handdator

Visa fullständig version : Lose it! + No Xplode?


Grotesk
2007-12-28, 16:46
Hallå allihopa. Har en fråga! (Konstigt)

Tänkte testa Lose it! och diverse konditionsträning och liknande för att "bli av med lite överflödigt fett". Och min fråga lyder: Kan man ta det samtidigt som man använder No Xplode eller ska jag ta det när jag gör "uppehåll"?
Jag använder just nu Kreatin, Gainer Pro och No Xplode enligt förljande:
1 tsk kreatinmonohydrat på morgonen
NO xplode före träningspass
Gainer Pro vid 1 mellanmål + efter träningen.

Tacksam för svar.

King Grub
2007-12-28, 16:49
Visst kan du, men däremot skall du inte räkna med att du kommer att märka någon skillnad med eller utan produkten.

Grotesk
2007-12-29, 22:57
Lose it! syftar du på eller?

Rahf
2007-12-30, 11:12
Lose it! syftar du på eller?

Alla tillskott men ja, den här gången syftades det nog på lose it.

Inget receptfritt tillskott förbränner fett i några märkbara mängder, däremot brukar de vara späckade med koffein för att tillföra energi inför träning.

Eddie Vedder
2007-12-30, 11:26
Vill man få lite extra hjälp på traven vid viktnedgång tycker jag faktiskt det är klokare att köra på gamla beprövade och bevisade varianter än diverse "viktminskningstillskott".

Koffeinpiller (marginell ökning av energiförbrukning och även fettoxidation), kreatin (mer tryck i gymmet=mer ork att förbruka energi) och eventuellt grönt té extrakt (samma effekter som koffeinet ungefär). Vill man dessutom mixtra lite extra med smådetaljer kan man ju lägga till massa chilipeppar i kosten (innehåller ämnet capsicin som har en liten påverkan på ämnesomsättningen) samt ha ett relativt högt kalciumintag (har visat sig innebära ökad fettoxidation vid kaloriunderskott).

Alla dessa saker har liten inverkan, men har man lust att leta efter de riktigt små extraeffekterna samtidigt som man själv ser till att äta mindre än man förbrukar finns bättre varianter än påstådda mirakelmedel anser jag.
Men återigen: Skillnaderna blir ytterst marginella, troligtvis inte ens märkbara. Således är det väldigt mycket krånglande för väldigt liten effekt.;)

internethjälten
2007-12-30, 15:19
Jag kom över ett gäng burkar Lose-it och testade dem och som jag trodde
så funkar dem inte. Med tanke på att de kostar 400kr burken i handeln så
borde tillverkaren skämmas!

Fjällbrynt
2007-12-31, 15:37
de funkade som aptitdämpande för mig, då jag ville att de skulle funka så va de troligen mycket psykiskt

fetochdryg
2007-12-31, 15:49
Big no no på Loose it. Har testat det vid 2 tillfällen då jag fått sådana burkar gratis när man gjort större beställningar på GG.
Ingen effekt alls, har även testat deras ALA som vissa prisar men även det är skit!
Det enda du kan tillförlita dig på under deff är som ngn annan sa koffein (eller den effektivare varianten), grönt te, Omega3 plus stenkoll på kosten och vettigt underskott på kalorierna.

Grotesk
2008-01-02, 12:29
Okej, tack för alla tips och information å liknande! Meningen var inte att jag bara skulle förlita mig på Lose it! utan det skulle mer bara vara en "kul grej" utöver det andra. Tror inte personligen det funkar faktiskt, inte mer än aptitdämpare isf.

Men min största tanke var ju mest hur det funkade "ihop med" No Xplode, eftersom de skriver massvis med saker om hur det kan ge bieffekter och bla bla.. Men antar det inte kan vara så farligt egentligen, om man tänker på innehåll och liknande?