handdator

Visa fullständig version : Pyruvat, fiskolja vs CLA?


bruse
2003-05-06, 08:17
Mitt första inlägg här, så jag hoppas jag följer gängse netikett för detta fora.

Jag undrar lite över viktminskningstillskott, som exempelvis
Fiskolja, Pyruvat och CLA. Har läst lite i böcker och på nätet.

Jag vill alltså hjälpa till att bränna lite mer fett, för att slimma till det sista. Har varit med i Viktväktarna, å det finns det säkert synpunkter på, men för mig har det hjälpt! Har gått ned 12 kg å jag har lärt mig att äta rätt kost. Styrketränar 3 ggr/vecka sedan 1,5 år tillbaka, å spinning 3 ggr/vecka sedan ett halvår. Morgonpromenader så fort jag får tillfälle, 0-3 ggr/vecka.

Är 39 år och 171 cm lång å väger nu 66 kg och jag vill alltså slimma till nåra kilon till. Är inte så intresserad av att öka muskelvolumen, men det är inget hinder om det så att säga följer med på köpet.

Ni här verkar kunniga och erfarna. Vad säger ni om fiskolja, pyruvat och CLA? Vad är bra, dåligt, osv? Tack på förhand - jag är vetgirig av ohejdad vana!

Doktor V
2003-05-06, 09:05
Fiskolja är ett tillskott man kan äta året runt,då det har så många positiva effekter.

Tänk på att det är kosten och träningen som ger dom stora resultaten.

SKöter du din mat och din förbränningsträning går du ner dina sista kilon utan problem,kör du kosttillskott och slarvar med mat och träning får du inte mycket resultat.

Tycker du ska skita i tillskott och lägga pengarna på bra mat istället.

bruse
2003-05-06, 12:24
Originally posted by Doktor V
Fiskolja är ett tillskott man kan äta året runt,då det har så många positiva effekter.

Tänk på att det är kosten och träningen som ger dom stora resultaten.

SKöter du din mat och din förbränningsträning går du ner dina sista kilon utan problem,kör du kosttillskott och slarvar med mat och träning får du inte mycket resultat.

Tycker du ska skita i tillskott och lägga pengarna på bra mat istället.

Jag tycker jag sköter både mat, sömn å träning. Äter nyttigt med mycket grönt å frukt, å de flesta livsmedel med lågt GI. Men jag vill alltså få den lilla extra skjutsen.

Doktor V
2003-05-06, 13:46
Originally posted by bruse


Jag tycker jag sköter både mat, sömn å träning. Äter nyttigt med mycket grönt å frukt, å de flesta livsmedel med lågt GI. Men jag vill alltså få den lilla extra skjutsen.

Den skjutsen kommer att utebli,så starka är inte nämde tillskott.
Prova MaHuang(Efedra),det funkar bra