer på en fest utan allt bara är likadant från gång till gång. Då får man ju heller inte många nya minnen. Bara alkoholism. När fyllan i sig är höjdpunkten så har man tappat fokus.

Att gå via festande och alkohol för att uppleva äventyr, galna upptåg och unika upplevelser är helt okey. Men supandet ska vara en del, inte allt.

olwe
2007-12-30, 03:11
Ajdå jag har druckigt mig full 2 gånger i veckan i 4 år :/ drygt

Japp, vi är fucked kompis. Ångrar du dig?

dared
2007-12-30, 03:21
Japp, vi är fucked kompis. Ångrar du dig?

Nej inte alls har haft skitkul. Dessutom är jag inte rädd för att bli alkis alls. Fixar man seriös flickvän eller dyl blir det lätt att skära ner. Det är själva partandet och stämningen jag gillar inte alkoholruset. Dock är det inte lika kul utan alkohol naturligtvis eftersom jag inte släpper loss alls lika mycket =)

Greg
2007-12-30, 03:23
Jag ångrar inte mitt festande.. Men man är ju inte 16 längre. Några öl och några Jack & Coke ett par gånger i månaden räcker gott för mig.

Jag prioriterar annat än att gå ut och se vem som kan bli "mest dragen" av mina omogna vänner.

olwe
2007-12-30, 03:38
Jag ångrar inte mitt festande.. Men man är ju inte 16 längre. Några öl och några Jack & Coke ett par gånger i månaden räcker gott för mig.

Jag prioriterar annat än att gå ut och se vem som kan bli "mest dragen" av mina omogna vänner.

Jag har varit sexton in sex år nu.... :D Peter Pan 4 evvah!

dared: Flickvän är ju ett ganska bra sätt om man vill sluta festa så mycket. Men vem fan orkar ha en flickvän? Så sjukt trött på det där eländet.

Du har så rätt i det där med att släppa loss. Mycket roligare. En del personer går fan knappt att umgås med om dem inte är fulla (du är förståss inte en av dem). Som att se livet i slow-motion.

Aja, måndag kommer bli wicked. Skål.

myggan
2007-12-30, 04:01
äh.. Angel angel.. lär dig dricka lagom bara och fortsätt på samma bana :)
Livet är sjukt kort och till för att avnjutas :)

myggan
2007-12-30, 04:02
Jag måste påpeka att jag inte ångrar mitt supande, festande och härjande ett dugg. Sådana otroliga minnen och upplevelser jag har fått.

Faran ligger i när festerna blir standardiserade. När inget nytt händer på en fest utan allt bara är likadant från gång till gång. Då får man ju heller inte många nya minnen. Bara alkoholism. När fyllan i sig är höjdpunkten så har man tappat fokus.

Att gå via festande och alkohol för att uppleva äventyr, galna upptåg och unika upplevelser är helt okey. Men supandet ska vara en del, inte allt.

+ så jävla sant

Jacksatan
2007-12-30, 12:35
Jag skulle vilja påstå att huvuddelan av folket som studerar på sveriges alla universistet absolut uppfyller den kvoten. Det borde säga det mesta om din sk "expertis" .

Dricker själv någong gång i veckan och då oftast stora mängder. Alltid gjort och trivs med det. Aldrig påverkat varken mitt liv eller min träning negativt:)

huvuddelen av folket på universiteten dricker sig inte knallfull 2ggr i veckan. Vissa kan säkert dricka 2ggr i veckan utan att bli beroende, men har man det i generna så är det lätt att trilla dit. Sedan tar kroppen stryk av 2 knallfyllor i veckan, tror du nåt annat är du bara dum.
Hur fan vet du föresten att ditt supande inte påverkat ditt liv eller träning om du "alltid gjort det"?

Ignatius72
2007-12-30, 12:41
Dricker sisådär 5-7 öl i veckan och ett par wirre. Detta utspritt på 4-5 dagar. Blir sällan full, tycker inte det är särsklit roligt och framförallt så orkar jag inte vara en zombie dagen efter.

C.E.J.
2007-12-30, 13:11
Nån gång i månaden och då blir det 3-4 drinkar. Man blir ju mörkrädd av attityderna vissa har här...

enzodiac
2007-12-30, 13:29
Aldrig.

Guybrush
2007-12-30, 13:38
Dricker i snitt en gång i veckan, då oftast på helger. Ibland är det med vänner, ibland njuter jag av något gott hemma i soffan. Jag blir sällan apfull längre, jag tycker att det är så jobbigt när halva dagen efter går åt till att må dåligt.

Jag känner att det är för mycket när jag dagen efter måste fundera över om jag sa något dumt under kvällen. Detta händer aldrig längre eftersom jag får en sån gruvlig ångest av detta och intar fosterställning hela dagen efter.

Tricce
2007-12-30, 14:43
huvuddelen av folket på universiteten dricker sig inte knallfull 2ggr i veckan. Vissa kan säkert dricka 2ggr i veckan utan att bli beroende, men har man det i generna så är det lätt att trilla dit. Sedan tar kroppen stryk av 2 knallfyllor i veckan, tror du nåt annat är du bara dum.
Hur fan vet du föresten att ditt supande inte påverkat ditt liv eller träning om du "alltid gjort det"?

Fet +1 på den!

mela
2007-12-30, 14:54
Nu på senaste har det varit alldeles för mycket och för ofta. Födelsedagar, sittningar och allt möjligt. Det håller inte för att jag behöver alltid mer och mer för att bli full, vilket inte är sunt. Mår så kasst dagen efter då också :D

Blir bättre i Oslo sen, kommer att jobba i princip varje dag då och jag skulle aldrig dricka dagen innan jag ska jobba.

Motorbreath
2007-12-30, 15:22
Dricker rätt sällan numera. Blir oftast aspackad med minnesluckor, illamående och ångest som följd. Har svårt att sluta när jag väl börjat, ibland kan jag skärpa till mig och bestämma mig för att jag druckit nog. Att tillställningarna börjar bli rätt förutsägbara är också en av orsakerna till att jag dragit ner på festandet.

Timmi
2007-12-30, 15:50
Allt mellan 0 och 4 gånger i månaden. Aldrig att jag skulle kröka två dagar samma vecka. Brukar inte heller dricka mig jättefull utan alldeles lagom. Stör mig alltid lika myckt på dyngraka människor (mina vänner inkluderade) i min ålder när jag är på krogen. Lagom är bäst.

budadi
2007-12-30, 15:58
En fylla per vecka brukar det bli. Kan ju bli nån lättöl i veckan också då man slappar med kompisar.

n1tro
2007-12-30, 16:11
aldrig boozat en droppe

Clarkolofsson
2007-12-30, 19:58
huvuddelen av folket på universiteten dricker sig inte knallfull 2ggr i veckan. Vissa kan säkert dricka 2ggr i veckan utan att bli beroende, men har man det i generna så är det lätt att trilla dit. Sedan tar kroppen stryk av 2 knallfyllor i veckan, tror du nåt annat är du bara dum.
Hur fan vet du föresten att ditt supande inte påverkat ditt liv eller träning om du "alltid gjort det"?

:em: Iofs sant, men jag lever ett perfekt liv fyllt av gläde och lycka. Kan inte se hur min tillvaro skulle kunna bli bättre av att jag inte drack bira på lördagskvällen :smash:

Lepras
2007-12-30, 20:03
3-4ggr månaden i genomsnitt

Imni
2007-12-30, 20:05
Det kan vara roligt att dricka, i måttliga mängder. Gillar inte att vara apfull, dock krävs detta om jag ska ut och dansa*screwy* Och utan dans blir det inga tjejer känns det som. Inte alltid men det är trots allt på dansgolvet de flesta tjejer har placerat sig själva. Sen att 90% av alla killar föddes utan sambagener verkar inte bekomma dem...*cry* Dock ska sägas att jag mycket sällan blir apfull. Kanske därför jag inte dansar så ofta och kanske därför jag är singel...:smash: *gah!*

regus
2007-12-30, 20:10
Det kan vara roligt att dricka, i måttliga mängder. Gillar inte att vara apfull, dock krävs detta om jag ska ut och dansa*screwy* Och utan dans blir det inga tjejer känns det som. Inte alltid men det är trots allt på dansgolvet de flesta tjejer har placerat sig själva. Sen att 90% av alla killar föddes utan sambagener verkar inte bekomma dem...*cry* Dock ska sägas att jag mycket sällan blir apfull. Kanske därför jag inte dansar så ofta och kanske därför jag är singel...:smash: *gah!*

Baby, just shake it.

NwPVSvTATOY

:D

Angel
2008-01-03, 20:35
Inte druckit sen nyår...vilket är typ 2dar, och jag sitter redan och känner att shiet vad jag vill dricka. Inte just nu men till helgen iallafall. Ehm. Är det bara för att jag inte får som jag vill så mycket?

newb123
2008-01-03, 20:47
Inte druckit sen nyår...vilket är typ 2dar, och jag sitter redan och känner att shiet vad jag vill dricka. Inte just nu men till helgen iallafall. Ehm. Är det bara för att jag inte får som jag vill så mycket?

Ja, det måste vara det.

xarizma
2008-01-03, 20:49
Inte druckit sen nyår...vilket är typ 2dar, och jag sitter redan och känner att shiet vad jag vill dricka. Inte just nu men till helgen iallafall. Ehm. Är det bara för att jag inte får som jag vill så mycket?Softa med drickandet ett par dagar, försök att skippa drickandet någon helg eller vecka ibland. Jag ska varefall ta det lugnt ett par veckor iaf, nyårs-alkoholen räcker ett tag till :P

Angel
2008-01-03, 20:59
:cheers: afterwork med cola imorrn då......

Hemi
2008-01-03, 21:00
Har aldrig druckit särskilt mycket och har lagt ned det helt nu. Blir inget mer, alls.

Emil_Larsson
2008-01-03, 21:12
Hur ofta dricker ni?

2-3 ggr per år högst.

När är det för mycket?

När man ramlar nerför en trappa.

Tricce
2008-01-03, 21:14
:cheers: afterwork med cola imorrn då......

Ugh afterwork, kanske skippa den helt för att inte bli för frestad? Eller så är det kanske bra att se va du går för om du kan stå emot ;)

Löjtnant Blank
2008-01-03, 21:19
:cheers: afterwork med cola imorrn då......
Av egen erfarenhet vet jag att jobbarkompisar tycker att man är märklig om man inte dricker på personalfester och andra liknande tillställningar. Det beror givetvis på hur mogna dina arbetskamrater är, men attityden jag stött på har nästan alltid varit: "Vad är det för fel på dig? Ta en öl!" Jävligt sorgligt. Till slut sket jag i de flesta julbord och båtresor med jobbet.

He-man
2008-01-03, 21:29
Angel, är du inte rädd att du ska lukta alkohol om du kommer på jobbet efter att ha varit uppe och festat till morgonen.

I vården är vi ju dessutom väldigt nära vårdtagarna och i vissa fall sina arbetskamrater, vid lyft osv, så även om man inte själv känner lukten, kan man nästan vara säker på att någon annan gör det.

bluelight
2008-01-03, 23:21
Väldigt olika, ibland 0 gånger i månaden och ibland 2 ggr i månaden, men i snitt är det antagligen 1 gång i månaden.

Blir oftast när det är något speciellt; födelsedag, någon avslutning med skolan/jobbet/u name it.

Speciellt mycket blir det inte heller. Var värre förr, 1-2 ggr i veckan och rejält mycket varje gång också, men man måste ju ha varit ung och dum för att bli gammal och vis (jag är väl iofs ung fortfarande, men ändå).

tobbo
2008-01-03, 23:38
Som ovan, fast jag är ännu yngre och dummare.

Frantic
2008-01-03, 23:58
Av egen erfarenhet vet jag att jobbarkompisar tycker att man är märklig om man inte dricker på personalfester och andra liknande tillställningar. Det beror givetvis på hur mogna dina arbetskamrater är, men attityden jag stött på har nästan alltid varit: "Vad är det för fel på dig? Ta en öl!" Jävligt sorgligt. Till slut sket jag i de flesta julbord och båtresor med jobbet.

Samma inställning gäller i fikarummet: Va? Varför vill du inte ha tårta? Är du rädd att bli tjock!? Klart du ska ha en tårtbit, mycket godare än den där tonfisken!

Det är lättare att "synda" om man har någon att dela skuldkänslorna med. Sorgligt var ordet

Liten Men Fet
2008-01-04, 01:25
En gång i veckan tycker jag är ok, men då handlar det om 4 bärs. Jag vill kunna vakna dagen efter och ta en dusch och få i mig lite frukost sen ska det kännas ok. Inte kul att ligga i sängen å må så illa att man inte vågar röra sig pga risken att spy, samtidigt som man är skitnödig och gommen känns torr som sahara.

Två ordentligare fyllor per år räcker för att jag ska ta det lugnare på resten. Ska dra ner drickandet mer, inte antalet fester men antalet öl. Inte värt att må dåligt dagen efter.

Löjtnant Blank
2008-01-04, 01:44
Starkt att ta tag i det, BQ. Hoppas det går vägen för dig.

Alfred Nobel
2008-01-04, 09:37
Förra året förtärde jag alkohol 1-3 ggr i veckan och då på helgerna. Även vissa onsdagar korkade jag upp för en vända på stan. Väldigt ofta och väldigt korkat. I år blir det ändring!

ONT: 1-2ggr i månaden riktar jag in mig på 2008, får se hur det går :)

von huff
2008-01-04, 09:49
bland ungdomar så är 2 ggr i veckan inte särskilt ovanligt:)

Tjuckot
2008-01-04, 10:46
Inte druckit en droppe alkohol på ett år nu, ska dricka några glas vin med tjejen imorgon tror jag. Men sen lär det nog inte bli så mycket mer igen, det tilltalar mig inte alltför mycket.

Skywalker
2008-01-04, 10:49
För 10 år sedan dracka jag ungeför 1ggr i veckan, började på fredag kväll slutade dricka på söndagmorgon. Nu blir det kanske 1ggr/månaden och då försöker jag hålla det på en rimlig nivå.

ARMSTARK
2008-01-04, 10:52
bland ungdomar så är 2 ggr i veckan inte särskilt ovanligt:)
Vilket är för mycket.

Jax
2008-01-04, 10:56
bland ungdomar så är 2 ggr i veckan inte särskilt ovanligt:)
Nä och det är ju ganska tragiskt.

Dessutom vågar jag påstå att det bara är inom vissa grupper som man gör det under en längre tid och inte bara under någon månad.

mangs
2008-01-04, 11:17
Jag tycker du i denna tråden svarar ganska bra själv på om det är för mycket eller ej.

Eftersom du har ångest och undrar över ditt drickande så gör du helt rätt i att ta ett uppehåll och se hur det går. Att du redan nu känner ett sådant sug efter alkohol är lite oroväckande. har du ingen i din närhet du kan prata med om problemet? Det kan vara skönt att få lite stöd från andra än oss på Kolozzeum.

jag tycker BQs historia var bra skriven läs igenom den några gånger och se till att framför allt visa dig själv att du innehar samma karaktär.

Själv dricker jag vid festliga tillfällen. Dock inte så att jag blir full mer än kanske 2-3 gånger per år. Salongsberusad är en bra nivå. Dock är jag ofta chaufför och har inga problem med at tse på när andra dricker. Hade jag känt som du verkar göra hade jag försökt ta ett längre uppehåll och försökt se att man faktiskt kan ha kul utan sprit, lev som vanligt och gör ungefär samma saker. Att inte dricka alkol är inte samma sak som att man måste isolera sig hemma framför datorn (nu dricker ju iofs vissa sin alkohol även där).

Att sedan sitta och dricka alkohol hemma i sin ensamhet är enligt mig inte speciellt givande men det är en annan diskussion.

mela
2008-01-04, 11:54
bland ungdomar så är 2 ggr i veckan inte särskilt ovanligt:)

Bland många ungdomar är inte 3-4 gånger i veckan särskilt ovanligt heller. Även om det bara är några öl på en after work.

Löjtnant Blank
2008-01-04, 13:04
Jag tror ja kan skippa alkoholen. Det tråkiga är att nu när jag meddelat alla vänner mitt beslut så tar dom det inte så bra. Fick sms av en kompis igår "Jaha så du ska inte följa med ut nästa helg när jag är barnledig då?".

Ehm, jag är nykterist, inte död. Synd.

Det kan bli nödvändigt att byta ut vissa vänner, tyvärr. Jag har kompisar som jag känt i 10-15 år, men deras liv kretsar kring krogen, så det är omöjligt för mig att umgås med dem om jag vill leva sunt. De går ut tre-fyra gånger i veckan, och de har haft väldigt dåligt inflytande på mig i perioder. En av dem blev till och med inlagd på sjukhus på grund av förstörd lever, blev tillsagd att sluta festa, men började som vanligt igen efter en vecka.

De har inte mycket förståelse för att man har andra intressen i livet än att festa. Synd, för de är riktigt bra killar.

shut teh face
2008-01-04, 13:10
Jag har vänner som Blank, men jag är glad över att vi inte brutit kontakten helt.

Det fungerar bra för mig att ta intiativ till nyktra saker att göra, och de har inga problem att gå med på det. Men det tog väl ett år innan de förstod att jag inte skulle med ut och supa skallen så ofta.

Isabella
2008-01-04, 15:24
man kan faktiskt gå ut o vara nykter o ha kul, mycket har med inställningen att göra!

Jax
2008-01-04, 15:26
man kan faktiskt gå ut o vara nykter o ha kul, mycket har med inställningen att göra!
Absolut, men som Blank säger så har det tyvärr en del med polarnas inställning att göra också.

zeusden1
2008-01-04, 15:26
Blir väl varannan helg. Blir väldigt sällan "kanonfull" utan lite mer lullig. I år (2008) har jag supit två gånger, varav första så minns jag inte mycket. Då blev det för mycket.

Jaws
2008-01-04, 15:27
man kan faktiskt gå ut o vara nykter o ha kul, mycket har med inställningen att göra!

Jag känner till några "nykterister" och ingen av dessa har kul hela kvällen. Tiden går som bekant mycket långsammare när man är nykter.

Klart man kan ha kul men man kan omöjligt ha lika kul som när man är packad, och då menar jag hela natten.

Angel
2008-01-04, 16:02
Det kan bli nödvändigt att byta ut vissa vänner, tyvärr. .

Det kan bli lite svårt eftersom jag bara har typ 2 "nära" vänner här i Jönköping, och vi gör andra saker med. Men den ena är singelmorsa och bara barnledig varannan helg och då vill hon make the most of it, eller något.
Resten är krogpolare, eller ja...kompisar man följer med ut, följer med på fester osv.

Men ja skippar AW idag och tänkte kolla på film..(själv)...

Tricce
2008-01-04, 16:07
Det kan bli lite svårt eftersom jag bara har typ 2 "nära" vänner här i Jönköping, och vi gör andra saker med. Men den ena är singelmorsa och bara barnledig varannan helg och då vill hon make the most of it, eller något.
Resten är krogpolare, eller ja...kompisar man följer med ut, följer med på fester osv.

Men ja skippar AW idag och tänkte kolla på film..(själv)...

Men varannan helg funkar väl? Känns ju inte som det är för mycket.

Angel
2008-01-04, 16:09
Nej ja tror inte det funkar faktiskt.

Denstillasittande
2008-01-04, 16:16
Jag dricker rejält en gång i veckan och ibland någon/några öl mitt i veckorna, har väl gjort så här i 1år ungefär.

Ibland kan jag väl tänka att det är lite bortslösade pengar och man kunde väl ha gjort något annat, när kvällen inte varit sådär jättekul.

Jag anser att jag kan sluta precis när jag vill, beror väldigt mycket på individen, alkolism ligger i min släkt så kanske ligger i en högre riskzon.

shut teh face
2008-01-04, 16:20
Jag känner till några "nykterister" och ingen av dessa har kul hela kvällen. Tiden går som bekant mycket långsammare när man är nykter.

Klart man kan ha kul men man kan omöjligt ha lika kul som när man är packad, och då menar jag hela natten.
Ovanstående mening stämmer säkert men skrämmer mig ändå.

Att människor behöver gift i sig för att ha kul, att människor med gift anses vara roligare människor av omgivningen. Skrämmande är det.

Tricce
2008-01-04, 16:22
Ovanstående mening stämmer säkert men skrämmer mig ändå.

Att människor behöver gift i sig för att ha kul, att människor med gift anses vara roligare människor av omgivningen. Skrämmande är det.

Det där beror ju på var man är också

shut teh face
2008-01-04, 16:23
Det där beror ju på var man är också
Det verkar hursomhelst vara inställning hos massa människor.
Läs exempel i tråden där man fått "skit" för man inte druckit. Känns som det är så överallt.

Behöver man alkohol för att ha kul om helgerna, hejja runt på stan hela natten. Har man inte ett ganska tråkigt liv då? Jag uppskattar alla mina dagar lika mycket.

Jaws
2008-01-04, 16:39
Ovanstående mening stämmer säkert men skrämmer mig ändå.

Att människor behöver gift i sig för att ha kul, att människor med gift anses vara roligare människor av omgivningen. Skrämmande är det.

Jag sitter personligen hellre och drar 1-2 bira på någon soft pub istället för att gå ut och supa som en ryss, mycket mer personligt.
Håller alltså med om att det har med att göra var man är också, som någon skrev. Går man på nattklubb osv så håller jag kvar på mitt påstående, jag vill inte gå runt spiknykter när alla andra är drängfulla.

D Andersson
2008-01-04, 17:12
Men den ena är singelmorsa och bara barnledig varannan helg och då vill hon make the most of it, eller något.

Kan riktigt se det här framför mig, vilket härligt "liv". Och hon är ju väldigt långt ifrån ensam. Dagens samhälles baksida. Bara att kalla det barnledig är ju verkligen :thumbup:

Ta dig i kragen, skaffa nya vänner och lite karaktär. Gör vettiga saker istället för att supa, träna och ditt jobb exempelvis.


Säg att jag dricker 8ggr om året och är full kanske en gång vartannat år.

Angel
2008-01-04, 17:19
Kan riktigt se det här framför mig, vilket härligt "liv". Och hon är ju väldigt långt ifrån ensam. Dagens samhälles baksida. Bara att kalla det barnledig är ju verkligen :thumbup:

Ta dig i kragen, skaffa nya vänner och lite karaktär. Gör vettiga saker istället för att supa, träna och ditt jobb exempelvis.


Säg att jag dricker 8ggr om året och är full kanske en gång vartannat år.

Fast hade ja suttit inne med en 1åring i 2veckor varje minut, hade jag nog också velat gå ut den helgen ja kunde.

D Andersson
2008-01-04, 17:22
Fast hade ja suttit inne med en 1åring i 2veckor varje minut, hade jag nog också velat gå ut den helgen ja kunde.

Du ser inte kopplingen mellan det du precis skrev och dina alkoholproblem?

Angel
2008-01-04, 17:26
Du ser inte kopplingen mellan det du precis skrev och dina alkoholproblem?

Nej men förklara gärna

Bosman
2008-01-04, 17:37
Bosman dricker från morgon till kväll, varje dag. Det kan inte bli för mycket.

Löjtnant Blank
2008-01-04, 17:54
Det kan bli lite svårt eftersom jag bara har typ 2 "nära" vänner här i Jönköping

Det går att hitta andra vänner, med andra värderingar. Ibland kan det vara helt nödvändigt.

D Andersson
2008-01-04, 18:57
Nej men förklara gärna

Det går att skriva mycket om det här. Men till att börja med så om man har skaffat barn så är det så det är, barnet är viktigast och du själv kommer faktiskt i andra hand. Nästa grej är att det du vill göra när du är "barnledig" är att ha roligt - alltså gå ut och festa. Först och främst är det för mycket att gå ut och festa som du beskriver ens varannan vecka. Dels finns det andra saker som kan vara minst lika roliga och dels kan man lära sig att festa med måtta. För det tredje måste man lära sig att bara för att man tycker något är roligt så måste man inte göra det så fort man har möjlighet, speciellt inte om det är alkohol inblandat. Samma sak med godis, fet mat och allt som är onyttigt/beroendeframkallande. Det är väl det här som kan sammanfattas "karaktär".

Angel
2008-01-04, 19:00
Jag kan hålla med om allt utan det första, jag tycker inte hon på något sätt försummar sitt barn när hon lämnar det till pappan varannan helg när hon tar hand om det själv alltid annars.

D Andersson
2008-01-04, 19:07
Jag kan hålla med om allt utan det första, jag tycker inte hon på något sätt försummar sitt barn när hon lämnar det till pappan varannan helg när hon tar hand om det själv alltid annars.

Föräldrarna försummar sitt barn kontinuerligt iom att barnet bara har en pappa två dagar av fjorton, men det är en annan diskussion. Det jag reagerade på var just begreppet "barnledig" och inställningen att man får ut det mesta av sin barnledighet genom att gå ut och bli dyngrak.

bedlam
2008-01-04, 19:43
Festar: kanske... varannan månad.

Sen kanske man dricker öl till maten eller någon öl i soffan med sambon efter en hård arbetsvecka...ca 3-4ggr/mån

Tricce
2008-01-04, 20:00
Föräldrarna försummar sitt barn kontinuerligt iom att barnet bara har en pappa två dagar av fjorton, men det är en annan diskussion. Det jag reagerade på var just begreppet "barnledig" och inställningen att man får ut det mesta av sin barnledighet genom att gå ut och bli dyngrak.

Vill du ha den diskussionen?

Semiramis
2008-01-04, 20:21
Jag har inte druckit någon alkohol på det senaste året. Min familj och mina vänner har inga problem med det däremot tycker jobbarkompisar och en del bekanta att det är urjobbigt men jag ser det som deras problem för det mesta. Ibland kan jag dock bli litet trött på tjatet.

När är alkohol ett problem? Enligt min mening - får man ångest efter att ha druckit så är det ett problem. Styr alkoholen livet eller tankarna så är det ett problem. Tar kroppen alltför mycket stryk av alkoholen så är det ett problem. Blir arbetet eller familjen lidande så är det ett problem. Är det svårt eller omöjligt att ta ett uppehåll så är det ett problem.

Tom Jr
2008-01-04, 20:43
Vill du ha den diskussionen?

Japp - Shoot.

mangs
2008-01-04, 23:18
Föräldrarna försummar sitt barn kontinuerligt iom att barnet bara har en pappa två dagar av fjorton, men det är en annan diskussion. Det jag reagerade på var just begreppet "barnledig" och inställningen att man får ut det mesta av sin barnledighet genom att gå ut och bli dyngrak.


Ordet barnledig är väl inte så konstigt?

Eftersom man som förälder ibland får försaka vissa saker som man gjort tidigare i livet så kan tillfällena när man inte har 100% ansvar för barnet vara sköna att göra vad man vill själv på. Sedan om man drar till gymmet eller super ner sig på någon klubb är var och ens ensak. Om man som singel vill gå ut och festa två gånger i månaden så är det väl helt ok?

Jag har själv barn på heltid och har väldigt sällan en hel kväll när jag kan göra vad jag vill. Dessutom är man som förälder bunden i hemmet efter det att barnen knoppat in så därför förstår jag att man passar på att gå ut de kvällar man inte har ansvar för barnet.

Angel
2008-01-05, 18:15
Första testet idag, ska på fest och sedan gå ut. Kompisen har redan ringt och frågat om hon skulle ta med något till mig, nej nej nej sa jag.

Frågan e om man kan dricka typ....1 drink och sen sluta....eller om det e bäst att låta bli helt?

raZmus
2008-01-05, 18:21
Jag har varit utan det tidigare i 2 år, funkar bra att vara ute nykter också.


Nu är det dags igen, no more party for Mister Razmus.

Imni
2008-01-05, 18:26
Första testet idag, ska på fest och sedan gå ut. Kompisen har redan ringt och frågat om hon skulle ta med något till mig, nej nej nej sa jag.

Frågan e om man kan dricka typ....1 drink och sen sluta....eller om det e bäst att låta bli helt?

Klart det går. Ska själv ut ida och kommer dricka max 3 öl.

D Andersson
2008-01-06, 10:55
Första testet idag, ska på fest och sedan gå ut. Kompisen har redan ringt och frågat om hon skulle ta med något till mig, nej nej nej sa jag.

Frågan e om man kan dricka typ....1 drink och sen sluta....eller om det e bäst att låta bli helt?

Hur gick det?

Är det lika svårt när det gäller andra saker i livet? Hålla sig till sin partner, inte göra av med hela lönen första veckan i månaden, köra mot rött ljus o.s.v.? Jag tror att lite allmän struktur i livet och rutiner skulle lösa dina problem.

Angel
2008-01-06, 11:01
Jag har varit utan det tidigare i 2 år, funkar bra att vara ute nykter också.


Nu är det dags igen, no more party for Mister Razmus.

Ja vi har ju tom träffats på dansgolvet några gånger.


Hur gick det?

Är det lika svårt när det gäller andra saker i livet? Hålla sig till sin partner, inte göra av med hela lönen första veckan i månaden, köra mot rött ljus o.s.v.? Jag tror att lite allmän struktur i livet och rutiner skulle lösa dina problem.


Det gick sådär, satt där på festen säkert en timma helt nykter...sedan drack ja 2 glas vin. Sedan ute så drack ja...(uppskattningsvis) 3 cider nånting.
Dock så mår ja bra idag, ingen ångest, ingenting. Och jag hade sjukt kul igår, va inte så superfull som ja brukar utan mera lite lagom. Men ändå, jag är världens sämsta nykteriskt!!
Jorå, det stämmer iallafall när det gäller pengar också, även om jag börjar bli lite bättre på det.

Löjtnant Blank
2008-01-06, 12:07
Ja, Angel, om du inte ens kan gå på en fest utan att dricka, talar det mesta för att du har alhoholproblem.

Angel
2008-01-06, 15:11
no shizzle

Löjtnant Blank
2008-01-06, 15:18
no shizzle
Det är givetvis upp till dig om du vill ta dina problem på allvar eller inte, men jag skulle råda dig att vara ifrån dina festande vänner ett tag. De har uppenbarligen dåligt inflytande på dig.

leetajz
2008-01-07, 09:34
dricker man sig full 2ggr i veckan under ett halvår är man väldigt illa ute, enligt min mening. Du bör nog se över det där. Jag kan inte tänka mig att det är bra för kroppen heller.

Det finns väl ingen officiell gräns för när man dricker för mycket - är väldigt illa ute, och om personen i fråga klarar av att hantera att vara full X ggr i veckan så är det inget fel med det. Påverkan på hennes kropp är väl egentligen hennes bekymmer. Såvida inte att vara bakfull påverkar hennes jobb på så sätt att hon inte klarar av att leva upp till det som krävs av henne.

z_bumbi
2008-01-07, 10:09
Ja, Angel, om du inte ens kan gå på en fest utan att dricka, talar det mesta för att du har alhoholproblem.

+1

Ta en vit månad som du hade planerat och om du inte klarar av att gå på fest utan att dricka så gör något annat.
Vilka som verkligen är dina kompisar upptäcker du när de antingen accepterar ditt beslut och stödjer det eller om de tjatar på dig att du blivit tråkig och försöker få i dig alkhol..

Jax
2008-01-07, 10:13
Det finns väl ingen officiell gräns för när man dricker för mycket - är väldigt illa ute, och om personen i fråga klarar av att hantera att vara full X ggr i veckan så är det inget fel med det. Påverkan på hennes kropp är väl egentligen hennes bekymmer. Såvida inte att vara bakfull påverkar hennes jobb på så sätt att hon inte klarar av att leva upp till det som krävs av henne.
Vad menar du med hantera? Tror säkert det finns massor av folk som dricker varje dag och tycker att de kan hantera det.

Maharadja
2008-01-07, 13:00
I lördags blev det way too much... rejäl karatefylla och efterfest till 6 på morronen.. hela söndagen bara försvann spårlöst.huuh.

leetajz
2008-01-07, 13:06
Vad menar du med hantera? Tror säkert det finns massor av folk som dricker varje dag och tycker att de kan hantera det.

Det jag menar är när drickandet börjar påverka ens omdöme. Visst när man dricker aktivt så är man väl inte så medveten om det, eller hur berusad man egentligen är. Men med hantera menar jag som ja nämnde innan, att om det går så långt så att man inte kan ta hand/hantera sig själv, det är en ganska tydlig gräns för mig.

Löjtnant Blank
2008-01-07, 13:12
Det jag menar är när drickandet börjar påverka ens omdöme. Visst när man dricker aktivt så är man väl inte så medveten om det, eller hur berusad man egentligen är. Men med hantera menar jag som ja nämnde innan, att om det går så långt så att man inte kan ta hand/hantera sig själv, det är en ganska tydlig gräns för mig.
Det finns gott om kvinnor och män som dricker två vinare varje kväll, men ändå går till jobbet och sköter sina åtaganden. Hur tycker du att de hanterar alkoholen?

leetajz
2008-01-07, 13:25
Det finns gott om kvinnor och män som dricker två vinare varje kväll, men ändå går till jobbet och sköter sina åtaganden. Hur tycker du att de hanterar alkoholen?

Det som jag sa i min första post var just att jag reagerade på hur 2ggr i veckan var för mycket. Och det jag menar med att hantera är när det påverkar ens omdöme, oftast i arbetslivet, att dem inte kan utföra de uppgifter som ens arbete kräver. Tror du har missförstått mig helt.

Viktor_Balck
2008-01-07, 13:25
Det finns väl ingen officiell gräns för när man dricker för mycket - är väldigt illa ute, och om personen i fråga klarar av att hantera att vara full X ggr i veckan så är det inget fel med det. Påverkan på hennes kropp är väl egentligen hennes bekymmer. Såvida inte att vara bakfull påverkar hennes jobb på så sätt att hon inte klarar av att leva upp till det som krävs av henne.

Ja, visst är det hennes bekymmer. Det är ju inte så att personer som dricker mycket alkohol är överrepresenterade på sjukhus och kostar mycket pengar.

leetajz
2008-01-07, 13:28
Ja, visst är det hennes bekymmer. Det är ju inte så att personer som dricker mycket alkohol är överrepresenterade på sjukhus och kostar mycket pengar.

Och om hon nu inte kan prestera, så går det ju ut över arbetet. DÅ och endast DÅ anser jag att det har gått för långt.

Jacksatan
2008-01-07, 13:32
Och om hon nu inte kan prestera, så går det ju ut över arbetet. DÅ och endast DÅ anser jag att det har gått för långt.

Men då har det ju redan gått för långt och är fan så mkt svårare att ta tag i. Jag säger så klart inte att hon är en fullblodsalkoholist, men jag ser ju vartåt det börjar luta. klarar man inte av att ha en nykter helg eller att inte dricka på en fest så har man börjat staka ut vägen mot större problem.
Och nej, det finns ingen officiell gräns för när man är "beroende", och det är det som är så farligt. Det kommer smygande.

leetajz
2008-01-07, 13:46
Men då har det ju redan gått för långt och är fan så mkt svårare att ta tag i. Jag säger så klart inte att hon är en fullblodsalkoholist, men jag ser ju vartåt det börjar luta. klarar man inte av att ha en nykter helg eller att inte dricka på en fest så har man börjat staka ut vägen mot större problem.
Och nej, det finns ingen officiell gräns för när man är "beroende", och det är det som är så farligt. Det kommer smygande.

Ok. Det jag reagerade på var bara att du var så snabb med att döma henne. Men som sagt, hon får gärna vara hur beroende som helst, så länge det inte drabbar någon annan, för det är väl så vi människor resonerar.

Pepz
2008-01-07, 13:56
för mig är det olika. under perioder så är det 2ggr i veckan, sen kan det gå nån månad utan att jag dricker.

leetajz
2008-01-07, 14:01
Jag dricker av två simpla anledningar. Man har oftast roligare på fyllan och jag har en tendens att våga blotta mig själv lite mer - inte bokstavligttalat utan att jag är mer öppen.

Hades
2008-01-07, 14:31
Ok. Det jag reagerade på var bara att du var så snabb med att döma henne. Men som sagt, hon får gärna vara hur beroende som helst, så länge det inte drabbar någon annan, för det är väl så vi människor resonerar.

Människor utan empati resonerar så i alla fall. Och i slutändan är risken stor att det drabbar alla skattebetalare, så att det helt skulle vara hennes ensak stämmer inte.

j0h4n
2008-01-07, 18:09
Människor utan empati resonerar så i alla fall. Och i slutändan är risken stor att det drabbar alla skattebetalare, så att det helt skulle vara hennes ensak stämmer inte.

Håller helt klart med!

leetajz
2008-01-07, 18:16
Håller helt klart med!

Jag förstod inte riktigt din post, ville du säga något eller ville du bara bevisa hur inkompetent du är? Jag vet att vi råkar vara vänner IRL, men det bortser jag ifrån när det rör sig om Kolo forumet. Här snackar vi efter fakta och egna åsikter, och din post var extremt onödig, jag föreslår att du kryper tillbaka till det lilla hålet du kom ifrån, så ses vi imorgon!

j0h4n
2008-01-07, 18:17
Jag förstod inte riktigt din post, ville du säga något eller ville du bara bevisa hur inkompetent du är? Jag vet att vi råkar vara vänner IRL, men det bortser jag ifrån när det rör sig om Kolo forumet. Här snackar vi efter fakta och egna åsikter, och din post var extremt onödig, jag föreslår att du kryper tillbaka till det lilla hålet du kom ifrån, så ses vi imorgon!



Ignore h8ters! Min åsikt var på pricken som hades, tål inte människor utan empati.

Längtar tills imon!

leetajz
2008-01-07, 18:18
Människor utan empati resonerar så i alla fall. Och i slutändan är risken stor att det drabbar alla skattebetalare, så att det helt skulle vara hennes ensak stämmer inte.

Jag orkar inte riktigt analysera så långt, det jag skrev innan var mest ytligt och på impulser. Vilka det drabbar kvittar i min mening, det jag ville säga vara att människor - i detta sammanhanget - få dricka precis hur mycket de vill. :)

leetajz
2008-01-07, 18:19
Ignore h8ters! Min åsikt var på pricken som hades, tål inte människor utan empati.

Längtar tills imon!


Människor som du har inget på forum att göra, sluta förlöjliga denna diskussion.

shut teh face
2008-01-07, 19:39
kk


Angel, gör din egen skull. Bevisa för dig själv att du kan vara utan alkohol en månad.

Angel
2008-01-07, 19:57
Jag måste träffa en nykteristvän. Kanske borde testa pingstkyrkan? Tror dom har glasscafe eller något sådant på lördagar.

shut teh face
2008-01-07, 19:59
Nej en sekt skulle nog inte hjälpa dig.

Det kanske finns någon här på kolo som vill umgås med dej ;-)

Du kan alltid börja spela wow eller stalka Jessica Biel

Fatalist
2008-01-07, 20:01
Jag känner till några "nykterister" och ingen av dessa har kul hela kvällen. Tiden går som bekant mycket långsammare när man är nykter.

Klart man kan ha kul men man kan omöjligt ha lika kul som när man är packad, och då menar jag hela natten.

Har man den tragiska synen så stämmer det givetvis, du är vad du tror. Jag kan ha lika kul nykter som äggfull, kanske är dags för mig att skriva in mig på ett mentalsjukhus.

z_bumbi
2008-01-07, 20:39
Jag måste träffa en nykteristvän. Kanske borde testa pingstkyrkan? Tror dom har glasscafe eller något sådant på lördagar.

Jönköping har fler antal nattöppna kaffeställen än jag sett i någon annan stad av den storleken så gå till ett sådant om du känner att du måste ut.

Spazmo
2008-01-07, 20:55
Jag måste träffa en nykteristvän. Kanske borde testa pingstkyrkan? Tror dom har glasscafe eller något sådant på lördagar.

Kyrkan är första steget till slutet på allvar. Det är bättre att du ser till att bli riktigt sjuk.. tex halsfluss, då kommer du nog kunna hålla dig 1-2 helger :)

Jag själv körde faktsikt Jan 2007 och kände helt ärligt att jag fick ut bra mycket mer av träningen. Dessutom är det bvärslt i början, har man klarat en eller ett par helger är det inte alls lika svårt. Tänkt försöka göra samma sa i år, gick fram till i lördags, 4 dagar allst :/

Angel
2008-01-12, 11:32
om ja inte hade haft min killkompis igår vettefan om ja levat idag. Det är -lite- komiskt när ja tänker på det idag...men ja, nu är det slut på det iallafall! fo sho!

Patriarch K
2008-01-12, 12:00
Jag älskar mina alkoholvanor och min syn på alkohol. Den lyder som så att jag avskyr festslödder och allt som hör därtill (min definition är billig alkohol, klubbar, ONS, fyllehångel, vandalisering, sunk, slisk, klubbdans osv osv...) medan jag älskar den sofistikerade biten av alkohol (ost & vin, whiskey & cigarr osv osv...det klassiska).
Jag tycker om alkohol samtidigt som jag hatar det. Berusad är jag ganska sällan - väldigt sällan faktiskt även om det kan hända att jag förtär en mindre mängd alkohol varje dag under vissa perioder (i form av en folköl eller en skvätt vin).

Wilden
2008-01-12, 12:03
1-2 helger i månaden blir det väl i snitt, mer behöver jag inte.

Mescreant
2008-01-12, 12:12
Jag är nykterist numera. Hade stora problem med alkoholen förut. Mest p.g.a att jag inte vill/kan sluta när jag väl har börjat men även eftersom det slår ut mig i nästan 1v efter varje tillfälle.

ocelot
2008-01-12, 13:29
Jag är nykterist numera. Hade stora problem med alkoholen förut. Mest p.g.a att jag inte vill/kan sluta när jag väl har börjat men även eftersom det slår ut mig i nästan 1v efter varje tillfälle.

samma här. varit nykter i 6 månader.

shut teh face
2008-01-12, 13:30
om ja inte hade haft min killkompis igår vettefan om ja levat idag. Det är -lite- komiskt när ja tänker på det idag...men ja, nu är det slut på det iallafall! fo sho!
Vad har du nu gjort? *popcorn*

Petf
2008-01-12, 14:00
Brukade supa mig bort mig ordentligt innan, men gillade inte att vakna upp utan minne på random ställe , så jag har taggat ner på drickandet och satsar mer på träningen nu .