handdator

Visa fullständig version : Vart är det värst att ha träningsvärk? (Enligt dig)


puppas
2003-05-06, 08:59
Min lista :

1. Adductors = Gör så att man inte kan gå riktigt dagen efter.
2. Gluteus Maximus = Omöjligt att ta sig ur sängen eller upp ifrån en stol utan att skrika.
3. Hamstrings = Även det försvårar min förmåga att gå som folk.
4. Pectoralis Major = Skumpar när man går nerför i trappor, smärta.

(undrar hur nr. 4 känns för tjejer?)

Doktor V
2003-05-06, 09:00
Vaderna
Framsida ben
Bröst

AnderssoN
2003-05-06, 09:14
Den värsta träningsvärken jag någonsin upplevt har jag haft i:

1 - vaderna
2 - bröst
3 - rygg

Träningsvärken i vaderna kommer jag aldrig att glömma. Det blev så mycket mer än bara träningsvärk. De svullnade upp till stora bollar och bultade och var kokheta i flera dagar. Kunde inte ut och gå alls under den tiden.

Munter
2003-05-06, 09:18
Framsida ben, definitivt. Får alltid rungande skön värk och problem att gå längre sträckor dagarna efteråt.

Grahn
2003-05-06, 09:18
Generellt sätt ben, häck och vader då det mest begränsar en i det dagliga livet.

Annars beror det ju lite på graden av värk....

Min far frågade en gång vad poängen med träningen var om jag oftast hade så ont att jag inte kunde använda musklerna till ngt vettigt. :)

GhostFace
2003-05-06, 09:43
Originally posted by Grahn
Min far frågade en gång vad poängen med träningen var om jag oftast hade så ont att jag inte kunde använda musklerna till ngt vettigt. :)

Vad svarade du då...?

:D

Henke
2003-05-06, 09:47
När man får sådan träningswvärk i magen så att man inte kan sträcka på sig eller skratta, utan att det gör ont e ganska obekväm.
Fast träningsvärk e allt bra skönt iallafall........



MVH

Grahn
2003-05-06, 09:49
Originally posted by GhostFace


Vad svarade du då...?

:D

Minns jag inte :)

puppas
2003-05-06, 10:00
Ja träningsvärken är ju skön på ett sätt, men när den hindrar ens sätt att mobilisera sig i samhället så är det jobbigt ;)

spas
2003-05-06, 10:21
röven e värst. Dan efter en massa utfall, isch

Rumpelstilzchen
2003-05-06, 10:23
Mage och rygg är jobbigt

shirunai
2003-05-06, 10:24
Framsida och baksida ben går som en Ank-mamma i 3dagar efteråt :(

Laan
2003-05-06, 10:30
1: framsida lår
2: gluteus
3:hamstrings

King Grub
2003-05-06, 11:00
Dagen efter ett rejält böjpass, när både låren och rumpan gör så ont så man nästan får ramla ner när man skall sätta sig.

Snafu
2003-05-06, 11:36
Valet står mellan vader och framsida lår men jag har svårt att bestämma mig. Man blir som mest otymplig när framsida lår gör ont, men jag kan faktiskt få mer träningsvärk i vaderna känns det som. Alltså, ondare i vaderna men det som är mest otympligt är framsida lår.

nilzon
2003-05-06, 12:39
Benen för man går som man skitit på sig.
Bröstet för att jag alltid får där.
Träningsvärken i ovanstånde muskler kommer som ett brev på posten dagen efter och skickas ofta inte iväg förräns 6 dagar senare.

Tomten
2003-05-06, 14:25
Första gången jag körde ett riktigt benpass så hade jag så ont i benen dagen efter att jag ramlade ihop i en hög på marken när jag skulle kliva upp på morgonen :D

Oskis
2003-05-06, 16:36
Min lista

1.korsrygg
2.vader
3.ben

Chris
2003-05-06, 16:41
Mitt svar måste vara framsida lår, har haft sån träningsvärk att jag inte kunde böja på benen. Jag överdriver inte heller, jag kunde inte böja på benen, kunde inte gå i trappor, inte sätta mig ner på toan (fick sitta med spikraka ben). När man haft sån värk så kan jag inte tänka mig att tex värk i brösten kan vara värre då det inte hindrar en i vardagliga livet.

Kan påpeka att benvärken satt i i drygt 13 dagar. :cool:

Fartman
2003-05-06, 17:12
håller med ovanstående dvs vader och ben..
där får man ALLTID en sjuhelsikes träningsvärk som inte sticker på ett par dagar.. värst var nog vadvärken jag hade efter förra veckans pass... kunde fan inte räta ut vaderna, det + en jävla värk i röv och lår gjorde att jag fick diverse gliringar på skolan angående "spräckning" mm. :naughty: jobbigt både fysiskt och psykiskt :thumbup:

snatch_ct
2003-05-06, 17:25
att snabbt springa ner för en trappa när man har megavärken i bröstet e en höjdare :)

för några dagar sen fick jag min hund att dra mig runt en lång löprunda. jag blev så trött att jag sprang med enbart fötterna tillslut. mina vader va inte vad dom bruka dagen efter :)

en till höjdare jag minns e dagen efter första benpasset efter några månader vila :)
hade lite småvärk under dagen och skrev sen prov i 2 timmar på eftermiddagen. när jag skulle resa mig upp efter 2 timmars stillasittande höll jag på att dels riva bord, stolar å allt å dels skrika högt :D

Spud
2003-05-06, 18:06
hmm värst är nog i magen tror jag, då kan man knappt röra sig.

härligast tycker jag är i trapezius, grymt skönt..... :)

supremo
2003-05-06, 19:39
BEN!

Allan
2003-05-06, 20:04
Tycker att jag vant mig vid just benvärken. Däremot är det alltid en chock att köra en ny övning och få träningsvärk av den orsaken. Jag och polarn lyssnade på Rory Liedelmeyer en gång, när han rekommenderade att köra 3 x 100 reps på en ny övning för att känna dagen efter var den tog nånstans (ja, jag vet att det är snurrigt) men vi var unga (yngre!!!!!) och dumma.
Så fram med tricepspushdown med rep och hej och hå hundra reps. Och ett set till. Och ett till.
Och sen var jag hemma i tre dar - det gick tammefan inte att hålla i hammaren. Det gick inte att äta. Det gick ingenting. Bara ligga i mörkret och lyssna hur det pulserade i i trissarna. Och djupt oförstående föräldrar som bara inte kunde begripa hur man kunde utsätta sig för det där...(bodde hemma då).:(
Nä, tacka vet jag OrudisGel - har blitt nåra tuber...

allan

GhostFace
2003-05-06, 20:14
Goaste stället men samtidigt värsta muskelgruppen- Benen !!

Det är en pina att gå i trappor, nerför. Samtidigt, om man har suttit o degat en stund o skall ställa sig upp och gå så haltar man fram som om man vore 101 år gammal....:D


Men, att få träningsvärk i benen är ett gott tecken, tycker jag, att de har fått stryk för veckan så det räcker.

Sultanen
2003-05-07, 07:45
1. Vader när jag var tvungen o gå med kryckor
2, Rygg, första gången jag körde marklyft =) fyfan säger jag bara
3, Biceps, bland dom första när jag körde hårt pass...fick gå med en sån där som håller upp armen för jag kunde inte sträcka utan ganska pinsamt i skolan,=) Va har du gjort? Nej jag träna lite för hårt igår =)

Lellan
2003-05-07, 10:40
Ett tips vid benträningsvärk och gång i trappor: Vagga från sida till sida och sväng kroppen så att du kommer framåt så slipper musklerna jobba så! :thumbup: Het dusch och lätt, lätt massage är också nice.

Den snabbaste träningsvärken jag fått var första gången jag tränade med vikter - på ett pump-pass. Skulle låsa upp skåpet sedan och FICK bara inte upp armen till låset! :laugh: :em:

Fick ta andra armen och ha "upplåsningsarmen" på den armbågen.. ajajaj - vad ont det gjorde!!

Varje gång jag tränat ben blir jag lika förvånad när jag är klar med setet - då man inte kan stödja på benen.. hehe.. och VET vilken värk som väntar. Tycker ändå att flera reps på en övning ger skönare träningsvärk än få reps. Inbillar mig att det smärtar på olika sätt.

Ingen mer än jag som kan tycka det är härligt? Fast 3:e dagen börjar man bli lite olycklig för det hindrar ju vardagslivet en del..

Tränar förresten aldrig vader men blir sugen på att testa efter att ha läst denna tråden, för att se hur det känns.. :devil:

Stickboy
2003-05-07, 12:20
solklart ..... BEN.

brukar sitta i, i 5 dar

Mega Mike
2003-05-07, 21:01
Måste nog säga mage.

Kraftig träningsvärk där i kombination med förkylning är en mardröm, man blir kallsvettig bara man tänker på att det kan komma en ordentlig nysning.

Supercharger
2003-05-07, 22:03
Hade en mardrömsträningsverk(puh långt ord) i vaderna en gång. Skulle gå upp på morgonen men kunde inte röra mig så jag fick bokstavligen krypa till duschen.

Efter ett tag så blev vaderna lite uppvärmda så att kunde gå iaf, men det såg ut som om man hade skitit ner sig. Skulle sen vidare till skolan som tar en halvtimma med buss, skulle kliva av bussen och benen bara vek sig av smärtan.

Jag kunde inte ens vicka på fötterna utan att jag fick krampkänningar:hbang:

Så vaderna är nog en iaf sen kommer nog röven(det är ju inte skönt att sitta på dass med verk i röven):D

Wilson
2003-05-07, 22:13
smärta är en högre form av njutning!

Älskar träningsvärk... fastän det kan vara lite jobbigt ibland så är jag glad att får det.

Nils
2003-05-07, 22:19
Originally posted by Wilson
smärta är en högre form av njutning!

Älskar träningsvärk... fastän det kan vara lite jobbigt ibland så är jag glad att får det.
Jag insåg just något när jag läste denna tråd. Byggning är för masochister!
Eller det kanske låter bätte med västerlandets fakirer ;)
Nils

Tompi
2003-05-10, 02:01
Benen är klart värst! Beror mest på att jag åker skidor minst tre-fyra dar/vecka. Och pressa sig i slaskföre å bara stå på med en enorm träningsvärk är rätt mysigt!