handdator

Visa fullständig version : Grov - inte grov...


Sidor : [1] 2

Allan
2007-12-26, 11:38
För att hålla lite ordning på trådarna startar jag nu en officiell Grov - Inte Grov - tråd, där folk kan skälla bäst de vill om vem eller vad som är grovt.
Och jag börjar med självklarheter
http://www.vitargo.com/Images/News/Fibo%20023.jpg
Grov och Inte Grov.
Den var rätt enkel. va

Den här då
http://kulturistika.navajo.cz/kulturistika.jpg
Grov

http://www.hollywoodjesus.com/movie/troy/31.jpg

Inte grov

Allan
2007-12-26, 11:39
http://www.davidriverafitness.com/photos2/jayanddave.jpg

Grov och grov

Ryska_raketen
2007-12-26, 11:41
http://img2.timeinc.net/people/i/2007/startracks/070604/matthew_mcconaughey2.jpg


grov?

Allan
2007-12-26, 11:43
http://upload.moldova.org/movie/actors/v/vin_diesel/thumbnails/tn2_vin_diesel_4.jpg
Vältränad? Japp. Grov? Näpp

http://www.fighters.cz/images/pplakat4-99.jpg

Vältränad? Japp. Grov? Näpp

http://www.thueringer-athleten-verband.de/bilder/sportler/1.BrianSiders,USA.jpg
Vältränad? Nope. Grov? Såinihelvete

Jax
2007-12-26, 11:46
Vältränad? Nope. Grov? Såinihelvete
Eh? Hur definierar du vältränad?

Scratch89
2007-12-26, 11:47
Eh? Hur definierar du vältränad?

+1. Han ser bara tjock ut.

Allan
2007-12-26, 11:48
http://www.triera.net/upload/sport/atletika/toth_show.jpg

Grov? Japp. Vältränad? Jajamän

http://blog.oregonlive.com/trackandfield/asafa.JPG

Vältränad? Japp. Grov? Näpp

Ryska_raketen
2007-12-26, 11:48
Haha teh em0s return!

Piranha
2007-12-26, 11:51
+1. Han ser bara tjock ut.

Med 375 på stången får man se ut hur man vill. :D

Creole
2007-12-26, 11:56
+1. Han ser bara tjock ut.

Litet missförstånd där va. Allan sa att han inte var vältränad och Jax undrade hur han definierade vältränad. Sen kommer du och plussar Jax, som förmodligen anser att killen är vältränad.

D Andersson
2007-12-26, 11:56
Är verkligen inte J.C Van Damme och Vin Diesel Grova? Kan man ta 150 kg i bänkpress utan att kallas grov eller är man bara stark då? Är nog mest en definitionsfråga vad grov, stark, vältränad egentligen betyder.

Jorgen
2007-12-26, 11:58
Och vad kommer vi komma fram till i denna tråden?
Precis samma sak som i drömfysiktråden. Nämligen ingenting. Vad som är grovt är subjektivt.

Det kommer att bli en oändlig diskussion eftersom det inte finns något som är rätt eller fel.

Timme
2007-12-26, 11:58
Brad Pitt är inte grov. No way. Anders är grov däremot grov.

Ryska_raketen
2007-12-26, 11:58
Är verkligen inte J.C Van Damme och Vin Diesel Grova? Kan man ta 150 kg i bänkpress utan att kallas grov eller är man bara stark då? Är nog mest en definitionsfråga vad grov, stark, vältränad egentligen betyder.

Van Damme tar 220 i bänken. Diesel tar 290. Detta är internet. Finns ju snorisar som inte är grova på gymmen som ligger nästan runt dom vikterna.

Allan
2007-12-26, 12:01
Det kommer att bli en oändlig diskussion eftersom det inte finns något som är rätt eller fel.


Men då har vi i vart fall ett stycke tråd dit vi kan deportera trådkapare

Creole
2007-12-26, 12:01
Och vad kommer vi komma fram till i denna tråden?
Precis samma sak som i drömfysiktråden. Nämligen ingenting. Vad som är grovt är subjektivt.

Det kommer att bli en oändlig diskussion eftersom det inte finns något som är rätt eller fel.

Eller hur. Det finns självklarheter i båda ytterkanterna vs grov och inte grov. Men sen har vi den lite svårare gränsdragningen i mitten där det råder delade meningar.

Timme
2007-12-26, 12:02
http://www.thueringer-athleten-verband.de/bilder/sportler/1.BrianSiders,USA.jpg
Vältränad? Nope. Grov? Såinihelvete

Här måste jag protestera och jag tror nog du vet varför :) Har man krossat världsrekordet i SL så rejält som han har gjort så är man nog i alla fall liiiiite vältränad ;) Brian Siders är den starkaste styrkelyftaren genom tiderna. Möjligtvis att Kazmaier hade kunnat gå jämt med honom om han hade haft dagens utrustning.

Förövrigt har Siders relativt små ben vilket ser lite löjligt ut tycker jag :D

Timme
2007-12-26, 12:03
http://www.triera.net/upload/sport/atletika/toth_show.jpg


Vem är denna killen?

Scratch89
2007-12-26, 12:04
Med 375 på stången får man se ut hur man vill. :D
Det håller jag förvisso med om. :D

Haha teh em0s return!
*gah!*

Litet missförstånd där va. Allan sa att han inte var vältränad och Jax undrade hur han definierade vältränad. Sen kommer du och plussar Jax, som förmodligen anser att killen är vältränad.
Han sa att han var grov såinnihelvete. Då undrar jag vad som är grovt. Men precis som förra tråden så kan inte en person komma med sin syn på saken då det är ett väldigt vitt begrepp och det inte finns några rätt och fel.

Jax
2007-12-26, 12:04
Litet missförstånd där va. Allan sa att han inte var vältränad och Jax undrade hur han definierade vältränad. Sen kommer du och plussar Jax, som förmodligen anser att killen är vältränad.
Helt rätt. Åtminstonde min definition av vältränad är inte bara muskulös och deffad. Där ingår även bl.a. fet och stark samt tunn och uthållig.

Yes
2007-12-26, 12:05
Jag är grofv.

Ville bara säga det, så kan ni sluta kivas.

Scratch89
2007-12-26, 12:05
Jag plussade Jax "Eh, hur definierar du vältränad". ******.

Allan
2007-12-26, 12:05
Siders är vältränad för sitt syfte. Han är inte i närheten av det vältränadideal som är förhärskande, dvs med synliga magrutor. Därför sätter jag inte upp honom i fältet "Estetiskt vältränad", utan i rutan för "Funktionellt vältränad"

KorSpo
2007-12-26, 12:05
Vältränad har väl ändå allt med fettprocent och synliga muskler att göra.
Grov har med storlek att göra :)

Creole
2007-12-26, 12:05
Här måste jag protestera och jag tror nog du vet varför :) Har man krossat världsrekordet i SL så rejält som han har gjort så är man nog i alla fall liiiiite vältränad ;) Brian Siders är den starkaste styrkelyftaren genom tiderna. Möjligtvis att Kazmaier hade kunnat gå jämt med honom om han hade haft dagens utrustning.

Förövrigt har Siders relativt små ben vilket ser lite löjligt ut tycker jag :D

Han kanske bara är otroligt stark?

Jax
2007-12-26, 12:06
Vältränad har väl ändå allt med fettprocent och synliga muskler att göra.
Om den enda träningen man har utfört i sitt liv har syftat till att se bra ut så kanske man kan tycka det.

DarcyGrahn
2007-12-26, 12:07
Han kanske bara är otroligt stark?

Har du sett hans träningsvolym?

D Andersson
2007-12-26, 12:09
Van Damme tar 220 i bänken. Diesel tar 290. Detta är internet. Finns ju snorisar som inte är grova på gymmen som ligger nästan runt dom vikterna.

Hur mkt dessa herrar verkligen bänkar är eg. inte relevent, även om jag sett siffror på att Van Damme ska ha tagit 166kg. Då är frågan hur en person som tar 160 kg i bänk ser ut eller kan se ut, det kan man säkert dividera om i evighet. Men, om man är betydligt grövre och starkare än säg 95% av befolkningen, vilket båda dessa herrar garanterat är/har varit, är man inte grov resp. stark då?

Creole
2007-12-26, 12:10
Har du sett hans träningsvolym?

Har inte motsatt mig att han kan vara helt enormt vältränad. Men jag skulle snarare kalla det för att han är väl tränad.

Yes
2007-12-26, 12:10
Siders är vältränad för sitt syfte. Han är inte i närheten av det vältränadideal som är förhärskande, dvs med synliga magrutor. Därför sätter jag inte upp honom i fältet "Estetiskt vältränad", utan i rutan för "Funktionellt vältränad"
Fast precis som det råder viss inflation i begreppet "grov" så är "vältränadidealet" också satt av folk som inte begriper någonting.

KorSpo
2007-12-26, 12:11
Om den enda träningen man har utfört i sitt liv har syftat till att se bra ut så kanske man kan tycka det.

Kan en person med stor ölmage vara vältränad? Inte i mina ögon. Däremot grov är ju en annan sak...Isåfall är väl tex. Glenn Ross vältränad, det påståendet känns lite fel *rolleyes*

Creole
2007-12-26, 12:12
Hur mkt dessa herrar verkligen bänkar är eg. inte relevent, även om jag sett siffror på att Van Damme ska ha tagit 166kg. Då är frågan hur en person som tar 160 kg i bänk ser ut eller kan se ut, det kan man säkert dividera om i evighet. Men, om man är betydligt grövre och starkare än säg 95% av befolkningen, vilket båda dessa herrar garanterat är/har varit, är man inte grov resp. stark då?

Nu pratar du om styrka och vill få dit ett = till grov. Finns ju många lätta SL-killar som är starka men inte grova.

Allan
2007-12-26, 12:12
Vem är denna killen?

Kevin Toth, kultstötare fr USA

http://www.snac.com/images/athletes/a26.jpg

Grov

Kwon
2007-12-26, 12:13
Allan

Närmaste Schack-klubb samt Förenade Emo-Sällskapet tycker faktiskt att Vin Diesel e Grov.

Jax
2007-12-26, 12:15
Kan en person med stor ölmage vara vältränad? Inte i mina ögon. Däremot grov är ju en annan sak...Isåfall är väl tex. Glenn Ross vältränad, det påståendet känns lite fel *rolleyes*
Absolut.
Glenn Ross vet jag inte vem det är och orkar inte bruka google nu men jag kan ge dig exempel på andra personer jag tycker är vältränade.

Jonas Colting
David Beckham
Anja Persson
J-O Waldner
Stefan Holm

Ja du fattar kanske vad jag menar. Håller helt klart med Yes.
Fast precis som det råder viss inflation i begreppet "grov" så är "vältränadidealet" också satt av folk som inte begriper någonting.

Scratch89
2007-12-26, 12:15
Kwon, försöker du vara rolig? Jag förstår inte riktigt vad du fiskar efter.

regus
2007-12-26, 12:15
Kan en person med stor ölmage vara vältränad? Inte i mina ögon. Däremot grov är ju en annan sak...Isåfall är väl tex. Glenn Ross vältränad, det påståendet känns lite fel *rolleyes*

Så om en stabbig kille med lovehandels och lite chipstuttar springer om dig baklänges för att sedan fortsätta 1 mil till och bänkar mer än 130kg.. Skulle du inte anse honom vältränad?

jontahontas
2007-12-26, 12:16
Jag vill bara säga min korta mening om vältränad. Det är en stor skillnad mellan att "Han ser vältränad ut" och "Han ÄR vältränad". Att vara vältränad behöver inte betyda att man ser ut som nån fitnesskille. Kort sagt, en "tjockis" som har världsrekord är så in i helvete vältränad att det finns inte. Däremot en 180/75 kiloskille med magrutor kan se vältränad ut men i verkligheten vara "svenssonfit" eller nåt.

Att va grov i mina ögon är att med råge överstiga "svenssongrov", i siffror kanske något Kroppslängd - 75-80 där en stor del av massan är muskler. Att va grov har till skillnad från vältränad väldigt mycket att göra med hur man ser ut. Kanske bara? Även om man är fett stark så är grov relaterat till utseende och inget annat.

Timme
2007-12-26, 12:17
Med 375 på stången får man se ut hur man vill. :D

405kg. Siders har böjt 455.

130kg finsk sisu
2007-12-26, 12:18
Världsmästaren i SL Ove Lehto är grov. Här lite privata bilder.

Kolla ryggtavlan i andra bilden. Där finns kött! Eller kanske han bara är fet...:Virro

Yes
2007-12-26, 12:18
Kan en person med stor ölmage vara vältränad? Inte i mina ögon. Däremot grov är ju en annan sak...Isåfall är väl tex. Glenn Ross vältränad, det påståendet känns lite fel *rolleyes*
Ölmage är ju iof ett tecken på ingen träning alls och lite för mycket... öl.

Annars finns det t.ex. en hel del MMA-fighters som ser sådär lagom lönnfeta ut men som har både rejäl styrka och uthållighet. Jag skulle kalla dem för vältränade, inte minst för att de skulle ge en på nöten annars.

KorSpo
2007-12-26, 12:19
Vältränad har i mina ögon inte med idrottsprestation att göra, isåfall är väl sumobrottare vältränade för sitt ändamål. Däremot utstrålningen av att ha en kropp som är väl tränad är just en vältränad person. En väl tränad individ är en person med lite lägre bodyfat och mer muskler än "alla andra"

Men det är väl upp till var och en :)

Allan
2007-12-26, 12:22
Precis som sagts tidigare - man får nog göra skillnad på "väl tränad" och "vältränad".

jontahontas
2007-12-26, 12:22
http://http://img172.imageshack.us/img172/7609/70421smbf7.th.jpg (http://img172.imageshack.us/my.php?image=70421smbf7.jpg)

Vältränad? Alla dagar i veckan.

D Andersson
2007-12-26, 12:22
Nu pratar du om styrka och vill få dit ett = till grov. Finns ju många lätta SL-killar som är starka men inte grova.

Japp, men det var inte det jag sa. Jag hävdade att de båda var grövre resp. starkare än de allra flesta och undrade om man inte får räknas som grov och stark då.

regus
2007-12-26, 12:23
Världsmästaren i SL Ove Lehto är grov. Här lite privata bilder.

Kolla ryggtavlan i andra bilden. Där finns kött! Eller kanske han bara är fet...:Virro

Skulle vara roligt att se dig lagom deffad! Ove Lehto också för den delen.

Scratch89
2007-12-26, 12:24
Grov.
http://www.leroycolbert.com/images/Friends27.jpg

Inte grov.
http://www.bogrenssalonger.com/partypicture/Razzel/071219/images/ons%2019%20dec%20120.jpg

Allan
2007-12-26, 12:26
Det finns inget glasklart samband mellan "grov" och "stark"

130kg finsk sisu
2007-12-26, 12:26
Skulle vara roligt att se dig lagom deffad! Ove Lehto också för den delen.

Skulle jag deffa så skulle jag knappt klara 200kg i bänkpress. Är det värt det?
Dessutom tänder brudarna på fett...
Bara i Sverige där man måste vara FETT vältränad:thumbup: Shit...:thumbup:

Yes
2007-12-26, 12:26
Precis som sagts tidigare - man får nog göra skillnad på "väl tränad" och "vältränad".
Det är väl snarare så att man får göra skillnad på "vältränad" och "väldeffad".

jontahontas
2007-12-26, 12:33
Asså för det är verkligen glasklart för mig, enda problemet är när exakt termerna börjar.
Grov = handlar om utseende, att en grov person troligen är stark är totalt irrelevant.
att varaVältränad = handlar om fysisk förmåga, att man sen kan se ut som en säl spelar noll roll
att se vältränad ut = handlar om hur en person ser ut. Och i detta fall är det huruvida det ser ut som om man är en tränande person eller inte. Bilden jag postade på Josh Barnett kan figurera som exempel som en person som ser vältränad ut. Att se vältränad ut anser jag inte alls har att göra med om man har lite fett på kroppen eller inte. Kanske i bodybuildingkretsar, men inte generellt.

mangemani
2007-12-26, 12:34
tja,alla har ju sina åsikter om vad som är vältränat/grovt osv.
det som en annan tycker är vältränat/grovt,har en annan en annan åsikt om.

Mescreant
2007-12-26, 12:41
Håller med om det som signatur Yes har sagt i tråden.

Vem anser t.ex. att denna herre inte är vältränad?
http://www.calgarysun.com/images/blog_uploads/EmelianenkoFedor21.jpg

Ryska_raketen
2007-12-26, 12:42
Håller med om det som signatur Yes har sagt i tråden.

Vem anser t.ex. att denna herre inte är vältränad?
http://www.calgarysun.com/images/blog_uploads/EmelianenkoFedor21.jpg

Är vältränad, ser lönnfet ut. Är inte grov. Nuff said. LOL

Timme
2007-12-26, 12:42
Han kanske bara är otroligt stark?

Och är man "bara" otorligt stark så är man även otroligt vältränad :)

Jag håller med Jax. Vältränad kan man vara som oerhört uthållig tunnis (tänk marathonlöpare. Dessa är oerhört vältränade) och som oerhört stark tjockis. Vältränad kan man vara som vansinnigt snabb m.m.

Jorgen
2007-12-26, 12:45
Och är man "bara" otorligt stark så är man även otroligt vältränad :)

Jag håller med Jax. Vältränad kan man vara som oerhört uthållig tunnis (tänk marathonlöpare. Dessa är oerhört vältränade) och som oerhört stark tjockis. Vältränad kan man vara som vansinnigt snabb m.m.

Här har vi också en subjektiv bedömning. Vem är vältränad? Vad krävs för att bli kallad vältränad? Det finns många svar, men inget som är rätt eller fel.

Timme
2007-12-26, 12:47
Asså för det är verkligen glasklart för mig, enda problemet är när exakt termerna börjar.
Grov = handlar om utseende, att en grov person troligen är stark är totalt irrelevant.
att varaVältränad = handlar om fysisk förmåga, att man sen kan se ut som en säl spelar noll roll
att se vältränad ut = handlar om hur en person ser ut. Och i detta fall är det huruvida det ser ut som om man är en tränande person eller inte. Bilden jag postade på Josh Barnett kan figurera som exempel som en person som ser vältränad ut. Att se vältränad ut anser jag inte alls har att göra med om man har lite fett på kroppen eller inte. Kanske i bodybuildingkretsar, men inte generellt.

+1! Bra skrivet. Detta borde vara självklart tycker jag.

egge
2007-12-26, 12:49
Jörgen - grov
egge - inte grov
regus - liten rövf

:/

Jorgen
2007-12-26, 12:50
Jörgen - grov
egge - inte grov
regus - liten rövf

:/

Tramsa inte är du snäll.

Timme
2007-12-26, 12:50
Här har vi också en subjektiv bedömning. Vem är vältränad? Vad krävs för att bli kallad vältränad? Det finns många svar, men inget som är rätt eller fel.

Vad som krävs för att vara vältränad är som du säger väldigt subjetivt. Vissa kanske tycker att man är ruggigt vältränad om man kan kvartsböja 100kg. Det tycker inte jag.

AFanatic
2007-12-26, 12:52
Svart = svart
Vit = vit
Grå = hela djvla gråskalan

Är det inte enklare? Fniss.

Ska bli intressant att se ifall ni kommer fram till något...exempelvis var gränserna går. :D

Timme
2007-12-26, 13:00
Svart = svart
Vit = vit
Grå = hela djvla gråskalan

Är det inte enklare? Fniss.

Ska bli intressant att se ifall ni kommer fram till något...exempelvis var gränserna går. :D

Det finns inga gränser. Allt är somsagt subjektivt.

AFanatic
2007-12-26, 13:02
Det finns inga gränser. Allt är somsagt subjektivt.

Läs mitt inlägg igen och fundera lite på vad du tror det var jag ville säga med mitt inlägg...

Creole
2007-12-26, 13:02
Är vältränad, ser lönnfet ut. Är inte grov. Nuff said. LOL

Inte vältränad däremot väl tränad. Dock lönnis. LOL

Mescreant
2007-12-26, 13:04
Det finns inga gränser. Allt är somsagt subjektivt.

Klart det finns gränser, men till slut blir det nära nog för att övergå till att bli helt subjektivt. Speciellt när det gäller utseende.

Ryska_raketen
2007-12-26, 13:06
Inte vältränad däremot väl tränad. Dock lönnis. LOL

Nej, där har du fel. LOL.

Creole
2007-12-26, 13:11
Nej, där har du fel. LOL.


Okej då, han är inte lönnis utan lite småfet. LoL.

Yes
2007-12-26, 13:14
Inte vältränad däremot väl tränad.
Semantiken ändras inte bara för att du använder felaktik syntax.

LOL!

Timme
2007-12-26, 13:15
Läs mitt inlägg igen och fundera lite på vad du tror det var jag ville säga med mitt inlägg...

Nej jag är för dum för det. Men du som är klokare kan väl förklara för mig?

Timme
2007-12-26, 13:16
Klart det finns gränser, men till slut blir det nära nog för att övergå till att bli helt subjektivt. Speciellt när det gäller utseende.

Jo du har rätt.

Creole
2007-12-26, 13:18
Semantiken ändras inte bara för att du använder felaktik syntax.

LOL!

Det avgör inte du. För mig är vältränad inte bara väldeffad, vilket det verkar vara för dig. Vältränad för mig är en kille med muskler och lite fett. En väl tränad (bra tränad) kille kan vara tjock men uthållig och stark.

AFanatic
2007-12-26, 13:21
Nej jag är för dum för det. Men du som är klokare kan väl förklara för mig?

Visst! Det är bara det att när man förklarar ett skämt så tar det bort humorn i det hela. För att slippa förklara brukar iaf jag trycka extra på att det är ett skämt eller med humoristisk glimt i ögat, med: :D

shadowfire
2007-12-26, 13:28
allt är ju relativt... på mitt gym är de flesta under 40cm i överarmar, så där är man grov bara man passerar den gränsen... på mitt jobb räcker det med 35cm för att räknas som grov. :D

Jorgen
2007-12-26, 13:28
Nej jag är för dum för det. Men du som är klokare kan väl förklara för mig?

Afanatic skojade. Det du skrev var precis det hon menade.

Yes
2007-12-26, 13:46
Det avgör inte du. För mig är vältränad inte bara väldeffad, vilket det verkar vara för dig. Vältränad för mig är en kille med muskler och lite fett. En väl tränad (bra tränad) kille kan vara tjock men uthållig och stark.
Jag menar att "vältränad" handlar om fysisk prestationsförmåga.

Vad jag menade med mitt förra inlägg var dock att "vältränad" är ett sammansatt ord. Betydelsen ändras inte för att du särskriver det. Första ordet, "väl", används för att beskriva det andra ordet, "tränad". Ett närliggande exempel är "jättestor". Du menar väl inte att det finns både "jättestor" och "jätte stor"?

Jag vill inte vara sån nu men... jag har rätt och alla andra har fel - precis som vanligt.

_Robbie_
2007-12-26, 13:58
Sjukt onödig tråd.

Vem som är grov eller vältränad är såinihelvete relativt som det bara går.

Vem har sagt att vältränad betyder låg fett% och synliga muskler? Man kan vara en vältränad balettdansös eller längdskidåkare också.

Allt är som sagt relativt och INGEN kan säga att det finns några typiska former för respektive term.

Creole
2007-12-26, 14:00
Jag menar att "vältränad" handlar om fysisk prestationsförmåga.

Vad jag menade med mitt förra inlägg var dock att "vältränad" är ett sammansatt ord. Betydelsen ändras inte för att du särskriver det. Första ordet, "väl", används för att beskriva det andra ordet, "tränad". Ett närliggande exempel är "jättestor". Du menar väl inte att det finns både "jättestor" och "jätte stor"?

Jag vill inte vara sån nu men... jag har rätt och alla andra har fel - precis som vanligt.

Och för mig är vältränad en person som har synliga muskler. Det är i det ordalaget som jag oftast hör det ordet användas. Om någon gör 50 reps på 100 kg har jag inte hört någon säga "fan vad vältränad han är" däremot att han är stark/uthållig. Ej heller att man använer ordet vältränad för att beskriva en bra löpare. Kan inte komma på något exempel där man använder vältränad förutom då man beskriver en fysik. Allroundtränad i så fall.

Sen kan jag gå med på att det kan vara fel att separera väl tränad. Men då byter jag ut det till bra tränad.

stargate
2007-12-26, 14:06
Vin Diesel är ju grov ffs!

Kwon
2007-12-26, 14:09
Vin Diesel är ju grov ffs!

Tycker INTE Allan! :devil:

Solve
2007-12-26, 14:11
är allan grov då? :D

Jax
2007-12-26, 14:11
Och för mig är vältränad en person som har synliga muskler. Det är i det ordalaget som jag oftast hör det ordet användas. Om någon gör 50 reps på 100 kg har jag inte hört någon säga "fan vad vältränad han är" däremot att han är stark/uthållig. Ej heller att man använer ordet vältränad för att beskriva en bra löpare. Kan inte komma på något exempel där man använder vältränad förutom då man beskriver en fysik. Allroundtränad i så fall.

Det har mer att göra med vilka personer du pratar med. Som jag skrev innan, om man bara tränar för att se bra ut så är det troligt att man definiera vältränad som någon som ser fit ut. Har man lite större spännvid på sitt idrottsutövande har man högst troligt en annan definition.

Nitrometan
2007-12-26, 14:12
Det har mer att göra med vilka personer du pratar med. Som jag skrev innan, om man bara tränar för att se bra ut så är det troligt att man definiera vältränad som någon som ser fit ut. Har man lite större spännvid på sitt idrottsutövande har man högst troligt en annan definition.
Japp. Vältränad är man då man utför sin idrottsaktivitet på ett framgångsrikt sätt.

Grov är man då man är grov.

Creole
2007-12-26, 14:18
Japp. Vältränad är man då man utför sin idrottsaktivitet på ett framgångsrikt sätt.


Är OS-mästaren i curling vältränad?

Kwon
2007-12-26, 14:19
är allan grov då? :D

Tycker jag!

willis
2007-12-26, 14:20
Är OS-mästaren i curling vältränad?

Svaret finner du i inlägget du quotade

Jax
2007-12-26, 14:21
Är OS-mästaren i curling vältränad?
Ja! Betydligt mer vältränad än 18-åringen på gymmet med 38 biceps och sexpack.

Creole
2007-12-26, 14:23
Ja! Betydligt mer vältränad än 18-åringen på gymmet med 38 biceps och sexpack.

Inte för att vara petig, men hur kan du komma fram till det? Vad gör en curling kille vältränad, bara för att han är bra på att glida på isen och sopa?

Jax
2007-12-26, 14:26
Inte för att vara petig, men hur kan du komma fram till det? Vad gör en curling kille vältränad, bara för att han är bra på att glida på isen och sopa?
Jag försöker vara konsekvent. Eventuellt snarare argumentera mot curling som sport än mot att de som är duktiga på det är vältränade. De som är duktiga på en idrott ser jag som vältränade, alternativt att man är stark, snabb, uthållig eller en smakfull kombination. Sen att du ser det som glida på isen och sopa visar ganska tydligt vilken förståelse du har för hur mycket träning som ligger bakom.

*edit*
Sorry för Off-topic, slutar nu.

Creole
2007-12-26, 14:29
Jag försöker vara konsekvent. Eventuellt snarare argumentera mot curling som sport än mot att de som är duktiga på det är vältränade. De som är duktiga på en idrott ser jag som vältränade. Sen att du ser det som glida på isen och sopa visar ganska tydligt vilken förståelse du har för hur mycket träning som ligger bakom.

Det ligger säkert jättemycket träning bakom, men träningen består fortfarande i att glida fram på isen. Han jag syftar på behöver inte ens sopa, det gör hans lagkamrater. Killen skulle kunna vara, det finns exempel på det, tjock, och det enda han gör när han tränar är att glida sakta fram över isen, men du säger att han är vältränad?

_Robbie_
2007-12-26, 14:30
Jag försöker vara konsekvent. Eventuellt snarare argumentera mot curling som sport än mot att de som är duktiga på det är vältränade. De som är duktiga på en idrott ser jag som vältränade, alternativt att man är stark, snabb, uthållig eller en smakfull kombination. Sen att du ser det som glida på isen och sopa visar ganska tydligt vilken förståelse du har för hur mycket träning som ligger bakom.

*edit*
Sorry för Off-topic, slutar nu.

Håller med dig till 100%.

Jax
2007-12-26, 14:30
Killen skulle kunna vara, det finns exempel på det, tjock, och det enda han gör när han tränar är att glida sakta fram över isen, men du säger att han är vältränad?
För att inte fortsätta diskussion. Svaret finns i mina tidigare inlägg. Det är så jag tycker även om det känns avlägset för dig.

Kwon
2007-12-26, 14:31
Han är väl tränad på det han gör. I detta fall, glida sakta fram över isen.

Timme
2007-12-26, 14:33
Det ligger säkert jättemycket träning bakom, men träningen består fortfarande i att glida fram på isen. Han jag syftar på behöver inte ens sopa, det gör hans lagkamrater. Killen skulle kunna vara, det finns exempel på det, tjock, och det enda han gör när han tränar är att glida sakta fram över isen, men du säger att han är vältränad?

För mig så är han/hon inte vältränad. Duktig på sin sport är han/hon men antagligen varken stark, snabb eller uthållig.

Allan
2007-12-26, 15:26
Ni får väl argumentera för er sak om ni vill, men efter ett antal år på Kolozzeum, och ännu fler år i gymet, kan jag meddela att det finns en definitiv skillnad i att se vältränad ut, och att se "väl tränad" ut. Sen får ni tjafsa bäst ni vill om det.
Är Siders grov? Japp. Är han väl tränad? Jajamän. Är han vältränad? Nope.
Är styrkelyftare väl tränade? Jajamän. Är de vältränade? Ytterst sällan.
Är kampsportare väl tränade? Japp. Är de vältränade? Nästan alltid. Är de grova? Ytterligt sällan.
Definition på grov - när folk förutsätter att det är skivstångslyftande som är den huvudsakliga sysselsättningen. När muskelutvecklingen lika gärna skulle kunna uppnås med backträning och schysst diet är man antagligen mer vältränad än grov

Doctor Snuggles
2007-12-26, 16:24
Enkelt avgjort. Gör en poll med alternativ så får folket rösta. Utifrån det kan man utforma en definition om vem som är grov, inte grov, vältränad o.s.v. som gäller ENBART för kollofolket.
Om nu det känns nödvändigt.

Jax
2007-12-26, 16:32
Ni får väl argumentera för er sak om ni vill, men efter ett antal år på Kolozzeum, och ännu fler år i gymet, kan jag meddela att det finns en definitiv skillnad i att se vältränad ut, och att se "väl tränad" ut. Sen får ni tjafsa bäst ni vill om det.
Eftersom du ber så snällt så ska jag tjafsa en gång till.
Du använder ordet SE framför vältränad. Det min kära moderator är skillnaden med våra definitioner eller kanske snarare skillnaden mellan när de ska användas. Eftersom det är din tråd så kan vi använda oss av din.

jwzrd
2007-12-26, 16:38
Förbannat tröttsamt att höra något så urbota fånigt som att en kroppsbyggare skulle vara vältränad. Han kan varken springa, cykla, hoppa, lyfta tungt, lyfta snabbt eller simma (långt eller snabbt). Kroppsbyggning handlar om att vara en poser. Ju bättre poser desto bättre kroppsbyggare. Blanda aldrig ihop poser-skap med träningsgrad.

Att andra kroppsbyggare tycker att det ser vältränat ut, handlar om en masspsykos som gör att lågt kroppsfet och synliga muskler likställs vid hög träningsgrad eftersom hög träningsgrad kan se likadant ut. Dvs som Jax förmulerar det: Skillnaden ligger inte i definitionen av 'Vältränad' utan i "SE" som Allan kvalificerar vår gemensamma definition med. Han talar om yta, poser-skap och glamour.

Problemet, som jag ser det, uppstår när - får man väl gissa - han utesluter Brad Pit ur samma poser-klubb.

En vältränad person kan prestera något i en eller flera sporter. En poser SER UT att kunna göra det.

_Robbie_
2007-12-26, 16:39
Ni får väl argumentera för er sak om ni vill, men efter ett antal år på Kolozzeum, och ännu fler år i gymet, kan jag meddela att det finns en definitiv skillnad i att se vältränad ut, och att se "väl tränad" ut. Sen får ni tjafsa bäst ni vill om det.
Är Siders grov? Japp. Är han väl tränad? Jajamän. Är han vältränad? Nope.
Är styrkelyftare väl tränade? Jajamän. Är de vältränade? Ytterst sällan.
Är kampsportare väl tränade? Japp. Är de vältränade? Nästan alltid. Är de grova? Ytterligt sällan.
Definition på grov - när folk förutsätter att det är skivstångslyftande som är den huvudsakliga sysselsättningen. När muskelutvecklingen lika gärna skulle kunna uppnås med backträning och schysst diet är man antagligen mer vältränad än grov


Självklart vet du bäst efter ett antal år på Kolozzeum och ännu fler år i gymet. Snälla.*rolleyes*

Trance
2007-12-26, 16:45
Milen under 49 minuter så är man vältränad. Det är så det funkar.

Creole
2007-12-26, 16:46
Förbannat tröttsamt att höra något så urbota fånigt som att en kroppsbyggare skulle vara vältränad. Han kan varken springa, cykla, hoppa,lyfta tungt, lyfta snabbt eller simma (långt eller snabbt). Kroppsbyggning handlar om att vara en poser. Ju bättre poser desto bättre kroppsbyggare. Blanda aldrig ihop poser-skap med träningsgrad..

Kan inte en kroppsbyggare lyfta tungt eller lyfta snabbt?

jwzrd
2007-12-26, 16:49
Kan inte en kroppsbyggare lyfta tungt eller lyfta snabbt?

Inte på den nivå jag talar om, nej.

Creole
2007-12-26, 16:50
Inte på den nivå jag talar om, nej.

Vilken nivå talar du om då?

jwzrd
2007-12-26, 16:52
Vilken nivå talar du om då?

Jämfört med någon av de sporter som kräver styrka och/eller snabbhet som t ex styrkelyft, tyngdlyftning eller valfri friidrottsgren.

jontahontas
2007-12-26, 16:53
Milen under 49 minuter så är man vältränad. Det är så det funkar.

Milen under 40 menar du väl? 49 är pissdåligt :D

Creole
2007-12-26, 16:54
Jämfört med någon av de sporter som kräver styrka och/eller snabbhet som t ex styrkelyft, tyngdlyftning eller valfri friidrottsgren.

Jaha. Så det är när man jämför med dom sporterna som byggare inte är vältränade. Hur som helst så finns det en jävla massa kroppsbyggare som kan lyfta både tungt och snabbt.

Trance
2007-12-26, 16:54
Milen under 40 menar du väl? 49 är pissdåligt :D

Det är inte jag som bestämmer, det bara är så. Under 49 minuter så är man vältränad. Under 40 så får man lägga på mer, som "extremt vältränad".

jwzrd
2007-12-26, 16:56
Jaha. Så det är när man jämför med dom sporterna som byggare inte är vältränad. Hur som helst så finns det en jävla massa kroppsbyggare som kan lyfta både tungt och snabbt.

Ett tips är att läsa hela mitt inlägg.

Creole
2007-12-26, 16:59
Ett tips är att läsa hela mitt inlägg.

Det har jag gjort. Först säger du att dom inte kan lyfta tungt och snabbt, och sen i jämförelse med andra grenar. Vilket följaktligen blir att dom inte är lika vältränade som dom andra. Enligt Ditt sett att se det :)
Men som jag sa så finns det ett otal busslaster fulla med byggare som lyfter skittungt och skitfort.

tp_88
2007-12-26, 17:01
Det finns ju byggare som gjort riktigt grymma tävlingsresultat i styrkelyft, i slutskedet av tävlingsdieter.

Johnnie Jackson drog t.ex. 365kg i mark på tävling - vid en kroppsvikt av 110kg - 2v innan han tävlade i byggning.

Allan
2007-12-26, 17:02
http://i10.photobucket.com/albums/a148/ericrwalker/pichers1.jpg

Posta lite bilder i ämnet då!

C.E.J.
2007-12-26, 17:04
OK Allan, den nämnde Johnnie Jackson...

http://img237.imageshack.us/img237/4440/jacksonjo4.jpg

Grov, vältränad, väl tränad... whatever you wanna call it.

jontahontas
2007-12-26, 17:05
Det är inte jag som bestämmer, det bara är så. Under 49 minuter så är man vältränad. Under 40 så får man lägga på mer, som "extremt vältränad".

Allvarligt? Låter väldigt militärt i mina ögon. Var står detta? Du skrev det så pass officiellt att det verkar vara skriver i SAOL eller något.

Jacksatan
2007-12-26, 17:06
jag hoppas också att mitt huvud fylls av sådana här funderingar när jag kommit upp i 40 års åldern...

Jax
2007-12-26, 17:06
Posta lite bilder i ämnet då!
Ok


http://www.welaf.com/resources/files/1097984905.jpg

Killen är grov
Tjejen är det inte

jwzrd
2007-12-26, 17:08
Det har jag gjort. Först säger du att dom inte kan lyfta tungt och snabbt, och sen i jämförelse med andra grenar. Vilket följaktligen blir att dom inte är lika vältränade som dom andra. Enligt Ditt sett att se det :)
Men som jag sa så finns det ett otal busslaster fulla med byggare som lyfter skittungt och skitfort.

Ja vad tänkte du annars göra för att bestämma vad som är starkt och vad som är snabbt, om inte genom att jämföra med erkännt starka respektive snabba atleter? Bara dra ur tummen ur arslet och sätta den i luften och vänta på ett tecken från gud? Byggning går ut på att se bra ut på scen, alltså är det just att se bra ut på scen byggare är bra på. Om det sker samtidigt att en byggare dessutom är stark och snabb så är det snarare ett undantag, sannolikt orsakat av goda genetiska förutsättningar eller att personen kanske tävlar i fler saker än byggning.

_Robbie_
2007-12-26, 17:08
Ok


BILD

Killen är grov
Tjejen är det inte

Vältränad är hon iaf!

C.E.J.
2007-12-26, 17:09
Ok


http://www.welaf.com/resources/files/1097984905.jpg

Killen är grov
Tjejen är det inte

Haha vilken bild! Hade den varit riktig hade det varit tyngsta stöten nånsin, 225 på stången och hon väger kanske 40 :D

Creole
2007-12-26, 17:10
Ja vad tänkte du annars göra för att bestämma vad som är starkt och vad som är snabbt, om inte genom att jämföra med erkännt starka respektive snabba atleter? Bara dra ur tummen ur arslet och sätta den i luften och vänta på ett tecken från gud? Byggning går ut på att se bra ut på scen, alltså är det just att se bra ut på scen byggare är bra på. Om det sker samtidigt att en byggare dessutom är stark och snabb så är det snarare ett undantag, sannolikt orsakat av goda genetiska förutsättningar eller att personen kanske tävlar i fler saker än byggning.

Det är ju genom att lyfta tungt och snabbt som han ser ut som han gör när han går ut på scenen. Explosiv träning ger ju bäst muskelutveckling. Låt gå för att han kanske inte så ofta lyfter snabbt. men han kan göra det.

tp_88
2007-12-26, 17:11
Haha vilken bild! Hade den varit riktig hade det varit tyngsta stöten nånsin, 225 på stången och hon väger kanske 40 :D
Taranenko gjorde 265,5. ;)

Allan
2007-12-26, 17:12
jag hoppas också att mitt huvud fylls av sådana här funderingar när jag kommit upp i 40 års åldern...


Ah, vi har bara gillrat den här för att få stänga av lite folk...

Greg
2007-12-26, 17:12
Det är ju genom att lyfta tungt och snabbt som han ser ut som han gör när han går ut på scenen. Explosiv träning ger ju bäst muskelutveckling. Låt gå för att han kanske inte så ofta lyfter snabbt. men han kan göra det.

Herregud....

:D

C.E.J.
2007-12-26, 17:13
Taranenko gjorde 265,5. ;)

266 faktiskt ;) men du har rätt, jag vet inte hur jag räknade där...

jwzrd
2007-12-26, 17:13
Det är ju genom att lyfta tungt och snabbt som han ser ut som han gör när han går ut på scenen. Explosiv träning ger ju bäst muskelutveckling.

Ja. Tungt och snabbt i kabelcurl att jämfört med tungt och snabbt i knäböj för tyngdlyftaren eller plyometrisk träning för friidrottaren. Har du aldrig sett någon av sporterna jag nämner träna eller besökt en sådan tävling så blir den här debatten helt meningslös.

tp_88
2007-12-26, 17:14
266 faktiskt ;) men du har rätt, jag vet inte hur jag räknade där...
Gah!

jwzrd
2007-12-26, 17:14
Ah, vi har bara gillrat den här för att få stänga av lite folk...

Hotar du Jacksatan?

jontahontas
2007-12-26, 17:14
Det är ju genom att lyfta tungt och snabbt som han ser ut som han gör när han går ut på scenen. Explosiv träning ger ju bäst muskelutveckling. Låt gå för att han kanske inte så ofta lyfter snabbt. men han kan göra det.

Men herregud. Målet med en byggares träning är att ha muskler som syns på scen. Att se vältränad ut. Om byggaren också är vältränad är irrellevant. Målet är inte att kunna kasta att spjut långt eller så. Att en byggare däremot delar väldigt mycket träning med tex en kulstötare och att en byggare kan prestera bra i kulstötning hör inte till saken.

Creole
2007-12-26, 17:14
Ja. Tungt och snabbt i kabelcurl att jämfört med tungt och snabbt i knäböj för tyngdlyftaren eller plyometrisk träning för friidrottaren. Har du aldrig sett någon av sporterna jag nämner träna eller besökt en sådan tävling så blir den här debatten helt meningslös.

"OK".

jwzrd
2007-12-26, 17:15
"OK".

Förstår du skillnaden mellan byggningsträning och sportspecifik träning och vad man kan påstå om resultaten för respektive träningsformer?

Deceiver85
2007-12-26, 17:17
Årets icke-debatt?

Creole
2007-12-26, 17:17
Förstår du skillnaden mellan byggningsträning och sportspecifik träning och vad man kan påstå om resultaten för respektive träningsformer?

Vi kommer inte längre då vi har olika syn på saken. Jag respekterar Din åsikt.

Allan
2007-12-26, 17:18
Förstår du skillnaden mellan byggningsträning och sportspecifik träning och vad man kan påstå om resultaten för respektive träningsformer?


Kapa inte tråden, tack.

Nitrometan
2007-12-26, 17:19
Att en byggare däremot delar väldigt mycket träning med tex en kulstötare och att en byggare kan prestera bra i kulstötning hör inte till saken.
Vad betyder "en byggare kan prestera bra i kulstötning"?

19 m, 20 m?

Trance
2007-12-26, 17:21
Allvarligt? Låter väldigt militärt i mina ögon. Var står detta? Du skrev det så pass officiellt att det verkar vara skriver i SAOL eller något.

Mmm, jag skämtade. Det är bara jag som skrev det, jäklarna i SAOL har nog inte kommit fram till vältränad än. Men sprid det gärna så får vi en absolut definition av det.

jwzrd
2007-12-26, 17:25
Kapa inte tråden, tack.

Sportspecifik träning ger en vältränad atlet som är bra på sin grej eller sina grejer. Det är sannolikt så att det öht inte syns på något vis vad personen pysslar med. Brian Siders t ex. Det syns öht inte att han tränar på vissa bilder - han skulle lika gärna kunna vara en munk-fet trucker.

Byggningsträning ger en byggare som förvisso kanske är väl tränad, som i att personen tränar mycket och ofta. Inte bra på något, dock oerhört muskulös, ser oerhört vältränad ut, är definitivt mycket starkare än i princip alla utom styrkelyftare, tyngdlyftare i knäböjen och några av friidrottsgrenarna.


Allan, jag förstår att du gillar att ge mig och andra spö men du har startat en debatt och dit hör detta. Du får gärna kalla mina inlägg för trådkapning bara för att få banna mig om det hjälper dig på något vis.

Allan
2007-12-26, 17:28
Lägg upp bilder för höge farao då, Istället för att bara stångas.

jontahontas
2007-12-26, 17:33
Vad betyder "en byggare kan prestera bra i kulstötning"?

19 m, 20 m?

23,13, hihi. Ärligt talat så var ju min poäng att det spelar ingen roll. Som Jwrzd skriver så tränar en bodybuilder mot helt andra mål än tex en kulstötare eller tyngdlyftare och höga häckhopp eller ryck ligger inte som prio 1 på deras program.

jwzrd
2007-12-26, 17:35
Mer vältränad än alla byggare i sverige:
http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/empics/5097670

Creole
2007-12-26, 17:37
Mer vältränad än alla byggare i sverige

Mer vältränad ja :)

Allan
2007-12-26, 17:39
Mer vältränad än alla byggare i sverige:
http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/empics/5097670


Vad tar hon i bänk? Det enda som räknas!

Kwon
2007-12-26, 17:39
Grov eller enbart tjock? Vältränad? Otränad?

Chiyonofuji.
http://www.chijanofuji.com/Chiyonofuji1.jpg

internethjälten
2007-12-26, 17:40
Vad tar hon i bänk? Det enda som räknas!

Ibland har även du dina ljusa stunder Allan :thumbup:

Kul tråd du drog igång för övrigt!

newb123
2007-12-26, 17:43
Vad tar hon i bänk? Det enda som räknas!

70+ tror jag.

Allan
2007-12-26, 17:45
http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/empics/5097670

Vältränad, ja. Grov?

Halldin
2007-12-26, 17:48
Grov
http://www.snovits.se/oldschoolop6.jpg

Inte grov
http://www.snovits.se/PICT2807.jpg

jwzrd
2007-12-26, 17:49
Vältränad, ja. Grov?

Vältränad, snabb, stark vet jag inte - kanske i någon kort knäböjsövning? (Då ställt mot kvinnliga tyngd- och styrkelyftare). Bänkpress är sannolikt mer relevant för henne än för en kroppsbyggare. Tror hon presterar som en genomsnittlig kvinnlig styrkelyfterska där.

Deceiver85
2007-12-26, 17:53
http://www.sportal.nu/files/imagecache/storbild/files/dolphan.jpg

Grov? Vig?

regus
2007-12-26, 17:54
Inte grov



Men sjukt snygg hårdrockspose!
Vilket är det enda som räknas.

Creole
2007-12-26, 17:54
http://www.sportal.nu/files/imagecache/storbild/files/dolphan.jpg

Grov? Vig?

Fan här kommer trådens bästa bild. Grov, vältränad, väl tränad, vig och fan vet allt.

Allan
2007-12-26, 17:55
http://www.sportal.nu/files/imagecache/storbild/files/dolphan.jpg

Grov? Vig?

Står man en halvmeter från honom så är han som en jävla lagårdsport. Grov? Jepp.

Kwon
2007-12-26, 17:56
http://www.snovits.se/PICT2807.jpg

Fan va skön Allan ser ut på den där bilden, han riktigt myser! :)

Tyckte om den där bilden!

Jwzrd ser också mkt go ut på den bilden, men han ser så ung ut utan mustasch, föredrar honom med.

Pudzianovski
2007-12-26, 17:59
Är dessa (utifrån bilderna) grova? vältränade? feta? väl tränade?

Person 1
http://img183.imageshack.us/img183/6568/ex1ad4.jpg

Person 2
http://img171.imageshack.us/img171/4083/ex2iq7.jpg

Allan
2007-12-26, 18:01
Kul fråga Pudzianovski!

LBacker
2007-12-26, 18:01
Står man en halvmeter från honom så är han som en jävla lagårdsport. Grov? Jepp.

Du förväxlar inte grov, med lång, med komplex nu?

Helt plötsligt fördes begreppet/diskussionen ned på "stå bredvid"-nivån. Intressant.

Stått bredvid Brad, anyone?

Allan
2007-12-26, 18:03
Du förväxlar inte grov, med lång, med komplex nu?


Nej, det tror jag inte. Mina längre kompisar - storlek 195 och längre säger samma sak.

tp_88
2007-12-26, 18:03
Grova:

http://www.jonco48.com/blog/Bodybuilding_20gone_20wrong.jpg

Allan
2007-12-26, 18:04
Grova:

http://www.jonco48.com/blog/Bodybuilding_20gone_20wrong.jpg


Bah, inga ben ju!

Klassisk Kolokommentar!

LBacker
2007-12-26, 18:04
Nej, det tror jag inte. Mina längre kompisar - storlek 195 och längre säger samma sak.

Om Brad Pitt eller Dolph Lundgren? ;)

Kwon
2007-12-26, 18:09
Grova:

http://www.jonco48.com/blog/Bodybuilding_20gone_20wrong.jpg

Haha fan va den där bilden e ful tp.

Skrattar alltid när jag ser den. Hur får han på sig tröjan egentligen

Nitrometan
2007-12-26, 18:11
23,13, hihi. Ärligt talat så var ju min poäng att det spelar ingen roll. Som Jwrzd skriver så tränar en bodybuilder mot helt andra mål än tex en kulstötare eller tyngdlyftare och höga häckhopp eller ryck ligger inte som prio 1 på deras program.
Vadå spelar ingen roll? Det var ju du som sa att byggare var bra i kula. I år har nästan 200 av världens kulstötare stött över 20 m. Bara två av stötarna har varit över 22 m och båda de är gjorda av Reese Hoffa (22,43 som längst iår).

Han är ganska grov.

http://www.reesehoffa.com/images/reesethrow2.jpg

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44079000/jpg/_44079120_hoffa_getty.jpg

TcAnders
2007-12-26, 18:12
Grova:

http://www.jonco48.com/blog/Bodybuilding_20gone_20wrong.jpg

Vad kallas sådana "byggen", jag har sett folk som endast tränat högerarmen osv, men glömt av vad det kallas.. Jag vill gärna se det igen, ser så sjukt ut!

// Anders

z_bumbi
2007-12-26, 18:12
Grov eller enbart tjock? Vältränad? Otränad?

Chiyonofuji.
http://www.chijanofuji.com/Chiyonofuji1.jpg

Både starkare och explosivare än de flesta andra som är nämda i tråden.

regus
2007-12-26, 18:14
Vad kallas sådana "byggen", jag har sett folk som endast tränat högerarmen osv, men glömt av vad det kallas.. Jag vill gärna se det igen, ser så sjukt ut!

// Anders

Sådana byggen kallas spruta in synthol (stavning kanske!?) i armarna.

Kwon
2007-12-26, 18:14
Vad kallas sådana "byggen", jag har sett folk som endast tränat högerarmen osv, men glömt av vad det kallas.. Jag vill gärna se det igen, ser så sjukt ut!

// Anders

Det kallas för Syntholbygge.

Googla på Klaus Kaak, Klaus Döring etc

747
2007-12-26, 18:16
Bänkpress är sannolikt mer relevant för henne än för en kroppsbyggare.Tror hon presterar som en genomsnittlig kvinnlig styrkelyfterska där.

Fel fel fel

Kwon
2007-12-26, 18:18
Haha denna tråd blir lååååång..... :D

Pudzianovski
2007-12-26, 18:19
Haha denna tråd blir lååååång..... :D

Vad väger sumobrottaren och hur stark är han egentligen i bicepscurl?

Nitrometan
2007-12-26, 18:19
Fel fel fel
Jaha? För att?

Slartibartfast
2007-12-26, 18:20
Helt otroligt.

C.E.J.
2007-12-26, 18:27
Grova:

http://www.jonco48.com/blog/Bodybuilding_20gone_20wrong.jpg

Meh, i såna fall är ju den här snubben jäkligt grov han med:

http://cheeju.files.wordpress.com/2007/08/fattest-man3.jpg

Är det inte nån slags kvalitativ grovhet som menas, typ Dave Tate, snarare än "all fat"?

hultman
2007-12-26, 18:29
Meh, i såna fall är ju den här snubben jäkligt grov han med:

http://cheeju.files.wordpress.com/2007/08/fattest-man3.jpg

Är det inte nån slags kvalitativ grovhet som menas, typ Dave Tate, snarare än "all fat"?

Det verkar vara få förunnat att tilldelas epitetet "grov" utan att vara fet.

Kwon
2007-12-26, 18:30
Vad väger sumobrottaren och hur stark är han egentligen i bicepscurl?

127 kg, vet ej vad han curlar, men han bollade med mkt tyngre Sumos på 80-talet. Han är väl den mest legendariske Yokozunan på 1900-talet.. :D

http://www.claireworks.net/sumo/images/chiyonofuji1-small.jpg

jontahontas
2007-12-26, 18:32
Vadå spelar ingen roll? Det var ju du som sa att byggare var bra i kula. I år har nästan 200 av världens kulstötare stött över 20 m. Bara två av stötarna har varit över 22 m och båda de är gjorda av Reese Hoffa (22,43 som längst iår).

Han är ganska grov.



Jag sa inte att byggare är bra i kula, jag sa att byggare "kan" vara bra i kula eftersom många byggare (beroende på träningsfilosofi) delar väldigt mycket av en kulstötares styrketräningsprogram. Men min poäng var ju som sagt att det spelar ingen roll för själva tävlingsmomentet går ut på att posera på scen.

23,13 var för övrigt ett skämt eftersom v-rek är 23,12.

Creole
2007-12-26, 18:32
Meh, i såna fall är ju den här snubben jäkligt grov han med:

http://cheeju.files.wordpress.com/2007/08/fattest-man3.jpg

Är det inte nån slags kvalitativ grovhet som menas, typ Dave Tate, snarare än "all fat"?

Han har ju garanterat en hel del muskler, plus att han stämmer överens med ordlistans beskrivning av ordet grov. Men enligt mig är soffpotatisen en fetknopp.

hultman
2007-12-26, 18:33
Han har ju garanterat en hel del muskler, plus att han stämmer överens med ordlistans beskrivning av ordet grov.

Snubben tog dock bulken till en solklar överdrift, även om man inte kan bygga muskler på energiunderskott.

jontahontas
2007-12-26, 18:33
Det kallas för Syntholbygge.

Googla på Klaus Kaak, Klaus Döring etc

Allvarligt? Det är väl ändå photoshoppat?

C.E.J.
2007-12-26, 18:35
Han har ju garanterat en hel del muskler, plus att han stämmer överens med ordlistans beskrivning av ordet grov. Men enligt mig är soffpotatisen en fetknopp.

Jepp, och för att citera Dave Tate, "cholesterol turns into testosterone!" Bara att överäta REJÄLT och parkera sig framför tvn så sköter byggandet sig själv, drogfritt och träningsfritt. Schyrre! :hbang:

Nitrometan
2007-12-26, 18:35
Jag sa inte att byggare är bra i kula, jag sa att byggare "kan" vara bra i kula eftersom många byggare (beroende på träningsfilosofi) delar väldigt mycket av en kulstötares styrketräningsprogram. Men min poäng var ju som sagt att det spelar ingen roll för själva tävlingsmomentet går ut på att posera på scen.
Precis. Det spelar ingen roll. Men du sa att byggare kunde prestera bra i kula.

Fast du menade tydligen inte det.

Å andra sidan lär inte många kulstötare prestera bra i byggning.

Även om den gamle kastaren från Skåne försökte...

regus
2007-12-26, 18:35
Allvarligt? Det är väl ändå photoshoppat?

Nej, det är folk som är dumma nog att spruta n synthol (olja) i armarna/eller vilken kroppsdel dom nu väljer att göra det i.

C.E.J.
2007-12-26, 18:36
Allvarligt? Det är väl ändå photoshoppat?

Nix, det är synthol - for your bodybuilding needs. Call now!

Nitrometan
2007-12-26, 18:36
Allvarligt? Det är väl ändå photoshoppat?
Nej. Tyvärr inte.

Edit: Hahahaha. Too late.

Kwon
2007-12-26, 18:37
Allvarligt? Det är väl ändå photoshoppat?

Nej, googla på så finner du dessa tyska herrars galleri och även film på youtube. :)

Klaus Döring har vart på TV o skämt ut sig dessutom.

Kolla även in den tyske yngre herren med rödsvullna variga armar som ser ut att vara redo att explodera när som helst som nöjt spänner dom för kameran och drar en långtradare.

Nyckelorden är Klaus Kaak, Klaus Döring, German Synthol

Kwon
2007-12-26, 18:38
Några fina te Jontahontas

http://www.bodybuildingpro.com/synthol/

http://forums.johnstonefitness.com/showthread.php?t=21009

Kwon
2007-12-26, 18:40
Klaus Kaak(SyntholSmurfen)-galleri tillägnat Jonta

http://www.dutchbodybuilding.com/gallery/showphoto.php/photo/13718

Klaus Döring

uc-qPqkxCsU

jontahontas
2007-12-26, 18:40
Precis. Det spelar ingen roll. Men du sa att byggare kunde prestera bra i kula.

Fast du menade tydligen inte det.

Å andra sidan lär inte många kulstötare prestera bra i byggning.

Även om den gamle kastaren från Skåne försökte...

Jag hade hoppats på att ingen skulle upptäcka dubbeltolkningen av "kan". Jag menade mer kan som i "Det finns en möjlighet att..."

inte som i "om en BB kille går till kulringen bränner han lätt av 16+m".

Läste om min sista mening i den posten, den e lite smålurvig. Yeye, big deal. För övrigt så Whaaat? Det var då den vidrigaste syntholbilden jag sett i hela mitt liv. Fatta komiskt när dom handlar mat på Ica eller vad som helst i vardagslivet egentligen ;D

Edit; tack Kwon! Nu ska jag sitta å skrämma min flickvän hela kvällen! Hahaha vilket jävla monster

Jacksatan
2007-12-26, 18:42
Vad tar hon i bänk? Det enda som räknas!

Brabra, Allan. Nu väntar jag bara på att ArneP också ska bli medlem i min lilla klubb.

C.E.J.
2007-12-26, 18:49
Klaus Döring

uc-qPqkxCsU

Är det den där videon du menar att han skämmer ut sig? Man hör inget iaf :(

tp_88
2007-12-26, 18:51
Synthol är fint.

Kwon
2007-12-26, 18:51
Skönaste Tuttklippet någonsin :D

BOOBIES! :D Kör denna på repeat, om o om igen etc
Tj29BktIBkI

Piranha
2007-12-26, 18:55
Skönaste Tuttklippet någonsin :D

BOOBIES! :D Kör denna på repeat, om o om igen etc
Tj29BktIBkI

Brutal flex i de där ballongerna.. *rolleyes*

Kwon
2007-12-26, 18:58
Sköna armar här
5aBRG4CYGso

Creole
2007-12-26, 19:06
Men du sa att byggare kunde prestera bra i kula.

Fast du menade tydligen inte det.


Varför skulle inte byggare kunna hiva iväg den där kulan en bra bit? Det tror jag.

regus
2007-12-26, 19:13
Varför skulle inte byggare kunna hiva iväg den där kulan en bra bit? Det tror jag.

För dom saknar tekniken och i dom flesta fall explosiviteten.
Edit: Fast beror ju på vad som menas med en bra bit, dom skulle säkert spöa alla på företagsfesten. :)

Ryska_raketen
2007-12-26, 19:16
Sköna armar här
5aBRG4CYGso

LOL!

C.E.J.
2007-12-26, 19:18
Sköna armar här
5aBRG4CYGso

Oj, vadå är det där synthol också? I såna fall har han gjort ett snyggt jobb iaf, ådror syns och allting.

Brooklyn
2007-12-26, 19:19
Sköna armar här
5aBRG4CYGso

haha jävla idiot :)

stridis
2007-12-26, 19:27
Mmm, jag skämtade. Det är bara jag som skrev det, jäklarna i SAOL har nog inte kommit fram till vältränad än. Men sprid det gärna så får vi en absolut definition av det.

Borde inte tidsgränsen vara 45 minuter isåfall istället för 49? Har för mig att jägare och officerare skall klara denna gräns i 10km slätlöpning.

D Andersson
2007-12-26, 20:23
Står man en halvmeter från honom så är han som en jävla lagårdsport. Grov? Jepp.

Om Lundgren är grov så är Diesel och Van Damme också grova, om vi ska vara konsekventa alltså.

z_bumbi
2007-12-26, 20:27
Om Lundgren är grov så är Diesel och Van Damme också grova, om vi ska vara konsekventa alltså.

Lundgren var mycket större än både Diesel och hustruplågaren så drar man gränsen för grov där han var så faller de andra utanför och det med god marginal.

Creole
2007-12-26, 20:29
Om Lundgren är grov så är Diesel och Van Damme också grova, om vi ska vara konsekventa alltså.

Om Diesel har sett ut som Ivan Drago och det är det vi jämför så är han väl det ja. Sen är det väl hela Dolphs framtoning som förstärker det.

D Andersson
2007-12-26, 20:35
Lundgren var mycket större än både Diesel och hustruplågaren så drar man gränsen för grov där han var så faller de andra utanför och det med god marginal.

Ok, låter som att du är säker, har du några fördelaktiga bilder (för samtliga) att styrka det med?

Jag vill minnas att Damme var ganska biffig i Double Team, Diesel i The Pacifier och Lundgren i Rocky IV, man ser ju samtliga i bar överkropp där iaf. Bilder någon?

Tricce
2007-12-26, 20:48
Ok, låter som att du är säker, har du några fördelaktiga bilder (för samtliga) att styrka det med?

Jag vill minnas att Damme var ganska biffig i Double Team, Diesel i The Pacifier och Lundgren i Rocky IV, man ser ju samtliga i bar överkropp där iaf. Bilder någon?

Vin Diesel, grov? nä men rätt "Bitig" :)

http://tammiemanty.blogg.se/images/vindiesel11_1177512788.jpg

Kwon
2007-12-26, 20:51
Haha vad är nu skillnaden mellan Grofv och "Bitig"? :D

Nitrometan
2007-12-26, 20:51
Haha vad är nu skillnaden mellan Grofv och "Bitig"? :D
Minst 20 kg. :)

hultman
2007-12-26, 20:58
http://filmp.punt.nl/upload/pacifier/pacifier_poster2.gif

Grövre än nästan alla på den här brädan iaf.

TcAnders
2007-12-26, 20:59
Sådana byggen kallas spruta in synthol (stavning kanske!?) i armarna.

Okej, "byggen" kanske var att ta i litegranna.. Men det finns väl fortfarande ett namn för den sortens tävling?!?! eller vad det nu är dom gör..
Förjävligt fult är det iaf, jag förstår inte tjusningen med det..

// Anders

D Andersson
2007-12-26, 21:18
http://barefoot.provocateuse.com/images/photos/jean_claude_van_damme_04.jpg

http://www.televize.cz/images/fotografie/Televize/2005/5/184.jpg

http://c0.img.v4.skyrock.com/c00/jcvan-damme/pics/251519807.jpg

http://media.bigoo.ws/content/image/celebrities_male/celebrities_male_13.jpg

http://www.momofreaksout.com/media/2/20061006-Lundgren.jpg

Här är ju Lundgren störst, men hans bild är också klart mest fördelaktig. Och även om Lundgren är grövre, kan man verkligen säga att Van D och Diesel inte är grova?

Frågan
2007-12-26, 21:29
http://upload.moldova.org/movie/actors/v/vin_diesel/thumbnails/tn2_vin_diesel_4.jpg
Vältränad? Japp. Grov? Näpp

http://www.fighters.cz/images/pplakat4-99.jpg

Vältränad? Japp. Grov? Näpp

http://www.thueringer-athleten-verband.de/bilder/sportler/1.BrianSiders,USA.jpg
Vältränad? Nope. Grov? Såinihelvete

är det vinkeln eller är hans högerben ganska så mkt mindre än vänstra?

Creole
2007-12-26, 21:35
Här är ju Lundgren störst, men hans bild är också klart mest fördelaktig. Och även om Lundgren är grövre, kan man verkligen säga att Van D och Diesel inte är grova?

Det beror på vem du frågar. Klart att inte alla här ställer sig upp och skriker ja. Men jag kan hålla med om att Van Damme ser smågrov ut på den översta bilden.

delta_mats
2007-12-26, 21:36
Jag känner såhär. Att vi måste bestämma ett BMI där gränsen går om man är grov eller inte:D

newb123
2007-12-26, 21:41
Jag känner såhär. Att vi måste bestämma ett BMI där gränsen går om man är grov eller inte:D

Redan gjort.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2719230&postcount=610

delta_mats
2007-12-26, 21:45
Redan gjort.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2719230&postcount=610


Och var går gränsen då? Vid 35? Eller vid 40?

newb123
2007-12-26, 21:52
Och var går gränsen då? Vid 35? Eller vid 40?

Om man har 40 i grovlek, är 1.80 lång och har 10% fett väger man 144 kg, så det låter som en bra gräns tycker jag. :D

Blaine
2007-12-26, 21:54
Utmärkt diskussionsmaterial:

http://www.completemartialarts.com/whoswho/pictures/images/boloandbruce.jpg

Bruce Lee och Bolo Yeung - monster båda två.

C.E.J.
2007-12-26, 21:55
Om man har 40 i grovlek, är 1.80 lång och har 10% fett väger man 144 kg, så det låter som en bra gräns tycker jag. :D

Ptjaa, både Ronnie och Jay har ett bmi på ~40, med typ 3% inräknat, och i princip alla övriga har 35+. På Arnolds tid låg det runt 30. Så, "grofv" = 30+? :D

delta_mats
2007-12-26, 21:59
Ptjaa, både Ronnie och Jay har ett bmi på ~40, med typ 3% inräknat, och i princip alla övriga har 35+. På Arnolds tid låg det runt 30. Så, "grofv" = 30+? :D


Då måste man även dra en gräns för fett%. För jag har haft bmi över 30, även om jag då bara var fet.

newb123
2007-12-26, 22:00
Ptjaa, både Ronnie och Jay har ett bmi på ~40, med typ 3% inräknat, och i princip alla övriga har 35+. På Arnolds tid låg det runt 30. Så, "grofv" = 30+? :D

Nej, jag tycker 40+. Ingen idé att enas. Den här tråden är så viktig och måste hållas vid liv.

newb123
2007-12-26, 22:01
Då måste man även dra en gräns för fett%. För jag har haft bmi över 30, även om jag då bara var fet.

Om man använder formeln jag länkar till behöver man inte dra en sådan gräns. Grovleken minskar när fettprocenten ökar.

Allan
2007-12-26, 22:07
. Grovleken minskar när fettprocenten ökar.

Vi har ju precis konstaterat att fettprocenten har mycket lite att göra med grov. Och fler bilder tack!

newb123
2007-12-26, 22:10
Vi har ju precis konstaterat att fettprocenten har mycket lite att göra med grov. Och fler bilder tack!

Så en person som väger 100 kg och har 5% fett och är 1.80 cm lång är inte grövre än en person som väger 100 kg och har 20% fett som också är 1.80 cm lång?

Creole
2007-12-26, 22:12
Så en person som väger 100 kg och har 5% fett och är 1.80 cm lång är inte grövre än en person som väger 100 kg och har 20% fett som också är 1.80 cm lång?

Grövre ja. Men den andra är också grov. Här diskuterar vi vem som är grov eller icke grov.

newb123
2007-12-26, 22:14
Haha, 180 cm eller 1.80 m såklart.

Creole
2007-12-26, 22:17
Haha, 180 cm eller 1.80 m såklart.

Dina formler i all ära, men det är tyvärr inte på det teoretiska planet vi diskuterar.

newb123
2007-12-26, 22:22
Grövre ja. Men den andra är också grov. Här diskuterar vi vem som är grov eller icke grov.

Jo, men ord som grov suger för att berätta för nån hur grov nån är. Det är den här tråden ett bevis för. Grovlek är ett bättre ord. Om man definerar grovlek kan man säga till en kompis: "Åh fifan va grovf han va, han måste har varit minst 40 i grovlek11".

Creole
2007-12-26, 22:23
Jo, men ord som grov suger för att berätta för nån hur grov nån är. Det är den här tråden ett bevis för. Grovlek är ett bättre ord. Om man definerar grovlek kan man säga till en kompis: "Åh fifan va grovf han va, han måste har varit minst 40 i grovlek11".

Men då får du inte glömma att dra din superformel innan, så han vet vad 40 betyder.

Muskelbyggaren
2007-12-26, 22:27
http://filmp.punt.nl/upload/pacifier/pacifier_poster2.gif

Grövre än nästan alla på den här brädan iaf.
Roligt med tanke på kommentarerna i medlemsbilder även från de med högst grov-gräns här i tråden.

Tricce
2007-12-26, 22:30
Grov?

http://www.sylvesterstallone.com/frontpage/photogallery/slygym.jpg

Grov + Grov?

http://skytg24.blogs.com/sky_tg24_pianeta_internet/images/arnierexbig290305_450x450.jpg

Frida.B
2007-12-26, 22:38
Grov?

[
http://skytg24.blogs.com/sky_tg24_pianeta_internet/images/arnierexbig290305_450x450.jpg

den där bilden ska ju va retucherad på arnold. men arnold va grov. ja har svårt för att se korta människor som grova om de inte är på mr olympia nivå, så för mig är inte sylvester stallone grov

newb123
2007-12-26, 22:38
Grov?

25-30 i grovlek.

Viktor_Balck
2007-12-26, 23:54
Givande tråd, Allan går in och reder ut begreppen en gång för alla.

joriice
2007-12-27, 00:36
Vad tycker ni om Beefcake då, (osäker på datum på bilderna)

http://i8.tinypic.com/6o1tsub.jpg
Grov? (Ja, enligt mig)


http://i16.tinypic.com/6ov15k3.jpg
Grov? Ja, det tycker jag.

Frida.B
2007-12-27, 00:39
deffad men inte grov

C.E.J.
2007-12-27, 02:06
Vad tycker ni om Beefcake då, (osäker på datum på bilderna)

http://i8.tinypic.com/6o1tsub.jpg
Grov? (Ja, enligt mig)


http://i16.tinypic.com/6ov15k3.jpg
Grov? Ja, det tycker jag.

Håller inte med. Skulle säga vältränad på båda.

Tricklev
2007-12-27, 02:46
Grov eller enbart tjock? Vältränad? Otränad?

Chiyonofuji.
http://www.chijanofuji.com/Chiyonofuji1.jpg

Bra att Kwon kommer in och styr upp tråden, grov, vältränad, väl tränad ( =/ ), killen är allt.

hultman
2007-12-27, 02:58
Håller inte med. Skulle säga vältränad på båda.

Intressant. Skulle personen i fråga gå upp 10-15 pannor rent fett så placeras han däremot i kategorin groovie?

C.E.J.
2007-12-27, 03:06
Intressant. Skulle personen i fråga gå upp 10-15 pannor rent fett så placeras han däremot i kategorin groovie?

Nej det tror jag nog inte, men jag skulle nog behöva se bild på det för att kunna säga vad jag tycker.

hultman
2007-12-27, 03:09
Nej det tror jag nog inte, men jag skulle nog behöva se bild på det för att kunna säga vad jag tycker.

Jaså? Jag har för mig att han hade armar som mätte 43 cm deffade. Det är tillräckligt för att imponera på mig iaf, även om random_Plucke_tognyss100ibenk_pres som är representativ för den här brädan kräver en hel del mer.

Frida.B
2007-12-27, 03:17
grov för mig är nån som väger 100 kg i tävlingsform och är 180 cm lång... de som är under är vältränade, det finns muskler eller taniga

Kwon
2007-12-27, 07:04
Bra att Kwon kommer in och styr upp tråden, grov, vältränad, väl tränad ( =/ ), killen är allt.

He's got it all.

Jorgen
2007-12-27, 07:10
grov för mig är nån som väger 100 kg i tävlingsform och är 180 cm lång... de som är under är vältränade, det finns muskler eller taniga
Vältränad, det finns muskler eller tanig?
http://www.zonecapone.com/bilder/jesper/jesper-9.jpg

Tricklev
2007-12-27, 07:27
He's got it all.

KnLBxW_GBG4

:bow: Helt enkelt.

Greg
2007-12-27, 08:15
grov för mig är nån som väger 100 kg i tävlingsform och är 180 cm lång... de som är under är vältränade, det finns muskler eller taniga

Tanig?

http://img516.imageshack.us/img516/6171/padilla1wd1.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/9602/dpvsfcji1.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/1470/danny765os7.jpg

skaparn
2007-12-27, 08:33
Vin Diesel, grov? nä men rätt "Bitig" :)

http://tammiemanty.blogg.se/images/vindiesel11_1177512788.jpg

Vin var galet slät där. Nästan en exakt avbild av mig efter julbordet. Såg stor ut för att jag hade ett härligt lager av salt och vätska under huden, samt ödem efter en hel rad med megakalorier. Tycker till och med bitig är att ta i. Lite större, skulle jag valt.

Jacksatan
2007-12-27, 10:58
Vältränad, det finns muskler eller tanig?
http://www.zonecapone.com/bilder/jesper/jesper-9.jpg

Jay Cutler och Coleman är väl också under 180cm? Att vara grov tycker jag absolut inte har något att göra med hur lång man är. Eftersom Frida säger att det är hennes åsikt och inte ett kategoriskt uttalande om vad som är grovt och inte så får man väl respektera att hon inte tycker att Jay Cutler är grov.

Kwon
2007-12-27, 11:02
Hade varit kul att höra svaren på vad folk anser vara grovt om man hade ställt frågan på 1800-talet... :)

Diggler
2007-12-27, 11:09
Jämfört med någon av de sporter som kräver styrka och/eller snabbhet som t ex styrkelyft, .

Kul exempel då en del ur kroppsbyggareliten tränar på vikter som ligger bra nära lyftareliten. Då kan man snacka om vältränad, att kunna prestera väldigt bra i en sport man inte ens tränar.

Diggler
2007-12-27, 11:16
Grov? Jajemen! Vältränad? Jajemen! Väl tränad? Jajemen! Kolozzeums kollektiva idol numero uno? Jajemen!

http://forskningochmedicin.vr.se/images/18.2d90e1b81116cee9c4e80001748/Lars_Leijonborg.jpg

joriice
2007-12-27, 11:21
Intressant. Skulle personen i fråga gå upp 10-15 pannor rent fett så placeras han däremot i kategorin groovie?

+1, jag får också den uppfattningen, *screwy*

Slartibartfast
2007-12-27, 11:22
Jay Cutler och Coleman är väl också under 180cm? Att vara grov tycker jag absolut inte har något att göra med hur lång man är. Eftersom Frida säger att det är hennes åsikt och inte ett kategoriskt uttalande om vad som är grovt och inte så får man väl respektera att hon inte tycker att Jay Cutler är grov.

Jag kan tänka mig att Frida använde siffrorna som exempel på någon som har ett BMI på ca 30 i tävlingsform, som ju även kortare killar kan ha. Tror nog inte det finns nån som inte tycker Cutler är grov.

Allan
2007-12-27, 11:37
Lägg upp fler bilder då, istället för att kapa andra trådar. Det är därför den här tråden finns.

newb123
2007-12-27, 12:18
Grov?

http://starbulletin.com/2007/05/15/features/art1x.jpg