handdator

Visa fullständig version : Hur stor är chansen?


lejonet
2007-12-27, 18:12
Hur stor är chansen av att man dör av ett slag mot huvudet från en proffesionell boxare.

dared
2007-12-27, 18:13
LOL

För mig är det dessutom en risk.

newb123
2007-12-27, 18:14
Hur stor är chansen av att man dör av ett slag mot huvudet från en proffesionell boxare.

1(pi^2+1)

XroW
2007-12-27, 18:14
exakt 3,48% om han har handskar
6,72% om han bara har lindat
5,38% om han är barhänt

lejonet
2007-12-27, 18:15
exakt 3,48% om han har handskar
6,72% om han bara har lindat
5,38% om han är barhänt

Källa

hahavaffan
2007-12-27, 18:15
Varför?

lejonet
2007-12-27, 18:16
1(pi^2+1)

Källa?

lejonet
2007-12-27, 18:17
Är det någon annan än kolos idiothörna som vill vara vänlig att uttala sig.

XroW
2007-12-27, 18:18
Är det någon annan än kolos idiothörna som vill vara vänlig att uttala sig.

Är du slug, vad förväntar du dig för svar?

newb123
2007-12-27, 18:19
Är det någon annan än kolos idiothörna som vill vara vänlig att uttala sig.

Är det någon annan än kolos idiotfrågeställare som vill vara vänlig att fråga något?

hahavaffan
2007-12-27, 18:21
Är det någon annan än kolos idiotfrågeställare som vill vara vänlig att fråga något?Där sa du nåt.

Fråga: Hur stor är chansen, att trådskaparen har lägre intelligenskvot än samtliga som svarat i tråden?

NiXPhoenix
2007-12-27, 18:21
Ett vanlig slag under en boxningsmatch eller ett slag där han verkligen lägger in all kraft och precision han har?

Du behöver förtydliga frågan. ;)

Kommer ihåg en klasskompis på högstadiet som alltid snackade om att det fanns nån speciell punkt på nacken där man kan döda väldigt lätt. Mer vet jag inte.

Kwon
2007-12-27, 18:21
Är boxaren Tyson eller Art Jimmerson? :Virro

Vem tar emot slaget? Var träffar slaget?

stargate
2007-12-27, 18:23
Hur stor är chansen av att man dör av ett slag mot huvudet från en proffesionell boxare.

vadå hur stor är chansen?

har han handskar på sig? är du beredd på slaget?

XroW
2007-12-27, 18:23
Är boxaren Tyson eller Art Jimmerson? :Virro

Vem tar emot slaget? Var träffar slaget?

Hur tar han emot slaget?

Yankeee
2007-12-27, 18:23
Använder boxaren rage eller inte?

hultman
2007-12-27, 18:25
Hahahhaa. Den här frågan är fan dummare än när min polare frågade om man var 7 eller 8 när man gick på sexårsgruppen.

stargate
2007-12-27, 18:28
haha hur stor är chansen att man dör?:)

Om du är fullt frisk och låter boxaren slå dig med full kraft på din käke utan handskar så tror jag chansen att du blir medvetslös är väldigt stor:D
Men att du dör krävs nog en hel del mer kraft... Du kan säkert få bestående hjärnskador eller ännu värre hamna i koma men dö tror jag inte.

(försökte svara seriöst)

lejonet
2007-12-27, 18:30
Jag får väl ta och utveckla frågan lite då.

Om en fullt utvecklad människa (dvs 18-25års åldern) får ett preciserat slag med full kraft av en proffesionell boxare. Låt oss säga Mike Tyson som Kwon föreslog. Rakt i ansiktet hur stor RISK är det att man dör då?

Och sen kan vi anta att Mike Tyson börjar använda rage ökar då chansen att han dödar en människa på ett slag?

lejonet
2007-12-27, 18:31
haha hur stor är chansen att man dör?:)

Om du är fullt frisk och låter boxaren slå dig med full kraft på din käke utan handskar så tror jag chansen att du blir medvetslös är väldigt stor:D
Men att du dör krävs nog en hel del mer kraft... Du kan säkert få bestående hjärnskador eller ännu värre hamna i koma men dö tror jag inte.

(försökte svara seriöst)

TACK!

Ryska_raketen
2007-12-27, 18:31
Tror du att den frågan ens är möjlig att svara på ? Att kunna ge någon % på ? Ärligt nu.

Yankeee
2007-12-27, 18:32
Och sen kan vi anta att Mike Tyson börjar använda rage ökar då chansen att han dödar en människa på ett slag?

Ja.

stargate
2007-12-27, 18:33
Jag får väl ta och utveckla frågan lite då.

Om en fullt utvecklad människa (dvs 18-25års åldern) får ett preciserat slag med full kraft av en proffesionell boxare. Låt oss säga Mike Tyson som Kwon föreslog. Rakt i ansiktet hur stor RISK är det att man dör då?

Och sen kan vi anta att Mike Tyson börjar använda rage ökar då chansen att han dödar en människa på ett slag?

rakt i ansiktet är nog inte lika farligt som en välriktad krok/uppercut.

Folk som dör av misshandel (som står i aftonbladet titt som tätt) har oftast fått upprepade sparkar i huvudet.

Det upprepade slag mot huvudet som gör den värsta skadan (tror jag iaf).

XroW
2007-12-27, 18:33
Jag får väl ta och utveckla frågan lite då.

Om en fullt utvecklad människa (dvs 18-25års åldern) får ett preciserat slag med full kraft av en proffesionell boxare. Låt oss säga Mike Tyson som Kwon föreslog. Rakt i ansiktet hur stor RISK är det att man dör då?

Och sen kan vi anta att Mike Tyson börjar använda rage ökar då chansen att han dödar en människa på ett slag?

Rakt i ansiktet dvs näsan, du står bara rakt upp. Du skulle bryta näsan och svimma, sen om du hamnar i koma eller får någon form av hjärnskada eller kanske slår huvet när du faller är svårt att veta. Har svårt att föreställa mig att du skall rammla ihop och dö av just slaget.

lejonet
2007-12-27, 18:34
Tror du att den frågan ens är möjlig att svara på ? Att kunna ge någon % på ? Ärligt nu.

Nej, men man kan väl ändå spekulera lite?

Ryska_raketen
2007-12-27, 18:36
Nej, men man kan väl ändå spekulera lite?

Så mao, du tror inte den är möjlig men vill likväl ha ett svar på den?


Hur stor tror du chansen är att ja har intimt umgänge med en negerdvärg som sitter i rullstol, samtidigt som hans hund badar i toaletten, att jag skulle få en blixt på mig? Kan du ge en % på den? Snela.

lejonet
2007-12-27, 18:36
Rakt i ansiktet dvs näsan, du står bara rakt upp. Du skulle bryta näsan och svimma, sen om du hamnar i koma eller får någon form av hjärnskada eller kanske slår huvet när du faller är svårt att veta. Har svårt att föreställa mig att du skall rammla ihop och dö av just slaget.

Ok Tack :) Men om vi då tänker bort fallet så är alltså risken att man dör av själva slaget mycket liten?

lejonet
2007-12-27, 18:38
rakt i ansiktet är nog inte lika farligt som en välriktad krok/uppercut.

Folk som dör av misshandel (som står i aftonbladet titt som tätt) har oftast fått upprepade sparkar i huvudet.

Det upprepade slag mot huvudet som gör den värsta skadan (tror jag iaf).

Upprepade slag skapar väl hjärnskakningar och stora hjärnskador?

XroW
2007-12-27, 18:38
Ok Tack :) Men om vi då tänker bort fallet så är alltså risken att man dör av själva slaget mycket liten?

Har faktiskt inte en jävla aning.
Ett slag på näsan gör förmodligen förjävligt ont, medans ett slag på hakan via en uppercut lär skaka om din hjärna ganska bra, sen vilka skadorisker det innebär har jag inte en sussning om.

Fettecke
2007-12-27, 18:41
min teori säger att chansen finns om en proffsboxare skulle lappa till medelsvensson i ansiktet med full kraft utan att svensson var förberedd på det, så hade nog delar av ansiktet blivit brutet samt div. blödningar utanför (och troligtvis inuti) huvudet, som kan leda till döden inom sinom tid om man inte får vård för det... men att räkna procent är omöjligt

newb123
2007-12-27, 18:42
Nej, men man kan väl ändå spekulera lite?

Sen när behövde man ange källa för sina spekulationer?

lejonet
2007-12-27, 18:43
Så mao, du tror inte den är möjlig men vill likväl ha ett svar på den?


Hur stor tror du chansen är att ja har intimt umgänge med en negerdvärg som sitter i rullstol, samtidigt som hans hund badar i toaletten, att jag skulle få en blixt på mig? Kan du ge en % på den? Snela.

Tja, jag känner ju inte dig och jag vet ju knappast hur många negerdvärgar i rullstol du känner. Dessutom så har jag inga siffror på hur stor risken är att blixten slår ned. Därför kan jag inte besvara din fråga.

Men om jag skulle spekulera kring frågan så skulle jag säga att chansen är mycket stor att du gör det.

lejonet
2007-12-27, 18:44
min teori säger att chansen finns om en proffsboxare skulle lappa till medelsvensson i ansiktet med full kraft utan att svensson var förberedd på det, så hade nog delar av ansiktet blivit brutet samt div. blödningar utanför (och troligtvis inuti) huvudet, som kan leda till döden inom sinom tid om man inte får vård för det... men att räkna procent är omöjligt

OK tack.

lejonet
2007-12-27, 18:46
Sen när behövde man ange källa för sina spekulationer?

Du får gärna översätta din mattematiska formel till ord så att man förstår den, så att vi andra kan ta del av dina kunskaper.

hahavaffan
2007-12-27, 18:58
Du får gärna översätta din mattematiska formel till ord så att man förstår den, så att vi andra kan ta del av dina kunskaper.Amen för helvete. It. Was. A. Joke.

grisbil3n
2007-12-27, 19:14
Jävligt intressant fråga, man behöver inte vara en jävla nörd och paja tråden.

Om man tänker sig en tungviktare som slår hårt som fan på en skala så borde det ju gå att resonera kring hur farligt det vore om denne drog till allt vad denne orkar rakt i ansiktet på Tomas Di Leva lr någon annan skör person.

Kwon
2007-12-27, 19:17
Han som slår på vänster sida, mottagaren på höger.

Tyson i sin värsta rage någonsin VS Woody Allen = Stor chans

George Scott VS Mark Hunt = Mkt liten chans.

jontahontas
2007-12-27, 19:21
Jag tycker frågan är totalt felställd. En bättre fråga hade varit något i stil med;

-Med hur stor kraft slår en proffsboxare i genomsnitt med en jabb?
-Med hur stor kraft slår en proffsboxare i genomsnitt med en fet jävla monstersving?
osv...

Samt att till detta läggs frågan; -Ungefär hur pass hård slagkraft klarar denna del och denna del av ett normalt människorhuvud av?

Jag tippar att du kan hitta det mesta på google/wikipedia

Slartibartfast
2007-12-27, 19:34
Nu orkar jag inte läsa mer än de tre-fyra första inläggen då det är uppenbart vart denhär tråden leder. Men svaret är ju lätt.

Ta bara antalet dödsfall inom proffsboxningen och dividera med antalet proffsmatcher genom tiderna. *popcorn*

stargate
2007-12-27, 19:44
Nu orkar jag inte läsa mer än de tre-fyra första inläggen då det är uppenbart vart denhär tråden leder. Men svaret är ju lätt.

Ta bara antalet dödsfall inom proffsboxningen och dividera med antalet proffsmatcher genom tiderna. *popcorn*

Dom slår mer än ett slag i en proffsboxningsmatch.

har ni inte sett Serkan förresten? hehe han knockade en snubbe med en rundspark ca 2 sek in i matchen. Sök på youtube

Stoltz
2007-12-27, 21:16
Det beror på hur mycket kraft som ligger bakom slaget, alla proffs slår olika hårt, och på hur stark och tålig mottagaren är i de muskler/delar som aktiveras för att slaget ska bli så "lätt" som möjligt.

Alltså... Det är en sjujävla fråga, I'll give you that.

Men när du frågar om källa, då måste jag fråga dig om du är allvarlig?

Greg
2007-12-27, 21:55
aber lol

Bästa tråden på mycket länge. Jag behövde ett gott skratt. Tack.

"Hur stor är chansen", så jävla klockrent.

egge
2007-12-27, 23:28
Ska natur-gänget leka jackass?

lejonet
2007-12-27, 23:29
aber lol

Bästa tråden på mycket länge. Jag behövde ett gott skratt. Tack.

"Hur stor är chansen", så jävla klockrent.

Det var så lite så :)

lejonet
2007-12-27, 23:30
Det beror på hur mycket kraft som ligger bakom slaget, alla proffs slår olika hårt, och på hur stark och tålig mottagaren är i de muskler/delar som aktiveras för att slaget ska bli så "lätt" som möjligt.

Alltså... Det är en sjujävla fråga, I'll give you that.

Men när du frågar om källa, då måste jag fråga dig om du är allvarlig?

Nej

Greg
2007-12-27, 23:34
Nej

Källa?

Jorgen
2007-12-28, 00:25
Denna tråden är med stor sannolkhet bortom all räddning.
Men det är skönt att se hur kolos trevliga medlemmar slänger sig med personangreppen och kallar varandra för idioter och andra trevliga saker. Way to go boys.

Skall ni mäta snopp i framtiden så får ni se till att göra det på andra ställen än här.