handdator

Visa fullständig version : Byta från det ena till det andra


darayban
2007-12-28, 11:27
Hej!

Mitt första inlägg, yay!

Har iaf funderingar på att byta kosttillskott.
Det jag kör nu är:

Före träning:
- Tri-Matrix Evolution

Efter träning:
- Star Nutrition Gainer Pro

Det har ju gett resultat med detta, har ökat både i vikt, fått större muskler och allmänt blivit starkare. MEN, har även börjat blivit lönnfet.
Men så har jag också kört Tri-Matrix typ ett halvår och börjar tröttna, vill prova något nytt.

Så jag funderar på detta:

Före träning:
EsaPro

Strax före, under och efter träning:
Star Nutrition, Carbo Flex Extreme

Efter träning, 1gång i timmen i 3 timmar:
EsaPro


Vad tror ni?
Jag är 178cm och väger 71kg. Är lite "lönnis". :)

Tacksam för svar.
mvh

Exhale_
2007-12-28, 12:34
Det är energiöverskottet som leder till att du blir lönnfet, samtidigt krävs det för att bygga muskler. Taskigt läge kan man tycka men det finns inga genvägar.

darayban
2007-12-28, 22:42
Det är energiöverskottet som leder till att du blir lönnfet, samtidigt krävs det för att bygga muskler. Taskigt läge kan man tycka men det finns inga genvägar.

Ändå tar jag bara gainern direkt efter träning - aldrig annars.

Exdiaq
2007-12-28, 23:01
Ändå tar jag bara gainern direkt efter träning - aldrig annars.


Skulle råda dig till att se över din kost i övrigt istället då

darayban
2007-12-29, 11:44
Okej, nu har jag fått två svar på frågor jag inte ställde...

Muaytudd
2007-12-29, 12:01
Okej, nu har jag fått två svar på frågor jag inte ställde...

Ja men tänk på vad du frågade om.

Du säger; jag vill byta kostillskott. Sen kommer det fram att du vill byta kosttillskott pga. att du lägger på dig "fett".

Då är ju egentligen ditt problem att du lägger på dig fett.

Svaren du får är att det inte har med kosttillskotten att göra utan ditt totala energiintag kontra ditt behov.

Det är också sanningen.

Sen, som ngn snäll själ påpekade så står du för en viss klassik problematik (vilket är högst relevant i din situation); du vill öka muskler men minska i fett.

MVH

darayban
2007-12-29, 12:11
Ja men tänk på vad du frågade om.

Du säger; jag vill byta kostillskott. Sen kommer det fram att du vill byta kosttillskott pga. att du lägger på dig "fett".

Då är ju egentligen ditt problem att du lägger på dig fett.

Svaren du får är att det inte har med kosttillskotten att göra utan ditt totala energiintag kontra ditt behov.

Det är också sanningen.

Sen, som ngn snäll själ påpekade så står du för en viss klassik problematik (vilket är högst relevant i din situation); du vill öka muskler men minska i fett.

MVH

Av min text så framgår det inte att jag vill byta kosttillskott pga. att jag lägger på mig fett, utan att jag mest vill prova något nytt för jag börjar tröttna på mitt nuvarande tillskott. Som visserligen har gett resultat, både i muskler och fett.

Muaytudd
2007-12-29, 12:20
Av min text så framgår det inte att jag vill byta kosttillskott pga. att jag lägger på mig fett, utan att jag mest vill prova något nytt för jag börjar tröttna på mitt nuvarande tillskott. Som visserligen har gett resultat, både i muskler och fett.

Ok då missförstod jag dig beträffande fettbiten.

Ha en trevlig dag.

Haeffner
2007-12-29, 16:42
Att använda EsaPro är väldigt meckigt för att få den optimala utdelningen, vad gäller timing, fasta och övrig kost. Anledningen till jag jag tillslut struntade i den.

Fokusera på att träna hårt och att ligga kcal+ eller kcal- beroende av din målsättning. Fokusera inte så mycket på tillskotten. Kan vara bekvämt att i direkt samband med träning eller när man inte har tid få i sig något men gör det inte till en för stor grej.

Vad gäller ditt "EsaPro-schema" ser det ut som det dom flesta brukar rekomendera men det kräver som sagt en hel del diciplin och ork att hålla ett sånt strikt upplägg under längre tider. Speciellt när det är väldigt svårt att märka av nån skillnad av den lilla, lilla detalj kommer göra om man inte ser det väldigt långsiktigt.

King Grub
2007-12-29, 16:58
Att använda EsaPro är väldigt meckigt för att få den optimala utdelningen

Exakt samma sak gäller vassle...

z_bumbi
2007-12-29, 17:03
Om du tycker kreatin funkar så ser jag ingen anledning att byta ut det helt? Ett monohydrat kostar så pass lite idag att det bör vara några särskilda skäl för att man inte ska använda det.

Att dosera esapro så många gånger efter träningen tycker jag verkar onödigt, äter du mat efter någon timme så får slipper du den biten.

Haeffner
2007-12-29, 18:36
Exakt samma sak gäller vassle...

Så sant *whistle*

darayban
2007-12-30, 11:27
Tack så mycket för svaren, det är en riktig djungel där ute.
Att vissa säger att det knappt blir någon skillnad med tillskott låter konstigt i mina öron... När jag började träna så använde jag bara Whey 80, och sen Whey 100.

Hände inget nämnvärt... Utan resultaten kom efter jag började med Tri-Matrix Evolution.

Eddie Vedder
2007-12-30, 11:32
Hände inget nämnvärt... Utan resultaten kom efter jag började med Tri-Matrix Evolution.

Kan du på rak arm säga att varenda enskilt övrig faktor var identisk vid de olika persioderna och hur långa perioder talar vi om?

Att du hittat tillskott du trivs med är ju jättebra och du ska absolut fortsätta då.:thumbup: Men det jag menar är att man sällan (läs aldrig) kan peka på en sak och säga att "därför får jag bättre resultat".

Många faktorer spelar in samt slumpen. Många av oss som är kost- och träningsintresserade glömmer nog ofta bort en så simpel grej som slumpen och dagsformen. Ibland flyter saker bättre än annars helt enkelt.:)

exzs
2007-12-30, 15:33
Mitt förslag är:

Precis före träning: EsaPro
Precis efter träning: EsPro
Därefter ät riktig mat, skippa resten.

Och man blir lite lönnfet (eller rund och matig som jag föredrar att kalla det) när man "bulkar", vilket du verkar göra. Provat att deffa?

darayban
2007-12-31, 00:20
Mitt förslag är:

Precis före träning: EsaPro
Precis efter träning: EsPro
Därefter ät riktig mat, skippa resten.

Och man blir lite lönnfet (eller rund och matig som jag föredrar att kalla det) när man "bulkar", vilket du verkar göra. Provat att deffa?

Vad betyder "bulka" ?

demode
2007-12-31, 03:02
hur länge har du tränat ungefär? ett tips är att under bulk försöka att dra i dig så mkt näringsrikt som möjligt för slanten (kcalen) dvs skippa 800kcal coca cola och kör 800kcal havregryn osv det funkade för mig.