handdator

Visa fullständig version : Nu börjar det....


persson80
2007-12-28, 18:24
okej.... då var det dags för en annan att komma igång på riktigt med träningen... För första gången på länge känner jag att nu jäklar behövs det en förändring kroppsligt, fan satt och kollade på bilder sen man var "ung" och det e ju lite skillnad måste man ju ta o erkänna.. Så nuså är det slut på soffpotatis dagarna..*whistle*

Idag har man dock en aning tränings värk har börjat att gymma nu, springning ingår också i min vecko träning.. Känns rätt bra faktiskt , och den här gången känner jag att det kommer hålla i sig.. Hur många gånger har man inte tok tränat ett tag sen lessnat, ahh så har jag iaf varit... Inte blev det bättre heller av att man jobbar i Norge 2 veckor i månaden, och då har det varit svårt med träningen.. Helt slut då man kommer från jobb, och att dra till gymmet har ju inte varit allt för lockande men nuså..

Och kosten*popcorn* ska vi inte tala om, nu har man blitt som en liten kanin, brockoli som man tok dissade för 3månader har blitt en favorit.. Tur att sambon är intresserad av att laga nyttig mat... ahh nääe men som sagt nu e jag på G!
Ska försöka skriva så mkt som möjligt här inne, kan va kul o se tillbaka på sen när jag har blivit "Snygg" :Virro

Östbergspojken
2007-12-28, 18:30
läter bra ser fram imot att se din utveckling:)

persson80
2007-12-28, 18:34
okej.... då var det dags för en annan att komma igång på riktigt med träningen... För första gången på länge känner jag att nu jäklar behövs det en förändring kroppsligt, fan satt och kollade på bilder sen man var "ung" och det e ju lite skillnad måste man ju ta o erkänna.. Så nuså är det slut på soffpotatis dagarna..*whistle*

Idag har man dock en aning tränings värk har börjat att gymma nu, springning ingår också i min vecko träning.. Känns rätt bra faktiskt , och den här gången känner jag att det kommer hålla i sig.. Hur många gånger har man inte tok tränat ett tag sen lessnat, ahh så har jag iaf varit... Inte blev det bättre heller av att man jobbar i Norge 2 veckor i månaden, och då har det varit svårt med träningen.. Helt slut då man kommer från jobb, och att dra till gymmet har ju inte varit allt för lockande men nuså..

Och kosten*popcorn* ska vi inte tala om, nu har man blitt som en liten kanin, brockoli som man tok dissade för 3månader har blitt en favorit.. Tur att sambon är intresserad av att laga nyttig mat... ahh nääe men som sagt nu e jag på G!
Ska försöka skriva så mkt som möjligt här inne, kan va kul o se tillbaka på sen när jag har blivit "Snygg" :Virro


Fattar inte hur man edit:ar..

men här kommer nga kort, är 5 år mellan dem..

persson80
2008-01-01, 13:50
Så där ja, allt gott folk.

Nu så är det första dagen på det nya året, och mitt mission drar igång på allvar idag.

Starta den långa resan mot midsommar med en 1 timmes promenad, trots dåligt väder, samt skavsår i ljumskarna, så kändes det skönt att det var avklarat när man kom hem.

Ska försöka att knåpa ihop ett lämpligt träningsprogram under eftermiddagen oxå, för jag tänkte kombinera lite gym, samt löpning, under vardagarna.

persson80
2008-01-02, 14:25
Nu var årets första pass avklarat, bland förhoppningsvis många...

Det vart lite Rygg och Biceps, dagen till ära.
Höll väl på ungefär en timme, och efter passet så kändes det helt ok faktist.

Börjar faktist redan att känna av lite träningsvärk efter shrugs:en.

Vet inte, men tycker ni jag ska skriva in vilka övningar samt reps och vikter jag kör på, kan ju iof. vara roligare om man blickar tillbaka om nga månader och se framstegen..??

Tänkte slänga in vad jag har för mål med träningen oxå.

Och det är att förlora en hel del BF, kanske ner till en rimlignivå på 15%, och minska midjemåttet rätt drastiskt..Samt att komma i skinnstället till sommarn:hbang:

Och när mina mål ska vara klara till, är midsommar, sätter inte upp så höga förväntningar på mig själv, utan det är bättre att få flytta fram målen tidigare ist.

Så här ser mina stats ut i dags läget.

Dagens stats

Ålder: 27
Längd: 177
Vikt: 86
BF%:25% på hemma vågen
Mage: 106cm
5 KM: 34min
Benböj: 100kg Smith
Bänk: 75kg Smith
Mark: ?


Förhoppningsvis midsommaraftons stats

Ålder: 27
Längd: 177
Vikt: 86
BF%:15% på hemma vågen
Mage: 93cm
5 KM: 27min
Benböj: 130kg Smith
Bänk: 100kg Smith
Mark: 150kg

Och varför jag kör i smith maskinen är för att det inte finns
någon anordning så man kan köra fritt, men ska bli ändring på det när man byter gym i Mars.

Och mina hjälpmedel som jag har med mig på vägen är min rara sambo, som kommer med kloka förslag ang. matlagningen, för jag är den som gillar mat i massor, och med en del feta såser...:em:

Och så har jag programmet vid namn hälsovakten och en köksvåg..är kanske lite mycket att börja med i början, men ett bra sätt att se allt som man äter under en vanlig dag.

Kommer ha en vägning/mått dag i veckan, och det är på Söndags morgonen, samt så kommer jag att Lagra mina förhoppningsvisa framgångar digitalt oxå, och det kommer att ske 1 gång i månaden, även det på en Söndag förmiddag

Mvh persson80

persson80
2008-01-02, 15:27
Vad skulle ni tro om detta program??

Kan det vara ett lämpligt rookie program, är ju inte så avancerade övningar..

Måndag: Gymdag
Bröst,Axlar,Triceps,Mage

Uppvärmning, cykel 10 min

Bänkpress 4*6
Hantelpress 3*8

Militärpress 4*6
Lateral Raises 3*8

Bench Dip 4*6
Pushdown (rep) 3*8

Crunches 4*6


Tisdag: Löpardag

Löpning minst 40min


Onsdag: Gymdag
Rygg,Biceps

Uppvärmning, cykel 10 min

St.stång rodd 4*6
Push down r.arm 3*8

Hantelcurl 4*8
Konc.curl 3*6


Torsdag: Löpardag

Löpning minst 40min


Fredag: Gymdag
Lår,Vader,Mage

Uppvärmning, cykel 10 min

Knäböj 4*6
Benspark 3*8
Lårcurl 3*8

St.Vadpress 4*10

Crunches 4*6

persson80
2008-01-03, 12:44
Har nu vart och gjort en runda i motions slingan, var lite snöigt och halt, men gick helt ok ändå, så nu har man även en färsk tid på löpningen att gå på.

Slänger in en print scrn bild från löpdaorns program, om det kan vara intressant att se på...

Kommer nu att springa enbart efter klockans måttade avstånd, eftersom jag i Norge bara kommer att löpa efter en väg...

Så får man kalibrera i vår igen på en sån där löparbana...

Imorgon blir det ett Ben/Vad pass på gymmet är det tänkt...
Men nu blir det till att softa framför tv:n och en film...:hbang:

Mors alla glada

persson80
2008-01-04, 13:59
Avslutar veckan med ett lagomt lugnt och skönt träningspass..
Får väl se om det blir någon träningsvärk i benen imorgon..

Helgen så blir det vila, men kanske ev. att man far och simmar 1 timme någon utav dagarna

Träningspasset såg ut som sådant.


Uppvärmning, cykel 5 min

Knäböj 4*6
10*Stång
6*55
6*60
6*70
6*75

Benspark 3*8
8*35
8*40
8*45

Si.Lårcurl 3*8
8*30
8*35
8*40

St.1Bens, Vadpress(Smith) 4*10
10*10
10*10
10*12.5
10*15

Crunches 4*6
6*KV
6*KV
6*KV
6*KV

Tycker det är svårt i början när man inte vet vad man ska köra på för vikter..
vill ligga på vikter som gör att jag precis klarar av sista repsen

Hade även med mig min bättre hälft (sambon) och försökte att peppa på henne att kanske börja gymma oxå, då har man ju kanske tom en passare, eftersom jag annars gymmar själv..Tror hon tyckte det var kul, men jobbigt med Böjen, annars så körde hon "mina" övningar.

Och på Söndag så är det invägning samt en del lekande med måttband som gäller..Hoppas att det är positivt resultat som visas..*whistle*

Återkommer då med en uppdatering, om det inte är någon som skrivit innan.!!
Trevlig helg alla glada träningstokar..

Mvh Persson

persson80
2008-01-06, 13:17
Hej där alla!!

Här kommer det en liten kort uppdatering, har som jag skrivit tidigare bestämt mig för att mäta, samt väga mig varje Söndag morgon

Har även gjort en sammanställning om mina olika typer av träningar varje vecka.
Och dom kommer jag oxå att redovisa.

Dåtidens stats
(20071230)

Ålder: 27
Längd: 177
Vikt: 86
BF%:25% på hemma vågen
Mage: 106cm
5 KM: 34min
Benböj: 100kg Smith
Bänk: 75kg Smith
Mark: ?


Dagens stats
(20080106)

Ålder: 27
Längd: 177
Vikt: 84
BF%:25% på hemma vågen
Mage: 101cm
5 KM: 29min
Benböj: 100kg Smith
Bänk: 75kg Smith
Mark: ?


Sön30/12-07--lör5/01-08
Allt räknat i minuter

Promenad 440
Gym 164
Löpning 30
Simning 30

Och imorgon är det lite Gymträning som gäller, Bröst, Axlar och triceps..*flex*

persson80
2008-01-06, 14:20
Hitta på lite fler kort, sedan innan Nyår...
Som jag passar på att lägga in oxå, som ett lite kollage

Frustrator
2008-01-06, 14:43
Bra att du bestämt dig för att förändra ditt liv, än så länge verkar det gå bra, keep the spirit up! :)

persson80
2008-01-06, 14:56
Bra att du bestämt dig för att förändra ditt liv, än så länge verkar det gå bra, keep the spirit up! :)

Tackar, ja, nu ska det inte faleras...Nu är det 110% som gäller...hoppas det funkar även när man far till Norge och jobbar...

persson80
2008-01-07, 12:20
Måndag: Gymdag
Bröst,Axlar,Triceps,Mage

Uppvärmning, cykel 5 min

Bänkpress 4*6
12*Stång
6*50
6*60
1*80-PB
7*70
3*70

Sned.Hantelpress 3*8
8*10
8*12.5
8*15
8*17.5

Militärpress 4*6 (Smith)
10*Stång
6*30
6*35
4*40

Lateral Raises 3*8
8*7
8*7
8*7

Bench Dip 4*6
6*KV
6*KV
6*KV+5
6*KV+5

Pushdown (rep) 3*8
8*15
8*20
8*20

Crunches 4*6
6*KV
6*KV
6*KV+5
6*KV+5

Dagens pass kändes helt ok, var nog lite starkare än vad jag trodde, och jag är med fokuserad än på länge...längtar redan till på Söndag när man får göra sin nästa invägning.:)

Nu ska jag iväg och köpa mig ett par nya löparskor, tror jag har felpronerade dojjer nu, får fan skit ont i hinnerna...Ska bli najs att höra vad dom säger...

Sambon var med idag oxå...och hon börjar att bli lite smått intresserad!!Hoppas bara att det håller i för oss båda.

Imorgon blir det lite löpning, hade tänkt mig göra ett försök på 5:an igen, ska bli skoj...Måste fylla upp mobilen med lite nya fräsha låtar, som man kan digga till....:D

Och ikväll så ska jag prova på en maträtt jag aldrig trodde jag skulle äta frivilligt, tonsfisk på risbädd..., fan tonfisk är väl kattmat??..men jag måste ju göra ett föraök, när man har ändrat på så mycket annat, inge snus på 3 månader, inge pizza, nästan ingen öl...men några har slinkt ner, man kan ju inte sluta leva för att man ska börja gå ner i ikt*whistle*

Oj, det var e del ner printat...men va fan....ibland känns det skönt att bara skriva ner utan ngt som helst sammanhang..Sådan är jag, killen med många lösa trådar...HAHA :hbang:

persson80
2008-01-08, 12:26
idag vart det lite löpning i nyskorna..kändes lite bättre i benhinnorna faktist, fast det visar sig väl ordentligt imorgon kan jag tänka mig,tror att jag kanske e lite tung och otränad oxå...

löpningen gick väl inte nå vidare, gjode 5 km, på 32 min:em: , men gick kanske mellan 500-800 meter pga av att det var blankis, och det är inte värt att ramla/sträcka sig i onödan bara för att kapa nga minutrar, så nästa pass(torsdag) så blir det att ta 2 km spåret 2.5 ggr istället, för där är det sandat iaf...och inte lika halt...

men hur som helst så var det skönt när det var avklarat...

ha det/ persson

persson80
2008-01-09, 13:49
Började med en morgonpromenad, gick ut vid 9 tiden, och knata runt i ganska högt tempo i 100 minuter, vilket resulterade i lite fina skavsår av ny skorna...men det är bara att bita ihop, och hoppas på att det funkar bättre att springa imorgon.

Här kommer dagens pass, känns fortfarande lite jobbigt när man måste leta sig fram till rätt vikter, men det är väl bara att ge det några månader så sitter väl allt som smäck..;)

St.stång rodd 4*6
12*Stång
6*30
6*40
6*50
6*60

Push down r.arm 3*8
8*20
8*25
8*30

Stångshrugs 3*6
6*70
6*80
6*90

Drag till hakan 4*8
8*20
8*25
8*30
8*35

Hantelcurl 4*8
8*10
8*10
8*10
8*10

Konc.curl 3*6
6*5
6*6
6*7

Ryggresningar 4*6
6*KV
6*KV+5
6*KV+10
6*KV+10

Har även en fundering om Hälsovakten som jag leker lite med, så jag undrar om någon kanske har en möjlighet att förklara för mig, vilket kaloriintag jag ska gå efter, nettointag eller bruttointag.
Hoppas ni förstår vad jag menar, slänger in en liten bild också..Kanske inte den bästa kvaliten, men förhoppningsvis så kan man kanske tyda ut något.

Hej hopp, är det någon som har synpunkter på mitt träningsprogram, så säg gärna till.

ha´det...
//persson

Commando1980
2008-01-09, 13:55
kan ju rekommendera att du kör muskelgrupperna direkt två ggr i veckan..eller iaf mer frekvent än en gång i veckan..

men fortfarande i början håller det vid 3 pass i veckan så att du inte bränner ut dig.

Commando1980
2008-01-09, 13:59
edit: pushdowns med raka armar (för rygg) tycker jag du ska byta ut mot latsdrag eller chins.

någon marklyftsvariant är också bra att lägga in...raka marklyft/vanliga marklyft så att baksida lår, korsrygg och rumpa får mer pisk. tycker inte att det räcker med leg curl för baksida lår

persson80
2008-01-09, 14:04
edit: pushdowns med raka armar (för rygg) tycker jag du ska byta ut mot latsdrag eller chins.

någon marklyftsvariant är också bra att lägga in...raka marklyft/vanliga marklyft så att baksida lår, korsrygg och rumpa får mer pisk. tycker inte att det räcker med leg curl för baksida lår

Får tacka för snabba svar.

Det är ett utav problemen, det finns bara en smithmaskin, och resten är ju tyvärr bara maskiner, inga lösa stänger eller dylikt...bara hantlarna som jag anser är "lösa" Men ska prova på raka marklyft nästa sväng.

Men kommer att byta till ett lite "större" gym i mars, när mitt 3 månaders kort går ut, och där finns allt som jag kan tänkas behöva tror jag iaf..;)

Chins finns det möjlighet till, men orkar knappt att lyfta upp mig, eller iaf inte när jag provade efter jag hade kört St. rodd.

Commando1980
2008-01-09, 14:10
Får tacka för snabba svar.

Det är ett utav problemen, det finns bara en smithmaskin, och resten är ju tyvärr bara maskiner, inga lösa stänger eller dylikt...bara hantlarna som jag anser är "lösa" Men ska prova på raka marklyft nästa sväng.

Men kommer att byta till ett lite "större" gym i mars, när mitt 3 månaders kort går ut, och där finns allt som jag kan tänkas behöva tror jag iaf..;)

Chins finns det möjlighet till, men orkar knappt att lyfta upp mig, eller iaf inte när jag provade efter jag hade kört St. rodd.


ok, i så fall kör latsdrag istället för chinsen....pushdown med raka armar är inte den bästa övningen att köra för rygg (kommer långt ner på listan enligt mig)

yep, se till att byta till ett gym där det finns både fria vikter och maskiner.

DANNE1988
2008-01-09, 14:13
Vad är det för program du använda för diagrammet??!!?!? Jag vill ha! :D

persson80
2008-01-09, 14:15
ok, i så fall kör latsdrag istället för chinsen....pushdown med raka armar är inte den bästa övningen att köra för rygg (kommer långt ner på listan enligt mig)

yep, se till att byta till ett gym där det finns både fria vikter och maskiner.

Ok, då lägger jag in latsdrag istället, för pushdown med raka armar, och testar så, så får vi se om det blir någon skillnad..:thumbup:

persson80
2008-01-09, 14:15
Vad är det för program du använda för diagrammet??!!?!? Jag vill ha! :D

Hälsovakten Aktiv heter programmet....Och det är helt ok faktist...

DANNE1988
2008-01-09, 14:20
Aa, tackar så mycket!

persson80
2008-01-11, 12:35
Då vart det lite löpning igår, så man är ju lite tung i benen idag, speciellt vaderna, samt har en del skavsår, mina plåster funka inte så bra..:(
När det var 1.5 km kvar, så gav jag mig faen på att komma ner under 27.5 min, men det gick ju inge bra...bommade med 50 sekunder...men det ska vi nog ta och fixa inom några veckor...

På söndag åker jag till Egersund och ska jobba, blir borta i 12 dgr, första gången jag ska dit, så man får ju hoppas på att det är bra boende, träningsmöjligheter samt att man kan vara uppkopplad....:D

Idag så vart det en sväng på gymet, och ben stod på schemat, var/är lite mör i dem, sedan löpningen igår..

Fredag: Gymdag
Lår,Mage-Hoppade över
Vaderna, för dom var lite slitna

Uppvärmning, cykel 10 min

Knäböj
12*Stång
6*50
6*60
6*70
1*80
1*90
1*100
1*105-PB
3*80

Benspark 4*8
8*40
8*45
8*50
8*55

Lårcurl 4*8
8*40
8*45
8*50
8*55

Crunches 4*8
8*KV
8*KV+5
8*KV+5
8*KV+5

Bålrotation
*2
8*15
8*20

Och på Söndag är det dags för invägnig och lite mätning igen, ska bli lite spännande..återkommer då med lite resultat..

*flex*

persson80
2008-01-20, 17:05
Hejsan!!

Nu var det ett tag sedan jag updatera journalen...

Landet ligger som så att Söndagen 13/1 så åkte jag till Norge, för ytterligare en rotation, och i detta fallet Egersund.

Och det konstiga med Norge är att vart jag än vänder mig i detta land, så regnar det nästan konstant, vilket gör det lite jobbigare/svårare att ta sig ut för lite kvällspromenader/löpning, när man har jobbat 12 timmars dagar.

Men nu så har jag haft lite tur med regnt, så jag har fått kommit ut och kört lite cardio.

Har blivit cirka 4 timmar promenad, 30 minuter jogging samt 30 minuter intrevall, mellan lyckstolpar, på 50 meters mellanrum.Fördelat på 4 tränings tillfällen.

Men inget som helst gym, vart upplyst om att det skulle finnas ett gym på siten, men det verkar som om den infon vart felaktig. :(

Och nu är det även som så att det ingår mat på stället där jag är, och maten är helt perfekt, med en nackdel, dom har hur mycket utav wienerbröd som helst, och det om något är jag väldigt svag för.

Har börjat att käka fiberhavregryns gröt 2*2dl om dagen, samt 2-3 protte(mellanmål) och ett kvällsmål med riktig mat samt en hel del frukt.

Har även tagit ett mått runt min stora runda mage, som minskar sakta men säkert och det hamna på 99cm (080101 var det 107cm)Så något måste jag ju ha gjort rätt iaf.

Och vikten har jag ingen aning om, har tyvärr ingen våg, men lägger upp förra Söndagens vikt, eftersom jag tydligen missat att skriva upp det. Och då stod vågen på 83.3 (080101 var det 86) :)

Hoppas att någon finner läsningen intressant, känns peppande att veta att journalen läses iaf.

Adjös från ett regnfritt Egersund....:D

persson80
2008-01-26, 16:42
Nu var det ett tag sedan jag skrev ngt här, men nu är det ändring som gäller, samt så är jag hemma 1 vecka, så denna journal kommer nu att uppdateras minst 1 gång/dag.

Har hittat på ett gym i Egersund(Norge) där jag tillbringar större delen av min tid nu alltså i Norge, var där och lalla runt 2 ggr förra veckan, känner sig som en vilsen skäl nä man stiger in på ett nytt gym..., men 2 gången så kändes det lite bättre när man visste vad det fanns för grejjor/maskiner att leka med.::D

Vart även en del promenader förra veckan, bla en 2.5 timmes promenix förra söndagen, då man var ledig, var ju lite småskönt.

Var ut en sväng igår och gick runt halva Gävle tror jag, det blev en 2 timmars prommenad, har även börjat att fundera på att lägga i alla kilon jag tappar i en ryggsäck som jag kan ha medans jag är ute på vandring..Får se hur det blir med den saken....

Så vart det även liet gymmande igår...
Lekte runt lite med Bröst/Axlar samt Triceps.

Bänkpress (Smith)
20*Stång
15*30
7*50
7*60
5*70
1*75
1*80
1*85-PB
2*80

Hantelpress 3*8
15*8
17.5*8
20*8

Hantellyft(Cable) 4*8
7.5*10
7.5*10
10*8
10*8


French Press (Hantel) 3*7
10*7
10*7
12.5*7

Push Down
10*30
10*35
8*40
7*45

Fick som vanligt en grym pump i armarna..., är även lite öm i triccarna så här dagen efter.

Men nu är det nuet som gäller!!

Vart även en promenad idag före frulle.

2.5 timmar, i rask takt, med bara vatten samt koffein tabs i kroppen, så vart det en tallrik havregryns gröt när man kom hem, och en prottedrink.

Gym även idag, och då var det lite Rygg, Biceps samt Mage som det tillbringades tid på.

Ryggdrag 4*7
7*30
7*35
7*40
7*45

Hantelrodd(Hantel) 4*8
8*12.5
8*15
8*15
8*17.5

Hantelcurl 4*7
7*10
7*12.5
7*12.5
7*10

Cablecurl
8*20
8*20
8*25

Hantelshrugs
8*20
8*22.5
8*25- Var helt slut i fingrarna, höll på att tappa hanteln
8*20

Bålrotation
10*25
10*30
10*35

Något som jag tycker är lite konstigt det är att både vikt samt midjemått minskar, men jag blir starkare lite här och där, samt så har mina armar växt, i flexat läge och det nästan 2 cm..

Hur som helst så är det sista Söndagen i månaden i morgon, och det som då gäller är att måttbandet åker fram, och här ska det mätas både här och där..., samt fotas lite, kommer att lägga in bilderna i bildserien, som förhoppningsvis kommer att bli ett stort kollage...

Men kvällen kommer jag att avsluta vid ett biljardbord, och förhoppningsvis så vinner jag oxå..

Skriv gärna en rad eller något...vad vet jag...;) haha

Ha en trevlig kväll iaf....och kom tillbaka imorgon efter 11, och läs uppdateringen, om min krympande ölkagge, samt kika på starten till kollaget..:hbang: :smash:

persson80
2008-01-27, 14:30
Nu har man för en stund sedan avslutat en 4 timmars morgonpromenad i det fina vädret, kan ju nästan tro det är vår....

Vart en lite småhård biljardkväll igår, vart en del öl samt några fin whiskey´s...
Så man kommer att avsluta dagen med lite filmtittande i soffan, och fira till det med en hemmagjord pizza...

Magen min har krymt ner sig till 98 cm, samt så har röven tynat undan lite..., ungefär 3 cm, till 101, skulle vara nice om man skulle lyckas få ner midjan till 80 cm, men det kanske är riktigt svårt, eftersom man svullat i några år...

Skickar även med starten till mitt kollage, och foton kommer som sagt att knäppas sista söndagen i varja månad...

Var även iväg och kollade på ett par riktiga cykelskor, samt pedaler idag, är sugen på att börja att hojja, som ett komplement för att springa.

Imorgon är det gym som gäller igen.

Adios...!!

persson80
2008-01-27, 14:35
Glömde bort att skriva in den nuvarnade vikten som är hela 82.7kg

persson80
2008-01-28, 14:56
Började min dag med en morgonpromenad i morse, den varade i ca 90 min.

Bänkpress 4*6
20*Stång
15*30
6*50
6*60
6*60
6*60

Sned.Hantelpress 3*8
8*10
8*12.5
8*15

Militärpress 4*6 (Smith)
10*Stång
6*15
6*20
6*25

Lateral Raises 3*8
8*7
8*7
8*7

Bench Dip 4*6
6*KV
6*KV
6*KV
6*KV

Pushdown (rep) 3*8
8*15
8*20
8*20

Crunches 4*6
6*KV
6*KV
6*KV
6*KV

Duktigt trött i kroppen, framför allt övredelen, tack vare en hel del träningsvärk. Var kanske lite dumt att köra dessa muskler så kort inpå den förra träningen, men kändes som om jag ville komma i fas.

Ska köra lite löpning i morgon är det tänkt, satsar på ett långsamt tempo men kanske kan hålla ut i ca 40-50 min.

persson80
2008-01-29, 16:21
Idag så vart det lite löpning på morgonkvisten, var väl inte så sugen, men kände att jag var tvungen att göra ett försök.

Det vart en nätt runda på 8.5 km, med en hastighet på runt 6min/km, lagomt tempo i mina mått räknat, var ute i drygt 50 minuter....

Det konstiga var att jag snittade på 170 i puls, och det kändes hur bra som helst, annars så har man vart helt slut, men tror det beror lite på att jag nästan droppat 6 kg, så jag undrar nu, hur det skulle vara att landa runt 75, och springa, måste ju vara en avsevärd skillnad, nog om detta...

Är sugen på att gå upp och försöka att springa milen, eller kanske tom 12km, för att jag kände att det inte skulle vara några problem idag, förutom att jag råkade snöra högerdojjan lite hårt, så nu är jag öm på överdelen av foten, men hoppas det lägger sig till på torsdag, då jag ska ut och göra mig ett nytt försök till löpning, fast med en lite längre sträcka...

Hur som helst, så var dagens pass, det roligaste löppass jag gjort, mycket pga att det börjar släppa lite, fattas väl bara annat, när man är ute och promenerar i raskt tempo nästan 90 min om dagen.

Imorgon så blir det gym,
Rygg, Biceps samt Mage... är det som står på schemat.

Over and Out...

persson80
2008-02-01, 15:15
....men träningen har jag inte fuskat med...

Jag tycker vi börjar med onsdagen den 30/1
Och då vart det lite gym
Rygg, Biceps och Mage stod på schemat.

St.Skivstångsrodd
8*30
8*35
8*40

Marklyft(Smith) (testa denna övning för 1 gången på ca 9 år)
7*70
7*80
7*90
3*100
3*110
3*120
3*125

Si.Rodd (Maskin)
8*25
8*30
8*35

Hantelcurl
7*10
7*12.5
7*15
7*12.5

Konc.curl
5*10
5*10
5*10

Cablecurl
7*25
7*25
7*30

Chrunch
8*KV
8*KV+5
8*KV+5

Efter detta pass så fick jag en grymt härlig T.värk i ryggen, vet inte vilken övning det berodde på, om det var marken, eller Si.rodden, för dessa 2 övningar var nya för mig, + att det kändes mest i övre delen av ryggen.

persson80
2008-02-01, 15:24
...och här kommer gårdagens löppass, har hittat på en trevlig vända som mäter runt 9 km, sprang samma runda i tisdags, men förbättra tiden med 30sek/km, (50min) men låg på samma puls(170) så det är roligt, vet inte vad det betyder igentligen...men bara det går åt rätt håll, det som är det viktiga...

Har även börjat fundera på om man kanske ska testa att ställa upp i en löptävling på roligt Gävle Halvmaraton, men det blir nog att bara göra milen till att börja med...
Får se hur det artar sig, skulle vilja komma ner på 45min/10km,innan dess...

Ska försöka att hinna med 1 till löppass innan jag åker iväg till Norge på söndag igen...är väldigt sugen på att testa den banan man isf. skulle springa på tävlingen, enbart för att få en tid att jobba med.

Durre
2008-02-01, 15:25
jaha från gävle, vart tränar du någonstans?

persson80
2008-02-01, 15:30
Idag så vart det Gymet, med lite Ben, samt Mage.

Man känner sig lite mör i benen efter alla promenader och dylikt, men dagens pass gick över förväntan faktist, tror tom att jag ökade i alla benövningar, som jag körde :D

Knäböj
7*70
7*80
7*90
3*100
1*110

Benspark
8*45
8*50
8*55
8*60

Si.Lårcurl
8*45
8*50
8*55
8*60

St.Vadpress enben
10*10
7*12.5
7*15
7*20

Crunch
6*KV
6*KV+5
6*KV+5
6*KV+5

Så kunna jag såklart inte låta bli måttbandet, var så nyfiken för att checka kaggen, och den har blivit lite blygare, mätte upp den till 95..:D så det känns skitbra/kul..

persson80
2008-02-01, 15:32
jaha från gävle, vart tränar du någonstans?

Just nu så kör jag på Fjärran, men kortet mitt går ut 1 mars, så då hade jag tänkt att byta till workout center, ska bli spänande, samt så kanske man träffar på lite nytt folk som kanske kommer med lite tips...;)

persson80
2008-02-01, 16:22
av Januari månads motion...

TOT Motion JANUARI MÅNAD, Allt i minuter räknat.

Promenad 2220
Gym 700
Löpning 210
Simning 30

Får se om det blir en förbättring eller försämring av motionsmängden i Februari

persson80
2008-02-03, 09:47
Godmorgon alla!

Idag är det dagen D, lite mått samt vägning, sedan om några timmar så bär det av till Norge igen, får hoppas på att det inte regnar så mycket som det gjorde förra svängen...

Vikten min sjunker stadigt, är nu nere på ca 81.3(87.7 dagen före nyår), men det har varit mycket motin samt gymmande..Har även blivit starkare på Gymet, samt inte tappat så mycket muskelmassa, om man jämför med BF%

Midjan mättes in på 96cm, även det en minskning med 2 cm på en vecka...ska man köra denna takt till midsommar, så har man väl tynat bort....;)

Det vart även en löpsväng idag, var lite segt att komma ur sängen, var ju 7 minus ute...och jag som har lite prob med luftrören...men hus som helst, så funka det hur bra som helst...vart riktigt nöjd...
Så nu återstår en fråga, tror ni jag kan fixa att jogga halvmaran under 2h nu i Maj, är iaf riktigt sugen på att anmäla mig, till det lokala loppet här i Gävle.
Har även printat ut "Milen på lite snabbare tid" från maratons sida, tänkte köra igång med det programmet nästa vecka...

Slänger in en bild från pulsklockan oxå...Har aldrig sprungit så långt i hela mitt liv, är riktigt nöjd faktist.

Kom gärna med lite synpunter och dylikt, alltid roligt att höra vad andra tycker, eller har för ideér...

Jaja, lite flum flum...Mors...

persson80
2008-02-16, 13:47
Då var man här igen, och det var ju tyvärr ett tag sedan..:(

Träningen under min Norge vistelse vart under mina 2 veckor 2ggr på gymet, samt en hel del cardio (promenader), men eftersom jag jobbar som elektriker, så blir det en hel del gående i jobbet.

Ska även börja på ny firma, så jag åker iväg imorgon igen, och blir borta i 2 veckor till, så man får se hur det blir med träningen då, hoppas det finns något gym att tillgå på nära håll i Stavanger...

Idag så fick jag med mig en polare till gymet, och det var ju riktigt skoj att vara 2 och träna, är även lite lättare när man kan passa åt varandra..:D
Var även iväg och kolla in det nya gymmet jag ska börja på, Workout Center i Gävle, verkar vara ett riktigt nice gym, så det ska bli spännande, polaren ska också börja att gymma där, så detta kan sluta precis hur som helst..:D

Dagens träningspass vart lite utav en introduktion för "my homie"...:hbang:

Marklyft
Stång*20
50*12
70*7
80*7
90*7
100*2
120*1
125*1
130*1 PB
135*1 PB

Bänkpress
Stång*20
50*15
60*7
70*4
80*1
85*1 Tangerat PB

Militärpress
Stång*15
20*12
30*7
35*7
40*7

Situps
7*KV
7*KV+5
7*KV+5
7*KV+5

Sedan så var jag ju tvungen att prova chins stången, men där vart man besviken, fixade knappt 1rep, men nu har man ju något att jobba på, kanske ska satsa på 10 rep till Midsommar...??

Sedan är det ju även den stora mätar/vägar dagen i morgon...., kan ju erkänna att jag fuskat lite, och vägde mig i morse, och det såg bra ut tycker jag..., men mer än så säger jag inte, utan det får bli en liten hemlighet tills imorgon....;)

Mors och hej!!!!

persson80
2008-03-04, 06:45
Nu var det som sagt ett ttag sedan igen, men jag har hållit igång med lite löpning, promenad samt gym.

Har fått ner mitt PB på 5km till 25.12, hade som mål under 25, men dels så tappa ja mitt tugggummi paket, samt så kom det en riktigt sugande uppförsbacke på slutet...:D, men nästa gång, då jäklar...

Promenaderna går bra, blir väl cirkus 2-3 timmar om dagen, men nu har jag avancerat och kör med en 20 kilos vandrarväska på ryggen, men ska upp till 30 kilo, och fyra timmar hade jag tänkt mig, fast jag har nu åkt på sånna där jobbiga skavsår i ljumskarna, så man går ju runt som värsta cowboysaren jue...Så idag blir det nog vila, tills skiten läkt ihop...

Och ett nytt Gym har man börjat på oxå...Tror nämligen jag ska försöka att PRIA de 3 stora Bas övningarna, och bara lägga in några kompletterande övningar, samt köra 4 dgr i veckan, med vila på Ons, Lör samt Sönd. vad skulle tros om detta?

Mina mått och vikter är som följer:(Inom parantes 1/1-08)

Ålder: 27
Längd: 177
Vikt: 79.2 (87.7)
BF%:23.2 (27.2%) på hemma vågen
Mage:90 (106)cm
5 KM:25.12 (34)min
Benböj:110 (100kg) Smith
Bänk:85 (75kg) Smith
Mark:135 (?)

Ska även försöka att få lite kort tagna, till kolaget, kanske skulle prova på att ta någon spännbild, så att man kanske har något att skratta åt om något år...:em:

Tjennis!!

persson80
2008-03-04, 16:32
Här kommer det lite tråkiga bilder...

Tycker själv det har hänt lite, men det ska hända mycket mer, så fort magen är borta, och man ser de små rutorna, om jag nu har några där under, så blir det en rejäl bulk till hösten, får se hur det går...

Men just nu är prio 1 att magen ska bort, och bli slät, tror jag måste ner på typ 70, kan jag gissa.

Tror ni min hemmavågs BF% stämmer på ett ca, eller ä det mer/mindre?? 23.2%

Någon som har någon bra länk, till olika poseringar, samt hur man ska utföra dem, så kanske man kan få upp några sådana kort imorgon...

persson80
2008-03-15, 12:49
lägger in en prova på att spänna mig bild..haha...

liten update ang träningen samt viktnedgången...

har vart nere på 78.4 under veckan, fast när jag nu vägde mig idag så var det runt 80, så det kan man ju ta...

jag har känt mig grymt sliten, tror det beror på att man inte äter tillräckligt, kanske gör av med för mycket energi, och inte kompenserar upp det med mat, så gymet har blivit lite lidande, samt så har även löpningen blivit lidande. Har suttit och knåpat ihop ett nytt mat schema, som jag hoppas kanske ska bli bra..

persson80
2008-04-26, 07:50
nu var det ett tag sedan igen...haha, tur att jag är bättre med maten än med uppdaterandet av denna dagbok...

men så här ser mina "framgångar" ut.. nu börjar man känna sig bekväm i kläderna, ingen mage som putar ut aldeles för mycket, och dagens morgonvikt är på 75.0

det har inte blivit något gymmande på cirkus 1 månad tror jag, men desto mer löpning, som jag börjat att trivats med väldigt mycket....

skriv gärna in några kommentarer, mdet är altid roligt att få lite feedback...

persson80
2008-06-08, 09:27
Så nu har man för första gången sprungit en halvmara...:D

Det var igår som jag gjorde det, hade som mål att göra det under 2h, men det gick inte riktigt hela vägen, bomma på ca 2 min, men kapa mitt tidigare PB på 15 km, med 2.5 minuter, men tappa så otroligt mycket de sista 6km, men som sagt, det var första gången, så nu har man en tid att gå på iaf.
Är sugen på att prova Sthlm Halvmara i September, då har man ju några månader på sig...

Har inte så speciellet ont ii kroppen heller, men är lite små öm på sidan av knäskålen, men får vila i några dagar, och gå på gym istället..

Ants
2008-06-08, 09:52
nu var det ett tag sedan igen...haha, tur att jag är bättre med maten än med uppdaterandet av denna dagbok...

men så här ser mina "framgångar" ut.. nu börjar man känna sig bekväm i kläderna, ingen mage som putar ut aldeles för mycket, och dagens morgonvikt är på 75.0

det har inte blivit något gymmande på cirkus 1 månad tror jag, men desto mer löpning, som jag börjat att trivats med väldigt mycket....

skriv gärna in några kommentarer, mdet är altid roligt att få lite feedback...

jefla vilken förändring! :o

Mycket bra jobbat! Du är helt klart på rätt väg:thumbup:

persson80
2008-08-20, 06:37
Nu var det dags för en update igen...det var ju ett tag sedan, men nu börjar det att stanna upp med viktnedgången, av någon konstig anledning...
När jag är i Norge, så är jag där i 12 dagar, och jobbar som elektriker i 12 timmar...och då sköts kost och en viss träning finns med..och då rasar vikten..
Men när jag sedan kommer hem, och är hemma i 16 dagar..så stiger vikten lite igen..är liksom som en jäkla jojo...

Men nu är jag iaf. nere på 73, och har som mål att köra på tom den 1/10, och då hoppas jag på en slutvikt på närmare 68-70, men tror det kan bli svårt.

Det som känns roligt är iaf att vikten har sjunkit totalt sett sedan nyår.
Och styrkan blir lite bättre för varje vecka... :D

Här kommer gårdagens pass på gymmet...


Tid: ca 60min

Bänkpress
77.5kg*5
77.5kg*5
77.5kg*5
77.5kg*5
77.5kg*5

Lutande Hantelpress
17*8
18*8
20*8

Cable Cross
3pl*8
4pl*8
4pl*8

Militärpress
45*5
45*5
45*5
45*5
45*5

Hantellyft, sidan
10*8
10*8
10*8

Triceps, pushdown (Maskin)
45*5
52*5
59*5
66*5
79*5

Triceps Extension
15*8
15*8
15*8


Inför varje pass, planerar jag passet, via min träningsdagbok, så att allt flyter så smidigt som möjligt, samt så försöker jag öka i varje övning, med 2.5-5kg varje vecka, eller när ökningarna stannar upp, så blir det fler reps

Vart en del skrivande...men nu ska jag försöka att vara duktig och uppa denna journal, minst en gång om dagen...hoppas jag håller löftet, och att någon/-gra finner detta intressant, och följer med på resan...:D

mvh persson

ArcTiC
2008-08-20, 08:02
Imponerande utveckling, lycka till framöver!

persson80
2008-08-20, 11:29
Imponerande utveckling, lycka till framöver!

Det tackar jag för..alltid nice med lite lyckönskning...för det behövs...haha :D

persson80
2008-08-20, 11:32
Idag vart det en liten morgonlöpning...

Var ju tvungen att testa nya klockan, en garmin 405...

Distansen vart 4.87km med en hastighet av 5:03/km, och medel pulsen låg på 167...

Märker att det var ett tag sedan man sprang...

persson80
2008-08-21, 15:05
Och här kommer dagens fetingpass...;), med fokus på
-Rygg, Biceps.

Försöker att hålla passen mellan 45-60 minuter.

Marklyft
125*5
125*5
125*5
125*5
125*5

T-bar
25*8
30*8
30*8

Hantelrodd
20*8
20*8
20*8

Sittande rodd
36*8
36*8
42*8

Bicepscurl (EZ)
30*5
35*5
37.5*5
40*3

Hantelcurl
15*5
15*5
15*5

Imorgon så hade jag tänkt mig en morgonlöpning i lugnt tempo...

Sedan så blir det ett fint Benpass..

persson80
2008-08-23, 11:05
Hej hopp!!

Igår vart det en liten löparrunda
vart 6.5km/33 min, med en snittfart på cirkus 5.09, och en medelpuls på 176, vart måttligt dålig på kvällkvisten, och nu när man vakna idag, så är man helkörd i halsen,samt näsan..så det blir en liten lugn helg med mycket vila nu...

ha en trevlig helg nu!!

Redhousepainter
2008-08-23, 17:47
Grym skillnad på senaste korten du la ut..skönt att du har motivation att driva på hela tiden oxå..Får piska på så når du nog målvikten snart :)

persson80
2008-08-24, 10:19
Grym skillnad på senaste korten du la ut..skönt att du har motivation att driva på hela tiden oxå..Får piska på så når du nog målvikten snart :)

Jo, här ska det piskas..;) vore riktigt nice om man kunna få fram en liten ådra på magen innan man ska till och börja överäta sig, så man klarar av vintern...haha..

persson80
2008-08-26, 14:45
Nu så, var det time igen, tror det mesta utav sjukdomen gått över, är dock lite snorig fortfarande... men bra i halsen...

Började dagen med en liten prommenix, och den varade i typ 3.5 timmar, och vart en 24km lång sträcka...måste ha fått hjärnsläpp, men det var skönt att bara glida runt och lyssna på lite radio.
Så det vart lite jobbigt för benen... Haha.

Har även hunnit med ett fint Benpass på gymmet också.

Varade runt 60 min, och det räcker tycker jag.

Körde dessa övningar:

Knäböj
85*5
85*5
85*2
40*8
40*10

Benpress+vikt för "släden", som jag inte vet
60*8
80*8
100*8
100*8

Benspark
50*8
50*8
50*8

Lårcurl
4pl*8
5pl*8
5pl*8

Raka Mark
50*8
55*8
57.5*8

St.Vadpress
4pl*8
5pl*8
6pl*8

Si.Vadpress
20*15
20*8


Tror inte jag har mycket till teknik i knäböjen, känns som jag är för klen i lårbiceps, får grym värk där iaf, samt så känns det som om jag "faller" ihop som en fällkniv på vägen ner/upp.
Så jag kommer att gå ner på vikterna, och upp lite på repsen för att träna in en riktigt fin teknik, samt lite kompletterande övningar, typ bålen, tror jag..

Funderar även på att börja skriva upp vad man ätit under dagen också, det är mest för mig själv, så att man inte "fuskar" för mycket...

Over and Out...

persson80
2008-08-28, 06:02
Kommer gårdagens pass!

Det var, Bröst, Axlar samt Triceps som skulle få smaka.
Passet varade i cirkus 60 min.

Har även uppvärmnigs vikter, men de skriver jag inte ut, utan enbart arbetssetten.


Bänkpress
80*5
80*5
80*5
80*5
80*4- Våga inte köra sista reppen, men nästa gång sitter den, innan höjning av vikt

Lu. Hantelpress
18*8
20*6
20*4- Väldigt trött i pattarna efter bänken

Cable Cross
15*8
15*8
15*8

Militärpress
30*5
40*5
45*5
47.5*5
50*3

Hantellyft, sidan
10*8
12.5*4

Triceps Pushdown (maskin)
59*5
66*5
73*5
80*5

Triceps Extensinon
16*8
16*8
16*8

Får se om jag hinner med ett pass idag, eller om det blir till att bära lite flyttkartonger, ska göra en upgrade av boendet från en liten 2:a på 54m2-> ett radhus på 125m2
Ska iväg nu på förmiddagen och skriva de sista dokuenten..:D

Ha´de..

persson80
2008-09-02, 20:13
Hej alla glada, där ute...
-nu var det ett tag sedan, men inte så länge sen, som det brukar kunna vara...
har inte tränat något, i slutet på förra veckan, samt helgen som vart, eftersom jag har hållit på att flytta, visserligen så blir det ju en del träning, när man ska flytta runt på alla möbler samt kartonger...

Nu är jag i Stavanger igen, min sista sväng här...får se om man hittar på något bra gym på nästa ställe jag ska till, som jag inte riktigt vet i dagsläget, får bli en surprise...

Tänkte jag skulle börja att skriva ner min kost, under dagen/arna också.

Gårdagens träning, kommer i en separat post, likaså, dagens..

mvh

persson80
2008-09-02, 20:28
Gårdagens kost är som följer:

Frukost1, 0600

1dl Havregrynsgröt
1msk sylt
1dl lättmjölk
1gl juice
1st hårdbröd,ost, äggröra
1gl thé

Frukost 2, 0900

0.75dl whey 80
2st äggvitor
1st äpple

Lunch 1200

1dl Havregrynsgröt
1dl lättmjölk
2st äggvitor
0.75dl whey 80

Middag 1, 1500

1st Bakad potatis
150gr lax, cirkus
100gr korvgryta, cirkus

Middag 2, 1930

2slevar lasange
1slev sallad

Kvällsmål1 2100

0.75dl whey 80

Gårdagens träning
Rygg, biceps
Tid: 60 min, för kort...:(

Marklyft
130*5
130*5
130*5
130*5
130*5

T-bar
35*8
40*8
45*8

Latsdrag
55*8
60*5
40*7

Bicepscurl (EZ)
30*8
35*5
40*5

Sedan så var tiden slut, gymmet stänger 2100..så jag han inte med hela passet, men är nöjd med marken.hoppas på en ytterligare höjning nästa vecka.

persson80
2008-09-02, 20:35
Dagens Kost

Frukost1, 0600

1dl Havregrynsgröt
1msk sylt
1dl lättmjölk
1gl juice
1st hårdbröd,ost, äggröra
1gl thé

Frukost 2, 0900

0.75dl whey 80
2st äggvitor
1st banan
1st äpple

Lunch 1200

1dl Havregrynsgröt
1dl lättmjölk
2st äggvitor
0.75dl whey 80

Middag 1, 1500

2slevar stekt potatis
1st schnitzel
1st tjockkörv
sallad

Middag 2, 1930

1slev mos
1slev kallops
sallad

Kvällsmål1 2100

0.75dl whey 80
1st äpple

Dagens träning:
Löpning.
5km på 25 min

Var ett tag sedan jag sprang, men det som är konstigt är att det går lättare och lättare att springa/jogga...vilket är skoj..

Imorgon hade jag tänkt mig ett lätt benpass på gymmet, måste ta och lära mig lite grym teknik i knäböj...

hej då dagboken....ses imorgon...

haha...

persson80
2008-12-23, 17:34
Nu var det ett tag sedan jag skrev här...

Och det har ju hänt grejer...
jag fixa LL i år, på tiden 3.31.33 har jag för mig, hade som officiellt mål att ta mig runt,men mitt personliga mål, som jag höll tyst om , var under 3h, vilket sket sig..

Nästa år kommer jag att satsa på både SM, och LL, med bättre tider på LL, ska bara fixa under 3h, så är det..

Har lagt på mig lite vikt nu, har satsat på gymmet, och lite ,mer mat, vilket resulterat i lite högre vikter både på gymmet och kroppen..
Jag landar in på ca 89kg, med ett midjemått -12 sedan förra året, och då en en vikt på nästan +2kg..

Mina stats ligger ca på

1*130 Knäböj
5*160 Mark
3*100 Bänk

Är inte feta siffror, men jag är nöjd med min utveckling, har ca 1 vecka på mig att fixa Tot 400kg, som jag har som en inre dröm, innan nyår kommer, och det tror ja att jag fixar...

Efter nyår, så kommer jag att satsa på att fimpa lite vikt igen, kommer att försöka att köra strikt i 2.3-3 månader, för att sedan ha en slapp vecka, och sedan gå på en strikt period igen, kommer att försöka ligga på 2500kcal/dag ibörjan, så får jag se hur jag reagerar, och reglerar därefter...

Ska försöka att fixa lite bilder..är ju skoj att titta tillbaka...

mvh..

persson80
2008-12-24, 14:26
Idag var jag på gymmet och körde de 3 stora..... och jag fixa tot 400, 125,105,170...
Så nu gäller det att försöka att komma på ett realistiskt mål till midsommar...har ni något förslag...kanske +10 kg var på dessa eller kanske mer...vad tror ni..??

Har väl tränat lite mer seriöst det sista 6 månaderna..

God Jul på Er!!

Mvh Persson

persson80
2010-03-08, 16:25
Nu känns det som det är ett bra läge att återuppliva denna gamla journal.

Kommer som tidigare att bestå utav både Gym samt Löppass.
Har som mål att köra LL i höst igen, var 2 år sedan sist, och nästan ingen löpning i benen sedan dess heller.
Så jag tänkte, vafaen, vädret är fint, nu kör vi igång igen, snurrade på mig skorna och stack ut.

Distans: 6.7km
Tid:41:57
Km tid: 6.16
Puls: 168

Kommer att dra igång med ett löparschema från marathons sida i slutet på April, så nu kör jag bara så att leder och ligament får lite förberedelser.

Statsen på Gymmet ligger till så här:

Böj 150kg
Bänk 120kg
Mark 195kg

Det var nga månader sedan, samt några kilon mer än vad jag väger idag, ligger på 85kg nu, och tippar på att jag ska ner till 75-80, för att löpet skall flyta fint.

I morgon blir det lite gym, bl.a knäböj står på schemat.

persson80
2010-03-09, 14:57
Vikt på Gym:
86.3kg

Knäböj 4*5
110x4
110x4
110x1

Benpress 3*10-Djupa smalt stance
140x10
140x10
140x10

St.Lårcurl 2*10-Enbens
6plx7
6plx6

St.Vadpress 3*10
9plx10
9plx10
9plx10

Cable Crunches 4*10
17plx10
17plx10
17plx10
17plx10

Passet gick väl hyfsat, var väl lite trött i benen sedan igår, men det kunde ha vart värre.
Fick även lite ont i ryggslutet i böjen, så därför hoppade jag de 2 sista seten.

Min träningsfilosofi går ut på att jag ska fixa det förutbestämda repsen i alla set, och när det är gjort så ökar jag med 2.5kg, och börjar om.

Har även lite mål till midsommar.

Böj att fixa 4 5or på 120
Bänk att fixa 4 10or på 90
Mark att fixa 4 5or på 180
M.press 1rep på aktuell KV

Imorgon så hoppas jag på att fixa en lugn morgonjogg, om jag får till skavsårs problemet som uppkom igår.
Sedan blir det ett bröst/axel och triceps pass.

persson80
2010-03-11, 11:02
En liten morgonjogg avklarades idag, med stora problem, iform utav släppt skavsårs plåster.
Hade tänkt köra en lugn 8km idag, men bröt vid lite över 3km, pga hälen

Distans: 3.36km
Tid:22.07min
Km tid: 6.35
Puls: 157

Ja, nu är det bara att vila hälen i nga dagar, och hoppas på att den kurerar sig fort.

persson80
2010-03-11, 16:53
Gympass-Bröst,Axlar och Triceps
Vikt på Gym:87.1

Bänkpress 4x10

90x7
90x6
90x5
90x5

Lutande hantelpress 4x10

25x10
25x8
25x5
25x4

Flyes 2x10

12.5x9
12.5x8

PecDeck 2x10

50x10
50x10
Höjning nästa vecka

Militärpress 4x10

40x10
40x10
40x10
40x10
Höjning nästa vecka

Hantelpress 2x10

15x10
15x7

Sidlyft C/C 3x10

12.5x10
12.5x10
12.5x10
Höjning nästa vecka

Pushdown 4x10

13plx9
13plx8
13plx5

Pushdown rep 2x10

7plx10
7plx8

Dipsmaskin 2x10

86x9
86x7

persson80
2010-03-14, 16:42
En trevlig morgonjogg, och skavsåret visste sin plats, med ett plåster över, så det gick fint.

Distans: 8:64km
Tid:53:37min
Km tid: 6:12
Puls: 168

Så nu är det bara att nöta, så att man får upp både distans och fart i benen, så det blir lite skoj

persson80
2010-03-14, 16:54
Gympass-Rygg och Biceps
Vikt på Gym:85.9

Marklyft 4x5 Stöt fattning, håller vid "ringarna"

125x5
125x5
125x5
125x5

Kronlyft 4x5

150x5
150x5
150x5
150x5

Latsdrag 3x10 (V-hantag)

80x10
80x10
80x9

Latsdrag 3x10 (Bred fattning)

80x7
80x6
80x5

Bicepscurl 4x10 (EZ stång, smalt grepp)

30x7
30x4
30x3
30x2

Hantelcurl 3x10

15x7
15x7
15x4

Konc.curl 2x10

10x10
10x10

Hammercurl 2x10

10x10
10x10

Var ganska trött i kroppen både före och efter gympasset, pga löpet i morse.
Vart ändock en del ökningar i vissa övningar, då på reps antalet. Till nästa pass blir det att öka vikterna, där jag uppnått det planlagda målet.

Har även tagit lite kort idag, på diverse flummiga poser, som jag skall försöka att få upp här imorgon.

Mvh

persson80
2010-03-15, 10:07
Lite bilder. Jag vet att jag måste träna på poserna, samt att ha lite mer fokus på kameran.
Men håll till godo, har en del fett som måste bort, kommer att köra mig medvetet ner till 78-80, sedan får löpet göra sitt. Vikt vid foto ca 86kg

Mvh

persson80
2010-03-16, 15:54
Vikt på Gym:
86.4kg

Knäböj 4*5 - Gick ifrån planen idag, körde lite teknik, samt filmning av alla set

80x3
100x3
110x1
120x1
125x1

Frontböj 2*10 - Körde lika här, en hel del filma.

40x6
40x6
60x6

Benpress 3*10-Djupa smalt stance

150x10
150x10
150x10

Raka mark 3*10

102.5x8
102.5x10
102.5x8

St.Lårcurl 2*10-Enbens

6plx8
6plx7

St.Vadpress 3*10

9plx10
9plx10
9plx10

Cable Crunches 4*10

18plx10
18plx10
18plx10
18plx10

Cable Crunches med twist 3x20

8plx20
8plx20
8plx20

Hade ett fint flow genom hela passet, kändes fint i båda böjarna, ska nu ta och kika lite på filmerna.

persson80
2010-03-17, 18:17
Gympass-Bröst,Axlar och Triceps
Vikt på Gym:86.0

Bänkpress 4x10

90x6
90x6
90x6
90x5

Lutande hantelpress 4x10

25x10
25x9
25x6
25x5

Flyes 2x10 C/C

15x10
15x10

PecDeck 2x10

55x6
55x5

Militärpress 4x10 Stående

45x6
45x4
45x4
45x4

Hantelpress 2x10

17.5x6
17.5x6

Sidlyft 3x10 C/C

15x10
15x6
15x5

Pushdown 4x10

13plx10
13plx10
13plx10
13plx10

Pushdown 2x10 rep

8plx10
8plx8

Dipsmaskin 2x10

93x6
93x5

Drag till haka 2x10 V-hantag

50x10
50x10

Funderar på att skifta ut bänkpressen mot lite hantelpress, har bara kört bänk under den här tiden jag tränat, och nu har det stoppat lite där. Annars så gick passet bra, lite ökningar här och där, vilket känns lite skoj.

persson80
2010-03-17, 18:24
Vart även en lite jogg i solen idag, men det gick ju inte så bra, kände utav benhinnorna, och det är ju ett litet bevis på att man vart för ivrig såhär i början.
Så nu kommer det att bli några dagars vila.

Distans: 4:38km
Tid:28:07min
Km tid: 6:25
Medelpuls: 154

Drar iväg på jobb nu, i 14dgr, så jag får hoppas de har ngn typ utav gym/band på borriggen jag ska till, en sak vet jag iaf, maten är riktigt god, vilket är lite jobbigt, när man ska fimpa ett antal kilon.

Mvh