handdator

Visa fullständig version : Vilket protein, gainer för en som är lite laktoskänslig?


DenSisteMohikanen
2007-12-29, 16:08
Har alltid kört whey 80 och gainer pro men jag blir så jäkla gasig i magen så vill testa något nytt men mindre laktos.

Gärna så billigt som möjligt.

Hobbes
2007-12-29, 17:59
Har alltid kört whey 80 och gainer pro men jag blir så jäkla gasig i magen så vill testa något nytt men mindre laktos.

Gärna så billigt som möjligt.

Laktos reducerat och så billigt som möjligt - ON´s Whey Protein Gold, Sen om du vill ha en gainer så köper du förslagsvis någon snabb kolhydrat och blandar med.

Ovanstående i smaken Tropical Punch är underbar att blanda i vatten förövrigt!

Är själv laktosintolerant och för mig fungerar ON´s utmärkt!

Jorgen
2007-12-29, 18:02
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28 såklart. :)

Hobbes
2007-12-29, 18:25
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28 såklart. :)

Aha, missade helt, utmärkt val oxå, passar en laktosintolerant utmärkt!

PS. Tack för att korrigeringen, har lite otur när jag tänker ibland bara*whistle*

Jorgen
2007-12-29, 18:28
PS. Tack för att korrigeringen, har lite otur när jag tänker ibland bara*whistle*

Jak er snel hest. :thumbup:

Hobbes
2007-12-29, 18:39
Jak er snel hest. :thumbup:

:) Instämmer:thumbup:

Tillbaka till utgångs frågan: Någon av de proteinerna är ju utmärkta för någon som är laktosintolerant, är inte säker på hur mycket laktos som ON innehåller, de addar ju lite laktas enzym till sitt protein. Dock är fairings i det närmaste laktosfria - Complete Protein III med sina mindre än 0,3 gram per 100 gram är ju i världsklass!

Rapid Recovery är ju en "lyx" gainer, som jag använder själv, går även att spetsa med mer protein om man tycker det är nödvändigt. Den är ju laktosfri även den.

DenSisteMohikanen
2007-12-29, 20:06
Eiselt - Protec eller fairing complete III vad är att föredra?

Hur är det igentligen för oss som är lite lätt laktosintoleranta förlorar man effekten i gainer och protein till en viss del eller är det bara kroppen som har problem med det?

Hobbes
2007-12-29, 21:40
Eiselt - Protec eller fairing complete III vad är att föredra?


Båda har mycket bra priser i shopen, köp båda och se vilken du gillar bäst! Nu väljer inte jag på proteinblanding eller andra aspekter utan går helt på "magkänslan". Personligen skulle jag gå på Complete III, då jag gillar konsistensen/smaken. Den enda smaken jag inte provat är choklad allt annat är gott till mycket gott. Magen gillade det (inga gaser) då gillar jag det! Har använt båda, Protec använde jag som rent kvälls protein då - de hade världens godaste smak då, 5kg paket med blåbärssmak!

Den sista frågan var bra - den får någon såsom Sverker, Grub och alla andra som jag inte listar men som uppvisar goda till mycket goda kunskaper svara på!

z_bumbi
2007-12-29, 21:54
Hur är det igentligen för oss som är lite lätt laktosintoleranta förlorar man effekten i gainer och protein till en viss del eller är det bara kroppen som har problem med det?

Är laktosupptaget bara lite försämrat så blir inte energiupptaget så annorlunda att det spelar någon roll. Laktosen som inte tas upp ställer däremot till problem i tjocktarmen där bakterierna får mer att äta och även om man bara är milt intolerant så är det mindre kul att vara konstant gasig.

Mina val är antingen vassleisolat, kasein (väldigt lite laktos) eller en blandning av vassleisolat och kasein. I många fall skiljer det inte många kronor för de mängder proteinpulver de flesta använder sig av så det finns ingen mening med att köpa något som är bara lite laktosreducerat när det finns pulver som i stort saknar laktos.
Det finns även proteinpulver helt utan mjölkprotein och numera, mer tillgängligt än tidigare, essentiella aminosyror som också det är helt laktosfritt.