handdator

Visa fullständig version : Vad gör man när en god vän glömt bort ens födelsedag?


mangs
2007-12-27, 18:17
Jag har ett litet dilemma. Jag har en nära vän som häromdagen helt glömt bort min 30-årsdag. Inget stort problem egentligen eftersom jag hade fullt upp med släktmiddag, jul etc.

Dock hade jag förväntat mig att denna vännen skulle komma ihåg detta då vi trots allt haft kontakt så gott som dagligen under de senaste sex åren och denna vän i alla fall kommit ihåg min födelsedag vid några tillfällen tidigare.

Jag kommer ha en 30års-fest inom kort för vänner och bekanta och vännen jag nämner här är ännu inte bjuden. Dels för att jag inte vill ha för stor fest eftersom lokalen är begränsad till 50 personer och inte 25050 men främst för att vännen inte gratulerade på min stora dag.

Tack för att du missade att gratulera mig din småfeta julgris!!! *grr27*

oath5
2007-12-27, 18:18
Är du inte lite väl hård nu?

stargate
2007-12-27, 18:20
äh är väl ingen stor grejj, Jag glömmer alltid när min vänner fyller år. Tror inte jag vet när mina bröder fyller år ens...

Yankeee
2007-12-27, 18:21
Öh? So what om han glömde bort? Frågan är dock, vafan sysslar du med när du växlar ner till ålder fjorton och inte bjuder en bra polare på din fest för att han glömde din födelsedag?

Schroder
2007-12-27, 18:21
din gode vän kanske också har fullt upp med julmiddagar,släkt,etc och glömt bort din födelsedag....ingen är felfri och istället för straffa han för han "gjort fel" så släpp ditt ego och bjud din kompis, bara för han gjort fel måste inte du också göra det.

David86
2007-12-27, 18:21
Frågan är om du är nån god vän när du ens överväger att inte bjuda han för en så löjlig sak.

hahavaffan
2007-12-27, 18:22
Se ovan

hultman
2007-12-27, 18:22
Hehe. Varför förvarnade du inte polaren några dagar i förväg om du nu är så lättstött? :D Visst förstår jag din besvikelse, men dra istället lite sviniga pikar till din polare om att du ska ha fest, och när han frågar vad du firar eller varför det ska bli så många så kikar du besviket på honom och frågar om han _verkligen_ hade glömt bort din födelsedag. Du trodde ju att han planerade en otroligt häftig bortrövningsfest.

Fettecke
2007-12-27, 18:23
du beter dig som en tjej nu tycker jag, jag vet inte ens när min bästa vänn fyller år, han vet nog inte när jag fyller heller... det va våra respektive som fick hålla reda på sånt åt oss...

Jax
2007-12-27, 18:25
Enda anledningen till att man lyckas komma ihåg födelsedagar ibland är ju för att icq/facebook eller något levande gör en uppmärksam på det. Sluta tramsa!
Hade det varit viktigt för mig med födelsedagar hade jag på ett snygg sätt gjort mina vänner uppmärksamma på när det börjar närma sig.

ManuelIT
2007-12-27, 18:27
pfft.. jag minns inte ens mina föräldrars födelsedag, än mindre mina polare :D
sen när blev sånt så jävla känsligt :)

XroW
2007-12-27, 18:29
pfft.. jag minns inte ens mina föräldrars födelsedag, än mindre mina polare :D
sen när blev sånt så jävla känsligt :)

bommade morsans födelsedag förrföra veckan. :em:

Trance
2007-12-27, 18:30
Enda lösningen som jag ser det är att odla fram en fin passiv aggressivitet, lite tips:

Var kylig och när han frågar vad som är fel så säg "Ingenting" med ett förnärmat tonfall. Titta på honom så han ser det i ögonvrån och skaka lite lätt på huvudet. Om han fortsätter fråga vad som är fel så säg att han "Fattar bara inte". Slutligen bör du inte heller låta honom komma nära din vagina.

jesse
2007-12-27, 18:34
Enda lösningen som jag ser det är att odla fram en fin passiv aggressivitet, lite tips:

Var kylig och när han frågar vad som är fel så säg "Ingenting" med ett förnärmat tonfall. Titta på honom så han ser det i ögonvrån och skaka lite lätt på huvudet. Om han fortsätter fråga vad som är fel så säg att han "Fattar bara inte". Slutligen bör du inte heller låta honom komma nära din vagina.

:laugh:

Mangs: Bjud in honom ffs!

ManuelIT
2007-12-27, 18:35
Enda lösningen som jag ser det är att odla fram en fin passiv aggressivitet, lite tips:

Var kylig och när han frågar vad som är fel så säg "Ingenting" med ett förnärmat tonfall. Titta på honom så han ser det i ögonvrån och skaka lite lätt på huvudet. Om han fortsätter fråga vad som är fel så säg att han "Fattar bara inte". Slutligen bör du inte heller låta honom komma nära din vagina.

ahahah så jävla bra

spange
2007-12-27, 18:35
äh, orka bry sig om en polare glömmer ens födelsedag, han kanske hade mkt annat att tänka på den dagen...who knows? jag skulle ha bjudit han på festen iaf..:)

Yankeee
2007-12-27, 18:35
Mangs har ju skapat ett antal skämt-trådar under sin tid på kolozzeum. Frågan är om detta är en av dem. Lyckad isåfall :thumbup:

myggan
2007-12-27, 18:36
Enda lösningen som jag ser det är att odla fram en fin passiv aggressivitet, lite tips:

Var kylig och när han frågar vad som är fel så säg "Ingenting" med ett förnärmat tonfall. Titta på honom så han ser det i ögonvrån och skaka lite lätt på huvudet. Om han fortsätter fråga vad som är fel så säg att han "Fattar bara inte". Slutligen bör du inte heller låta honom komma nära din vagina.

:laugh:

Jompan
2007-12-27, 18:59
Har du själv nån gång glömt något viktigt som betyder mycket för nån annan?

Hur hade du själv velat bli behandlat i det läget?

Hur mådde du när du själv glömde bort den andre?


Tror din polare haft fullt upp med julfirandet så att de bara slunkit ur huvudet på han att du fyllde år. :)

Bjud in han tycker jag.

Hur tror du din polare skulle reagera sen om han får veta att han inte var bjuden på din fest? :)

Trance
2007-12-27, 19:07
Nu kunde jag inte hjälpa att dra skämtet men ändå, ser inte riktigt hur många kan missa ledtrådarna i ursprungsinlägget

Titta på hur många lokalen INTE rymmer. Titta på hur ofta han har kontakt. Titta på hur länge de har haft kontakt.

hahavaffan
2007-12-27, 19:07
Enda lösningen som jag ser det är att odla fram en fin passiv aggressivitet, lite tips:

Var kylig och när han frågar vad som är fel så säg "Ingenting" med ett förnärmat tonfall. Titta på honom så han ser det i ögonvrån och skaka lite lätt på huvudet. Om han fortsätter fråga vad som är fel så säg att han "Fattar bara inte". Slutligen bör du inte heller låta honom komma nära din vagina.Ahhhaaahhhahahaha så satans jävla ball :laugh:

Stoltz
2007-12-27, 19:19
Äh, kom igen Mangs :) jag hade det bara lite stressigt, jag ska komma ihåg nästa år :)


Att glömma en födelsedag är skitlätt, det är ingenting att bråka om. Bjud honom och var en vän.

Yankeee
2007-12-27, 19:35
Nu kunde jag inte hjälpa att dra skämtet men ändå, ser inte riktigt hur många kan missa ledtrådarna i ursprungsinlägget

Titta på hur många lokalen INTE rymmer. Titta på hur ofta han har kontakt. Titta på hur länge de har haft kontakt.

Attans. Nåja, med trådar som denna (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=106312)precis bredvid är det inte konstigt att man undrar vad folk sysslar med.

C.E.J.
2007-12-27, 21:21
du beter dig som en tjej nu tycker jag, jag vet inte ens när min bästa vänn fyller år, han vet nog inte när jag fyller heller... det va våra respektive som fick hålla reda på sånt åt oss...

Haha eller hur. Vad gör man när en god vän glömt bort ens födelsedag? Är man karl så bryr man sig inte, är man kvinna så förebrår man personen ifråga resten av livet :laugh:

Einar
2007-12-27, 21:26
Bjud in din kompis. Att vara långsint är aldrig bra.

Emil_Larsson
2007-12-27, 21:48
bommade morsans födelsedag förrföra veckan. :em:

Ohhhhhh, den sved i bröstet :D

Greg
2007-12-27, 21:56
Sluta bete dig som en högstadie-tjej och bjud in din vän.

Herregud...

z_bumbi
2007-12-27, 21:59
Skämtet slutade att vara kul när trance och yankeee började förklara det. :(

mangs
2007-12-27, 22:00
Tack Trance för ditt förklarande.

Jag tyckte först jag var för uppenbar i mitt första inlägg men tydligen har för många druckit för mycket glögg i dagarna.

Vännen jag syftade på i mitt ursprungsinlägg var inte en verklig person utan alla ni på Kolozzeum som tillsammans gör denna gemenskapen till en kompis och inte ett forum (Enl. Chidde och även Jorgen Signatur i lång tid).

Att ingen av er 25000 medlemmar skulle uppmärksamma att jag fyllde 30 är inget jag egentligen reflekterar över utan min dåliga humor var den som sökte sitt lystmäte. Förlåt för att jag störde er jul, nu skall jag lägga mig ner och dö.



Bäst att jag förtydligar och lägger till denna: ;)


Kan ju även nämna att några av mina kompisar inte kom ihåg min födelsegdag och trots detta sedan länge är bjudna.

Jax
2007-12-27, 22:01
Det var inte roligt.

...eftersom jag var trög nog att gå på det. Nu ska jag skämmas. FAN! Bra skit annars mangs

C.E.J.
2007-12-27, 22:02
text

Haha fan va clever du var då! Man måste vara 30+ för att vara så slug. Grattis pårä! :D

Stoltz
2007-12-27, 22:03
Men ffs, att få skuldkänslor i afterburn är ju som ett dåligt pass.

GRATTIS DIN GOA GUBBE!

mangs
2007-12-27, 22:08
Tack gubbs, speciellt Jax! :thumbup:


Edit: Såg Jax vita text först nu....

Ha en trevlig kväll!

Trance
2007-12-27, 22:12
Tyckte den var riktigt bra. Grattis!

mangs
2007-12-27, 22:30
Nu hoppas jag bara att Jwzrd kommer in och skriver något fyndigt här. Då är lyckan fullständig.

Jay-Z
2007-12-27, 22:32
Stfu, samma kompis glömde min födelsedag så det är inte synd om dig. Även här fylldes det jämnt. :/


Fast det var en rolig tråd. :-D

dared
2007-12-27, 22:37
Grattis som fasen!:hbang:

tjabon
2007-12-27, 22:41
ett bra tips för fördelsedagar:
Vissa finns på hitta.se
Annars finns alla svenska medborgares personnummer och adress
på ratsit.se.

tjabon
2007-12-27, 22:45
Grattis förresten! (med-gube...)

Jax
2007-12-27, 22:47
Tack gubbs, speciellt Jax! :thumbup:


Edit: Såg Jax vita text först nu....

Ha en trevlig kväll!
Ja va sjöen, ett grattis kan det vara värt.

Grattis i efterskott!

petah
2007-12-27, 23:09
snälla, orka hålla reda på när alla polare fyller år.

Okej de tightaste försöker man väll hålla reda på men bara för att man råkar glömma är man ju inte satan själv.

Påpeka det istället för personen så den får skämmas lite. Saken klar.

Longshot
2007-12-27, 23:34
Haha =)

zanzi
2007-12-28, 00:43
Grattis!

David86
2007-12-28, 16:01
Jag fyller år idag, de enda som grattat mig är mina föräldrar, min syster och en total främling jag skjutsade till statoil kl 2 på natten. Men vafan :)

Fast det som stör mig är att jag nämnt det för minst 4 personer de senaste dagarna men ingen har lagt de på minnet, då undrar man hur mycket av det man säger som faktiskt fastnar i huvet på folk.

Micke-s
2008-01-09, 13:04
Jag har ett litet dilemma. Jag har en nära vän som häromdagen helt glömt bort min 30-årsdag. Inget stort problem egentligen eftersom jag hade fullt upp med släktmiddag, jul etc.

Dock hade jag förväntat mig att denna vännen skulle komma ihåg detta då vi trots allt haft kontakt så gott som dagligen under de senaste sex åren och denna vän i alla fall kommit ihåg min födelsedag vid några tillfällen tidigare.

Jag kommer ha en 30års-fest inom kort för vänner och bekanta och vännen jag nämner här är ännu inte bjuden. Dels för att jag inte vill ha för stor fest eftersom lokalen är begränsad till 50 personer och inte 25050 men främst för att vännen inte gratulerade på min stora dag.

Tack för att du missade att gratulera mig din småfeta julgris!!! *grr27*




för mycket östrogen !:hahaha:n00b

Yankeee
2008-01-09, 15:11
för mycket östrogen !:hahaha:n00b

http://biboz.net/humor/owned1.jpg

Tricce
2008-01-09, 15:17
http://biboz.net/humor/owned1.jpg

haha fyfan stackars kille på bilden, "i lol´d"

Micke-s
2008-01-09, 15:19
http://biboz.net/humor/owned1.jpg

han måste vara nöjd.! det ser man på glädje tåren han har i ögat :laugh:

Psychological
2008-01-09, 15:21
Man gör ingenting.. Inte när man kommit upp i min ålder(31). Då blir man glad att inte ens vänner hör av sig.. Jag fyllde i lördags och ingen förutom mina föräldrar hörde av sig , men lika glad e jag för det!

Jacksatan
2008-01-09, 15:45
Den var bra. :D