handdator

Visa fullständig version : Åsikt om set-följd


manipulerade_mongon
2007-12-26, 15:32
Om jag kör mitt träningspass i bänkpress på följande vis: 1SET X 12 REPS, 1X8, 2X6, 3X3, 1X8, 1X20

Tror ni man kan köra på det sättet och variera sig mindre, blir det inte en form av pyramid? Har dessutom hört att man på det här sättet bygger muskler.

C.E.J.
2007-12-26, 15:41
Ser ut som snett-L-träning... Visst bygger det muskler, precis som alla metoder gör bara man tränar hårt och äter bra.

Solve
2007-12-26, 17:55
fast bänkpress bygger inte så bra... hantelpress/flyes är bättre bröstövningar då

Spene
2007-12-26, 18:14
fast bänkpress bygger inte så bra... hantelpress/flyes är bättre bröstövningar då
I regel tror jag bänkpress är den övningen som tar på bröst som bygger mest (inte bara på bröst men totalt). Varför blandar du in den här diskussionen i tråden?

OnT skulle jag säga att variation i allmänhet är att föredra inom vissa ramar. Man kan variera under en övning, mellan pass, veckor eller månader. Strukturera det så att du kan följa din progression och inte blir alltför förvirrad och börjar tänka på annat än träningen när du är på gymmet. Kör hårt.

manipulerade_mongon
2007-12-26, 22:36
Ser ut som snett-L-träning... Visst bygger det muskler, precis som alla metoder gör bara man tränar hårt och äter bra.

Ungefär vad jag ville höra. Har kört en period med mest låg-reps och tänkte att det här kunde vara bra, speciellt då det förhoppningsvis ger musklerna lite volym.

C.E.J.
2007-12-26, 22:40
Ungefär vad jag ville höra. Har kört en period med mest låg-reps och tänkte att det här kunde vara bra, speciellt då det förhoppningsvis ger musklerna lite volym.

Ja hoppar du till höga reps helt plötsligt kommer du garanterat växa.