handdator

Visa fullständig version : Parlino till mobilen?


thatkrillesshow
2007-12-27, 16:44
Nån som har Parlino (http://www.parlino.se/) till sin mobil? Funderar på att byta till det, så att pengarna slutar rulla.

Verkar va rätt så bra, billigt etc.

Enligt det här inlägget så verkar det inte så bra, fast det e ju över ett år gammalt o gäller fast telefonabonnemang...
Vad du än gör, håll dig väldigt långt borta från Parlino (www.parlino.com). Värdelöst! Uselt! Jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Vad tror ni, värt att satsa på, bra teckning, osv?

mela
2007-12-27, 16:46
"Parlino finns i Tele2s nät."

Borde ha samma täckning som Tele2

tntballe
2007-12-27, 16:53
Jag har Parlino, märker ingen skillnad i kostnad jämfört med Comviq.

thatkrillesshow
2007-12-27, 17:06
"Parlino finns i Tele2s nät."

Borde ha samma täckning som Tele2
Det låter ju bra!
Jag har Parlino, märker ingen skillnad i kostnad jämfört med Comviq.
Inte?:( Jag har comviq kontant nu, sen flera år tillbaka. Kostar typ 5 spänn bara man ringer nån, även fast ingen svarar. Tyckte parlino verka billigt o bra...

egge
2007-12-27, 17:24
Dags för abbonemang?

thatkrillesshow
2007-12-27, 17:42
Dags för abbonemang?
Nepp, vill ha kontantkort. Ringer inte allt för mkt. Tycker bara att det kostar alldeles för mkt när jag väl gör det*grr27*

mela
2007-12-27, 17:44
Nepp, vill ha kontantkort. Ringer inte allt för mkt. Tycker bara att det kostar alldeles för mkt när jag väl gör det*grr27*

Skaffa ett abonnemang utan månadsavgift då.

thatkrillesshow
2007-12-27, 17:55
Skaffa ett abonnemang utan månadsavgift då.
Så att man bara betalar för det man ringer?? Då e det väl ett kontantkort:Virro

mela
2007-12-27, 17:57
Så att man bara betalar för det man ringer?? Då e det väl ett kontantkort:Virro

Billigare minutpriser med abonnemang. Oftast

Piranha
2007-12-27, 18:12
Fast pris FTW.

bustz0rz
2007-12-27, 18:20
Jag har haft Parlino i snart en månad nu, och jag tycker det funkar rätt så bra.
Hade Telenor innan, och det var det sämsta skit jag någonsin haft.

Med Parlino betalar man en uppkopplingskostnad på 0,99kr, och sen är det gratis minutkostnad till typ Telia, Parlino, Comviq och Halebob.

En jävligt bra grej(för mig iallafall) är att man kan ha ett gratisnummer dit det varken är någon uppkopplingskostnad eller minutkostnad. Dock kostar det 19kr att aktivera det, men det tjänar man ju på sen. Jag har mitt hemnummer, så man alltid kan ringa dit om man behöver skjuts eller så även fast man inte har några pengar på mobilen. :D

Ett SMS kostar 0,69kr har jag för mig, och det är ju ett rätt så normalt pris.
Ringer man till det fasta nätet eller till mobiler som det inte är gratis minutkostnad till(3, Telenor, mm) så blir det jävligt dyrt, så det är ju ett minus.

Men jag måste säga att jag är nöjd med dem hitils.