handdator

Visa fullständig version : Umeå - Sporthallen elr IKSU?


Athlete
2007-12-29, 15:09
För- och nackdelar? Hur mycket kostar det osv? *flex* Tacksam för svar!

/A

Jorgen
2007-12-29, 15:11
Kikat i http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=39471 som ligger överst i denna forumdelen?

C.E.J.
2007-12-29, 16:03
Sporthallen. Enda "nackdelen" är att det är lätt att tappa hakan över alla enorma lyft som görs. 1000kr/år, typ 3-4ggr billigare än iksu.

Imni
2007-12-29, 16:14
mer brudar på IKSU. Dessutom finns simhall, bollhallar o klättervägg mm om mna är intresserad av det.

Jorgen
2007-12-29, 16:58
mer brudar på IKSU.
Då skulle det bli en till då, Athlete: Kön: Kvinna.

delta_mats
2007-12-29, 17:00
Sporthallen är ett bra ställe om man inte är en fjolla.

objet trouvé
2007-12-29, 17:17
beror väl på vad du vill ha ut av det. IKSU är dyrare men de erbjuder en hel del, gillar du gruppträningspass, eller simma, squash, klättra, bollspel så välj IKSU, ska du mest styrketräna är nog sporthallen bättre.
det är väl också betydligt mer folk på IKSU så det kan bli en del väntan.

delta_mats
2007-12-29, 17:19
beror väl på vad du vill ha ut av det. IKSU är dyrare men de erbjuder en hel del fjolleri, gillar du gruppträningspass, eller simma, squash, klättra, bollspel så välj IKSU, ska du mest styrketräna är nog sporthallen bättre.
det är väl också betydligt mer folk på IKSU så det kan bli en del väntan.

Precis.

objet trouvé
2007-12-29, 17:23
jag skrev inte fjolleri delta_mats

delta_mats
2007-12-29, 17:27
jag skrev fjolleri delta_mats

Jo jag ser ju det:)

Athlete
2007-12-29, 17:29
Låter som sporthallen kanske passar mig bättre då, om de har så pass billigare. Nån som vet vad de tar för ett halvår? Elr i månaden? Får nog dra mig ner dit då jag är tillbaka i Umeå igen iaf :)

C.E.J.
2007-12-29, 17:40
Låter som sporthallen kanske passar mig bättre då, om de har så pass billigare. Nån som vet vad de tar för ett halvår? Elr i månaden? Får nog dra mig ner dit då jag är tillbaka i Umeå igen iaf :)

400 per kvartal iaf :Virro

Mental
2007-12-29, 17:43
Vart i umeå bor du? Simhall och nära universitet och bostad ger iksu för mig.

Athlete
2007-12-29, 17:51
400 per kvartal iaf :Virro

Hehe, okej ;) thaanks

Vart i umeå bor du? Simhall och nära universitet och bostad ger iksu för mig.

Jo, det där med simhall ger iof iksu pluspoäng..och att det är närmare där jag bor. Men det är ju så dyrt! Jag går redan i back som det är =\

Mental
2007-12-29, 17:55
Hehe, okej ;) thaanks



Jo, det där med simhall ger iof iksu pluspoäng..och att det är närmare där jag bor. Men det är ju så dyrt! Jag går redan i back som det är =\

3 lök för student och silverkort, villket ger allt du vill ha om du inte grupptränar, konditionsutrustning, simhall, gym etc.

255kr månaden, är mindre än vad bilen kostar i försäkring, jag anser då att det är värt det.

Mental
2007-12-29, 17:56
För att inte prata om att du har möjlighet att spana in mig när jag flåsar som en åldring på löpbandet i min fula gula tshirt, bara det är ju värt ett silverkort :D

Athlete
2007-12-29, 18:07
3 lök för student och silverkort, villket ger allt du vill ha om du inte grupptränar, konditionsutrustning, simhall, gym etc.

255kr månaden, är mindre än vad bilen kostar i försäkring, jag anser då att det är värt det.

Mjo.. fast jag lever fattigare än en student *rolleyes*

Mental
2007-12-29, 18:26
Mjo.. fast jag lever fattigare än en student *rolleyes*

Arbetslös? Soc? Låglöneslav?

Om du inte är student men har klent med pengar så är IKSU ingen bra idé.
För priserna åt ickestudenter är hutlösa

C.E.J.
2007-12-29, 18:59
3 lök för student och silverkort, villket ger allt du vill ha om du inte grupptränar, konditionsutrustning, simhall, gym etc.

255kr månaden, är mindre än vad bilen kostar i försäkring, jag anser då att det är värt det.

Så du menar att man betalar 3000 enbart för styrketräning? Det är det inte värt *grr27*

Mental
2007-12-29, 19:01
Så du menar att man betalar 3000 enbart för styrketräning? Det är det inte värt *grr27*

Nej, jag är bara otydlig, för 3 lök får man allt utom gruppträning.

Man får simmhall, kondition, gymnastik, drop in bollsport etc. utöver styrka då.

C.E.J.
2007-12-29, 19:03
Jag anade det.

TS kanske kan köra en vecka på vardera ställe och avgöra vilket gym hon gillar bäst?

Athlete
2007-12-29, 20:14
Jag anade det.

TS kanske kan köra en vecka på vardera ställe och avgöra vilket gym hon gillar bäst?

Hmm.. vad kostar det per gång då? Om du vet *rolleyes*

objet trouvé
2007-12-29, 20:17
Hmm.. vad kostar det per gång då? Om du vet *rolleyes*
Beror på vad du ska göra: http://www.iksu.se/sv/IKSU-sport/Medlemskap/Priser/

C.E.J.
2007-12-29, 20:45
Hmm.. vad kostar det per gång då? Om du vet *rolleyes*

För Sporthallen typ 50kr, 100kr/vecka. Troooor jag, men har jag fel så kan du utgå ifrån att mina siffror inte är långt ifrån iaf.

Snabel
2007-12-29, 20:52
Kan rekommendera IKSU iaf, blandat folk och fräscha prylar.

Imni
2007-12-29, 22:44
Då skulle det bli en till då, Athlete: Kön: Kvinna.

haha, missa det. tänkte mest på mig själv.*whistle*

Timme
2007-12-29, 23:11
För att inte prata om att du har möjlighet att spana in mig när jag flåsar som en åldring på löpbandet i min fula gula tshirt, bara det är ju värt ett silverkort :D

IKSU låter som ett sådant gym som jag hatar :)

Timme
2007-12-29, 23:12
Kan rekommendera IKSU iaf, blandat folk och fräscha prylar.

Svårt att bli stark/grov där kanske?

Imni
2007-12-29, 23:24
Svårt att bli stark/grov där kanske?

Varför skulle det vara svårare? enda anledningen jag kan tänka mig är om man kollar in brudarna för mycket... men det sitter inte i lokalen om man ska bli grov eller inte.

Jorgen
2007-12-29, 23:28
Svårt att bli stark/grov där kanske?

Det kan man bli på alla gym som har vikter så det räcker.

Mental
2007-12-30, 00:08
IKSU låter som ett sådant gym som jag hatar :)

Ouch, det där var inte bara en pik, utan en hel bredsida *cry*

Timme
2007-12-30, 00:09
Det kan man bli på alla gym som har vikter så det räcker.

Varför skulle det vara svårare? enda anledningen jag kan tänka mig är om man kollar in brudarna för mycket... men det sitter inte i lokalen om man ska bli grov eller inte.


Det går att bli grov på alla gym om det finns tillräckligt med vikter men på vissa gym är det "lättare" att bli grov.


Jag misstänker att det inte finns några bra stänger på ISKU och jag misstänker att det inte heller finns något power rack där. Ett power rack är en förutsättning om man (i alla fall jag) ska våga träna tunga knäböj själv.

Många gym tillåter inte ens marklyft och det är bra mycket lättare att bli grov om man får träna marklyft jämfört med att inte få träna det. Få gym tillåter magnesium.

Finns det däremot ordentliga SL stänger, rejält med vikter (både gummi och järn), tillåtelse för marklyft och minst ett power rack så går det självklart utmärkt att bli grov/stark. Finns inte detta på IKSU så är det ett dåligt gym tycker jag, ett riktigt dåligt gym.

Timme
2007-12-30, 00:11
Ouch, det där var inte bara en pik, utan en hel bredsida *cry*

Jag kan dock ha fel :) Uppfyller IKSU min "krav" så är det ett alldeles utmärkt gym!


edit: Du får inte tro att jag gjorde den gissningen pga att du är där? Så var inte fallet! Det är alltså inte dig jag bredsidar utan gymmet.

Jorgen
2007-12-30, 00:17
Det går att bli grov på alla gym om det finns tillräckligt med vikter men på vissa gym är det "lättare" att bli grov.


Jag misstänker att det inte finns några bra stänger på ISKU och jag misstänker att det inte heller finns något power rack där. Ett power rack är en förutsättning om man (i alla fall jag) ska våga träna tunga knäböj själv.

Många gym tillåter inte ens marklyft och det är bra mycket lättare att bli grov om man får träna marklyft jämfört med att inte få träna det. Få gym tillåter magnesium.

Finns det däremot ordentliga SL stänger, rejält med vikter (både gummi och järn), tillåtelse för marklyft och minst ett power rack så går det självklart utmärkt att bli grov/stark. Finns inte detta på IKSU så är det ett dåligt gym tycker jag, ett riktigt dåligt gym.

Timme, trust me. Man kan bli grov utan SL stänger och powerrack. Jag har sett det ske, många gånger. Det är oftast inte utrustningen som är hemligheten. :)

Homunculus
2007-12-30, 00:18
Finns bra stänger, finns fem powerrack dessutom. Fyra av dem är typ ett halvår gamla och jävligt stadiga, dessutom med gummimattor omkring så marklyfta kan man göra hur mycket man vill. Går t.o.m. att stå och OL:a och slänga stången i backen och ha sig, folk kollar lite snett ibland, men det är deras problem.

Så det är inga problem att bli grov på IKSU *flex*

edit: dåligt med järnvikter iofs men det kanske inte är prio nummer uno =)

Mental
2007-12-30, 00:23
Jag kan dock ha fel :) Uppfyller IKSU min "krav" så är det ett alldeles utmärkt gym!


edit: Du får inte tro att jag gjorde den gissningen pga att du är där? Så var inte fallet! Det är alltså inte dig jag bredsidar utan gymmet.

Jag utgick från citatet, men jag vet var du menar, det var bara för roligt för att gå okommenterat.

Vad jag vet trivs även grövre på iksu, även om jag inte tillhör dem.

http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=104504

till tråd om iksu, jag tror du har lite för mycket fördommar bara T

Timme
2007-12-30, 00:48
Timme, trust me. Man kan bli grov utan SL stänger och powerrack. Jag har sett det ske, många gånger. Det är oftast inte utrustningen som är hemligheten. :)

Ja, jag är övertygad om att det går utan power rack och SL stänger men det bli betydligt svårare att lyckas. Jag skulle inte vilja vobbla ut med +200kg (inte för att jag klarar det raw än men det kommer senare) på ryggen själv från någon fittness-böj ställning utan säkerhetspinnar. Vill man bli grov så krävs det tunga vikter och är man ren så är det betydligt svårare.

Att träna bänkpress med andra stänger än SL stänger är heller inte lätt. Andra stänger är lena som barnrumpor och man behöver mängder med magnesium för att inte greppet ska glida isär.

Timme
2007-12-30, 00:51
Finns bra stänger, finns fem powerrack dessutom. Fyra av dem är typ ett halvår gamla och jävligt stadiga, dessutom med gummimattor omkring så marklyfta kan man göra hur mycket man vill. Går t.o.m. att stå och OL:a och slänga stången i backen och ha sig, folk kollar lite snett ibland, men det är deras problem.

Så det är inga problem att bli grov på IKSU *flex*

edit: dåligt med järnvikter iofs men det kanske inte är prio nummer uno =)

Här med ber jag om ursäkt :D Jag trodde fel och IKSU verkar inte vara så dumt trots allt :)

Men som tur var så skrev jag aldrig att det var dåligt utan jag skrev att jag trodde att det var dåligt. I min stad finns det bara skitgym. Tyvärr. Men sådan bor man ju i en håla också.

Mental
2007-12-30, 00:55
men på vissa gym är det "lättare" att bli grov.



Vill man bli grov så krävs det tunga vikter och är man ren så är det betydligt svårare.

På de två citaten låter det som om du är bekymrad över att det skulle vara svårt att få tag på prepp på IKSU :D

Timme
2007-12-30, 00:57
På de två citaten låter det som om du är bekymrad över att det skulle vara svårt att få tag på prepp på IKSU :D

ah, det tänkte jag inte på :D Det var inte det jag menade men om man gillar prepp så stämmer nog även det.


Det är lättare att bli grov om det finns power rack och SL stänger. SL stänger är så mycket bättre att bänkpressa med. De har bättre grepp vilket gör det lättare att hållai stången under marklyft.

Mental
2007-12-30, 00:58
ah, det tänkte jag inte på :D Det var inte det jag menade men om man gillar prepp så stämmer nog även det.


Det är lättare att bli grov om det finns power rack och SL stänger. SL stänger är så mycket bättre att bänkpressa med. De har bättre grepp vilket gör det lättare att hållai stången under marklyft.

Tja, iksus stänger är riviga nog att flå skinnet av mina valkar i alla fall :D

Timme
2007-12-30, 01:07
Tja, iksus stänger är riviga nog att flå skinnet av mina valkar i alla fall :D

Då är det SL stänger!

Ahhh nu vill jag prova att träna på IKSU! När jag drar +300 i mark med bara bälte så borde jag åka dit och lyfta lite *drool*

Fy vad nice! Att det finns lite ögongodis där gör ju inte saken sämre :)

C.E.J.
2007-12-30, 13:23
Att träna bänkpress med andra stänger än SL stänger är heller inte lätt. Andra stänger är lena som barnrumpor och man behöver mängder med magnesium för att inte greppet ska glida isär.

Magnesium till bänkpress, hööö? Kan ju ändå inte ge särskilt mycket i en pressövning, så länge du inte har svår handsvett kanske. Däremot har jag sett folk ha magnesium på själva bänken. Hursomhelst, du som SL-are skulle garanterat trivas bättre på Sporthallen där ju Umeå Power håller till ;)

Timme
2007-12-30, 13:36
Magnesium till bänkpress, hööö? Kan ju ändå inte ge särskilt mycket i en pressövning, så länge du inte har svår handsvett kanske. Däremot har jag sett folk ha magnesium på själva bänken. Hursomhelst, du som SL-are skulle garanterat trivas bättre på Sporthallen där ju Umeå Power håller till ;)


Har du någon gång varit på en SL tävling? Varenda bänkpressare använder magnesium på händerna. På en SL stång behövs det inte men på en hal skitstång (som gymmet i min stad har) så måste man ha det. Annars så glider man.

C.E.J.
2007-12-30, 13:39
Har du någon gång varit på en SL tävling? Varenda bänkpressare använder magnesium på händerna. På en SL stång behövs det inte men på en hal skitstång (som gymmet i min stad har) så måste man ha det. Annars så glider man.

Varför används det då?

Absinteh
2007-12-30, 14:05
På IKSU får man inte köra såpass hardkår saker som frivändningar eller använda magnesium.
På IKSU får man inte väga sig
På IKSU finns det ( när jag senast var där ) ETT ställe att köra saker som marklyft på.

Timme
2007-12-30, 15:00
Varför används det då?

Jag skrev fel. Det behövs inte lika markant på en SL stång men det ger ännu bättre grepp.

Jorgen
2007-12-30, 15:16
Ja, jag är övertygad om att det går utan power rack och SL stänger men det bli betydligt svårare att lyckas. Jag skulle inte vilja vobbla ut med +200kg (inte för att jag klarar det raw än men det kommer senare) på ryggen själv från någon fittness-böj ställning utan säkerhetspinnar. Vill man bli grov så krävs det tunga vikter och är man ren så är det betydligt svårare.

Att träna bänkpress med andra stänger än SL stänger är heller inte lätt. Andra stänger är lena som barnrumpor och man behöver mängder med magnesium för att inte greppet ska glida isär.

Ok, då säger vi det då. :)

Timme
2007-12-30, 15:28
Ok, då säger vi det då. :)

Ja det gör vi :)

Än en gång. Jag säger inte att det inte går. Däremot så blir det svårare än vad det redan är.

Athlete
2007-12-30, 15:28
På IKSU får man inte köra såpass hardkår saker som frivändningar eller använda magnesium.
På IKSU får man inte väga sig
På IKSU finns det ( när jag senast var där ) ETT ställe att köra saker som marklyft på.

Får man inte köra frivändningar? Driver du med mig? :confused:

pe11e
2007-12-30, 15:47
Sporthallen. Varför? 1000kr för ett årskort! :thumbup:

Jag har tränat på IKSU en hel månad när hallen var stängd och svor alltid minst 2 gånger varje träningspass.

För det första finns det bara 1 vettig bänk för bänkpress, resten är plastskräp. Sedan är det aldeles för mycket folk och allting är upptaget jämt. Det finns gott om stationer för knäböj och mark men vad hjälper det när det är 50 pers som står och väntar. Sedan är det på tok för dyrt enligt mig med tanke på utrustningen. Visst, allt är modernt och fint men det är bara hälften som är nått att ha. Sen tyckte jag det var ett mörkt och dunkelt intryck på IKSU, dags för dem att sätta upp mer belysning.

Sporthallen är mer personligt, det är mindre, det finns mindre utrustning men det som finns funkar! ljusa fina lokaler och lagomt med folk. Magnesium, vrål, tyngdlyftning, slitna träningskläder, det är okej ;)

Ett stort minus med Sporthallen är det förbannade musikvalet, RIX!!! på IKSU kör de iaf. nån rock-station genom högtalarna. Illa *grr*

Timme
2007-12-30, 15:56
Får man inte köra frivändningar? Driver du med mig? :confused:

På sporthallen får man det i alla fall.

Enligt Homunculus så får man göra det även på ISKU

Finns bra stänger, finns fem powerrack dessutom. Fyra av dem är typ ett halvår gamla och jävligt stadiga, dessutom med gummimattor omkring så marklyfta kan man göra hur mycket man vill. Går t.o.m. att stå och OL:a och slänga stången i backen och ha sig, folk kollar lite snett ibland, men det är deras problem.

Så det är inga problem att bli grov på IKSU *flex*

edit: dåligt med järnvikter iofs men det kanske inte är prio nummer uno =)

Honn
2007-12-30, 16:15
Det var inga problem att köra frivändingar på IKSU i somras i alla fall. Det jag störde mig mest på, var att det trots lågsäsong ändå var mycket folk. Nu kan det iofs bli rätt fullt på sporthallen med när både Umeå power och bandylagen bestämmer sig för att träna samtidigt.

C.E.J.
2007-12-30, 16:20
Det var inga problem att köra frivändingar på IKSU i somras i alla fall. Det jag störde mig mest på, var att det trots lågsäsong ändå var mycket folk. Nu kan det iofs bli rätt fullt på sporthallen med när både Umeå power och bandylagen bestämmer sig för att träna samtidigt.

Ja på tisdagar bör man komma innan 19.30 annars finns det varken stänger eller plats.

Tricce
2007-12-30, 16:26
Låter som att det finns kundunderlag för att starta gym i Umeå ;)

Homunculus
2007-12-30, 19:23
På IKSU får man inte köra såpass hardkår saker som frivändningar eller använda magnesium.
På IKSU får man inte väga sig
På IKSU finns det ( när jag senast var där ) ETT ställe att köra saker som marklyft på.

Inte varit på IKSU på ett tag?

På iksu får man köra hardkårsaker som frivändningar, folk gör det hela tiden. Magnesium vet jag inget om men jag använder det ibland iaf.
På iksu finns ingen våg om det är det du menar
På iksu finns minst FEM ställen att marka på

Sen är det rätt mycket folk på IKSU på eftermiddagarna, så i värsta fall får man stå och vänta på stång i tio minuter. De har ändå hyfsat många och folk använder dem generellt inte så länge så det är rätt bra omsättning på dem.

Imni
2007-12-30, 19:51
På IKSU får man inte köra såpass hardkår saker som frivändningar eller använda magnesium.
På IKSU får man inte väga sig
På IKSU finns det ( när jag senast var där ) ETT ställe att köra saker som marklyft på.

Hm... jag kör frivändningar, ryck, mark, you name it, jag använder magnesium och jag vet minst 5 ställen där det går att köra mark. Dock finns ingen våg men med tanke på det stora antalet folk som går där (och alla disco som ska väga sig hela tiden) skulle en våg inte hålla länge...

Absinteh
2007-12-30, 21:56
Okej, det må vara ändrat.

Att det skulle finnas kundunderlag till att starta gym i Umeå är sant. Men det kan omöjligt startas ett mer prisvärt gym än det kommunala sporthallen. Eller?

Tricce
2007-12-30, 23:35
Okej, det må vara ändrat.

Att det skulle finnas kundunderlag till att starta gym i Umeå är sant. Men det kan omöjligt startas ett mer prisvärt gym än det kommunala sporthallen. Eller?

Jag vet inte men det skulle ju vara ett äventyr att testa!
Hade man inte haft delad vårdnad kanske man skulle slita upp sina rötter och flytta och ge sig på nåt nytt. Ja jag har precis sett The Shawshank redemption igen så jag är lite "allt går bara man vill" som man alltid är efter man sett den hehe.

major Pectoralis
2007-12-30, 23:41
Okej, det må vara ändrat.

Att det skulle finnas kundunderlag till att starta gym i Umeå är sant. Men det kan omöjligt startas ett mer prisvärt gym än det kommunala sporthallen. Eller?

När tränade du på IKSU senast?

Jag har tränat på IKSU sedan 2003 (om jag minns rätt) och redan då var jag förvånad över hur många skivstänger det fanns och hur många det var som körde frivändningar och skivstångsträning. Sedan dess har det dessutom ökat. Frivändningar, böj, mark och dylika övningar är högsta modé på IKSU och jag måste säga att trots att jag varit på många gym så har jag faktiskt aldrig varit på ett gym där så många så ofta kört så mycket skivstång.

Sammanfattningsvis kan man säga att på IKSU finns mycket av allt i träningsväg och lite till.´

Edit: Det är dock sant att de då bara hade ett lyftpodium men de flesta gym har å andra sidan inget.

z_bumbi
2007-12-31, 08:17
Frivändningar, böj, mark och dylika övningar är högsta modé på IKSU och jag måste säga att trots att jag varit på många gym så har jag faktiskt aldrig varit på ett gym där så många så ofta kört så mycket skivstång.

Sammanfattningsvis kan man säga att på IKSU finns mycket av allt i träningsväg och lite till.´

Edit: Det är dock sant att de då bara hade ett lyftpodium men de flesta gym har å andra sidan inget.

Så det är alltså bara en liten grupp i taget som kan köra mark, drag, tyngre vändningar etc?

major Pectoralis
2007-12-31, 10:39
Så det är alltså bara en liten grupp i taget som kan köra mark, drag, tyngre vändningar etc?


Tunga vändningar och OL-varianter är det inte så många som orkar där men om vi pratar dåtid så hade IKSU lika mycket lyftpodium som t.ex. Lunds TK på bollhuset. Mark funkar att köra på det vanliga golvet.
Nuförtiden har man förövrigt lagt in ett stort gummigolv (sträcker sig över 4 powerracks). Det skall dock poängteras att det inte är någon "hard-core" stämning på träningsanläggningen (definitivt inte) men seriöst tränande och fria vikter finns det gott om.

tano
2007-12-31, 17:49
väldigt trångt på sporthallen också när innebandyspelare etc dräller in...

Dock för alla sl intresserade finns det väl bara ett gym? :D

Hade umeå power tränat på iksu hade jag haft kort där, hallen skiter jag egentligen i...

Men sporthallen är ett helt okej ställe, mycket bra för priset.

Honn
2007-12-31, 18:27
En stor nackdel med sporthallen är det totalt värdelösa golvet de lagt. Vem fasen kom på idén att lägga tokhal fuskparkett i ett gym? *grr27*

Athlete
2008-01-12, 11:37
Okej, gymkort inköpt på Sporthallen! *flex* Ni som vet, när ska man inte vara där? När brukar det vara köbildning och så?

ArcTiC
2008-01-12, 12:51
Det pågår en heldel aktivitet map ombyggnation kring IKSU gymmet, nån som vet vad som är på gång?

Rahf
2008-01-12, 13:19
Det pågår en heldel aktivitet map ombyggnation kring IKSU gymmet, nån som vet vad som är på gång?

Utbyggnad med cirka 50% av gamla ytan. Nya ytan ska tydligen mest vara tillägnad fria vikter.

Det är då ryktet som cirkulerar på Kolo.

Honn
2008-01-12, 14:08
Okej, gymkort inköpt på Sporthallen! *flex* Ni som vet, när ska man inte vara där? När brukar det vara köbildning och så?
Om inte mitt minne sviker mig igen så är tisdagar med start 17 eller 18 inte en bra tid.Då är bandylagen där samtidigt som Umeåpower.
Hälsa om du ser mig.

Exhale_
2009-01-18, 22:03
Någon som har prisuppgifter för Gammlias gym? Var och tränade på IKSU idag men blev inte så värst imponerad förutom att det var stoooort! :P

O.W.
2009-01-18, 22:24
Någon som har prisuppgifter för Gammlias gym? Var och tränade på IKSU idag men blev inte så värst imponerad förutom att det var stoooort! :P

Om du går in på denna sida (http://www.umea.se/invanare/kulturfritid/foreningsliv/varapopularasteanlaggningar/gammliaidrottscentrum.4.bbd1b101a585d7048000156319 .html). Nere till höger finns prislista. Riktigt billigt för så pass bra ställe.

Exhale_
2009-01-18, 22:35
En snabb fråga. Ligger hallen alldeles bredvid Gammliavallen? Jag hoppas nämligen att den ligger alldeles bredvid Östra Gymnasieskolan eftersom det skulle göra avståndet mycket kortare till mig :)

Mago
2009-01-18, 22:38
En snabb fråga. Ligger hallen alldeles bredvid Gammliavallen? Jag hoppas nämligen att den ligger alldeles bredvid Östra Gymnasieskolan eftersom det skulle göra avståndet mycket kortare till mig :)

Jao.

jebu
2009-01-19, 00:00
En snabb fråga. Ligger hallen alldeles bredvid Gammliavallen? Jag hoppas nämligen att den ligger alldeles bredvid Östra Gymnasieskolan eftersom det skulle göra avståndet mycket kortare till mig :)

Sporthallen ligger precis vid backen upp mot berghem, bara ett par hundra meter från östra gymnasiet. (Korsningen Rothoffsvägen-Gammliavägen)

Från universitetet är det bara att följa vägen förbi ica berghem (Axtorpsvägen) den byter namn till gammliavägen vid backen där gymmet ligger. Gammliavallen (Idrottsanläggningen) ligger i direkt anslutning bakom Sporthallen. Den går ej att missa då det står sporthallen i häftig neonbelysning på lokalen :D

Ge sporthallen ett par chanser, det är ett gym som växer med tiden.

Har du teknikfunderingar över någon av de tre stora övningarna eller något annat, så är det bara att be mig eller någon annan i klubben om hjälp, då vi mer än gärna hjälper till.

/Martin

Honn
2009-01-19, 20:34
Någon som har prisuppgifter för Gammlias gym? Var och tränade på IKSU idag men blev inte så värst imponerad förutom att det var stoooort! :P

50/gång
200/månad
600/halvår
1000/år

davvvan
2011-05-16, 20:32
Hur ser prisuppgifterna ut för Sporthallen nu? 1500 kr/år? Övriga?

Galningen
2011-05-16, 20:44
Dagskort 50kr
Månadskort 300kr
Kvartalskort 500kr
Halvårskort 800kr
Årskort 1500kr

davvvan
2011-05-16, 20:52
Ty. Hur ser öppettider osv ut nu under sommaren resp. resten av året om du vet? Mkt folk vissa tider? Börjar va ordentligt less på IKSU och allt folk...

Exhale_
2011-05-16, 20:54
Ty. Hur ser öppettider osv ut nu under sommaren resp. resten av året om du vet? Mkt folk vissa tider? Börjar va ordentligt less på IKSU och allt folk...

Är det fullproppat som vanligt alltså? :P
Har de köpt in något nytt det senaste året?

davvvan
2011-05-16, 20:58
Är det fullproppat som vanligt alltså? :P
Har de köpt in något nytt det senaste året?

Har tränat på IKSU sen hösten 2009 och jag tycker fan att det ökar hela tiden... Äckligt är det. De har köpt in en till bänkställning, nya dåliga plasthantlar som inte är nära lika många som de hade tidigare... säkert massa fina maskiner och löpband med. Sett nå TRX-snören med...

Wie.

Exhale_
2011-05-16, 20:59
Har tränat på IKSU sen hösten 2009 och jag tycker fan att det ökar hela tiden... Äckligt är det. De har köpt in en till bänkställning, nya dåliga plasthantlar som inte är nära lika många som de hade tidigare... säkert massa fina maskiner och löpband med. Sett nå TRX-snören med...

Wie.

Trist att höra :(

davvvan
2011-05-16, 21:00
Trist att höra :(

Visst är det så. Var tränar du?

Ristretto
2011-05-16, 21:06
Dagskort 50kr
Månadskort 300kr
Kvartalskort 500kr
Halvårskort 800kr
Årskort 1500kr

Är det mycket folk där?

Galningen
2011-05-16, 21:09
Ty. Hur ser öppettider osv ut nu under sommaren resp. resten av året om du vet? Mkt folk vissa tider? Börjar va ordentligt less på IKSU och allt folk...

Från vecka 25-33 öppet 8-22 vardagar och stängt lördag och söndag. All info jag har är tagen härifrån (http://www.umea.se/umeakommun/kulturochfritid/idrottmotionochfriluftsliv/idrottsanlaggningarochhallar/gammliaidrottscentrum.4.3384cf81262f93384480004820 .html) så den sidan kan du spara om du vill titta på öppettider vid ett senare tillfälle :) Kan vara lite halvmycket folk då SL-klubben tränar. Vi tränar måndagar och onsdagar klockan 18:30 och torsdagar och söndagar klockan 16:00. Med reservation för att jag minns fel, mitt minne är otroligt dåligt.

Är det mycket folk där?

Vet inget om övriga tider, gissar på att det inte är några enorma mängder folk där.

vicarious
2011-05-16, 21:17
På IKSU är det förvisso mycket folk men det är jävligt stort också. Jag har inte tränat på nåt bättre ställe och då har jag testat en hel del gym här nere i Stockholm.

L-Sami
2011-05-16, 21:17
Blir nog träning på sporthallen för min del när jag befinner mig där uppe under sommaren :)

Fartman
2011-05-16, 23:00
Det är verkligen äckligt mycket folk på iksu numera, riktigt proppat. Men jag orkar inte byta i dagsläget då jag bor väldigt nära samt att jag anser att utrustningen håller god klass (eleiko!), sen har man på nått skumt vis vant sig med mycket folk, får träningen att flyta okej ändå. Tränar numera oftast efter 21 dock för att undvika den värsta hetsen.

davvvan
2011-05-18, 20:46
Alltid tränat efter 21 men jag upplever en ökning den tiden med. Enda riktiga bra tiden nuförtiden är tidig morgon eller förmiddag, något som rimmar illa med min träningsfilosofi... Men i sommar har guldkortsmedlemmar tillgång till IKSU Spa ute i Umedalen så man får väl se glad ut.

Forqie
2011-05-18, 20:49
Blir nog träning på sporthallen för min del när jag befinner mig där uppe under sommaren :)

då syns vi ! ;)

Ralle
2011-05-18, 21:11
Förstår inte att alla snackar om att det är så mycket folk på iksu. Jag har hitills kört i stort sätt alla tider som går att köra mellan 12-21, men har aldrig haft några större problem med att köra det jag vill. Tidigare har jag kört säkert 6år på sporthallen, och det är flera gånger värre där, om man tränar vid fel tid.

Fartman
2011-05-18, 21:32
Förstår inte att alla snackar om att det är så mycket folk på iksu. Jag har hitills kört i stort sätt alla tider som går att köra mellan 12-21, men har aldrig haft några större problem med att köra det jag vill. Tidigare har jag kört säkert 6år på sporthallen, och det är flera gånger värre där, om man tränar vid fel tid.
Sedär, jag har alltid funderat på om det verkligen är mycket bättre på ett sånt ställe som sporthallen.. jag menar även om det är mindre folk så kommer ju alla där vilja ha just sån utrustning jag använder.. sen vet man ju att när tex en styrkelyftare väl fått tag i en stång så använder han den tills passet är klart :D

Ristretto
2011-05-18, 21:53
Är det ofta kö till böj-, mark- och bänkutrustningen på IKSU, eller är det mest maskinerna som är heta?

dellan
2011-05-19, 11:34
Är det ofta kö till böj-, mark- och bänkutrustningen på IKSU, eller är det mest maskinerna som är heta?

Eftersom det finns ungefär 3 maskiner av varje så tycker jag inte det brukar vara något problem med dem. Är den ena upptagen går man till den andra, eller tredje. T.ex. så finns det fem latsdrag och fem benpressar. Är man framme och aktivt står i kö under rushhour 17-20 behöver man sällan vänta mer än fem minuter på en stång. Men om man däremot bara står och tittar får man nog vänta betydligt längre än så.

delta_mats
2011-05-19, 14:33
Tränar inte själv där men passerar titt som tätt och tycker nog det är ganska fullt även på friviktsavdelningen. Sen vet jag inte hur övervåningen ser ut, om det ens finns fria vikter även där?

Fartman
2011-05-19, 17:51
Är det ofta kö till böj-, mark- och bänkutrustningen på IKSU, eller är det mest maskinerna som är heta?

Det är väldigt sällan att böj-, mark- och bänkutrustningen är ledig någon längre stund om man, som jag, tränar på tiderna efter en normal arbetsdag.. först riktigt sent runt 22 börjar det bli glest. Men många n00bs tränar rätt fort så är man bara lite med så brukar det lösa sig. Det är irriterande nog just de vettiga maskinerna som är upptagna ofta också.